Na het behalen van de groene baret worden alle soldaten bevorderd tot korporaal. Als je dan een jaar paraat bent geweest kan je solliciteren voor de KMS (onderofficier) of KMA (officier).quote:Op zondag 25 mei 2008 20:10 schreef UIM het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is het eigenlijk mogelijk om een opleiding tot officier bij het KCT volgen, of moet dit via de KMA en vervolgens infanterie?
Volgens mij wel maar niet gelijk als officier. Je zult de gehele opleiding (ECO + VCO) moeten doorlopen + een aantal jaren werkzaam zijn geweest om kans te maken op een functie als officier binnen het KCT.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:13 schreef Andyy het volgende:
ik ga sowieso na m'n opleiding naar de KMA voor de verkorte officiersopleiding, kan ik van daaruit door naar de commando's ?
Het kan wel, maar je krijgt dan tijdens je ECO en VCO ook al gelijk je verantwoordelijkheden als officier... dus je zult nóg minder slapen, aangezien je naast het lichamelijke sloopwerk ook nog van alles moet regelen en voorbereiden.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Volgens mij wel maar niet gelijk als officier. Je zult de gehele opleiding (ECO + VCO) moeten doorlopen + een aantal jaren werkzaam zijn geweest om kans te maken op een functie als officier binnen het KCT.
Jij bedoelt 't verslag van inhail.com denk ik. Ik zal eens even kijken, volgens mij heb ik die nog wel erges als doc. op m'n pc staan. En anders staat ie ook nog ergens op kctforum.comquote:Op zondag 25 mei 2008 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Btw heb een tijdje geleden ergens eens een blog gelezen die iemand bijheild over de ECO (wel al enige tijd oud). Zou dat graag nog eens terug willen lezen alleen weet niet meer waar ik het gevonden had. Weet iemand waar ik het over heb en heeft iemand het linkje nog toevallig?
http://web.archive.org/we(...)tikelen/commando.htmquote:Op zondag 25 mei 2008 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Btw heb een tijdje geleden ergens eens een blog gelezen die iemand bijheild over de ECO (wel al enige tijd oud). Zou dat graag nog eens terug willen lezen alleen weet niet meer waar ik het gevonden had. Weet iemand waar ik het over heb en heeft iemand het linkje nog toevallig?
Maar dan gaat het vooral om officieren die al ervaring hebben bij andere onderdelen van de krijgsmacht. Officieren die net van de KMA komen gaan veelal eerst naar painf.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:10 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Het kan wel, maar je krijgt dan tijdens je ECO en VCO ook al gelijk je verantwoordelijkheden als officier... dus je zult nóg minder slapen, aangezien je naast het lichamelijke sloopwerk ook nog van alles moet regelen en voorbereiden.
Dank uquote:Op maandag 26 mei 2008 16:04 schreef Realust het volgende:
[..]
http://web.archive.org/we(...)tikelen/commando.htm
dat kan wel, zeker als onderofficier.(als off. trouwens ook)quote:Op zondag 25 mei 2008 22:39 schreef Pumatje het volgende:
idd, net als dat bij de luchtdebiel je niet meteen off. of onderoff. kan worden.
die jongens worden uit Painf en bijv cav. verkenning gepikt.
mijn god, wat moeten die jongens zwaar, ontzettend zwaar afzien.quote:Op maandag 26 mei 2008 16:04 schreef Realust het volgende:
[..]
http://web.archive.org/we(...)tikelen/commando.htm
oh.. echt waar??quote:Op maandag 26 mei 2008 20:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat kan wel, zeker als onderofficier.(als off. trouwens ook)
De kans dat je echt iemand moet doden, meer nog als een normale ''soldaat'' is als commando veel groter. Kun je daarmee leven? En zo ja, wie garandeert jou dat je daarop in het hiernamaals niet op wordt afgerekend? Je maakt je eigen leven onbewust kapot door iemand anders leven te nemen voor verknipte geopolitiek.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, is dat zoveel anders dan tegen die tijd beseffen dat je de helft van je leven naar een beeldbuis hebt gekeken?
je moet ze nog doder maken, nog meer dan een normale soldaatquote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:57 schreef Verluste het volgende:
[..]
De kans dat je echt iemand moet doden, meer nog als een normale ''soldaat'' is als commando veel groter.
Dat kan je bij alle onderdelen van de Nederlandse krijgsmacht.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:53 schreef agter het volgende:
Groot nadeel van KCT lijkt me dat je doodgeschoten kan worden.
Of nog erger: Ontvoerd en dan gebruikt voor propaganda-films.
ja, en dan na de KMS ga je gewoon de luchtmobiele(en painf) VTO doen waarna je direct groepscommandant word.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oh.. echt waar??
welk cluster moet dat zijn.. ook 4 net als de normale luchtmobielers..
kun je ook even vermelden waaromquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:53 schreef Esses het volgende:
fictief. Fictief. Fictief. loloverheids propaganda
Fathank, de naam en dergelijke zijn allemaal fictief vermeld, de pagina is spitsnet/landmacht en 't logo staat erboven. De details word niet op in gegaan (op geen enkele wijze) en de inhoud schreeuwt gewoon om het woord advertentie.quote:
1: De namen: Logisch dat er geen identiteiten van commando's worden vrij gegeven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Fathank, de naam en dergelijke zijn allemaal fictief vermeld, de pagina is spitsnet/landmacht en 't logo staat erboven. De details word niet op in gegaan (op geen enkele wijze) en de inhoud schreeuwt gewoon om het woord advertentie.
Ik zou toch andere bronnen gaan zoeken voor een "reeëlere" kijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |