abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2008 @ 22:49:56 #101
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58501638
Zo... om 10.30 uur (na een uurtje) waren we klaar bij de notaris. Daarna even naar de bouwmarkt (wat nog best zoeken is zo zonder TomTom in een nog onbekende stad) voor 10 fittingen en lampen, want we hadden er natuurlijk niet aan gedacht dat de vorige eigenaren hun lampen mee zouden nemem

Wederzijdse ouders over de vloer gehad inclusief champagne, met z'n allen gegeten en daarna om 14.30 uur met vriendin en schoonmoeder aan het schilderen geslagen. Om 20.00 uur gestopt toen we de twee slaapkamers klaar hadden. Heeft ons bijna 1/3 van de verf gekost, en volgens mij klopt dat wel op basis van de hoeveelheid werk die er nog ligt. Oftewel: woensdag einde dag zou het schilderwerk echt klaar moeten zijn, en met wat mazzel ook het ophangen van planken in de berging, e.d. Da's wat anders dan de gebruikelijke langetermijnklusplannen in dit topic
pi_58502311
En debsterr? Is het nog gelukt met de sleuteloverdracht?

Crazaay, wat lekker dat je er niet zo veel aan hoeft te doen! En natuurlijk van harte met je nieuwe stekkie
  dinsdag 6 mei 2008 @ 08:05:28 #103
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58505616
Dankjewel

Heel erg fijn ja dat er niet veel geklust hoeft te worden; er zaten zelfs maar 20 gaten in de muur (met pluggen) die gedicht moeten worden, dus dat is ook goed te doen. Ik merk nu overigens wel dat ik een computernerd ben: spierpijn!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:14:10 #104
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58506234
Wow CraZaay je gaat goed vooruit Voelt het al een beetje als thuiskomen als je er binnenstapt? (ik vraag me altijd af hoe vlug een mens een nieuw huis "mijn thuis" noemt)
pi_58506325
Is het ook meteen de eerste keer met verven gelukt?

Ik moet over spuitwerk heen verven en dat is echt een waardeloos karweitje zodat je per kamer alles minimaal 2x mag doen ook al heb je verf die in 1 keer zou dekken......
  Moderator dinsdag 6 mei 2008 @ 09:20:55 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_58506358
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:14 schreef leonieke het volgende:
Wow CraZaay je gaat goed vooruit Voelt het al een beetje als thuiskomen als je er binnenstapt? (ik vraag me altijd af hoe vlug een mens een nieuw huis "mijn thuis" noemt)
Nou. Ik krijg volgende week donderdag de sleutel, en ik ben nou al tig keer door die straat gereden en dus ook langs mijn huis, maar ik heb er 0 gevoel bij. Het is mijn huis wat daar staat, maar zo voelt het totaal niet. Het doet me helemaal niets. Ik neem aan dat dat komt zodra we er in beginnen, want dan wordt het langzaam toch 'mijn' huis.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:29:31 #107
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58506503
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou. Ik krijg volgende week donderdag de sleutel, en ik ben nou al tig keer door die straat gereden en dus ook langs mijn huis, maar ik heb er 0 gevoel bij. Het is mijn huis wat daar staat, maar zo voelt het totaal niet. Het doet me helemaal niets. Ik neem aan dat dat komt zodra we er in beginnen, want dan wordt het langzaam toch 'mijn' huis.
Misschien ligt het aan het feit dat je er nog niet zo vaak bent ingegaan? Ik hoop alleszins dat je het heel vlug jouw (t)huis kunt noemen
Ik heb dat gevoel al iets meer, maar ben er mij wel van bewust dat dit voor een groot deel komt omdat we er wekelijks een paar keer in rondlopen. En dat terwijl het nog niet echt op een bewoonbaar huis lijkt
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:38:32 #108
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58506598
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:14 schreef leonieke het volgende:
Nee, totaal niet Ik ben gewoon en "een appartement" aan het klussen, ook al doe ik nu wél echt m'n best om het netjes te doen

We krijgen ook allemaal nieuwe meubels, dus uiteindelijk is alles nieuw. Geen vertrouwde bank ofzo dus, dus ik denk dat het thuisgevoel nog wel even op zich laat wachten.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:45:28 #109
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58506716
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:18 schreef kkkk het volgende:
Is het ook meteen de eerste keer met verven gelukt?

Ik moet over spuitwerk heen verven en dat is echt een waardeloos karweitje zodat je per kamer alles minimaal 2x mag doen ook al heb je verf die in 1 keer zou dekken......
Ik ga zo het resultaat bekijken, maar ik ben er ook bang voor. De wanden zijn wel ok, maar het plafond met structuur moest ik gisteren al twee keer doen. De wanden zijn helaas al dezelfde kleur als onze keus, en het is dus onmogelijk om te zien waar je al geweest bent met de roller en waar niet
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:53:55 #110
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58506871
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:38 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Nee, totaal niet Ik ben gewoon en "een appartement" aan het klussen, ook al doe ik nu wél echt m'n best om het netjes te doen
Het begint dan misschien toch al een beetje te komen
quote:
We krijgen ook allemaal nieuwe meubels, dus uiteindelijk is alles nieuw. Geen vertrouwde bank ofzo dus, dus ik denk dat het thuisgevoel nog wel even op zich laat wachten.
Maar misschien kunnen accessoires hier wel voor helpen: foto's, kaders, die ene vaas met een boeket bloemen, beeldje op de kast, ...?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:55:54 #111
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58506896
Wij hebben gisteren trouwens vernomen dat de elektricien (die ook instaat voor de sanitaire voorzieningen en de cv) misschien volgende week al begint samen met de dakbedekker
En mijn schoonvader is op zoek naar een andere plakker die misschien binnen 3 weken al zou kunnen beginnen als de ander niet kan.

Het gaat vooruit
  Moderator dinsdag 6 mei 2008 @ 10:50:37 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_58507820
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:38 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat heb ik ook. Ik heb wel alles zelf uitgezocht, maar alles is wel nieuw, dus ik neem niets mee van 'thuis' zeg maar. Ik zit daar straks in een volledig...nieuw ingericht huis, en ik denk dat dat wel heel erg wennen wordt. Hoe dichterbij dat komt, hoe meer ik er ook tegen op zie.
pi_58509653
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 10:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat heb ik ook. Ik heb wel alles zelf uitgezocht, maar alles is wel nieuw, dus ik neem niets mee van 'thuis' zeg maar. Ik zit daar straks in een volledig...nieuw ingericht huis, en ik denk dat dat wel heel erg wennen wordt. Hoe dichterbij dat komt, hoe meer ik er ook tegen op zie.
Ik heb precies zo, moet ik zeggen. Ben ook al een paar keer binnen geweest en dan had ik niet echt het gevoel van "dit is mijn huis". Heel onwerkelijk nog, zo kaal en alles is nieuw. .
Wij hebben beneden ook alles nieuw, alleen wat spullen van de slaapkamer en logeerkamer gaan mee. Dus ja, dat wordt wel even wennen, maar ik snap precies wat je bedoelt.
Ik denk wel dat dat minder wordt als je eenmaal begint.
Karma is a fucking bitch.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:09:16 #114
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58510539
Zo zie je maar dat een langdurig project nog z'n voordelen heeft Ik zie me er namelijk al helemaal wonen en voel me er nu al thuis ook al zitten er nog geen ramen in
pi_58512954
Nou wij hebben vrijdag de koopakte getekend. De makelaar werd een beetje zenuwachtig, waren een week op vakantie en toen heeft ze een aantal keer gemaild dat we nog moesten tekenen

Enne gisteren de hypotheekofferte getekend.
Kunnen er nu bijna niet meer onderuit Tenzij de bouwtechnische keuring (of hoe heet dat) rare dingen uitwijst, maar dat verwacht ik ook niet.
En t huis moet ook nog getaxeerd worden. En hopelijk is t zoveel waard dat we geen bouwdepot krijgen, maar gewoon 25000 euro
Echt bizar dat we gewoon over iets meer dan 2 maanden de sleutel krijgen
pi_58518577
Ik moet zeggen dat ik me helemaal thuis voel in de omgeving van mijn nieuwe huis en ook in mijn nieuwe huis. Heerlijk, eindelijk die tuin en trap! En eindelijk een buurt waar ik me thuis voel!

Nu pas begin ik te beseffen hoe niet thuis ik me voel waar ik nu woon.... Daar is het weliswaar vertrouwd, maar ik voel me er niet bepaald prettig. In mijn nieuwe omgeving is dat stukken beter!

Maar eerst maar eens die kl.te muren geverfd krijgen. Het is echt drama!! Structuurwerkje door spuitwerk... zuigt verf naar binnen en komt er heel ongelijkmatig op waardoor je, als je van opzij kijkt, hele lelijke stukken donker op de muren hebt. Als iemand daar nog tips voor heeft? We proberen morgen nog een derde keer met in-1-keer-dekkend-spul en dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee....
pi_58518871
Vandaag te horen gekregen dat de verkopende partij akkoord is gegaan met ons laatste bod...
Gaat wel ineens snel allemaal, omdat ik dacht dat dit wel wat langer zou duren dan één dag...

Nu hopen dat het dit keer wel allemaal goed gaat. Circa twee jaar geleden ook bijna alles rond, totdat we ineens tegen het probleem aanliepen dat we helemaal geen hypotheek konden krijgen, omdat mijn vrouw op dat moment nog geen Sofi nr had... Daar had de "hypotheek-adviseur" even flink overheen gekeken (en wij wisten het niet)... Dit keer dan ook maar geen zaken gedaan met die "adviseur"...

Ben benieuwd... als alles goed gaat, zouden we per 1 augustus in de woning kunnen... eindelijk....
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:05:25 #118
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58519146
Wauw Sonnetje en Vince-E, wat een leuke berichten. Ik duim mee voor positieve berichten vanuit de hypotheek-mensen.

Hier ook alleen maar positieve berichten
Volgende week komt de dakbedekker en begint de elektricien/sanitair/cv-man. Er werd gevraagd aan de man van de ventilatie om ons binnen twee weken in te plannen zodat er binnen 3 weken geplakt kan worden (of toch daar aan begonnen worden want dat zal een tijdje duren). In diezelfde week worden de wachtputten geplaatst en moet er denk ik nog genivelleerd worden en de regenput gestoken worden.
Ik hou van positieve berichten
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:47:50 #119
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58519975
Ellende kkkk, misschien had je het moeten voorbehandelen om de zuigende werking tegen te gaan? Maar goed, dat is achteraf

Ik heb nog meer spierpijn na nog meer schilderen. Slaapkamer moest opnieuw, gisteren bij kennelijk slecht licht wat stukjes over het hoofd gezien. Woonkamer en keuken zijn ook klaar, dus alleen de gang hoeft nog. Helaas veel deuren die daarop uitkomen, dus veel afplakwerk en weinig meters maken. Schilderen is morgen klaar in ieder geval! Helaas nog wel de vloer poetsen met speciaal spul en 1 of 2 keer in de olie zetten.

En dan maar eens op zoek naar lampen...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:02:58 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58520308
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:18 schreef TimberWolf het volgende:
En debsterr? Is het nog gelukt met de sleuteloverdracht?

Crazaay, wat lekker dat je er niet zo veel aan hoeft te doen! En natuurlijk van harte met je nieuwe stekkie
Sleuteloverdracht is gelukt ja, morgen ga ik beginnen met het eerste klusje.. alle deurposten, deuren en raamkozijnen opschuren zodat het geverfd kan worden. Moeten ook nog voor zondag 1 muur van ongeveer 9x 2.30 in de voorstrijk zetten, i.v.m. het stucwerk wat paps zondag komt doen.

.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_58542111
Gefeliciteerd vince-e en sonnetje!
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:16:04 #122
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58542564
Zo, vandaag toch de woonkamer en keuken een tweede verflaag moeten geven helaas. Al het schilderwerk is nu wel klaar

Morgen was/droogcombinatie ophalen, lamp ophangen in de werkkamer en de vloer reinigen met speciaal spul. Vrijdag de vloer in de olie, en zondag de 2e laag olie. Laatste loodjes
pi_58559042
Seventees + hubbie hebben een huisje gevonden!!!
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:01:29 #124
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58559411
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:41 schreef Seventees het volgende:
Seventees + hubbie hebben een huisje gevonden!!!
Gefeli!
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:16 schreef CraZaay het volgende:
Zo, vandaag toch de woonkamer en keuken een tweede verflaag moeten geven helaas. Al het schilderwerk is nu wel klaar
Helaas Vandaag toch het plafond in de gang een tweede laag moeten geven. Ik schilder nu niets meer, heb er helemaal mee gehad

Woonkamer- en keukenvloer staan in de olie, morgen daar de tweede laag en in de gang de eerste laag. Daar zondag de tweede laag en dan is het kluswerk écht klaar
pi_58560305
Seventees, vince-e en sonnetje gefeliciteerd! Het is het seizoen voor huizen vinden, lijkt wel! Debsterr, goed te horen dat het alsnog goed is gekomen. Het schuren (en de spierpijn van Crazaay) herken ik... Pas als je een huis gaat verbouwen merk je dat je een laffe kantoorbaan hebt

Crazaay: Ik wou dat ik zover was... Ik moet eerst het hele fucking huis nog schuren, alles maar dan ook alles is zalmroze geverfd... Oh, en ik ontdek net dat de Praxis geen Ytong blokken bezorgt, dus ik mag nu zelf uitzoeken hoe ik in vredesnaam 70 van die krengen in mijn nieuwe hutje krijg
  donderdag 8 mei 2008 @ 20:53:21 #126
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58561328
Ellende TimberWolf. Boedelbak huren dan maar? En inderdaad, het nerden gaat me makkelijker af dan het klussen
pi_58561502
Oh, de Praxis is wel zo vriendelijk om me gratis een aanhangwagen te lenen. Nu nog 800 tiewraps op dat ding achter de auto te knopen...

Denk dat ik een maatje ga vragen of ik zijn auto even mag lenen voor wat 'licht trek en sleepwerk'.

En inderdaad, PC's sjouwen is nog altijd makkelijker dan kozijnen schuren...
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:03:33 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58562708
Ik ben al heel blij dat we nooit kozijnen gaan moeten schuren

Vandaag trouwens een serieuze verrassing gekregen toen we nog even naar de werf gingen kijken. De dakbedekker is reeds aan het onderdak en de dakgoten begonnen

Onderdak, dakgoten en trespa

(op de blog zelf kun je de foto's natuurlijk meer in detail bekijken )
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:27:48 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_58563346
Wij (bleiblei en ik) zagen vandaag een nieuw huis op Funda, we hebben vanavond tijdens onze avondwandeling gewoon aangebeld, we mochten binnen kijken en nu hebben we maar meteen een bod gedaan
disclaimer
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:58:59 #130
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58564269
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Wij (bleiblei en ik) zagen vandaag een nieuw huis op Funda, we hebben vanavond tijdens onze avondwandeling gewoon aangebeld, we mochten binnen kijken en nu hebben we maar meteen een bod gedaan
Wow! Wat een spannend bericht!
Heb je een idee wanneer je nieuws zult krijgen over jullie bod?
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:00:00 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_58564298
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 22:58 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wow! Wat een spannend bericht!
Heb je een idee wanneer je nieuws zult krijgen over jullie bod?
Ik hoop morgenochtend!
Dit is heel erg niet-ons, dus we zitten hier allebei een beetje verbijsterd te zijn
disclaimer
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:01:40 #132
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58564348
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik hoop morgenochtend!
Dit is heel erg niet-ons, dus we zitten hier allebei een beetje verbijsterd te zijn
Toch keigoed! Stel je maar voor dat ze het aanvaarden, dan kan je dit weekend of begin volgende week al een compromis tekenen
Ik duim alvast voor positief nieuws.

Heb je veel onder de vraagprijs geboden?
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:02:31 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_58564382
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Toch keigoed! Stel je maar voor dat ze het aanvaarden, dan kan je dit weekend of begin volgende week al een compromis tekenen
Ik duim alvast voor positief nieuws.

Heb je veel onder de vraagprijs geboden?
Nee, maar 5%, want we willen echt heel graag
disclaimer
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:05:26 #134
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58564485
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, maar 5%, want we willen echt heel graag
En ben je dan ook bereid om de vraagprijs te geven?

Mogen we al even een paar foto's zien? Of hou je het liever nog wat geheim?
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:07:01 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_58564526
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

En ben je dan ook bereid om de vraagprijs te geven?

Mogen we al even een paar foto's zien? Of hou je het liever nog wat geheim?
Ik wacht liever even af tot we meer nieuws hebben ja
Voor hetzelfde geldt zit de verkopende partij op fok enzo
disclaimer
pi_58564588
Leonieke! Het is gewoon net een huis zo! En inderdaad, wees blij. Schuurpapier kost geen reet, maar ik heb schouders als een marathonzwemmer nu
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:09:34 #137
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58564623
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik wacht liever even af tot we meer nieuws hebben ja
Voor hetzelfde geldt zit de verkopende partij op fok enzo
Ook waar Gelijk heb je Had ik niet aan gedacht, maar ja, de nieuwsgierigheid had het net weer gewonnen
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:15:13 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58564800
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:08 schreef TimberWolf het volgende:
Leonieke! Het is gewoon net een huis zo! En inderdaad, wees blij. Schuurpapier kost geen reet, maar ik heb schouders als een marathonzwemmer nu
Ja hé? Nu is het gewoon bijna echt een huis
En nu maar hopen dat je het over de spieren van de marathonzwemmers hebt en niet over de spierpijn

Wij hebben voor alluminium ramen gekozen, speciaal omdat je daar praktisch geen onderhoud aan hebt.
pi_58575824
Nou bij mij gaat het dan eindelijke ook bjina gebeuren! December 2006 had ik het nieuwbouw appartement al gekocht, 20 maart had ik de oplevering. Ik had het hele appartement casco laten opleveren dus alle zooi zelf geregeld. Nu zit de houten vloer erin, super mooi!

De glastegels (zoals op http://www.glastegels.nl/voorbeelden/images/foto7.jpg ) in de badkamer zitten erin, niet aan te raden want die dingen zijn zeer lastig te verwerken, ik heb nu weer 6 tegels in de muur die kapot gesprongen zijn. Maar het oog wil ook wat en het ziet er zeer apart uit.

Vandaag ging de elektricien de aansluitingen voor de keuken afmonteren en dinsdag wordt de keuken geplaatst! Dan zit alles erin en kan ik gaan verhuizen

Ik heb bij de voordeur in de vloer ruimte gehouden voor een inloop mat, anders kon de deur niet meer open, weet iemand waar ik deze op maat kan laten maken?
>> Player has BlackJack!
pi_58575963
Thanks CraZaay en CrazyWolf!

Ons appartementje is pas rond september klaar, maar zulke mooie dagen lenen zich ervoor om er vaak langs te wandelen Morgen weer kijken hoe ver ze gevorderd zijn

Op het echte sjouw- en kluswerk moeten we nog even wachten.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_58576762
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:41 schreef swestland het volgende:
Nou bij mij gaat het dan eindelijke ook bjina gebeuren! December 2006 had ik het nieuwbouw appartement al gekocht, 20 maart had ik de oplevering. Ik had het hele appartement casco laten opleveren dus alle zooi zelf geregeld. Nu zit de houten vloer erin, super mooi!

De glastegels (zoals op http://www.glastegels.nl/voorbeelden/images/foto7.jpg ) in de badkamer zitten erin, niet aan te raden want die dingen zijn zeer lastig te verwerken, ik heb nu weer 6 tegels in de muur die kapot gesprongen zijn. Maar het oog wil ook wat en het ziet er zeer apart uit.

Vandaag ging de elektricien de aansluitingen voor de keuken afmonteren en dinsdag wordt de keuken geplaatst! Dan zit alles erin en kan ik gaan verhuizen

Ik heb bij de voordeur in de vloer ruimte gehouden voor een inloop mat, anders kon de deur niet meer open, weet iemand waar ik deze op maat kan laten maken?
mooi spul die glastegels, hoe verwerk je dat?

en een inloopmat kun je bij de bouwmarkt op maat laten snijden, of bij een tapijthandel
pi_58576840
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:24 schreef Gurb het volgende:

[..]

mooi spul die glastegels, hoe verwerk je dat?

en een inloopmat kun je bij de bouwmarkt op maat laten snijden, of bij een tapijthandel
Snijden moet met een water gekoelde diamant slijper en ook boren moet met een watergekoelde diamant boor. Ik heb het door de tegelzetter laten doen maar hij was ook even bezig voordat hij ze netjes kon snijden. Dus echt vakwerk. Ik heb nu ook waar de WC is geplaatst dat de tegels zijn gebarsten door de druk die erop komt te staan... weet nog niet hoe dat te gaan oplossen.

Thx voor die inloopmat tip, vanmiddag eens ff langs de bouwmarkt.
>> Player has BlackJack!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:00:45 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_58578686
we hebben het huis
we hebben het huis
disclaimer
pi_58579413
Wat goed! En een mooi moment voor foto's Van harte!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:46:55 #145
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58579456
Gefeli Stormqueen!

Ik heb ook een meevaller: zag dat er vanaf de meterkast een loze UTP-kabel naar de werkkamer gaat die daar achter een afdekplaatje uit komt. Heb er een RJ45-stekkerdoos op gezet en kan nu dus netjes ADSL van de meterkast naar de werkkamer krijgen, zonder het snelheidsverlies van wireless
pi_58579743
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
we hebben het huis
we hebben het huis
Geweldig nieuws!
Gefeliciteerd!
Zus van -Magnolia- *O*
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:51:57 #147
151515 verita
Happy days
pi_58582485
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
we hebben het huis
we hebben het huis
Van harte, joh. Heel veel woonplezier gewenst!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_58582565
Wow, dat is nog eens 'even snel' een huis kopen Stormqueen! Gefeliciteerd.

Crazaay, Muren en plafonds met een structuur zijn inderdaad een drama maar gelukkig zit dat er dus op voor nu.

Leonieke, Jullie hebben een dak boven jullie hoofd. Wat moet het een heerlijk gevoel zijn dat alles nu zo gestaag vordert.

Timberwolf, Succes met schuren en schilderen. Is het regelen van vervoer voor de Ytong blokken inmiddels gelukt?

En verder natuurlijk alle kersverse huizenbezitters weer van harte.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:56:21 #149
151515 verita
Happy days
pi_58582573
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:28 schreef swestland het volgende:

[..]

Snijden moet met een water gekoelde diamant slijper en ook boren moet met een watergekoelde diamant boor. Ik heb het door de tegelzetter laten doen maar hij was ook even bezig voordat hij ze netjes kon snijden. Dus echt vakwerk. Ik heb nu ook waar de WC is geplaatst dat de tegels zijn gebarsten door de druk die erop komt te staan... weet nog niet hoe dat te gaan oplossen.

Thx voor die inloopmat tip, vanmiddag eens ff langs de bouwmarkt.
Als iemand die zelf glas-in-lood doet vraag ik me af of je ze niet met een gewone glassnijder kunt snijden? Hoe dik zijn ze? Misschien moet je ze natikken om ze gesneden te krijgen, maar met een glassnijder kun je heel veel sneller werken zonder koeling. Ik heb geen verstand van die tegels dus misschien praat ik nonsens. Maar ik vroeg het me gewoon af.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:41:34 #150
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58591540
Stormqueen Gefeliciteerd

Nu krijgen we toch foto's te zien hé?
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:56 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, Jullie hebben een dak boven jullie hoofd. Wat moet het een heerlijk gevoel zijn dat alles nu zo gestaag vordert.
Héérlijk idd
pi_58595283
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:57 schreef noekje het volgende:
Als ik ga vertellen waar het is dan is het zo op te zoeken en mijn evt. toekomstige adres staat dan hier. Zo gek veel huizen staan daar niet te koop.
Ik had 'm in 2 minuten gevonden, dus als ik jou was zou ik of de foto weghalen of perceeloppervlakte/prijs enzo verwijderen

Maar ik wilde net zelf ook foto's plaatsen en dit heeft me wel tot denken gezet. Denk dat ik maar even wacht tot het huis gekocht is en dan plaats ik alleen maar interieurfoto's
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_58603057
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:56 schreef Nanook24 het volgende:

Timberwolf, Succes met schuren en schilderen. Is het regelen van vervoer voor de Ytong blokken inmiddels gelukt?
Nog niet. De vrienden van de Gamma willen de blokken best thuis bezorgen, maar dan kost het 35 euro voor het bezorgen, plus een opslag van 15 cent per blok. Dwazen. Dus ik denk dat ik het gewoon zelf ga vervoeren, desnoods rij ik 10 keer met 7 blokken in de auto. En anders heb ik een maatje die aangeboden heeft zijn auto (wel met trekhaak) in te zetten.

Morgen in ieder geval lekker schilderen, weer een beetje het gevoel dat ik aan het opbouwen ben zeg maar.
  zondag 11 mei 2008 @ 00:15:30 #153
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58603452
Nou! Hier de andere nieuwe huizenbezitter (de vriend van Stormqueen dus ).
Het huis staat nog op funda, ff linkje zoeken...
  zondag 11 mei 2008 @ 00:20:44 #154
36431 bleiblei
pi_58603538
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=0c03587a-bc40-4fa2-b163-c854fc600053&objecttype=DetailKoopObject

We zijn wel aan het kijken wat de mogelijkheid qua verbouwen zijn (budgettair gezien dan ). Onze makelaar tipte een aantal aandachtspuntjes aan (CV ketel, maar dat hadden we zelf al gezien, plat dak op keuken en het lood+verfwerk rond/van de dakramen) Die staan natuurlijk hoog op het prioriteitenlijstje.
Verder zijn we aan het kijken hoe ver we gaan komen om 3 a 4m aan de woonkamer aan te bouwen, een nieuwe vloer in de woonkamer, een nieuwe keuken en om het raam aan de voorkant van het huis van de woonkamer een iets meer jaren 30 look te geven.

Dwz. ipv. 1 groot raam en dat zij raampje, 2 ramen links, 2 ramen rechts en 2 ramen in het midden. Evt. voorzien van glas in lood. Maar dat laatste staat onderaan het prio lijstje .
  zondag 11 mei 2008 @ 00:23:11 #155
36431 bleiblei
pi_58603586
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 16:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik had 'm in 2 minuten gevonden, dus als ik jou was zou ik of de foto weghalen of perceeloppervlakte/prijs enzo verwijderen

Maar ik wilde net zelf ook foto's plaatsen en dit heeft me wel tot denken gezet. Denk dat ik maar even wacht tot het huis gekocht is en dan plaats ik alleen maar interieurfoto's
Ja ach... En dan weten een paar mensen waar je gaat wonen. De meesten zullen het een dag later vergeten zijn. De mensen die het onthouden zullen er niets mee doen. En die paar die er wel iets mee doen hadden je adres ook wel op een andere manier gevonden . Zolang je geen info vrij geeft voordat zaken goed afgerond zijn is er niets aan de hand.
pi_58605867
Hoi BB

Ook wij hebben een huis gekocht

Het huis heeft Funda nooit gehaald, zo snel waren we. Het is nummer 9 in deze straat:
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=8679b847-8012-4b14-8f45-7f7a39588435&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

Het is een opknapper (van een oud vrouwtje geweest en we gaan het volgende (laten) doen:

- alles opnieuw laten stucen incl. plafonds
- nieuwe kozijnen & dubbelglas
- schilderwerk buiten
- nieuwe badkamer
- nieuwe keuken
- kleine dakreparatie
- vloeren

Op langere termijn de tuin & de zolder/2e verdieping uitbreiden met een dakkapel.
pi_58607216
quote:
Die badkamer
Nieuwe tegels?
Eindhoven is zo te zien niet zo duur als Delft.. 3 ton voor zo'n ruim huis in het centrum. Leuke ingang met dat boogje
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 11 mei 2008 @ 12:05:49 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_58607466
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die badkamer
Nieuwe tegels?
Eindhoven is zo te zien niet zo duur als Delft.. 3 ton voor zo'n ruim huis in het centrum. Leuke ingang met dat boogje
Die badkamer valt best mee, het is inderdaad wel "even wennen" maar hij is perfect afgewerkt, compleet (aparte douchecabine, ligbad, wastafel en plee). In het echt issie trouwens een stuk lichter. Ik denk dat het wel vrolijk wakker worden is straks, zo onder die douche
disclaimer
pi_58607624
Wij hebben net de aannemer de opdracht gegeven voor de onderstaande zaken:

• Boven alle ramen en kozijnen vervangen voor ramen met dubbel glas
  • Alle houten wandbekleding vervangen en opnieuw isolatie op de gevel laten aanbrengen
  • Alle kozijnen buiten krijgen een andere kleur
  • De zolder laten we verbouwen

Dit alles moet eind juni van start gaan

Heerlijk om met je huis bezig te zijn. We hebben net de voortuin een "oprit" laten maken en voor de rest grind laten storten (uiteraard met puin en worteldoek eronder . In de achtertuin hebben we de vijver en een boom weg laten halen + een hele bende grote bosjes aan het einde van de tuin. Nu lekker de ruimte en kijken of de planten willen groeien
  •   zondag 11 mei 2008 @ 16:25:04 #160
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_58611111
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 12:19 schreef draaijer het volgende:
    Wij hebben net de aannemer de opdracht gegeven voor de onderstaande zaken:

• Boven alle ramen en kozijnen vervangen voor ramen met dubbel glas
  • Alle houten wandbekleding vervangen en opnieuw isolatie op de gevel laten aanbrengen
  • Alle kozijnen buiten krijgen een andere kleur
  • De zolder laten we verbouwen

Dit alles moet eind juni van start gaan

Heerlijk om met je huis bezig te zijn. We hebben net de voortuin een "oprit" laten maken en voor de rest grind laten storten (uiteraard met puin en worteldoek eronder . In de achtertuin hebben we de vijver en een boom weg laten halen + een hele bende grote bosjes aan het einde van de tuin. Nu lekker de ruimte en kijken of de planten willen groeien
  • Volgens mij zijn vooral andere mensen met jouw huis bezig als ik het zo hoor
    Maar wel dapper, om alles zo in 1 keer aan te pakken!
    disclaimer
    pi_58612391
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 16:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vooral andere mensen met jouw huis bezig als ik het zo hoor
    Maar wel dapper, om alles zo in 1 keer aan te pakken!
    Ach, je moet het gewoon een keer bekennen dat je het niet zelf kan. In mijn geval dan. Met de theorie niks mis, maar de handen werken niet mee.

Voor- en achtertuin zijn gelijk gedaan. Nu 3 maanden later, pakken we het eerder genoemde gedeelte aan
      zondag 11 mei 2008 @ 20:06:05 #162
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58614482
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 17:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, je moet het gewoon een keer bekennen dat je het niet zelf kan. In mijn geval dan. Met de theorie niks mis, maar de handen werken niet mee.
    Dat zeggen wij ook We zouden veel geld kunnen besparen door het zelf te doen, maar het zou niet zijn wat het hoort te zijn.
      zondag 11 mei 2008 @ 23:04:54 #163
    640 snoopy
    peanuts
    pi_58618071
    Wow, een deel 11 alweer. Ik moet bekennen dat ik dus erg weinig heb meegelezen de laatste tijd. maar iedereen met een nieuw huis: van harte

Het laatste nieuws hier is dat ons nieuwbouwhuis ein-de-lijk opgeleverd wordt op 9 juni!
    Het is maar een half jaar uitgelopen
    Over een week precies moeten we evengoed nog even verhuizen naar mijn moeder omdat ons huidige huis verkocht is. Dat is wel balen, maar we overleven het vast wel weer
    Dus volgende week plannen maken wie wanneer wat gaat doen in het nieuwe huis.

Het volgende moet nog gebeuren:
    - muren glad maken
    - muurtje verplaatsen
    - muren schilderen
    - vloeren leggen
    - keuken plaatsen

Ik hoop dat we er eind juni of begin juli in kunnen.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      Moderator zondag 11 mei 2008 @ 23:11:33 #164
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58618217
    Het moment supreme komt dichter en dichterbij Het is zondag vandaag. Donderdag a.s. om 15u (volgens mij) mag ik me officieel eigenaar noemen van mijn huis!

Ik heb vandaag het geld overgemaakt naar de notaris. Nu is het nog even een kwestie van wachten. Ik neem donderdag de digicam mee, om wat foto's te maken. Ik ga uiteraard mijn eigen klustopic starten hier, en dan kan ik eindelijk ook eens foto's laten zien van mijn huisje
    pi_58622834
    Super, CoolGuy!

Voor ons duurt dat moment nog even Ons nieuwbouwappartement is pas in september klaar. Het huurcontract moet nog getekend worden. Morgen mogen we de keuken uitzoeken, dan maar even vragen wanneer dat gaat gebeuren.

Het valt me trouwens tegen hoe makkelijk het is om een bedombouw voor een 180/220 bed te vinden. 220 is niet zo'n uitzonderlijke lengte meer, maar alleen de betere beddenzaken hebben hem in het assortiment.
    Zus van -Magnolia- *O*
      maandag 12 mei 2008 @ 11:13:51 #166
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58623470
    @snoopy: eindelijk eindelijk eindelijk Wat een bericht! Gaan jullie de werken laten uitvoeren of doen jullie een aantal dingen zelf?

@Coolguy: een nieuw klustopic in de maak! Een fijn vooruitzicht!

@Seventees: september is inderdaad nog een eindje uit de buurt. Maar het uitkiezen van de keuken is natuurlijk wel een fijne bezigheid. Dan lijkt het net allemaal nog echter
      maandag 12 mei 2008 @ 15:36:07 #167
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58627774
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 10:30 schreef Seventees het volgende:
    Het valt me trouwens tegen hoe makkelijk het is om een bedombouw voor een 180/220 bed te vinden. 220 is niet zo'n uitzonderlijke lengte meer, maar alleen de betere beddenzaken hebben hem in het assortiment.
    Sterker: de betrere meubelzaken hebben vaak enkel nog maar 180*220. Ik had al een goede boxspring van 180*210 en moest extra betalen voor het korter maken
    pi_58653635
    Ingrid, ook jij van harte! Hopies klustopics om op vooruit te zien, leuk!
    pi_58654335
    Wij hebben weer een paar dingen geregeld voor het huis
    De meubels zijn besteld, dus als het goed is komen die rond 1 september. Ook hebben we een keuken uitgezocht en besteld, en die komt eind juli en dat is mooi want de keukentoko is dicht tot eind augustus. Ben echt blij met onze keuken hehe, hebben toch een kook(schier)eiland. Errug leuk (althans op t plaatje )
    Op naar het uitzoeken van de badkamer Nja de ideeën zijn er, nu nog even de goedkoopste uitzoeken

Iedereen die ook een nieuw huis heeft gefeliciteerd.
    En Snoopy wel beter dat jullie huis nu toch echt bijna opgeleverd wordt
    pi_58658397
    Nog 2,5 week en dan is het zover

We hebben al hoop zaken achter ons:
    - hypotheek helemaal geregeld, papieren onderweg naar notaris
    - meubels besteld, komen als het goed is op z'n vroegst week of 3 nadat we de sleutel krijgen (natuurlijk wel invloed op om het evt later te krijgen )
    - laminaat en badmeubeltje besteld (staat al bi jde bouwmarkt op ons te wachten)
    - verfkleuren uitgezocht (gaan we in 1e week ff halen)
    - bankrekening geregeld, met verzekeringen bezig

Druk druk, maar wel leuk!

To be continued na 2 juni ....
    Life is life
    pi_58662214
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 13:14 schreef noekje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Pics!!
    Bij deze. De huizen verspringen en wij zitten precies in het midden. Daardoor hebben wij dus een doorgeschoten kap aan de voorkant, en de buren hebben dat aan de achterkant.
    Nog twee weken en dan kunnen we eindelijk beginnen. .

Aanstaande vrijdag hebben we de voorschouw. Nu hebben we wel een checklist, maar nog tips waar we op moeten letten?
    pi_58663843
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 11:13 schreef leonieke het volgende:

@Seventees: september is inderdaad nog een eindje uit de buurt. Maar het uitkiezen van de keuken is natuurlijk wel een fijne bezigheid. Dan lijkt het net allemaal nog echter
    Absoluut!
    We hebben voor deurtjes en ahorn kastjes gekozen. Handgrepen zijn mat/zilver van kleur en half rond. De tegels waren nog even een probleem. Er was zoveel keuze! Uiteindelijk voor gebroken wit met een werkje gekozen.

Volgens m'n vriend zit er een rode zweem in, maar die zie ik niet echt
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_58663858
    MissLuna, wat een mooi huis!!
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_58675632
    Leonieke, we laten alles doen
    Maar dat wordt allemaal door een vriend van ons gedaan, die is aannemer.
    De keuken wordt 23 juni geplaatst Dat vind ik wel echt spannend omdat het al zo'n tijd geleden is dat we die hebben uitgezocht.

Voor de schouw heb ik geen tips. Wij nemen waarschijnlijk mijn schoonzus mee, die heeft er verstand van. En bij de oplevering komt er iemand van 'Eigen huis'. Dat vind ik wel prettig want ik heb ook geen idee waar ik op moet letten.
    pi_58678546
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 13:27 schreef Seventees het volgende:
    MissLuna, wat een mooi huis!!
    Dank je! .
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 23:33 schreef snoopy het volgende:
    De keuken wordt 23 juni geplaatst Dat vind ik wel echt spannend omdat het al zo'n tijd geleden is dat we die hebben uitgezocht.
    Ja, leuk is dat he! Die van ons gaan we 28 mei plaatsen en daar ben ik echt zo nieuwsgierig naar. Hij is knalrood, dus dat wordt echt dé blikvanger van het huis. .
    quote:
    Voor de schouw heb ik geen tips. Wij nemen waarschijnlijk mijn schoonzus mee, die heeft er verstand van. En bij de oplevering komt er iemand van 'Eigen huis'. Dat vind ik wel prettig want ik heb ook geen idee waar ik op moet letten.
    Mijn vader is aannemer geweest en was eerst verhinderd, maar hij kan kan gelukkig toch mee. Dus dat scheelt weer. Wanneer is jullie voorschouw?
    pi_58678717
    quote:
    Op woensdag 14 mei 2008 23:33 schreef snoopy het volgende:
    Leonieke, we laten alles doen
    Maar dat wordt allemaal door een vriend van ons gedaan, die is aannemer.

Toch geen probleem dat je alles laat doen? Doen wij ook hoor Je moet weten waar je verstand van hebt en bij ons is dat niet van bouwen. Kost een pak meer, maar het zal sowieso beter gedaan zijn

En wat spannend dat de keuken er binnen iets meer dan een maand in komt. Hoe langer je op iets moet wachten, hoe groter de beloning hé
      donderdag 15 mei 2008 @ 14:36:35 #177
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58684684
    Zo, daar ben ik weer. Gisteren de meubels geleverd gekregen, zijn erg mooi! Zal binnenkort foto's maken Nu weer overdag gewoon aan het werk en 's avonds Ikea-werkkamer in elkaar zetten, alle spullen uitpakken en home cinema aansluiten Hopelijk na het weekend allemaal klaar
    pi_58685377
    Wat voor vloer hebben/krijgen jullie in de keuken?
    Wij zitten erg te twijfelen over wat daar nu de beste keuze voor is.
    Zus van -Magnolia- *O*
      Moderator donderdag 15 mei 2008 @ 19:48:39 #179
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58690389
    Zo. Ik ben huiseigenaar

Probleem: ik heb me verrekend met de lengte van een bank. Nu krijg ik een bank die te groot is en die ik niet meer kan wijzigen/cancellen.

Ik mag dus straks zo'n zelfde bank, maar dan kleiner gaan kopen, wat betekent dat ik min of meer 1000 euro in de Maas heb geflikkerd
      vrijdag 16 mei 2008 @ 13:29:12 #180
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58705004
    Seventees: Mijn houten vloer loopt gewoon door in de keuken.

CoolGuy: Gefeliciteerd en klote van je bank. Ik heb me verrekend met een Ikea-bureau (een stuk minder dramatisch dus). Uiteindelijk hadden er wél 2 volledige bureau's naast elkaar gepast ipv de gekochte bureau's van 160cm en 120cm
      vrijdag 16 mei 2008 @ 18:01:39 #181
    640 snoopy
    peanuts
    pi_58710262
    Van harte Coolguy! En wel balen van die bank idd. Willen ze hem echt niet ruilen voor een kleinere?

Wij laten dit keer tegels in de keuken leggen. Nu hebben we hout in de keuken maar vooral bij de wasbak ga je toch lelijke plekken zien.
      Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 18:09:29 #182
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58710399
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 18:01 schreef snoopy het volgende:
    Van harte Coolguy! En wel balen van die bank idd. Willen ze hem echt niet ruilen voor een kleinere?

Wij laten dit keer tegels in de keuken leggen. Nu hebben we hout in de keuken maar vooral bij de wasbak ga je toch lelijke plekken zien.
    Dank je. Ja van die bank is kut, maar ik heb vanmorgen gebeld, en het kon toch nog verandert worden. Dat betekent wel dat er weer 10 weken levertijd bij komen. Ik krijg dus alle meubels eind juni, behalve m'n banken

Naja, het is niet anders. Ik heb dan beide banken maar een maat kleiner genomen, en ik moet 83 euro bijbetalen, dus dat is wel weer een grote financiele meevaller
      vrijdag 16 mei 2008 @ 22:36:11 #183
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58716199
    We zitten bijna "onder dak" Ofwel: de eerste leien liggen er
      zaterdag 17 mei 2008 @ 11:22:11 #184
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_58723134
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dank je. Ja van die bank is kut, maar ik heb vanmorgen gebeld, en het kon toch nog verandert worden. Dat betekent wel dat er weer 10 weken levertijd bij komen. Ik krijg dus alle meubels eind juni, behalve m'n banken

Naja, het is niet anders. Ik heb dan beide banken maar een maat kleiner genomen, en ik moet 83 euro bijbetalen, dus dat is wel weer een grote financiele meevaller
    Sowieso de levertijden van banken . Dat zal mijn straf zijn dat ik 'm niet bij m'n werkgever koop .

Wat voor bank heb je besteld?
      zaterdag 17 mei 2008 @ 11:24:08 #185
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_58723166
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2008 22:36 schreef leonieke het volgende:
    We zitten bijna "onder dak" Ofwel: de eerste leien liggen er
    tof! Gefeliciteerd!!
    pi_58724985
    Klinkt goed Leonieke

Ziet er goed uit!
    Ik ben zo blij dat ik je zoveel vrolijker zie hier in t topic.
    Eindelijk is jou tijd ook inzicht en werken ze hard door!

Eigenlijk heb ik weinig te updaten, ben daarom wat afwezig hier.
    Financiering is nog steeds NIET rond. Overal vertragingen en gedonder
    Heb wel een verlenging van 2 weken erbij. En wrs heb ik nog 2 extra weken nodig.
    Ik begin er wel van te balen en hoop dat alles snel afgerond is en ik ff rustig kan genieten dat ik een huisje heb gekocht!

Voor zover ff mn update. Zodra het rond is kom ik hier vrolijk rondspringen
      Moderator zaterdag 17 mei 2008 @ 13:52:14 #187
    16180 crew  CoolGuy
    pi_58725418
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 11:22 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Sowieso de levertijden van banken . Dat zal mijn straf zijn dat ik 'm niet bij m'n werkgever koop .

Wat voor bank heb je besteld?
    Model Figo. Ik heb een eigen topic, kijk daar even in want daar staat een link naar m'n banken en overige meubels
      zaterdag 17 mei 2008 @ 15:38:46 #188
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58726889
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 13:21 schreef tirannetje24 het volgende:
    Klinkt goed Leonieke

Ziet er goed uit!
    Ik ben zo blij dat ik je zoveel vrolijker zie hier in t topic.
    Eindelijk is jou tijd ook inzicht en werken ze hard door!
    Thx
    Het is idd een geruststelling dat er door gewerkt wordt en dat we momenteel nog altijd op schema zitten om eind december te verhuizen En eens we helemaal onder dak zitten, zullen de weersomstandigheden ons minder parten spelen (behalve misschien nog bij de ramen).
    quote:
    Eigenlijk heb ik weinig te updaten, ben daarom wat afwezig hier.
    Financiering is nog steeds NIET rond. Overal vertragingen en gedonder
    Heb wel een verlenging van 2 weken erbij. En wrs heb ik nog 2 extra weken nodig.
    Ik begin er wel van te balen en hoop dat alles snel afgerond is en ik ff rustig kan genieten dat ik een huisje heb gekocht!

Voor zover ff mn update. Zodra het rond is kom ik hier vrolijk rondspringen
    Wat een gedoe met de financiering Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn? En vooral: hoe komt het dat dit zo vaak voorkomt bij jullie in Nederland?

Ik hoop dat ik je hier héél vlug vrolijk terugzie
      zondag 18 mei 2008 @ 12:44:56 #189
    36431 bleiblei
    pi_58740981
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 15:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thx
    Het is idd een geruststelling dat er door gewerkt wordt en dat we momenteel nog altijd op schema zitten om eind december te verhuizen En eens we helemaal onder dak zitten, zullen de weersomstandigheden ons minder parten spelen (behalve misschien nog bij de ramen).
    [..]

Wat een gedoe met de financiering Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn? En vooral: hoe komt het dat dit zo vaak voorkomt bij jullie in Nederland?

Ik hoop dat ik je hier héél vlug vrolijk terugzie
    Vertragingen op financieel vlak komen of door onmogelijke eisen (veel geld willen lenen terwijl dat eigenlijk niet kan) of amateuristisch geklungel van tussenpersonen en banken.

Kortom, als je geen gekke dingen wil en je mazzel hebt met de tussenpersoon en de persoon van de bank die het in behandeling neemt, gaat het wel goed .
    pi_58741139
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 12:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vertragingen op financieel vlak komen of door onmogelijke eisen (veel geld willen lenen terwijl dat eigenlijk niet kan) of amateuristisch geklungel van tussenpersonen en banken.

Kortom, als je geen gekke dingen wil en je mazzel hebt met de tussenpersoon en de persoon van de bank die het in behandeling neemt, gaat het wel goed .
    Niet als je met de starterslening te maken hebt

En als je dan ook nog gegevens van de belastingdienst nodig hebt is dat ook een ramp.
    Met al die feestdagen erbij, is het 1 groot feest
      zondag 18 mei 2008 @ 14:05:52 #191
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58742119
    Gegevens van de belastingsdienst? Ik kan me niet herinneren dat wij dat hebben moeten indienen... Of is die starterslening iets speciaals?

En ja bleiblei idd, wie het onmogelijke wil, zal idd lang moeten wachten. Maar zouden zoveel mensen hier dan het onmogelijke willen?
    pi_58742476
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 14:05 schreef leonieke het volgende:
    Gegevens van de belastingsdienst? Ik kan me niet herinneren dat wij dat hebben moeten indienen... Of is die starterslening iets speciaals?

En ja bleiblei idd, wie het onmogelijke wil, zal idd lang moeten wachten. Maar zouden zoveel mensen hier dan het onmogelijke willen?
    Met die starterslening kun je via je gemeente een lening krijgen dat de eerste 3 jaar rente- en aflossingsvrij is.
    Dit doen ze om de mensen op de startersmarkt meer financiele ruimte te geven om iets te kopen.
    Gezien de dure huizenprijzen.
    En het is dus zo dat je een aanslagbiljet van 2 jaar terug moet indienen. Volgens het formulier zou dat 2005 zijn en die had ik door een computercrash niet meer.
    Na een telefoontje over andere informatie bleek het 2006 te zijn en die had ik nog wel en heb ik dus vluchtig alles kunnen inleveren.
    Wat het nut is van het aanslagbiljet. I don't know
      zondag 18 mei 2008 @ 14:38:11 #193
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_58742569
    Zal om te bepalen zijn wat je inkomen is waarschijnlijk om na te gaan of je recht hebt op die starterslening (denk ik uiteraard ). Wel fijn dat de gemeente zoiets regelt Mogen ze hier in België ook eens uitvinden
      zondag 18 mei 2008 @ 14:55:27 #194
    36431 bleiblei
    pi_58742984
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 14:38 schreef leonieke het volgende:
    Zal om te bepalen zijn wat je inkomen is waarschijnlijk om na te gaan of je recht hebt op die starterslening (denk ik uiteraard ). Wel fijn dat de gemeente zoiets regelt Mogen ze hier in België ook eens uitvinden
    Naja, zo zorg je er natuurlijk voor dat mensen dingen aanschaffen die ze eigenlijk niet kunnen betalen op kosten van de maatschappij. Klinkt als muggezifterij maar ikzelf ben niet zo fan van die massale bijsponsoring. Kunnen ze beter de belastingen verlagen . HRA en dit soort grappen eruit en gelijk ook overdrachtsbelasting afschaffen. Is er tenminste weer een relatief eerlijke markt zonder gekke boeteclausules e.d.///.

Starters-hypotheken e.d. reken ik trouwens ook onder "gekke" dingen .
      zondag 18 mei 2008 @ 14:59:36 #195
    36431 bleiblei
    pi_58743061
    Maar goed, ik heb makkelijk praten .

Leonieke, in NL heb je overigens ook nieuwbouw projecten waar starters voor een lage prijs een huis kunnen kopen (je krijgt zgn. korting) met de voorwaarde dat je pas mag verkopen (voor een marktconforme prijs) na x (meestal 5) jaar. Dergelijke constructies worden toegepast om starters toch een mooie start te kunnen laten maken op de huizenmarkt.
    pi_58743602
    Het heeft niet direct te maken met dingen aan te schaffen wat je niet kunt betalen.
    want ze kijken heel nauw naar je inkomsten/uitgaven patroon. En aan de hand daarvan laten ze weten of je wel niet en voor hoeveel je een dergelijke lening kunt krijgen.

Zelf vind ik er niks mis mee om op die manier fatsoenlijk een huisje te kunnen kopen waar je na die 3 jaar zelf de complete aflossing voor gaat betalen. Als ze de huizenmarkt willen bevorderen en de startende woningkopers een goede mogelijkheid bieden is dit een erg nette oplossing.

Maar ieder zn ding iig
    Met belastingen verlagen kom je als starter nog niet altijd in aanmerking voor een fatsoenlijke woning. En met de overheid van tegenwoordig weten ze dan nog wel meer geintjes als verpakkingsbelasting in het leven te gaan roepen!
    pi_58743731
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 14:59 schreef bleiblei het volgende:
    Maar goed, ik heb makkelijk praten .

Leonieke, in NL heb je overigens ook nieuwbouw projecten waar starters voor een lage prijs een huis kunnen kopen (je krijgt zgn. korting) met de voorwaarde dat je pas mag verkopen (voor een marktconforme prijs) na x (meestal 5) jaar. Dergelijke constructies worden toegepast om starters toch een mooie start te kunnen laten maken op de huizenmarkt.
    Zaanstad heeft ook zo'n project. Speciaal voor mensen die minder dan 34.500,-- per jaar verdienen.
    http://www.betaalbarekoopwoningen.nl
    Zus van -Magnolia- *O*
      zondag 18 mei 2008 @ 17:54:13 #198
    36431 bleiblei
    pi_58746542
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 15:35 schreef tirannetje24 het volgende:
    Het heeft niet direct te maken met dingen aan te schaffen wat je niet kunt betalen.
    want ze kijken heel nauw naar je inkomsten/uitgaven patroon. En aan de hand daarvan laten ze weten of je wel niet en voor hoeveel je een dergelijke lening kunt krijgen.

Zelf vind ik er niks mis mee om op die manier fatsoenlijk een huisje te kunnen kopen waar je na die 3 jaar zelf de complete aflossing voor gaat betalen. Als ze de huizenmarkt willen bevorderen en de startende woningkopers een goede mogelijkheid bieden is dit een erg nette oplossing.

Maar ieder zn ding iig
    Met belastingen verlagen kom je als starter nog niet altijd in aanmerking voor een fatsoenlijke woning. En met de overheid van tegenwoordig weten ze dan nog wel meer geintjes als verpakkingsbelasting in het leven te gaan roepen!
    Naja, als ze overdrachtsbelasting afschaffen (samen met HRA dus) scheelt dat sowieso dat niet iedereen met een koophuis binnen 3 jaar minimaal 10% meer vragen voor een huis dan wat ze er voor betaald hebben als ze gaan verkopen EN het scheelt de 6% overdrachtsbelasting (+ dat mensen niet ff de HRA automatisch boven op de waarde van hun huis bij tellen.). Bij elkaar op geteld kan je dan toch wat sneller iets kopen.

Daarnaast is het flauwekul dat iedereen die net werkt maar gelijk een huis moet kunnen kopen. (Die verwachting hebben namelijk wel veel mensen tussen de 20 en de 30) Dat kon 10, 20, 50 of zelfs 100 jaar geleden ook niet.

Maar goed, nogmaals... Ik heb makkelijk praten. Dat vertekend mijn beeld natuurlijk ook een stuk.
      dinsdag 20 mei 2008 @ 17:12:43 #199
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_58784010
    Na maaaaanden stilte ook hier maar weer eens een update. Net het halve topic doorgelezen en de enige die ik nog herken is Leonieke
    Het schiet bij jou ook op zeg, lekker gevoel he!
    Alle nieuwe huizenbezitters gefeliciteerd en wachtenden: succes!

Wij hebben een kavel gekocht in Duitsland en als het goed is, is het huis vanaf 15 juni betreedbaar en vanaf 15 juli bewoonbaar. Dat wil dus zeggen dat we vanaf 15 juni kunnen gaan klussen, als ik het goed begrepen heb

Het schiet al lekker op, moet nog wel teen en tander gebeuren maar het eind is in zicht!
    Komende week de tegels geloof ik, en vandaag zijn ze bezig met de verwarmingen plaatsen.

Klein stukje huis, de enige foto die ik hier heb
    Straks ga ik nog even kijken, dan zijn de bouwvakkers weg dus dan lopen we niemand voor de voeten.
    Screw them.
    We're going home.
      dinsdag 20 mei 2008 @ 21:05:26 #200
    640 snoopy
    peanuts
    pi_58788641
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef CarOnline het volgende:
    Na maaaaanden stilte ook hier maar weer eens een update. Net het halve topic doorgelezen en de enige die ik nog herken is Leonieke

Dat is snel gegaan CarOnline

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd naar mijn moeder. Het nieuwe huis wordt 9 juni opgeleverd en er moet dan nog wel het een en ander gebeuren. Definitief verhuizen duurt nog wel even.

Onze woonboot is afgelopen zondag naar de werf gesleept en is vandaag gekeurd. Dit is nodig voor de koper. Er waren gelukkig geen ernstige problemen aan het onderwaterschip te vinden dus de overdracht zal 2 juni zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')