Indeedquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:51 schreef kkkk het volgende:
En Timberwolf? Hoe was het? Hoe voelt het?
Je hebt je sleutel!!!
Vlag?quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:55 schreef TimberWolf het volgende:
Leonieke! Ik zie net dat er gewoon een dak op je huisje zitNog geen vlag, dus nog niet het hoogste punt?
Wordt dat niet een heel naargeestige donkere bunker? Ik zie nauwelijks ramen...?quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:44 schreef leonieke het volgende:
Wat leuk van de vorige eigenaars Timberwolf. Zelf zou ik er waarschijnlijk niet aan denken, maar wat een fijn gebaar![]()
Ik kon daarnet niet geloven dat we aan ons toekomstige huis stonden.
Zo zag het dak er maandag uit:
[ afbeelding ]
En dit kregen we vanavond te zien
[ afbeelding ]
Meer details staan uiteraard terug op onze blog![]()
Nee, dat wordt het niet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wordt dat niet een heel naargeestige donkere bunker? Ik zie nauwelijks ramen...?
Veel lampen zeker!quote:
Ik ben héél benieuwd naar de foto's! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 30 april 2008 17:02 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
IndeedHet voelt, eh, vermoeiend
Mijn god wat zit er een behang op die muren, en mijn god wat heb ik toch een hoop muren... Maar verder helemaal te gek. Nog wel een beetje onwerkelijk, denk er nog niet helemaal aan als 'mijn huis'. Maar ook dat begint te komen.
Overdracht was fascinerend. Papierwerk van hier tot overmorgen, kost gewoon een uur! Notaris was overigens wel zo lief om allerlei tips te geven qua aftrekposten enzo. En van de makelaar tegenpartij kreeg ik nog een emmer met schoonmaakspullenDe vorige eigenaar had een flesje bubbelwijn achtergelaten ook. Voelde me wel meteen welkom!
Als ik puf heb na het koken doe ik wel een (korte) fotoreportage van het werk van vandaag posten. Zijn niet veel foto's, maar geeft wel een beetje een beeld.
Zie mijn edit. Drie van onze muren zijn ongeveer alleen maar ramen. De keuken heeft 1 wand die in kasten is, de rest is volledig in glas. De woonkamer: zicht op de tuin via 3 ramen (schuifraam + vast raam).quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Veel lampen zeker!![]()
Kwestie van smaak waarschijnlijk. Maar als ik in de positie zou zijn om een architect een huis te laten bouwen, dan zou ik toch voor iets bijzonders gaan en in elk geval roepen: Ramen! Licht! Ruiten! Vides! Binnen-is-buiten en buiten-is-binnen! Zonlicht!
Maar ieder zijn meug I guess.
Maar dan nog: naargeestig? Smaken kunnen verschillen, totaal verschillen zelfs en zo hoort het ook, maar dat doet nog niets af van respect voor iemands smaak. En naargeestig vind ik echt een totaal verkeerde woordkeuze.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En aan die blog lees ik niet zo veel af hoor. Ik vind het nog steeds een donkere blokhut, sorry. Nogmaals: het zal een kwestie van smaak zijn.
quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zie mijn edit. Drie van onze muren zijn ongeveer alleen maar ramen. De keuken heeft 1 wand die in kasten is, de rest is volledig in glas. De woonkamer: zicht op de tuin via 3 ramen (schuifraam + vast raam).
In de berging is er inderdaad gewoon een klein raam, maar laat ik nu eerlijk zijn, ik leef niet in de berging. Hal: voordeur in glas + een vast raam naast de deur.
De enige plaats waar we met hoge ramen zitten is het salon en het bureel, maar dat heeft een aantal redenen: er moeten radiatoren komen en aangezien het beneden allemaal een open ruimte is, moet er nog ergens plaats zijn voor een kast. Bijkomend voordeel is dat we heel weinig last zullen hebben van lichtinval op de televisie. We hebben in de keuken zicht op een prachtige vijver en op onze tuin en de weides die rond onze tuin liggen.
op de f*cking tv, man wat lees jij graag wat je wilt lezenquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]!
![]()
Maar veel plezier al vast met het huis. Als het naar jullie zin is, is het prima natuurlijk.
Dat kun je vinden. Ik vind het ronduit een naargeestig huis. Maar gelukkig blijft dat een subjectief oordeel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:28 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar dan nog: naargeestig? Smaken kunnen verschillen, totaal verschillen zelfs en zo hoort het ook, maar dat doet nog niets af van respect voor iemands smaak. En naargeestig vind ik echt een totaal verkeerde woordkeuze.
In Nederland gaat er een vlag op het dak als het hoogste punt bereikt is (en gaan de bouwvakkers aan het bierquote:
Zit behoorlijk wat grond bij. Genoeg om wat geiten en kippen te stallen. Ik heb altijd boerin op pumps willen worden. 2135 m2, da's aardig wat toch? De vraagprijs is 259.000.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:15 schreef CraZaay het volgende:
Super leuk huis noekje! Wat moet het kosten en zit er ook nog wat grond bij?
Nouk wat prachtig!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:35 schreef noekje het volgende:
We gaan vandaag nog een keer kijken bij het huis waar we over in onderhandeling zijn.
De eerste keer heb ik toch heel erg praktisch gekeken. Wat is goed, wat is niet goed. Kunnen we daar alles kwijt wat we hebben etc. Nu gaan we nog een keer om gewoon te voelen. De eerste keer voelde het echt enorm goed maar ik wil het écht zeker weten.
[ afbeelding ]
Dit is het huisje. Ook niet bijster veel ramen en ze zijn vnl laag geplaatst wat ik dan wel weer schattig vind.
Mijn appartement heeft nog meer gekost dan datquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:26 schreef noekje het volgende:
Zit behoorlijk wat grond bij. Genoeg om wat geiten en kippen te stallen. Ik heb altijd boerin op pumps willen worden. 2135 m2, da's aardig wat toch? De vraagprijs is 259.000.Het zit dan ook in the middle of fucking nowhere. Het is voor ons dan ook wel een hele stap want we gaan dan echt verhuizen. Is wel anders dan in dezelfde plaats blijven. Het voelt ook een beetje als het roer om maar dan in Nederland, zeg maar.
Ah, aan het bier zijn de bouwvakkers al genoeg geweestquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:14 schreef CraZaay het volgende:
[..]
In Nederland gaat er een vlag op het dak als het hoogste punt bereikt is (en gaan de bouwvakkers aan het bier).
En wat nu zo erg is, in het echt is die zoveel mooier dan op de foto's. Alles staat in de bloei en met het zonnetje op het dakje is die om op te knibbelen knabbelen knuisje.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nouk wat prachtig!![]()
Ik zou er allang voor gevallen zijn.
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:55 schreef MissLuna het volgende:
Zal me ook maar even hier melden. Samen met vriend een nieuwbouwhuis gekocht en na anderhalf jaar wachten heb ik net te horen gekregen dat we 26 mei de sleutel krijgen!.
Wat voor emotionele bezwaren dan? dat je gaat verhuizen, bedoel je? Denk aan de kippen inderdaad!!!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:14 schreef noekje het volgende:
[..]
En wat nu zo erg is, in het echt is die zoveel mooier dan op de foto's. Alles staat in de bloei en met het zonnetje op het dakje is die om op te knibbelen knabbelen knuisje.![]()
Dromen is toch anders dan in het echt iets doen. Zoiets was altijd onze droom en nu het echt wordt, komen er opeens emotionele bezwaren bij kijken, heel irritant. Maar goed, als we het eens kunnen worden over de prijs en het hoe en wanneer dan komt er een bord in de tuin hier en dan laten we alles achter hier.![]()
* noekje mantraat,'Denk aan de geiten en de kippen! '
[..]
Gefeliciteerd!!Pics!!
Vrienden die we achterlaten. Kinderen die ook alles achterlaten, vriendjes, school, clubjes etc..quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat voor emotionele bezwaren dan? dat je gaat verhuizen, bedoel je? Denk aan de kippen inderdaad!!!![]()
Welke middle of welke nowhere hebben we het trouwens over?
Provincie dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:57 schreef noekje het volgende:
Als ik ga vertellen waar het is dan is het zo op te zoeken en mijn evt. toekomstige adres staat dan hier. Zo gek veel huizen staan daar niet te koop.![]()
quote:
Gefeliquote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:26 schreef kkkk het volgende:
Ik heb mijn sleutel! En wat een leuk huisje heb ik![]()
![]()
![]()
Anderhalf uur alles bij elkaar. - Een beetje afhankelijk van de podiumkwaliteiten van je notaris. Er zijn er nog altijd die denken dat ze er een onderhoudende conference (op Gaaikema-niveau) van moeten maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:31 schreef CraZaay het volgende:
[..]
GefeliHoe lang duurt zo'n afspraak bij de notaris overigens? Ik mag maandagochtend namelijk
Ik hoop vervroegd, maar durf er niet op te rekenen. Beetje dubbel hé?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:41 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dat is nog eens goed nieuws!
![]()
Is de verwachte woonklaardatum inmiddels al een beetje naar voren geschoven of staat de datum nogsteeds op eind van het jaar?
Noukje, Wat een heerlijk huis lijkt me dat.
De keuken kan ten vroegste opgemeten worden in september en aangezien hij dan pas op maat wordt gemaakt, moeten we toch rekening houden met een achttal weken leveringstermijn. Dan zitten we al heel vlug in november.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:27 schreef Nanook24 het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor Leonieke maar het lijkt nu allemaal zo voortvarend te gaan dat ik me bijna niet kan voostellen dat het allemaal nog tot eind van het jaar moet gaan duren. Ik duim voor je dat de opleverdatum vervroegd gaat worden.
Een fototoestelquote:Op zondag 4 mei 2008 15:42 schreef CraZaay het volgende:
Morgenvroeg moet ik naar de notaris voor de overdracht. Iemand enig idee of ik nog iets moet meenemen naast m'n legitimatiebewijs?
Ook ik heb geen foto's van het passeren, vond ik niet echt een foto momentquote:Op zondag 4 mei 2008 21:33 schreef Debsterr het volgende:
Leonieke, gefeliciteerd met het dak.
Timberwolf, waar blijven de foto's?
Wij kunnen vanaf morgen 11uur aan onze eigen fotoreportage beginnen, dan krijgen we de sleutel.
Och, je kunt het slechter doen als ineens samenwonen met Debsterrquote:Op zondag 4 mei 2008 22:25 schreef CraZaay het volgende:
Ik hoop wel dat ze Debsterr en mij niet toevallig hetzelfde verkocht hebben
Mijn vriendin denkt daar vast anders overquote:Op zondag 4 mei 2008 22:44 schreef TimberWolf het volgende:
Och, je kunt het slechter doen als ineens samenwonen met Debsterr![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |