Dat regeltje zou iedereen toch wel in groep 1 te horen moeten hebben gekregenquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:55 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nou, wat een logisch regeltje zeg! NOU NOU NOU! DAT IK DAT NIET ZELF HAD BEDACHT!
![]()
![]()
Dat gaat niet, voor je het weet zitten ze aan lage wal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:54 schreef __Saviour__ het volgende:
zo'n onzin ook. wat is er mis met links en rechts
Ja, waarschijnlijk omdat iedereen de hele dag de termen stuurboord en bakboord gebruikt! Logisch man!quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat regeltje zou iedereen toch wel in groep 1 te horen moeten hebben gekregen
bakbooRdquote:
Jij hebt ook niet vooraan gestaan toen de hersenen werden uitgedeeld of welquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:59 schreef Guncta het volgende:
Ik dacht altijd dat het voor en achter was.
Maar stuurboord is dus de rechterkant en het stuur zit meestal links als je van achter naar voren kijkt?
STUURboordquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:01 schreef Syheriat het volgende:
[..]
bakbooRd
Wat een kankergoed ezelsbruggetje. Sowieso, ezelsbruggetjesDie dingen zijn voor mij 9/10 keer gecompliceerder dan het leren van iets zelf. Of zijn jullie nou zo achterlijk?
DIt lijkt bijna op zon verhaaltje over waarom een brandweerauto rood isquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:04 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb er ook een ezelsbruggetje voor die werkt bij mij altijd.
Je hebt stuurboord, dus een STUUR. nou met een stuur kan je sturen en dan kan je links en rechts, maar je kan ook RECHTdoor, dus 3 mogelijk heden en 2 van de 3 hebben iets met recht of rechts en daardoor is stuurboord rechts
In stuurboord zit ook s en t, dat zit ook in rechts. Stuurboord is dus rechts.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:04 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb er ook een ezelsbruggetje voor die werkt bij mij altijd.
Je hebt stuurboord, dus een STUUR. nou met een stuur kan je sturen en dan kan je links en rechts, maar je kan ook RECHTdoor, dus 3 mogelijk heden en 2 van de 3 hebben iets met recht of rechts en daardoor is stuurboord rechts
Sodemieter op, stuurboord/bakboord is basiskennis.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
In stuurboord zit ook s en t, dat zit ook in rechts. Stuurboord is dus rechts.
TS moet gewoon opdonderen met z'n maffe regeltjes die zogenaamd iedereen zou moeten kennen
j amaar was het nou links of rechts danquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:10 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Sodemieter op, stuurboord/bakboord is basiskennis.
Ja, bij de marinequote:Op dinsdag 22 april 2008 23:10 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Sodemieter op, stuurboord/bakboord is basiskennis.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
In stuurboord zit ook s en t, dat zit ook in rechts. Stuurboord is dus rechts.
TS moet gewoon opdonderen met z'n maffe regeltjes die zogenaamd iedereen zou moeten kennen
quote:
Nee, ik zet havo in mijn profiel omdat ik daar geil van wordt, eigenlijk zit ik op vmbo-b.quote:
Ezelsbruggetjes zijn voor mensen met een slecht geheugenquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ken je wel het ezelsbruggetje van de maanden en hoeveel dagen erin zitten, of moeten we die nog ff uitleggen?
Augustus heeft 30 dagen tochquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ken je wel het ezelsbruggetje van de maanden en hoeveel dagen erin zitten, of moeten we die nog ff uitleggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Ja echt zoquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:57 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk omdat iedereen de hele dag de termen stuurboord en bakboord gebruikt! Logisch man!
Domme opmerkingen, het zij je vergeven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee, ik zet havo in mijn profiel omdat ik daar geil van wordt, eigenlijk zit ik op vmbo-b.
ja 12 maanden en dan ongeveer dertig dagen toch is ongeveer 365 of zo soms meer en danquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Geen Marine, wel iets anders met bootjesquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:16 schreef elfzesendertig het volgende:
TS faalt, maar hij wil het nog niet toegeven en hij heeft daarom maar de hulp van 2 marinematties ingeroepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Dat zegt tie helemaal nietquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:16 schreef henkway het volgende:
[..]
ja 12 maanden en dan ongeveer dertig dagen toch is ongeveer 365 of zo soms meer en dan
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen Marine, wel iets anders met bootjes.
u is piraat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt, ik stond nog maar net voor de mensen die denken dat hersenen worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij hebt ook niet vooraan gestaan toen de hersenen werden uitgedeeld of wel
Aangezien bakboord en stuurboord vaste termen zijn ... als je naar iemand kijkt en hij naar jou is jouw rechts zijn links.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
We zijn niet allemaal amateurpiraten
Waarom kunnen ze trouwens niet gewoon links en rechts zeggen, lijken wel friezen.
Wat is er met februari dan?quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat zegt tie helemaal niet
Hij bedoelt het ezelsbruggetje dat je je knokkels kan tellen of een maand 31 of 30 dagen heeft en van februari moet je maar gewoon weten.
Fail.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:20 schreef Guncta het volgende:
[..]
Klopt, ik stond nog maar net voor de mensen die denken dat hersenen worden uitgedeeld.
Meestal zit het stuur in het midden, maar je ziet ook geregeld dat het stuur aan de linker kant zit. Vaker dan rechts iig.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen Marine, wel iets anders met bootjes.
Gay Parade?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakboord zou dus ook rechts kunnen zijn terwijl dan de linkerkant wordt bedoeld.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:20 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Aangezien bakboord en stuurboord vaste termen zijn ... als je naar iemand kijkt en hij naar jou is jouw rechts zijn links.
Je zou het dan wel gewoon rechterkant en linkerkant kunnen noemen maarja.
In Somalië zekerquote:
Nee.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Bakboord zou dus ook rechts kunnen zijn terwijl dan de linkerkant wordt bedoeld.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja echt zo. "Ja bij de stoplichten moet u oploeven naar bakboord."
doe es painten dan 5 xquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:20 schreef Quyxz_ het volgende:
van het aantal dagen in een maand moet je op je knokkels tellen
ik kan wel painten als minimaal 5 mensen daarom vragen
Ligt er maar net aan hoe je staat. Dat zeg je net zelf. 'Links' en 'linkerkant' zijn twee verschillende dingen. Dus het klopt wel wat ik zegquote:
Dezelfde reden waarom artsen lateraal en mediaal zeggen i.p.v. links en rechts: het hangt van je gezichtspunt af wat links is en wat rechts, terwijl bakboord en stuurboord ondubbelzinnig zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
We zijn niet allemaal amateurpiraten
Waarom kunnen ze trouwens niet gewoon links en rechts zeggen, lijken wel friezen.
Maak die zin eens af als je wilt? Maarja wat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:20 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Aangezien bakboord en stuurboord vaste termen zijn ... als je naar iemand kijkt en hij naar jou is jouw rechts zijn links.
Je zou het dan wel gewoon rechterkant en linkerkant kunnen noemen maarja.
Mag ik het dan wel over de friezen hebben als half friesquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dezelfde reden waarom artsen lateraal en mediaal zeggen i.p.v. links en rechts: het hangt van je gezichtspunt af wat links is en wat rechts, terwijl bakboord en stuurboord ondubbelzinnig zijn.
Btw een Leidenaawwr die iets over het taalgebruik van Friezen denkt te kunnen zeggen
Moet je wel goed tellen hequote:Op woensdag 23 april 2008 01:05 schreef Quyxz_ het volgende:
pas 3 mensen die knokkelpaint hebben gerequest dus het gaat niet door denk ik
quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik wil een knokkel paint x 5
quote:
En hierbij meld ik me dan ook aanquote:Op woensdag 23 april 2008 00:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maak die zin eens af als je wilt? Maarja wat?
* MinderMutsig wil ook een knokkelpaint
Alleen als je iets aardigs zegt.quote:Op woensdag 23 april 2008 00:48 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Mag ik het dan wel over de friezen hebben als half fries.
Heb ik het recht heb ik het recht heb ik het recht.
Je mag blij zijn dat artsen medische termen gebruiken i.p.v. 'gewoon Nederlands', aangezien er anders nogal wat vergissingen zouden ontstaan. Heeft een patiënt die volgens de status 'bloedvergiftiging' heeft nou sepsis of een intoxicatie? En die pijn die 'rechts van het midden' zit, is dat voor de patiënt rechts of voor de arts rechts? Leve medische terminologie.quote:Ben toch blij dat ik die termen niet hoef te kennen. Sowieso veel medische termen overigens, ben blij dat de niet-medische mensen gewone nerderlandse woorden mogen gebruiken.
Zoals bijvoorbeeld :
Maligne= kwaadaardige tumor
Benigne= goedaardige tumor
Metastasering= uitzaaiing
quote:Op woensdag 23 april 2008 01:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Alleen als je iets aardigs zegt.
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik het oke vind dat een bepaald vakgebied dat leert.quote:[..]
Je mag blij zijn dat artsen medische termen gebruiken i.p.v. 'gewoon Nederlands', aangezien er anders nogal wat vergissingen zouden ontstaan. Heeft een patiënt die volgens de status 'bloedvergiftiging' heeft nou sepsis of een intoxicatie? En die pijn die 'rechts van het midden' zit, is dat voor de patiënt rechts of voor de arts rechts? Leve medische terminologie.![]()
Btw, "tumor" is nou niet bepaald een van oorsprong Nederlands woord."Gezwel" is het Nederlandse woord. (Medici gebruiken het woord "tumor" overigens voor alle soorten zwelling, ook bijvoorbeeld het gezwollen uiterlijk van een ontstoken stukje huid.)
Er is namelijk ook een biceps femorisquote:Op woensdag 23 april 2008 01:23 schreef Chrrris het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik het oke vind dat een bepaald vakgebied dat leert.
Maar dat ik blij ben dat we het niet allemaal hoeven te weten.
Geloof ook zeker dat in de kwestie links rechts het vast handiger is als je daar medische termen voor hebt die minder verwarrend zijn. Ook zeker voor al die spieren waar wij het bij biceps, triceps houden, komen zij aanzetten met musculus biceps brachii.Wat ook gewoon handig is, omdat we gewoon veel verschillende delen van die spieren verschillende namen kunnen geven, maargoed dat is nuttig als je er veel mee te maken krijgt.
Dat je dan zegt bij een opgezwollen vinger dat je een tumor hebt. Ach laten we dan kanker gebruiken, dan weet iedereen waar we het over hebben.
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:01 schreef The_Terminator het volgende:
Nooit Bassie en Adriaan gekeken blijkbaar.
Schrap die zin, linkerkant en rechterkant kan je niet gebruiken, omdat er verwarring kan ontstaan of de linkerkant van het schip wordt bedoelt of linkerkant als in links als in links van een persoon.quote:Op woensdag 23 april 2008 00:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maak die zin eens af als je wilt? Maarja wat?
* MinderMutsig wil ook een knokkelpaint
Ja klopt ik las het ff verkeerd. Als je met je hoofd naar de achterkant van het schip staat dan is bakboord aan jouw rechterkant idd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe je staat. Dat zeg je net zelf. 'Links' en 'linkerkant' zijn twee verschillende dingen. Dus het klopt wel wat ik zegMaar ik ben ervandoor.
Mekkeren over stuurboord en bakboord en het vervolgens over een "touw" hebben als het over een boot gaatquote:Op woensdag 23 april 2008 02:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Schrap die zin, linkerkant en rechterkant kan je niet gebruiken, omdat er verwarring kan ontstaan of de linkerkant van het schip wordt bedoelt of linkerkant als in links als in links van een persoon.
[..]
Ja klopt ik las het ff verkeerd. Als je met je hoofd naar de achterkant van het schip staat dan is bakboord aan jouw rechterkant idd.![]()
En een plaatje:
[ afbeelding ]
Let hierbij wel op dat de linkerkant van de boot en de linkerkant van een man, als in "er zit een touw los aan jouw linkerkant", 2 verschillende dingen zijn![]()
Nu ga ik slapen
quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat regeltje zou iedereen toch wel in groep 1 te horen moeten hebben gekregen
Tja, niet iedereen is net zo slim als TSquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:03 schreef MouzurX het volgende:
Godver dit topic trekt nog meer domme mensen aan
Inderdaad, hier zit iedereen eigenlijk op te wachten.quote:Op woensdag 23 april 2008 08:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Komt die knokkelpaint nou nog of niet?
Zie ook dat ik "achterkant van het schip" gebruik .... anders krijg je nog meer gezeik.quote:Op woensdag 23 april 2008 02:43 schreef 44pje het volgende:
[..]
Mekkeren over stuurboord en bakboord en het vervolgens over een "touw" hebben als het over een boot gaat
Tot zover de basiskennis.
Aan boord van een boot heb je geen touwen, alleen lijnenquote:Op woensdag 23 april 2008 02:17 schreef MouzurX het volgende:
En een plaatje:
[ afbeelding ]
Let hierbij wel op dat de linkerkant van de boot en de linkerkant van een man, als in "er zit een touw los aan jouw linkerkant", 2 verschillende dingen zijn![]()
Nu ga ik slapen
Ja maar dat wordt vast te ingewikkeld voor sommige mensen.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je kan ook weer terug tellen op dezelfde hand.
Mocht je hier nog verder op willen redeneren zou je ook kunnen zeggen dat het feitelijk nergens op slaat. Stuurboord bevat twee keer de letter R (rechts/rechts) en bakboord eenmaal de letter R (rechts). Als je zo op die R gefixeerd bent en je ziet er twee denk je: rechts + rechts! Maar dan ga je dus achteruit en zou bakboord de enigste logische verklaring zijn voor het links/rechts probleem op een boot.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
STUURboord
BAKboord
Of voor de écht lompe mensen:
StuuRbooRd <-2xr
BakbooRd <-1xr
Wat snap je niet?![]()
Godver dit topic trekt nog meer domme mensen aan
Welke vriendin?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:25 schreef ColtZ40 het volgende:
Mijn vriendin(niet eens licht blond) weer het verschil nog niets eens tussen links en rechts.
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.quote:Op woensdag 23 april 2008 11:36 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Welke vriendin?
Ik weet het namelijk wel
.... Ook zo leuk.. op vakantie ... mijn ma voorin met de kaart. We moeten hier Rechts!! ... terwijl ze naar links wijstquote:Op woensdag 23 april 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.
quote:Op woensdag 23 april 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.
Dat is de klacht niet, dus terechte klacht!quote:Op woensdag 23 april 2008 11:13 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Mocht je hier nog verder op willen redeneren zou je ook kunnen zeggen dat het feitelijk nergens op slaat. Stuurboord bevat twee keer de letter R (rechts/rechts) en bakboord eenmaal de letter R (rechts). Als je zo op die R gefixeerd bent en je ziet er twee denk je: rechts + rechts! Maar dan ga je dus achteruit en zou bakboord de enigste logische verklaring zijn voor het links/rechts probleem op een boot.
Onterechte klacht dus.
Daar heb ik ook niets van gezegdquote:Op woensdag 23 april 2008 11:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is de klacht niet, dus terechte klacht!
Men hoort gewoon te weten (algemene kennis) dat bakboord links is en stuurboord rechts. FEIT
En uiteindelijk gaan jullie rechtdoor?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
.... Ook zo leuk.. op vakantie ... mijn ma voorin met de kaart. We moeten hier Rechts!! ... terwijl ze naar links wijst
Dat klopt. Mijn fout.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarom is de klacht ook terecht en dat heb je wel gezegd en daar reageerde ik op
Omdat ik die knokkelpaint zou maken en jij dat zo in 1 keer deed pwn ik jouw rechter hand ff.quote:
Rechterhand?quote:Op woensdag 23 april 2008 14:15 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Omdat ik die knokkelpaint zou maken en jij dat zo in 1 keer deed pwn ik jouw rechter hand ff.
[ afbeelding ]
PWNED!!!!111111111111
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |