Zie ook dat ik "achterkant van het schip" gebruik .... anders krijg je nog meer gezeik.quote:Op woensdag 23 april 2008 02:43 schreef 44pje het volgende:
[..]
Mekkeren over stuurboord en bakboord en het vervolgens over een "touw" hebben als het over een boot gaat
Tot zover de basiskennis.
Aan boord van een boot heb je geen touwen, alleen lijnenquote:Op woensdag 23 april 2008 02:17 schreef MouzurX het volgende:
En een plaatje:
[ afbeelding ]
Let hierbij wel op dat de linkerkant van de boot en de linkerkant van een man, als in "er zit een touw los aan jouw linkerkant", 2 verschillende dingen zijn![]()
Nu ga ik slapen
Ja maar dat wordt vast te ingewikkeld voor sommige mensen.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je kan ook weer terug tellen op dezelfde hand.
Mocht je hier nog verder op willen redeneren zou je ook kunnen zeggen dat het feitelijk nergens op slaat. Stuurboord bevat twee keer de letter R (rechts/rechts) en bakboord eenmaal de letter R (rechts). Als je zo op die R gefixeerd bent en je ziet er twee denk je: rechts + rechts! Maar dan ga je dus achteruit en zou bakboord de enigste logische verklaring zijn voor het links/rechts probleem op een boot.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
STUURboord
BAKboord
Of voor de écht lompe mensen:
StuuRbooRd <-2xr
BakbooRd <-1xr
Wat snap je niet?![]()
Godver dit topic trekt nog meer domme mensen aan
Welke vriendin?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:25 schreef ColtZ40 het volgende:
Mijn vriendin(niet eens licht blond) weer het verschil nog niets eens tussen links en rechts.
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.quote:Op woensdag 23 april 2008 11:36 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Welke vriendin?
Ik weet het namelijk wel
.... Ook zo leuk.. op vakantie ... mijn ma voorin met de kaart. We moeten hier Rechts!! ... terwijl ze naar links wijstquote:Op woensdag 23 april 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.
quote:Op woensdag 23 april 2008 11:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Waarom sla je dan altijd links af als ik zeg dat je naar rechts moet.
Dat is de klacht niet, dus terechte klacht!quote:Op woensdag 23 april 2008 11:13 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Mocht je hier nog verder op willen redeneren zou je ook kunnen zeggen dat het feitelijk nergens op slaat. Stuurboord bevat twee keer de letter R (rechts/rechts) en bakboord eenmaal de letter R (rechts). Als je zo op die R gefixeerd bent en je ziet er twee denk je: rechts + rechts! Maar dan ga je dus achteruit en zou bakboord de enigste logische verklaring zijn voor het links/rechts probleem op een boot.
Onterechte klacht dus.
Daar heb ik ook niets van gezegdquote:Op woensdag 23 april 2008 11:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is de klacht niet, dus terechte klacht!
Men hoort gewoon te weten (algemene kennis) dat bakboord links is en stuurboord rechts. FEIT
En uiteindelijk gaan jullie rechtdoor?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
.... Ook zo leuk.. op vakantie ... mijn ma voorin met de kaart. We moeten hier Rechts!! ... terwijl ze naar links wijst
Dat klopt. Mijn fout.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daarom is de klacht ook terecht en dat heb je wel gezegd en daar reageerde ik op
Omdat ik die knokkelpaint zou maken en jij dat zo in 1 keer deed pwn ik jouw rechter hand ff.quote:
Rechterhand?quote:Op woensdag 23 april 2008 14:15 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Omdat ik die knokkelpaint zou maken en jij dat zo in 1 keer deed pwn ik jouw rechter hand ff.
[ afbeelding ]
PWNED!!!!111111111111
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |