Ik wil ze juist de ruimte en de tijd geven om in eigen land de zieltjes te winnen en er rijp voor te maken.quote:Op maandag 21 april 2008 23:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog kan praten en onderhandelen toch geen kwaad? Juist ook om ze de ruimte en tijd te geven in eigen land de zieltjes er rijp voor te maken. (en voor de zure reacties hier op FOK).
En dat wil niet als je met elkaar in gesprek blijftquote:Op maandag 21 april 2008 23:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik wil ze juist de ruimte en de tijd geven om in eigen land de zieltjes te winnen en er rijp voor te maken.
Waarom moeten wij daarvoor in gesprek blijven?quote:Op maandag 21 april 2008 23:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat wil niet als je met elkaar in gesprek blijft?
Omdat je dan van beide kanten de ruimte hebt om de goede wil te tonen. Bij dit soort draagvlakverwerving erg belangrijk. Ik heb liever dat Turkije de Europese (invloedssfeer) richting optrekt dan richting pakweg Syrië of Irak.quote:Op maandag 21 april 2008 23:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom moeten wij daarvoor in gesprek blijven?
De Turken komen!quote:Op maandag 21 april 2008 23:40 schreef Aoristus het volgende:
ze staan voor Wenen.. Waar gaat dat over, Du_ke?
Je wordt steeds gekker jijquote:Op maandag 21 april 2008 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
Bah, wat is Joost Zwagerman een vervelend figuur. Doet net alsof hij altijd PvdA'er is geweest (wat hij niet is) en geeft toch een potje af op die partij...
Geef dan gewoon toe dat je een smerige VVD'er bent... En een leuke vergoeding hebt gekregen om dit allemaal te roepen.
Sinds de tijd van Ataturk streeft Turkije aan naar Europese waarden. Lang voordat de Europese Unie was opgericht diende Frankrijk al als voorbeeld voor Turkije. Er zijn geen indicaties die erop wijzen dat ze hier in de toekomst van zal afwijken.quote:Op maandag 21 april 2008 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat je dan van beide kanten de ruimte hebt om de goede wil te tonen. Bij dit soort draagvlakverwerving erg belangrijk. Ik heb liever dat Turkije de Europese (invloedssfeer) richting optrekt dan richting pakweg Syrië of Irak.
Nee, Zwagerman is dat. Die doet alsof hij lid is sinds de oprichting van de partij.quote:
Trouwens, de goede wil van de Europese Unie is al getoond. Ze zijn negen jaar kandidaat-lid geweest en Turkije geeft alleen toe op terreinen waarop het hen (economisch) goed uitkomt. En wordt er daadwerkelijk draagvlak verworven door onderhandelingen waarbij Turkije consequent niet aan de eisen voldoet?quote:Op maandag 21 april 2008 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat je dan van beide kanten de ruimte hebt om de goede wil te tonen. Bij dit soort draagvlakverwerving erg belangrijk. Ik heb liever dat Turkije de Europese (invloedssfeer) richting optrekt dan richting pakweg Syrië of Irak.
Het maakt in zovere uit dat het een wolf in schaapskleren is. Het is nogal een verschil of je een lid van het eerste uur speelt en langzaam bent afgedwaald van de PvdA of dat je een schrijver bent van puberromannetjes.quote:Op maandag 21 april 2008 23:52 schreef MrX1982 het volgende:
Wat maakt het uit of hij lid is van de PvdA daar op stemt of iets anders stemt.
Zuurpruim ben je Klopkoek.
Wat heeft dat te maken met zijn verhaal? Dat staat er toch volkomen los van.quote:Op maandag 21 april 2008 23:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het maakt in zovere uit dat het een wolf in schaapskleren is. Het is nogal een verschil of je een lid van het eerste uur speelt en langzaam bent afgedwaald van de PvdA of dat je een schrijver bent van puberromannetjes.
Dit toneelstukje voert hij al een jaar of vier op, daarvoor hoorde je hem nooit als PvdA-supporter. Nee, hij ging pas duidelijk maken hoezeer hij verknocht was aan de PvdA op het moment dat hij de PvdA compleet ging afbreken.
Zal wel door iemand ingehuurd zijn. Het is net zo'n successupporter van Ajax.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met zijn verhaal? Dat staat er toch volkomen los van.
Natuurlijk, waarom zou je anders liegen dat je zo'n trouw en honkvast PvdA-lid bent?quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja Klopkoek, het is een vooropgezet spel van het militair-industrieel complex.
nee ..hij zat wat te leuteren hoe onterecht Wilders en Bolkestien gedemoniseerd worden..quote:Op maandag 21 april 2008 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
Joost Zwagerman had een zeer goed verhaal.
Hij komt bij P&W om zijn mening te geven over wie fractievoorzitter moet worden bij de PvdA en waarom men graag WOII vergelijkingen maakt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als iemand zich voordoet als de directeur van ABn Amro en op basis van die titel uitspraken doet over ABN Amro, dan mag je er toch vanuit gaan dat hij dat ook is?
Zwagerman een oplichter noemen gaat wat ver maar hij is niet degene die hij voordoet dat hij is.
Daarmee doe je zijn betoog toch ernstig tekort.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee ..hij zat wat te leuteren hoe onterecht Wilders en Bolkestien gedemoniseerd worden..
Typisch huilgedrag.... van monoculturelen
en tegelijk was hij bezig het huidig anti-islamitisme te rechtvaardigen en net doen alsof hij het niet een aantal karaktertrekken heeft van het toenmalig anti-semtisme.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
waarom men graag WOII vergelijkingen maakt.
Bedoel je dat Zwagerman ook Hitler is?quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en tegelijk was hij bezig het huidig anti-islamitisme te rechtvaardigen en net doen alsof hij het niet een aantal karaktertrekken heeft van het toenmalig anti-semtisme.
Ik heb hem niets horen rechtvaardigen. Het altijd maar dwepen met WOII en/of Hitler is nogal een zwaktebod. Als je angstig bent moet je gewoon zeggen dat je angstig bent zoals Zwagerman scherp opmerkte na een vraag van Witteman.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en tegelijk was hij bezig het huidig anti-islamitisme te rechtvaardigen en net doen alsof hij het niet een aantal karaktertrekken heeft van het toenmalig anti-semtisme.
Nou..nee meer Atilla en Jack the Ripperquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bedoel je dat Zwagerman ook Hitler is?
De vraag die Witteman stelde ging niet over 40-45 hoor.. Zwagerman begon zelf in zijn antwoord over 40-45..quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb hem niets horen rechtvaardigen. Het altijd maar dwepen met WOII en/of Hitler is nogal een zwaktebod. Als je angstig bent moet je gewoon zeggen dat je angstig bent zoals Zwagerman scherp opmerkte na een vraag van Witteman.
Wie komt er met Hitler aan dan ?quote:Met Hitler aankomen getuigt mijns inziens veel eerder van de intentie om een legitieme discussie de nek om te draaien. Niemand wil immers met Hitler vergeleken worden. Wat je krijgt is een wellus/nietes discussie.
Moslims zijn niet een etnische groep maar dat volledig terzijde. Er is werkelijk waar geen enkele legitieme vergelijking te maken tussen toen en nu. Jij bent blijkbaar angstig, wat je goed recht is overigens, omdat je overal parallellen ziet waar die er niet zijn. Het is onzinnig om de islam of moslims in een soort slachtofferschap te duwen en te gaan schemeren met anti-semitisme en elke discussie de nek om te draaien.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
De vraag die Witteman stelde ging niet over 40-45 hoor.. Zwagerman begon zelf in zijn antwoord over 40-45..
Ook Harry de Winter had het niet over 40-45 in die advertentie...
Maar de verdedigers van islamietenhaat willen uit schuldgevoel/ onschuld ophouden de gelijke patronen van etnische haat niet erkennen..
Het ging ook niet over de angst dat er een holocaust aanstaande is...noch Witteman, noch de Winter zinspeelde daarop..
Nu steken veel mensen de kop in het zand.... en ze noemen "het islamkritiek"..
welnee het is gewoon fucking ethnische haat...uit de categorie klassiek anti-semitisme
Rabbae en die mevrouw bij Rondom Tien om maar twee voorbeelden te noemen.quote:Wie komt er met Hitler aan dan ?
Ik niet.. Witteman niet...
natuurlijk wel.... maar geen homogene groep... je hebt het over meerdere groepen uit andere ethnische afkomstenquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Moslims zijn niet een etnische groep maar dat volledig terzijde.
ethnische haat, monoculturalisme, de neiging die 'vreemdelingen'uit te drijven., haatzaaien..quote:Er is werkelijk waar geen enkele legitieme vergelijking te maken tussen toen en nu.
Nou wij discussieren nog..hoezo dan 'de nek omdraaien'.quote:Jij bent blijkbaar angstig, wat je goed recht is overigens, omdat je overal parallellen ziet waar die er niet zijn. Het is onzinnig om de islam of moslims in een soort slachtofferschap te duwen en te gaan schemeren met anti-semitisme en elke discussie de nek om te draaien.
Och, op zich heeft Zwagerman gelijk in zijn kritiek op de PvdA. Ik geloof ook wel dat er iets anders moet komen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou..nee meer Atilla en Jack the Ripper
dat gedeelte over de pvda had ik niet zo gevolgd... ik luisterde met een half oor en toen Nijpels begon met 'links heeft zich nooit van Stalin gedistantieerd' zocht ik een andere zender op..quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Och, op zich heeft Zwagerman gelijk in zijn kritiek op de PvdA. Ik geloof ook wel dat er iets anders moet komen.
ik weet niet, wrs moet je het overdrachtelijk zien, de oude gestaalde kaders in FNV en PvdA zijn nu eenmaal geen prettige mensen om politiek mee te bedrijven. Dat was ook al de boodschap van Rottenberg indertijd (jaartje of 15 geleden). Blijkbaar is er in de PvdA weinig veranderd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat gedeelte over de pvda had ik niet zo gevolgd... ik luisterde met een half oor en toen Nijpels begon met 'links heeft zich nooit van Stalin gedistantieerd' zocht ik een andere zender op..
ontstellend dat zo'n man nog zulke l vijftigerjarentaal kan uitslaan..... echtgaaf heeft wat gemist hoor.
ja nou..ik vind die gestaalde kaders van vvd-cda en werkgevers ook niet je-van-het... maar om dan te gaan beweren dat zij zich nooit van Hitler hebben gedistantieerd...... is echt stupide...quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
ik weet niet, wrs moet je het overdrachtelijk zien, de oude gestaalde kaders in FNV en PvdA zijn nu eenmaal geen prettige mensen om politiek mee te bedrijven. Dat was ook al de boodschap van Rottenberg indertijd (jaartje of 15 geleden). Blijkbaar is er in de PvdA weinig veranderd.
Mm, dat is ook gebruikelijk onder linkse mensen hoor; om vastgeroeste linksjes te vergelijken met Stalinisten. Iets wat je alleen zult kennen door ervaring wrs. Ik ben dat soort lui wel tegen gekomen in de vakbond en OR. Het zijn net een soort gelovigen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja nou..ik vind die gestaalde kaders van vvd-cda en werkgevers ook niet je-van-het... maar om dan te gaan beweren dat zij zich nooit van Hitler hebben gedistantieerd...... is echt stupide...
Nu je het hebt over de carrierelui van de pvda en FNV van 15 jaar terug en langer.terug... ja.. als je dus een tegenstander bent dan is samenwerken moeilijk... dat lijkt me logisch toch ?
Ook zo goedkoop weer om dan mensen een stalinistisch/hitleriaans stempeltje op te drukken...
Als het niet over stalinisten/ cq van stalinistische fkomst gaat dan moet je dat dus niet doen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, dat is ook gebruikelijk onder linkse mensen hoor; om vastgeroeste linksjes te vergelijken met Stalinisten.
jaja..ik ben die gelovigen ook tegengekomen in het bedrijfsleven en bij politiekrechts.....quote:Iets wat je alleen zult kennen door ervaring wrs. Ik ben dat soort lui wel tegen gekomen in de vakbond en OR. Het zijn net een soort gelovigen.
Ikzelf ben wat relaxter en pragmatischer ingesteld, merkte ik altijd tijdens het contact met die lui.
Ja, alleen als je er dus mee in aanraking bent gekomen dan praat je echt anders.quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als het niet over stalinisten/ cq van stalinistische fkomst gaat dan moet je dat dus niet doen.
ken je nagaan hoe 'rechts' die 'linksen' dan zijn
[..]
Ik denk dat hij zich overdrachtelijk uitdrukte.quote:jaja..ik ben die gelovigen ook tegengekomen in het bedrijfsleven en bij politiekrechts.....
nu lijkt me Nijpels ook best wel relaxed en pragmatisch vaak... maar vanavond weer even niet...
hij groef zich even helemaal in een oud rechts verketterrend dogma.. Gelovig toch ?
Dat denk ik ook, Zwagerman is er een van : 'zoete broodjes worden niet gebakken' en dat valt voor sommigen verkeerd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen als je er dus mee in aanraking bent gekomen dan praat je echt anders.
[..]
Ik denk dat hij zich overdrachtelijk uitdrukte.
En verder vind ik idd dat Nijpels een erg nuchtere positie inneemt tegenover extreemrechtse afsplitsingen van zijn partij. En dat is in hem te prijzen.
Verder ben ik idd van mening, zoals Zwagerman, dat links, net als confessionelen indertijd, zich moeten aaneensluiten in één links-liberale partij. Ik vrees dat een PvdA huidige en toekomstige generaties niet kan bezielen. Niet zoals eerdere generaties. Ik ben net begonnen aan Bleich's biografie over Den Uyl. Die PvdA (hoe sympathiek we er ook tegenover staan) is niet meer van 'onze tijd', toch.
Volgens mij zijn types als Zwagerman degenen die serieus voor pluriformiteit in de samenleving zijn. De ware autoritaire monoculturalisten zijn mensen die anderen irrelevant achten en buiten de democratie te plaatsen door ze met nazi's vergelijken als hun mening ze niet bevalt, of mensen die erop wijzen dat dergelijke demagogie feitelijk capitulatie is voor de banaliteit die ze zeggen te bestrijden verketteren door ze jankerds te noemen. Geen argumenten; ze moeten gewoon een grote smoel houden - hoe durven ze iets te zeggen over demagogie in de eigen gelederen! Over tolerantie gesproken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee ..hij zat wat te leuteren hoe onterecht Wilders en Bolkestien gedemoniseerd worden..
Typisch huilgedrag.... van monoculturelen
Ik merk dat de PvdA de enige politieke partij is waar zo'n discussie mogelijk is (D66 ook, maar die is te klein). Zwagerman, Terstall, maar ook Cohen, Bos en Aboutaleb laten deze geluiden horen. Gisteren zag ik (volgens mij op Netwerk) de andere kant van de PvdA; lokale afdelingen vinden dat de partij zich te weinig profileert met armoedebestrijding, zorg, topinkomens, etc. Dat is allemaal interessant, maar het is huishouding en administratie. Ik wil ook dat er een goed ziekenhuis is als ik ziek ben, maar volgens mij moet een volkspartij een soort van waardenset uitdragen. Het gaat niet alleen om geld.quote:Op maandag 21 april 2008 23:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zwagerman deed het goed voor een PvdA'er. Ik had nooit gedacht iets zinnigs uit die hoek zou komen.
Het stadium van "worden" is al ruimschoots gepasseerd.quote:Op maandag 21 april 2008 23:45 schreef du_ke het volgende:
Je begint irritant te worden kk.
Ik zapte spontaan weg na die "intelligente" opmerking.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
Nijpels ging helemaal stigmatiserend ouderwets doen met: "links heeft nooit afstand genomen van Stalin"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |