er zijn altijd inbrekers held, jeze wachten hun ideale situatie af om in te breken.. Zodra jij je sloten weghaald slaan ze hun slag.quote:Op maandag 28 april 2008 02:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Lezen s.v.p. Ik schreef "Als er geen inbrekers meer zijn!".
Los van al het geneuzel, wij hebben helemaal geen leger. Ik dacht dat er in totaal zo'n 60.000 manschappen werkzaam zijn bij land-, lucht- en zeestrijdkrachten. Velen daarvan hebben taken die eigenlijk geen defensietaken zijn (militaire politie, ziekenhuispersoneel, douane taken die ze op zich nemen, etc)
Als je dan ook nog in aanmerking neemt dat de standaard stelregel 1 op 3 is (ééntje in het veld betekend drie mensen in de logistiek/op de achtergrond) dan bestaat het effectieve slagdeel van "onze fameuze vechtmachine" maar uit 15.000 mensen. Dat blijkt ook iedere keer wel, want men kan nauwelijks een paar duizend manschappen leveren als er ergens iets aan de hand is.
Neem ik dan ook nog eens het gebrek aan materiaal mee, want vaak wordt het ene apparaat door het slopen van een ander gerepareerd, waar spreken we dan in Godsnaam nog over. We verspillen miljoenen en miljoenen aan iets wat minimaal iets voorstelt.
Het is echt een lachertje van de eerste orde, en dan ook nog in het kwadraat. Gewoon alles op laten gaan in een Europees flexibel legertje dat links en rechts wat brandhaardjes kan bestrijden of kan helpen bij rampen en ander onheil.
Ik zeg: "Doeg met de Nederlandse Leeuw"
Als je het over aannames hebt.....jouw afsluitende zin is een aanname. Maak je geen zorgen, ben wel ffies wieberen......quote:Op maandag 28 april 2008 12:59 schreef Pumatje het volgende:
en aan je provocerende afsluitzin te lezen gaat het je gewoon om
een opstootje te creëren.
Ah, ja, laten we de VS de schuld geven van de voedselcrisis waar de VN zich zorgen over maakt.quote:Op maandag 28 april 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De wereld is ook niet echt veel onveiliger geworden, lijkt mij. De onveiligheid die er al ontstaat, komt juist door landen als de VS die denken de wereld naar hun hand te kunnen zetten en dictaten op te kunnen leggen. En tegen weerstand die daar van komt, daar helpt geen enkel leger tegen. Dat heeft de geschiedenis bewezen. Keer op keer delft men het onderspit tegen guerrilla's, vermeende terroristen en individuen die zo af en toe een spaak in de wielen steken. Mocht je er anders over denken, noem mij gebieden waar de inzet van een actief vechtend leger wel succesvol is geweest.
Inleveren van nationale bevoegdheden... Uh-huh..quote:[..]
Er is geen paradox. Als je ziet dat landen onderling elkaar proberen een oor aan te naaien m.b.t. samenwerking, moet je een "hogere macht", de EU dus, verantwoordelijk maken. Een Europees brandhaarden-, calamiteiten legertje, waarbij nationale overheden de zeggenschap en beslissingsbevoegdheid inleveren. Eén EU buitenlands beleid is naar buiten toe ook wel zo helder.
Mislukte trollquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Natuurlijk moet nederland het leger wegdoen dat tuig van de straten, kutpubers en onopgeleide idioten zijn meer geschikt voor een strafkamp dan zoals nu in het leger met een wapen in de handen terwijl ze belastingvrij bier zuipen en afghanen belachelijk maken.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Natuurlijk moet nederland het leger wegdoen dat tuig van de straten, kutpubers en onopgeleide idioten zijn meer geschikt voor een strafkamp dan zoals nu in het leger met een wapen in de handen terwijl ze belastingvrij bier zuipen en afghanen belachelijk maken.
Ze helpen toch met moskeen bouwen en opiumvelden bewaken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is dat echt zo? Ik heb volgens mij pas 1 keer in het nieuws gehoord dat een militair uitzending weigerde. Wat mij betreft moeten dat soort lui ook meteen de bak in.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:36 schreef Imac het volgende:
de afkeer van enkelen, en mijzelf, tegen defensie ligt (dus naar mijn mening) meer aan het feit dat een bepaalde groep militairen denkt voor een leuk zakcentje soldaatje te kunnen spelen, beetje kamperen, lol hebben en vierdaagse wandelen, maar als er vervolgens een uitzending en ze moeten doen waar ze al die tijd voor betaald zijn dan gaat ze ineens allemaal moord en brand roepen dat ze niet willen en dat het gevaarlijk is...
"Maar als er een hele grote storm komt, loopt Nederland toch wel onder water"quote:Defensie afschaffen omdat er geen oorlog is zou hetzelfde zijn als je dijken verwaarlozen wanneer het laag water is...
Die enkeling die niet wil op al die duizenden militairen? Statistisch mag je dan wel zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:36 schreef Imac het volgende:
defensie afschaffen is natuurlijk onzin, wel vind ik dat er een mentaliteitsverandering onder de militairen nodig is (nof offense)(en uiteraard zijn ze niet allemaal hetzelfde)
de afkeer van enkelen, en mijzelf, tegen defensie ligt (dus naar mijn mening) meer aan het feit dat een bepaalde groep militairen denkt voor een leuk zakcentje soldaatje te kunnen spelen, beetje kamperen, lol hebben en vierdaagse wandelen, maar als er vervolgens een uitzending en ze moeten doen waar ze al die tijd voor betaald zijn dan gaat ze ineens allemaal moord en brand roepen dat ze niet willen en dat het gevaarlijk is...
Plichtsverzuim mag van mij dan ookveel harder worden aangepakt dan nu al gebeurd. Eventueel ook alle opleidingskosten terug betalen. Oorlogstrauma's zijn vast erg kut, maar dat wist je toen je er aan begon, wie A zget moet ook B zeggen en niet hard weg hollen als men je vraagt om B te zeggen.
daar kan ik zou snel ook niet echt een voorbeeld van bedenken?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 16:17 schreef Imac het volgende:
bedoel ook niet alleen het echt weigeren maar ook de ternd om wel degelijk duidelijk te laten weten dat men geen zin heeft om er heen te gaan (omdat ze het bijvoorbeeld te gevaarlijk vinnden)
laat dat nou net zijn waar ze voor betaald worden
Agree!!quote:Op zondag 11 mei 2008 23:56 schreef uwbftp het volgende:
In de jaren 20/30 was iedereen het er ook over eens: 1914-1918, eens en nooit meer.
Geen. Die zijn namelijk omgesmolten tot tanks en kanonnenquote:Op maandag 12 mei 2008 21:25 schreef HPoi het volgende:
Geen vijanden? Hoeveel fietsen hebben de Duitsers nu nog wel niet in gebruik die van onze opa's en oma's zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Je insinueert dat we al reeds bejaarden verplegenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:57 schreef henkway het volgende:
stoppen met Afghanistan en alle soldaten helpen bij de bejaardenverpleging lijkt me heel zinvol
Een bataljon over jouw toetsenbord laten lopen lijkt mij ook heel zinvol.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:57 schreef henkway het volgende:
stoppen met Afghanistan en alle soldaten helpen bij de bejaardenverpleging lijkt me heel zinvol
Ja want er wordt tenslotte ook enorm op gehamerd dat je mensen moet doodschieten, dat je iemand van zijn leven gaat beroven, dat er mensen om je heen sneuvelen, dat er een geur van oorlog in zo´n land hangt. Dit wordt allemaal in het opleidingsproces behandelt en gevisualiseerd zodat alle soldaten dat hartstikke goed weten en precies snappen hoe het er in een oorlogsland aan toe gaat zodat ze niet voor verassingen komen te staan.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:36 schreef Imac het volgende:
Plichtsverzuim mag van mij dan ookveel harder worden aangepakt dan nu al gebeurd. Eventueel ook alle opleidingskosten terug betalen. Oorlogstrauma's zijn vast erg kut, maar dat wist je toen je er aan begon, wie A zget moet ook B zeggen en niet hard weg hollen als men je vraagt om B te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |