Je gaat uit van generalisatie? Dan moet je nog heel veel leren. Zelf roep je om de haverklap dat je niet alle moslims op 1 hoop moet gooien, maar je doet het zelf wel (met moslims of "het westen") als het jou zo uitkomt.quote:Op vrijdag 25 april 2008 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja want, als ik reageer op de Islam, ga ik er ook vanuit dat iedereen die er op reageert 1,5 miljard moslims bij betrekt en ze allemaal generaliseert.Het Westen is verantwoordelijk voor Irak, dat betekent niet dat de greenpeace en anmesty achtige lui van het westen er bij betrokken worden door mijn kant, leg geen woorden in me mond, als je me niet begrijpt vraag je dat maar.
Dit hangt er natuurlijk ook mee samen hoe mensen zich profileren. En ik moet zeggen dat het ook mijn indruk is dat er binnen de moslim-gemeenschap enigszins beschroomd gereageerd wordt als een mede-Moslim onwelvallige uitspraken doet. Het voelt aan alsof het nestbevuiling is als je je daartegen publiekelijk afzet.quote:Op vrijdag 25 april 2008 23:30 schreef Alulu het volgende:
Het is jammer dat de media ook graag deze Imams eruit pikt en niet vele anderen die wellicht voor minder kijkcijfers zorgen maar naar mijn mening evenwichtiger in de samenleving staan. Ik noem een Imam Bekkali uit Den Haag of Abouyala.
Mij is verteld dat 'fatwa commissie' is gebruikt om het geen persoonlijke kwestie / vete te maken, alsof Imam Fawaz zelf wat tegen Marcouch had zeg maar.quote:Op vrijdag 25 april 2008 23:30 schreef Alulu het volgende:
Daarnaast had hij wel gelijk wat betreft de fatwa, want hoewel Fawaz niet bevoegd is (Islamitisch gezien) om een fatwa uit te vaardigen, wat hij zelf overigens ook weet, staat er wel op de Yaqeen website in de ondertekening "Sheich Fawaz, Dawah en Fatwa-commissie Centrum Sheich al-Islaam ibn Taymia". En ik persoonlijk vind het zeer vreemd dat iemand die niet bevoegd is fatwas te vervaardigen wel dit in diens ondertekening zet, maar ok. (weet jij wat meer daarover toevallig Trigg?)
quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mij is verteld dat 'fatwa commissie' is gebruikt om het geen persoonlijke kwestie / vete te maken, alsof Imam Fawaz zelf wat tegen Marcouch had zeg maar.
Bron: NOS.nlquote:Aboutaleb: ontsla Haagse imam Fawaz
Staatssecretaris Aboutaleb (Sociale Zaken) vindt dat de radicale Haagse imam Fawaz moet worden ontslagen. In het programma Pauw & Witteman zei Aboutaleb dat Fawaz de Marokkaanse gemeenschap veel schade toebrengt, omdat hij hen in diskrediet brengt.
Wij proberen Marokkaanse jongeren aan een baan te helpen, maar Fawaz zorgt ervoor dat bedrijven hen liever niet in dienst nemen, zei Aboutaleb. Nederlandse moslimorganisaties namen gisteren afstand van Fawaz' aanval op de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Marcouch. Fawaz noemde Marcouch een vermomde ongelovige en een hypocriet.
formeel nietquote:
Imam Fawaz trekt kritiek op Marcouch inquote:De salafistische imam Fawaz Fneid heeft zaterdag een kritische brief aan Ahmed Marcouch van internet gehaald. In een toelichting schrijft de radicale imam dat hij de voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart nooit heeft willen uitmaken voor "hypocriet of afvallige''.
"Mijn brief is in geen enkel opzicht een fatwa.'' Fawaz en Marcouch zijn sinds enkele weken verwikkeld in een hevige polemiek. Nederlandse moslimsorganisaties namen vrijdag nadrukkelijk afstand van de "onverdraagzame boodschap'' van de imam. "We laten ons niet langer gijzelen door iemand die pretendeert de enige waarheid over de islam te verkondigen'', zei vrijdag de voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland, Fouad Sidali.
ik geloof het meteen, hij is nu zeker ook niet radicaal meerquote:Op zaterdag 26 april 2008 14:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Imam Fawaz trekt kritiek op Marcouch in
Nah, mafkezen hou je altijd, maar ik vind deze reactie wel OK:quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik geloof het meteen, hij is nu zeker ook niet radicaal meer
quote:"We laten ons niet langer gijzelen door iemand die pretendeert de enige waarheid over de islam te verkondigen'', zei vrijdag de voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland, Fouad Sidali.
Een moderator die zelf niet eens normaal kan deelnemen aan een discussie. En die moet dan anderen corrigeren. Zielig. Verder ga ik gewoon af op wat mensen hier typen; in jouw geval eenquote:Op vrijdag 25 april 2008 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Nee hoor itt tot jouw persoon voelde / vermoedde ZHI al dat het sarcastisch was zodat hij naar een bevestiging ging vissen, zie zijn reactie op mijn post. Dus helaas, ook deze post van je is afgekeurd wegens subjectiviteit van jouw kant wat je als feit tracht te propageren.
Wat jij kennelijk weigert in te zien, is hoe deze imam haat richting ongelovigen en zelfs gematigde moslims propageert. Wilders schept alleen een subjectief beeld, maar roept nergens op tot haat. Uiteraard denken ze daar in radicale moslimlanden weer heel anders over, want dat past namelijk beter in hun straatje, om Wilders voor een haatzaaier uit te maken. Kijk je dan naar de reacties, op de brandende Wilders-poppen en schuimbekkende protesten na, dan zie je dat ze kwetsende films over het christendom gaan maken in moslim-landen. Het is altijd en-en, valt me op.quote:Op zondag 20 april 2008 01:45 schreef Alulu het volgende:
Maar aan de andere kant heeft Nederland vrijheid van meningsuiting en heel FOK gaat daarop prat wanneer Wilders allerlei zaken aanhaalt over Islam, dus waarom mag deheer Fawaz dat dan niet over ongelovigen of hypocriete mede-Moslims zeggen voglens dezelfde FOKkers? Laten wij dan ook gewoon consequent zijn.
Haat zaaien is vaak ook maar subjectief. Ik vind dat Geert Wilders met zijn praat over hoe moslims niet te vertrouwen zijn en mogelijk het Westen willen overnemen ook al aardig haat zaait, maar ja, zo zie ik dat.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
Wat jij kennelijk weigert in te zien, is hoe deze imam haat richting ongelovigen en zelfs gematigde moslims propageert. Wilders schept alleen een subjectief beeld, maar roept nergens op tot haat.
beledigen om uit de tent te lokken heeft idd maar een kleine schijdslijn met haatzaaien.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Haat zaaien is vaak ook maar subjectief. Ik vind dat Geert Wilders met zijn praat over hoe moslims niet te vertrouwen zijn en mogelijk het Westen willen overnemen ook al aardig haat zaait, maar ja, zo zie ik dat.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, mafkezen hou je altijd, maar ik vind deze reactie wel OK:
[..]
Daar schrijf ik dan ook iets over, wat jij nu niet citeert... - Overigens zijn er gewoon extremistische moslims die letterlijk uitspreken dat de islam overal ter wereld aan de macht moet komen, dus zo vreemd is het niet dat Wilders daarop wijst. Natuurlijk schept Wilders wel een bepaald suggestief plaatje, maar wat wel eens wordt vergeten, is dat Wilders wél gewoon uitspraken van moslims heeft gebruikt, vergezeld van koran-teksten. Ja, heel selectief uitgekozen, ja heel erg uitvergroot, maar ze zijn wél zo gezegd en ze staan wél zo op papier. Dat is een essentieel verschil met de uitlatingen van imam Fawaz en consorten, die regelrecht haat zaait.quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:40 schreef Monidique het volgende:
Haat zaaien is vaak ook maar subjectief. Ik vind dat Geert Wilders met zijn praat over hoe moslims niet te vertrouwen zijn en mogelijk het Westen willen overnemen ook al aardig haat zaait, maar ja, zo zie ik dat.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
Natuurlijk schept Wilders wel een bepaald suggestief plaatje, maar wat wel eens wordt vergeten, is dat Wilders wél gewoon uitspraken van moslims heeft gebruikt
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheurenquote:Het plan om alle NAVO-landen gevangenen uit Guantanamo Bay over laten te nemen, krijgt weinig steun in de Tweede Kamer. CDA, PvdA en SP wijzen het plan af. Ook de PVV is tegen, maar bouwt liever een eigen strafkamp voor moslimextremisten op Nederlandse bodem.
Etcetera. En nou niet gaan lopen draaikonten 'dat dat allemaal wel meevalt en dat je dat in context moet zien'.quote:Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen, zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.
wat dat betreft zei theo van gogh het idd een stuk duidelijker. mag hopen dat jij niet wilt dat wilders, met enige omwegen, hetzelfde wil zeggen en afgeslacht wordt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Pfffrrtt.
Wilders wil nederlands Guantanomo bay
[..]
Wilders: moslims moeten helft Koran verscheuren
[..]
Etcetera. En nou niet gaan lopen draaikonten 'dat dat allemaal wel meevalt en dat je dat in context moet zien'.
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo herinneren dat van gogh in dezelfde hoek zat als wilders. Wel dat-ie het een sport vond om mensen al dan niet met opmerkingen over hun religie 't bloed onder de nagels uit te sarren.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dat betreft zei theo van gogh het idd een stuk duidelijker. mag hopen dat jij niet wilt dat wilders, met enige omwegen, hetzelfde wil zeggen en afgeslacht wordt.
dat jouw herinneringen aan het afnemen zijn neemt niet weg dat je ongelijk hebt. wel eens boeken van theo gelezen? misschien een aanrader als je weer eens in een weggeefwinkel bent.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo herinneren dat van gogh in dezelfde hoek zat als wilders. Wel dat-ie het een sport vond om mensen al dan niet met opmerkingen over hun religie 't bloed onder de nagels uit te sarren.
IMO ligt zo'n opmerking in dezelfde lijn als dat je over Hans Teeuwen zou beweren dat-ie voor een ruk naar rechts is omdat-ie daar wel eens een stukje over heeft bedacht.
Van Gogh maakte wel het onderscheid tussen de politieke islam, moslims in nederland, en marokkaanse kutjeugd. Dat zie ik wilders niet doen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:45 schreef zoalshetis het volgende:
dat jouw herinneringen aan het afnemen zijn neemt niet weg dat je ongelijk hebt. wel eens boeken van theo gelezen? misschien een aanrader als je weer eens in een weggeefwinkel bent.
dan luister je slecht. heel slecht zelfs. maar dat maakt niet uit, want ik verwacht van jou geen diepgang in de partij wilders. ik verwacht wel van jou een bevooroordeelde mening ten aanzien van zijn ideeën.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Van Gogh maakte wel het onderscheid tussen de politieke islam, moslims in nederland, en marokkaanse kutjeugd. Dat zie ik wilders niet doen.
Oh, komop, je kunt beter dan dat.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan luister je slecht. heel slecht zelfs. maar dat maakt niet uit, want ik verwacht van jou geen diepgang in de partij wilders. ik verwacht wel van jou een bevooroordeelde mening ten aanzien van zijn ideeën.
wil je nou zeggen dat je radicaler bent dan fawaz ten aanzien van homo's?quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:58 schreef Super7fighter het volgende:
Zit je daar nou nog steeds over in?quote:Op zaterdag 26 april 2008 15:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een moderator die zelf niet eens normaal kan deelnemen aan een discussie. En die moet dan anderen corrigeren. Zielig. Verder ga ik gewoon af op wat mensen hier typen; in jouw geval eenvoor Fawaz. Ik ben geen psycholoog die eerst nog eens gaat uitpluizen of het misschien een grap was.
heb ik ooit op fok! gezegd dat de gijzeling van van gogh door wilders terecht is? nee dus.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, komop, je kunt beter dan dat.Wilders is best intelligent, maar a) zit-ie bewust te roeren in een vies xenofobisch papje, wat-ie vermomt als 'kritiek op de islam', en b) hij kan niet tippen aan iemand als van Gogh. Dat bleek maar weer eens bij het laatste debat in de tweede kamer; ik heb van Gogh nooit zo afgedroogd zien worden.
Dito: dat iemand als wilders surft op dezelfde golven van anti-establishmentsstemming als Fortuyn en Verdonk wil nog niet zeggen dat-ie dezelfde denkbeelden heeft. Puh-lease.
Hier stopte ik ongeveer met Wilders.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dat betreft zei theo van gogh het idd een stuk duidelijker. mag hopen dat jij niet wilt dat wilders, met enige omwegen, hetzelfde wil zeggen en afgeslacht wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |