Imam noemt Marcouch schijnpoliticusquote:Imam noemt Marcouch schijnpoliticus
Gepost door: Rob (R@b)
Bron: De Volkskrant / FOK!
Gepubliceerd op: zaterdag 19 april 2008 @ 11:09 op frontpage.fok.nl
De salafistische imam Fawaz Jneid van de omstreden As Soennah-moskee uit Den Haag heeft zich weer eens met de politiek bemoeid. Dit keer is de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch het lijdend voorwerp. De PvdA-bestuurder is volgens Fawaz ''een schijnpoliticus en een hypocriet, die vissend naar de stemmen van moslims leugens van ongelovigen vergoelijkt.''
De imam komt met zijn uitlatingen omdat hij boos is om wat Marcouch deze week zei in een uitzending van de Nederlandse Moslimomroep (NMO). De PvdA'er riep daarin onder meer moslimjongeren op zich uit te spreken tegen het gebruik van geweld uit naam van de islam en te laten zien dat die religie goed samengaat met het Nederlandse burgerschap. Verder sprak Marcouch over gelijkheid tussen man en vrouw, gebruik van geweld tegen de vrouw, radicalisering en extremisme.
Allemaal tegen het zere been van de Haagse imam, die zegt dat Marcouch nadrukkelijk de vinger legt op onderwerpen die vaak aangesneden worden door vele politici en een aantal westerse denkers ''met de intentie de islam en haar voorvechters zwart te maken''. Maar volgens Fawaz blijft de PvdA'er ''toch waardeloos in zijn beschuldigingen, waardeloos in zijn hypocrisie en machteloos in het misleiden van de moslims.''
'Waar is Fawaz op uit?'
Marcouch wil nu weten waar de imam op uit is: ''Fawaz’ reactie op de film van Wilders leek gematigd. Maar matigt hij zijn toon totdat de moslims meer power hebben, of is hij daadwerkelijk veranderd? Als dat zo is, moet Fawaz zich uitspreken voor de kernwaarden van de Nederlandse samenleving.''
Hij vindt dat Fawaz zich steeds meer manifesteert als ‘de theologische stem van Nederland’, en de grenzen van de wet aftast. ''Tot hoever kan hij gaan met zijn vrijheid van meningsuiting?''
Het is niet voor het eerst dat de imam kritiek uit op een politicus. Zo zette hij in 2006 PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb uit de islam, eiste hij vervolging van Kamerlid Geert Wilders en smeekte hij in een een preek om ernstige ziekten voor Ayaan Hirsi Ali alsook voor de toen nog levende Theo van Gogh.
In 2006 wilde toenmalig minister Rita Verdonk bekijken of Fawaz uitgezet kon worden, maar hij bleek toen al tien jaar een Nederlands paspoort te hebben. De Syriër vluchtte in 1991 naar Nederland omdat hij in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg. Ondanks zijn lange verblijf in ons land, spreekt hij de taal overigens nauwelijks.
de ironiequote:De Syriër vluchtte in 1991 naar Nederland omdat hij in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg. Ondanks zijn lange verblijf in ons land, spreekt hij de taal overigens nauwelijks.
Ik zou wel eens willen weten of dit bekend was bij het overhandigen van het paspoortquote:De Syriër vluchtte in 1991 naar Nederland omdat hij in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg
Helemaal niets mis met deze woordenquote:De PvdA'er riep daarin onder meer moslimjongeren op zich uit te spreken tegen het gebruik van geweld uit naam van de islam en te laten zien dat die religie goed samengaat met het Nederlandse burgerschap. Verder sprak Marcouch over gelijkheid tussen man en vrouw, gebruik van geweld tegen de vrouw, radicalisering en extremisme.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:29 schreef Lkw het volgende:
Imams in het algemeen zijn deerniswekkend domme lieden, deze imam in het bijzonder is een agressieve idioot.
Eensch. Hij is een beetje opvolger voor Aboutaleb in A'dam. Mensen met een visie, en daarom worden ze door de extremistische mislims veracht..quote:Die Marcouch daarentegen vind ik wel okee, maar dat is dan ook iemand die over het algemeen van ratio uitgaat en niet slaafs van de achterlijkheden uit de koran.
Kunnen we het nu even bij Nederland houden?quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Wat die imam vindt van mensen als Marcouch vind ik gek genoeg van 'politici' in Iran, die precies uitvoeren wat de machtige geestelijken ze opdragen. Dat vind ik pas schijnpolitici. Verder vind ik het nogal frappant dat die man al een paar jaar bezig is met dit soort uitspraken, dat zijn moskee als 'omstreden' te boek staat, maar dat alles gewoon lekker doorgaat. Wanneer wordt er eens een grens bereikt? Wanneer wordt zo'n haatzaaier eens gestopt?
Ja, ik vraag mij dat ook wel af, maar vraag mij dit ook wel eens af bij haatzaaiers die alle moslims over één kam scheren. Ik vind die man dus ook eng, maar snap überhaupt niet dat hij binnengelaten werd terwijl ze in Saudi Arabië zijn preken al te extreem vonden. Ik zou wel eens willen weten hoe hij daar prediktequote:Verder vind ik het nogal frappant dat die man al een paar jaar bezig is met dit soort uitspraken, dat zijn moskee als 'omstreden' te boek staat, maar dat alles gewoon lekker doorgaat. Wanneer wordt er eens een grens bereikt? Wanneer wordt zo'n haatzaaier eens gestopt?
Een dictatuur legt iemand een spreekverbod op!quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:17 schreef paddy het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of dit bekend was bij het overhandigen van het paspoort.
Wanneer die haat predikt? Oproept tot haat en te haten? Ja, dan kan ik mij dat toch voorstellenquote:Op zaterdag 19 april 2008 17:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een dictatuur legt iemand een spreekverbod op!
Een dictatuur is in theorie misschien wel de beste staatsvorm. Dit vereist echter een goede dictator en het risico op een slechte is te groot om het ook daadwerkelijk in te voeren.quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een dictatuur legt iemand een spreekverbod op!
Dat kan, maar ik bedoel dat het feit dat deze man een preekverbod heeft gekregen op zich niets zegt. Wie weet, misschien heeft hij om meer democratie gevraagd. En nee, dat zal deze man zeer waarschijnlijk niet hebben gedaan,quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer die haat predikt? Oproept tot haat en te haten? Ja, dan kan ik mij dat toch voorstellenWanneer iemand gaat oproepen om alle moslims te haten zoals hij dat wil vanuit de moslims naar iedere ongelovige? Dan mag dat van mij bestraft worden.
Wat een dergelijke imam naar Nederland 'importeert' zijn invloeden van buitenaf. Daar kun je moeilijk omheen. Ik zie niet precies in waarom ik de hypocrisie van deze imam niet mag aantonen door te wijzen naar landen waar de islam gelijkstaat aan politiek. Dat is onder meer zo in Saoedi-Arabië, waar deze man vandaan komt en wat dus ook zijn referentiekader is. Dat is wat hij 'normaal' vindt. En ik denk ook dat hij datgene nastreeft.quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:10 schreef paddy het volgende:
Kunnen we het nu even bij Nederland houden?Ik denk dat dit ook de bedoeling van de TS is. De normen en waarden liggen daar anders...en volgens mij gaat het juist om een dergelijke imam in Nederland.
Ik scheer niet alle moslims en ook niet alle imam's over één kam, maar ik vind wel dat we keihard tegen terreur, extremisme en haatzaaien moeten optreden. Zero tolerance.quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:10 schreef paddy het volgende:
Ja, ik vraag mij dat ook wel af, maar vraag mij dit ook wel eens af bij haatzaaiers die alle moslims over één kam scheren. Ik vind die man dus ook eng, maar snap überhaupt niet dat hij binnengelaten werd terwijl ze in Saudi Arabië zijn preken al te extreem vonden. Ik zou wel eens willen weten hoe hij daar predikteEn nee, ik ga niet alle Imams over één kam scheren
![]()
Denk dat menig moslim deze wel met je eens is. Maar die gaat ook op voor het haat prediken tegen moslims.quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een dergelijke imam naar Nederland 'importeert' zijn invloeden van buitenaf. Daar kun je moeilijk omheen. Ik zie niet precies in waarom ik de hypocrisie van deze imam niet mag aantonen door te wijzen naar landen waar de islam gelijkstaat aan politiek. Dat is onder meer zo in Saoedi-Arabië, waar deze man vandaan komt en wat dus ook zijn referentiekader is. Dat is wat hij 'normaal' vindt. En ik denk ook dat hij datgene nastreeft.
[..]
Ik scheer niet alle moslims en ook niet alle imam's over één kam, maar ik vind wel dat we keihard tegen terreur, extremisme en haatzaaien moeten optreden. Zero tolerance.
Okee, heb je gelijk in ook. Heb gepost in de FP Feedback, ben benieuwd naar het antwoordquote:
Ws is de Imam zelf een radicale kracht. Ik heb die Imam niet nodig om van drugs af te blijven en me normaal te gedragen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:45 schreef Super7fighter het volgende:
Imam Fawaz is een goedlachse, toffe peer. Maar zijn kritiek raakt hier bij uitzondering noch kant nog wal. Waarschijnlijk is hem een slechte vertaling gegeven over wat Marmouch heeft gezegd en is hij opgehitsts door radicale krachten.
Zonder Imam Fawaz zouden nog vele Marokkaanse jongeren op het slechte pad begeven. Drugs, alcohol, vrouwen, mensen lastigvallen etc. Dankzij Fawaz zijn ze weer op het rechte pad, hij heeft ze uit de ellende gehaald, om volwaardige burgers te worden.
Een toffe peer is het niet echt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:45 schreef Super7fighter het volgende:
Imam Fawaz is een goedlachse, toffe peer. Maar zijn kritiek raakt hier bij uitzondering noch kant nog wal. Waarschijnlijk is hem een slechte vertaling gegeven over wat Marmouch heeft gezegd en is hij opgehitsts door radicale krachten.
Zonder Imam Fawaz zouden nog vele Marokkaanse jongeren op het slechte pad begeven. Drugs, alcohol, vrouwen, mensen lastigvallen etc. Dankzij Fawaz zijn ze weer op het rechte pad, hij heeft ze uit de ellende gehaald, om volwaardige burgers te worden.
quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:10 schreef paddy het volgende:
Kunnen we het nu even bij Nederland houden?
uh uh.quote:maar snap überhaupt niet dat hij binnengelaten werd terwijl ze in Saudi Arabië zijn preken al te extreem vonden. Ik zou wel eens willen weten hoe hij daar predikte
Klopt, excuses. Ik was ondertussen ook bezig iets uit te leggen aan een user. Erg slordigquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:35 schreef __________ het volgende:
[..]
[..]
uh uh.
Waarom begin je trouwens over Saudi Arabie terwijl we het hier over de Vereenigde arabische emiraten hebben? SA is Wasibi, ongeveer de meest extreeme vorm van de islam. De VAE zijn veel meer westers gericht (denk aan Dubai o.a.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |