abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:43:40 #121
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58158851
Toen ik vijf was reisde ik twee keer per week in mijn eentje heen en weer tussen Rotterdam en Peking. Overbezorgde ouders van tegenwoordig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:07:12 #122
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58159141
Je hoort mij niet zeggen dat kinderen maar alles moeten kunnen en mogen. Maar die overbescherming/overbezorgdheid van sommige ouders...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58159241
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef gronk het volgende:
[ afbeelding ]

NY Sun, via jwz
[..]

De tendens dat kinderen voor alles en nog wat beschermd moeten worden, zie je hier in nederland ook -- kinderen van 7 die met helmbeschermers op fietsen, kinderen van 8 die door hun ouders naar school worden gebracht in een SUV, kinderen die niet van huis mogen zonder mobiel.

En dat laatste overkomt niet alleen kinderen: mijn ouders hebben hemel en aarde bewogen of ik alsjeblieft een mobiele telefoon (oude nokia, dat dan weer wel ) wilde overnemen; ik doe eigenlijk nog steeds zonder.

Maar goed, zou 't niet wat waard zijn als ouders eens wat minder bezorgd zijn over hun kinderen, en leren loslaten?
Ik ben het met je eens. Kinderen hebben het recht om hun eigen fouten te maken en ouders hebben de plicht om de kinderen die fouten zelf te laten maken. Natuurlijk wil elke ouder het beste voor zijn of haar kind, maar het beste is niet per definitie het veiligst. Ik zeg ook weleens gekscherend, als ik een dochter krijg en ze dan met haar 35ste haar eerste vriendje over de vloer krijgt...

maar als ik een dochter krijg zal ik haar vertellen waar ze op moet letten, wat wel en niet acceptabel is. En ik kan alleen maar hopen dat ze een paar fouten maakt zodat ze uiteindelijk een beter en sterker mens zal worden.

Er zijn inmiddels mensen die hun kinderen een GPS zender meegeven. Denk je dat dat een kwaadwillige tegen zal houden? Dat je snel genoeg erbij bent als iemand je kind wat aandoet? Vergeet het maar. Het enige wat zulke dingen doen is een constant niveau van paranoide bij jezelf als ouder opwekken en tevens je kind het recht ontnemen kind te zijn. Stiekem 'stoute' dingen doen hoort bij het opgroeien en daar hebben pa en ma niets mee te maken. Die hoeven zodra je een jaar of 10 bent niet meer precies te weten waar je bent, zolang ze maar weten waar je ongeveer bent.

Dus ik geef je 100% gelijk, en in een stad als new york een kind 2 haltes met de metro laten reizen overdag... waarom niet. Tegen de tijd dat je daar 14 bent kun je maar beter klaar zijn voor de 'echte' wereld.

Waarschijnlijk heeft dat kind trouwens diezelfde route al honderden keren afgelegt samen met ma of pa...

Uiteindelijk is het doel van ouderschap je kinderen leren op hun eigen benen te staan. Iets dat veel ouders tegenwoordig lijken te zijn vergeten. De kinderen zijn er niet voor jou.... Jij bent er voor de kinderen. Het zijn geen huisdieren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2008 @ 15:16:38 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58159260
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef Basp1 het volgende:

Ook die onzin met jonge ouders dat je de nieuwste van de nieuwste kinderzitjes moet hebben omdat die aan de nieuwste veiligheidsregeltjes voldoen. . Kijk eens naar ons wij zaten los op de achterbank en leven ook nog steeds. Ja misschien dat we wel 0.001% ,meer kans hadden om vroegtijdig te overlijden.
Dat is geen kwestie van vrije keus hoor. Vroeger hadden mensen ook nooit gordels om en nu bijna allemaal.

Typische tendentieuze gronk OP. Als je je kind niet op zijn 9e in new york loslaat ben je een overbezorgde ik-breng-mijn-kinderen-met-SUV-naar-school-ouder

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 19-04-2008 15:24:35 ]
  Moderator zaterdag 19 april 2008 @ 15:17:42 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58159273
Ik heb één ding al heel snel geleerd toen mijn zoon geboren was dat is dat je het nooit naar ieders mening goed kan doen

Er zullen mensen zijn die vinden dat ik te los ben en er zullen ook vast mensen zijn die vinden dat ik te beschermend ben, maar goed, ik ken mijn kinderen het beste en ga van hun uit, ik neem aan dat andere ouders dat ook doen.
Deze moeder vond blijkbaar dat haar zoon eraan toe was
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:18:05 #126
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58159282
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
Ik ben 18, en ik was vroeger ook altijd buiten te vinden. En het valt mij op, dat er weinig buiten gespeeld wordt. Wij liepen met een hele groep te voetballen, balletje trap, hutten bouwen en weetikveelwatmeer te doen. In diezelfde buurt zie ik nu niemand meer buiten. Laatst zag ik met krijt ergens staan ' kruip eronderdoor' met een pijl naar 2 hekken. Ik dacht "Leuk! Verstoppertje " .

En wat jij zegt klop twel. Tuurlijk is het niet leuk, maar van een fout/val met de fiets/verkeerde mensen ruzie gemaakt, leren ze van.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2008 @ 15:20:25 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58159322
Dan weet ik niet waar jullie wonen, want hier struikel je over de buitenspelende kinderen.
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:23:48 #128
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58159371
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan weet ik niet waar jullie wonen, want hier struikel je over de buitenspelende kinderen.
Tof. Vroeger deed je dat hier dus ook, want dan struikelde je over mij. Ik woon in een 25 jaar oude woonwijk in het Westland. Ik verbaasde me er pas over waar alle bedrijvigheid was gebleven. Magoed, het is dan ook nog niet zomer, want dan is het natuurlijk wel lekke rom te voetballen enzo. Mss zijn er gewoon neit zoveel kleine kinderen meer in de buurt, dat kan ook.

Buitenspelen
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 15:24:32 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_58159379
Veiligheid is het leren omgaan met gevaar, niet het voorkomen van gevaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 20 april 2008 @ 21:37:50 #130
3542 Gia
User under construction
pi_58188843
quote:
Hier niet. En dan zijn hier nog 4 basisscholen binnen 500 meter afstand. Je ziet geen kind op straat. Alleen voor het halen en brengen 's morgens en 's middags. Maar buiten spelen? Wat is dat?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 april 2008 @ 21:42:46 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58188977
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier niet. En dan zijn hier nog 4 basisscholen binnen 500 meter afstand. Je ziet geen kind op straat. Alleen voor het halen en brengen 's morgens en 's middags. Maar buiten spelen? Wat is dat?
Daarom hoeft dat nog niet per definitie de norm te zijn voor alle ouders....
  Moderator zondag 20 april 2008 @ 22:22:18 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58190190
quote:
Hier ook hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 21 april 2008 @ 22:10:04 #133
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_58213029
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Die computers en 24-uur tv heeft inderdaad veel kinderplezier verpest. En het verbieden heeft weinig zin. Gaan ze naar een vriendje om daar achter de pc te hangen.
Wij zijn wij om voor een kind te bepalen wat plezier is en wat niet?

Dat je als ouder de ene vorm van vermaak beter vindt dan de ander (bijvoorbeeld omdat de ene vorm kinderen mogelijk zelfstandig leert worden) prima... Maar dit maakt niet opeens dat je als ouder kan stellen dat de vorm die jij boven de ander verkiest ook een hogere 'plezierfactor' (voor de kinderen) heeft dan de andere vorm.
Krekker is de bom!
  maandag 21 april 2008 @ 22:16:27 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_58213240
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, maar ff zonder dollen, als ouder kun je bizarre dingen denken hoor,
jaren geleden, Dutroux ontsnapte, ik meteen: ik houd de kinderen binnen en ze gaan niet naar school!
Tot je er 2 minuten later achterkomt dat je nu wel heeeeeeeeeeeel raar aan het doen bent
Maar wat Ryan ook al zegt, ouders zijn gewoon fascisten
Doet me denken aan een Southpark aflevering. Ouders waren zo bang (mede door het nieuws geloof ik), dat ze eerst met een 'child-tracker' kwamen.

[

Op een gegeven moment vertrouwden de ouders hun partners niet meer en op een gegeven ogenblik vertrouwden ze zichzelf niet meer, dus stuurden ze hun kinderen uiteindelijk maar weg uit Southpark... was de meest veilige oplossing vonden ze

(Betreft Soutpark season 6 episode 11 - Child Abduction is Not Funny).

[ Bericht 9% gewijzigd door KreKkeR op 21-04-2008 22:24:17 ]
Krekker is de bom!
  maandag 21 april 2008 @ 22:34:33 #135
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_58213912
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja wij ook. Wij hadden een 'groep' compleet met naam. Stoer man. Wij gingen in het bos hutten bouwen, boompje klimmen enz.... En soms ging het gerucht dat er een kinderlokker in het bos rondliep. Dat was pas spannend!
"Een kinderlokker?
Waar?
Kom, we gaan hem zoeken!"
Op negenjarige leeftijd zouden wij hem wel eens mores leren. En ja, dat was een woord dat we gebruikten.

Als mijn moeder toen al wist dat ik in de bouw over drijfzand liep (er was een haven gedempt, dus dat was een laag van ± 8 meter modder waarin je weg kon zakken) (en ja , dat wist ze dus wel!) had ik vast niet meer naar buiten gemogen.

Mijn moeder vertelde me dat ik er niet mocht komen, mijn vader vertelde me dat ik er absoluut niet stil mocht blijven staan.

Bedankt, pa (en ma) voor het leren omgaan met gevaren ipv voorkomen dat ik gevaar liep.
Kunst zonder trein.
  maandag 21 april 2008 @ 22:50:52 #136
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58214356
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:34 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

"Een kinderlokker?
Waar?
Kom, we gaan hem zoeken!"
Op negenjarige leeftijd zouden wij hem wel eens mores leren. En ja, dat was een woord dat we gebruikten.

Als mijn moeder toen al wist dat ik in de bouw over drijfzand liep (er was een haven gedempt, dus dat was een laag van ± 8 meter modder waarin je weg kon zakken) (en ja , dat wist ze dus wel!) had ik vast niet meer naar buiten gemogen.

Mijn moeder vertelde me dat ik er niet mocht komen, mijn vader vertelde me dat ik er absoluut niet stil mocht blijven staan.

Bedankt, pa (en ma) voor het leren omgaan met gevaren ipv voorkomen dat ik gevaar liep.
Wat wist ze dus wel?
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:32:04 #137
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_58224098
Ik ben dus opgegroeid in een overbezorgd gezin. Volgens mij ben ik niet zo'n sociaal gehandicapte bangeschijterd.

Als kind mocht ik bijna niks, maar dat weerhield me dus echt nergens van. Als ik een ding heb geleerd, dan is het wel dat mijn ouders concreet geen enkele macht over me hadden. Het pak slaag en de preek was maar een tijdelijk ongemak.

Toen ik wat ouder werd vertelde mijn vader me dat hij trots was op het feit dat ik destijds zulke schijt aan ze had
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')