abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 23:36:30 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58125794

NY Sun, via jwz
quote:
Was I worried? Yes, a tinge. But it didn't strike me as that daring, either. Isn't New York as safe now as it was in 1963? It's not like we're living in downtown Baghdad.

Anyway, for weeks my boy had been begging for me to please leave him somewhere, anywhere, and let him try to figure out how to get home on his own. So on that sunny Sunday I gave him a subway map, a MetroCard, a $20 bill, and several quarters, just in case he had to make a call.

No, I did not give him a cell phone. Didn't want to lose it. And no, I didn't trail him, like a mommy private eye. I trusted him to figure out that he should take the Lexington Avenue subway down, and the 34th Street crosstown bus home. If he couldn't do that, I trusted him to ask a stranger. And then I even trusted that stranger not to think, "Gee, I was about to catch my train home, but now I think I'll abduct this adorable child instead."

Long story short: My son got home, ecstatic with independence.

Long story longer, and analyzed, to boot: Half the people I've told this episode to now want to turn me in for child abuse. As if keeping kids under lock and key and helmet and cell phone and nanny and surveillance is the right way to rear kids. It's not. It's debilitating -- for us and for them.
De tendens dat kinderen voor alles en nog wat beschermd moeten worden, zie je hier in nederland ook -- kinderen van 7 die met helmbeschermers op fietsen, kinderen van 8 die door hun ouders naar school worden gebracht in een SUV, kinderen die niet van huis mogen zonder mobiel.

En dat laatste overkomt niet alleen kinderen: mijn ouders hebben hemel en aarde bewogen of ik alsjeblieft een mobiele telefoon (oude nokia, dat dan weer wel ) wilde overnemen; ik doe eigenlijk nog steeds zonder.

Maar goed, zou 't niet wat waard zijn als ouders eens wat minder bezorgd zijn over hun kinderen, en leren loslaten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58125859
9 is dan wel weer wat jong om ze geheel los te laten.
pi_58125907
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef gronk het volgende:
De tendens dat kinderen voor alles en nog wat beschermd moeten worden, zie je hier in nederland ook -- kinderen van 7
Terecht, met al die pedo's die hier rondlopen en zogenaamd 'genezen' weer in de maatschappij komen na celstraf/TBS.
pi_58125922
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
  donderdag 17 april 2008 @ 23:41:59 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58125949
quote:
Context, eh. Ik zou m'n 25-jarige broer die-niet-helemaal-goed-is niet alleen los durven laten met een mobiele telefoon, tomtom, zaklamp, voedselpakket voor 2 dagen en alles wat ik vergeten ben

Maar dat jongetje was er overduidelijk aan toe.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58126023
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:41 schreef gronk het volgende:

[..]

Context, eh. Ik zou m'n 25-jarige broer die-niet-helemaal-goed-is niet alleen los durven laten met een mobiele telefoon, tomtom, zaklamp, voedselpakket voor 2 dagen en alles wat ik vergeten ben

Maar dat jongetje was er overduidelijk aan toe.
Waar was hij overduidelijk aan toe?
Als mijn kind van 9 een jaar loopt te zeuren dat ze alleen van madrid naar Amsterdam willen liften dan is het er duidelijk aan toe?

Niet dat er iets mis is met bovenstaand verhaal maar een grens moet er ook zijn.
De hele OP vind ik ook al kort door de bocht als of elk kind met een SUV naar school gebracht wordt of dat ze allemaal niks mogen.

Samenvatting: Ik heb niet dezelfde ervaringen.
pi_58126075
Toen ik zo oud was ging ik elke dag met mijn broertje samen met de bus naar school van Crooswijk naar de Essenburgsingel (Rotterdam), en soms met de fiets, ik zie echt het probleem niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 17 april 2008 @ 23:48:05 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58126087
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Terecht, met al die pedo's die hier rondlopen en zogenaamd 'genezen' weer in de maatschappij komen na celstraf/TBS.
Ah, jij kunt je kinderen 100% van de tijd in de gaten houden?

Als je echt bang bent voor pedo's, dan kun je beter je kinderen weerbaar maken. Echte creeps stop je sowieso niet.

En dan nog: vanaf hun 18e zijn je kinderen zelfstandig. Tenminste, dat zouden ze moeten zijn. Als ze superbescherd opgevoed zijn, dan hebben ze nog heel wat tijd nodig om te leren hoe ze zelf dingen moeten doen.
pi_58126174
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:48 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, jij kunt je kinderen 100% van de tijd in de gaten houden?

Als je echt bang bent voor pedo's, dan kun je beter je kinderen weerbaar maken. Echte creeps stop je sowieso niet.

En dan nog: vanaf hun 18e zijn je kinderen zelfstandig. Tenminste, dat zouden ze moeten zijn. Als ze superbescherd opgevoed zijn, dan hebben ze nog heel wat tijd nodig om te leren hoe ze zelf dingen moeten doen.
Uiteraard, net zoals je overal overvallen kan worden als je over straat loopt, maar in Amsterdam of Rotterdam is het net iets waarschijnlijker dan in een klein onbekend dorp in b.v. Groningen.
Ik doelde dus meer hier op het feit om je kind op eigen houtje door New York of een willekeurige andere grote stad te laten gaan op de leeftijd van ~7. Maar b.v. naar school lopen/fietsen of ergens buiten spelen hoeft natuurlijk niet onder constant toezicht. Tuurlijk, hiervan leert zo'n kind een heleboel, maar toch.. de wereld is niet zo leuk, lief en aardig.
  Donald Duck held donderdag 17 april 2008 @ 23:53:36 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58126199
Absurd, helemaal in een stad als New York. Extreem onverantwoord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 17 april 2008 @ 23:55:23 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58126247
heeft moeders ook het poepertje van haar zoontje gecontroleerd?

overigens is ny helemaal niet eng. heb er gewoond en er zijn maar een paar plekken waar je niet echt wil komen. ik vond het een heel veilige stad zelfs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58126276
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Toen ik zo oud was ging ik elke dag met mijn broertje samen met de bus naar school van Crooswijk naar de Essenburgsingel (Rotterdam), en soms met de fiets, ik zie echt het probleem niet.
Dat dus
  donderdag 17 april 2008 @ 23:58:23 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58126313
ik ging vroeger ook wel eens soms met de tram naar school. Ook vanaf m'n 7e (amsterdam). Ging prima.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58126326
Slechts gedeeltelijk akkoord met topicstarter. Bepaalde dingen komen echt pas vanaf twaalf jaar of later. Een kind van negen zou je met gemak kunnen doen geloven dat je "een vriend van zijn pa" bent en dat hij heel snel moet meegaan met je.
  Donald Duck held vrijdag 18 april 2008 @ 00:01:43 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58126384
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:58 schreef SpecialK het volgende:
ik ging vroeger ook wel eens soms met de tram naar school. Ook vanaf m'n 7e (amsterdam). Ging prima.
Nogal onverantwoorde ouders dan. Overigens is Amsterdam natuurlijk een dorp vergeleken met new york.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:05:03 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58126441
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nogal onverantwoorde ouders dan. Overigens is Amsterdam natuurlijk een dorp vergeleken met new york.
Overdag, trams, tsja weetje... valt allemaal best wel mee. Metrostations echter vermijd ik nu nogsteeds het liefste. Vooral 's nachts.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58126451
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Overdag, trams, tsja weetje... valt allemaal best wel mee. Metrostations echter vermijd ik nu nogsteeds het liefste. Vooral 's nachts.
Vooral in Amsterdam. Die voertuigen zijn echt niet te vertrouwen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:06:36 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58126470
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

voor iemand die niet in ny woont misschien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58126587
Dus ze hebben een helm bovenop hun helm?
pi_58128409
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:12 schreef Filay het volgende:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 18 april 2008 @ 07:36:11 #21
3542 Gia
User under construction
pi_58128572
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:12 schreef Filay het volgende:
Ik vroeg me inderdaad ook af waar helmbeschermers voor nodig waren.

Maar goed, ben het wel een beetje met TS eens.

Er worden echt heel veel kinderen met de auto naar school gebracht. Levert echt vaak gevaarlijke situaties op voor de ingang van schoolpleinen.
En fietsen met een valhelm!! Kom op zeg, echt overdreven. Mijn buurkinderen moeten dat ook. Zielig gewoon.
Kijk, als ze nu met een vaartje van 30 KM per uur over de kop zouden slaan, bij het fietsen, dan zou ik het nog snappen, maar die kids fietsen echt megasloom met die korte beentjes.

Die actie van deze mevrouw/meneer, kan veroordeeld worden, maar je moet ook de andere kant zien. Dit kind weet nu dat hij in staat is om de weg naar huis te vinden, mocht hij ooit verdwalen. Dat is op zich ook een geruststellende gedachte voor zowel het kind, als de ouder.

En ja, er lopen ellendelingen rond, maar over het algemeen kun je mensen wel vertrouwen. En die ene vuilak die fout wil, komt toch wel aan een kind. En dat is dan niet zo'n onafhankelijk joch, maar eerder een overbeschermde peuter, die toevallig aan de aandacht van moeder ontsnapt is bij de supermarkt of zo. Je kunt dat niet te allen tijde voorkomen.
  Admin vrijdag 18 april 2008 @ 07:48:31 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58128651
quote:
Ze laat hem niet geheel los, ze laat hem zelf eens uitvogelen hoe hij vanuit een andere plek thuis kan komen.
Gewoon gezonde ondernemingslust van een 9-jarige, en een verstandige moeder.
NY kennen wíj alleen van tv, je maakt mij niet wijs dat al die miljoenen gezinnen daar blijven wonen als het zo verdomde onveilig was.
Tv informatie geeft zo'n enorm vertekend beeld, toen ik in amsterdam woonde belde m'n familie in paniek op toen op tv die krakersrellen te zien waren, dat zag er idd ook akelig uit, als je de beelden moest geloven stond de halve stad in de fik, nou, ik wist van niks, net als miljoenen andere Amsterdammers en moest het dus van familie vernemen,
als klein voorbeeld.
Ik zeg: gezonde moeder, gezond ondernemend kind, moeder laat zich niet gek maken door de "valse"veiligheid om haar heen.
Of denk je nu echt dat kinderen met helmpjes, je mag niet meegaan met vreemden, niets overkomt..

Tuurlijk is bezorgdheid oké, maar het moet voor ouder en kind geen ongezonde vormen aan gaan nemen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 18 april 2008 @ 07:59:17 #23
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_58128702
ik was twaalf toen ik op m'n ééntje naar florida, met overstap op JFK, 2 weken op honkbalkamp ging....'t is maar hoe zelfstandig je bet opgegroeid.

Ik vind het een puike actie van de moeder en het kind...
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:06:23 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58128748
Mja, wat een gemiep dat die moeder moet worden aangegeven wegens kindermishandeling. Stelletje overbeschermende kutouders van tegenwoordig. Toen ik 9 was moest ik 20 minuten door een stad fietsen naar mijn basisschool en dat ging prima. Een 9-jarige met een normale opvoeding (dus geen ouders die hun kind niet 5 minuten alleen durven laten) is best in staat om zich enigzins te redden in een stad zolang het weet waar het heen moet. Meer mensen zouden weer hun kinderen vrij moeten durven laten, die angst voor pedo's op elke hoek van de straat is zo achterlijk. Ik durf te wedden dat in een gemiddeld huis meer gevaarlijke dingen aanwezig zijn dan buiten op straat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2008 @ 08:12:08 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58128790
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 07:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze laat hem niet geheel los, ze laat hem zelf eens uitvogelen hoe hij vanuit een andere plek thuis kan komen.
Gewoon gezonde ondernemingslust van een 9-jarige, en een verstandige moeder.
Die van mij kon met 11 ook zelfstandig reizen zonder gsm maar niet alle kids kunnen dat en dat maakt ook niet uit , uiteindelijk leren ze het vanzelf wel
quote:
, je mag niet meegaan met vreemden, niets overkomt..
Dat is eigenlijk de allerleukste, doorgaans komen sexuele handelingen tussen kinderen en volwassenen namelijk voornamelijk voor bij kinderen die de dader heel goed kennen en vrijwel nooit bij onbekende vreemde snoepjes-aanbieders
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:31:54 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58129005
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:58 schreef zuiderbuur het volgende:
Slechts gedeeltelijk akkoord met topicstarter. Bepaalde dingen komen echt pas vanaf twaalf jaar of later. Een kind van negen zou je met gemak kunnen doen geloven dat je "een vriend van zijn pa" bent en dat hij heel snel moet meegaan met je.
Spreek voor jezelf.

Ik wist toen ik 9 was wel beter.

Prima toch, dit? Als nederlandse ouders hun kinderen eens een beetje loslieten liep dat halve forum hier misschien niet dagelijks te janken hoe een marokkaantje van 12 ze bedreigd heeft, etc.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58129037
quote:
pi_58129038
quote:
Wat een onzin, toen ik 10 was woonden mijn ouders in roermond en zat ik bij een orthondentist in heerlen, de 1e maal ben ik met mijn moeder daarna toe geweest met de trein, de de volgende keren kon ik het ook wel alleen.
  Admin vrijdag 18 april 2008 @ 08:36:16 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58129058
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Die van mij kon met 11 ook zelfstandig reizen zonder gsm maar niet alle kids kunnen dat en dat maakt ook niet uit , uiteindelijk leren ze het vanzelf wel
[..]

Dat is eigenlijk de allerleukste, doorgaans komen sexuele handelingen tussen kinderen en volwassenen namelijk voornamelijk voor bij kinderen die de dader heel goed kennen en vrijwel nooit bij onbekende vreemde snoepjes-aanbieders
Wat ik zeg: Schijnveiligheid, de kop in het zand steken maar je wel door angst laten regeren onder het mom kijk mij eens de perfecte ouder zijn, maar ondertussen je kind in zijn ontwikkeling smoren.
Ik ben heel benieuwd trouwens hoe dit soort kinderen én hun ouders opgroeien..
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 18 april 2008 @ 08:45:43 #30
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58129167
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat ik zeg: Schijnveiligheid, de kop in het zand steken maar je wel door angst laten regeren onder het mom kijk mij eens de perfecte ouder zijn, maar ondertussen je kind in zijn ontwikkeling smoren.
Ik ben heel benieuwd trouwens hoe dit soort kinderen én hun ouders opgroeien..
gewoon lekker veilig, bij Papa en ome Nico op schoot
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Admin vrijdag 18 april 2008 @ 09:00:44 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58129389
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:45 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

gewoon lekker veilig, bij Papa en ome Nico op schoot
"Nico is zo'n fijne gevoelige man hè, we zijn al jaren met hem bevriend, zo mooi dat hij z'n gevoelige kant laat zien, kijk nou hoe dol hij op Marietje is, ze spelen zo fijn samen, geeft ons ook eens de kans een avondje voor onszelf te hebben"

pi_58129409
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een onzin, toen ik 10 was woonden mijn ouders in roermond en zat ik bij een orthondentist in heerlen, de 1e maal ben ik met mijn moeder daarna toe geweest met de trein, de de volgende keren kon ik het ook wel alleen.
Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.
Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
pi_58129946
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het merendeel van het misbruik vind plaats door bekenden, ik meen zo een 90 procent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_58130289
Tja, het ene kind van 9 is het andere niet! Het kind dat er niet aan toe is zal het ook niet vragen! Ik zie het probleem hier niet, nee.
pi_58130473
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 07:36 schreef Gia het volgende:
En fietsen met een valhelm!! Kom op zeg, echt overdreven. Mijn buurkinderen moeten dat ook. Zielig gewoon.
Kijk, als ze nu met een vaartje van 30 KM per uur over de kop zouden slaan, bij het fietsen, dan zou ik het nog snappen, maar die kids fietsen echt megasloom met die korte beentjes.
Doe niet zo dom. Misschien fietsen ze wel langzaam, maar de auto die ze aanrijdt kan nog altijd makkelijk 30+ rijden hoor. 2 fietsers vanuit tegengestelde richting die tegen elkaar aanrijden == 30+, brommers enz enz.

Als valhelmen op de fiets verplicht zouden worden, zouden er heel wat minder doden (en zwaargewonden) vallen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:13:27 #36
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58130584
Goed om te lezen dat er ook in Amerika nog normale verstandige niet hysterisch overbezorgde ouders bestaan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_58130679
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:07 schreef The_End het volgende:

Als valhelmen op de fiets verplicht zouden worden, zouden er heel wat minder doden (en zwaargewonden) vallen.
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.

Laten we al het gemotoriseerd verkeer verbieden, dan vallen daardoor nog minder doden.
pi_58131059
quote:
Zij stuurt haar kind anders op pad met voldoende kleingeld om te bellen en wat groter geld zodat die een taxi kan pakken .. dus geheel los laten is dat niet bepaald .. het is meer je eigen angsten opzij zetten om het kind dat eraan toe is niet te belemmeren in zijn ontwikkeling
En als je een beetje rondkijkt in de wereld, er zijn miljoenen kinderen die zichzelf moeten zien te redden willen ze het overleven en de meesten lukt dat aardig, daaruit zou je kunnen concluderen dat de meeste kinderen veel meer capaciteiten hebben dan je denkt ..
pleased to meet you
pi_58131341
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
Denk je nu echt dat het kind uit het verhaal nog nooit met zijn ouders met de metro heeft gezeten. Ook al vele malen op hetzelfde bestemmingstation uitgestapt. En de ouders hebben nu gewoon het kind ergens op de metro gezet nou goed laat ze maar de wereld ontdekken.

Het overbeschermde gedrag ik snap er echt niets van.

Ook die onzin met jonge ouders dat je de nieuwste van de nieuwste kinderzitjes moet hebben omdat die aan de nieuwste veiligheidsregeltjes voldoen. . Kijk eens naar ons wij zaten los op de achterbank en leven ook nog steeds. Ja misschien dat we wel 0.001% ,meer kans hadden om vroegtijdig te overlijden.
pi_58131399
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat het kind uit het verhaal nog nooit met zijn ouders met de metro heeft gezeten. Ook al vele malen op hetzelfde bestemmingstation uitgestapt. En de ouders hebben nu gewoon het kind ergens op de metro gezet nou goed laat ze maar de wereld ontdekken.

Het overbeschermde gedrag ik snap er echt niets van.

Ook die onzin met jonge ouders dat je de nieuwste van de nieuwste kinderzitjes moet hebben omdat die aan de nieuwste veiligheidsregeltjes voldoen. . Kijk eens naar ons wij zaten los op de achterbank en leven ook nog steeds. Ja misschien dat we wel 0.001% ,meer kans hadden om vroegtijdig te overlijden.
Lezen is niet je sterkste kant.

/ignore
pi_58131421
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.

Laten we al het gemotoriseerd verkeer verbieden, dan vallen daardoor nog minder doden.
ja: http://www.anwb.nl/publis(...)wbauto-4-1558116.pdf

Niet alles hoeft meteen verboden te worden. Risico's kunnen ook op een andere manier beperkt worden. (overgens is het in sommige landen verplicht om met helm op te fietsen geloof ik)
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:55:48 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58131543
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:

Ik zie eerlijk gezegd niet wat er zo 'vreemd' is aan mijn 'conclusies'. En bij jouw absolute manier van lezen van m'n OP trekken m'n wenkbrauwen ook een aardig end op.
pi_58131624
Eens met TS, toen ik nog een kleine Xithy was woonde ik in Benin, Cotonou - en op 5jarige leeftijd ging is al op m'n fietsje kijken hoe ver ik kon fietsen naar een onbekend gebied (ik noemde het ontdekkingsreizen ), en nee, ik woonde niet in een rijkeluis-community; de buren hadden golfpaten-dak.

Natuurlijk viel je dan wel eens en zat je onder het bloed, maar nooit hebben m'n ouders het verboden - vrijheid blijheid.

Al die angst tegenwoordig
pi_58131680
Oh en toen ik negen was liep ik elke dag zelf naar school, wat zo'n 15 minuten lopen was - dus ook niet super dichtbij...
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:01:34 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58131717
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
The End Times are wild
pi_58132050
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
Ja ik was precies zo, vooral lekker veel kattekwaad en snoepjes kopen Af en toe kwam ik toch van die kindertjes tegen die 'niet de straat over mochten' omdat ze dan te ver van huis/woongebied waren
pi_58132123
ik denk dat op zondag middag je kind rustig in NY met de metro kunt laten gaan hoor. dat gezeik dat op iedere straathoek een kinderlokker staat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:17:12 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58132137
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk"

Daarom ook dat plaatje in de TT: d'r zijn volgens mij de nodige ouders geweest die winkels en bedrijven 'sue-en' omdat pietje geen snoepjes mag aannemen 'voor zijn ADHD', of geen popcorn, etc. Overigens vind ik 't een prachtige wraak om kids een espresso te geven
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:30:34 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58132439
How children lost the right to roam in four generations is trouwens ook een aardig artikel.

My take: met dalende aantallen kinderen worden kinderen gezien als 'zeldzamer', en moeten ze 'dus' meer beschermd worden. In de tijden van grote gezinnen werd er meer toegestaan ; deels omdat pa en ma geen tijd hadden om op iedereen te letten, deels omdat je gewoon moest meedraaien in het gezin. Ik kan me nog wel herinneren dat ik er nog wel eens op uit werd gestuurd voor een boodschap -- met geld en een boodschappenbriefje.
pi_58132500
Ja, kijk vroeger waren de gezinnen groter hè, als er dan af en toe eens een kind verdween of het slachtoffer werd van deze of gene dan was dat niet zo erg, want dan had je er nog een stuk of 7. .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')