De tendens dat kinderen voor alles en nog wat beschermd moeten worden, zie je hier in nederland ook -- kinderen van 7 die met helmbeschermers op fietsen, kinderen van 8 die door hun ouders naar school worden gebracht in een SUV, kinderen die niet van huis mogen zonder mobiel.quote:Was I worried? Yes, a tinge. But it didn't strike me as that daring, either. Isn't New York as safe now as it was in 1963? It's not like we're living in downtown Baghdad.
Anyway, for weeks my boy had been begging for me to please leave him somewhere, anywhere, and let him try to figure out how to get home on his own. So on that sunny Sunday I gave him a subway map, a MetroCard, a $20 bill, and several quarters, just in case he had to make a call.
No, I did not give him a cell phone. Didn't want to lose it. And no, I didn't trail him, like a mommy private eye. I trusted him to figure out that he should take the Lexington Avenue subway down, and the 34th Street crosstown bus home. If he couldn't do that, I trusted him to ask a stranger. And then I even trusted that stranger not to think, "Gee, I was about to catch my train home, but now I think I'll abduct this adorable child instead."
Long story short: My son got home, ecstatic with independence.
Long story longer, and analyzed, to boot: Half the people I've told this episode to now want to turn me in for child abuse. As if keeping kids under lock and key and helmet and cell phone and nanny and surveillance is the right way to rear kids. It's not. It's debilitating -- for us and for them.
Terecht, met al die pedo's die hier rondlopen en zogenaamd 'genezen' weer in de maatschappij komen na celstraf/TBS.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef gronk het volgende:
De tendens dat kinderen voor alles en nog wat beschermd moeten worden, zie je hier in nederland ook -- kinderen van 7
quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
9 is dan wel weer wat jong om ze geheel los te laten.
Context, eh. Ik zou m'n 25-jarige broer die-niet-helemaal-goed-is niet alleen los durven laten met een mobiele telefoon, tomtom, zaklamp, voedselpakket voor 2 dagen en alles wat ik vergeten benquote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
Waar was hij overduidelijk aan toe?quote:Op donderdag 17 april 2008 23:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Context, eh. Ik zou m'n 25-jarige broer die-niet-helemaal-goed-is niet alleen los durven laten met een mobiele telefoon, tomtom, zaklamp, voedselpakket voor 2 dagen en alles wat ik vergeten ben
Maar dat jongetje was er overduidelijk aan toe.
Ah, jij kunt je kinderen 100% van de tijd in de gaten houden?quote:Op donderdag 17 april 2008 23:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Terecht, met al die pedo's die hier rondlopen en zogenaamd 'genezen' weer in de maatschappij komen na celstraf/TBS.
Uiteraard, net zoals je overal overvallen kan worden als je over straat loopt, maar in Amsterdam of Rotterdam is het net iets waarschijnlijker dan in een klein onbekend dorp in b.v. Groningen.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, jij kunt je kinderen 100% van de tijd in de gaten houden?
Als je echt bang bent voor pedo's, dan kun je beter je kinderen weerbaar maken. Echte creeps stop je sowieso niet.
En dan nog: vanaf hun 18e zijn je kinderen zelfstandig. Tenminste, dat zouden ze moeten zijn. Als ze superbescherd opgevoed zijn, dan hebben ze nog heel wat tijd nodig om te leren hoe ze zelf dingen moeten doen.
Dat dusquote:Op donderdag 17 april 2008 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Toen ik zo oud was ging ik elke dag met mijn broertje samen met de bus naar school van Crooswijk naar de Essenburgsingel (Rotterdam), en soms met de fiets, ik zie echt het probleem niet.
Nogal onverantwoorde ouders dan. Overigens is Amsterdam natuurlijk een dorp vergeleken met new york.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:58 schreef SpecialK het volgende:
ik ging vroeger ook wel eens soms met de tram naar school. Ook vanaf m'n 7e (amsterdam). Ging prima.
Overdag, trams, tsja weetje... valt allemaal best wel mee. Metrostations echter vermijd ik nu nogsteeds het liefste. Vooral 's nachts.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nogal onverantwoorde ouders dan. Overigens is Amsterdam natuurlijk een dorp vergeleken met new york.
Vooral in Amsterdam. Die voertuigen zijn echt niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Overdag, trams, tsja weetje... valt allemaal best wel mee. Metrostations echter vermijd ik nu nogsteeds het liefste. Vooral 's nachts.
voor iemand die niet in ny woont misschien.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nogal onverantwoorde ouders dan. Overigens is Amsterdam natuurlijk een dorp vergeleken met new york.
Ik vroeg me inderdaad ook af waar helmbeschermers voor nodig waren.quote:
Ze laat hem niet geheel los, ze laat hem zelf eens uitvogelen hoe hij vanuit een andere plek thuis kan komen.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
Die van mij kon met 11 ook zelfstandig reizen zonder gsm maar niet alle kids kunnen dat en dat maakt ook niet uit , uiteindelijk leren ze het vanzelf welquote:Op vrijdag 18 april 2008 07:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze laat hem niet geheel los, ze laat hem zelf eens uitvogelen hoe hij vanuit een andere plek thuis kan komen.
Gewoon gezonde ondernemingslust van een 9-jarige, en een verstandige moeder.
quote:, je mag niet meegaan met vreemden, niets overkomt..
Spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:58 schreef zuiderbuur het volgende:
Slechts gedeeltelijk akkoord met topicstarter. Bepaalde dingen komen echt pas vanaf twaalf jaar of later. Een kind van negen zou je met gemak kunnen doen geloven dat je "een vriend van zijn pa" bent en dat hij heel snel moet meegaan met je.
quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
Wat een onzin, toen ik 10 was woonden mijn ouders in roermond en zat ik bij een orthondentist in heerlen, de 1e maal ben ik met mijn moeder daarna toe geweest met de trein, de de volgende keren kon ik het ook wel alleen.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
Wat ik zeg: Schijnveiligheid, de kop in het zand steken maar je wel door angst laten regeren onder het mom kijk mij eens de perfecte ouder zijn, maar ondertussen je kind in zijn ontwikkeling smoren.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die van mij kon met 11 ook zelfstandig reizen zonder gsm maar niet alle kids kunnen dat en dat maakt ook niet uit , uiteindelijk leren ze het vanzelf wel
[..]Dat is eigenlijk de allerleukste, doorgaans komen sexuele handelingen tussen kinderen en volwassenen namelijk voornamelijk voor bij kinderen die de dader heel goed kennen en vrijwel nooit bij onbekende vreemde snoepjes-aanbieders
gewoon lekker veilig, bij Papa en ome Nico op schootquote:Op vrijdag 18 april 2008 08:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat ik zeg: Schijnveiligheid, de kop in het zand steken maar je wel door angst laten regeren onder het mom kijk mij eens de perfecte ouder zijn, maar ondertussen je kind in zijn ontwikkeling smoren.
Ik ben heel benieuwd trouwens hoe dit soort kinderen én hun ouders opgroeien..
"Nico is zo'n fijne gevoelige man hè, we zijn al jaren met hem bevriend, zo mooi dat hij z'n gevoelige kant laat zien, kijk nou hoe dol hij op Marietje is, ze spelen zo fijn samen, geeft ons ook eens de kans een avondje voor onszelf te hebben"quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
gewoon lekker veilig, bij Papa en ome Nico op schoot![]()
Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin, toen ik 10 was woonden mijn ouders in roermond en zat ik bij een orthondentist in heerlen, de 1e maal ben ik met mijn moeder daarna toe geweest met de trein, de de volgende keren kon ik het ook wel alleen.
Het merendeel van het misbruik vind plaats door bekenden, ik meen zo een 90 procent.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Terecht, met al die pedo's die hier rondlopen en zogenaamd 'genezen' weer in de maatschappij komen na celstraf/TBS.
Doe niet zo dom. Misschien fietsen ze wel langzaam, maar de auto die ze aanrijdt kan nog altijd makkelijk 30+ rijden hoor. 2 fietsers vanuit tegengestelde richting die tegen elkaar aanrijden == 30+, brommers enz enz.quote:Op vrijdag 18 april 2008 07:36 schreef Gia het volgende:
En fietsen met een valhelm!! Kom op zeg, echt overdreven. Mijn buurkinderen moeten dat ook. Zielig gewoon.
Kijk, als ze nu met een vaartje van 30 KM per uur over de kop zouden slaan, bij het fietsen, dan zou ik het nog snappen, maar die kids fietsen echt megasloom met die korte beentjes.
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:07 schreef The_End het volgende:
Als valhelmen op de fiets verplicht zouden worden, zouden er heel wat minder doden (en zwaargewonden) vallen.
Zij stuurt haar kind anders op pad met voldoende kleingeld om te bellen en wat groter geld zodat die een taxi kan pakken .. dus geheel los laten is dat niet bepaald .. het is meer je eigen angsten opzij zetten om het kind dat eraan toe is niet te belemmeren in zijn ontwikkelingquote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
Denk je nu echt dat het kind uit het verhaal nog nooit met zijn ouders met de metro heeft gezeten. Ook al vele malen op hetzelfde bestemmingstation uitgestapt. En de ouders hebben nu gewoon het kind ergens op de metro gezet nou goed laat ze maar de wereld ontdekken.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.
Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
Lezen is niet je sterkste kant.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat het kind uit het verhaal nog nooit met zijn ouders met de metro heeft gezeten. Ook al vele malen op hetzelfde bestemmingstation uitgestapt. En de ouders hebben nu gewoon het kind ergens op de metro gezet nou goed laat ze maar de wereld ontdekken.
Het overbeschermde gedrag ik snap er echt niets van.
Ook die onzin met jonge ouders dat je de nieuwste van de nieuwste kinderzitjes moet hebben omdat die aan de nieuwste veiligheidsregeltjes voldoen.. Kijk eens naar ons wij zaten los op de achterbank en leven ook nog steeds. Ja misschien dat we wel 0.001% ,meer kans hadden om vroegtijdig te overlijden.
ja: http://www.anwb.nl/publis(...)wbauto-4-1558116.pdfquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.
Laten we al het gemotoriseerd verkeer verbieden, dan vallen daardoor nog minder doden.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er zo 'vreemd' is aan mijn 'conclusies'. En bij jouw absolute manier van lezen van m'n OP trekken m'n wenkbrauwen ook een aardig end op.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:
Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.
Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
Ja ik was precies zo, vooral lekker veel kattekwaad en snoepjes kopenquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.
Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.
En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |