Ik ben 18, en ik was vroeger ook altijd buiten te vinden. En het valt mij op, dat er weinig buiten gespeeld wordt. Wij liepen met een hele groep te voetballen, balletje trap, hutten bouwen en weetikveelwatmeer te doen. In diezelfde buurt zie ik nu niemand meer buiten. Laatst zag ik met krijt ergens staan ' kruip eronderdoor' met een pijl naar 2 hekken. Ik dacht "Leuk! Verstoppertjequote:Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.
En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
Tof. Vroeger deed je dat hier dus ook, want dan struikelde je over mij. Ik woon in een 25 jaar oude woonwijk in het Westland. Ik verbaasde me er pas over waar alle bedrijvigheid was gebleven. Magoed, het is dan ook nog niet zomer, want dan is het natuurlijk wel lekke rom te voetballen enzo. Mss zijn er gewoon neit zoveel kleine kinderen meer in de buurt, dat kan ook.quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan weet ik niet waar jullie wonen, want hier struikel je over de buitenspelende kinderen.
Hier niet. En dan zijn hier nog 4 basisscholen binnen 500 meter afstand. Je ziet geen kind op straat. Alleen voor het halen en brengen 's morgens en 's middags. Maar buiten spelen? Wat is dat?quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan weet ik niet waar jullie wonen, want hier struikel je over de buitenspelende kinderen.
Daarom hoeft dat nog niet per definitie de norm te zijn voor alle ouders....quote:Op zondag 20 april 2008 21:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier niet. En dan zijn hier nog 4 basisscholen binnen 500 meter afstand. Je ziet geen kind op straat. Alleen voor het halen en brengen 's morgens en 's middags. Maar buiten spelen? Wat is dat?
Hier ook hoorquote:Op zaterdag 19 april 2008 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij zijn wij om voor een kind te bepalen wat plezier is en wat niet?quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Die computers en 24-uur tv heeft inderdaad veel kinderplezier verpest. En het verbieden heeft weinig zin. Gaan ze naar een vriendje om daar achter de pc te hangen.
Doet me denken aan een Southpark aflevering. Ouders waren zo bang (mede door het nieuws geloof ik), dat ze eerst met een 'child-tracker' kwamen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, maar ff zonder dollen, als ouder kun je bizarre dingen denken hoor,
jaren geleden, Dutroux ontsnapte, ik meteen: ik houd de kinderen binnen en ze gaan niet naar school!
Tot je er 2 minuten later achterkomt dat je nu wel heeeeeeeeeeeel raar aan het doen bent![]()
Maar wat Ryan ook al zegt, ouders zijn gewoon fascisten
"Een kinderlokker?quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja wij ook. Wij hadden een 'groep' compleet met naam. Stoer man. Wij gingen in het bos hutten bouwen, boompje klimmen enz.... En soms ging het gerucht dat er een kinderlokker in het bos rondliep. Dat was pas spannend!
Wat wist ze dus wel?quote:Op maandag 21 april 2008 22:34 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
"Een kinderlokker?
Waar?
Kom, we gaan hem zoeken!"
Op negenjarige leeftijd zouden wij hem wel eens mores leren. En ja, dat was een woord dat we gebruikten.
Als mijn moeder toen al wist dat ik in de bouw over drijfzand liep (er was een haven gedempt, dus dat was een laag van ħ 8 meter modder waarin je weg kon zakken) (en ja , dat wist ze dus wel!) had ik vast niet meer naar buiten gemogen.
Mijn moeder vertelde me dat ik er niet mocht komen, mijn vader vertelde me dat ik er absoluut niet stil mocht blijven staan.
Bedankt, pa (en ma) voor het leren omgaan met gevaren ipv voorkomen dat ik gevaar liep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |