abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 16:21:40 #1
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58114447
quote:
Rapper en fotograaf krijgen schadevergoeding wegens vergissing met foto in film Fitna

Amsterdam, 17 april 2008 - De rechtbank Amsterdam heeft vandaag in kort geding beslist dat Geert Wilders een voorschot van ¤ 3.000 moet betalen aan rapper Salah Edin als schadevergoeding. De fotograaf krijgt een voorschot van ¤ 5.000,- wegens materiële schade. Door het portret van Salah Edin te gebruiken in de film Fitna, heeft Wilders hem ten onrechte voorgesteld als de moordenaar van Theo van Gogh. Hij heeft inbreuk gemaakt op het portretrecht van de rapper en op het auteursrecht van de fotograaf.
Eerder hadden partijen zelf overeenstemming bereikt over een rectificatie op onder meer de website van de PVV.

LJ Nummer
BC9778
bron: rechtspraak.nl
volledige uitspraak

Tja, had Wilders maar beter op moeten letten. Vaak schenken de 'slachtoffers' van dit soort kwesties de schadevergoedingen trouwens aan een goed doel. Ik ben benieuwd of Edin het geld van Wilders' nog aan de Westermoskee gaat schenken ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pool op 17-04-2008 16:44:11 ]
pi_58114484
Kan Geert nog in cassatie gaan ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 17 april 2008 @ 16:23:48 #3
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58114516
Hm, ik had het bestaande topic Koran-film Wilders #34: nasleep debat & rechtszaken even over het hoofd gezien. Gooi deze maar dicht als dit niet nieuwswaardig genoeg is voor een nieuw topic.
  donderdag 17 april 2008 @ 16:25:46 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58114585
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:22 schreef cultheld het volgende:
Kan Geert nog in cassatie gaan ?
Ja, eerst ook nog in hoger beroep. Maar ik weet niet of dat het waard zal zijn voor die paar duizend euro.
pi_58114590
Schitterend. En terecht.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58114653
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, eerst ook nog in hoger beroep. Maar ik weet niet of dat het waard zal zijn voor die paar duizend euro.
Principezaak natuurlijk, op naar het EHRM!
pi_58114749
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Hm, ik had het bestaande topic Koran-film Wilders #34: nasleep debat & rechtszaken even over het hoofd gezien. Gooi deze maar dicht als dit niet nieuwswaardig genoeg is voor een nieuw topic.
Ach, dat is voornamelijk een fitna-nieuws-verzamel-topic geworden.
Maar op de FP staat het ook al tijdje: Wilders moet rapper betalen
pi_58114883
Ik ben trouwens benieuwd hoe de rechter heeft gewogen dat onze rapvriend bewust gepoogd heeft op Mohammed B. te lijken, ht lijkt me dat je dan moeilijk kunt stellen dat je in je goede naam bent aangetast.
  donderdag 17 april 2008 @ 16:46:26 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58115026
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de rechter heeft gewogen dat onze rapvriend bewust gepoogd heeft op Mohammed B. te lijken, ht lijkt me dat je dan moeilijk kunt stellen dat je in je goede naam bent aangetast.
De rechter merkt dat ook aan als een stukje 'eigen schuld':
quote:
Ook al zou [eiser 1] er radicale denkbeelden op na houden en daarmee – zoals [gedaagde] dat uitdrukt – nou niet bepaald de ideale schoonzoon zijn, dat betekent nog niet dat in het geheel geen sprake van (reputatie)schade kan zijn. Het verweer van [gedaagde] dat de schade mede een gevolg is van een omstandigheid die aan [eiser 1] kan worden toegerekend – als [eiser 1] niet als Mohammed B. had geposeerd dan was de vergissing niet gemaakt – lijkt vooralsnog in een bodemprocedure een goede kans van slagen te hebben, wat zal leiden tot een vermindering van de vergoedingsplicht. Deze eigen schuld zal, afgezet tegen de schuld van [gedaagde], echter niet zodanig zijn dat in het geheel geen schadevergoeding zal worden toegekend. In de gegeven omstandigheden is een voorschot van EUR 3.000,- op de immateriële schadevergoeding redelijk.
volledige uitspraak
pi_58115273
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:46 schreef Pool het volgende:

[..]

De rechter merkt dat ook aan als een stukje 'eigen schuld':
[..]

volledige uitspraak
Dank
  donderdag 17 april 2008 @ 16:57:31 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58115295
Zo, daar zal ie wakker van liggen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 april 2008 @ 17:05:50 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58115508
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:57 schreef HeatWave het volgende:
Zo, daar zal ie wakker van liggen .
Nouja, het geeft wel te denken.

Wilders en kornuiten stellen kamervragen bij elke situatie waar de (lokale) overheid een foutje heeft gemaakt. Elk enigszins mislukt project wordt weggesneerd met grote woorden als 'belachelijke geldverspilling' en 'waar gaat het heen met dit land?!!'

Maar nu blijkt Wilders zelf niet eens een filmpje van 15 minuten te kunnen maken, zonder per ongeluk allerlei auteurs- en portretrechten te schenden (vergeet dat van Robert Muntz niet). Wilders is gewoon een prutser eerste klas, dus zelfs als zijn ideeën je aanstaan, dan nog kun je beter niet op hem stemmen. Hij is namelijk incapabel en dat blijkt uit alles.
  donderdag 17 april 2008 @ 17:06:15 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58115519
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Ik laat 'm voorlopig even open; zodra d'r weer klassiek wildersgemeut gaat komen, vraag ik wel een merge aan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58115606
Eigenlijk zou het OM of de politie nu een aanklacht moeten indienen tegen Edin, wegens plagiaat. Zijn hoesfoto is namelijk een vrijwel identieke kopie van iets dat het geestelijk eigendom van de politiefotograaf is. Absurd dat Wilders hiervoor een veroordeling krijgt, want de politiefoto van Mohammed B en de hoesfoto van Edin zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
  Moderator donderdag 17 april 2008 @ 18:13:06 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58117153
nu ja je zou je plaatjes ook bij officiele bronnen kunnen scoren ipv ze van het internet te plukken hoef je ze ook niet te kunnen onderscheiden van elkaar

dan heb je ook niet dit soort domme problemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:51:33 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58118010
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef Pool het volgende:
[..] auteurs- en portretrechten te schenden (vergeet dat van Robert Muntz niet).[..]
Het gebruik van de cartoon van die Deen was ook schending van auteursrecht. De cartoonist was het er namelijk niet mee eens, dat deze zomaar zonder gesprek vooraf gebruikt werd. Daarom is ook deze cartoon verwijderd uit de tweede versie van Fitna.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:51:38 #17
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58118011
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:13 schreef sp3c het volgende:
nu ja je zou je plaatjes ook bij officiele bronnen kunnen scoren ipv ze van het internet te plukken hoef je ze ook niet te kunnen onderscheiden van elkaar

dan heb je ook niet dit soort domme problemen
je oogst wat je zaait
pi_58120110
Van de andere auteursrechtschendingen kan ik me beter voorstellen dat dat per ongeluk is gegaan, al zou dat ook voor meer media-aandacht gedaan kan zijn, maar bij die rapper verwacht ik toch dat Wilders 'm wilde terugpakken voor dit: Wilders verdient kogels door knieschijven.
  donderdag 17 april 2008 @ 23:36:45 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58125804
gezien de tijd die wilders bezig is geweest met zijn, redelijk opendeuren intrappend, filmpje, kan je wel spreken van een flinke stupiditeit. zo groot dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat dit op een fout berust.

veder ben ik het qua zaak met elfletterig eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58126272
Tja, die gozer heeft al onterechte aandacht omdat Wilders een fout gemaakt heeft, en nu ook nog 3000 euro en nóg meer aandacht vanwege dat rechtszaakje. Desalniettemin terecht dat er een gereduceerde schadevergoeding betaald moet worden. Deels inderdaad eigen schuld naar mijn mening omdat hij op die foto expres op Mohammed B wil lijken, wat verwarring in de hand werkt.

Dat hij 'geassociëerd wordt met terreur' is m.i. dan ook geheel zijn eigen schuld en aangezien dat als basis dient voor in de civiele procedure (toch?) kan de heer Edin daarin wat mij betreft een dikke lul krijgen.

Ik ga ook niet een foto laten maken waarop ik net doe of ik Hitler ben, en dan vervolgens klagen dat mensen denken dat ik een nazi ben, omdat iemand anders die foto gebruikt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_58126322
Het ergste is eigenlijk nog dat deze rapper een vergoeding krijgt wegens reputatieschade. Welke reputatie? Die van haatzaaier? Want dat ben je toch als je verkondigt dat Wilders kogels door zijn knieschijven verdient?

De reden waarom ik overigens vind dat de politiefotograaf een aanklacht tegen Edin moet indienen wegens plagiaat, is omdat Edin nu een slaatje uit deze situatie probeert te slaan.
  vrijdag 18 april 2008 @ 05:45:00 #22
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58128312
Wat een gejank weer van sommige users hier, het is terecht dat hij een schadevergoeding moet betalen naar Salah Edin hij heeft er niet om gevraagd om als een soort van terrorist afgeschilderd te worden. Eigenlijk zou Mohammed B zelf ook nog aangifte moeten doen en proberen er een schadevergoeding uit te trekken. Die Wilders wil alleen maar haat zaaien en probeerd de vrijheid van moslims te beperken doormiddel van stemmingmakerij. Eigenlijk is 3000 Euro nog veels te weinig, ze moesten dat bedrag eigenlijk vertienvoudigen.
pi_58130799
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het gebruik van de cartoon van die Deen was ook schending van auteursrecht. De cartoonist was het er namelijk niet mee eens, dat deze zomaar zonder gesprek vooraf gebruikt werd. Daarom is ook deze cartoon verwijderd uit de tweede versie van Fitna.
Ook zoiets Iedereen heeft die film al lang gezien, en nu komen er nieuwe versies.. alsof iemand die nog gaat bekijken
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:28:42 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58130914
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef Pool het volgende:

[..]
...Wilders is gewoon een prutser eerste klas, dus zelfs als zijn ideeën je aanstaan, dan nog kun je beter niet op hem stemmen. Hij is namelijk incapabel en dat blijkt uit alles.
Of misschien juist wel.
Ik heb liever een incapabel politicus dan een capabel politicus.
Stalin, Mao, Hitler allen politici van de bovenste plank!
Dan liever een schreeuwende koekebakker die zich niet te veel met mijn leven/zaken bemoeit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58130967
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 05:45 schreef MrSASO het volgende:
Wat een gejank weer van sommige users hier, het is terecht dat hij een schadevergoeding moet betalen naar Salah Edin hij heeft er niet om gevraagd om als een soort van terrorist afgeschilderd te worden.
Nee? Bekijk de foto's van Mohammed Bouyeri en Salah Edin nog 's goed.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:47:25 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58132867
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:31 schreef FOKwa het volgende:

[..]

inderdaad! wat een lutser.
  Donald Duck held vrijdag 18 april 2008 @ 11:49:12 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58132914
gelukkig niet het volledige bedrag in ieder geval. Die radicale eikel stond expres zo op de foto, dan is een fout snel gemaakt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58134240
ik zal je helpen:

salah edin:

Mohammed B:

"boehoe mn goede naam!! "
  vrijdag 18 april 2008 @ 12:57:15 #29
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58134451
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:47 schreef Thrilled het volgende:
ik zal je helpen:

salah edin:
[ afbeelding ]

Mohammed B:
[ afbeelding ]

"boehoe mn goede naam!! "
Ja nou, Salah Edin en zijn fotograaf vroegen er toch niet om dat hun foto in de film van een rechtsextremistische islamhater zou komen, of wel? Ik kan me voorstellen dat zijn 'goede' ( ) naam als anti-establishment rapperwordt aangetast als zijn foto vrijuit gebruikt wordt voor anti-islampropaganda.
pi_58134492
Als die Wilders mij als spindoctor had gehad, dan had hij helemaal niks hoeven betalen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:00:13 #31
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58134513
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:59 schreef JohnDope het volgende:
Als die Wilders mij als spindoctor had gehad, dan had hij helemaal niks hoeven betalen.
Nee, dan had hij een schizofreen filmpje over de nieuwe wereldorde gemaakt dat door niemand was bekeken, waardoor niemand enige auteursrechtschendingen had opgemerkt.
pi_58134542
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, dan had hij een schizofreen filmpje over de nieuwe wereldorde gemaakt dat door niemand was bekeken, waardoor niemand enige auteursrechtschendingen had opgemerkt.

Die Wilders had namelijk die afbeelding van Edin genomen, omdat zijn uitstraling veel radicaler is dan die van Mohammed B en zijn gedachtengoed hetzelfde is als die van Mohammed B.
Hij had die Edin neer moeten zetten als een tijdbom die vroeg of laat een aanslag pleegt, want daar is die jongen wel tot in staat, want hij zit tjokvol met haat tegen de ongelovigen en het westen.

En toen die Salah Edin die Wilders met de dood bedreigde vroeg hij ook geen toestemming aan Wilders.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58134620
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die Wilders had namelijk die afbeelding van Edin genomen, omdat zijn uitstraling veel radicaler is dan Mohammed B en zijn gedachtengoed hetzelfde is als die van Mohammed B.
Hij had die Edin neer moeten zetten als een tijdbom die vroeg of laat een aanslag pleegt, want daar is die jongen wel tot in staat, want hij zit tjokvol met haat tegen de ongelovigen en het westen.

En toen die Salah Edin die Wilders met de dood bedreigde vroeg hij ook geen toestemming aan Wilders.
Dat lijkt me ook een vreemde situatie.
"Mag ik u misschien met de dood bedreigen?"
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58134680
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een vreemde situatie.
"Mag ik u misschien met de dood bedreigen?"
Het is ook een vreemde situatie om aan iemand te vragen of je diegene zijn foto mag gebruiken, zodat diegene als het boegbeeld van radicalisme en terrorisme afgeschilderd kan worden.

Maargoed Wilders moet dus een boete betalen, dan kan hij die foto van die staatsgevaarlijke Edin ook weer terug doen in zijn Fitna-film.

En waarom heeft die Wilders nog geen schadevergoeding ge-eist vanwege die doodsbedreigingen of gaat dat nog komen
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:10:42 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58134737
voor de liefhebbers raad ik aan om even te kijken bij uitzending gemist en dan bij vpro: 24 uur met... (wilfried de jong in kamer opgesloten met 1 persoon)

interview met edin. best wel ok gozer die helaas teveel arabische nieuwszenders volgt.
pi_58134782
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:10 schreef zoalshetis het volgende:
voor de liefhebbers raad ik aan om even te kijken bij uitzending gemist en dan bij vpro: 24 uur met... (wilfried de jong in kamer opgesloten met 1 persoon)

interview met edin. best wel ok gozer die helaas teveel arabische nieuwsenders volgt.
Mohammed B was ook best wel ok, alleen liet de islam hem op een gegeven moment ook door flippen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:13:09 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58134797
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mohammed B was ook best wel ok, alleen liet de islam hem op een gegeven moment ook 'snappen'.
ja, helaas.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:06:11 #38
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58136038
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:31 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Ik heb de foto`s gezien en ik zie toch duidelijk verschil. Wilders is gewoon genaaid en ja het voeld goed.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:08:41 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58136103
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:06 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik heb de foto`s gezien en ik zie toch duidelijk verschil. Wilders is gewoon genaaid en ja het voeld goed.
pi_58136133
Terecht.
Alleen had die schadevergoeding wel wat hoger gemogen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:16:11 #41
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_58136260
Ach, Wilders ligt er geen dag wakker van denk ik. Toch ben ik het niet eens met de hoogte van de vergoeding, deze toch al dubieuze rapper vraagt er door zo te poseren zelf om als je het mij vraagt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:46:20 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58136897
Vaag dat de fotograaf meer krijgt dan "het slachtoffer" !
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:51 schreef Yildiz het volgende:
Vraag is natuurlijk in hoeverre die plaatjes "publiek" zijn geworden. Denk je dat iedereen die de plaatjes liet zien eerst toestemming vroeg aan Kurt?
Een soldaat komt om in Oeroezgan en dan plukken de media ook zijn foto van zn Hyves want dan gaat de nieuwswaarde boven portret- en auteursrecht. Ook de prive staat vol met ongevraagde foto`s... Nu het Wilders betreft is het opeens anders?

Als je ook eens ziet wat voor kleine bedragen men iha krijgt als je door een krant (professionals) ongevraagd jouw foto`s publiceert (en dat komt regelmatig voor bij serieuze hobbisten zoals de luitjes op dpz) dan kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij deze uitspraak andere overwegingen meespelen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_58139742
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:06 schreef MrSASO het volgende:

het voeld goed.
Over imagoschade gesproken.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_58144695
quote:
Eigenlijk zou Mohammed B zelf ook nog aangifte moeten doen en proberen er een schadevergoeding uit te trekken.
In welk verband? Ook vanwege reputatieschade?
Mohammed B: "Ik word ten onrechte in verband gebracht met een bizar slechte rapper met nog slechtere teksten."
quote:
Die Wilders wil alleen maar haat zaaien en probeerd de vrijheid van moslims te beperken doormiddel van stemmingmakerij. Eigenlijk is 3000 Euro nog veels te weinig, ze moesten dat bedrag eigenlijk vertienvoudigen.
Opmerking met precies nul komma nul relevantie in deze kwestie.
pi_58144780
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:01 schreef JohnDope het volgende:
Niet dat ik je ongelijk wil geven, maar je bent op de hoogte van dit zeer recente nieuwsfeit?
Omar el H. klaagt commissaris aan

Anders gezegd: als Wilders had gedaan wat jij suggereert, was er ook wel een aanklacht tegen hem gekomen...
  vrijdag 18 april 2008 @ 20:11:39 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58144786
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Over imagoschade gesproken.
ik denk dat hij deze post niet eens begrijpt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:28:44 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58148672
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:46 schreef Napalm het volgende:
Vaag dat de fotograaf meer krijgt dan "het slachtoffer" !
[..]

Vraag is natuurlijk in hoeverre die plaatjes "publiek" zijn geworden. Denk je dat iedereen die de plaatjes liet zien eerst toestemming vroeg aan Kurt?
Een soldaat komt om in Oeroezgan en dan plukken de media ook zijn foto van zn Hyves want dan gaat de nieuwswaarde boven portret- en auteursrecht. Ook de prive staat vol met ongevraagde foto`s... Nu het Wilders betreft is het opeens anders?

Als je ook eens ziet wat voor kleine bedragen men iha krijgt als je door een krant (professionals) ongevraagd jouw foto`s publiceert (en dat komt regelmatig voor bij serieuze hobbisten zoals de luitjes op dpz) dan kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij deze uitspraak andere overwegingen meespelen..
Dat hangt af van de (commerciële) belangen die ermee gemoeid zijn. Als een kleine weblog het gebruikt zal de auteur er niet erg wakker van gaan liggen. Van een grote productie als deze is dat anders.
pi_58150736
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat hangt af van de (commerciële) belangen die ermee gemoeid zijn. Als een kleine weblog het gebruikt zal de auteur er niet erg wakker van gaan liggen. Van een grote productie als deze is dat anders.
Een low budget film van een kwartier, die niet in de bioscoop komt en niet op tv te zien is. Wat bedoel je met een grote productie? Dat er veel aandacht voor is? Dan komt het dus eigenlijk door de alarmsirene van JP en door moslims met lange tenen.
pi_58150914
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 23:48 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Een low budget film van een kwartier, die niet in de bioscoop komt en niet op tv te zien is. Wat bedoel je met een grote productie? Dat er veel aandacht voor is? Dan komt het dus eigenlijk door de alarmsirene van JP en door moslims met lange tenen.
je bedoelt WIlders die als eerste naar de buitenlandse media stapte?
  zaterdag 19 april 2008 @ 00:06:57 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58151150
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 23:48 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Maak van die 2e zin maar wat je wilt, daar ga ik niet eens op in. ( ).

Ik bedoel dat Wilders met zijn windows-moviemaker-film veel leunt op de intellectuele eigendom van de auteur, en gezien de hoeveelheid publiek hij hiermee bereikt heeft, dit een grote productie is ja, in tegenstelling tot een weblog met misschien 100 bezoekers.
pi_58155679
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:09 schreef venomsnake het volgende:
Terecht.
Alleen had die schadevergoeding wel wat hoger gemogen.
het is dan ook een voorschot
pleased to meet you
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:43:09 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58159629
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

financiele belang van Wilders lijkt me zeer gering; veel kleiner dan bij de traditionele media met oplages die ze verkopen. Daarom zeg ik ook dat er andere afwegingen lijken mee te spelen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')