God, gaan we meer met die kansloze referendaquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Samson het volgende:
Ze zijn nu handtekeningen aan het verzamelen voor een nieuw referendum over de noord-zuid lijn, omdat de situatie toch wel een beetje anders is geworden dan vooraf ingeschat...
Dat heeft nu geen zin meer, dat referendum had VOORAF plaats moeten vinden, maar zo is het hier, je mag pas meepraten als het fout gaatquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Samson het volgende:
Ze zijn nu handtekeningen aan het verzamelen voor een nieuw referendum over de noord-zuid lijn, omdat de situatie toch wel een beetje anders is geworden dan vooraf ingeschat...
FYI:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat heeft nu geen zin meer, dat referendum had VOORAF plaats moeten vinden, maar zo is het hier, je mag pas meepraten als het fout gaat
henkway is niet zo goed geinformeerd maar weet altijd wel precies hoe het zitquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
FYI:
Er IS een referendum geweest ....
bronquote:Schade koffiehuis CS door bouw metro
AMSTERDAM - De aanleg van de de Noord-Zuidlijn heeft opnieuw schade aan een gebouw veroorzaakt. Ditmaal is het Noord-Zuid-Hollands Koffiehuis bij het Centraal Station de dupe.
Door heiwerkzaamheden zijn scheuren in de vloer en muren van het koffiehuis ontstaan. “Ik werd gewaarschuwd dat er scheuren zijn achter de toiletten en in de toiletten,” zegt Esah Ibrahim van het koffiehuis voor de camera van de Amsterdamse zender AT5. “Ik heb meteen onze architect gebeld. Hij schrok er zelf ook van.”
Het uit 1911 stammende koffiehuis is voor een deel op de kade gebouwd en voor een deel op palen in het water. De grond onder het deel op palen is gaan bewegen, waardoor het gebouw een stukje uit elkaar is getrokken.
“We hebben terstond het werk stilgelegd,” zegt Paul Andriessen van het Projectbureau Noord-Zuidlijn tegen AT5. “Vrijdagmiddag zijn we met de deskundigen rond tafel gaan zitten om te kijken wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen.”
Het werk aan de metro is inmiddels voorzichtig weer hervat. De schade aan het café wordt hersteld als alle werkzaamheden voor de deur klaar zijn. Waarschijnlijk is dat over een paar maanden.
De aanleg van de de Noord-Zuidlijn heeft opnieuw schade aan een gebouw veroorzaakt. Ditmaal is het Noord-Zuid-Hollands Koffiehuis bij het Centraal Station de dupe.
Door heiwerkzaamheden zijn scheuren in de vloer en muren van het koffiehuis ontstaan. “Ik werd gewaarschuwd dat er scheuren zijn achter de toiletten en in de toiletten,” zegt Esah Ibrahim van het koffiehuis voor de camera van de Amsterdamse zender AT5. “Ik heb meteen onze architect gebeld. Hij schrok er zelf ook van.”
Het uit 1911 stammende koffiehuis is voor een deel op de kade gebouwd en voor een deel op palen in het water. De grond onder het deel op palen is gaan bewegen, waardoor het gebouw een stukje uit elkaar is getrokken.
“We hebben terstond het werk stilgelegd,” zegt Paul Andriessen van het Projectbureau Noord-Zuidlijn tegen AT5. “Vrijdagmiddag zijn we met de deskundigen rond tafel gaan zitten om te kijken wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen.”
Het werk aan de metro is inmiddels voorzichtig weer hervat. De schade aan het café wordt hersteld als alle werkzaamheden voor de deur klaar zijn. Waarschijnlijk is dat over een paar maanden.
Geweldige oplossing.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
Dichtgooien en klaar.
Gezeik heeft lang genoeg geduurd vind ik.
Weet jij iets beters?quote:
In deze fase is er geen terugweg, maak hem dan maar gewoon af.quote:
Ach, hij zal wel een leuk burgermeestersbaantje aangeboden krijgen, net zoals z'n voorganger Geert Dales (die die klote-lijn er door heeft gedrukt).quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de strafrechter met die man.
Ze hadden er inderdaad nooit op deze manier aan moeten beginnen. Maar ja, de gemeente vond het een goed plan om de historische binnenstad als proeftuin te gaan gebruiken, want deze methode geeft zo weinig overlast voor de inwonersquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
In deze fase is er geen terugweg, maak hem dan maar gewoon af.
Hoewel er ongetwijfeld nog nieuwe verzakkingen plaats gaan vinden.
Beter waren ze er nooit aan begonnen, of op z'n minst met meer conventionele bouwmethoden.
Tjeerd Herrema heeft in ieder geval gehandeld voordat hij behandeld kon worden. Amsterdam wordt straks een tweede Charleroi: een metrolijn van 2 miljard euro voor 2 miljoen reizigers per jaar.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
Incompetente gemeente. Zullen de parkeerkosten wel weer omhoog gaan. Iemand moet dat failliete idealisme betalen.
Geld uitgeven van een ander is zo makkelijk. Wanneer worden ambtenaren en politici eens verantwoordelijk gesteld voor hun laakbare gedrag? Het is de zoveelste misser.
Herrema valt eigenlijk niet zoveel te verwijten, hij heeft de puinhopen van Geert Dales, en het complete college destijds, meegekregen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Tjeerd Herrema heeft in ieder geval gehandeld voordat hij behandeld kon worden. Amsterdam wordt straks een tweede Charleroi: een metrolijn van 2 miljard euro voor 2 miljoen reizigers per jaar.
En ondertussen heeft Geert Dales een tweede vakantiehuis in Verweggistan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Herrema valt eigenlijk niet zoveel te verwijten, hij heeft de puinhopen van Geert Dales, en het complete college destijds, meegekregen.
En die lijn gaat inderdaad als een molensteen om de nek van de stad hangen denk ik
bedrag zal ook wel komen door de vertraging van het gehele project. Maar ja, als je die huizen nu ziet (ik werk aan de Vijzelgracht) zou ik ook bijna zeggen: breek maar af, graaf alles open, leg de hele zooi aan, gooi dicht, en bouw nieuwe panden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?
300 miljoen leek me al extreem veel...
men kan toch beter iets mooi moderns bouwen dan een tunnel door de porseleinkastquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:00 schreef Roi het volgende:
Wat een triest leven moet jij hebben zeg.
je moet niet zo triest kicken bedoelt hijquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:42 schreef henkway het volgende:
[..]
men kan toch beter iets mooi moderns bouwen dan een tunnel door de porseleinkast
Ja, laten we historische stukken stad die al honderden jaren bestaan opofferen aan politieke ambities.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?
300 miljoen leek me al extreem veel...
Inderdaad, net als in Rotterdam:quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
bedrag zal ook wel komen door de vertraging van het gehele project. Maar ja, als je die huizen nu ziet (ik werk aan de Vijzelgracht) zou ik ook bijna zeggen: breek maar af, graaf alles open, leg de hele zooi aan, gooi dicht, en bouw nieuwe panden.
Waarom is Herrema knettergek?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:44 schreef raptorix het volgende:
De hele lijn is overbodig, er is al een directe verbinding van Centraal naar Zuid-WTC, dit is puur prestige, en Herrema is KNETTER gek.
De 300 miljoen is idd voor de Vijzelgracht, deels compenstatie bewoners maar voornamelijk verkleinen risico's.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?
300 miljoen leek me al extreem veel...
Een aannemer zal niet snel te laag begroten als hij tevens alle risico's van een project moet dragen. Hij wordt namelijk aan zijn contract gehouden, als je beloofd iets te bouwen voor bedrag x dan moet je dat ook leveren. Het is afhankelijjk van het contract of de aannemer verantwoordelijk is voor kosten die voortvloeien uit risico's en onvoorziene gebeurtenissen. Als hij dat niet is kunnen voor allelei zaken extra kosten in rekening worden gebracht.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:43 schreef Tizitl het volgende:
Tijdje geleden iets over gelezen. Het kwam erop neer dat dergelijke projecten met opzet te laag begroot werden door aannemers om de opdracht te krijgen. Ook worden de kosten voor een dergelijk project doorgaans te laag begroot door de desbetreffende politiek verantwoordelijke omdat de kans dat de gemeenteraad/parlement ermee instemt dan een stuk groter is.
Dat is ook de hoofdreden dat al die projecten stukken duurder uitvallen dan begroot.
De wederrechtelijkheid is misschien een probleem. De opzet niet. Iemand enig idee over de strafbaarheid van de opdrachtgevers inzake de vernieling?quote:Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Job Cohen neemt dergelijke beslissingen niet, daarvoor moet je toch echt bij de gemeenteraad en wethouders zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Lemmeb het volgende:
Lijkt me het ideale moment en een hele goede reden voor Job Cohen om het veld te ruimen.
Doet er niet toe, hij is verantwoordelijk. Weg met die vent!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:25 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Job Cohen neemt dergelijke beslissingen niet, daarvoor moet je toch echt bij de gemeenteraad en wethouders zijn.
Nee, de wethouders zijn verantwoordelijk. Je kunt het best niet met Cohen eens zijn maar je kunt hem moeilijk verantwoordelijk houden voor beslissingen waar bij zelf geen invloed op had.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Doet er niet toe, hij is verantwoordelijk. Weg met die vent!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |