abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62113092
Ze zijn nu handtekeningen aan het verzamelen voor een nieuw referendum over de noord-zuid lijn, omdat de situatie toch wel een beetje anders is geworden dan vooraf ingeschat...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:15:49 #252
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62113429
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Samson het volgende:
Ze zijn nu handtekeningen aan het verzamelen voor een nieuw referendum over de noord-zuid lijn, omdat de situatie toch wel een beetje anders is geworden dan vooraf ingeschat...
God, gaan we meer met die kansloze referenda
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_62113625
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:01 schreef Samson het volgende:
Ze zijn nu handtekeningen aan het verzamelen voor een nieuw referendum over de noord-zuid lijn, omdat de situatie toch wel een beetje anders is geworden dan vooraf ingeschat...
Dat heeft nu geen zin meer, dat referendum had VOORAF plaats moeten vinden, maar zo is het hier, je mag pas meepraten als het fout gaat
pi_62113722
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat heeft nu geen zin meer, dat referendum had VOORAF plaats moeten vinden, maar zo is het hier, je mag pas meepraten als het fout gaat
FYI:
Er IS een referendum geweest ....
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62114348
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

FYI:
Er IS een referendum geweest ....
henkway is niet zo goed geinformeerd maar weet altijd wel precies hoe het zit
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_64038872
Het is weer raak.
quote:
Schade koffiehuis CS door bouw metro

AMSTERDAM - De aanleg van de de Noord-Zuidlijn heeft opnieuw schade aan een gebouw veroorzaakt. Ditmaal is het Noord-Zuid-Hollands Koffiehuis bij het Centraal Station de dupe.

Door heiwerkzaamheden zijn scheuren in de vloer en muren van het koffiehuis ontstaan. “Ik werd gewaarschuwd dat er scheuren zijn achter de toiletten en in de toiletten,” zegt Esah Ibrahim van het koffiehuis voor de camera van de Amsterdamse zender AT5. “Ik heb meteen onze architect gebeld. Hij schrok er zelf ook van.”

Het uit 1911 stammende koffiehuis is voor een deel op de kade gebouwd en voor een deel op palen in het water. De grond onder het deel op palen is gaan bewegen, waardoor het gebouw een stukje uit elkaar is getrokken.

“We hebben terstond het werk stilgelegd,” zegt Paul Andriessen van het Projectbureau Noord-Zuidlijn tegen AT5. “Vrijdagmiddag zijn we met de deskundigen rond tafel gaan zitten om te kijken wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen.”

Het werk aan de metro is inmiddels voorzichtig weer hervat. De schade aan het café wordt hersteld als alle werkzaamheden voor de deur klaar zijn. Waarschijnlijk is dat over een paar maanden.

De aanleg van de de Noord-Zuidlijn heeft opnieuw schade aan een gebouw veroorzaakt. Ditmaal is het Noord-Zuid-Hollands Koffiehuis bij het Centraal Station de dupe.

Door heiwerkzaamheden zijn scheuren in de vloer en muren van het koffiehuis ontstaan. “Ik werd gewaarschuwd dat er scheuren zijn achter de toiletten en in de toiletten,” zegt Esah Ibrahim van het koffiehuis voor de camera van de Amsterdamse zender AT5. “Ik heb meteen onze architect gebeld. Hij schrok er zelf ook van.”

Het uit 1911 stammende koffiehuis is voor een deel op de kade gebouwd en voor een deel op palen in het water. De grond onder het deel op palen is gaan bewegen, waardoor het gebouw een stukje uit elkaar is getrokken.

“We hebben terstond het werk stilgelegd,” zegt Paul Andriessen van het Projectbureau Noord-Zuidlijn tegen AT5. “Vrijdagmiddag zijn we met de deskundigen rond tafel gaan zitten om te kijken wat er aan de hand is en wat we eraan kunnen doen.”

Het werk aan de metro is inmiddels voorzichtig weer hervat. De schade aan het café wordt hersteld als alle werkzaamheden voor de deur klaar zijn. Waarschijnlijk is dat over een paar maanden.
bron
  maandag 15 december 2008 @ 20:05:31 #257
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64039041
Wat zal het volgende pand zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 15 december 2008 @ 20:20:26 #258
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64039474
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_66232032
Nieuw debacle bij Noord-Zuidlijn, Herrema treedt af

AMSTERDAM - Het is onzeker of de Noord/Zuidlijn ooit wordt afgebouwd. Na nieuwe financiële tegenvallers is het werk vrijwel stilgelegd. Wethouder Tjeerd Herrema van Verkeer (PvdA) is vandaag afgetreden.

Een commissie onder leiding van voormalig landbouwminister Cees Veerman (CDA) moet alle kwesties rond de Noord/Zuidlijn opnieuw onderzoeken. Daarbij wordt gekeken naar de vraag of de kosten nog opwegen tegen de baten. De politieke partijen vinden, met uitzondering van de VVD, dat alle opties bekeken moeten worden, waaronder stopzetting van het project.

De extra kosten bedragen de komende jaren naar schatting 290 miljoen euro, bovenop de 2,1 miljard euro waarop de metrobouw nu is begroot. Alle tegenvallers zijn voor rekening van Amsterdam, omdat het rijk zijn aandeel met een eenmalige bijdrage heeft afgekocht. Ook is duidelijk geworden dat de metro op zijn vroegst in 2017 gaat rijden.

''Met vijf jaar vertraging, en honderden miljoenen meerkosten in een tijd van economische crisis, is de grens van mijn politieke verantwoordelijkheid bereikt,'' stelde Herrema vanmorgen.

Aanleiding voor de nieuwe prognose is onder meer de verzakking van historische panden aan de Vijzelgracht in de zomer en het najaar. De herstelkosten voor de damwand en de omliggende huizen zijn hoog.

Een extra risicoanalyse voor het boorproces, uitgevoerd op verzoek van Herrema, wees bovendien uit dat extra voorbereiding nodig is. De risico's van verdere bouw zijn veel groter dan tot nog toe gedacht was. Daarom heeft het Amsterdams college besloten tweehonderd miljoen euro extra opzij te zetten.

Herrema heeft zijn besluit om af te treden genomen nadat het college er diverse keren over heeft vergaderd. Een betrokkene: ''Tjeerd Herrema hoefde niet weg van zijn collega's. Hij heeft het besluit echt helemaal zelf genomen.''
Het Amsterdamse college zou geen moment hebben overwogen als geheel af te treden. Het gaat, zo is geredeneerd, om een falend project, zodat het vertrek van alleen de projectwethouder voldoende was.

Herrema zei vanmorgen dat hij veel bereikt had. ''Maar de politieke verantwoording voor de Noord/Zuidlijn en mijn geloofwaardigheid moeten zwaarder wegen.''

Bron: Het Parool


Ieder jaar 2 jaar uitstel erbij
Dat wordt nog wel 2020 zo (als de lijn er uberhaupt nog komt).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 19 februari 2009 @ 12:14:39 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66232160
Dichtgooien en klaar.
Gezeik heeft lang genoeg geduurd vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66232302
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
Dichtgooien en klaar.
Gezeik heeft lang genoeg geduurd vind ik.
Geweldige oplossing.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 19 februari 2009 @ 12:20:48 #262
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66232355
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:19 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Geweldige oplossing.
Weet jij iets beters?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:21:37 #263
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_66232390
Als je het maar snel genoeg zegt is het bijna niks.
pi_66232438
De metro gewoon laten rijden van Noord tot CS (dit kan al over een jaar of 2).
De rest ombouwen tot ondergrondse parkeergarages, is dat probleem ook meteen opgelost
pi_66232441
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Weet jij iets beters?
In deze fase is er geen terugweg, maak hem dan maar gewoon af.
Hoewel er ongetwijfeld nog nieuwe verzakkingen plaats gaan vinden.

Beter waren ze er nooit aan begonnen, of op z'n minst met meer conventionele bouwmethoden.
pi_66232456
Belachelijk: Mensen moeten hun huis uit vluchten omdat het te gevaarlijk is om in je eigen huis te blijven wonen omdat er opzettelijk onverantwoorde risico's worden genomen, en zo'n wethouder stapt op voor iets relatief onschuldigs en ingecalculeerds als een budgetoverschrijding.

Voor de strafrechter met die man.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66232892
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de strafrechter met die man.
Ach, hij zal wel een leuk burgermeestersbaantje aangeboden krijgen, net zoals z'n voorganger Geert Dales (die die klote-lijn er door heeft gedrukt).
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:48:43 #268
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_66233442
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

In deze fase is er geen terugweg, maak hem dan maar gewoon af.
Hoewel er ongetwijfeld nog nieuwe verzakkingen plaats gaan vinden.

Beter waren ze er nooit aan begonnen, of op z'n minst met meer conventionele bouwmethoden.
Ze hadden er inderdaad nooit op deze manier aan moeten beginnen. Maar ja, de gemeente vond het een goed plan om de historische binnenstad als proeftuin te gaan gebruiken, want deze methode geeft zo weinig overlast voor de inwoners
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_66233964
Gewoon door bouwen, ook al zit het erg tegen.
Die extra infrastructuur kunnen we goed gebruiken.
............................
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:48:51 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66247381
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
Incompetente gemeente. Zullen de parkeerkosten wel weer omhoog gaan. Iemand moet dat failliete idealisme betalen .

Geld uitgeven van een ander is zo makkelijk. Wanneer worden ambtenaren en politici eens verantwoordelijk gesteld voor hun laakbare gedrag? Het is de zoveelste misser.
Tjeerd Herrema heeft in ieder geval gehandeld voordat hij behandeld kon worden. Amsterdam wordt straks een tweede Charleroi: een metrolijn van 2 miljard euro voor 2 miljoen reizigers per jaar.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:53:00 #271
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_66247548
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Tjeerd Herrema heeft in ieder geval gehandeld voordat hij behandeld kon worden. Amsterdam wordt straks een tweede Charleroi: een metrolijn van 2 miljard euro voor 2 miljoen reizigers per jaar.
Herrema valt eigenlijk niet zoveel te verwijten, hij heeft de puinhopen van Geert Dales, en het complete college destijds, meegekregen.
En die lijn gaat inderdaad als een molensteen om de nek van de stad hangen denk ik
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_66248339


Jezus zeg. Dit is toch niet normaal meer. Gewoon zand erover en er mee kappen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:29:40 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66249059
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:53 schreef Againzender het volgende:

[..]

Herrema valt eigenlijk niet zoveel te verwijten, hij heeft de puinhopen van Geert Dales, en het complete college destijds, meegekregen.
En die lijn gaat inderdaad als een molensteen om de nek van de stad hangen denk ik
En ondertussen heeft Geert Dales een tweede vakantiehuis in Verweggistan.
pi_66252413
ik zeg ophouden met die onzin, ga maar een mooi woningbouwgebied aanleggen in de lege weilanden
pi_66252653
Wat een triest leven moet jij hebben zeg .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:39:37 #276
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66254246
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?

300 miljoen leek me al extreem veel...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:44:54 #277
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_66254406
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?

300 miljoen leek me al extreem veel...
bedrag zal ook wel komen door de vertraging van het gehele project. Maar ja, als je die huizen nu ziet (ik werk aan de Vijzelgracht) zou ik ook bijna zeggen: breek maar af, graaf alles open, leg de hele zooi aan, gooi dicht, en bouw nieuwe panden.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_66255729
Tering.. een paar honderd miljoen boven budget nu al hoorde ik en pas aflevering in 2017.. Wethouder weg, die zijn conclusies heeft getrokken
Goed project zeg
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:42:16 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66257531


Ik zeg: doorgaan met dit geweldige project! Net zolang totdat die hele stad gesloopt en de gemeente Amsterdam failliet is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66257568
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:00 schreef Roi het volgende:
Wat een triest leven moet jij hebben zeg .
men kan toch beter iets mooi moderns bouwen dan een tunnel door de porseleinkast
pi_66259621
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:42 schreef henkway het volgende:

[..]

men kan toch beter iets mooi moderns bouwen dan een tunnel door de porseleinkast
je moet niet zo triest kicken bedoelt hij
Every war is different, every war is the same.
pi_66267040
Was het niet veel makkelijer geweest een monorail-netwerk aan te leggen (naar Aziatisch voorbeeld)? Oké, je hebt dan van die lelijke treintjes op 10 meter hoogte door de stad rijden, maar het hoeft niet ondergronds, en er is dus ook geen kans op verzakkingen aan huizen. Verder krijg je natuurlijk wat gezeik over "horizonvervuiling" of weet ik het wat, maar dat kan toch bijna nooit opwegen tegen de kosten die er nu gemaakt zijn?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66267239
Dat is pas echt idioot om een monorail door de historische binnenstad te leggen, zie je het al voor je.....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 10:23:05 #284
8781 crew  Frutsel
pi_66268126
Leuke kick
TT maar ff aangepast + plaatje toegevoegd, naar wat algemeens, ik zie aankomen dat die lijn er echt nooit komt
pi_66268332
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?

300 miljoen leek me al extreem veel...
Ja, laten we historische stukken stad die al honderden jaren bestaan opofferen aan politieke ambities.

Die metro mocht er komen, omdat het zonder schade zou kunnen. Het kan niet zonder schade, mensen moeten hun huis uit en dat is al erg genoeg, dus gaat het niet door. Punt. De eerste voorwaarde voor aanleg is gewoon niet vervuld.

Het punt is, als zo'n wethouder zelf 's nachts zijn huis uit moet vluchten met vrouw en kinderen als er iets fout gaat, dan komt dat hele project er niet. Het hele project kan bestaan omdat degenen die erover beslissen alleen de lusten hebben en de lasten elders terecht komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66268426
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:44 schreef Againzender het volgende:

[..]

bedrag zal ook wel komen door de vertraging van het gehele project. Maar ja, als je die huizen nu ziet (ik werk aan de Vijzelgracht) zou ik ook bijna zeggen: breek maar af, graaf alles open, leg de hele zooi aan, gooi dicht, en bouw nieuwe panden.
Inderdaad, net als in Rotterdam:



Die rij panden links zijn afgebroken voor de bouw van de spoortunnel, hebben een paar jaar in stukjes ergens in een loods gelegen, en zijn daarna steen voor steen weer opgebouwd bovenop de spoortunnel.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_66268556
Maar goed, ik denk dat het gedeelte Noord-Centraal wel afgemaakt wordt, en heel misschien het gedeelte Zuid-Ceintuurbaan, maar dat de rest zal worden stilgelegd.

Als de gemeente hiermee door gaat, zullen ze uiteindelijk onder curatele van het Rijk komen te staan, en in dat geval zal het ook wel worden stopgezet om de schade te beperken.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_66268785
De hele lijn is overbodig, er is al een directe verbinding van Centraal naar Zuid-WTC, dit is puur prestige, en Herrema is KNETTER gek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66269313
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:44 schreef raptorix het volgende:
De hele lijn is overbodig, er is al een directe verbinding van Centraal naar Zuid-WTC, dit is puur prestige, en Herrema is KNETTER gek.
Waarom is Herrema knettergek?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:43:39 #290
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66271026
Tijdje geleden iets over gelezen. Het kwam erop neer dat dergelijke projecten met opzet te laag begroot werden door aannemers om de opdracht te krijgen. Ook worden de kosten voor een dergelijk project doorgaans te laag begroot door de desbetreffende politiek verantwoordelijke omdat de kans dat de gemeenteraad/parlement ermee instemt dan een stuk groter is.

Dat is ook de hoofdreden dat al die projecten stukken duurder uitvallen dan begroot.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:50:31 #291
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_66271328
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:39 schreef Yildiz het volgende:
Wat las ik, 300 miljoen extra voor alleen al de verzakking bij de Vijzelgracht? Kunnen ze dan niet beter old-school die huizen afbreken, grote put graven, tunnel bouwen, dichtstorten en exclusieve huizen erop terugzetten ofzo?

300 miljoen leek me al extreem veel...
De 300 miljoen is idd voor de Vijzelgracht, deels compenstatie bewoners maar voornamelijk verkleinen risico's.
Ze gaan nu namelijk bij ALLE diepwanden aan de buitenzijde de grond bevriezen zodat ALS er EVENTUEEL een lek in de wand zit/ontstaat er geen water doorheen kan stromen (Het water kan zand meenemen dat onder de gebouwen vandaan komt waardoor deze kunnen gaan zakken). Lang niet alle diepwanden zijn slecht. Bij de Ceintuurbaan zijn ze ook toegepast en daar is reeds tot ruim 20 m diepte ontgraven, zonder problemen.
Jammer dat niemand het lef heeft om de ingeslagen weg voort te gaan. Verbeter de controle tijdens het ontgraven en als er water gaat stromen NOG eerder maatregelen nemen. Mochten er ergens toch nog problemen ontstaan... Met 300 miljoen kom je een eind qua compensatie
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:02:23 #292
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_66271773
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:43 schreef Tizitl het volgende:
Tijdje geleden iets over gelezen. Het kwam erop neer dat dergelijke projecten met opzet te laag begroot werden door aannemers om de opdracht te krijgen. Ook worden de kosten voor een dergelijk project doorgaans te laag begroot door de desbetreffende politiek verantwoordelijke omdat de kans dat de gemeenteraad/parlement ermee instemt dan een stuk groter is.

Dat is ook de hoofdreden dat al die projecten stukken duurder uitvallen dan begroot.
Een aannemer zal niet snel te laag begroten als hij tevens alle risico's van een project moet dragen. Hij wordt namelijk aan zijn contract gehouden, als je beloofd iets te bouwen voor bedrag x dan moet je dat ook leveren. Het is afhankelijjk van het contract of de aannemer verantwoordelijk is voor kosten die voortvloeien uit risico's en onvoorziene gebeurtenissen. Als hij dat niet is kunnen voor allelei zaken extra kosten in rekening worden gebracht.

De eerste aanbiedingen voor de noord-zuidlijn waren veel hoger dan de 1,4 miljard waarvoor het werk uiteindelijk in 2002 is aangenomen. Weet niet hoe hoog die eerste aanbiedingen waren, maar vast richting de 2 miljard. Dit was destijds INCLUSIEF de risico's. Dit bedrag vonden de bestuurders te hoog, om de prijs te drukken zijn bepaalde risico's uit de contracten gehaald en voor rekening van Amsterdam gekomen. Het is een illusie dat een project daardoor ook werkelijk goedkoper wordt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:07:39 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66271955
Lijkt me het ideale moment en een hele goede reden voor Job Cohen om het veld te ruimen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66272080
2017 ??? in sommige landen kunnen ze in die tijd een hele stad afbreken en weer opbouwen..
pi_66272215
amsterdam is geen normale stad, amsterdam staat in het water en is gebouwd op houten palen
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:20:14 #296
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66272395
pffff... gelukkig heeft Apple patent op de Multitouch technologie
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66272468
quote:
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
De wederrechtelijkheid is misschien een probleem. De opzet niet. Iemand enig idee over de strafbaarheid van de opdrachtgevers inzake de vernieling?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:25:45 #298
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66272612
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Lemmeb het volgende:
Lijkt me het ideale moment en een hele goede reden voor Job Cohen om het veld te ruimen.
Job Cohen neemt dergelijke beslissingen niet, daarvoor moet je toch echt bij de gemeenteraad en wethouders zijn.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:27:14 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66272670
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:25 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Job Cohen neemt dergelijke beslissingen niet, daarvoor moet je toch echt bij de gemeenteraad en wethouders zijn.
Doet er niet toe, hij is verantwoordelijk. Weg met die vent!

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 20-02-2009 12:28:42 (rest is offtopic) ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:30:18 #300
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66272780
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Doet er niet toe, hij is verantwoordelijk. Weg met die vent!
Nee, de wethouders zijn verantwoordelijk. Je kunt het best niet met Cohen eens zijn maar je kunt hem moeilijk verantwoordelijk houden voor beslissingen waar bij zelf geen invloed op had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')