Hierna zit Amsterdam weer voor 30 jaar met een metro-trauma. Ik blijf er bij dat deze lijn nodig is, alleen al om CS te ontlasten, bij Zuid is nog genoeg ruimte om dat op te vangen, CS zit op de grens van zn capaciteit en valt niet meer uit te breiden.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef schatje het volgende:
Een uitgebreid metronetwerk zal er wel niet komen.
Het Hollandse tunnelbouwen staat voor niets, een kniesoor die op paar verzakte panden let.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:45 schreef Basp1 het volgende:
Zou het niet veel geodkoper geweest zijn als ze eerst alles lang het traject versterkt hadden door al van te voren palen te slaan voor die panden.
Helemaal met je eens. Grote projecten zijn duidelijk niet in goede handen bij de overheid. Maar een oplossing daarvoor? Ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:04 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ik relativeer wat, de prutsers zitten in A'dam.
Ohwja, het Rijksmuseum; toeristentrekker numero 1.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Eerste wat de chinezen zouden doen is die panden slopen voor een fatsoenlijk bouwterrein. Vervolgens zou er een 24/7 niets ontziend bouwbedrijf worden opgestart. Dus niet 10 keer naar de rechter om te bevechten dat je een paar weken van 7 tot 11 moet werken.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.
Whahaha, als je van gisteren bent misschienquote:Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.
Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Whahaha, als je van gisteren bent misschien
Maar voor anderen is het oud nieuws.
Niet nodig. We redden ons prima.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:44 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.
Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, rotterdam is mbt grondgesteldheid wel redelijk vergelijkbaar en daar werden aan de lopende band trein en metro tunnels aangelegd zonder verzakkingen. Goed.... Light rail verliep wat minder soepel, maar dat kwam gewoon door die hagenezen
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.
Nu ja, af en toe valt er nog een kraan om, maar gezien de hoeveelheid bouwwerkzaamheden zijn het inderdaad peanuts. Misschien moet de metrolijn naar Nesselande wel doorgetrokken worden naar Amsterdam, ligt met gemak toch al tot Gouda.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?
quote:Bewoners Vijzelgracht maanden weg.
` Het gaat nog maanden duren voor de
bewoners van de zes panden die gisteren
zijn verzakt aan de Vijzelgracht in
Amsterdam,naar hun huis terugkunnen.De
woningen zijn ernstiger beschadigd dan
in juni toen er ook panden verzakten.
Volgens burgemeester Cohen zijn de
problemen bij de aanleg van de nieuwe
Noord-Zuid-metrolijn zo groot dat de
geloofwaardigheid van het project onder
druk staat.
Vanochtend werd besloten de aanleg van
de lijn stil te leggen tot de oorzaak
van de nieuwe verzakking duidelijk is.
De bouw lag na de problemen in juni ook
al maanden stil,en was net weer hervat.
Idd, maar Cohen is goed in het maken van understatementsquote:Op donderdag 11 september 2008 17:56 schreef Againzender het volgende:
´De geloofwaardigheid staat onder druk´
Lijkt mij een understatement ±´'
wtf is er met mijn toetsenbord aan de hand ±=
Ja, en elke 10 meter een Byzantijns schip.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar is de grondslag ook iets stabieler dan in het westen van Nederland.
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewarenquote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef henkway het volgende:
[..]
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren
Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
Rotterdam dus?
Amsterdam is mooi, daar moet je uitblijven met je tunnels, dus de grachten restaureren en heel veel toeristen laten toerenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Againzender het volgende:
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
Wel eens in Dubai geweest?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
een lek in een damwand is natuurlijk te knullig voor woorden, zeker als net alles gecontroleerd is.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
Dat is ook wat ik mij afvroeg ja, een damwand wordt al decennia gebruikt, daar moet men toch wel voldoende ervaring mee hebben om precies te kunnen voorspellen hoe deze wanden zich gedragen zou je zeggen.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Againzender het volgende:
Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...quote:Op donderdag 11 september 2008 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
Je zegt het zelf al:quote:Op donderdag 11 september 2008 23:16 schreef dekkered het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
quote:tunnels bouwputten water
kijk maar in middelburg (als jullie dat kennen)quote:
Toch niet vanwege de 'bouwfraude' hè?quote:Op donderdag 11 september 2008 22:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef henkway het volgende:
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
Noord/Zuidlijn eist opnieuw slachtoffers.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode..
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwdquote:Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |