abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61542986
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef schatje het volgende:
Een uitgebreid metronetwerk zal er wel niet komen .
Hierna zit Amsterdam weer voor 30 jaar met een metro-trauma. Ik blijf er bij dat deze lijn nodig is, alleen al om CS te ontlasten, bij Zuid is nog genoeg ruimte om dat op te vangen, CS zit op de grens van zn capaciteit en valt niet meer uit te breiden.

Mogelijk dat ze over 30 a 40 jaar nog wel eens een oost-westlijn aan gaan leggen. Zolang die niet door de binnenstad hoeft kan dat heel makkelijk goed gaan.
For great justice!
pi_61542993
Dat wordt weer extra palen slaan.
*****Kraak........
pi_61543357
Zou het niet veel geodkoper geweest zijn als ze eerst alles lang het traject versterkt hadden door al van te voren palen te slaan voor die panden.
pi_61543415
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:45 schreef Basp1 het volgende:
Zou het niet veel geodkoper geweest zijn als ze eerst alles lang het traject versterkt hadden door al van te voren palen te slaan voor die panden.
Het Hollandse tunnelbouwen staat voor niets, een kniesoor die op paar verzakte panden let.
*****Kraak........
pi_61543453
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.

In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!

Prutsers....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61543500
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.

In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!

Prutsers....
Helemaal met je eens. Grote projecten zijn duidelijk niet in goede handen bij de overheid. Maar een oplossing daarvoor? Ik zou het niet weten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_61543518
De grond is erg moeilijk, de omgeving bijzonder delicaat.

Dit is nog het minst erge aan het hele project. Als dat grafding straks rijdt kunnen we onze lol echt op met het revolutionaire calamiteiten concept
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61543594
Inderdaad, ik denk ook dat de echte problemen pas gaan ontstaan wanneer die metro door die tunnel gaat rijden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61543625
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:


Prutsers....
Ik relativeer wat, de prutsers zitten in A'dam.
*****Kraak........
pi_61543855
Het is nog niet zo erg als in den haag ik wacht nog totdat een tunnelbuis gaat vollopen.
pi_61543906
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:04 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ik relativeer wat, de prutsers zitten in A'dam.
Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:23:14 #62
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61543931
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.

In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!

Prutsers....
Ohwja, het Rijksmuseum; toeristentrekker numero 1.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61544135
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.

In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!

Prutsers....
Eerste wat de chinezen zouden doen is die panden slopen voor een fatsoenlijk bouwterrein. Vervolgens zou er een 24/7 niets ontziend bouwbedrijf worden opgestart. Dus niet 10 keer naar de rechter om te bevechten dat je een paar weken van 7 tot 11 moet werken.

De Amsterdamse metro moet bij wijze van spreken in een porseleinkast worden aangelegd, binnen krappe tijd en voor een dubbeltje. Logisch dat er een bouwer roept dat het kan om de klus binnen te krijgen, maar ook logisch dat er af en toe dingen mis gaan. En het verzaken van 4 panden moet je wel een beetje op waarde schatten, hoeveel drama de bewoners ook in hun verhaal leggen.
pi_61544171
De klagers hebben blijkbaar geen kaas gegeten van bouwkunde danwel civiele techiek.
Dan zouden ze wel weten hoe delicaat dit soort bouwprojecten zijn.
Vergelijk met China (of andere landen) is niet echt fair, daar zijn heel andere omstandigheden en bodemgesteldheden. Om nog maar te zwijgen van goedkope arbeidskracht en bouwmaterialen.

Maar goed, de beste stuurlui staan blijkbaar in Amsterdam ook langs de wal. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_61544184
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.
Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.
*****Kraak........
pi_61544190
Hoezo in A'dam?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61544200
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.
Whahaha, als je van gisteren bent misschien

Maar voor anderen is het oud nieuws.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61544249
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Whahaha, als je van gisteren bent misschien

Maar voor anderen is het oud nieuws.
Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.
*****Kraak........
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 september 2008 @ 09:45:15 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61544263
Mjah, rotterdam is mbt grondgesteldheid wel redelijk vergelijkbaar en daar werden aan de lopende band trein en metro tunnels aangelegd zonder verzakkingen. Goed.... Light rail verliep wat minder soepel, maar dat kwam gewoon door die hagenezen
pi_61544295
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:44 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.
Niet nodig. We redden ons prima.

Maar de PvdA mag er nu wel uit. Ik vind de VVD helemaal kut, maar op gemeenteniveau kunnen we die wel gebruiken denk ik.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61544646
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, rotterdam is mbt grondgesteldheid wel redelijk vergelijkbaar en daar werden aan de lopende band trein en metro tunnels aangelegd zonder verzakkingen. Goed.... Light rail verliep wat minder soepel, maar dat kwam gewoon door die hagenezen
Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_61544692
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61544868
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?
Nu ja, af en toe valt er nog een kraan om, maar gezien de hoeveelheid bouwwerkzaamheden zijn het inderdaad peanuts. Misschien moet de metrolijn naar Nesselande wel doorgetrokken worden naar Amsterdam, ligt met gemak toch al tot Gouda.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 11 september 2008 @ 17:54:23 #74
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61556143
quote:
Bewoners Vijzelgracht maanden weg.

` Het gaat nog maanden duren voor de
bewoners van de zes panden die gisteren
zijn verzakt aan de Vijzelgracht in
Amsterdam,naar hun huis terugkunnen.De
woningen zijn ernstiger beschadigd dan
in juni toen er ook panden verzakten.

Volgens burgemeester Cohen zijn de
problemen bij de aanleg van de nieuwe
Noord-Zuid-metrolijn zo groot dat de
geloofwaardigheid van het project onder
druk staat.


Vanochtend werd besloten de aanleg van
de lijn stil te leggen tot de oorzaak
van de nieuwe verzakking duidelijk is.
De bouw lag na de problemen in juni ook
al maanden stil,en was net weer hervat.


Goh.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 11 september 2008 @ 17:56:41 #75
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61556217
´De geloofwaardigheid staat onder druk´
Lijkt mij een understatement ±´'

wtf is er met mijn toetsenbord aan de hand ±=
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 11 september 2008 @ 19:28:13 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61558379
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:56 schreef Againzender het volgende:
´De geloofwaardigheid staat onder druk´
Lijkt mij een understatement ±´'

wtf is er met mijn toetsenbord aan de hand ±=
Idd, maar Cohen is goed in het maken van understatements
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61558578
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Daar is de grondslag ook iets stabieler dan in het westen van Nederland.
Ja, en elke 10 meter een Byzantijns schip.
pi_61560069
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_61560641
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren

Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
pi_61560825
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
pi_61560883
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef henkway het volgende:

[..]

ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren

Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
For great justice!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2008 @ 21:03:59 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61560987
en in deze stad willen ze dan de Olympische Spelen organiseren ik zie de bouwwerkzaamheden al voor me
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61561002
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
Rotterdam dus?
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
pi_61561099
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
Amsterdam is mooi, daar moet je uitblijven met je tunnels, dus de grachten restaureren en heel veel toeristen laten toeren

Amsterdam is gebouwd op houten palen in het water
Mooi trammetje, is genoeg,

En een top new city bouwen 25 km verder, aan de andere kant met kant en klare supermetro naar Almere



[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 12-09-2008 08:46:38 ]
  donderdag 11 september 2008 @ 21:21:23 #85
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61561456
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61561666
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Againzender het volgende:
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:36:25 #87
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61561860
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Wel eens in Dubai geweest?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 11 september 2008 @ 22:22:19 #89
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61563402
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
een lek in een damwand is natuurlijk te knullig voor woorden, zeker als net alles gecontroleerd is.
De bodem klinkt in idd, en er spoelt oook gewoon grond die bouwput in, dus straat ed verzakt sowieso dan. En die oude panden staan niet zo diep gefundeerd, dus die gaan dan ook verzakken.
Als je in een wat moderne wijk gaat graven zou je in dit geval vooral verzakkingen op de straat/stoep zien, en dat is wat makkelijker te herstellen.

Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61563720
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Againzender het volgende:
Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
Dat is ook wat ik mij afvroeg ja, een damwand wordt al decennia gebruikt, daar moet men toch wel voldoende ervaring mee hebben om precies te kunnen voorspellen hoe deze wanden zich gedragen zou je zeggen.
pi_61564018
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_61565080
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
Every war is different, every war is the same.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:17:34 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61565101
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:16 schreef dekkered het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
Je zegt het zelf al:
quote:
tunnels bouwputten water
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61565166
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef static het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al:
[..]


kijk maar in middelburg (als jullie dat kennen)

de bouw put voor het "nieuwe" theater wat er nu geloof ik niet meer komt.
dat is nu het zwembad van middelburg.
Every war is different, every war is the same.
pi_61567248
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:40 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Toch niet vanwege de 'bouwfraude' hè?
pi_61568974
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
pi_61568978
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef henkway het volgende:
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode. .
For great justice!
pi_61569225
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')