Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.quote:
Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aanvechtbaar, maar in principe de basis van rechtsgelijkheid. Was het redelijk dat ze daar parkeerden? Dan moeten ze het aanvechten.
Ja, in dat geval wel. Juist omdat je op dat moment een kind kunt "verliezen", en het is in het belang van het kind. Als het kind is afgemeld en niet over straat zwerft in zijn wanhoop is het natuurlijk alleszins redelijk. Dan komt er ook geen leerplichtambtenaar.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mensen zijn belangrijker dan regels. Als jij twee dagen van school spijbelt omdat je vader doodgeschoten is, zou je het dan redelijk vinden als men de leerplichtambtenaar op je afstuurt?
Overigens ben ik dit met je eens, maar het is niet aan die agent om op dat moment te beslissen. Daar gaat de OvJ of uiteindelijk de rechter over. Het is namelijk een glijdende schaal: het begint met dit door de vingers zien, dan een getergde minister eens coulant behandelen, vervolgens die bijstandsmoeder eens helpen, dan je broer, en uiteindelijk kom je op een soort nepotisme terecht.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mensen zijn belangrijker dan regels.
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.![]()
Die rijden dan echt geen auto meer. Die worden door anderen netjes afgezet voor de deur of nemen een taxi.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?
Hoezoquote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
Hoe moet de agent weten dat die bij een begrafenis zijn?
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Dus ze wilden niet nat worden? Da's een dure paraplu geworden, de mijne kostte maar 5 euro.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:35 schreef NLweltmeister het volgende:
toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden
Dat lijkt mij sterk en ook onjuist. Kijk, als er nou in de wijde omgeving niet geparkeerd kan worden... tsja... je moet wat.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid.
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:quote:Op woensdag 16 april 2008 20:39 schreef Bommenlegger het volgende:
Hoe moet de agent weten dat die bij een begrafenis zijn?
En als deze mensen bezwaar aantekenen dat ze daar waren, en er eventueel een (kopie)rouwkaart bijvoegen, dan word deze bekeuring gewoon teruggedraaid. Dus een hoop heise voor niets in dit topic...
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:42 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe zo'n agent dat kan weten? Als er een hele groep auto's rondom een kerk staat op een ongebruikelijk tijdstip, dan ZOU je toch iets kunnen vermoeden? Natuurlijk... regels zijn er om gehandhaafd te worden, maar als agent zou je ook bepaalde dingen moeten kunnen aanvoelen. Kwestie van goed om je heen kijken, nadenken en van op de hoogte zijn wat er in jouw gemeente gebeurt. Maar dergelijk assertief gedrag bij agenten wordt de kop ingedrukt, omdat ze hun quota moeten halen. Regeren 'in de geest van de wet' is er dan niet meer bij. Dat is precies wat eraan schort. Zie ook deze voorbeelden:
Kaartje uit 'verkeerde' automaat: boete
Boete voor niet doodrijden kat
En zo zijn er vast nog veel meer.
Er overlijden dagelijks hoogbejaardenquote:Op woensdag 16 april 2008 20:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is het ook in je opgekomen dat wanneer er een hoogbejaard persoon overlijdt, veel mensen die de begrafenis zoeken ook weleens van ongeveer die leeftijd zouden kunnen zijn?
Dit soort overijverige agenten zou de Nederlandse Politie echt op straat moeten schoppen. Ziekelijk gewoon.
Dat mag ik toch hopenquote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Pool het volgende:
Voor bezoekers is het misschien een eenmalige begrafenis
Sommige van die bejaarden zijn heel hardnekkig hoor! Zelfs als je de kist goed dichttimmert!quote:
Die voorbeelden noemde ik om aan te tonen hoe hijgerig snel politieagenten tegenwoordig met het bonnenboekje in de aanslag klaar staan. Het gaat me om de cultuur die daar achter schuilgaat. Ik wil niet stellen dat je allerlei regels mag overtreden omdat het om een begrafenis gaat, ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:49 schreef The_End het volgende:
Nogmaals, waarom mag je de regels overtreden bij een begrafenis?
Zeker dat 2e topic wat je aanhaalt, gaat over een heel dubieus verhaal. Misschien lullig voor jou, maar de meeste mensen krijgen terecht een bekeuring. Leuk voor ze dat ze achteraf een smoesje verzinnen omdat ze er onderuit willen komen. Dat is pas kansloos!
En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.quote:
Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
En nu klopt het, er staan auto's verkeerd geparkeerd, dus boete, niks mis mee.
Overdrijf anders ffquote:Op donderdag 17 april 2008 12:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies. En ze moeten vooral niet klagen, want die verzetsheld moest destijds op zijn fiets zonder banden naar de begrafenissen toe en dat waren er destijds een stuk meer per week. En Duitsers waren al helemaal niet lief voor buiten de rekken geplaatste fietsen.
quote:Op donderdag 17 april 2008 12:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Overdrijf anders ff![]()
"Hé jongens, er is een verzetsheld dood, kom, we mogen gewoon overal de auto neerpletteren"
Als we het dan koppelen aan het begrip "verzetsheld" dan heeft deze meneer ook inderdaad de loop van de geschiedenis veranderd hoor.
Flikker toch op met dat overrated begrip "verzetsheld" en al helemaal OMDAT het een verzetsheld was je alles kunt maken.
Niet jij pool
Als ik het stuk in Trouw lees ging het gewoon om bezoekers die dichtbij wilde parkeren omdat het regende. Kortom: er was best legaal parkeren mogelijk, maar men zocht "gemak". Met alle respect, dan maakt het voor mij geen donder uit of je naar de AH gaat of naar een begrafenis.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
ik wil aangeven dat een agent wel wat coulance zou kunnen tonen en soms ook eens een keertje tot 10 moet tellen voordat ze het bonnenboekje pakken.
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik bestrijd ook niet dat de boetes 'terecht' zijn, want dat zijn ze strikt genomen ook. Ik geef aan dat de politie op dit soort moment wat coulance ZOU kunnen tonen.
Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?quote:Overigens zie ik genoeg voorbeelden waar 'regels zijn regels' niet opgaat. Laatst nog in Blik Op De Weg: een jonge bromfietser die wordt aangehouden. Reed veel te hard, zonder helm en zonder certificaat. Kreeg geloof ik maar voor één van deze vergrijpen een bekeuring (zonder helm, geloof ik). Met de andere twee werd niets gedaan. Erg rechtlijnig is dat dan niet.
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Waarom? Waarom moeten mensen die naar een begrafenis gaan de regels kunnen overtreden? Waarom kunnen ze hun auto niet normaal parkeren? Er zijn dagelijks vele begrafenissen en daar lukt het wel om de auto's te parkeren. Waarom hier niet?
Kreeg hij er maar 1 of geloof je dat hij er maar 1 kreeg?
Sowieso krijgen mensen maximaal 3 boetes, ookal begaan ze meer overtredingen. Ook zie je vaak genoeg dat mensen voor de overige overtredingen alleen een waarschuwing krijgen. Het is natuurlijk niet erg bemoedigend om in een keer 800 euro aan boetes te krijgen.
Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef The_End het volgende:
Je bent gewoon aan het zeiken om te zeiken.
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Regels zijn regels, toch? Of nu ineens niet meer? Die bromfietser kreeg één boete, de agent gaf aan dat hij bepaalde feiten niet ging bestraffen. Dat werd ook zo in beeld gebracht. Waarom moet iemand te hard rijden op een brommer? Waarom kan die jongen niet een helm opzetten? Er zijn dagelijks veel bromfietsers die wél gewoon een certificaat halen, waarom deze jongen niet?
Je maakt er veelvuldig gebruik van he?quote:Ik ken 'm inmiddels, de nieuwste 'discussietechniek' op dit forum, dank je.
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:34 schreef The_End het volgende:
[..]
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.
[..]
Je maakt er veelvuldig gebruik van he?
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:42 schreef Pool het volgende:
Nouja, naast preventie zijn vergelding en compensatie wel degelijk ook doelen van het strafrecht. Ik zie niet in waarom je voor meerdere overtredingen 'korting' hoort te krijgen.
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.
Ja ik lees er net een stukje over op Wikipedia.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef Pool het volgende:
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief). Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.
Ik hou mij in en zal je geen domoor noemen... en mij beperken tot...quote:Op donderdag 17 april 2008 14:49 schreef The_End het volgende:
Te hard rijden en strafrecht? Het is een overtreding; geen misdrijf.
Özturk.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef Pool het volgende:
Overtredingen zijn net zo goed strafrecht (al worden sommige boetes administratiefrechtelijk afgehandeld, het blijft punitief).
Dat is bij overtredingen dan weer wat minder vaststaand, gelet op de aard van overtredingen.quote:Het gaat er om dat het bestraffen van wetsovertredingen niet alleen bedoeld is om preventief gedrag te sturen, maar ook ter vergelding van het negeren van democratische regels.
quote:Op donderdag 17 april 2008 12:57 schreef Pool het volgende:
[..]
![]()
@elfletterig: ik ben niet zo bekend in Driebergen, maar als ik kijk naar vergelijkbare dorpen als Goirle, Oisterwijk en Hilvarenbeek
, dan is daar net zo goed parkeerproblematiek in het dorpshart. En je ziet dus ook niet wie er voor de begrafenis is en welke opportunisten niet. Dat betekent dus bij elke belangrijke dorpsbegrafenis opnieuw chaos, want nogmaals, de verzetsheld krijgt heus niet veel meer opkomst dan de dorpsjongere die met zijn scooter onder een vrachtwagen is verknald of de dorpszanger die ooit een hitje in de top-40 heeft gescoord.
Ik kom er anders redelijk in de buurt hoor: "Sinds de jaren '90 worden lichte verkeersovertredingen niet meer strafrechtelijk afgedaan, maar administratief-rechterlijk"quote:Op donderdag 17 april 2008 15:13 schreef DS4 het volgende:
Ik hou mij in en zal je geen domoor noemen... en mij beperken tot...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry hoor, maarre:quote:Op donderdag 17 april 2008 14:34 schreef The_End het volgende:
Het doel van bekeuringen is om iemands gedrag te veranderen. Niet puur om wraak te nemen dat iemand iets fout deed. Teveel bekeuringen werkt averechts.
Wie bepaalt dat het beboeten van foutparkeerders bij begrafenissen NIET in de geest van de wet is?quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
Regeren in de geest van de wet, in plaats van het bonnenquotum halen over de ruggen van begrafenisbezoekers.
Het gaat hier over foutparkeren...quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
Sorry hoor, maarre:Jij hoort zeker ook bij de mensen die geloven dat een te harde aanpak van criminele jongeren averechts werkt?
Het is een regel om af en toe regelmatig coulant te zijn.quote:Met jouw opmerkingen over wraak kan ik trouwens niks. Het is regels zijn regels, OF het is af en toe coulance tonen. Ik geloof nadrukkelijk in dat laatste. Regeren in de geest van de wet, in plaats van het bonnenquotum halen over de ruggen van begrafenisbezoekers.
Nou precies. Als het Pietje Puk geweest was had de Trouw het verhaal wrsch afgewezen en was het in de Telegraaf geeindigd.quote:Op donderdag 17 april 2008 07:57 schreef Dagonet het volgende:
Overigens een fijn stukje stemmingmakerij van Trouw door te spreken over de waardering van een verzetsheld, alsof a) daar meer rechten aan te ontlenen zijn en b) alsof de politie dat van buiten de kerk ook daadwerkelijk kan zien wie er begraven wordt. Ik zie het al voor me, zo'n platte pet die stiekem naar binnen schuifelt en aan de achterste op fluistertoon vraagt wie er begraven wordt. Oh, een verzetsheld? Nou nou. Nou, dan zal ik ook maar geen bekeuringen uitschrijven wegens fout parkeren. Dat heeft die man wel verdient.
Afdoen. Daar zit de crux. Want het blijft strafrechtelijk, alleen de afdoening is administratiefrechterlijk. Overigens, bij hard rijden is alleen onder de 30 km/u (en 40 km/u bij snelwegen) met de Lex Mulder gekozen voor de administratiefrechtelijke afdoening.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:26 schreef The_End het volgende:
Ik kom er anders redelijk in de buurt hoor: "Sinds de jaren '90 worden lichte verkeersovertredingen niet meer strafrechtelijk afgedaan, maar administratief-rechterlijk"
Mijn over over over groot opa was een kennis die ooit de hand van van napoleon heeft vastgehouiden, dus ik hoef geen belasting te betalen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef yvonne het volgende:
Wat een drogreden, omdat het om een verzetsheld ging mag je fout parkeren, welja.
Valt dat niet onder laden-lossen?quote:Op donderdag 17 april 2008 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
De grootste grap is mss trouwens nog wel dat zelfs de rouwauto zelf geen speciale rechten heeft. Zij mogen niet op de stoep parkeren, niet door rood rijden etc. etc.
Bij het ophalen van een overledene uit huis ergens zou je dus in theorie een bekeuring kunnen krijgen als daarvoor de auto tijdelijk even op de stoep of bij een gele streep zou staan.
Zoals het er staat is dit natuurlijk onzinnig... maar in hoeverre deze lezing overeen stemt met de werkelijkheid is maar even de vraag (het zou zo maar eens kunnen dat iedereen die een rouwkaart bij zich had WEL door mocht en diegenen die er geen bij zich hadden niet, wat ook weer te begrijpen valt, want als je bij iedere controle iemand moet laten gaan die zegt op weg naar een begrafenis te zijn...).quote:Op donderdag 17 april 2008 16:51 schreef Oblivion het volgende:
http://www.waarmaarraar.n(...)t_ook_rouwstoet.html
quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij hoort zeker ook bij de mensen die geloven dat een te harde aanpak van criminele jongeren averechts werkt?
Je gelooft in af en toe coulance tonen maar mensen die denken dat een te harde aanpak (en naleving van de regels?) slecht is zijn lachwekkend? Spreek je jezelf niet tegen?quote:Het is regels zijn regels, OF het is af en toe coulance tonen. Ik geloof nadrukkelijk in dat laatste.
Dat.quote:Op donderdag 17 april 2008 07:57 schreef Dagonet het volgende:
Overigens een fijn stukje stemmingmakerij van Trouw door te spreken over de waardering van een verzetsheld, alsof a) daar meer rechten aan te ontlenen zijn en b) alsof de politie dat van buiten de kerk ook daadwerkelijk kan zien wie er begraven wordt. Ik zie het al voor me, zo'n platte pet die stiekem naar binnen schuifelt en aan de achterste op fluistertoon vraagt wie er begraven wordt. Oh, een verzetsheld? Nou nou. Nou, dan zal ik ook maar geen bekeuringen uitschrijven wegens fout parkeren. Dat heeft die man wel verdient.
quote:Op donderdag 17 april 2008 23:44 schreef Julliette het volgende:
De feiten over het leven en de begrafenis van Henk Das.
goed verhaal
agreed maar ja Koos Spee zal wel trots zijnquote:Op woensdag 16 april 2008 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, doen ze wel vaker op begrafenissen. lijkenpikkers zijn het.
wel een prachtige leeftijd en leven.quote:Op vrijdag 18 april 2008 01:13 schreef Julliette het volgende:
Hij werd vandaag een maand geleden 92. Zo kort geleden, maar toch ook zo lang.
ik zeg aanvechten die boetes! een rechter zal zeer zeker begrip tonen (mag ik hopen) sterkte met het verlies. respect voor je vader heeft hij verdiend dankzij dergelijke mensen spreken wij nederlandsquote:Op vrijdag 18 april 2008 01:08 schreef Julliette het volgende:
Bedankt Zoalshetis en Elfletterig,
Het gaat inderdaad niet om geld of zo.
Het verlies van mijn vader is moeilijk te verwerken, maar voor hemzelf goed: hij was er klaar voor.
En ergens heb ik ook wel humor over deze situatie;
Pa blijft toch lekker dwars en gaat voor gerechtigheid.
Senior Power!
Baal er ook altijd zo van als mensen zich aan de regels houden inderdaadquote:Op donderdag 17 april 2008 23:44 schreef Julliette het volgende:
...
Hijzelf hield zich altijd aan regels en wetten (soms baalde ik daarvan).
Gelukkig zijn regels met betrekking tot niet in de berm parkeren binnen de bebouwdekom niet onrechtvaardig, zeker niet voor de omwonenden.quote:Tenzij hij die regels als onrechtvaardig beschouwde.
Dan hadden de bezoekers juist in de geest van de overledene moeten handelen.quote:Maar over het algemeen zou hij het ermee eens zijn dat regels opgevolgd zouden moeten worden.
Dit vind ik een stijlloze reactie, zeker aangezien er nabestaanden in dit draadje meedoen. Hou je fatsoen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:13 schreef nonzz het volgende:
Hoeveel joden moet je in WO2 gered hebben om ervoor te zorgen dat iedereen op je begrafenis overal mag parkeren?
Relativeren is voor jou ook te moeilijk, lees de reactie van julliete stuk boven, lees het in de context en generaliseer nietquote:Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
Zodra iets in de pers verschijnt krijg je reacties. Sommigen zul je leuk vinden, anderen niet. Heel prima dat je e.e.a. toe hebt willen lichten, maar iedereen heeft zijn recht op zijn mening.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:11 schreef Julliette het volgende:
Jonjes jonges, waar maken jullie je allemaal druk om....
Of je regelt dat de mensen die slecht ter been zijn dichtbij kunnen parkeren en de mensen die goed kunnen lopen doen dat ook. Ik ben niet anders gewend.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
uiteraad hadden ze ook afgezet kunnen worden en daarna de auto verderop geparkeerd wegzetten, maar enige coulance had de agent niet misstaan, meeste begraafplaatsen hebben meestal weinig parkeerplaatsen, wel voor kortstondige bezoeken, maar niet voor rouwstoeten. Heb dan op dat moment dan even respect voor de nabestaanden en wees niet zo strikt met de misschien wel te recht zijnde reden voor een boete.
Het is wel een stijlloze reactie, maar dit is wat een aantal mensen in dit topic bedoelen. Voor de rest inderdaad: Waar maken we ons druk om.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit vind ik een stijlloze reactie, zeker aangezien er nabestaanden in dit draadje meedoen. Hou je fatsoen.
Die geeft ook alleen maar een mening, die (uiteraard) gekleurd is. Er zijn twee bronnen die duidelijk aangeven dat het noodweer een rol speelde in de parkeerbeslissing van de foutparkeerders.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
Relativeren is voor jou ook te moeilijk, lees de reactie van julliete stuk boven, lees het in de context en generaliseer niet
Je kan ook gewoon aangeven dat het geen rol speelt, zonder het op deze manier te brengen. Echt, dan begrijpt ook iedereen wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:26 schreef nonzz het volgende:
Het is wel een stijlloze reactie, maar dit is wat een aantal mensen in dit topic bedoelen.
En ook dat is iets waar je in NL rekening mee moet houden...quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Stap in de auto, rij naar Maarn en oordeel dan.
Ik ken Maarn en echt dit was easy scoren voor de politiemensen.
Belachelijk.
Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
In de hoofdstraat heb ik ook altijd zoveel problemen een parkeerplek te vinden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Belachelijk.
Tuurlijk en daar veranderd een boete op dat moment alles aan!quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:23 schreef DS4 het volgende:
De reden om parkeren in de berm niet toe te laten is mede verkeersveiligheid.
Nee, dan wordt ie weggesleept. Als het geen direct gevaar oplevert, dan krijg je een boete. Gek he.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:41 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk en daar veranderd een boete op dat moment alles aan!
Echt! Het is zo! Als je auto levensgevaarlijk geparkeerd staat, dan is het op te lossen met een boete!
Poef, weg gevaarlijke situatie...
O, dat is het. Nee, dan moeten we gewoon nooit meer boetes uitdelen. Moord gepleegd, geen straf. Daar wordt een dode niet meer levend van...quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:41 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk en daar veranderd een boete op dat moment alles aan!
Echt! Het is zo! Als je auto levensgevaarlijk geparkeerd staat, dan is het op te lossen met een boete!
Poef, weg gevaarlijke situatie...
Je zit een ellenlang verhaal te schrijven over dat je misschien wel gepakt bent door de gemeente, omdat ze nog wat geld wilden verdienen en dan ga je ineens roepen waar we ons druk over maken?quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:11 schreef Julliette het volgende:
Jonjes jonges, waar maken jullie je allemaal druk om....
Nee! Niet weggaan! Je ontneemt internetzeikerds de kans om hun morele gelijk te halen!quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Julliette het volgende:
Het laatste berichtje wat mij betereft hierover,
Kijk, en dat ben ik nou wel weer helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Belachelijk.
sluit ik me graag bij aan...quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee! Niet weggaan! Je ontneemt internetzeikerds de kans om hun morele gelijk te halen!
Overigens vind ik het een prachtig verhaal hoe je vader je moeder heeft veroverd. Gecondoleerd, oprecht.
Een op de stoep gekwakte auto staat bij een begrafenis anders net zo veel in de weg als die van Freek Frikadel die 'even snel' bij de snackbar moest zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk, en dat ben ik nou wel weer helemaal met je eens.
Bekeuren tijdens een begrafenis is ietwat sneu, of het nou pietje puk, de paus of Henk Das is!
wat een onaardige tekst. ze maken voor een begrafenis wel degelijk uitzonderingen in het verkeer. neem de rouwstoet, dan moet die omgeving ook wachten of even aan de kant. die coulantheid ontbreekt hier.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een op de stoep gekwakte auto staat bij een begrafenis anders net zo veel in de weg als die van Freek Frikadel die 'even snel' bij de snackbar moest zijn.
Een overlijden mag dan voor de directe omgeving het gevoel geven dat de werled stil staat, de rest van de wereld zal een een zorg wezen hoor.
Nee, niet onaardig maar reeel.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een onaardige tekst. ze maken voor een begrafenis wel degelijk uitzonderingen in het verkeer. neem de rouwstoet, dan moet die omgeving ook wachten of even aan de kant.
en toch houden mensen wel rekening met volgauto's bij een stoet en verlenen ze voorrang, als ze tenminste een beetje respect in hun donder hebben. dat fatsoen verwacht je van burgers, en zeker van de politie. vandaar dat ik het een slechte zaak vind.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, niet onaardig maar reeel.
Die voorrangsregeling geldt alleen nog maar voor de lijkwagen en de officiele volgwagens. De rest van de stoet heeft al jaren geen speciale rechten meer.
Het verschil tussen een stoet en een zwik op de stoep geplempte auto's is dat je bij de stoet vrij duidelijk kan zien wie er bij hoort. En dan nog blijft het voorrang verlenen een gunst, geen plicht. Aan een geparkeerde auto kun je niet zien bij wie die hoort. Daarnaast vind ik dan weer dat 100 meter lopen uitsparen, en dan zeggen 'ja maar het was voor een begrafenis' een misslijkmakender misbruik maken van de situatie is dan een fout geparkeerde auto zonder aanzien des persoons een prent te geven.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en toch houden mensen wel rekening met volgauto's bij een stoet en verlenen ze voorrang, als ze tenminste een beetje respect in hun donder hebben. dat fatsoen verwacht je van burgers, en zeker van de politie. vandaar dat ik het een slechte zaak vind.
Verkeerd geparkeerd = verkeerd geparkeerd.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:25 schreef klaasjezevenster het volgende:
eg lees jij eigenlijk wel of reageer je altijd zo primair ?Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen . Verder zou ik het zeer gepast vinden als mensen nadenken voor ze reageren. Het merendeel geeft ongenuanceerd zijn mening en is onnodig kwetsend.
Of is deze site hiervoor bedoeld?
Dit is internet. Als je iemand anders niet in de ogen hoeft te reageer je wat feller. Al het zoete apengevlooi is er dan gewoon vanaf.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:25 schreef klaasjezevenster het volgende:
eg lees jij eigenlijk wel of reageer je altijd zo primair ?Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen . Verder zou ik het zeer gepast vinden als mensen nadenken voor ze reageren. Het merendeel geeft ongenuanceerd zijn mening en is onnodig kwetsend.
Of is deze site hiervoor bedoeld?
Dan moet je bij Trouw zijn. Verontwaardigd reageren op terecht opgelegde boetes en suggereren dat het niet zou moeten mogen bij een begrafenis van een verzetsheld... dat is vragen om wind tegen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:21 schreef klaasjezevenster het volgende:
Ik vind sommige reacties zo buiten propotie dat ik mij schaam dat deze discussie is onstaan.
Dit is mijn vader onwaardig en zou hem dus graag stoppen.
Een plaats met NS station... Onvoldoende ruimte is geen goede reden, OOK niet bij een begrafenis. Die zijn er dagelijks nogal wat.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
- Grote drukte door begrafenis in centrum van vrij kleine plaats, dus sowieso onvoldoende ruimte.
Parapluquote:- Het was noodweer. Goede aanvullende reden waarom mensen niet een heel stuk willen lopen. Je wilt immers niet drijfnat in de kerk hoeven te zitten.
Afzetten en de goed ter been zijnde persoon gaat lopen.quote:- Een groot deel van het publiek was oud.
Orde en veiligheid in geding?quote:- Het tijdstip van de begrafenis was met de gemeente overlegd, maar kwam de gemeente kennelijk niet al te best uit. Motief? De gemeente had in elk geval de politie over deze bijzondere situatie moeten inseinen.
En ik geloof er nul komma nul van dat er geen oplossing was.quote:Ik geloof er dus ook nul komma nul van dat de politie NIET van deze begrafenis op de hoogte was.
Onzin. Ook als je naar een begrafenis gaat gelden de regels voor jou.quote:En dan nog... ZELFS als aan A en B niet is voldaan, begrijp ik nog steeds niet waarom die agent aan het bekeuren slaat. In de stromende regen, rondom een kerk. Terwijl je redelijk simpel kunt vaststellen dat er een begrafenis gaande is. Als je het dan in je hoofd haalt om bonnen te gaan uitschrijven, ben je wat mij betreft compleet ongeschikt voor je functie. Schandalig gewoon, ongeacht de persoon die wordt begraven. Dat is namelijk hooguit een reden om nog wat EXTRA begrip en respect op te brengen.
Er zijn bronnen die wel van bermparkeren spreken. En GEEN blauwe kaart plaatsen waar dat moet is natuurlijk helemaal niet verontschuldigbaar!quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:25 schreef klaasjezevenster het volgende:
Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen .
quote:Hij deed het niet voor God, Nederland en Oranje. Hij deed het omdat die rotmoffen hier niet hoorden. Henk Das, in de oorlog ’Ruurd’, was een van de laatste nog levende verzetshelden.
Het begon klein. De bel ging en daar stond iemand die hij kende van de korfbalvereniging. Die vroeg of hij er misschien wat geld voor over had om onderduikers te helpen. Welja, dat had Henk Das wel.
Eh, kon hij misschien ook de deuren langsgaan om geld in te zamelen? En wist hij misschien nog mensen bij wie onderduikers welkom zijn?
Zo rolde Henk Das in april 1942 het verzet in. Hij was 26, woonde bij zijn ouders in het Utrechtse Tuindorp en was over de Duitse inval vooral kwaad. Het wrong met zijn rechtvaardigheidsgevoel.
Zijn schooltijd was niet al te aangenaam geweest. In die jaren voor de oorlog, op de Utrechtse Rijks-HBS met een onbuigzame directeur, had hij zijn eerste verzetsdaad gepleegd en ’Moordenaar, moordenaar!’ geroepen toen een van de tijdelijke docenten werd ontslagen en daarna zelfmoord pleegde.
Ze waren in zijn jeugd vaak verhuisd want zijn vader, artillerist, was beroepsmilitair. Maar vader was geen houwdegen. Van huis uit waren ze bij Das – zeven kinderen, van wie Henk de eerste zoon was – gereformeerd. Maar toen de dominees Geelkerken en Buskes uit de gratie raakten omdat ze niet alles uit de bijbel letterlijk namen (het conflict, in de jaren twintig, ging de geschiedenis in als de strijd over de vraag ’of de slang gesproken had’ en vormde een waterscheiding tussen behoudende en progressieve gereformeerden) gingen de Dassen met hen mee.
Later, toen de gereformeerden zelfs tijdens een oorlog tijd bleken te hebben voor een religieuze rel (het conflict-Schilder in 1944, waaruit de ’vrijgemaakten’ voortkwamen) werd Henk Das hervormd.
Van de christelijke korfbalclub DVS, ’Door Vriendschap Sterk’, kende hij Tineke Vermeulen. Hij kwam bij haar de contributie ophalen. Ze was tien jaar jonger dan hij. Tegenover zijn ouders smokkelde hij en beweerde dat ze achttien was. Ze verloofden zich in september 1942, op haar 17de verjaardag. Zij deed koerierswerk voor het verzet.
Gaandeweg de oorlog begon het verzet te veranderen. Het onbekende aantal groepen en groepjes dat allemaal op eigen houtje werkte, raakte gesmeed tot een organisatie waarin werd samengewerkt. Voorjaar 1943 ontstond een Landelijke Organisatie voor Hulp aan Onderduikers (LO), waar de plaatselijke ploegen zich bij aansloten. ’Frits de Zwerver’ (dominee Slomp) en ’tante Riek’ (Helena Kuipers-Rietberg) waren ermee begonnen. Henk Das, alias ’Ruurd’, ging in oktober 1943 de provincie Utrecht leiden, toen zijn voorganger was opgepakt. Henk Das zat toen zelf al een paar maanden ondergedoken in Zeist.
Toen hij het werk voor de Centrale Inlichtingen Dienst (CID) erbij nam, die gegevens probeerde te verzamelen over Duitsers en verraders, verhuisde hij naar de Brigittenstraat in Utrecht. Daar zat een telefooncentrale. Want sinds de spoorwegen in september 1944 het werk hadden neergelegd en dus ook post niet meer werd vervoerd, had het verzet een eigen telefoonnet aangelegd met zo’n dertig centrales door het hele land. Vrouwelijke koeriers brachten boodschappen die in zo’n centrale binnenkwamen naar de plaats van bestemming. Wie een centrale leidde, mocht het pand niet verlaten. Daarom kregen centrales de bijnaam ’klooster’. Ruurd bemande ’het Brigittenklooster’ met vijf koeriersters, die verkleed gingen als verpleegster. Hij had vijf telefoons, die rechtstreeks contact hadden met het hoofdkantoor van de CID in Amsterdam, met de ’kloosters’ in Den Haag en Amersfoort, met een post in Ermelo en met een eigen dependance in Tuindorp. Daarnaast kon hij telexen met Den Haag, Amsterdam en Rotterdam.
Tegen het einde van de oorlog vielen de Duitsers het pand toch nog binnen. Das vluchtte de kelder in, verschool zich er achter een paar kisten en heeft nooit begrepen dat de Duitser die de kelder doorzocht hem niet heeft gezien. Hij heeft me niet wíllen zien, omdat de oorlog al op zijn einde liep, zou hij later zeggen.
Dat hij zelf de oorlog overleefde maar 29 van zijn vrienden niet, onder wie zijn broer, heeft hem diep geraakt. Op 4 mei en op Oudejaarsavond werd hij altijd opnieuw emotioneel. Omdat hij er nog was, en zoveel anderen niet.
Onderscheidingen deden hem niks: het feit dat hij de oorlog had overleefd vond hij al zo’n grote onderscheiding. Als hij er een kreeg hing hij die wel in zijn werkkamer op, maar op een plek waar je hem niet kon zien. Zo dachten ze er in zijn groep allemaal over: alleen wie gevallen was verdiende postuum een onderscheiding.
In 1948 trouwde hij met Tineke. Ze kregen twee zoons en twee dochters. De oorlog bleef zijn bestaan levenslang beheersen. Zijn studie economie heeft hij nooit meer opgepakt. Hij werd districtsdirecteur van de Stichting ’40-’45, ging in die functie over de pensioenen voor oorlogsweduwes en stond de vaderloze gezinnen ook praktisch bij. In zijn regio waren het er 750. „Ik ga maar een advertentie zetten voor een aardige jongeman”, zei Tineke soms, want door dat werk was hij veel weg.
Regelmatig stortte Henk Das in. Dan kon hij opeens niets meer en zat hij, zoals zijn kinderen het noemden, ’opnieuw ondergedoken’. Even dacht hij dat hij ervan zou opknappen als hij werk zou doen dat niet zo rechtstreeks met de oorlog te maken had. Hij stapte over naar het kerkelijk sociaal werk, maar had binnen een week het gevoel dat hij ’zijn mensen nu in de steek liet’ en vroeg of hij mocht terugkomen. Dat mocht. In 1969 ging hij vervroegd met pensioen.
De naoorlogse verrechtsing onder vroegere verzetsvrienden zag hij met verbazing aan. „Ruurd, jij bent róód”, zeiden ze tegen hem. Het ergerde hem dat de belangrijke rol van vrouwen en van het communistische verzet verdonkeremaand werd. Van de verontwaardiging die het opriep toen het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam in 1970 door, wat toen heette, langharige jongeren werd gebruikt om er hun slaapzakken uit te rollen (de ’Damslapers’), had hij geen last. „Dat is de vrijheid waarvoor ik gevochten heb”, vond hij.
Hij speelde lang op dinsdagavond als hoofdklasser bridge, bleef tot op zeer hoge leeftijd gezond en glashelder, begon de dag met de overlijdensadvertenties en de kruiswoordtest in Trouw en las veel. Hij telebankierde met zijn mobiele telefoon en had achteraf spijt dat hij zich niet vertrouwd had gemaakt met de computer, want hij zag wel in hoe handig die was. Zijn benen begonnen pijn te doen, waardoor hij zijn bed niet kon uitkomen. Het leek beter hem een tijdje in een verpleeghuis op te nemen. Ook daar bleef hij het nieuws volgen; hij vertelde zijn dochter opgelucht dat de film van Wilders ’gelukkig niets voorstelde’. Maar hij liep een longontsteking op en overleed eraan.
Hoe het gesteld is met de waardering voor een verzetsman werd zijn familie gewaar toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden – waar dat niet mocht. Een agent deelde bekeuringen uit. Dat waren de reglementen nu eenmaal, zei de politie.
Hendrik Anthoon Das werd op 18 maart 1916 in Hellevoetsluis geboren. Hij overleed op 1 april 2008 in Driebergen.
Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:13 schreef DS4 het volgende:
Dan moet je bij Trouw zijn. Verontwaardigd reageren op terecht opgelegde boetes en suggereren dat het niet zou moeten mogen bij een begrafenis van een verzetsheld... dat is vragen om wind tegen.
Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:13 schreef DS4 het volgende:
Dan moet je bij Trouw zijn. Verontwaardigd reageren op terecht opgelegde boetes en suggereren dat het niet zou moeten mogen bij een begrafenis van een verzetsheld... dat is vragen om wind tegen.
Je hebt gelijk. Het is inderdaad geen goede reden. Maar omdat het hier om een begrafenis ging, omdat de politie heel goed kon weten dat die begrafenis gaande was EN dat daar veel oudere mensen op afkwamen EN omdat het met bakken uit de lucht kwam, had meneer de overijverige agent wel even tot 10 kunnen tellen voordat hij zijn bonnenquotum ging halen. Maar dat schijn jij, als regelneuker, al net zo slecht te begrijpen als de dienstdoende agent. De menselijke maat, heet zoiets.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:17 schreef DS4 het volgende:
Een plaats met NS station... Onvoldoende ruimte is geen goede reden, OOK niet bij een begrafenis. Die zijn er dagelijks nogal wat.
Amen!quote:Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
De geest van een gemeentelijke parkeerverordening is doorgaans niet anders dan de letter: Auto's die geparkeerd staan op de verkeerde plek of zonder de vereiste vergoedingen of vergunningen krijgen worden geverbaliseerd. Parkeerverordeningen hebben naar hun aard geen geest.quote:Op zaterdag 19 april 2008 01:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet. Die tijdens een begrafenis, in de stromende regen bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan. De rest is eigenlijk allemaal bijzaak in de kern van deze discussie.
ik schaam me dat sommige mensen zo respectloos zijn over een dergelijke situatiequote:Op vrijdag 18 april 2008 19:21 schreef klaasjezevenster het volgende:
Het ging niet om berm parkeren maar om het niet gebruiken van de blauwe parkeerkaart.!
Alle bekeurden stonden keurig waar zij moesten staan en al hadden ze de kaart gebruikt de dienst duurde langer dan een uur dus ook dan hadden zij een"overtreding"' begaan.
Ik vind sommige reacties zo buiten propotie dat ik mij schaam dat deze discussie is onstaan.
Dit is mijn vader onwaardig en zou hem dus graag stoppen.
Als je werkelijk mijn posts had gelezen, dan had je gelezen dat ik meermaals heb aangegeven dat het niet relevant is dat de overledene een verzetsheld was. ECHTER: lees het stukje in Trouw eens, daar wordt nadrukkelijk aangegeven dat op deze manier er werd getoond hoe Nederland omgaat met verzetshelden. Daar reageer ik dus op.quote:Op zaterdag 19 april 2008 01:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen.KUN je het nu niet begrijpen of WIL je het nu niet begrijpen dat het hier niet gaat om het gegeven dat de overleden persoon een verzetsheld was?
De geest van de wet is vrij simpel: Je mag niet parkeren waar je niet mag parkeren en als je dat wel doet kun je een boete krijgen. Ik snap niet op welke geest jij doelt...quote:Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet.
Als dat niet mag, dan mag dat niet. Er is geen goede reden om fout te parkeren. Dat is b.v. een noodsituatie (ik noem maar: iemand krijgt een hartaanval en je wil te hulp schieten, als je dan een boete krijgt, ja, dan heb je wat te fiepen).quote:Die tijdens een begrafenis, in de stromende regen bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan.
Dan zijn we er wat mij betreft al.quote:Je hebt gelijk. Het is inderdaad geen goede reden.
Volledige onzin. Dat het om een begrafenis ging maakt niets uit. Je doet alsof dat zo speciaal is dat het een zelden voorkomende gebeurtenis is. Nou, dat is het niet. En parkeernormen zijn er niet voor niets. Wie weet hoeveel gevaarlijke situaties daar waren? En nee, ik heb dat niet geconstateerd, maar jij bent degene die er op voorhand vanuit gaat dat er geen situatie geweest kan zijn op basis waarvan oom agent geschreven heeft.quote:Maar omdat het hier om een begrafenis ging, omdat de politie heel goed kon weten dat die begrafenis gaande was EN dat daar veel oudere mensen op afkwamen EN omdat het met bakken uit de lucht kwam, had meneer de overijverige agent wel even tot 10 kunnen tellen voordat hij zijn bonnenquotum ging halen. Maar dat schijn jij, als regelneuker, al net zo slecht te begrijpen als de dienstdoende agent. De menselijke maat, heet zoiets.
Je gaf genoeg reactie toen je schreef dat er geen goede reden was.quote:Op de rest van je onzin, zoals "paraplu", "gaan lopen" en "orde en veiligheid in het geding" ga ik niet eens meer reageren.
Ik ga net zo lang door als ik zelf wil. Ik heb er geen nieuws van gemaakt en ik behoud mijzelf het recht toe om mijn mening hier te verkondigen.quote:Je doet echt net alsof die mensen fijn een dagje uit zijn naar een pretpark ofzo, terwijl het gaat om een begrafenis. Kennelijk wil jij niet begrijpen dat begrafenisbezoekers misschien iets minder met parkeerschijven, openbaar vervoer (verre van praktisch, zeker in het weekend) en dat soort zaken bezig zijn. Je blijft maar doorgaan over regeltjes, regeltjes, regeltjes. Je hebt gelijk, OK? Hopelijk houd je nu op.
Nee, dat is selectief lezen van jouw kant. Er is één iemand die dat zegt. En meerdere bronnen geven wat anders aan.quote:Op zaterdag 19 april 2008 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
Als je goed leest, zie je dat de kwestie zich niet toespitst op fout parkeren, maar op het parkeren zonder parkeerschijf.
Gezien het taalgebruik van de gemiddelde politieagent is dat niet erg complimenteus. Maar ik redeneer even vanuit de overheid, die zou immers wat fout gedaan hebben en veronderstelt dat deze iets anders had moeten doen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
Weltschmerz, aan je taalgebruik te zien ("geverbaliseerd") ben je zelf een poltieagent. Zo klinkt het althans wel.
Dat maakt allemaal niet uit. Er kan best een keer iets tegen de geest van de wet indruisen terwijl het klopt met de letter van de wet, de geest van een parkeerverordening is dat iedereen die niet voldoet aan de genoemde eisen om te mogen parkeren een boete krijgt wanneer dat wordt vastgesteld.quote:Als je goed leest, zie je dat de kwestie zich niet toespitst op fout parkeren, maar op het parkeren zonder parkeerschijf.
Precies. Dit is zo'n typisch geval van een discussie over iets 'waar je bij had moeten zijn'. Wie weet stonden die auto's inderdaad geparkeerd op zo'n manier dat ze overlast veroorzaakten; het zou ook kunnen dat er een overenthousiaste politieagent aan 't werk was.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:58 schreef DS4 het volgende:
Laten we het ruim zien: we weten niet onder welke omstandigheden bekeurd is. Dat maakt dan meteen ook dat we niet kunnen oordelen dat de agent fout zat en dat niet schrijven een goed idee was.
En de oplossing daarvoor is heel simpel: Zet je auto op een plek neer waar dat mag, en je vindt geen prent. Er zijn dagelijks dermate veel uitvaarten dat dat maatschappelijk gezien geen reden is om verkeersregels aan je laars te lappen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 04:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik schaam me dat sommige mensen zo respectloos zijn over een dergelijke situatiehet laatste wat je wilt als je van een plechtigheid komt waar je afscheid hebt genomen van een dierbare is een bekeuring. niet om het geld maar het idee.
Zoals ik al zei, er bestaat wel zoiets als "de geest van de wet", er bestaat niet zoiets als "de geest van de parkeerverordening".quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga op al die bagger niet eens meer reageren, aangezien dit topic is gekaapt door regelneukers die niet KUNNEN of WILLEN begrijpen dat de overijverige agent even tot 10 had moeten tellen voordat hij bonnen ging schrijven. Als je niet wilt snappen dat er zoiets bestaat als de 'geest van wet', dan is verdere discussie volstrekt zinloos.
Dat lijkt me wel ja.quote:Jullie hebben gelijk, OK?
Wat zou dan in godsnaam het idee zijn? Ik hoop dat je in gedachten bij de overledene bent en nog denkt over alle oude vrienden die je weer eens gezien hebt. Je gaat je toch niet druk maken om een bon op zo'n moment? Dát vind ik buitengemeeen onrespectvol.quote:Op zaterdag 19 april 2008 04:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik schaam me dat sommige mensen zo respectloos zijn over een dergelijke situatiehet laatste wat je wilt als je van een plechtigheid komt waar je afscheid hebt genomen van een dierbare is een bekeuring. niet om het geld maar het idee.
Ik vind dat zo knap. Niet exact weten om welke overtreding het ging en de toedracht, maar wel weten dat het belachelijk is dat er geschreven werd...quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga op al die bagger niet eens meer reageren, aangezien dit topic is gekaapt door regelneukers die niet KUNNEN of WILLEN begrijpen dat de overijverige agent even tot 10 had moeten tellen voordat hij bonnen ging schrijven.
Er is in dezen maar één geest van de wet. Daar waar je niet mag parkeren, moet je dat niet doen. Parkeerverboden zijn nu eenmaal zo ééndimensionaal. Je kan met mij prima discussiëren over de geest van de wet, maar hier zie ik er niets in. Helemaal niets. En een regelneuker ben ik ook niet. Het boetebeleid heb ik ook nog wel wat kritisch over te melden.quote:Als je niet wilt snappen dat er zoiets bestaat als de 'geest van wet', dan is verdere discussie volstrekt zinloos.
Daar maak je de denkfout al. Daar ga je veel te gemakkelijk vanuit. Hoezo noodgedwongen? Hoezo weet jij dat het niet anders kon?quote:
Jij begint over de geest van de parkeerverordening. Dan kun je dat de geest van de wet noemen, het gaat hier toch echt om de parkeerverordening.quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
De geest van de parkeerverordening... Noodgewongen foutparkeren nabij een overvolle kerk gaan vergelijken met zwartrijden in de trein.... - echt verbijsterend, gewoon.
Waarschijnlijk is het vraagstuk nieuw voor jou en kom je naar aanleiding van één incident met een antwoord. Voor mij is het niet de eerste keer dat ik mij buig over vraagstukken van regels en handhaving en dus ook niet de eerste keer dat ik mij tracht te verplaatsen in zowel de burger als de overheid. Van daaruit kan ik geen aanleiding zien om ter gelegenheid van begrafenissen parkeerovertredingen te gedogen.quote:Het woord "begrip" komt in jullie ambtelijke woordenboeken in elk geval niet voor. En maar doorgaan en doorgaan over de theorie en maar weigeren om je te verplaatsen in de praktijksituatie:
Niets te zeggen over mijn opmerking over de laagte van het feit dat mensen zich na afloop van een begrafenis druk maken om een onbenullige boete en kennelijk niet bezig zijn met de begrafenis zelve?quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
De geest van de parkeerverordening... Noodgewongen foutparkeren nabij een overvolle kerk gaan vergelijken met zwartrijden in de trein.... - echt verbijsterend, gewoon. Het woord "begrip" komt in jullie ambtelijke woordenboeken in elk geval niet voor. En maar doorgaan en doorgaan over de theorie en maar weigeren om je te verplaatsen in de praktijksituatie: erg drukke begrafenis, weinig parkeerruimte, veel oudere mensen, stromende regen, gemeente/politie die dat wist cq kon weten. Het WIL gewoon niet doordringen. Dat je SOMS als trouwe agent eventjes iets door de vingers moet zien, zonder dat daar meteen een precedentwerking vanuit gaat. Maar uit de hier geplaatste 'argumentatie' blijkt keer op keer weer dat jullie daar helemaal niks van willen snappen.
Natuurlijk vanaf nu eerst alle eigenaren van fout geparkeerde auto's fysiek opsporen en ter plekke interviewen over de reden dat hun auto daar stond. Boodschappen: bon, begrafenis: geen bon, huwelijk: afwachten of het succesvol blijkt, even bij zieke moeders langs: medische geschiedenis moeders checken. Mooi staaltje nieuw beleid.quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar maak je de denkfout al. Daar ga je veel te gemakkelijk vanuit. Hoezo noodgedwongen? Hoezo weet jij dat het niet anders kon?
Jij stelt kennelijk geen enkele grens. Je moet naar een begrafenis, dus mag je fout parkeren, althans: dat zou niet beboet moeten worden... Waarom niet? Is dat parkeerverbod er dan voor niets? Moeten we dat denken? Geldt dat alleen voor mensen die makkelijk 5 meter verderop kunnen parkeren? Die tijd genoeg hebben? Die een leuke dag hebben?
Het is Trouw die dat feit in het artikel heeft vermeld. De nabestaanden die in topic van zich hebben laten horen, hadden dat liever niet gewild. Naar een begrafenis gaan is al vervelend genoeg... Als je dan na afloop ook nog eens een bon onder je ruitenwisser vindt...quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:40 schreef voyeur het volgende:
Niets te zeggen over mijn opmerking over de laagte van het feit dat mensen zich na afloop van een begrafenis druk maken om een onbenullige boete en kennelijk niet bezig zijn met de begrafenis zelve?
Frappant dat jij denkt te weten hoe ik beleid zou maken. Ik heb alleen willen aangeven dat agenten ook de vaardigheid zouden moeten bezitten om soms eens iets door de vingers te zien. Dit is een situatie die ik daar zeker onder reken, op basis van de informatie waarover ik beschik. Beleid is mooi en prachtig, maar er ik ook zoiets als de menselijke maat. Zie ook het voorbeeld van de parkeerder in Deventer, dat ik eerder in dit topic aanhaalde.quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:40 schreef voyeur het volgende:
Geneuzel over theorie komt wat wezensvreemd over van jou. Ik heb vermoedelijk heel wat meer beleid gemaakt dan jij in mijn leven, zowel binnen de commercie als binnen de overheid en jouw aanpak zou geheid falen. Trouwe agenten moeten in principe handhaven en er leek in dit geval geen enkele aanleiding daarvan af te wijken.
Ik vind jouw gedrag onrespectvol, met al je aannames alsof die mensen te beroerd zijn geweest om te betalen (cq. een parkeerschijf neer te leggen) en om te komen met vergelijkingen met zwartrijden in de trein. Het is heel goed mogelijk dat de bezoekers dit simpelweg niet hebben gemerkt. En nogmaals: als een begrafenis zo veel toeloop krijgt (veel meer dan verwacht) dan ontstaat er een uitzonderlijke situatie, omdat er simpelweg een ruimtegebrek is. Een agent die dan NIET de vaardigheid heeft om een dergelijke situatie in te schatten, vind ik compleet ongeschikt voor zijn vak.quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:40 schreef voyeur het volgende:
Die bejaarde mensen die de oorlog overleefd hadden, maar de regen vreesden hadden ook een taxi kunnen nemen of zoals ze gedaan hebben het risico nemen dat ze een boete kregen. Als je dat doet moet je niet achteraf lopen miepen; dat is pas onrespectvol jegens de overledene en zijn echte naasten.
Wat een belachelijke opmerking. Als een begrafenis zo veel toeloop kent als in dit geval, heb je niet over 1 of 2 auto's die ergens geparkeerd staan. Het gaat dan om tientallen auto's. Bij een agent zou dan een belletje moeten gaan rinkelen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:48 schreef voyeur het volgende:
Natuurlijk vanaf nu eerst alle eigenaren van fout geparkeerde auto's fysiek opsporen en ter plekke interviewen over de reden dat hun auto daar stond. Boodschappen: bon, begrafenis: geen bon, huwelijk: afwachten of het succesvol blijkt, even bij zieke moeders langs: medische geschiedenis moeders checken. Mooi staaltje nieuw beleid.
Alweer de grootst mogelijke bullshit. Die asielkwestie heeft hier helemaal niets mee te maken (maar kennelijk is het je ontgaan dat er een generaal pardon gekomen is). Verder pleit ik NERGENS voor het bekijken van elke individuele foutparkeerder. Ik wijs erop dat zo'n agent beter had moeten nadenken. Tot tien tellen, om je heen kijken. Je afvragen waarom er zo veel auto's fout geparkeerd staan. Je afvragen of er misschien iets aan de hand kan zijn. Enzovoort. Maar goed, ik geef het nu echt op...quote:Op zaterdag 19 april 2008 16:48 schreef voyeur het volgende:
Toen ik nog pleitte voor wat meer clementie bij de asielregeling hoorde ik niemand over deze nieuwe geindividualiseerde aanpak. Hirshi WhatsherName zong een liedje over haar afkomst en kreeg een paspoort en de rest moest terug want regels zijn immers regels. Nu krijgen we gezemel over veel simpeler regels en moet de regelgeving daar ook op maat gemaakt worden. Niet twintigduizend dossiers opnieuw bekijken, maar elke parkeerbon gaan onderzoeken op zijn merites. Nederland is niet vol, maar Nederland loopt vast als je maar Elfletters hebt.
Dat van die parkeerschijven is door iemand hier gemeld hoor...quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:23 schreef Elfletterig het volgende:
met al je aannames alsof die mensen te beroerd zijn geweest om te betalen (cq. een parkeerschijf neer te leggen)
Dat is nooit een excuus.quote:Het is heel goed mogelijk dat de bezoekers dit simpelweg niet hebben gemerkt.
Voor hetzelfde geld waren alle normale parkeerplekken bezet door de bezoekers van de begrafenis en waren de foutparkeerders allemaal lokale mensen die geen plek meer hadden. Ik bedoel... 20 stuks. Het is nu ook weer niet dat dat een extreem aantal is.quote:En nogmaals: als een begrafenis zo veel toeloop krijgt (veel meer dan verwacht) dan ontstaat er een uitzonderlijke situatie, omdat er simpelweg een ruimtegebrek is. Een agent die dan NIET de vaardigheid heeft om een dergelijke situatie in te schatten, vind ik compleet ongeschikt voor zijn vak.
Zelfs ten tijde van die begrafenis waren niet alle auto's daar van bezoekers van die begrafenis. Echt niet. En je kan niet ruiken welke auto nu wel en welke niet bij die begrafenis hoort.quote:Op zaterdag 19 april 2008 17:27 schreef Elfletterig het volgende:
Bij een agent zou dan een belletje moeten gaan rinkelen.
Nee, JIJ moet beter lezen en nadenken. Zie onder.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:41 schreef DS4 het volgende:
Zelfs ten tijde van die begrafenis waren niet alle auto's daar van bezoekers van die begrafenis. Echt niet. En je kan niet ruiken welke auto nu wel en welke niet bij die begrafenis hoort. Misschien moet JIJ er eens wat langer over nadenken...
Dan heb je toch een lees- of oogprobleem. Onderstaand enkele relevante fragmente uit de reacties die zijn gepost door twee van de dochters van de overleden EN iemand die de situatie in Maarn goed kent. Ik roep je met klem op om dit nog eens GOED te lezen voordat je nog meer onzin gaat opschrijven:quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef DS4 het volgende:
Dat van die parkeerschijven is door iemand hier gemeld hoor...
quote:Op donderdag 17 april 2008 23:44 schreef Julliette het volgende:
Henk Das werd begraven in Maarn. Hij werd vanuit het kleine Nederlands Hervormde kerkje begraven omdat hij daar jaren kerkvoogd was en daar zong op het koor. Waar hij de laatste jaren "Kerkte" , Het leerhuis Valkenheide in Maarsbergen viel af omdat verwacht werd dat er vele oude mensen zouden komen die slecht ter been zijn.
Bij dat kerkje in Maarn zijn weinig parkeerplaatsen. Er zijn geen winkels of andere openbare gelegenheden in de buurt. Op enige afstand staan wat huizen. De meeste mensen komen daar altijd lopend of op de fiets naar de Kerk, want alles is daar dichtbij.
Er werden iets meer dan 100 rouw kaarten verzonden. Volgens de begrafenisondernemer krijg je normaal respons op ongeveer 75%. Er kwamen echter uit alle delen van het land tegen de 200 mensen. (die tekenden in het boek) Maar er waren er meer die niet getekend hebben. Deze mensen kenden dat rustige deel van Maarn niet of nauwelijks... Er waren veel mensen van boven de 70 jaar. Waaronder ook in rolstoel, rollator of met stok. Borden met verboden te parkeren? Ik heb ze nooit gezien, en ik heb er jaren gewoond, maar ook niet op gelet bij die kerk, want we gingen op de fiets. Dus ze zouden er kunnen staan.
De gemeente wilde eerst niet dat er na 12 uur begraven werd. Dat waren de verordeningen. Maar juist omdat er oude mensen van ver weg verwacht werden heeft de familie na lang aandringen voor elkaar gekregen dat mensen op tijd bij de dienst zouden kunnen zijn door deze 's middags te houden.
Het was bij aanvang van de dienst echt Beestenweer. Veel mensen moesten zoeken naar de kerk want niet bekend met (dat deel van) Maarn, en waren laat.
Er kwamen heel veel mensen op voor hen onbekend gebied, het merendeel oud, Er stond niet duidelijk waar wel of niet geparkeerd mag/kan worden. Omdat dat gewoon bijna nooit voorkomt dat het daar zo druk is. Ik denk persoonlijk dat er daar hoogstens met de Kerst zoveel mensen in die kerk zitten, en die komen uit de buurt.
quote:Nog even voor de duidelijkheid: De meeste mensen moesten alsnog vaak een heel stuk lopen. Er was gewoonweg niet genoeg plaats voor zo'n grote opkomst. Daar hadden we ook niet op gerekend dat er zoveel mensen zouden komen.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Stap in de auto, rij naar Maarn en oordeel dan. Ik ken Maarn en echt dit was easy scoren voor de politiemensen. Belachelijk. Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
Op de rest van je onzin en die van Voyeur ga ik niet meer reageren. Lees het bovenstaande. Lees het desnoods nog eens. Nog eens en nog eens. En als je het dan nog niet wilt snappen, geef ik het echt op.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:21 schreef klaasjezevenster het volgende:
Het ging niet om berm parkeren maar om het niet gebruiken van de blauwe parkeerkaart.!
Alle bekeurden stonden keurig waar zij moesten staan en al hadden ze de kaart gebruikt de dienst duurde langer dan een uur dus ook dan hadden zij een"overtreding"' begaan.
Klets niet:quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[quote]Dan heb je toch een lees- of oogprobleem.
Let wel: van een aanwezige aldaar. En nota bene een stuk dat je zelf post.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:21 schreef klaasjezevenster het volgende:
Allemaal gelezen en allemaal geen goede redenen:quote:Onderstaand enkele relevante fragmente uit de reacties die zijn gepost door twee van de dochters van de overleden EN iemand die de situatie in Maarn goed kent. Ik roep je met klem op om dit nog eens GOED te lezen voordat je nog meer onzin gaat opschrijven:
Ik wil alles snappen. Maar ik ken de wet. En belangrijker: ik zie ook de belangen van de rest van Nederland. Want voor de bezoekers bestond de wereld uit die begrafenis. Voor de rest van de wereld was de wereld gewoon net zo groot als anders. Die parkeerverboden hebben een reden en die reden is er ook tijdens begrafenissen. Zo niet, dan zijn per direct vrijwel alle parkeerverboden overdag niet meer geldig, want er is altijd wel een begrafenis.quote:En als je het dan nog niet wilt snappen
O, dus omdat er beleid is om begrotingstekorten te dekken door meer en hogere boetes uit te schrijven is tegenwoordig het veiligheidsaspect non-existent... Dus met 200 km/u langs een school die net uit is, is veilig omdat de boete in de algemene middelen verdwijnt. Logisch...quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
Boetes zijn echt voor onze veiligheidniet om de Staatskas te vullen
Het denkproces bij hen die een bonnetje op zijn plaats vonden lijkt anders een stuk beter ontwikkeld. Ook het geweten: dat speelt hier namelijk geen rol bij. Dit is gewoon excuus gezeur zoals je zo vaak ziet.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:15 schreef zoalshetis het volgende:
wat zitten er een boel ongevoelige klootzakken op fok!
klootzakken die ik wel eens vaker terug zie in discussies over hoe gemeen het is om te kraken, of klootzakken die ik wel eens zie zeiken over islambashing, of klootzakken die ik wel eens terug zie en roepen dat anderen facisten zijn. of van die klootzakken die roepen dat verdonk verantwoordelijk is voor de brand.op dit topic. sluit het maar snel. want enig respect, geweten of welke vorm dan ook van normaal nadenken is verloren.
Maar je krijgt die boete in eerste instantie wel van de agent, en terecht. Je kunt 'm alleen aanvechten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
ja, bij de rechtbank wordt je snelheidsovertreding ook verscheurd als je naar je bevallende vrouw moet, of als je een ongeluk veroorzaakt omdat je een hersenbloeding kreeg. zo ook een persoon die zich verdedigd tegen onrecht.
ja. en het aanvechten is toch dit topic? ondanks dat het gesloten had kunnen worden omdat het verder nergens over gaat en een familielid daar om vroeg.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je krijgt die boete in eerste instantie wel van de agent, en terecht. Je kunt 'm alleen aanvechten.
Wij kunnen wel een gezellige internetjuryrechtspraak opzetten, zo van
[x] schuldig
[ ] niet schuldig
maar er zal toch echt een klein onafhankelijk onderzoekje moeten plaatsvinden. En niet door ons.
Wat ik me nou afvraag: waarom grijpt je dit zo aan?quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:15 schreef zoalshetis het volgende:
wat zitten er een boel ongevoelige klootzakken op fok!
dat heb ik vaak genoeg uitgelegd gronk.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag: waarom grijpt je dit zo aan?
Ik bedoel: wat is je probleem? Is dat
-bureaucratie ('regels zijn regels')
-autoriteit (iedereen moet kunnen doen wat-ie zelf wil)
-het soort regels (regels zijn OK, maar foutparkeren moet kunnen, in z'n algemeenheid)
-de situatie (het feit dat het om een begrafenis van een Verzetsheld gaat (ja, ik heb die walgelijke TT bewust laten staan))
Nou, ik zie 't effe niet tussen al die ellenlange postsquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat heb ik vaak genoeg uitgelegd gronk.
Nee. Het aanvechten doe je als groep via rechtshulp. Dit topic is een quasi-intellectuele vingeroefening van betweters (en ja, dat ben ik zelf ook).quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. en het aanvechten is toch dit topic?
Dit is een discussieforum, geen steunbetuigingsforum. Ik vind het verhaal over hun vader prachtig, maar NWS dient er natuurlijk niet echt voor.quote:ondanks dat het gesloten had kunnen worden omdat het verder nergens over gaat en een familielid daar om vroeg.
prima on both accounts. ik zat meer aan fatsoen te denken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Het aanvechten doe je als groep via rechtshulp. Dit topic is een quasi-intellectuele vingeroefening van betweters (en ja, dat ben ik zelf ook).
[..]
Dit is een discussieforum, geen steunbetuigingsforum. Ik vind het verhaal over hun vader prachtig, maar NWS dient er natuurlijk niet echt voor.
A-hum.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
prima on both accounts. ik zat meer aan fatsoen te denken.
Zoals ik al zei, internetsoep wordt nooit zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Ook als Vogelaar haar topic zou lezen zou ik niet vinden dat mensen zich daar in moesten houden.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ah, dat is waarom je iedereen die het niet met je eens is een klootzak noemde?quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 april 2008 00:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ah, dat is waarom je iedereen die het niet met je eens is een klootzak noemde?
Maar zoalshetis komt hier op voor andere mensen, hoor. Ik snap zijn punt wel.quote:Op zondag 20 april 2008 00:16 schreef gronk het volgende:
Fatsoen is voor andere mensen. Jeweets, dat ze je voorrang geven.
quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
ja, bij de rechtbank wordt je snelheidsovertreding ook verscheurd als je naar je bevallende vrouw moet,
Wat een bizar vergelijk. Avas is hier totaal niet aan de orde.quote:of als je een ongeluk veroorzaakt omdat je een hersenbloeding kreeg.
Sinds wanneer schrijven we woorden als 'verzetsstrijder' met een hoofdletter?quote:Op zondag 20 april 2008 10:06 schreef NLweltmeister het volgende:
Ik had dit nieuws gepost, omdat ik bekeuren op een begrafenis niet vind kunnen, als het dan ook nog een Verzetsstrijder betreft onder het mom van Befehl ist Befehl, dan is het helemaal diep treurig
Wat een achterlijke vergelijking, het uitschrijven van boetes met internerings- en vernietigingskampen. Dan doe je de nalatenschap van de verzetsstrijders geen goed recht.quote:Op zondag 20 april 2008 10:06 schreef NLweltmeister het volgende:
@ Juiliette
Van mij uit ook gecondoleerd, hopelijk kan je later lachen om deze situatie, het maakt je vader alleen maar bekender.
Ik had dit nieuws gepost, omdat ik bekeuren op een begrafenis niet vind kunnen, als het dan ook nog een Verzetsstrijder betreft onder het mom van Befehl ist Befehl, dan is het helemaal diep treurig
Die vergelijking wordt impliciet ook al gemaakt in het trouw-artikel, hoor.quote:Op zondag 20 april 2008 12:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een achterlijke vergelijking, het uitschrijven van boetes met internerings- en vernietigingskampen. Dan doe je de nalatenschap van de verzetsstrijders geen goed recht.
Beste DS4, je reactie is echt te verbijsterend voor woorden. Je WEIGERT gewoon te lezen wat er staat, je raaskalt maar door over regelgeving, je doet foute aannames en je toont nul komma nul begrip voor de uitzonderlijke situatie op dat moment. Misschien moet je eens gaan solliciteren bij de politie? Ze zitten vast te springen om overijverige types als jij.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:24 schreef DS4 het volgende:
<knip bagger>
Dus, eigenlijk zou je deze discussie, en dit hele topic het liefste niet willen hebben. Right?quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Maar dat mensen verder helemaal niets over het artikel zelf zeggen en maar doorgaan over die bekeuringen..
Dat ondanks ons verzoek om het te laten rusten is iets wat ik niet begrijp.
De hele wereld kan ook trouw lezen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:15 schreef Julliette het volgende:
Nee deze discussie is wat mij betreft volledig overbodig, en dit is niet de kantine, hier kan de hele wereld op meelezen.
ik denk dat je het beter kan laten rusten, hoe lastig dat ook is. gronk is iemand die weinig tot geen fatsoen kent.quote:Op zondag 20 april 2008 13:15 schreef Julliette het volgende:
Nee deze discussie is wat mij betreft volledig overbodig, en dit is niet de kantine, hier kan de hele wereld op meelezen.
Goed zo! Dat is coulant van (gok ik) de officier van justitie. Een mooi gebaar.quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Kijk en daarom leven we gelukkig in een democratie,
In een totaliteire staat zou dit waarschijnlijk niet hebben kunnen gebeuren. Daar zijn regels, regels, en bevel is bevel.
Maar er is contact opgenomen met de politie. Van hun kant deelde men mee dat een nieuweling verantwoordelijk was voor de bonnen. Dat ze zeker begrip voor de situatie hadden en dat men naar de situatie zou kijken.
Eind deze week kregen we een telefoontje dat de bonnen ingetrokken zullen worden.
Jij kent je vader natuurlijk een stuk beter dan ik, maar ik herinner me de ophef die ontstond over de damslapers, die met een slaapzak op de dam zouden slapen, hetgeen respectloos zou zijn voor de gevallenen. Je vader ging daar heel leuk mee om, vond ik. Hij vond dat juist de vrijheid waarvoor hij gevochten had, de vrijheid om ook dat soort dingen te doen.quote:Ik wil degenen die ons met ons verlies gecondoleerd hebben van harte bedanken voor hun medeleven.
En ook degenen die aangaven dat er met wat meer respect geschreven zou kunnen worden.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar betekent niet dat men maar alles meent te moeten en kunnen zeggen zonder rekening te houden met andermans/vrouws gevoelens.
Mijn vader zou zijn hoofd geschud hebben van verwondering over deze discussie die hier gaande is.
Ik kende het verschijnsel van een forum nauwelijks, maar googlde mijn vaders naam en kreeg dit forum waar ik tot mijn schrik al deze postings las.
Het punt is, je mengt je in een debat op een discussieforum over of je boetes zou moeten uitdelen op dit soort evenementen. Dat is niet respectloos bedoeld voor je vader, maar is eerder een maatschappelijk debat over of je die regels strict zou moeten naleven of juist coulance zou moeten betonen, afhankelijk van verschillende factoren die hierin meespeelden. Met alle respect, jij kwam naar deze discussie toe, en niet andersom.quote:Ik zat hier persoonlijk niet op te wachten. En mijn familie ook niet.
Het valt mij op dat veel mensen oordelen over dingen waar ze weinig tot niets van weten en waar maar dingen over aangenomen worden.
En de hardheid waarmee dat gepaard gaat en de starheid.... Regels zijn regels...
Natuurlijk zullen deze mensen nooit door rood rijden, of te hard, of naast het zebrapad oversteken. Goddank dat er nog mensen zijn die naar het gezag luisteren!
Maar persoonlijk ben ik blij dat er nog wel menselijkheid is, en dan gaat het niet over die lullige ¤ 60,00. Maar puur en alleen om begrip voor je medemens en situaties waarin mensen ongewild terucht kunnen komen.
Ik ben echt geschrokken van de harde oordelen van sommige mensen hier over mensen die ze niet eens kennen. "Ze zullen wel te lui geweest zijn om te lopen.. etc. "
Dat ik bezig ben met de dood en de begrafenis van mijn vader is een natuurlijk gegeven.
Maar dat mensen verder helemaal niets over het artikel zelf zeggen en maar doorgaan over die bekeuringen..
Ik wens jullie allen een prettig dag verder.
Julliette
Kijk, en DIT is nou waar dit hele topic om draait!quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Maar persoonlijk ben ik blij dat er nog wel menselijkheid is, en dan gaat het niet over die lullige ¤ 60,00. Maar puur en alleen om begrip voor je medemens en situaties waarin mensen ongewild terucht kunnen komen.
Dat is eigenlijk ook triest. Je moet het maar zo proberen te zien: dat wat je vader voor Nederland heeft betekend, is geen onderwerp van discussie. Daarover bestaat geen enkel meningsverschil. Probeer het maar als een soort 'compliment' te zien dat er niet inhoudelijk over zijn leven wordt gepraat.quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Dat ik bezig ben met de dood en de begrafenis van mijn vader is een natuurlijk gegeven.
Maar dat mensen verder helemaal niets over het artikel zelf zeggen en maar doorgaan over die bekeuringen... Dat ondanks ons verzoek om het te laten rusten is iets wat ik niet begrijp.
Neu, het is een compliment dat mensen die gebeurtenissen willen uitventen voor populistische ideeen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:34 schreef Elfletterig het volgende:
Dat is eigenlijk ook triest. Je moet het maar zo proberen te zien: dat wat je vader voor Nederland heeft betekend, is geen onderwerp van discussie. Daarover bestaat geen enkel meningsverschil. Probeer het maar als een soort 'compliment' te zien dat er niet inhoudelijk over zijn leven wordt gepraat.
Juliette, je hóeft hier niet te komen. Ik snap dat je erg bezig bent met je verdriet, en ik snap ook dat je dit kleinzielige geneuzel niet met je vader wil associeren. Maar er is hier wel een vrijheid van debatteren. Je hebt zelf gezien dat enkele echt ongepaste reacties zijn weggehaald, maar je zou eens moeten kijken wat er over andere "publieke" figuren wordt besproken.quote:
Ik lees wat je schrijft, maar het snijdt gewoon geen hout.quote:Op zondag 20 april 2008 13:03 schreef Elfletterig het volgende:
Je WEIGERT gewoon te lezen wat er staat
Die lijkt mij gewoon van belang...quote:je raaskalt maar door over regelgeving,
Jij bent degene die aannames doet en die wat last heeft met lezen (ik wijs je even op je blunder met de parkeerschijf).quote:je doet foute aannames
Jij toont nul komma nul begrip voor de mensen die daar wonen en toevallig moeten zijn. Ik heb best begrip voor de mensen op de begrafenis, maar dat gaat niet zover als dat ik vind dat ze gelijk hebben omdat ze naar een begrafenis gingen.quote:en je toont nul komma nul begrip voor de uitzonderlijke situatie op dat moment.
Ik denk dat het vastloopt op het feit dat ik niet terug wil gaan in inkomen. En daarbij ben ik een grote criticaster van de politie. En zelfs dan zie ik hier geen enkele reden om deze agent iets te verwijten. Integendeel.quote:Misschien moet je eens gaan solliciteren bij de politie? Ze zitten vast te springen om overijverige types als jij.
Ik lees wat de journalist schreef "mensen wilden niet door de regen lopen en parkeerde dus dichterbij dan ze anders gedaan zouden hebben" en zie de bevestiging daarvan bij een andere aanwezige.quote:Je blijft schrijven dat die mensen niet ver wilden lopen. Feit is echter dat vele mensen een heel stuk hebben moeten lopen. Is het tot je doorgedrongen dat er simpelweg niet genoeg plek was rondom die kerk? Kennelijk niet.
Klopt, maar niet om fout te parkeren.quote:Je opmerkingen over gemeente en 'geen goed idee' zijn te verbijsterend voor woorden. De gemeente heeft toestemming gegeven: punt uit.
Probeer eens te parkeren in een stad. Doe het eens in de ochtend en doe het eens na 12 uur. Misschien dat er dan iets door die plaat voor jouw kop heen gaat...quote:Overigens was niet de logistiek, maar het TIJDSTIP de reden waarom de gemeente moeilijk deed.
Een parkeerplaats met blauwe schijven in een omgeving waar alleen geparkeerd wordt door omwonenden. Het zal de enige in NL zijn... Dit is nu precies wat ik bedoel: jij kijkt niet verder dan je neus lang is.quote:Veel andere auto's zullen er ook niet hebben gestaan, aangezien het punt NIET in de buurt van winkels ligt, zoals je had kunnen lezen. Maar ja...
Tel eens voor de grap hoe vaak je het al gedaan hebt en vraag jezelf dan eens af wie je nu diskwalificeert als het waar zou zijn wat je nu zegt...quote:Je blijft zoveel onzin uitkramen, daar valt echt niet tegenin te praten.
Dat is vrije keuze. Als ze terug komen lezen ze het. Zo niet, dan niet. Ik heb er geen nieuws van gemaakt.quote:Ik haak af.[quote]
ALWEER?
[quote]Ik hoop dat de nabestaanden de bagger in dit topic verder niet meer hebben hoeven lezen.
Wendt u zich tot Trouw. Die hebben er een publiek verhaal van gemaakt.quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Ik zat hier persoonlijk niet op te wachten. En mijn familie ook niet.
Natuurlijk doe ik dat. Alleen, ik betaal die overtredingen. Sterker nog, ik heb van de week 18 bedragen over laten maken naar het CJIB. (bedrijfsauto's overigens, niets van mijzelf deze keer)quote:Natuurlijk zullen deze mensen nooit door rood rijden, of te hard, of naast het zebrapad oversteken.
Nogmaals: wendt u zich tot Trouw, want die melden dit. Als het onzin is, dan moet je de journalist aan zijn oren trekken.quote:Ik ben echt geschrokken van de harde oordelen van sommige mensen hier over mensen die ze niet eens kennen. "Ze zullen wel te lui geweest zijn om te lopen.. etc. "
Ik denk dat je dat ook niet wil horen... tenzij het positief is. Want dat is eigenlijk jouw klacht: er zijn jouw onwelgevallige meningen. Waarmee jij te kennen geeft vrijheid van meningsuiting niet helemaal te begrijpen.quote:Maar dat mensen verder helemaal niets over het artikel zelf zeggen
Helemaal mee eens. En was het toevallig bonnendag? Ook al is er geen officieel quotum? Die dacht natuurlijk zijn slag te slaanquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Bekeuren tijdens een begrafenis is ietwat sneu, of het nou pietje puk, de paus of Henk Das is!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonnendagquote:Ofschoon het kabinet bij monde van Minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes heeft aangegeven dat er geen quota voor bekeuringen worden opgenomen in het prestatiecontract voor 2007 en 2008 is het voor leidinggevenden een belangrijke en meetbare norm geworden.
Was het duidelijk aangegeven dat je daar niet mocht parkeren? Maar ben blij dat die bekeuringen er niet meer zijn.quote:Bij dat kerkje in Maarn zijn weinig parkeerplaatsen. Er zijn geen winkels of andere openbare gelegenheden in de buurt. Op enige afstand staan wat huizen.
De meeste mensen komen daar altijd lopend of op de fiets naar de Kerk, want alles is daar dichtbij.
Juliette, ik raad je aan als je geen ervaring hebt met forums ze de komende periode gewoon te negeren. Verwerk de dood van je vader en negeer het internet. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt en je hebt het volste recht om je eigen rouw te beleven, maar de wereld draait nu eenmaal door. Zijn begrafenis kwam op een ongelukkige wijze in het nieuws door een paar stompzinnige, vrij irrelevante zinnetjes in een verder prima artikel in Trouw.quote:Op zondag 20 april 2008 13:09 schreef Julliette het volgende:
Kijk en daarom leven we gelukkig in een democratie,
In een totaliteire staat zou dit waarschijnlijk niet hebben kunnen gebeuren. Daar zijn regels, regels, en bevel is bevel.
Maar er is contact opgenomen met de politie. Van hun kant deelde men mee dat een nieuweling verantwoordelijk was voor de bonnen. Dat ze zeker begrip voor de situatie hadden en dat men naar de situatie zou kijken.
Eind deze week kregen we een telefoontje dat de bonnen ingetrokken zullen worden.
Ik wil degenen die ons met ons verlies gecondoleerd hebben van harte bedanken voor hun medeleven.
En ook degenen die aangaven dat er met wat meer respect geschreven zou kunnen worden.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar betekent niet dat men maar alles meent te moeten en kunnen zeggen zonder rekening te houden met andermans/vrouws gevoelens.
Mijn vader zou zijn hoofd geschud hebben van verwondering over deze discussie die hier gaande is.
Ik kende het verschijnsel van een forum nauwelijks, maar googlde mijn vaders naam en kreeg dit forum waar ik tot mijn schrik al deze postings las.
Ik zat hier persoonlijk niet op te wachten. En mijn familie ook niet.
Het valt mij op dat veel mensen oordelen over dingen waar ze weinig tot niets van weten en waar maar dingen over aangenomen worden.
En de hardheid waarmee dat gepaard gaat en de starheid.... Regels zijn regels...
Natuurlijk zullen deze mensen nooit door rood rijden, of te hard, of naast het zebrapad oversteken. Goddank dat er nog mensen zijn die naar het gezag luisteren!
Ik ben echt geschrokken van de harde oordelen van sommige mensen hier over mensen die ze niet eens kennen. "Ze zullen wel te lui geweest zijn om te lopen.. etc. "
Ik wens jullie allen een prettig dag verder.
Julliette
Even voor de goede orde: als het door de publicitaire druk komt vind ik dat ook een slechte zaak. Ik heb ook niet gezegd dat ik het intrekken terecht vind (ik kan dat niet beoordelen), ik heb alleen gezegd dat ik deze afloop de betrokkenen gun.quote:Op zondag 20 april 2008 23:12 schreef voyeur het volgende:
Het enige verschil is dat ik het onder publicitaire druk intrekken van wat parkeerbonnetjes heel treurig vind.
Kennelijk gaat het lezen je slecht af. Ik geef geen mening over het intrekken. Ik kan het niet beoordelen. Dat jij dat kan... ach, wellicht heb jij een glazen bol...quote:Op maandag 21 april 2008 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
Voyeur en DS4, wat laten jullie je verschrikkelijk kennen. Het is juist een uitstekende zaak dat de politie heeft erkend dat deze parkeerbonnen niet uitgedeeld hadden moeten worden.
Of het feit dat een landelijk dagblad er zich mee bemoeide... Dat zou nl. niet de eerste keer zijn.quote:Er is dus inderdaad een beginneling aan het werk geweest hier. Klopt precies met wat ik eerder al aangaf: iedere weldenkende agent telt tot tien voordat hij in deze situatie parkeerbonnen gaat uitschrijven. Gelukkig ziet de politie in dat er soms omstandigheden zijn waarbij je bepaalde zaken even door de vingers moet zien.
Zei Elfletterig nadat hij voor de zoveelste keer reageerde nadat hij had aangegeven niet meer te zullen reageren...quote:Jullie zetten namelijk jezelf EN dit forum voor schut.
De torn van de foutparkeerders van Nederland is over ons afgeroepenquote:Op maandag 21 april 2008 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
....
Jullie zetten namelijk jezelf EN dit forum voor schut.
Maar dat is helemaal niet wat hier gezegd wordt.quote:Op maandag 21 april 2008 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat sommigen van mening zijn dat je voor het bezoeken van een begrafenis fout mag parkeren.
Mag het dan voor een bruiloft ook, of mag het alleen bij trieste gebeurtenissen?
Als er een familielid in kritieke toestand in het ziekenhuis wordt opgenomen mag je je auto ook zo dicht mogelijk bij de deur zetten zeker?
Tja, dat heeft alles te maken met het absurde gedrag dat Voyeur en jij in dit topic tentoonspreiden. Ik had gehoopt dat jullie een keertje zouden ophouden met die kromme redeneringen en vreemde aantijgingen, maar jullie gaan maar door met zuigen. Het is gewoon schrijnend om te lezen hoe weinig inlevingsvermogen jullie hebben en hoe snel je een oordeel weet te vellen met allerlei foute veronderstellingen erin, die je had kunnen voorkomen door beter te lezen. De grootst mogelijke bagger is in dit topic voorbij gekomen: van parkeren in een grote stad, tot: te lui om te lopen, tot: gevaar door fout parkeren, enzovoort. Allemaal onjuist.quote:Op maandag 21 april 2008 09:27 schreef DS4 het volgende:
Zei Elfletterig nadat hij voor de zoveelste keer reageerde nadat hij had aangegeven niet meer te zullen reageren...![]()
Kijk... En zo'n agent begrijpt het dus WELquote:Op maandag 21 april 2008 09:59 schreef Oblivion het volgende:
Vorige maand moest ik hals over kop naar de eerste hulp, wat denk je, alles bezet! Zet mijn vent af bij de deur, vlieg naar de andere kant zet mijn auto (van wat ik dacht dat het netjes en geoorloofd was) neer, ren hard terug. (Bij paniek let ik ook niet meer echt op borden, mijn fout...) Komen we een half uur later terug, een bon...De auto stond fout. Balen dus. Maar de parkeermeneer zag dat mijn meneer in een mitella en een met wit gezichtje zat en verscheurde resoluut de bon.
Deze meneer vertelde mij ook dat de volgende keer als zoiets gebeurd, je de auto beter niet neer kan zetten aan de kant waar dus heel veel auto's staan, die staan namelijk meestal fout.
![]()
Niks mis mee hoe de agent in het geval van Oblivion heeft gehandeld, maar als het anders zou zijn geweest en de bon was niet verscheurd had hij opzich ook gelijk gehad.quote:Op maandag 21 april 2008 10:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kijk... En zo'n agent begrijpt het dus WELZo'n man is dus WEL geschikt voor zijn beroep. Regeren in de geest van de wet. Maar ik denk niet dat DS4 en consorten dit snappen. Die gaan jou nu doorzagen over je onverantwoordelijke gedrag, over de gevaren die je hebt veroorzaakt, enzovoort...
Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt voor het overtreden van de regels in geval van die 'bepaalde omstandigheden'. Als ik foutparkeer om iemand naar de eerste hulp te brengen, en ik krijg daarvoor een bon, dan is 't jammer, maar helaas.quote:Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
Soms zijn er even bepaalde omstandigheden WAAR NIEMAND OM VRAAGT die je even door de vingers moet zien.
Tuurlijk, als automobilist heb je altijd een eigen verantwoordelijkheid. De vraag is alleen hoe veel keuze je precies hebt. Wat ook meespeelt, is in hoeverre de dienstdoende agent in de gaten heeft dat er van een bijzondere omstandigheid sprake is. De agent in het voorbeeld van de Eerste Hulp heeft dat gelukkig goed kunnen inschatten, de beginneling in Maarn duidelijk niet. De politie erkent dat dan ook.quote:Op maandag 21 april 2008 10:34 schreef gronk het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt voor het overtreden van de regels in geval van die 'bepaalde omstandigheden'. Als ik foutparkeer om iemand naar de eerste hulp te brengen, en ik krijg daarvoor een bon, dan is 't jammer, maar helaas.
Maar dat is dus een gunst, en geen recht. Anders dan hadden we de wet wel aangepast.quote:Op maandag 21 april 2008 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Tuurlijk, als automobilist heb je altijd een eigen verantwoordelijkheid. De vraag is alleen hoe veel keuze je precies hebt. Wat ook meespeelt, is in hoeverre de dienstdoende agent in de gaten heeft dat er van een bijzondere omstandigheid sprake is. De agent in het voorbeeld van de Eerste Hulp heeft dat gelukkig goed kunnen inschatten, de beginneling in Maarn duidelijk niet. De politie erkent dat dan ook.
Ja vind ik ook, toch verscheurde hij hem omdat de omstandigheden niet helder waren.quote:Op maandag 21 april 2008 10:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen stellen dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt voor het overtreden van de regels in geval van die 'bepaalde omstandigheden'. Als ik foutparkeer om iemand naar de eerste hulp te brengen, en ik krijg daarvoor een bon, dan is 't jammer, maar helaas.
Alleen gaf die bron aan dat er helegaar geen parkeerschijf was neergelegd. Als die er wel was gelegd en er was een overschrijding van zeg 15 minuten, wellicht was dan wel een oogje dichtgeknepen... Het is iig al een andere situatie dan helemaal geen schijf neer leggen.quote:Op maandag 21 april 2008 09:59 schreef Oblivion het volgende:
(Dus ook een blauw gedeelte maar dat de tijd langer duurt dan geoorloofd is in een KLEIN dorp)
Ja, ons gedrag was ook ineens heel anders nadat jij had aangegeven niet meer te zullen reageren...quote:Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef Elfletterig het volgende:
Tja, dat heeft alles te maken met het absurde gedrag dat Voyeur en jij in dit topic tentoonspreiden.
Het is vooral vreemd om te zien dat jij niet wenst te begrijpen dat er meer belangen spelen dan alleen die van de bezoekers van de begrafenis.quote:Het is gewoon schrijnend om te lezen hoe weinig inlevingsvermogen jullie hebben
Ach, de glazen bol weer...quote:Allemaal onjuist.
Ze hebben het voorgelegd aan de OvJ en die heeft gelet op de omstandigheden besloten om de bonnen te laten voor wat ze zijn. Een oordeel dat de agent te snel het bonnenboekje heeft getrokken zie ik niet. Er staat alleen dat er door een onervaren agent geschreven is. Meer niet. De rest VERZIN JIJ ERBIJ.quote:Gelukkig heeft de politie ZELF erkend dat de (onervaren) agent te snel het bonnenboekje tevoorschijn heeft gehaald.
Even terugzoeken:quote:Precies mijn punt.
Ja exact... Ik lees inderdaad dat het om een onerva.... o nee... Het ging over agenten in het algemeen, de cultuur, enz.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
Die voorbeelden noemde ik om aan te tonen hoe hijgerig snel politieagenten tegenwoordig met het bonnenboekje in de aanslag klaar staan. Het gaat me om de cultuur die daar achter schuilgaat.
Die agent had toch de omstandigheden waar niemand om vraagt door de vingers gezien?quote:Soms zijn er even bepaalde omstandigheden WAAR NIEMAND OM VRAAGT die je even door de vingers moet zien.
Die zijn er. En ik zie niet in waarom een begrafenis in zijn algemeenheid een reden is om van de geldende regels af te wijken.quote:Omstandigheden die het rechtvaardigen om even van de geldende regels af te wijken.
-edit- Nutteloosquote:Maar goed... ik kan nog een uur zo doorpraten, je wilt het toch niet snappen.En juist DAT is nou het schrijnende.
Nee, jij leest bijzonder slecht. Die agent heeft zich vergewist van de omstandigheden van DAT geval. Nog afgezien van het feit dat eerste hulp een totaal andere situatie is dan een begrafenis. Daar kun je wel zorgen dat je een half uur van te voren aanwezig bent om je auto desnoods een dorp verderop te parkeren.quote:Op maandag 21 april 2008 10:04 schreef Elfletterig het volgende:
Kijk... En zo'n agent begrijpt het dus WELZo'n man is dus WEL geschikt voor zijn beroep. Regeren in de geest van de wet. Maar ik denk niet dat DS4 en consorten dit snappen. Die gaan jou nu doorzagen over je onverantwoordelijke gedrag, over de gevaren die je hebt veroorzaakt, enzovoort...
En er is ook zoiets als een rechter die deze afweging hoort te maken en vooral niet de politie. Prima als ze een keer niet optreden bij een eenvoudig vergrijp, maar ik moet er niet aan denken dat een agent steeds deze afweging moet maken. Daar zijn ze niet voor. Ze maken een PV op van wat ze feitelijk aantreffen. Het is aan de OvJ om dan een vervolgingsbeslissing te nemen (dat is hier ook gebeurt) en als je het daar niet mee eens bent kun je als dader bij de rechter terecht en zelfs ook als slachtoffer (hoewel hier niet van toepassing).quote:Op maandag 21 april 2008 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
maar er is ook zoiets als de menselijke maat, geest van de wet, inlevingsvermogen, iets door de vingers zien... hoe je het ook wilt noemen.
Het is natuurlijk ook precies hetzelfde als je de overtreder kan aanhoren, of dat deze een paar honderd meter verder in de kerk zit...quote:Op maandag 21 april 2008 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
De agent in het voorbeeld van de Eerste Hulp heeft dat gelukkig goed kunnen inschatten, de beginneling in Maarn duidelijk niet.
Wat ik al aangaf: dat had alles te maken met de botte - bord voor je hoofd - opstelling die jij in dit topic tentoonspreidt.quote:Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef DS4 het volgende:
Ja, ons gedrag was ook ineens heel anders nadat jij had aangegeven niet meer te zullen reageren...Man, wat een smoesjes...
Het is nog veel vreemder dat jij WEL weet te wijzen op DIE belangen, maar verdomd weinig begrip kan opbrengen voor mensen die een begrafenis bijwonen. Wat denk je? Dat die begrafenis een week later nog eens wordt overgedaan ofzo? Welk belang kan in vredesnaam zwaarder wegen? Dat de bewoners van die paar huizen in de verre omgeving een paar uur lang wat auto's voor de deur hebben staan?quote:Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef DS4 het volgende:
Het is vooral vreemd om te zien dat jij niet wenst te begrijpen dat er meer belangen spelen dan alleen die van de bezoekers van de begrafenis.
-edit-Probeer het op een andere manierquote:Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef DS4 het volgende:
Ik snap jou best. Je hebt jezelf ingegraven en blijft maar hameren op een non-argument. En dat terwijl je geregeld iets verstandigs had gezegd: dat je niet meer zou reageren...
En die agent kon dat dus omdat je aan kwam lopen... Ik denk dat als deze agent aan het schrijven was geweest terwijl de kerk uit was gegaan hij wellicht ook een andere afweging had gemaakt.quote:Op maandag 21 april 2008 11:00 schreef Oblivion het volgende:
Maar het sierde de man dat hij keek naar MIJN situatie. Kijken hè? Niet luisteren.
Dat zal het zijn. Omdat ik een andere mening heb die ik netjes kan onderbouwen heb ik een bord voor mijn hoofd en niet de persoon die, alsof hij een kras op zijn toetsenbord heeft, maar blijft herhalen, herhalen, herhalen, herhalen...quote:Op maandag 21 april 2008 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik al aangaf: dat had alles te maken met de botte - bord voor je hoofd - opstelling die jij in dit topic tentoonspreidt.
Ik ben nog nooit te laat geweest voor een begrafenis. Kwestie van tijdig vertrekken. Het idee dat het moeilijk verkrijgen van een parkeerplek in NL niet voorzienbaar is, is belachelijk. Nog afgezien van het feit dat (b.v.) het neerleggen van een parkeerschijf geen uren hoeft te kosten. Nog geen minuut.quote:Het is nog veel vreemder dat jij WEL weet te wijzen op DIE belangen, maar verdomd weinig begrip kan opbrengen voor mensen die een begrafenis bijwonen. Wat denk je? Dat die begrafenis een week later nog eens wordt overgedaan ofzo?
Nee, maar b.v. het belang van veiligheid. Als iemand het zicht op een kruising ontneemt en er komt een fietser onder een auto daardoor.... zou dat belang ook bij jou zwaarder kunnen wegen? Of is naar een begrafenis gaan belangrijker dan wat dan ook?quote:Welk belang kan in vredesnaam zwaarder wegen? Dat de bewoners van die paar huizen in de verre omgeving een paar uur lang wat auto's voor de deur hebben staan?
Voyeur had dus wel moeten reageren. Ach, fijn...quote:Er had in dit topic maar één iemand zo verstandig moeten zijn om niet te reageren en dat ben jij.
Ik heb het niet gehad over de overledene en ik heb er geen nieuws van gemaakt.quote:gebrek aan respect voor een overledene,
Er is niets uitzonderlijks aan lastig parkeren bij een kerk. Ik weet dat. Misschien omdat ik meer begrafenissen mee heb gemaakt en zelf ook wel eens lang heb moeten wandelen.quote:gebrek aan begrip voor uitzonderlijke omstandigheden
Aangezien dat gewoon juist is.quote:Je blijft maar door-emmeren dat begrafenissen geen reden zijn om fout te parkeren
Ik had het niet over al die mensen die wel juist parkeren, maar de mensen die het juist niet doen.quote:net alsof alle begrafenisbezoekers in Nederland zichzelf stelselmatig het recht gunnen om overal fout te parkeren.
*zucht* Het gaat niet zozeer om de onderbouwing, maar aan je gebrek aan inlevingsvermogen in de situatie die zich daar afspeelde. Dat wil er maar niet in. Nu ook weer: kom je weer aanzetten met dat de veiligheid in het geding was, terwijl die auto's gewoon geparkeerd stonden op parkeerplaatsen. Ze zijn beboet voor het niet-plaatsen van een parkeerschijf, niet voor fout parkeren.quote:Op maandag 21 april 2008 12:15 schreef DS4 het volgende:
Omdat ik een andere mening heb die ik netjes kan onderbouwen...
Deze opmerking is tekenend voor alles wat je straal negeert in dit topic. Je doet werkelijk alsof iedere begrafenis identiek is, ieder dorp even groot is en iedere kerk op dezelfde plek in een dorp staat. WIL of KUN je nou niet begrijpen dat iemand die de situatie in Maarn precies kent, al heeft uitgelegd dat daar een groot ruimteprobleem ontstaat wanneer er zo veel toeloop is bij een begrafenis? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat deze begrafenis meer dan dubbel zo veel bezoekers trok als verwacht? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat mensen daadwerkelijk een stuk hebben moeten wandelen?quote:Op maandag 21 april 2008 12:15 schreef DS4 het volgende:
Er is niets uitzonderlijks aan lastig parkeren bij een kerk. Ik weet dat. Misschien omdat ik meer begrafenissen mee heb gemaakt en zelf ook wel eens lang heb moeten wandelen.
En hier zijn we het fundamenteel oneens. Ik vind namelijk dat een agent WEL een dergelijke afweging goed moet kunnen maken. Dat is overigens ook iets wat veel agenten dan ook doen. Want het is te triest voor woorden dat de rechterlijke macht in ons land zich moet gaan bezighouden met die soort flutzaakjes, die gewoon te voorkomen zijn als agenten een gezonde afweging maken.quote:Op maandag 21 april 2008 11:59 schreef DS4 het volgende:
En er is ook zoiets als een rechter die deze afweging hoort te maken en vooral niet de politie. Prima als ze een keer niet optreden bij een eenvoudig vergrijp, maar ik moet er niet aan denken dat een agent steeds deze afweging moet maken. Daar zijn ze niet voor.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die vlieger gaat in het geval van Maarn dus niet op. Daar had de agent (het was een beginneling, dus dat verklaart veel) even beter moeten nadenken voordat hij het bonnenboekje pakte. Ik heb al aangegeven waarom. Natuurlijk moet deze manier van denken niet de regel zijn, maar de uitzondering. Maar als agent hoor je ook te snappen wat uitzonderlijke omstandigheden zijn. Het is dus ook niet voor niets dat de bonnen zijn ingetrokken.quote:Op maandag 21 april 2008 11:59 schreef DS4 het volgende:
Het idee dat agenten zich continu bezig zouden moeten houden met het gokken naar verontschuldigbare omstandigheden en daar op moeten anticiperen is bespottelijk.
dus de wet moet uitgebreid worden met de zin: .".. behalve als het reisdoel een begrafenis is, dan mag je namelijk WEL overal parkeren"quote:Op woensdag 16 april 2008 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, doen ze wel vaker op begrafenissen. lijkenpikkers zijn het.
Dit is toch gewoon tegen beter weten in... Er stonden auto's in de berm geparkeerd. Punt. of het moet zijn dat de aanwezigen daarover logen.quote:Op maandag 21 april 2008 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ook weer: kom je weer aanzetten met dat de veiligheid in het geding was, terwijl die auto's gewoon geparkeerd stonden op parkeerplaatsen.
Als dat zo zou zijn (dat kan), dan vind ik dat echt onverschuldigbaar. Die schijf hoort in je auto te liggen. En je hoort dat ding dan gewoon neer te leggen. Nogmaals: als dan de dienst langer duurt... dan heb ik daar wel begrip voor. Maar die schijf gewoon niet neerleggen... ik zie niet in waarom dat in deze omstandigheid niet kan.quote:Ze zijn beboet voor het niet-plaatsen van een parkeerschijf, niet voor fout parkeren.
Ik ben eigenlijk nooit te laat. Voor niets. Reden: ik zorg dat ik ofwel tijdig vertrek (en dan ben ik soms ook gewoon veel vroeger ter plaatse), ofwel ik zorg dat ik in de omgeving overnacht (ik ga bij een zitting in Amsterdam om 9.00u niet gokken dat de trein/auto mij op tijd in Amsterdam krijgen).quote:Bij deze dienst was dat - mede door de enorme toeloop van dubbel zo veel mensen als verwacht - helaas wel geval.
Ik zie niet in waarom een half uur speling niet voldoende is. En zeker niet in het geval van een parkeerschijf neerleggen.quote:Enig verband tussen "dubbel zo veel toeloop als verwacht" en te laat in de kerk aankomen, schijnt je echter te ontgaan.
Maar wel over de agent?quote:Verder is het niet aan jou en mij om een oordeel te vellen over de dominee
Ik weet gewoon hoe zoiets in de praktijk werkt. Als de mensen nog bij bosjes binnenkomen, dan wordt er even gewacht.quote:Dat raakt de privésfeer van de overledene en zijn familie en het is iets waar jij en ik je VERRE van moeten houden.
Je maakt de denkfout dat ik nooit in Maarn geweest ben...quote:Deze opmerking is tekenend voor alles wat je straal negeert in dit topic. Je doet werkelijk alsof iedere begrafenis identiek is, ieder dorp even groot is en iedere kerk op dezelfde plek in een dorp staat. WIL of KUN je nou niet begrijpen dat iemand die de situatie in Maarn precies kent, al heeft uitgelegd dat daar een groot ruimteprobleem ontstaat wanneer er zo veel toeloop is bij een begrafenis?
Dus stonden ze ver van de kerk. En hoe had de agent toen moeten weten dat het om bezoekers van de begrafenis gaat?quote:WIL of KUN je nou niet begrijpen dat deze begrafenis meer dan dubbel zo veel bezoekers trok als verwacht? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat mensen daadwerkelijk een stuk hebben moeten wandelen?
Weer zo'n iemand die komt binnenwaaien en het topic niet goed doorleest.quote:Op maandag 21 april 2008 12:39 schreef punchdrunk het volgende:
dus de wet moet uitgebreid worden met de zin: .".. behalve als het reisdoel een begrafenis is, dan mag je namelijk WEL overal parkeren"
wat een bullshit. als je geen boete wil, moet je je auto niet fout parkeren. punt.
Nou, de wet denkt daar anders over en de agent wordt er niet voor opgeleid.quote:Op maandag 21 april 2008 12:31 schreef Elfletterig het volgende:
En hier zijn we het fundamenteel oneens. Ik vind namelijk dat een agent WEL een dergelijke afweging goed moet kunnen maken.
Nou, dat valt wel mee. Dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig niet. En het maken van die afweging veronderstelt toch dat de agent wetenschap heeft van de redenen. En wat jij ook moge beweren: ook al wist die agent dat er een dienst bezig was, hij kon niet ruiken welke auto's nu wel en welke niet toebehoorden aan de bezoekers aldaar.quote:Dat is overigens ook iets wat veel agenten dan ook doen.
OvJ zit er tussen...quote:Want het is te triest voor woorden dat de rechterlijke macht in ons land zich moet gaan bezighouden met die soort flutzaakjes, die gewoon te voorkomen zijn als agenten een gezonde afweging maken.
Ik vind dat jij dat oordeel te makkelijk maakt. Jij hebt de situatie niet gezien. Ik ook niet, maar ik oordeel dan ook niet dat de boete wel of niet moet blijven staan.quote:Dat ben ik helemaal met je eens, maar die vlieger gaat in het geval van Maarn dus niet op.
quote:Parkeerschijf met klok
Automatische parkeerschijf.
Geen boetes meer. ¤ 7,95
Heb je ook gelijk in, hier betrof het een heel druk ziekenhuis met wegwerkzaamheden...quote:Op maandag 21 april 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
En die agent kon dat dus omdat je aan kwam lopen... Ik denk dat als deze agent aan het schrijven was geweest terwijl de kerk uit was gegaan hij wellicht ook een andere afweging had gemaakt.
Het idee dat sommigen hebben dat de agent maar had moeten gokken dat de foutparkeerders in de kerk zaten vind ik dan ook vreemd. En "jouw" agent was ook niet uitgegaan van een verontschuldigbare parkeerovertreding als hij jou niet had zien aankomen. En terecht dat jij dan ook niet die agent dan de foute persoon vindt, maar de schuld in eerste instantie bij jezelf zoekt. Ook al vind ik dat je meer recht van spreken hebt, want als je naar de eerste hulp moet, dan heb je echt haast die je niet had kunnen voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |