abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:51:33 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58135741
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Stap in de auto, rij naar Maarn en oordeel dan.
Ik ken Maarn en echt dit was easy scoren voor de politiemensen.

Belachelijk.

Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
Kijk, en dat ben ik nou wel weer helemaal met je eens.

Bekeuren tijdens een begrafenis is ietwat sneu, of het nou pietje puk, de paus of Henk Das is!
pi_58140750
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee! Niet weggaan! Je ontneemt internetzeikerds de kans om hun morele gelijk te halen!

Overigens vind ik het een prachtig verhaal hoe je vader je moeder heeft veroverd. Gecondoleerd, oprecht.
sluit ik me graag bij aan...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58143296
Het ging niet om berm parkeren maar om het niet gebruiken van de blauwe parkeerkaart.!
Alle bekeurden stonden keurig waar zij moesten staan en al hadden ze de kaart gebruikt de dienst duurde langer dan een uur dus ook dan hadden zij een"overtreding"' begaan.
Ik vind sommige reacties zo buiten propotie dat ik mij schaam dat deze discussie is onstaan.
Dit is mijn vader onwaardig en zou hem dus graag stoppen.
pi_58144004
Een aantal verbijsterende reacties in dit topic SINDS de toelichting van Julliette die echt weinig aan duidelijkheid te wensen overlaat. We zetten even kort op een rij:

- Grote drukte door begrafenis in centrum van vrij kleine plaats, dus sowieso onvoldoende ruimte. Dat is al reden 1 om als agent even de regels door de vingers te zien. Het gaat hier om een begrafenis. Mensen komen daar niet voor hun plezier naar toe.
- Het was noodweer. Goede aanvullende reden waarom mensen niet een heel stuk willen lopen. Je wilt immers niet drijfnat in de kerk hoeven te zitten.
- Een groot deel van het publiek was oud. Dit is redelijkerwijs te verwachten. Kun je van deze mensen verwachten dat ze een heel stuk door de stromende regen gaan lopen? Dat is tegen het asociale aan.
- Het tijdstip van de begrafenis was met de gemeente overlegd, maar kwam de gemeente kennelijk niet al te best uit. Motief? De gemeente had in elk geval de politie over deze bijzondere situatie moeten inseinen. Een goede gemeente heeft dat ook gedaan, want een dergelijke begrafenis met een zo'n grote toeloop, op een ongebruikelijk tijdstip dient even gemeld te worden.

Ik geloof er dus ook nul komma nul van dat de politie NIET van deze begrafenis op de hoogte was. Je maakt mij niet wijs dat
a) de gemeente de politie niet heeft geïnformeerd
b) het overlijden van deze persoon geen media-aandacht heeft gehad in die omgeving.

En dan nog... ZELFS als aan A en B niet is voldaan, begrijp ik nog steeds niet waarom die agent aan het bekeuren slaat. In de stromende regen, rondom een kerk. Terwijl je redelijk simpel kunt vaststellen dat er een begrafenis gaande is. Als je het dan in je hoofd haalt om bonnen te gaan uitschrijven, ben je wat mij betreft compleet ongeschikt voor je functie. Schandalig gewoon, ongeacht de persoon die wordt begraven. Dat is namelijk hooguit een reden om nog wat EXTRA begrip en respect op te brengen.
pi_58144339
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk, en dat ben ik nou wel weer helemaal met je eens.

Bekeuren tijdens een begrafenis is ietwat sneu, of het nou pietje puk, de paus of Henk Das is!
Een op de stoep gekwakte auto staat bij een begrafenis anders net zo veel in de weg als die van Freek Frikadel die 'even snel' bij de snackbar moest zijn.

Een overlijden mag dan voor de directe omgeving het gevoel geven dat de werled stil staat, de rest van de wereld zal een een zorg wezen hoor.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:56:39 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58144422
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Een op de stoep gekwakte auto staat bij een begrafenis anders net zo veel in de weg als die van Freek Frikadel die 'even snel' bij de snackbar moest zijn.

Een overlijden mag dan voor de directe omgeving het gevoel geven dat de werled stil staat, de rest van de wereld zal een een zorg wezen hoor.
wat een onaardige tekst. ze maken voor een begrafenis wel degelijk uitzonderingen in het verkeer. neem de rouwstoet, dan moet die omgeving ook wachten of even aan de kant. die coulantheid ontbreekt hier.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58144466
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een onaardige tekst. ze maken voor een begrafenis wel degelijk uitzonderingen in het verkeer. neem de rouwstoet, dan moet die omgeving ook wachten of even aan de kant.
Nee, niet onaardig maar reeel.

Die voorrangsregeling geldt alleen nog maar voor de lijkwagen en de officiele volgwagens. De rest van de stoet heeft al jaren geen speciale rechten meer.
  vrijdag 18 april 2008 @ 20:03:16 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58144569
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, niet onaardig maar reeel.

Die voorrangsregeling geldt alleen nog maar voor de lijkwagen en de officiele volgwagens. De rest van de stoet heeft al jaren geen speciale rechten meer.
en toch houden mensen wel rekening met volgauto's bij een stoet en verlenen ze voorrang, als ze tenminste een beetje respect in hun donder hebben. dat fatsoen verwacht je van burgers, en zeker van de politie. vandaar dat ik het een slechte zaak vind.
pi_58144674
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en toch houden mensen wel rekening met volgauto's bij een stoet en verlenen ze voorrang, als ze tenminste een beetje respect in hun donder hebben. dat fatsoen verwacht je van burgers, en zeker van de politie. vandaar dat ik het een slechte zaak vind.
Het verschil tussen een stoet en een zwik op de stoep geplempte auto's is dat je bij de stoet vrij duidelijk kan zien wie er bij hoort. En dan nog blijft het voorrang verlenen een gunst, geen plicht. Aan een geparkeerde auto kun je niet zien bij wie die hoort. Daarnaast vind ik dan weer dat 100 meter lopen uitsparen, en dan zeggen 'ja maar het was voor een begrafenis' een misslijkmakender misbruik maken van de situatie is dan een fout geparkeerde auto zonder aanzien des persoons een prent te geven.
pi_58145169
eg lees jij eigenlijk wel of reageer je altijd zo primair ?Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen . Verder zou ik het zeer gepast vinden als mensen nadenken voor ze reageren. Het merendeel geeft ongenuanceerd zijn mening en is onnodig kwetsend.
Of is deze site hiervoor bedoeld?
pi_58145284
Ik heb het verhaal in trouw met plezier gelezen.
Lijkt me een fijne man om in je omgeving gehad te hebben.

Verder zou ik het gepast vinden om de boetes te laten verdwijnen op een of andere wijze, excuses maken lijkt mij weer een brug te ver.
pi_58145419
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:25 schreef klaasjezevenster het volgende:
eg lees jij eigenlijk wel of reageer je altijd zo primair ?Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen . Verder zou ik het zeer gepast vinden als mensen nadenken voor ze reageren. Het merendeel geeft ongenuanceerd zijn mening en is onnodig kwetsend.
Verkeerd geparkeerd = verkeerd geparkeerd.

En dan kun je er over vallen dat ik dat 'op de stoep geplempt' noem, en dat dat niet een met knuffelbeertjes en bloemenvelden omfloerste, in 36 bijzinnen genuanceerde omschrijving van die fout-geparkeerde wagen is: De essentie blijft hetzelfde: Die auto staat op een plek waar dat niet is toegestaan.
pi_58145606
En naast dat alles: Iedereen doet alsof een uitvaart iets heeeeel bijzonders is

Newsflash: Dat is het niet. Dagelijks gaan er ontiegelijk veel mensen dood, en zijn er dientengevolge ook ontiegelijk veel uitvaarten. Het maakt alleen indruk op direct betrokkenen, net zoals een geboorte, een huwelijk, eindexamen halen, afstuderen, je eerste baan, je eerste keer sex... noem maar op. Voor jou heel belangrijk, voor de rest van de wereld is het bussiness as usual.

En hoor je dus ook je auto normaal te parken. Net zoals de rest van Nederland.
  vrijdag 18 april 2008 @ 20:59:23 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58146144
quote:
Dit is internet. Als je iemand anders niet in de ogen hoeft te reageer je wat feller. Al het zoete apengevlooi is er dan gewoon vanaf.

Als je je vader respectvol wil herdenken is Nieuws & Achtergronden wellicht niet het beste subforum. In C&H zou je heel andere reacties krijgen. (Hint)
pi_58146226
Dit verbaast me niets. Veel agentjes waren bij de NSB in de Tweede Wereldoorlog. ACAB .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58146518
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:21 schreef klaasjezevenster het volgende:
Ik vind sommige reacties zo buiten propotie dat ik mij schaam dat deze discussie is onstaan.
Dan moet je bij Trouw zijn. Verontwaardigd reageren op terecht opgelegde boetes en suggereren dat het niet zou moeten mogen bij een begrafenis van een verzetsheld... dat is vragen om wind tegen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58146656
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:43 schreef Elfletterig het volgende:

- Grote drukte door begrafenis in centrum van vrij kleine plaats, dus sowieso onvoldoende ruimte.
Een plaats met NS station... Onvoldoende ruimte is geen goede reden, OOK niet bij een begrafenis. Die zijn er dagelijks nogal wat.
quote:
- Het was noodweer. Goede aanvullende reden waarom mensen niet een heel stuk willen lopen. Je wilt immers niet drijfnat in de kerk hoeven te zitten.
Paraplu
quote:
- Een groot deel van het publiek was oud.
Afzetten en de goed ter been zijnde persoon gaat lopen.
quote:
- Het tijdstip van de begrafenis was met de gemeente overlegd, maar kwam de gemeente kennelijk niet al te best uit. Motief? De gemeente had in elk geval de politie over deze bijzondere situatie moeten inseinen.
Orde en veiligheid in geding?
quote:
Ik geloof er dus ook nul komma nul van dat de politie NIET van deze begrafenis op de hoogte was.
En ik geloof er nul komma nul van dat er geen oplossing was.
quote:
En dan nog... ZELFS als aan A en B niet is voldaan, begrijp ik nog steeds niet waarom die agent aan het bekeuren slaat. In de stromende regen, rondom een kerk. Terwijl je redelijk simpel kunt vaststellen dat er een begrafenis gaande is. Als je het dan in je hoofd haalt om bonnen te gaan uitschrijven, ben je wat mij betreft compleet ongeschikt voor je functie. Schandalig gewoon, ongeacht de persoon die wordt begraven. Dat is namelijk hooguit een reden om nog wat EXTRA begrip en respect op te brengen.
Onzin. Ook als je naar een begrafenis gaat gelden de regels voor jou.
pi_58146729
quote:
Ze stonden niet op de stoep geplemp en zij moesten zefls ver lopen.Het gaat om een blauwe parkeerkaart wel of niet plaatsen .
Er zijn bronnen die wel van bermparkeren spreken. En GEEN blauwe kaart plaatsen waar dat moet is natuurlijk helemaal niet verontschuldigbaar!
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:14:38 #119
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58148329
Voor de aardigheid het hele artikel maar ge-c/p'd. D'r staan wel een paar leuke frases in.
quote:
Hij deed het niet voor God, Nederland en Oranje. Hij deed het omdat die rotmoffen hier niet hoorden. Henk Das, in de oorlog ’Ruurd’, was een van de laatste nog levende verzetshelden.

Het begon klein. De bel ging en daar stond iemand die hij kende van de korfbalvereniging. Die vroeg of hij er misschien wat geld voor over had om onderduikers te helpen. Welja, dat had Henk Das wel.

Eh, kon hij misschien ook de deuren langsgaan om geld in te zamelen? En wist hij misschien nog mensen bij wie onderduikers welkom zijn?

Zo rolde Henk Das in april 1942 het verzet in. Hij was 26, woonde bij zijn ouders in het Utrechtse Tuindorp en was over de Duitse inval vooral kwaad. Het wrong met zijn rechtvaardigheidsgevoel.

Zijn schooltijd was niet al te aangenaam geweest. In die jaren voor de oorlog, op de Utrechtse Rijks-HBS met een onbuigzame directeur, had hij zijn eerste verzetsdaad gepleegd en ’Moordenaar, moordenaar!’ geroepen toen een van de tijdelijke docenten werd ontslagen en daarna zelfmoord pleegde.

Ze waren in zijn jeugd vaak verhuisd want zijn vader, artillerist, was beroepsmilitair. Maar vader was geen houwdegen. Van huis uit waren ze bij Das – zeven kinderen, van wie Henk de eerste zoon was – gereformeerd. Maar toen de dominees Geelkerken en Buskes uit de gratie raakten omdat ze niet alles uit de bijbel letterlijk namen (het conflict, in de jaren twintig, ging de geschiedenis in als de strijd over de vraag ’of de slang gesproken had’ en vormde een waterscheiding tussen behoudende en progressieve gereformeerden) gingen de Dassen met hen mee.

Later, toen de gereformeerden zelfs tijdens een oorlog tijd bleken te hebben voor een religieuze rel (het conflict-Schilder in 1944, waaruit de ’vrijgemaakten’ voortkwamen) werd Henk Das hervormd.

Van de christelijke korfbalclub DVS, ’Door Vriendschap Sterk’, kende hij Tineke Vermeulen. Hij kwam bij haar de contributie ophalen. Ze was tien jaar jonger dan hij. Tegenover zijn ouders smokkelde hij en beweerde dat ze achttien was. Ze verloofden zich in september 1942, op haar 17de verjaardag. Zij deed koerierswerk voor het verzet.

Gaandeweg de oorlog begon het verzet te veranderen. Het onbekende aantal groepen en groepjes dat allemaal op eigen houtje werkte, raakte gesmeed tot een organisatie waarin werd samengewerkt. Voorjaar 1943 ontstond een Landelijke Organisatie voor Hulp aan Onderduikers (LO), waar de plaatselijke ploegen zich bij aansloten. ’Frits de Zwerver’ (dominee Slomp) en ’tante Riek’ (Helena Kuipers-Rietberg) waren ermee begonnen. Henk Das, alias ’Ruurd’, ging in oktober 1943 de provincie Utrecht leiden, toen zijn voorganger was opgepakt. Henk Das zat toen zelf al een paar maanden ondergedoken in Zeist.

Toen hij het werk voor de Centrale Inlichtingen Dienst (CID) erbij nam, die gegevens probeerde te verzamelen over Duitsers en verraders, verhuisde hij naar de Brigittenstraat in Utrecht. Daar zat een telefooncentrale. Want sinds de spoorwegen in september 1944 het werk hadden neergelegd en dus ook post niet meer werd vervoerd, had het verzet een eigen telefoonnet aangelegd met zo’n dertig centrales door het hele land. Vrouwelijke koeriers brachten boodschappen die in zo’n centrale binnenkwamen naar de plaats van bestemming. Wie een centrale leidde, mocht het pand niet verlaten. Daarom kregen centrales de bijnaam ’klooster’. Ruurd bemande ’het Brigittenklooster’ met vijf koeriersters, die verkleed gingen als verpleegster. Hij had vijf telefoons, die rechtstreeks contact hadden met het hoofdkantoor van de CID in Amsterdam, met de ’kloosters’ in Den Haag en Amersfoort, met een post in Ermelo en met een eigen dependance in Tuindorp. Daarnaast kon hij telexen met Den Haag, Amsterdam en Rotterdam.

Tegen het einde van de oorlog vielen de Duitsers het pand toch nog binnen. Das vluchtte de kelder in, verschool zich er achter een paar kisten en heeft nooit begrepen dat de Duitser die de kelder doorzocht hem niet heeft gezien. Hij heeft me niet wíllen zien, omdat de oorlog al op zijn einde liep, zou hij later zeggen.

Dat hij zelf de oorlog overleefde maar 29 van zijn vrienden niet, onder wie zijn broer, heeft hem diep geraakt. Op 4 mei en op Oudejaarsavond werd hij altijd opnieuw emotioneel. Omdat hij er nog was, en zoveel anderen niet.

Onderscheidingen deden hem niks: het feit dat hij de oorlog had overleefd vond hij al zo’n grote onderscheiding. Als hij er een kreeg hing hij die wel in zijn werkkamer op, maar op een plek waar je hem niet kon zien. Zo dachten ze er in zijn groep allemaal over: alleen wie gevallen was verdiende postuum een onderscheiding.

In 1948 trouwde hij met Tineke. Ze kregen twee zoons en twee dochters. De oorlog bleef zijn bestaan levenslang beheersen. Zijn studie economie heeft hij nooit meer opgepakt. Hij werd districtsdirecteur van de Stichting ’40-’45, ging in die functie over de pensioenen voor oorlogsweduwes en stond de vaderloze gezinnen ook praktisch bij. In zijn regio waren het er 750. „Ik ga maar een advertentie zetten voor een aardige jongeman”, zei Tineke soms, want door dat werk was hij veel weg.

Regelmatig stortte Henk Das in. Dan kon hij opeens niets meer en zat hij, zoals zijn kinderen het noemden, ’opnieuw ondergedoken’. Even dacht hij dat hij ervan zou opknappen als hij werk zou doen dat niet zo rechtstreeks met de oorlog te maken had. Hij stapte over naar het kerkelijk sociaal werk, maar had binnen een week het gevoel dat hij ’zijn mensen nu in de steek liet’ en vroeg of hij mocht terugkomen. Dat mocht. In 1969 ging hij vervroegd met pensioen.

De naoorlogse verrechtsing onder vroegere verzetsvrienden zag hij met verbazing aan. „Ruurd, jij bent róód”, zeiden ze tegen hem. Het ergerde hem dat de belangrijke rol van vrouwen en van het communistische verzet verdonkeremaand werd. Van de verontwaardiging die het opriep toen het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam in 1970 door, wat toen heette, langharige jongeren werd gebruikt om er hun slaapzakken uit te rollen (de ’Damslapers’), had hij geen last. „Dat is de vrijheid waarvoor ik gevochten heb”, vond hij.

Hij speelde lang op dinsdagavond als hoofdklasser bridge, bleef tot op zeer hoge leeftijd gezond en glashelder, begon de dag met de overlijdensadvertenties en de kruiswoordtest in Trouw en las veel. Hij telebankierde met zijn mobiele telefoon en had achteraf spijt dat hij zich niet vertrouwd had gemaakt met de computer, want hij zag wel in hoe handig die was. Zijn benen begonnen pijn te doen, waardoor hij zijn bed niet kon uitkomen. Het leek beter hem een tijdje in een verpleeghuis op te nemen. Ook daar bleef hij het nieuws volgen; hij vertelde zijn dochter opgelucht dat de film van Wilders ’gelukkig niets voorstelde’. Maar hij liep een longontsteking op en overleed eraan.

Hoe het gesteld is met de waardering voor een verzetsman werd zijn familie gewaar toen het op de zaterdag dat hij werd begraven goot en een stuk of twintig begrafenisgasten hun auto’s zo dicht mogelijk bij de kerk parkeerden – waar dat niet mocht. Een agent deelde bekeuringen uit. Dat waren de reglementen nu eenmaal, zei de politie.

Hendrik Anthoon Das werd op 18 maart 1916 in Hellevoetsluis geboren. Hij overleed op 1 april 2008 in Driebergen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58152525
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:13 schreef DS4 het volgende:
Dan moet je bij Trouw zijn. Verontwaardigd reageren op terecht opgelegde boetes en suggereren dat het niet zou moeten mogen bij een begrafenis van een verzetsheld... dat is vragen om wind tegen.
Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen. KUN je het nu niet begrijpen of WIL je het nu niet begrijpen dat het hier niet gaat om het gegeven dat de overleden persoon een verzetsheld was? Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet. Die tijdens een begrafenis, in de stromende regen bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan. De rest is eigenlijk allemaal bijzaak in de kern van deze discussie.
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:13 schreef DS4 het volgende:
Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen. KUN je het nu niet begrijpen of WIL je het nu niet begrijpen dat het hier niet gaat om het gegeven dat de overleden persoon een verzetsheld was? Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet. Die tijdens een begrafenis bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan. De rest is eigenlijk allemaal bijzaak in de kern van deze discussie.
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:17 schreef DS4 het volgende:
Een plaats met NS station... Onvoldoende ruimte is geen goede reden, OOK niet bij een begrafenis. Die zijn er dagelijks nogal wat.
Je hebt gelijk. Het is inderdaad geen goede reden. Maar omdat het hier om een begrafenis ging, omdat de politie heel goed kon weten dat die begrafenis gaande was EN dat daar veel oudere mensen op afkwamen EN omdat het met bakken uit de lucht kwam, had meneer de overijverige agent wel even tot 10 kunnen tellen voordat hij zijn bonnenquotum ging halen. Maar dat schijn jij, als regelneuker, al net zo slecht te begrijpen als de dienstdoende agent. De menselijke maat, heet zoiets.

Op de rest van je onzin, zoals "paraplu", "gaan lopen" en "orde en veiligheid in het geding" ga ik niet eens meer reageren. Je doet echt net alsof die mensen fijn een dagje uit zijn naar een pretpark ofzo, terwijl het gaat om een begrafenis. Kennelijk wil jij niet begrijpen dat begrafenisbezoekers misschien iets minder met parkeerschijven, openbaar vervoer (verre van praktisch, zeker in het weekend) en dat soort zaken bezig zijn. Je blijft maar doorgaan over regeltjes, regeltjes, regeltjes. Je hebt gelijk, OK? Hopelijk houd je nu op.
pi_58152537
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
Amen!
pi_58152868
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 01:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet. Die tijdens een begrafenis, in de stromende regen bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan. De rest is eigenlijk allemaal bijzaak in de kern van deze discussie.
De geest van een gemeentelijke parkeerverordening is doorgaans niet anders dan de letter: Auto's die geparkeerd staan op de verkeerde plek of zonder de vereiste vergoedingen of vergunningen krijgen worden geverbaliseerd. Parkeerverordeningen hebben naar hun aard geen geest.

Bovendien zijn begrafenissen schering en inslag, dus als daarvoor een uitzondering zou moeten gelden was die al lang in de parkeerverordening zelf opgenomen. De reden dat dat niet gebeurd is is dezelfde als waarom de agent niet op eigen gezag een uitzondering wenste te maken: Dan heb je elke keer dat er iemand dood gaat, en dat gebeurt nogal eens, een verkeerssituatie die onwenselijk is. Als er reden is om een uitzondering te maken voor begrafenissen, is er ook genoeg reden om het parkeren daar voor iedereen vrij te geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58153515
Weltschmerz, aan je taalgebruik te zien ("geverbaliseerd") ben je zelf een poltieagent. Zo klinkt het althans wel. Als je goed leest, zie je dat de kwestie zich niet toespitst op fout parkeren, maar op het parkeren zonder parkeerschijf.
pi_58153886
quote:
Het ging niet om berm parkeren maar om het niet gebruiken van de blauwe parkeerkaart.!
Alle bekeurden stonden keurig waar zij moesten staan en al hadden ze de kaart gebruikt de dienst duurde langer dan een uur dus ook dan hadden zij een"overtreding"' begaan.
ik schaam me dat sommige mensen zo respectloos zijn over een dergelijke situatie het laatste wat je wilt als je van een plechtigheid komt waar je afscheid hebt genomen van een dierbare is een bekeuring. niet om het geld maar het idee.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58154249
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 01:12 schreef Elfletterig het volgende:

Ik je posts in dit topic nu 4-5 keer hoofdschuddend zitten lezen. KUN je het nu niet begrijpen of WIL je het nu niet begrijpen dat het hier niet gaat om het gegeven dat de overleden persoon een verzetsheld was?
Als je werkelijk mijn posts had gelezen, dan had je gelezen dat ik meermaals heb aangegeven dat het niet relevant is dat de overledene een verzetsheld was. ECHTER: lees het stukje in Trouw eens, daar wordt nadrukkelijk aangegeven dat op deze manier er werd getoond hoe Nederland omgaat met verzetshelden. Daar reageer ik dus op.
quote:
Het gaat om incompetente politiemensen die niet kunnen regeren in de geest van de wet.
De geest van de wet is vrij simpel: Je mag niet parkeren waar je niet mag parkeren en als je dat wel doet kun je een boete krijgen. Ik snap niet op welke geest jij doelt...
quote:
Die tijdens een begrafenis, in de stromende regen bekeuringen gaan uitschrijven aan auto's die dichtbij (en zelfs nog ver weg!) van een kerk geparkeerd staan.
Als dat niet mag, dan mag dat niet. Er is geen goede reden om fout te parkeren. Dat is b.v. een noodsituatie (ik noem maar: iemand krijgt een hartaanval en je wil te hulp schieten, als je dan een boete krijgt, ja, dan heb je wat te fiepen).
quote:
Je hebt gelijk. Het is inderdaad geen goede reden.
Dan zijn we er wat mij betreft al.
quote:
Maar omdat het hier om een begrafenis ging, omdat de politie heel goed kon weten dat die begrafenis gaande was EN dat daar veel oudere mensen op afkwamen EN omdat het met bakken uit de lucht kwam, had meneer de overijverige agent wel even tot 10 kunnen tellen voordat hij zijn bonnenquotum ging halen. Maar dat schijn jij, als regelneuker, al net zo slecht te begrijpen als de dienstdoende agent. De menselijke maat, heet zoiets.
Volledige onzin. Dat het om een begrafenis ging maakt niets uit. Je doet alsof dat zo speciaal is dat het een zelden voorkomende gebeurtenis is. Nou, dat is het niet. En parkeernormen zijn er niet voor niets. Wie weet hoeveel gevaarlijke situaties daar waren? En nee, ik heb dat niet geconstateerd, maar jij bent degene die er op voorhand vanuit gaat dat er geen situatie geweest kan zijn op basis waarvan oom agent geschreven heeft.

En ik kan mij zo'n situatie wel voorstellen. Je moet er niet aan denken dat iemand, om niet nat te worden, zo heeft geparkeerd dat een ander een kind op fiets niet aan heeft zien komen en overrijdt. Telt dan nog steeds het "belang" van die begrafenis, of kun je je dan WEL voorstellen dat er goede redenen zijn om te bekeuren?
quote:
Op de rest van je onzin, zoals "paraplu", "gaan lopen" en "orde en veiligheid in het geding" ga ik niet eens meer reageren.
Je gaf genoeg reactie toen je schreef dat er geen goede reden was.
quote:
Je doet echt net alsof die mensen fijn een dagje uit zijn naar een pretpark ofzo, terwijl het gaat om een begrafenis. Kennelijk wil jij niet begrijpen dat begrafenisbezoekers misschien iets minder met parkeerschijven, openbaar vervoer (verre van praktisch, zeker in het weekend) en dat soort zaken bezig zijn. Je blijft maar doorgaan over regeltjes, regeltjes, regeltjes. Je hebt gelijk, OK? Hopelijk houd je nu op.
Ik ga net zo lang door als ik zelf wil. Ik heb er geen nieuws van gemaakt en ik behoud mijzelf het recht toe om mijn mening hier te verkondigen.

Het gaat ook niet om de vraag of er geschreven MOET worden. Als de agent bij parkeervergrijpen die geen gevaar opleveren de schouders op haalt, soit. Maar het idee dat er geklaagd wordt over de bekeuringen, de agent wordt beschuldigd van "geen respect voor verzetshelden", "geld binnen halen voor de gemeente (feitelijk sowieso onjuist)", "NSB-praktijken", enz. dat schiet bij mij dus ernstig in het verkeerde keelgat.

Mensen hielden er geen rekening mee. Misschien wel begrijpelijk. Maar betaal gewoon en ga niet doen alsof de agent de fout heeft gemaakt. Dat deed je zelf toen je besloot fout te parkeren. Coulance is geen recht!
pi_58154265
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
Als je goed leest, zie je dat de kwestie zich niet toespitst op fout parkeren, maar op het parkeren zonder parkeerschijf.
Nee, dat is selectief lezen van jouw kant. Er is één iemand die dat zegt. En meerdere bronnen geven wat anders aan.

Laten we het ruim zien: we weten niet onder welke omstandigheden bekeurd is. Dat maakt dan meteen ook dat we niet kunnen oordelen dat de agent fout zat en dat niet schrijven een goed idee was.
pi_58155630
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
Weltschmerz, aan je taalgebruik te zien ("geverbaliseerd") ben je zelf een poltieagent. Zo klinkt het althans wel.
Gezien het taalgebruik van de gemiddelde politieagent is dat niet erg complimenteus. Maar ik redeneer even vanuit de overheid, die zou immers wat fout gedaan hebben en veronderstelt dat deze iets anders had moeten doen.

quote:
Als je goed leest, zie je dat de kwestie zich niet toespitst op fout parkeren, maar op het parkeren zonder parkeerschijf.
Dat maakt allemaal niet uit. Er kan best een keer iets tegen de geest van de wet indruisen terwijl het klopt met de letter van de wet, de geest van een parkeerverordening is dat iedereen die niet voldoet aan de genoemde eisen om te mogen parkeren een boete krijgt wanneer dat wordt vastgesteld.

Kennelijk heeft die gemeente ooit geoordeeld dat de regel dat er een parkeerschijf moet worden geplaatst noodzakelijk is en redelijk is, ook bij begrafenissen. Het feit dat er dan een begrafenis is, is dan dus geen reden om een uitzondering te maken. Regels zijn nou eenmaal vervelend, de maximumsnelheid is vervelend als je te laat bent vertrokken voor een belangrijke afspraak, een parkeerverordening is vervelend als je naar een begrafenis moet. Dat hoort bij het autorijden, ga niet verwachten dat de regels worden genegeerd telkens als jij ze een keer overtreedt omdat je met omstandigheden zit die voor jou bijzonder zijn.
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:29:21 #128
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58155692
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 08:58 schreef DS4 het volgende:

Laten we het ruim zien: we weten niet onder welke omstandigheden bekeurd is. Dat maakt dan meteen ook dat we niet kunnen oordelen dat de agent fout zat en dat niet schrijven een goed idee was.
Precies. Dit is zo'n typisch geval van een discussie over iets 'waar je bij had moeten zijn'. Wie weet stonden die auto's inderdaad geparkeerd op zo'n manier dat ze overlast veroorzaakten; het zou ook kunnen dat er een overenthousiaste politieagent aan 't werk was.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58156128
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 04:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik schaam me dat sommige mensen zo respectloos zijn over een dergelijke situatie het laatste wat je wilt als je van een plechtigheid komt waar je afscheid hebt genomen van een dierbare is een bekeuring. niet om het geld maar het idee.
En de oplossing daarvoor is heel simpel: Zet je auto op een plek neer waar dat mag, en je vindt geen prent. Er zijn dagelijks dermate veel uitvaarten dat dat maatschappelijk gezien geen reden is om verkeersregels aan je laars te lappen.
pi_58158696
Ik ga op al die bagger niet eens meer reageren, aangezien dit topic is gekaapt door regelneukers die niet KUNNEN of WILLEN begrijpen dat de overijverige agent even tot 10 had moeten tellen voordat hij bonnen ging schrijven. Als je niet wilt snappen dat er zoiets bestaat als de 'geest van wet', dan is verdere discussie volstrekt zinloos. Jullie hebben gelijk, OK?
pi_58158795
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga op al die bagger niet eens meer reageren, aangezien dit topic is gekaapt door regelneukers die niet KUNNEN of WILLEN begrijpen dat de overijverige agent even tot 10 had moeten tellen voordat hij bonnen ging schrijven. Als je niet wilt snappen dat er zoiets bestaat als de 'geest van wet', dan is verdere discussie volstrekt zinloos.
Zoals ik al zei, er bestaat wel zoiets als "de geest van de wet", er bestaat niet zoiets als "de geest van de parkeerverordening".

quote:
Jullie hebben gelijk, OK?
Dat lijkt me wel ja.
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:40:58 #132
798 voyeur
bemoeit zich
pi_58158801
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 04:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Wat zou dan in godsnaam het idee zijn? Ik hoop dat je in gedachten bij de overledene bent en nog denkt over alle oude vrienden die je weer eens gezien hebt. Je gaat je toch niet druk maken om een bon op zo'n moment? Dát vind ik buitengemeeen onrespectvol.

Voortaan in de trein ook melden als je zwart rijdt dat je naar Piet's begrafenis gaat en je niet lastig gevallen wil worden met kaartcontroleurs?
Here we are now, entertain us.
pi_58158925
De geest van de parkeerverordening... Noodgewongen foutparkeren nabij een overvolle kerk gaan vergelijken met zwartrijden in de trein.... - echt verbijsterend, gewoon. Het woord "begrip" komt in jullie ambtelijke woordenboeken in elk geval niet voor. En maar doorgaan en doorgaan over de theorie en maar weigeren om je te verplaatsen in de praktijksituatie: erg drukke begrafenis, weinig parkeerruimte, veel oudere mensen, stromende regen, gemeente/politie die dat wist cq kon weten. Het WIL gewoon niet doordringen. Dat je SOMS als trouwe agent eventjes iets door de vingers moet zien, zonder dat daar meteen een precedentwerking vanuit gaat. Maar uit de hier geplaatste 'argumentatie' blijkt keer op keer weer dat jullie daar helemaal niks van willen snappen.
pi_58159006
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga op al die bagger niet eens meer reageren, aangezien dit topic is gekaapt door regelneukers die niet KUNNEN of WILLEN begrijpen dat de overijverige agent even tot 10 had moeten tellen voordat hij bonnen ging schrijven.
Ik vind dat zo knap. Niet exact weten om welke overtreding het ging en de toedracht, maar wel weten dat het belachelijk is dat er geschreven werd...
quote:
Als je niet wilt snappen dat er zoiets bestaat als de 'geest van wet', dan is verdere discussie volstrekt zinloos.
Er is in dezen maar één geest van de wet. Daar waar je niet mag parkeren, moet je dat niet doen. Parkeerverboden zijn nu eenmaal zo ééndimensionaal. Je kan met mij prima discussiëren over de geest van de wet, maar hier zie ik er niets in. Helemaal niets. En een regelneuker ben ik ook niet. Het boetebeleid heb ik ook nog wel wat kritisch over te melden.

Alleen: de klacht van de bekeurden is onterecht, zeker nu deze is geschoeid op basis van "wij gingen naar de begrafenis van een verzetsheld, dus golden de regels niet voor ons". Want feitelijk is dat waar men naartoe schijnt te willen. Nou: onzin.
pi_58159079
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Noodgewongen
Daar maak je de denkfout al. Daar ga je veel te gemakkelijk vanuit. Hoezo noodgedwongen? Hoezo weet jij dat het niet anders kon?

Jij stelt kennelijk geen enkele grens. Je moet naar een begrafenis, dus mag je fout parkeren, althans: dat zou niet beboet moeten worden... Waarom niet? Is dat parkeerverbod er dan voor niets? Moeten we dat denken? Geldt dat alleen voor mensen die makkelijk 5 meter verderop kunnen parkeren? Die tijd genoeg hebben? Die een leuke dag hebben?
pi_58159137
quote:
De geest van de parkeerverordening... Noodgewongen foutparkeren nabij een overvolle kerk gaan vergelijken met zwartrijden in de trein.... - echt verbijsterend, gewoon.
Jij begint over de geest van de parkeerverordening. Dan kun je dat de geest van de wet noemen, het gaat hier toch echt om de parkeerverordening.
quote:
Het woord "begrip" komt in jullie ambtelijke woordenboeken in elk geval niet voor. En maar doorgaan en doorgaan over de theorie en maar weigeren om je te verplaatsen in de praktijksituatie:
Waarschijnlijk is het vraagstuk nieuw voor jou en kom je naar aanleiding van één incident met een antwoord. Voor mij is het niet de eerste keer dat ik mij buig over vraagstukken van regels en handhaving en dus ook niet de eerste keer dat ik mij tracht te verplaatsen in zowel de burger als de overheid. Van daaruit kan ik geen aanleiding zien om ter gelegenheid van begrafenissen parkeerovertredingen te gedogen.

Dan moet je niet gaan doen alsof jij de enige bent die zich in de situatie verplaatst, ik kom alleen niet tot dezelfde afweging als jij omdat ik verder kijk dan jij. Ik snap jouw standpunt prima, ik snap echter ook waar jij er naast zit. Dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik het niet snap of wil snappen, integendeel.
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:40:06 #137
798 voyeur
bemoeit zich
pi_58160549
quote:
De geest van de parkeerverordening... Noodgewongen foutparkeren nabij een overvolle kerk gaan vergelijken met zwartrijden in de trein.... - echt verbijsterend, gewoon. Het woord "begrip" komt in jullie ambtelijke woordenboeken in elk geval niet voor. En maar doorgaan en doorgaan over de theorie en maar weigeren om je te verplaatsen in de praktijksituatie: erg drukke begrafenis, weinig parkeerruimte, veel oudere mensen, stromende regen, gemeente/politie die dat wist cq kon weten. Het WIL gewoon niet doordringen. Dat je SOMS als trouwe agent eventjes iets door de vingers moet zien, zonder dat daar meteen een precedentwerking vanuit gaat. Maar uit de hier geplaatste 'argumentatie' blijkt keer op keer weer dat jullie daar helemaal niks van willen snappen.
Niets te zeggen over mijn opmerking over de laagte van het feit dat mensen zich na afloop van een begrafenis druk maken om een onbenullige boete en kennelijk niet bezig zijn met de begrafenis zelve?

Noodgedwongen foutparkeren bestaat alleen maar onder extreme omstandigheden. Daar was hier totaal geen sprake van. En zwartrijden in de trein past in dezelfde categorie want 'je geest stond er niet naar om op weg naar een begrafenis zoiets futiels als een kaartje te kopen' of 'je had grote haast want zou de begrafenis bijna missen'.

Geneuzel over theorie komt wat wezensvreemd over van jou. Ik heb vermoedelijk heel wat meer beleid gemaakt dan jij in mijn leven, zowel binnen de commercie als binnen de overheid en jouw aanpak zou geheid falen. Trouwe agenten moeten in principe handhaven en er leek in dit geval geen enkele aanleiding daarvan af te wijken.

Die bejaarde mensen die de oorlog overleefd hadden, maar de regen vreesden hadden ook een taxi kunnen nemen of zoals ze gedaan hebben het risico nemen dat ze een boete kregen. Als je dat doet moet je niet achteraf lopen miepen; dat is pas onrespectvol jegens de overledene en zijn echte naasten.
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:48:10 #138
798 voyeur
bemoeit zich
pi_58160680
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar maak je de denkfout al. Daar ga je veel te gemakkelijk vanuit. Hoezo noodgedwongen? Hoezo weet jij dat het niet anders kon?

Jij stelt kennelijk geen enkele grens. Je moet naar een begrafenis, dus mag je fout parkeren, althans: dat zou niet beboet moeten worden... Waarom niet? Is dat parkeerverbod er dan voor niets? Moeten we dat denken? Geldt dat alleen voor mensen die makkelijk 5 meter verderop kunnen parkeren? Die tijd genoeg hebben? Die een leuke dag hebben?
Natuurlijk vanaf nu eerst alle eigenaren van fout geparkeerde auto's fysiek opsporen en ter plekke interviewen over de reden dat hun auto daar stond. Boodschappen: bon, begrafenis: geen bon, huwelijk: afwachten of het succesvol blijkt, even bij zieke moeders langs: medische geschiedenis moeders checken. Mooi staaltje nieuw beleid.

Toen ik nog pleitte voor wat meer clementie bij de asielregeling hoorde ik niemand over deze nieuwe geindividualiseerde aanpak. Hirshi WhatsherName zong een liedje over haar afkomst en kreeg een paspoort en de rest moest terug want regels zijn immers regels. Nu krijgen we gezemel over veel simpeler regels en moet de regelgeving daar ook op maat gemaakt worden. Niet twintigduizend dossiers opnieuw bekijken, maar elke parkeerbon gaan onderzoeken op zijn merites. Nederland is niet vol, maar Nederland loopt vast als je maar Elfletters hebt.
pi_58161270
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:40 schreef voyeur het volgende:
Niets te zeggen over mijn opmerking over de laagte van het feit dat mensen zich na afloop van een begrafenis druk maken om een onbenullige boete en kennelijk niet bezig zijn met de begrafenis zelve?
Het is Trouw die dat feit in het artikel heeft vermeld. De nabestaanden die in topic van zich hebben laten horen, hadden dat liever niet gewild. Naar een begrafenis gaan is al vervelend genoeg... Als je dan na afloop ook nog eens een bon onder je ruitenwisser vindt...
quote:
Geneuzel over theorie komt wat wezensvreemd over van jou. Ik heb vermoedelijk heel wat meer beleid gemaakt dan jij in mijn leven, zowel binnen de commercie als binnen de overheid en jouw aanpak zou geheid falen. Trouwe agenten moeten in principe handhaven en er leek in dit geval geen enkele aanleiding daarvan af te wijken.
Frappant dat jij denkt te weten hoe ik beleid zou maken. Ik heb alleen willen aangeven dat agenten ook de vaardigheid zouden moeten bezitten om soms eens iets door de vingers te zien. Dit is een situatie die ik daar zeker onder reken, op basis van de informatie waarover ik beschik. Beleid is mooi en prachtig, maar er ik ook zoiets als de menselijke maat. Zie ook het voorbeeld van de parkeerder in Deventer, dat ik eerder in dit topic aanhaalde.
quote:
Die bejaarde mensen die de oorlog overleefd hadden, maar de regen vreesden hadden ook een taxi kunnen nemen of zoals ze gedaan hebben het risico nemen dat ze een boete kregen. Als je dat doet moet je niet achteraf lopen miepen; dat is pas onrespectvol jegens de overledene en zijn echte naasten.
Ik vind jouw gedrag onrespectvol, met al je aannames alsof die mensen te beroerd zijn geweest om te betalen (cq. een parkeerschijf neer te leggen) en om te komen met vergelijkingen met zwartrijden in de trein. Het is heel goed mogelijk dat de bezoekers dit simpelweg niet hebben gemerkt. En nogmaals: als een begrafenis zo veel toeloop krijgt (veel meer dan verwacht) dan ontstaat er een uitzonderlijke situatie, omdat er simpelweg een ruimtegebrek is. Een agent die dan NIET de vaardigheid heeft om een dergelijke situatie in te schatten, vind ik compleet ongeschikt voor zijn vak.
pi_58161350
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:48 schreef voyeur het volgende:
Natuurlijk vanaf nu eerst alle eigenaren van fout geparkeerde auto's fysiek opsporen en ter plekke interviewen over de reden dat hun auto daar stond. Boodschappen: bon, begrafenis: geen bon, huwelijk: afwachten of het succesvol blijkt, even bij zieke moeders langs: medische geschiedenis moeders checken. Mooi staaltje nieuw beleid.
Wat een belachelijke opmerking. Als een begrafenis zo veel toeloop kent als in dit geval, heb je niet over 1 of 2 auto's die ergens geparkeerd staan. Het gaat dan om tientallen auto's. Bij een agent zou dan een belletje moeten gaan rinkelen.
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:48 schreef voyeur het volgende:
Toen ik nog pleitte voor wat meer clementie bij de asielregeling hoorde ik niemand over deze nieuwe geindividualiseerde aanpak. Hirshi WhatsherName zong een liedje over haar afkomst en kreeg een paspoort en de rest moest terug want regels zijn immers regels. Nu krijgen we gezemel over veel simpeler regels en moet de regelgeving daar ook op maat gemaakt worden. Niet twintigduizend dossiers opnieuw bekijken, maar elke parkeerbon gaan onderzoeken op zijn merites. Nederland is niet vol, maar Nederland loopt vast als je maar Elfletters hebt.
Alweer de grootst mogelijke bullshit. Die asielkwestie heeft hier helemaal niets mee te maken (maar kennelijk is het je ontgaan dat er een generaal pardon gekomen is). Verder pleit ik NERGENS voor het bekijken van elke individuele foutparkeerder. Ik wijs erop dat zo'n agent beter had moeten nadenken. Tot tien tellen, om je heen kijken. Je afvragen waarom er zo veel auto's fout geparkeerd staan. Je afvragen of er misschien iets aan de hand kan zijn. Enzovoort. Maar goed, ik geef het nu echt op...
  zaterdag 19 april 2008 @ 18:50:16 #141
798 voyeur
bemoeit zich
pi_58162855
Als ik op een zatermiddag rondkijk in de winkelstraat zie ik ook heel veel auto's fout geparkeerd staan. Tot tien tellen is niet genoeg voor het aantal foutparkeerders, nadenken: 'he, allemaal mensen die geen plek konden vinden dicht genoeg naar hun smaak bij de winkel' Tsa, daar is iets aan de hand, zeker niet bekeuren.

Mensen mogen niet in de berm parkeren, niet elders illegaal en niet zonder te betalen op veel plekken en dat horen ze te weten. Op goed geluk met je auto ergens naar toe trekken met de zekerheid dat er een parkeerplek vlakbij is in Nederland géén realiteit. Wie dat niet weet staat er buiten. Als je dan ook nog van ver komt en niet genoeg tijd plant om een fatsoenlijke plek te zoeken was je niet erg betrokken bij de nabestaande: anders had je je echt wat beter voorbereid.

Als agenten daar rekening mee gaan houden, is het hek inderdaad van de dam. Moet je eens een aflevering van 'parkeerpolitie' of hoe dat camping programma ook heet, zien. Iedereen heeft een excuus, het is nooit hun eigen schuld. Wakker Nederland lijkt dan plots te pitten.
pi_58163929
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 17:23 schreef Elfletterig het volgende:
met al je aannames alsof die mensen te beroerd zijn geweest om te betalen (cq. een parkeerschijf neer te leggen)
Dat van die parkeerschijven is door iemand hier gemeld hoor...
quote:
Het is heel goed mogelijk dat de bezoekers dit simpelweg niet hebben gemerkt.
Dat is nooit een excuus.
quote:
En nogmaals: als een begrafenis zo veel toeloop krijgt (veel meer dan verwacht) dan ontstaat er een uitzonderlijke situatie, omdat er simpelweg een ruimtegebrek is. Een agent die dan NIET de vaardigheid heeft om een dergelijke situatie in te schatten, vind ik compleet ongeschikt voor zijn vak.
Voor hetzelfde geld waren alle normale parkeerplekken bezet door de bezoekers van de begrafenis en waren de foutparkeerders allemaal lokale mensen die geen plek meer hadden. Ik bedoel... 20 stuks. Het is nu ook weer niet dat dat een extreem aantal is.

Maar wat jij vooral vergeet zijn de belangen van anderen. De mensen die daar wonen. De mensen die daar rijden. Als die iedere keer maar moeten accepteren dat er fout wordt geparkeerd in hun dorp als er een begrafenis is, dan wordt het nog leuk... Nog een keer: die parkeerverboden zijn daar niet omdat het gemeentebestuur de inwoners en bezoekers daar wil pesten. Nee, die zijn er met reden gekomen. En die reden is er ook ten tijde van een begrafenis.
pi_58163976
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 17:27 schreef Elfletterig het volgende:

Bij een agent zou dan een belletje moeten gaan rinkelen.
Zelfs ten tijde van die begrafenis waren niet alle auto's daar van bezoekers van die begrafenis. Echt niet. En je kan niet ruiken welke auto nu wel en welke niet bij die begrafenis hoort.

Misschien moet JIJ er eens wat langer over nadenken...
pi_58164281
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:41 schreef DS4 het volgende:
Zelfs ten tijde van die begrafenis waren niet alle auto's daar van bezoekers van die begrafenis. Echt niet. En je kan niet ruiken welke auto nu wel en welke niet bij die begrafenis hoort. Misschien moet JIJ er eens wat langer over nadenken...
Nee, JIJ moet beter lezen en nadenken. Zie onder.
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:38 schreef DS4 het volgende:
Dat van die parkeerschijven is door iemand hier gemeld hoor...
Dan heb je toch een lees- of oogprobleem. Onderstaand enkele relevante fragmente uit de reacties die zijn gepost door twee van de dochters van de overleden EN iemand die de situatie in Maarn goed kent. Ik roep je met klem op om dit nog eens GOED te lezen voordat je nog meer onzin gaat opschrijven:
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:44 schreef Julliette het volgende:
Henk Das werd begraven in Maarn. Hij werd vanuit het kleine Nederlands Hervormde kerkje begraven omdat hij daar jaren kerkvoogd was en daar zong op het koor. Waar hij de laatste jaren "Kerkte" , Het leerhuis Valkenheide in Maarsbergen viel af omdat verwacht werd dat er vele oude mensen zouden komen die slecht ter been zijn.

Bij dat kerkje in Maarn zijn weinig parkeerplaatsen. Er zijn geen winkels of andere openbare gelegenheden in de buurt. Op enige afstand staan wat huizen. De meeste mensen komen daar altijd lopend of op de fiets naar de Kerk, want alles is daar dichtbij.

Er werden iets meer dan 100 rouw kaarten verzonden. Volgens de begrafenisondernemer krijg je normaal respons op ongeveer 75%. Er kwamen echter uit alle delen van het land tegen de 200 mensen. (die tekenden in het boek) Maar er waren er meer die niet getekend hebben. Deze mensen kenden dat rustige deel van Maarn niet of nauwelijks... Er waren veel mensen van boven de 70 jaar. Waaronder ook in rolstoel, rollator of met stok. Borden met verboden te parkeren? Ik heb ze nooit gezien, en ik heb er jaren gewoond, maar ook niet op gelet bij die kerk, want we gingen op de fiets. Dus ze zouden er kunnen staan.

De gemeente wilde eerst niet dat er na 12 uur begraven werd. Dat waren de verordeningen. Maar juist omdat er oude mensen van ver weg verwacht werden heeft de familie na lang aandringen voor elkaar gekregen dat mensen op tijd bij de dienst zouden kunnen zijn door deze 's middags te houden.

Het was bij aanvang van de dienst echt Beestenweer. Veel mensen moesten zoeken naar de kerk want niet bekend met (dat deel van) Maarn, en waren laat.

Er kwamen heel veel mensen op voor hen onbekend gebied, het merendeel oud, Er stond niet duidelijk waar wel of niet geparkeerd mag/kan worden. Omdat dat gewoon bijna nooit voorkomt dat het daar zo druk is. Ik denk persoonlijk dat er daar hoogstens met de Kerst zoveel mensen in die kerk zitten, en die komen uit de buurt.
quote:
Nog even voor de duidelijkheid: De meeste mensen moesten alsnog vaak een heel stuk lopen. Er was gewoonweg niet genoeg plaats voor zo'n grote opkomst. Daar hadden we ook niet op gerekend dat er zoveel mensen zouden komen.
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Stap in de auto, rij naar Maarn en oordeel dan. Ik ken Maarn en echt dit was easy scoren voor de politiemensen. Belachelijk. Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
quote:
Op de rest van je onzin en die van Voyeur ga ik niet meer reageren. Lees het bovenstaande. Lees het desnoods nog eens. Nog eens en nog eens. En als je het dan nog niet wilt snappen, geef ik het echt op.
pi_58164980
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 19:55 schreef Elfletterig het volgende:

[quote]Dan heb je toch een lees- of oogprobleem.
Klets niet:
quote:
Let wel: van een aanwezige aldaar. En nota bene een stuk dat je zelf post.
quote:
Onderstaand enkele relevante fragmente uit de reacties die zijn gepost door twee van de dochters van de overleden EN iemand die de situatie in Maarn goed kent. Ik roep je met klem op om dit nog eens GOED te lezen voordat je nog meer onzin gaat opschrijven:
Allemaal gelezen en allemaal geen goede redenen:

Veel oude mensen: afzetten en iemand die goed ter been is kan de auto parkeren. Bovendien: hoeveel mensen ken jij die nauwelijks kunnen lopen vanwege ouderdom, maar die wel autorijden? Dat is zeldzaam.

Weinig parkeerplekken aldaar: dus het was voorzienbaar!

Aandringen want de gemeente vond het geen goed idee: Dat het geen goed idee was is gebleken. Er was daar nl. geen plek voor een grote opkomst met de auto. Prima dat je het dan toch doet, maar ga dan niet de infrastructuur, die vooraf bekend was, de schuld geven.

Beestenweer: Ik moet ook wel eens door de regen lopen. Vervelend, maar geen goede reden om fout te parkeren. Ook niet als ik naar een begrafenis moet (alsof ik dat nog nooit heb meegemaakt, door rotweer naar de begraafplaats, waar niemand haast maakt om snel afscheid te nemen, ondanks dat het regent).

Er stond niet duidelijk waar wel of niet geparkeerd mag/kan worden. Omdat dat gewoon bijna nooit voorkomt dat het daar zo druk is.: Dat zijn dus smoesjes, want parkeren in de berm mag gewoon niet en dat hoor je als automobilist te weten. En parkeerplaatsen waar je een parkeerschijf voor nodig hebt terwijl er alleen maar een beetje lokaal geparkeerd wordt is op zijn minst vreemd... Mag je ook eens over nadenken.

gewoonweg niet genoeg plaats: Nee, er waren mensen die niet nog verder wilde lopen dan ze moesten. Maarn is nl. niet van dien aard dat je in de wijde omgeving nergens een auto kwijt kan.

Het ging niet om berm parkeren maar om het niet gebruiken van de blauwe parkeerkaart.: kennelijk zijn mijn lees en oogproblemen structureel, want ik blijf het lezen. Nou, dat staat gewoon aangegeven zoiets (anders is de boete makkelijk terug te draaien) en je moet dan gewoon die schijf in je auto mikken. Dat kost misschien een halve minuut!
quote:
En als je het dan nog niet wilt snappen
Ik wil alles snappen. Maar ik ken de wet. En belangrijker: ik zie ook de belangen van de rest van Nederland. Want voor de bezoekers bestond de wereld uit die begrafenis. Voor de rest van de wereld was de wereld gewoon net zo groot als anders. Die parkeerverboden hebben een reden en die reden is er ook tijdens begrafenissen. Zo niet, dan zijn per direct vrijwel alle parkeerverboden overdag niet meer geldig, want er is altijd wel een begrafenis.

En nogmaals: er zullen meer auto's gestaan hebben dan alleen die van de bezoekers van de dienst. Het lijkt mij sterk dat er in ruim een uur tijd NIEMAND daar eveneens heeft willen parkeren. En ik kan mij dus prima voorstellen dat een agent er niet automatisch vanuit gaat dat iedereen die fout heeft geparkeerd ook bij de dienst aanwezig is. En om nu de dienst te verstoren om het even te checken...

En zelfs als er reden is voor coulance: dan is het nog prima dat de agent gewoon schrijft en dan mogen diegenen die WERKELIJK een goede reden hebben, met die goede reden zich wenden tot de OvJ. En die kan dan beslissen of er een goede reden is. Om als agent er maar vanuit te gaan dat iemand een goede reden heeft... Of veronderstellen dat een agent dat moet doen...
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:02:47 #146
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_58165979
Boetes zijn echt voor onze veiligheid niet om de Staatskas te vullen
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_58167190
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
Boetes zijn echt voor onze veiligheid niet om de Staatskas te vullen
O, dus omdat er beleid is om begrotingstekorten te dekken door meer en hogere boetes uit te schrijven is tegenwoordig het veiligheidsaspect non-existent... Dus met 200 km/u langs een school die net uit is, is veilig omdat de boete in de algemene middelen verdwijnt. Logisch...
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:15:18 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58167536
wat zitten er een boel ongevoelige klootzakken op fok!

klootzakken die ik wel eens vaker terug zie in discussies over hoe gemeen het is om te kraken, of klootzakken die ik wel eens zie zeiken over islambashing, of klootzakken die ik wel eens terug zie en roepen dat anderen facisten zijn. of van die klootzakken die roepen dat verdonk verantwoordelijk is voor de brand.

op dit topic. sluit het maar snel. want enig respect, geweten of welke vorm dan ook van normaal nadenken is verloren.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:32:14 #149
798 voyeur
bemoeit zich
pi_58167907
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 22:15 schreef zoalshetis het volgende:
wat zitten er een boel ongevoelige klootzakken op fok!

klootzakken die ik wel eens vaker terug zie in discussies over hoe gemeen het is om te kraken, of klootzakken die ik wel eens zie zeiken over islambashing, of klootzakken die ik wel eens terug zie en roepen dat anderen facisten zijn. of van die klootzakken die roepen dat verdonk verantwoordelijk is voor de brand.

op dit topic. sluit het maar snel. want enig respect, geweten of welke vorm dan ook van normaal nadenken is verloren.
Het denkproces bij hen die een bonnetje op zijn plaats vonden lijkt anders een stuk beter ontwikkeld. Ook het geweten: dat speelt hier namelijk geen rol bij. Dit is gewoon excuus gezeur zoals je zo vaak ziet.

Lekker schelden als je een parkeerbon krijgt want 'je had haast', 'het is je goed recht', 'je dochter moest naar school dus je stond even driedubbel', 'je moest naar het ziekenhuis' of je wil gewoon niet de moeite nemen je sociaal te gedragen. Want dat is het: driedubbel voor de school is niet nodig: kinderen kunnen lopen. Ziekenhuizen moeten bereikbaar blijven en dus mag je daar niet staan. Als je je boodschappen niet kan dragen moet je ze laten bezorgen of niet kopen. En ja, In de berm voor de begrafenis is onnodig, gevaarlijk voor anderen en tot slot niet toetsbaar want de agent kan aan de auto niet zien wat iemand aan het doen is.

Onrespectvol zijn mensen die zeuren over een bonnetje terwijl ze als het goed is met hun gedachten bij een overledene zijn. Lijkt me een stuk belangrijker

Je karakterisering van de posters kan ik verder niet plaatsen, maar ze allemaal klootzakken noemen is niet echt sympathiek en verheft het topic niet echt.
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:47:58 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58168293
ja, bij de rechtbank wordt je snelheidsovertreding ook verscheurd als je naar je bevallende vrouw moet, of als je een ongeluk veroorzaakt omdat je een hersenbloeding kreeg. zo ook een persoon die zich verdedigd tegen onrecht.
jammer dat al die kosten gemaakt worden omdat we van dit soort onrechtvaardige mensen in de wereld hebben die als autisten hun eigen verplichtingen projecteren op andermans verplichtingen, ongeacht de situatie en de omgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')