Die kniebroeken... Zo verschrikkelijk lelijk!quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:56 schreef Troel het volgende:
Als ik om me heen kijk wat ik hier bij de bedrijven zie, dan is dat dikwijls zo'n kniebroek-pantalon gebeuren, nette bloes en een bijpassend jasje, al dan niet met een shawltje. Natuurlijk kan een gewone lange pantalon ook, wellicht gewoon een mantalpakje?
Tuurlijk mag je dat vragen. Had vandaag een eerste gesprek (een uur bijna) over de telefoon. En die persoon stuurde een mail met confirmatie van het gesprek voor dinsdag met een manager. Ze heeft daar een hoop informatie bijgestoken waaronder dit:quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:02 schreef Faithy het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom dat moet![]()
![]()
vind het vreemd dat je aan kledingeisen meot voldoen voor een sollicitatie
De enige keer dat ik een fleecetrui aan had naa rmijn werk, was toen ik echt ziek was en ik eigenlijk in bed had moeten liggen. Een fleecetrui aan naar je werk, nee, dat is in mijn ogen echt not-done. Dit dingen zijn voor thuisquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:08 schreef octopussy het volgende:
Pantalon, jasje en gekleurd shirtje eronder en klaar is klara. Het zal wel iets te maken hebben met de manier waarop je je wordt geacht te kleden bij die functie in dat bedrijf. Sommige bedrijven hebben nu eenmaal meer een pakken cultuur dan anderen.
Ik moet daar nog steeds een beetje aan wennen trouwensIedereen loopt op mijn stagebedrijf netjes maar niet heel formeel rond. Ik voelde me echt bekeken toen ik in een fleecetrui verscheen
![]()
Gelukkig kan ik me steeds meer kleden zoals ik echt leuk vindten niet meer dat ik eerst maar moet kijken of het past.
Miss_Etam heeft ze welquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Nette broek heb ik. Vestje/jasje niet echt... iemand concrete tips waar ik zoiets kan vinden aan een redelijke prijs?
Echt waar? Wat verschrikkelijk! Kijken die vrouwen nooit in een spiegel?quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef Troel het volgende:
Nouja, hier loopt het overgrote gedeelte in zo'n ding, dus het zal wel hip zijn
Nouja ik was dus eigenlijk ook net ziek geweest en had het nog ontiegelijk koud. Op mijn vorige stage kon het trouwens wel prima aangezien ik daar in een ruimte zat met een zooitje programmeurs waar geen klanten kwamen. Die droegen elke dag verwassen truien en metallica shirts enzoquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
De enige keer dat ik een fleecetrui aan had naa rmijn werk, was toen ik echt ziek was en ik eigenlijk in bed had moeten liggen. Een fleecetrui aan naar je werk, nee, dat is in mijn ogen echt not-done. Dit dingen zijn voor thuis
Dat verklaart een hoop inderdaadquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:21 schreef octopussy het volgende:
[..]
Nouja ik was dus eigenlijk ook net ziek geweest en had het nog ontiegelijk koud. Op mijn vorige stage kon het trouwens wel prima aangezien ik daar in een ruimte zat met een zooitje programmeurs waar geen klanten kwamen. Die droegen elke dag verwassen truien en metallica shirts enzo
Juist. Formeel hoeft dan misschien niet als je ergens werkt, maar representatief lijkt me toch wel het minstequote:Op vrijdag 18 april 2008 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind dat ook niet zo raar. Als je bijvoorbeeld een presentatie moet geven, wil je er toch gewoon netjes uitzien? Outdoorkleren zijn voor buiten, nietwaar
(tegen de persoon die al drie dagen in een trainingsbroek looptquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:26 schreef Troel het volgende:
(zegt de persoon die op dit moment een linnen broek aanheeft waarvan de pijpen eigenlijk gestreken hadden moeten worden)
wie zegt er dat ik vind dat je in een afgetrapte spijkerbroek naar toe kunt?quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Wie zegt dat het enkel voor de sollicitatie is? Misschien is dat wel de kledingeis in het gehele bedrijf? Daarnaast vind ik het niet meer dan logisch dat je netjes verschijnt op een sollicitatie (dus niet in afgetrapte spijkerbroek). Als je niet precies weet wat je aan moet doen, kan je het beste even bellen om te vragen wat je aan moet doen en dan kan je inderdaad te horen krijgen dat je zoiets aan moet doen. En waarom je het dan doet, nou, omdat je graag voor een tweede gesprek uitgenodigd wilt worden.
het wordt iets met kip vanavond, overigens..quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:37 schreef octopussy het volgende:
witte joggingbroek hiermaar die gaat straks verdwijnen onder mijn nieuwe zwarte motorbroek die op het oog gewoon een zwarte broek is (ok, ik lijk er iets dikker in omdat er beschermende stukken bij de heupen zitten).
Verder een strak zwart shirt en daarover een rode cardigan.
Ik heb ook bolle kuiten, maar daaronder slanke enkels en eigenlijk vind ik dat wel mooi.quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
Rewimo, oei ja, dat is baaaaaad, misschien wel de grootste modeflater.
Levi, ik ben natuurlijk gewoon frusti, want ik heb echt ontzettend bolle fietskuiten
quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb ook bolle kuiten, maar daaronder slanke enkels en eigenlijk vind ik dat wel mooi.Flink wat vorm er in.
Net als in de rest van mijn lijf.
![]()
Ah, okquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
freecell: polenta is gekookt maismeel, vrij stevig van structuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |