abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58134730
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:56 schreef Troel het volgende:
Als ik om me heen kijk wat ik hier bij de bedrijven zie, dan is dat dikwijls zo'n kniebroek-pantalon gebeuren, nette bloes en een bijpassend jasje, al dan niet met een shawltje. Natuurlijk kan een gewone lange pantalon ook, wellicht gewoon een mantalpakje?
Die kniebroeken... Zo verschrikkelijk lelijk!
Echt, het boeit niet at je aandoet, maar zo'n kniebroek. Ik heb het echt nog bij niemand leuk zien staan. Ook niet bij hele slanke meisjes/vrouwen. En dat is op zich best knap, zo'n kledingstuk wat bij niemand mooi staat!
Doe dan een rok aan. Of een lange broek. Maar geen kniebroek!
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:14:08 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_58134819
Nouja, hier loopt het overgrote gedeelte in zo'n ding, dus het zal wel hip zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58134832
* octopussy eensch is met Liejannuh

alleen in de zomer vind ik het nog wel gaan met slippertjes eronder
pi_58134835
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:02 schreef Faithy het volgende:

[..]

mag ik vragen waarom dat moet

vind het vreemd dat je aan kledingeisen meot voldoen voor een sollicitatie
Tuurlijk mag je dat vragen. Had vandaag een eerste gesprek (een uur bijna) over de telefoon. En die persoon stuurde een mail met confirmatie van het gesprek voor dinsdag met een manager. Ze heeft daar een hoop informatie bijgestoken waaronder dit:

"Dress to impress

People shouldn’t judge a book by its cover, but they do, all the same. If you look untidy
that’s how you’ll be remembered and first impressions really do count. Always wear a
suit and tie or neat skirt/dress and polish your shoes. Even if you are attending a second interview and
you know the organisation allows less formal work dress, maintain a professional/formal approach, as
you don’t know who you may happen to meet, the Managing Director perhaps!

It may sound obvious, but be civilised and remember your manners. Shake hands firmly with people
you are are introduced to and when you leave. If you are offered a coffee, accept or decline politely,
don’t forget your manners."

Ze had het ook bij de afspraak mondeling al gezegd en het komt vaak voor. Dus wil daar toch aan voldoen...

Nette broek heb ik. Vestje/jasje niet echt... iemand concrete tips waar ik zoiets kan vinden aan een redelijke prijs?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:15:33 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_58134859
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:08 schreef octopussy het volgende:
Pantalon, jasje en gekleurd shirtje eronder en klaar is klara. Het zal wel iets te maken hebben met de manier waarop je je wordt geacht te kleden bij die functie in dat bedrijf. Sommige bedrijven hebben nu eenmaal meer een pakken cultuur dan anderen.

Ik moet daar nog steeds een beetje aan wennen trouwens Iedereen loopt op mijn stagebedrijf netjes maar niet heel formeel rond. Ik voelde me echt bekeken toen ik in een fleecetrui verscheen
Gelukkig kan ik me steeds meer kleden zoals ik echt leuk vindt en niet meer dat ik eerst maar moet kijken of het past.
De enige keer dat ik een fleecetrui aan had naa rmijn werk, was toen ik echt ziek was en ik eigenlijk in bed had moeten liggen. Een fleecetrui aan naar je werk, nee, dat is in mijn ogen echt not-done. Dit dingen zijn voor thuis
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:16:49 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_58134887
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef BrusselseSpruit het volgende:

Nette broek heb ik. Vestje/jasje niet echt... iemand concrete tips waar ik zoiets kan vinden aan een redelijke prijs?
Miss_Etam heeft ze wel Verder de H&M vast ook wel Esprit, Steps, noem maar op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58134909
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef Troel het volgende:
Nouja, hier loopt het overgrote gedeelte in zo'n ding, dus het zal wel hip zijn
Echt waar? Wat verschrikkelijk! Kijken die vrouwen nooit in een spiegel? Kuddedieren zijn het! Allemaal!
Is er iemand die het wel mooi vindt?!
Ik vind het echt heel erg lelijk, als je het zelf mooi vindt, moet je het vooral aan doen, maar moet je me ook even uitleggen wat er nu zo mooi aan is!

Overigens zou ik gewoon een nette broek of rokje met een jasje erop doen. Of in de zomer met een leuke blouse combineren.
pi_58134932
H&M, WE, Miss Etam, Esprit, Mexx, grote warenhuizen zoals de V&D en Bijenkorf. Die laatste 2 weet ik niet of je die hebt in Belgie.
pi_58134999
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]

De enige keer dat ik een fleecetrui aan had naa rmijn werk, was toen ik echt ziek was en ik eigenlijk in bed had moeten liggen. Een fleecetrui aan naar je werk, nee, dat is in mijn ogen echt not-done. Dit dingen zijn voor thuis
Nouja ik was dus eigenlijk ook net ziek geweest en had het nog ontiegelijk koud. Op mijn vorige stage kon het trouwens wel prima aangezien ik daar in een ruimte zat met een zooitje programmeurs waar geen klanten kwamen. Die droegen elke dag verwassen truien en metallica shirts enzo
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:23:50 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_58135054
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:21 schreef octopussy het volgende:

[..]

Nouja ik was dus eigenlijk ook net ziek geweest en had het nog ontiegelijk koud. Op mijn vorige stage kon het trouwens wel prima aangezien ik daar in een ruimte zat met een zooitje programmeurs waar geen klanten kwamen. Die droegen elke dag verwassen truien en metallica shirts enzo
Dat verklaart een hoop inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 april 2008 @ 13:23:54 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58135056
Kniebroek en dan laarzen eronder Nee, dank je

Hier hoeven we gelukkig niet heel formeel maar ja, als je gaat werken trek je toch wel het nettere deel van je kleding aan lijkt me Spijkerbroek is geen probleem, maar dan wel een nette zonder scheuren en bleekplekken en zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58135078
Ik vind dat ook niet zo raar. Als je bijvoorbeeld een presentatie moet geven, wil je er toch gewoon netjes uitzien? Outdoorkleren zijn voor buiten, nietwaar
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:25:15 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_58135094
Nee, onder zo'n kniebroek horen wel van die ballerina's natuurlijk

Tja, mij zie je er niet in hoor, met mijn plofkuiten is dat toch lelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:26:33 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_58135126
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind dat ook niet zo raar. Als je bijvoorbeeld een presentatie moet geven, wil je er toch gewoon netjes uitzien? Outdoorkleren zijn voor buiten, nietwaar
Juist. Formeel hoeft dan misschien niet als je ergens werkt, maar representatief lijkt me toch wel het minste

(zegt de persoon die op dit moment een linnen broek aanheeft waarvan de pijpen eigenlijk gestreken hadden moeten worden )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:32:55 #215
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58135276
Ik heb mooie (onder) benen en twee van die -lelijke- broeken. Vond ze ook afgrijzelijk, maar voor de zomer zijn ze wel ideaal. Wel iets korts, maar geen rokje waarbij ik mijn benen van binnen stukloop.
Jammer dat die broeken van vorig jaar zijn en van mijn kont zakken, anders zou ik jullie zeker bij de eerst volgende meet trakteren op Levi-in-een-kniebroek.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58135286
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:26 schreef Troel het volgende:

(zegt de persoon die op dit moment een linnen broek aanheeft waarvan de pijpen eigenlijk gestreken hadden moeten worden )
(tegen de persoon die al drie dagen in een trainingsbroek loopt )

Mode is een naar fenomeen. Kniebroeken zijn inderdaad onflatteus, en wat dacht je van skinny jeans? Die maken dikke mensen nog dikker en magere mensen nog sprieteriger
pi_58135378
Bedankt voor de tips alvast! Nu nog een avondshift in mijn huidige bedrijf, als het een beetje rustig is kan ik online al eens op zoek naar vestjes.

Merkte trouwens net dat mijn "nette" broek een stuk te groot is geworden !!!
Dus dat wordt ofwel een mooie riem vinden of een nieuwe broek. Morgen op stap, effe kijken of ik een slachtoffer vind dat met me mee wil. Ik hou jullie op de hoogte!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_58135392
witte joggingbroek hier maar die gaat straks verdwijnen onder mijn nieuwe zwarte motorbroek die op het oog gewoon een zwarte broek is (ok, ik lijk er iets dikker in omdat er beschermende stukken bij de heupen zitten).
Verder een strak zwart shirt en daarover een rode cardigan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 april 2008 @ 13:37:53 #219
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58135413
Of mensen die iets aanhebben dat ze eigenlijk nèt een maatje groter hadden moeten kopen. Maar hé, ik pas erin en dus trek ik het aan. Vetrollen of niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:41:25 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58135522
Gelukkig maakt het bij ons ook niet uit wat je aantrekt.
Dus ik heb naar kantoor gewoon normale kleding aan en tijdens de conferentie of als ik op reis ben ietsje formeler.

*zucht*
Ik heb al wekenlang zin in pannekoeken en ik geloof dat ik er vanavond nou eindelijk maar eens aan toe ga geven. In het kader van pms moet het kunnen vind ik.
pi_58135549
Rewimo, oei ja, dat is baaaaaad, misschien wel de grootste modeflater.

Levi, ik ben natuurlijk gewoon frusti, want ik heb echt ontzettend bolle fietskuiten
pi_58135995
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Wie zegt dat het enkel voor de sollicitatie is? Misschien is dat wel de kledingeis in het gehele bedrijf? Daarnaast vind ik het niet meer dan logisch dat je netjes verschijnt op een sollicitatie (dus niet in afgetrapte spijkerbroek). Als je niet precies weet wat je aan moet doen, kan je het beste even bellen om te vragen wat je aan moet doen en dan kan je inderdaad te horen krijgen dat je zoiets aan moet doen. En waarom je het dan doet, nou, omdat je graag voor een tweede gesprek uitgenodigd wilt worden.
wie zegt er dat ik vind dat je in een afgetrapte spijkerbroek naar toe kunt?

ik vind alleen wel dat men zelf wel kan bepalen wat er netjes is, en wat niet... Je moet je niet anders voordoen dan je bent, maar zelfs al draag je alleen maar gatenbroeken, doe dan de broek met de minste gaten aan, of koop iig een nieuwe voor de gelegenheid, nog zónder gaten

Heb overigens de sollicitatie hier gedaan in mn motorbroek en op motorlaarzen maar had wel gezegd dat ik niet meteen wilde beginnen met strippen toen ik hier binnen kwam. Toen ik ze beloofde dat er écht een nette broek onder zat, vonden ze het ook prima
Doei.
pi_58136021
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:37 schreef octopussy het volgende:
witte joggingbroek hier maar die gaat straks verdwijnen onder mijn nieuwe zwarte motorbroek die op het oog gewoon een zwarte broek is (ok, ik lijk er iets dikker in omdat er beschermende stukken bij de heupen zitten).
Verder een strak zwart shirt en daarover een rode cardigan.
het wordt iets met kip vanavond, overigens..

houd je van oosters?
Doei.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:36 #224
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58136075
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
Rewimo, oei ja, dat is baaaaaad, misschien wel de grootste modeflater.

Levi, ik ben natuurlijk gewoon frusti, want ik heb echt ontzettend bolle fietskuiten
Ik heb ook bolle kuiten, maar daaronder slanke enkels en eigenlijk vind ik dat wel mooi. Flink wat vorm er in. Net als in de rest van mijn lijf.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58136293
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:07 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb ook bolle kuiten, maar daaronder slanke enkels en eigenlijk vind ik dat wel mooi. Flink wat vorm er in. Net als in de rest van mijn lijf.
Als je het zo zegt, klinkt het heel mooi

BE, gewoon doen dan. Niet teveel eten en er flink van genieten, ach, zo vreselijk slecht zijn pannekoeken niet joh Ik maak ze altijd met half volkoren boekweitmeel (gezohooooond!) en half gewone bloem, smakelijk en stevig.
Pannekoeken met spek en stroop
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:00:02 #226
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58137206
Ik denk dat het ook erg uitmaakt waar je werkt. Hier ziet iedereen er ook erg casual uit en een fleecvest is hier ook geen bijzonderheid. Nou werk ik op een lab en daar zien we nooit patiënten en we hebben ook geen besprekingen o.i.d. met externe mensen. Dat is wel even anders dan een commercieel bedrijf in de dienstverlenende sector bv.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:56 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137263
Mijn pannenkoeken zijn altijd van meergranenmeel, liefst de biologische versie van Koopmans, die kan je namelijk ook met alleen water maken
Als je er niet te veel troep opgooit a la stroop en basterdsuiker, valt het reuze mee qua ongezondheid. Ok, je mist groenten, maar dan duw je wat champignons en uien en dergelijke door het beslag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:09:48 #228
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_58137443
Gelukkig heb ik bedrijfskleding aan, nooit geen gehannes met kleding dus
Moest laatst wel even aangeven dat mijn broeken wel 2 maatjes kleiner moesten worden besteld

Net 2 uur gewandeld, lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_58137833
Ik probeer er altijd wel redelijk netjes uit te zien voor de klas... Ik let iig wel op wat ik aantrek, truitje waarin mijn decolleté te zichtbaar is vind ik toch not done, daar voel ik me toch niet comfortabel bij.

Waar ik zeker op moet letten, is dat de kat er niet teveel haren op heeft achtergelaten, dat krijg ik dan nl. heel snel te horen, net zoals de trui waar ook nog vaag een vetvlek in zichtbaar is, dat kreeg ik ook gelijk te horen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58138557
Ik ben blij dat wij gewoon aan mogen trekken wat we willen, al vond ik het shirtje van een (vroegere) collega met "mega-muts" als tekst en het zicht op haar navel toch echt wel een beetje te ver gaan.

Ik ben trouwens dol op net over de knie-broeken. Die driekwart broeken vind ik vreselijk, net te warm voor in de zomer. En rokjes zijn niet altijd handig, dus dan maar een kniebroek!
pi_58138963
Ik denk dat het bij lagere school ook wel iets anders is dan bij een middelbare school..

ik had vandaag 4 jongens uit de derde klas helemaal in een deuk liggen omdat ik een opmerking maakte over dat zij dingen met hun handen kunnen doen die ik niet kan...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58139490
Het enige waar ik rekening mee moet houden op mijn werk is dat ik op geen enkele manier aanleiding geef tot seksueel ontremd gedrag bij mijn cliënten. Dus geen laag uitgesneden dingen, maar ook geen strakke truitjes waar je tepels doorheen kan zien (óf een padded beha er onder).
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:49:14 #233
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_58139841
Volgens mij is het wel een kunst om je goed te kleden bij een sollicitatiegesprek. Ik heb een tijd lang heel regelmatig mensen aangenomen, en ik vond het wel eens lachwekkend als je echt kon merken dat een jonge vent een jasje had geleend. Of er zo onhandig in liep dat je wist dat het verder alleen met de Kerst uit de kast kwam. Overigens konden we op kantoor aan wat we wilden, maar deed ik op sollicitatiedagen altijd iets formelers aan. Ik vond het zo sneu als de sollicitant wel z'n best deed, en ik niet

Ben er vandaag weer eens achter gekomen wat voor mij de eerste voorwaarde is om af te kunnen vallen: slaap! Ik had vannacht amper 4 uur geslapen, en dan ben ik op slag helemaal opgeblazen en is het veel moeilijker om gezond te eten. Vandaar dus dat het vaak mis gaat als we in NL geweest zijn en met een jetlag terugkomen. Goed om rekening mee te houden.....
pi_58140043
Gao, dat is grappig Maar het is ook leuk om te zien dat iemand z'n best erop doet, toch? Vind ik wel, hoor.

De iets-over-de-knielange A-lijn rokjes, dat zijn fijne flatteuze kledingstukken. Zowel voor slanke vrouwen als voor wat stevigere. Niet meet zo hip nu, maar gelukkig kan het nog wel.

Ik ga zo 's een panty aantrekken, vanavond naar een bruiloft. Maar met die knie van mij wordt dat nog een hele opgave
pi_58140401
Is een kniebroek dan echt zo lelijk
Ik heb d'r ook een, het heet overigens piratenbroek volgens mij.
Ik draag er echter nooit lange laarzen onder..

Ook heb ik veel driekwart pantalons. Daar doe ik dan wel laarzen onder
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:15:10 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58140411
Idd is het lastiger als je moe bent Gao, dat herken ik wel.

Het worden hier geen pannekoeken, maar een mexicaanse kipschotel met paprika en rode ui.
Voelt toch net even iets lekkerder.
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:43:37 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_58140988
Hmmm klinkt ook lekker BE. Maar nu heb ik wel zin in pannekoeken

Ik kan, ter inspiratie, wel dagelijks doorgeven wat ik eet. We lopen toch een paar uur op jullie voor.

Vandaag was het kip uit de oven (gemarineerd in wat ketjap, ketchup, peper en een schepje suiker), polenta en geroerbakte peultjes (scheutje ketjap + 2 knoflooktenen erdoor). Toetje was pruimen en een beetje mango (dwz gewoon een mango, maar nadat de ukken hun zin hadden gekregen was er niet meer zoveel over).

Zo, en nu ga ik slapen afvallen
pi_58141017
Hey BE, signaleer ik hier een overactief lijn-geweten?
Maar het klinkt wel lekker!

Gao: wat is polenta?
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:52:46 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58141161
Klinkt goed Gao!

freecell, ik mag van mezelf af en toe wel iets minder streng doen, maar een heel avondeten zonder groente dat vind ik eigenlijk niet echt meer kunnen. Dat stamt nog uit de zwangerschap en is niet meer weggegaan.
De enige supersnelle hap die hier af en toe gegeten wordt als we echt haast hebben is Macaroni met (magere) smac en kaas.
pi_58141184
freecell: polenta is gekookt maismeel, vrij stevig van structuur.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:02:15 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_58141341
WIj hebben van de week nog pannenkoeken gegeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58141345
CF weet dat vast wel, hoe lang ik een ananas kan bewaren?

ik heb er nu 2 weken een staan, zo ongeveer, misschien iets langer.. is dat nog goed dan?
Ja doei.
pi_58141391
MB: je neus is je beste tool Als ie goed ruikt en het vruchtvlees niet gek verkleurd is, kun je 'm eten.
pi_58141449
als de buitenkant ietwat 'stoffig' is maakt 't niet uit? Wil octopusy niet vergiftigen straks
Ja doei.
pi_58141518
Dat eet je toch niet op?
pi_58141527
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
freecell: polenta is gekookt maismeel, vrij stevig van structuur.
Ah, ok
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:35:00 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58141982
Hmmm... het ruikt niet zo heel lekker... Beetje jammer.
Eens kijken wat F. er zometeen van zegt.
pi_58142070
BE: snufje vijfkruidenpoeder en flink wat tabasco?
Van vijfkruidenpoeder gaat het lekker ruiken, tabasco geeft meer pit.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:20 #249
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_58142164
Honger, heel veel honger!! een loempia, 2 broodjes met goddelijke pindakaas en een ribkarbo...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_58142184
honger ja.. daarnet al.. maar toen heb ik een appel gehamsterd op mn werk

nu zo maar eens aan het koken
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')