Da's typisch, heb ik blijkbaar het foto- en zwijmeltopic gemist. Heb je 'n URLletje voor me?quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:44 schreef Civilian het volgende:
Onze poes is 3 weken geleden bevallen van 3 kittens
Bevalling is goed gegaan en ze zorgt goed voor ze
Ze beginnen nu echt met elkaar te spelen en gaan ook op ontdekking uitLief om te zien hoor
lol.. sorry, ik dacht dat je het vorige topic had gemist... niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:42 schreef Barbaaf het volgende:
Poeke, (als jouw bericht aan mij gericht is tenminste), ik bedoelde het topic van Civilian over zijn poes (wat er, gezien zijn postgeschiedenis, niet is. Hoe durft iemand te melden dat hij een nestje heeft zonder een fototopic erover te maken).
Echt he ... kattenquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:03 schreef Vandaag... het volgende:
![]()
![]()
ze heeft echt gewacht op het tweede topic!
Doetie het?quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:16 schreef Gucci___X het volgende:
Het eerste is er ng 2 keer persen
quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:32 schreef Gucci___X het volgende:
Eerste kitten geboren zwart met witte neus en buik
quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:00 schreef Gucci___X het volgende:
Sorry dat het zolang duurde maar
Poezie ligt nu in de kleerkast te persen
Foto's komen nog mijn mama ligt erby want als we weg zyn loopt ze achter ons en dat doet blijkbaar pijn dus ze wil dat we er bij zyn
Voor de duidelijkheid ze is aan het BEVALLEN
Ze heeft om de 2 min weeen en verliest bloed
Tot zometeen voor meer
Ja daarom heersen ze he...quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:02 schreef je_ouwe_moer het volgende:
[..]
Hahaha, poezen doen altijd nét niet wat de bedoeling is
watzijzeiquote:Op woensdag 16 april 2008 10:08 schreef freecell het volgende:
Ben benieuwd of er stiekem nog één gekomen is vanacht
Je kater zal er blij mee zijnquote:Op woensdag 16 april 2008 14:56 schreef WalterSobchak het volgende:
Als die witte een poes is, hou ik me aanbevolen!! Hoewel mn vriendin en mn kater daar misschien anders over denken
Heb je dat nu al kunnen testen?? Lijkt me wat er snel.. Geef de hoop nog niet op!quote:Op woensdag 16 april 2008 15:34 schreef Gucci___X het volgende:
Die witte ging ik net houden en miss de rest ook Maar hij is doof:(
dat witte vaak doof zijn. Maar die van jou kan misschien wel goed horen. Bovendien maakt het niet veel uit, toch? Ze wordt er niet minder zacht van.quote:
Echt prachtig, net alsof iemand moe door een kleurscheidingsmachientje gehaald heeftquote:
Geweldige foto weer (al is het moeilijk om van een nestje een slechte foto te makenquote:Op woensdag 16 april 2008 16:04 schreef Gucci___X het volgende:
Toch wel hé als je ze roept zullen ze niet komen en de auto's hier ze gaan af op geluid he vanaf ze een horen zyn ze weg
Ps hebben jullie miss foto's van hoe je kunt zien by kleine kittens of het een poes of een kater is ?
quote:Op woensdag 16 april 2008 16:13 schreef Cat22 het volgende:
Mooie kittens! 3 kittens is hartstikkke leuk en voor mams wel zo fijn dat ze geen groot nest hoeft te voeden.
Bij witte katten heb je veel kans dat hij/zij doof is, maar dat kun je pas na een poosje vaststellen. Als de kat ook maar iets van kleur heeft (behalve het wit) dan kan ze waarwschijnlijk wel horen. Dit omdat de doofheid samenhangt het (het ontbreken van) bepaalde kleurpigmenten. Ik zal eens zoeken naar een handige kont-foto voor geslachtsidentificatie.
Edit: linkje. Ik krijg hem niet rechtstreeks, maar als je naar gestelde vragen gaat en dan naar vraag 6 zie je een plaatje.
Nee maar je weet nu nog niks. Schijnbaar heeft het ook iets te maken met de oogkleur maar ook daar is nu nog niks over te zeggen.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:22 schreef Gucci___X het volgende:
Valt er eigenlijk iets te doen aan doofheid?
Een poes of kat met blauwe ogen.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:36 schreef Gucci___X het volgende:
wat is blauw ogige?
Denk er wel aan dat alle kittens blauwe ogen hebben de eerste weken. Dus niet meteen panikeren als je merkt bij het opengaan van de oogjes dat ze blauw zijn. Dat kan later nog veranderen. En bij oranje ogen is de kans op doofheid een stuk minder. En let ook op gekleurde plukjes haar (als ze heel klein zijn is dat lastig te zien, meestal kleuren katten donkerder als ze groeien). Als het katje donkere plukjes haar heeft is de kans dat ze doof is ook kleiner.quote:
Wel je hebt gelijk verschil is duidelijk zichtbaarquote:Op woensdag 16 april 2008 15:13 schreef Prospera het volgende:
Wat een snoesjes![]()
Gokje dat de rode een kater is, witte een poes en zwarte ook een poes, flinke kittens trouwens.
Die rooie wordt geplet!!quote:
Moet je de mamapoes niet eerder laten helpen? En misschien kan je een korting krijgen als je ze allemaal laat doen? Kan hier wel namelijk...quote:Op woensdag 16 april 2008 21:58 schreef Gucci___X het volgende:
Oef want op mijn verjaardag krijg ik geld maar of het 350 euro zal zyn ?
Het is toch zoveel voor 3 poezen en een kater hé?
Weet je wat het is: jij redeneert vanuit je mens-zijn.quote:Op donderdag 17 april 2008 21:12 schreef Gucci___X het volgende:
ik krijg het gewoon niet over mijn hart om die kittens naar onbekende mensen te brengen. je bent er zolang samen mee je zorgt ervoor en dan van de ene op de andere dag doe je ze weg
quote:
En deel van wat je hier zegt is niet perse waar.quote:Op donderdag 17 april 2008 21:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Weet je wat het is: jij redeneert vanuit je mens-zijn.
Heel extreem voorbeeld:
Als je bij voorbeeld kinderen had en je zou er eentje moeten laten adopteren, dan zou dat kind je daarop aan kunnen gaan kijken. Want een kind weet wie zijn ouders zijn, wat er vna ouders verwacht wordt in onze maatschappij en kan als redenatie aanvoeren dat hij of zij 'weggedaan' is. En da's erg en dan moeten er wel heel zwaarwegende redenen zijn om daarvoor te kiezen.
Bij katten werkt dat heel anders. Cru gezegd: Katten zijn egoistisch.
Zij zullen jou er echt niet op aankijken als je ze aan iemand anders geeft die er goed voor gaat zorgen. Zo werken kattenhersenen nu eenmaal niet. Het blijven beesten die graag hun natje en hun droogje hebben en zich zullen gaan hechten aan bepaalde rituelen. Deze kunnen al dan niet aan een bepaalde persoon gebonden zijn. Maar een kitten tussen de 8-12 weken oud, wat in een ander goed huisje terecht komt, heeft het misschien een dag moeilijk met de veranderde omgeving, maar als de nieuwe baasjes met haar spelen en haar goed verzorgen, dan 'vergeet' zij gauw genoeg dat ze eerst bij jou en haar nestgenootjes heeft gewoond.
En realiseer je dat het bij elkaar houden van een nestje ook tot grote problemen kan lijden. Kleine katjes worden groot en teveel katten in een kleine ruimte, daar worden ze niet blij van. Als één van de katten ruzie zoekt, maakt het ze niks uit of de andere partij familie is of niet. Hebben ze geen idee van. En als je ze niet zou steriliseren, dan zouden broer en zus met alle liefde (lees: lust) samen kindjes gaan maken. Zij zien een andere kat en wel eentje die voor hen aantrekkelijk is, geen familie.
Snap je een beetje wat ik bedoel?
En natuurlijk is het nu hartstikke moeilijk om eraan te denken die kleine hulpeloze dropjes bij moeder vandaan te halen. Maar die tijd is nog een poosje weg. Wat niet wegneemt dat je er nu wel over moet nadenken. En echt waar, als ik je zo hoor is het voor de katten het beste dat er maximaal één kitten bij jou blijft. Da's niet egoïstisch van jou, maar juist een teken van dierenliefde. Die ene kitten (en moeder) krijgen alle aandacht van jou en de spullen die ze nodig hebben, terwijl de andere twee ook naar een huisje gaan waar ze precies hetzelfde krijgen.
Dat zou een prima oplossing kunnen zijnquote:Op donderdag 17 april 2008 22:35 schreef Gucci___X het volgende:
ga mijn om overtuigen er 2 te nemen ze heeft niks van dieren en is alleen
en dan kan ik ze zien wanneer ik wil
soort gapen dusquote:Op zaterdag 19 april 2008 13:07 schreef Gucci___X het volgende:
Het is net alsof ze miauwen maar zonder klank
ooh ik bedoelde ook wattestaafje , sorryquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:04 schreef Gucci___X het volgende:
Niezen heb ik nog niet gehoort oordopje zie ik niet zo zitten zie dat ik ze pijn doe
Ik snapte het al niet.quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:19 schreef Charisma het volgende:
[..]
ooh ik bedoelde ook wattestaafje , sorry
Dan roepen ze mss om hun moeder en omdat ze nog zo klein zijn kunnen ze nog niet mauwen * met geluid * .quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:08 schreef Gucci___X het volgende:
doorlopend niet zo soms keer en meestal als de moeder even weg is
quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:31 schreef deedeetee het volgende:
Hele jonge kittens kunnen dus idd mauwen zonder geluid te maken, ik heb ff iemand gemaild die al 2 nestjes heeft gehad en het nagevraagt
Als ik het goed begrijp laat je haar dus overdag binnen zitten? Da's prima, want de kleintjes hebben haar nog hard genoeg nodig. En 's avonds buiten kan ook wel nu, het moederinstinct is zo groot dat ze haar nestje nooit te lang alleen zal laten. En omdat ze buitenkat is geweest zal ze ook een stuk gelukkiger zijn als ze af en toe naar buiten kan. Ze is vast allang blij dat ze voor dit nestje zo'n fijne plek heeft gevonden.quote:Op zondag 20 april 2008 14:13 schreef Gucci___X het volgende:
overdag is hier niemand thuis en dan heeft ze een kattenbak maar s'avonds kan ze binnen:buiten wanneer ze wil
Dat zou ik even met de dierenarts overleggen (belletje plegen), als de poes krols lijkt te worden (miauwerig, kont de lucht in..etc etc), dus opletten en poes zeker niet meer naar buiten laten.quote:Op maandag 21 april 2008 21:32 schreef Gucci___X het volgende:
Mag ik mijnkat nu de pil geven
Nou, wij hebben ons vuilnisbakkenraspoesje ook aan de pil gehad hoor, geen probleem. Alleen waren we na het nestje wel net 1 dag te laat met opnieuw aan de pil beginnen, en kreeg ze alsnog een nestje met 1 kittenquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:22 schreef nein het volgende:
[..]
Dat zou ik even met de dierenarts overleggen (belletje plegen), als de poes krols lijkt te worden (miauwerig, kont de lucht in..etc etc), dus opletten en poes zeker niet meer naar buiten laten.
De anticonceptiepil wordt eigenlijk alleen gegeven bij raskatten die bij een fokker zitten...ook is het niet gezond voor de poes om langere tijd aan de pil te zitten, anders krijgen ze eierstokkanker. Maar aangezien jouw poes wel buitenkomt, zou je het wel eskunnen overleggen met de dierenarts. Maar daarom moet ze zodra de beestjes 12 weken zijn gesteriliseerd worden! En fijn dat je moeder die kosten wil betalen.
Leg dekens neer op de plek waar ze nu de jongens heeft verhuisd. Zodra de geur daar weer in zit kun je ze weer in de kast leggen met dekens en al...Mocht je weer eens de dekens verschonen leg dan eerst tijdelijk een paar dekens er bij voor je de 'ouden' weg haalt zodat de geur blijft.quote:Op donderdag 24 april 2008 22:54 schreef Gucci___X het volgende:
Nog niet ...
Maar heb wel ander slecht nieuws
We hadden vorige week de dekens ververst omdat ze begonnen te ruiken
en 2 dagen ernaa is ze erg beginnen janken en onrustig lopen
En volgens men moeder reukt ze de geur van haar nest nietmeer
Ze heeft ze vanmorgen verhuist naar onze bureau waar het redelijk koud is
En kweet echt niet wat gedaan Straks laat ze ze nog liggen omdat ze ze niet herkent
Dat kan wel 'ns een dag gebeuren, niks om je echt zorgen over te maken. Dat die witte blijft aankomen is prettig, die leek een beetje achter te blijven.quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:01 schreef Gucci___X het volgende:
Weer gewogen;
Wit =>247 Gram +11
ros => 289 Gram +15
zwart => 265 Gram +1
Het zwartje is wel niks bygekomen!
Oh da's balen joh, net nu je kittens hebt. Nouja, morgen heb je hem dus weer?quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:09 schreef Gucci___X het volgende:
Men camera is stuk mag hem maandag afhalen heb hem laten vallen
die dingen kunnen idd bewegen -brrr-quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:05 schreef Gucci___X het volgende:
dat ze eruit zien als rijstkorrels klopt maar bewegen ze ook (leven) of zyn het gewoon stukken van de worm?
Inderdaad... Gucci waar ben je? Ben je al naar de dierenarts geweest? Die zwarte heeft het toch nog wel overleefd hoop ik? Het lijkt me hoe dan ook zaak om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan, want als ze wormen hebben krijgen ze te weinig voedingsstoffen en raken ze ondervoed...quote:Op maandag 5 mei 2008 08:24 schreef Barbaaf het volgende:
Het is hier al weer veel te lang veel te stil. Toch geen slecht voorteken hoop ik?
Heel goede reactiequote:Op woensdag 7 mei 2008 22:58 schreef Barbaaf het volgende:ik was een beetje erg bezorgd
![]()
Poezie is natuurlijk heel erg geschrokken van die hond, nu gelooft ze niet meer dat het thuis veilig is. Ze is jaren op zichzelf aangewezen geweest en zal nog moeite hebben te accepteren dat jullie nu voor haar zorgen, ze is ook al eerder door mensen in de steek gelaten dus de enige die ze vertrouwt is zijzelf.
Je zou een licht kalmeringsmiddel kunnen geven, bij de dierenwinkel kan je bv. valeriaandruppels halen, misschien dat ze daardoor wat rustiger wordt. Verder moet je d'r gezeur proberen te negeren en haar juist belonen als ze vertrouwen toont, dat stimuleert het gewenste gedrag (voor zover dat kan met katten).
Het is nu ook zaak de kittens veel en vaak te knuffelen enzo, met zo'n moeder zullen ze niet snel mensgericht worden.
Nee hoor! Waarschijnlijk zal ze wel doof zijn. Maar ook dan kan ze een heel leuk leven hebben. Het katje weet immers niet beter.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:06 schreef Gucci___X het volgende:
die witte heeft rode ogen een albino dus maar gaat die dan ook maar 1jaar leven zoals konijnen enzo
^^ die dusquote:
Coco chanel ?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:12 schreef Gucci___X het volgende:
Armani is zo een jongens naam en het is een meisje
En?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:04 schreef Gucci___X het volgende:
Heb al een nieuwe. Nu alleen nog foto's nemen.
Die witte noemt Gucci, De zwarte??
En de rooie is gereserveerd en ga haar de naam zelf laten kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |