Allereerst:
Heel zuur, TS. Ik ben er zelf ook een keer op die manier aangenaaid. Reed 90, kwam net de bebouwde kom in rijden (dus reed eerder 90@80). Aldaar gepakt in de eerste 200m. De heren hadden geen trajectmeting, maar een piekmeting op de teller. Ik zag ze al een paar 100m dichterbij komen in m'n binnenspiegel, maar volgens hen was de afstand gelijk. 110@50 ten laste gelegd, zodat er incl correcties 51 km/h te snel over bleef. Gevolg: invordering.

. Ik heb me nog nooit zo onrechtvaardig behandeld gevoeld.
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Chinless het volgende:Maar goed, ik heb nov. 2006 een transactievoorstel binnen gekregen waar ik 59 te hard reed (foto). dus geen aanhouding.
Dit was uiteraard niet binnen de beboudekom.
Dan nu het officiële gedeelte: heb je voor de overtreding die ik quote een bestuurdersverklaring ingevuld?
Zo niet, dan kun je goed weg komen. 120@50 komt met correctie op 116, da's 66 km/h te snel. Ik ga er vanuit dat de 120 namelijk nog niet met correctie is. Normaal gesproken is dat een teruggave binnen tien dagen een een boete van zo'n 600 euro. Mits het je eerste keer is. Let op: een paar km/h sneller en je gaat meer dan 70 te hard... dan heb je meteen een ontzegging van vier maanden gescoord. Dit geldt dus ook als de 120 al gecorrigeerd is: ga dan maar een OV-abonnementje halen.
Heb je indertijd wél een bestuurdersverklaring ingevuld (voor jezelf dus

), dan is het koffiedik kijken. Je bent geen directe recidivist (die termijn is één jaar) denk ik, wanneer heb je de boete betaald? Een overtreding van 50+ en eentje van 60+ binnen een termijn van anderhalf jaar doen het sowieso niet goed bij een OvJ, dus het is een dubbeltje op z'n kant. De OvJ kan denken: twee keer 50+ in anderhalf jaar, ga maar mooi vier maanden met het OV, of je kan goed weg komen doordat je vorige aantekening niet meer als directe recidive telt, dan is dit weer een 'losse' overtreding, en krijg je je rbw waarschijnlijk snel terug.
Hou er sowieso rekening mee dat je nu twee kruisjes achter je naam hebt. Eentje uit 2006 en nu eentje uit 2008. Dat betekent dat je sowieso tot een jaar na betaling van de boete die je voor dit akkefietje krijgt heel netjes moet gedragen: niet meer dan 30 km/h te snel op alle wegen behalve autosnelwegen (daar telt 40 km/h, muv wegwerkzaamheden). Doe je dat wel, ben je directe recidivist en krijg je vier maanden ontzegging. Daarnaast blijven registraties (overtredingen van 30+ km/h) vijf jaar staan. Spaar er teveel, en je mag bij de rechter op het matje komen en verantwoording afleggen.
Dit is in een notendop wat je te wachten kan staan. Advies voor dit moment: vandaag moet het rbw naar het kantongerecht gestuurd worden. Ga vanaf morgen bellen naar de rechtbank om te vragen of er al een beslissing is genomen betreffende je rijbewijs. Voor mijn part drie keer per dag. Binnen tien dagen moet de OvJ een beslissing nemen hoe of wat. Laat je dan ook niet afschepen als er dan nog geen beslissing is genomen! Zo gauw je daar duidelijkheid over hebt, meld je dat in dit topic, dan kan ik je eventueel tips geven wat te doen. Tot die tijd kun je niets doen, want is het afwachten hoe een OvJ er over denkt.