Ze zijn echt niet van deze wereld. Alles wat ook maar een beetje leuk zou kunnen zijn moet verboden worden. Nederland wordt echt onleefbaar als het aan deze figuren ligt.quote:GroenLinks: verbied barbecue
AMSTERDAM - GroenLinks in Purmerend wil open haarden, barbecues, allesbranders en vuurkorven verbieden. Het zou te veel fijnstof opleveren.
Zandvoort wil beperking openlucht bbq
Please Wait ...
De gemeente moet volgens de partij optreden tegen de 'overlast' die wordt veroorzaakt door barbecuers, zo schrijft het Noord Hollands Dagblad.
Volgens de partij is het verbranden van hout door particulieren goed voor twaalf procent van het in Nederland uitgestoten fijn stof.
Fractievoorzitter Chris Zandvoort heeft de gemeente voorgesteld de regels voor vuur in de openlucht aan te scherpen.
Bron: Telegraaf
Nee: "Het zou te veel fijnstof opleveren." Men wil het dus verbieden, aldus dit bericht, omdat het te veel fijnstof zou produceren, niet omdat het een beetje leuk kan zijn. Het is een onzinnig voorstel, hoor, maar laten we wel even in deze realiteit blijven...quote:Op maandag 14 april 2008 15:08 schreef Fastmatti het volgende:
Alles wat ook maar een beetje leuk zou kunnen zijn moet verboden worden.
Nee, helaas pindakaas.quote:Op maandag 14 april 2008 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Verbied groenlinks .. ze ademen o2 in en co2 uit waardoor de ijskappen smelten!!!
Stil ! Breng ze nu niet op een idee!quote:Op maandag 14 april 2008 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kennende zal het wel niet verboden, maar flink duurder gemaakt worden, dmv accijns enzo...
accijns op vleesquote:Op maandag 14 april 2008 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kennende zal het wel niet verboden, maar flink duurder gemaakt worden, dmv accijns enzo...
Klopt: "Reden voor de partij om een initiatiefvoorstel bij de gemeenteraad in te dienen om te onderzoeken of de regels voor het stoken van hout in open haarden en in de open lucht kunnen worden aangescherpt."quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ik lees nergens iets over een verbod, althans, in de originele bron (het NHD). Ze willen dat ook voor openbare houtverbranding (waaronder barbeque) milieueisen gaan komen, net zoals het dat voor het verkeer en zware industrie geldt.
Maar goed, Telegraaf en Geenstijl... Dan weet je al dat 80% van de inhoud niet klopt.
De Telegraaf heeft het bericht van GL gewoon goed vertaald. Regels instellen betekent bij Groenlinks verboden instellen.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ik lees nergens iets over een verbod, althans, in de originele bron (het NHD). Ze willen dat ook voor openbare houtverbranding (waaronder barbeque) milieueisen gaan komen, net zoals het dat voor het verkeer en zware industrie geldt.
Maar goed, Telegraaf en Geenstijl... Dan weet je al dat 80% van de inhoud niet klopt.
Milieueisen voor openbare houtverbranding.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Een mod moet barbecue toch wel goed kunnen schrijven?quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Volgens mij is fijnstof een verzamelnaam, die uit verschillende elementen kan bestaan. Fijnstof afkomstig uit verbranding van hout heeft volgens mij nog altijd een andere "natuurlijkere" samenstelling als fijnstof afkomstig uit een auto of industrie.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ach ja, kanker is ook een natuurlijk fenomeen. Of iets "Natuurlijk" is zegt niet zoveel.quote:Op maandag 14 april 2008 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is fijnstof een verzamelnaam, die uit verschillende elementen kan bestaan. Fijnstof afkomstig uit verbranding van hout heeft volgens mij nog altijd een andere "natuurlijkere" samenstelling als fijnstof afkomstig uit een auto of industrie.
Heb jij een bron dan waaruit dat blijkt?quote:Op maandag 14 april 2008 15:51 schreef Monidique het volgende:
Conclusie? De Telegraaf zit er weer eens naast...
quote:Op maandag 14 april 2008 15:52 schreef Pool het volgende:
GroenLinks is gezwicht voor de gasbarbecuelobby.
Het is niet vreemd. Er bestaan al eisen voor dergelijke activiteiten (je mag niet zomaar een berg hout verbranden), maar dat is voornamelijk voor normale overlast. Mocht blijken dat er echt gezondheidsschade mogelijk is bij (grote) activiteiten, zoals de genoemde 12% van de totale fijnstofuitstoot, dan kunnen milieuregels best van toepassing. En tsja, dan ga ik er niet vanuit dat een normale barbecue in de achtertuin wordt verboden. Ik ben dus niet zonder meer voor, maar de 'vertaling' van de Telegraaf slaat nergens op.quote:Op maandag 14 april 2008 15:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Milieueisen voor openbare houtverbranding.En dat vind jij normaal?
Het kan best dusdanig aangescherpt worden dat dat uitkomt op een verbod.quote:Op maandag 14 april 2008 17:10 schreef Montov het volgende:
Het is niet vreemd. Er bestaan al eisen voor dergelijke activiteiten (je mag niet zomaar een berg hout verbranden), maar dat is voornamelijk voor normale overlast. Mocht blijken dat er echt gezondheidsschade mogelijk is bij (grote) activiteiten, zoals de genoemde 12% van de totale fijnstofuitstoot, dan kunnen milieuregels best van toepassing. En tsja, dan ga ik er niet vanuit dat een normale barbecue in de achtertuin wordt verboden. Ik ben dus niet zonder meer voor, maar de 'vertaling' van de Telegraaf slaat nergens op.
Verboden niet. Maar als mocht blijken dat de milieuschade van zo'n houtskool BBQ veel hoger ligt dan die op gas... terwijl de houtskool populairder is vanwege de kosten... Dan zit een heffing er wel in natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2008 17:10 schreef Montov het volgende:
En tsja, dan ga ik er niet vanuit dat een normale barbecue in de achtertuin wordt verboden.
quote:Op maandag 14 april 2008 17:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is niet vreemd. Er bestaan al eisen voor dergelijke activiteiten (je mag niet zomaar een berg hout verbranden), maar dat is voornamelijk voor normale overlast. Mocht blijken dat er echt gezondheidsschade mogelijk is bij (grote) activiteiten, zoals de genoemde 12% van de totale fijnstofuitstoot, dan kunnen milieuregels best van toepassing. En tsja, dan ga ik er niet vanuit dat een normale barbecue in de achtertuin wordt verboden. Ik ben dus niet zonder meer voor, maar de 'vertaling' van de Telegraaf slaat nergens op.
http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/waterland/article3385709.ecequote:PURMEREND - Weg met open haarden, allesbranders, vuurkorven en barbecues. Als het aan de Purmerendse fractie van GroenLinks ligt, gaat de gemeente optreden tegen de overlast die wordt veroorzaakt door mensen die hout verstoken.
Het is theoretisch mogelijk, maar gezien GL ook niet voor een verbod op auto's en zware industrie is, lijkt me dat hier ook geen verbod op komt. En dat is ook de vergelijking die de Purmerendse fractievoorzitter maakt.quote:Op maandag 14 april 2008 17:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het kan best dusdanig aangescherpt worden dat dat uitkomt op een verbod.
Want? Vrij land hoor...quote:Op maandag 14 april 2008 18:01 schreef HarryP het volgende:
Buiten 6 graden. Terasverwarmers aan en barbecue-en vind ik ook een beetje te.
Het idee dat ze hier zelfs al over praten...quote:Op maandag 14 april 2008 17:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is theoretisch mogelijk, maar gezien GL ook niet voor een verbod op auto's en zware industrie is, lijkt me dat hier ook geen verbod op komt. En dat is ook de vergelijking die de Purmerendse fractievoorzitter maakt.
Nee, je kan helemaal niet BBQ-en op gas, het is nou eenmaal niet hetzelfde. Het eten smaakt gewoon anders dan op een echte BBQ. Wanneer je gaat BBQ-en op gas dan zie ik het nut van BBQ-en niet meer.quote:Op maandag 14 april 2008 17:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verboden niet. Maar als mocht blijken dat de milieuschade van zo'n houtskool BBQ veel hoger ligt dan die op gas... terwijl de houtskool populairder is vanwege de kosten... Dan zit een heffing er wel in natuurlijk.
Overigens ook niet gek. En je kan prima BBQ-en op gas en ook die gas-BBQ's kosten niet de wereld.
Er zijn toch diverse steden waar GL fracties hummesr ed. uit de binnenstad willen weren (lees: verbieden in de stad te komen), dus zo'n gekke gedachte is het niet dat die mileunazi's bbq's willen verbieden.quote:Op maandag 14 april 2008 17:32 schreef Montov het volgende:
Het is theoretisch mogelijk, maar gezien GL ook niet voor een verbod op auto's en zware industrie is, lijkt me dat hier ook geen verbod op komt. En dat is ook de vergelijking die de Purmerendse fractievoorzitter maakt.
Misschien verschilt de smaak? Bovendien moet GL zich niet bemoeien met mijn barbecue.quote:Op maandag 14 april 2008 17:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verboden niet. Maar als mocht blijken dat de milieuschade van zo'n houtskool BBQ veel hoger ligt dan die op gas... terwijl de houtskool populairder is vanwege de kosten... Dan zit een heffing er wel in natuurlijk.
Overigens ook niet gek. En je kan prima BBQ-en op gas en ook die gas-BBQ's kosten niet de wereld.
Prima. Niemand zal je dwingen om nu te gaan bbq-en, maar omdat jij het te vind mogen andere mensen het ook niet doen?quote:Op maandag 14 april 2008 18:01 schreef HarryP het volgende:
Buiten 6 graden. Terasverwarmers aan en barbecue-en vind ik ook een beetje te.
quote:Op maandag 14 april 2008 17:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het vervelend is dat je geen verkoold randje meer hebt en je de bacteriën in het rauwe middendeel mist?quote:Op maandag 14 april 2008 19:17 schreef MrSASO het volgende:
Nee, je kan helemaal niet BBQ-en op gas, het is nou eenmaal niet hetzelfde. Het eten smaakt gewoon anders dan op een echte BBQ.
quote:Wanneer je gaat BBQ-en op gas dan zie ik het nut van BBQ-en niet meer.
Zou jij echt meer mensen trekken in jouw achtertuin dan wij als wij ons personeel uitnodigen? Ik waag het te betwijfelen... En ik kan mij niet voorstellen dat de mensen rechtsomkeert maken als er een gas-BBQ staat.quote:Slecht voor de integratie ook, in mijn buurt werd er regelmatig geBBQ-d met als gevolg dat iedereen bij elkaar over de vloer kwam, leuke tijden waren dat.
Dat zal een succes zijn.quote:
Hij heeft het niet over verbieden maar meer dat het nogal absurd isquote:Op maandag 14 april 2008 19:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Prima. Niemand zal je dwingen om nu te gaan bbq-en, maar omdat jij het te vind mogen andere mensen het ook niet doen?
De gemiddelde hollander mikt er een lading knoflooksaus overheen waar de honden geen brood van lusten. En met een vleespakket van de supermarkt kan ik dat nog begrijpen ook...quote:
Het is niet zo gek dat GL milieuvriendelijke alternatieven wil promoten. Ook al moest ik vandaag lachen toen ik Femke H. in een Peugeot Cabrio (niet bepaald CO2 vriendelijk) en nog wel MET LEER (Marianne zal er wel een vraag aan besteden...) de hybride zag promoten. Dat vond ik dan wel weer een beetje grappig.quote:Bovendien moet GL zich niet bemoeien met mijn barbecue.
Heb jij echt een keuken met gasgrill? Dat waag ik nl. te betwijfelen, ook al kan ik het je aanraden... Als je die had, dan wist je dat er geen pan op moet.quote:Op maandag 14 april 2008 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
![]()
bbq en op gas is niet bbq en dan kun je net zo goed een pan op het fornuis zetten
Er zit zeker een andere smaak aan maar het is juist leuk om heel die meuk aan te krijgen en gelijkmatig warm iets wat met gas een fluitje van een cent is het haalt een deel van de spanning en sfeer weg.quote:Op maandag 14 april 2008 19:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij echt een keuken met gasgrill? Dat waag ik nl. te betwijfelen, ook al kan ik het je aanraden... Als je die had, dan wist je dat er geen pan op moet.
Het begint een beetje te rieken naar de anti-LPG "op gas moet je koken" flauwekul. Ik zou zeggen: probeer het eens. Als je dan nog meent dat het exact hetzelfde is dan braden in de pan, dan ben ik van mening dat je beter gewoon naar de mac kan gaan, want je merkt het verschil dan toch niet en daar is het in ieder geval snel en koud genoeg dat je je mond niet hoeft te branden.
Dan hoe je een rooster ongeveer 15 cm van het fornuis dan heb je alsnog hetzelfde effect.quote:Op maandag 14 april 2008 19:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij echt een keuken met gasgrill? Dat waag ik nl. te betwijfelen, ook al kan ik het je aanraden... Als je die had, dan wist je dat er geen pan op moet.
Het begint een beetje te rieken naar de anti-LPG "op gas moet je koken" flauwekul. Ik zou zeggen: probeer het eens. Als je dan nog meent dat het exact hetzelfde is dan braden in de pan, dan ben ik van mening dat je beter gewoon naar de mac kan gaan, want je merkt het verschil dan toch niet en daar is het in ieder geval snel en koud genoeg dat je je mond niet hoeft te branden.
mwah niet helemaal het zelfde effect bij een gas bbq schroeit het eerder dichtquote:Op maandag 14 april 2008 20:08 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan hoe je een rooster ongeveer 15 cm van het fornuis dan heb je alsnog hetzelfde effect.
BBQ-en op gas geeft geen enkele meerwaarde aan de smaak en je hoeft echt geen fijnproever te zijn om het verschil te merken. Dat heeft niks met het "op gas moet je koken" flauwekul te maken maar meer op het feit dat je gewoon iets mist wanneer je op gas aan het BBQ-en bent.
Dat is waar, maar je mist toch de smaak en wat je zelf al aangaf het warmhouden en het aansteken van zo`n ding.quote:Op maandag 14 april 2008 20:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah niet helemaal het zelfde effect bij een gas bbq schroeit het eerder dicht
Stoomoven.... Heel goed!quote:Op maandag 14 april 2008 20:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee wel een geintegreerde frituurunit en stoomoven![]()
Nou heb ik aardig wat BBQ's meegemaakt en meestentijds was het slecht vlees, slecht gaar en zwart van buiten, hetgeen gecamoufleerd werd met veel saus.quote:Op maandag 14 april 2008 20:08 schreef MrSASO het volgende:
BBQ-en op gas geeft geen enkele meerwaarde aan de smaak en je hoeft echt geen fijnproever te zijn om het verschil te merken.
je moet je vlees natuurlijk gewoon bij de slager halen maar dat geldt niet alleen voor bbq-en.quote:Op maandag 14 april 2008 20:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou heb ik aardig wat BBQ's meegemaakt en meestentijds was het slecht vlees, slecht gaar en zwart van buiten, hetgeen gecamoufleerd werd met veel saus.
Desondanks was het net zo gezellig als bij de fijnproever die de meerwaarde uit de houtskool haalt. Er zit wel wat smaakverschil aan, maar als ik heel eerlijk moet zijn: doe mij maar goed vlees. En dat is bij BBQ-en echt een zeldzaamheid. Ik vind het al een prestatie als ik niet aan de schijterij raak!
En dan denk ik dat je bij mij niet slecht af bent. En ook daar is het gezellig. Echt waar.
Een verbod op houtskool wil ik ook helemaal niet. Maar van mij mag er best een heffing komen om de prijstechnische keuze voor houtskool te drukken, MITS het aangetoond is dat houtskool echt zoveel slechter is voor het milieu (dat laatste moeten we nog eens nakijken).
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je moet je vlees natuurlijk gewoon bij de slager halen maar dat geldt niet alleen voor bbq-en.
Yep... Met z'n tweeën is het weer zo'n gedoe...quote:Overigens zijn gasbbq`s ideaal wanneer je met grote groepen bent.
Dat zijn mensen die op snelheid willen BBQ-en waardoor ze de kolen veels te warm stoken en het rooster te dicht op het vuur zetten omdat ze zo snelmogelijk aan tafel willen zitten om de schoenzool met inderdaad veel knoflook en chilisaus naar binnen te werken.quote:Op maandag 14 april 2008 20:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou heb ik aardig wat BBQ's meegemaakt en meestentijds was het slecht vlees, slecht gaar en zwart van buiten, hetgeen gecamoufleerd werd met veel saus.
Het is in ieder geval niet plantaardig.quote:Op maandag 14 april 2008 20:02 schreef Strolie75 het volgende:
En als je nu alleen groente grilled? Mag het dan wel?
Ga jij je mond eens spoelen met groene zeep wil jequote:En je kan prima BBQ-en op gas en ook die gas-BBQ's kosten niet de wereld.
Ik las net op de Telegraaf.nl dat GroenLinks het kijken naar de maan verboden wil maken, omdat het teveel nekklachten zou veroorzaken! Wat een partíj!quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Maar je weet hoop ik dat de meesten zo BBQ-en...?quote:Op maandag 14 april 2008 20:36 schreef MrSASO het volgende:
Dat zijn mensen die op snelheid willen BBQ-en waardoor ze de kolen veels te warm stoken en het rooster te dicht op het vuur zetten omdat ze zo snelmogelijk aan tafel willen zitten om de schoenzool met inderdaad veel knoflook en chilisaus naar binnen te werken.
Ik heb er ook weer zin an, ook al moet ik mij "behelpen" met gas. Voor de liefhebber lijkt mij het geen probleem dat er straks niet meer voor 10 euro bij de kruitvat een BBQ wordt verkocht. Ik neem aan dat jij een BBQ hebt die wat meer heeft gekost en zodoende ook wat prettiger werkt als liefhebber.quote:Echt goed BBQ-en is een kunst waar je veel tijd in moet steken en geregeld het vlees moet draaien, ook moet je geen kleine stukjes vlees gebruiken, maar goed vlees van bij voorkeur de Marokkaanse/Turkse slager. Een dagje voormarineren in ketjap met een Surinaamse kruidenmix erbij. ik heb zin om te bbq-en.
Er is hier iemand die BBQ-en en groente aan elkaar koppelt en IK krijg wind tegen?quote:Op maandag 14 april 2008 21:14 schreef NED het volgende:
Ga jij je mond eens spoelen met groene zeep wil je
BBQ-en doe je op kolen en niet, ik herhaal, NIET(!!!!) op gas
ijsbeertjes barbecuenquote:Op maandag 14 april 2008 20:17 schreef PJORourke het volgende:
Maar denk aan de broeikas, mensen! De ijsbeertjes die verzuipen!
En met indoorbarbecuen is ook niets mis.quote:Op maandag 14 april 2008 21:34 schreef popolon het volgende:
Ik heb een barbecue/gril op gas en op kolen, je kan kiezen waar je zin in hebt. Op gas hoeft niet altijd minder smakelijk te zijn namelijk.
En je kan elke dag grillen want op gas gaat 't zelfs als het regent en waait.
De helft van de aardbewoners kookt dagelijks op hout (als ze eten hebben tenminste...), en dan zou GL zich willen bemoeien met die 2 keer per jaar dat ik barbecue?!quote:Op maandag 14 april 2008 20:17 schreef PJORourke het volgende:
Maar denk aan de broeikas, mensen! De ijsbeertjes die verzuipen!
Treurig genoeg wel ja.quote:Op maandag 14 april 2008 21:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar je weet hoop ik dat de meesten zo BBQ-en...?
Daar heb ik inderdaad wel wat voor uitgegeven. Alleen word het wel tijd voor een nieuwe aangezien deze last heeft van roest.quote:[..]
Ik heb er ook weer zin an, ook al moet ik mij "behelpen" met gas. Voor de liefhebber lijkt mij het geen probleem dat er straks niet meer voor 10 euro bij de kruitvat een BBQ wordt verkocht. Ik neem aan dat jij een BBQ hebt die wat meer heeft gekost en zodoende ook wat prettiger werkt als liefhebber.
Ik vind het nogal ver gaan om een heffing op de BBQ te gooien, het effect op het Milieu zal denk ik wel minimaal zijn en zoals ik al eerder zij werkt BBQ`en best verbroederend. Regelmatig krijg je leuke complimentjes dat het heerlijk ruikt en je bent zelf ook wat sneller geneigd om de buren uit te nodigen voor een etentje. Dat zou Groenlinks toch eigenlijk best moeten aanspreken.quote:Waar het mij om gaat is dat de situatie van de goedkope milieuonvriendelijke variant (voor zover houtskool dat mag zijn, daar houd ik een slag om de arm) tov de duurdere milieuvriendelijke variant ongewenst is. En dan mag je wat mij betreft daar als overheid best een interventie op plegen. Mits (en dat vind ik een standaard voorwaarde bij dit soort zaken) de heffing wordt gebruikt voor het milieu.
Gebarbecuede groente kan prima zijn. barbeque eens een ui of paprika. Natuurlijk moet er ook een steak bij, maar het smaakt echt wel.quote:Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is hier iemand die BBQ-en en groente aan elkaar koppelt en IK krijg wind tegen?
dit dus een mooie lente/zomeravond waar bij je spontaan uitgenodigd wordt door een vriend, kratje bier er bij flesje ouzo, vuurkorf en Genieten maarquote:Op maandag 14 april 2008 23:11 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Gebarbecuede groente kan prima zijn. barbeque eens een ui of paprika. Natuurlijk moet er ook een steak bij, maar het smaakt echt wel.
Maar ik vind zelf barbecue vooral leuk met een krat bier ernaast. Het vlees moet oke zijn, maar hoeft echt niet sjiek. Gewoon met een groep vrienden vreten, zuipen en vooral ketchup op tafel zetten.
BBQ gaat imo meer om de sfeer dan de smaak.
Brabantse gezelligheidquote:Op maandag 14 april 2008 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus een mooie lente/zomeravond waar bij je spontaan uitgenodigd wordt door een vriend, kratje bier er bij flesje ouzo, vuurkorf en Genieten maar
Doet me er aan denken dat een verbod op de petroleum houdende aanmaakblokjes wel goed zou zijn! Gatverredamme wat stinken die dingen, terwijl er ook niet-stinkende aanmaakblokjes bestaanquote:Op maandag 14 april 2008 23:00 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ver gaan om een heffing op de BBQ te gooien, het effect op het Milieu zal denk ik wel minimaal zijn en zoals ik al eerder zij werkt BBQ`en best verbroederend. Regelmatig krijg je leuke complimentjes dat het heerlijk ruikt en je bent zelf ook wat sneller geneigd om de buren uit te nodigen voor een etentje. Dat zou Groenlinks toch eigenlijk best moeten aanspreken.
Het was niet serieus bedoeld hoor...quote:
en dan een geitenwollensokken GL-er als buurman hebben die de politie belt.quote:Op maandag 14 april 2008 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus een mooie lente/zomeravond waar bij je spontaan uitgenodigd wordt door een vriend, kratje bier er bij flesje ouzo, vuurkorf en Genieten maar
In Nederland wel. Daar is dat al jaren het geval je mag, als je al snoeiafval mag verbranden alleen schoon hout daarvoor gebruiken en open vuur mag ook lang niet allemaal. Maar goed jij bent er vast voor dat een junk je portiek in de fik steektquote:Op maandag 14 april 2008 15:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Milieueisen voor openbare houtverbranding.En dat vind jij normaal?
ok dus tegen overlast mag niet meer opgetreden worden? Is dat wat je wilt?quote:Op maandag 14 april 2008 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
Het is een kleine stap van optreden tegen overlast naar een verbod.
Nee, ik ben ervoor gewoon op z'n Limburgs af en toe een lekker fikkie te stoken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:02 schreef du_ke het volgende:
In Nederland wel. Daar is dat al jaren het geval je mag, als je al snoeiafval mag verbranden alleen schoon hout daarvoor gebruiken en open vuur mag ook lang niet allemaal. Maar goed jij bent er vast voor dat een junk je portiek in de fik steekt
Ach, er is genoeg overlast waar niet tegen opgetreden wordt. De islam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:04 schreef du_ke het volgende:
ok dus tegen overlast mag niet meer opgetreden worden? Is dat wat je wilt?
Een wortel? Grensmaasgrind!quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We worden toch genaaid met de pensioenen, dus die BBQ komt goed van pas. Dan maar eerder dood, maar wel genoten van het leven. Laat Femke maar lekker op een wortel bijten.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, er is genoeg overlast waar niet tegen opgetreden wordt. De islam bijvoorbeeld.
Wat zeg je nu toch? De islam is toch wel goed voor de gezondheid?quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, er is genoeg overlast waar niet tegen opgetreden wordt. De islam bijvoorbeeld.
Zo'n steniging is natuurlijk prima macrobiotisch.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat zeg je nu toch? De islam is toch wel goed voor de gezondheid?
Oh, die kwalificatie.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:08 schreef du_ke het volgende:Je laat je weer kennen. SCH's kwalificatie van je was zo gek nog niet zo te zien.
Veel moslims slachten hun schaap thuis, verbranden eerst de haren van de huid. Lekker buiten. Daarna BBQ.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo'n steniging is natuurlijk prima macrobiotisch.
En de botten gaan over het balkon. Maar fijnstof van een barbecue in Purmer-fuking-end, da's pas een probleem!quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Veel moslims slachten hun schaap thuis, verbranden eerst de haren van de huid. Lekker buiten. Daarna BBQ.
Smullen!
Bah, Groenlinks is tegen moslims.![]()
Groenlinksers rijden ook nog eens auto. Laat ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Uit die auto, geen BBQ, zo onder de norm dat de rest niets meer hoeft in te leveren. Bedankt Femke!quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En de botten gaan over het balkon. Maar fijnstof van een barbecue in Purmer-fuking-end, da's pas een probleem!
Ze rijdt Prius. Da's geen auto, maar een slechte grap op wielen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Groenlinksers rijden ook nog eens auto. Laat ze eens zelf het goede voorbeeld geven. Uit die auto, geen BBQ, zo onder de norm dat de rest niets meer hoeft in te leveren. Bedankt Femke!
Blijft een auto die fijnstof maakt. Waarom rijdt ze niet trein?quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze rijdt Prius. Da's geen auto, maar een slechte grap op wielen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |