Ze zijn echt niet van deze wereld. Alles wat ook maar een beetje leuk zou kunnen zijn moet verboden worden. Nederland wordt echt onleefbaar als het aan deze figuren ligt.quote:GroenLinks: verbied barbecue
AMSTERDAM - GroenLinks in Purmerend wil open haarden, barbecues, allesbranders en vuurkorven verbieden. Het zou te veel fijnstof opleveren.
Zandvoort wil beperking openlucht bbq
Please Wait ...
De gemeente moet volgens de partij optreden tegen de 'overlast' die wordt veroorzaakt door barbecuers, zo schrijft het Noord Hollands Dagblad.
Volgens de partij is het verbranden van hout door particulieren goed voor twaalf procent van het in Nederland uitgestoten fijn stof.
Fractievoorzitter Chris Zandvoort heeft de gemeente voorgesteld de regels voor vuur in de openlucht aan te scherpen.
Bron: Telegraaf
Nee: "Het zou te veel fijnstof opleveren." Men wil het dus verbieden, aldus dit bericht, omdat het te veel fijnstof zou produceren, niet omdat het een beetje leuk kan zijn. Het is een onzinnig voorstel, hoor, maar laten we wel even in deze realiteit blijven...quote:Op maandag 14 april 2008 15:08 schreef Fastmatti het volgende:
Alles wat ook maar een beetje leuk zou kunnen zijn moet verboden worden.
Nee, helaas pindakaas.quote:Op maandag 14 april 2008 15:11 schreef MouzurX het volgende:
Verbied groenlinks .. ze ademen o2 in en co2 uit waardoor de ijskappen smelten!!!
Stil ! Breng ze nu niet op een idee!quote:Op maandag 14 april 2008 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kennende zal het wel niet verboden, maar flink duurder gemaakt worden, dmv accijns enzo...
accijns op vleesquote:Op maandag 14 april 2008 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Nederland kennende zal het wel niet verboden, maar flink duurder gemaakt worden, dmv accijns enzo...
Klopt: "Reden voor de partij om een initiatiefvoorstel bij de gemeenteraad in te dienen om te onderzoeken of de regels voor het stoken van hout in open haarden en in de open lucht kunnen worden aangescherpt."quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ik lees nergens iets over een verbod, althans, in de originele bron (het NHD). Ze willen dat ook voor openbare houtverbranding (waaronder barbeque) milieueisen gaan komen, net zoals het dat voor het verkeer en zware industrie geldt.
Maar goed, Telegraaf en Geenstijl... Dan weet je al dat 80% van de inhoud niet klopt.
De Telegraaf heeft het bericht van GL gewoon goed vertaald. Regels instellen betekent bij Groenlinks verboden instellen.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ik lees nergens iets over een verbod, althans, in de originele bron (het NHD). Ze willen dat ook voor openbare houtverbranding (waaronder barbeque) milieueisen gaan komen, net zoals het dat voor het verkeer en zware industrie geldt.
Maar goed, Telegraaf en Geenstijl... Dan weet je al dat 80% van de inhoud niet klopt.
Milieueisen voor openbare houtverbranding.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Een mod moet barbecue toch wel goed kunnen schrijven?quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Volgens mij is fijnstof een verzamelnaam, die uit verschillende elementen kan bestaan. Fijnstof afkomstig uit verbranding van hout heeft volgens mij nog altijd een andere "natuurlijkere" samenstelling als fijnstof afkomstig uit een auto of industrie.quote:Op maandag 14 april 2008 15:31 schreef Montov het volgende:
Ach ja, kanker is ook een natuurlijk fenomeen. Of iets "Natuurlijk" is zegt niet zoveel.quote:Op maandag 14 april 2008 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is fijnstof een verzamelnaam, die uit verschillende elementen kan bestaan. Fijnstof afkomstig uit verbranding van hout heeft volgens mij nog altijd een andere "natuurlijkere" samenstelling als fijnstof afkomstig uit een auto of industrie.
Heb jij een bron dan waaruit dat blijkt?quote:Op maandag 14 april 2008 15:51 schreef Monidique het volgende:
Conclusie? De Telegraaf zit er weer eens naast...
quote:Op maandag 14 april 2008 15:52 schreef Pool het volgende:
GroenLinks is gezwicht voor de gasbarbecuelobby.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |