en lekker malsquote:
En zonder botjes, velletjes, graten, klokhuizen en andere, zeg maar, redundante hardwarequote:
Graatjesquote:
Echt nietquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt wel![]()
![]()
graatjes ga je dood aan .w
Het is meer het gebrek aan zuurstof waardoor je sterftquote:
Misschien dat het met een graatje van een zwaardvis oid luktquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het is meer het gebrek aan zuurstof waardoor je sterft
die blijft hangen in je keel, waardoor je geen of iig te weinig zuurstof meer krijgtquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Misschien dat het met een graatje van een zwaardvis oid lukt
Jij bent als een stuk plaatstaalquote:
quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent als een stuk plaatstaal
Marc de negatieve magneet
Ik ehhh ook
Marc en ik stoten elkaar af, dus (nou ja, in dit geval dus even)
En met een stuk ijzer ertussen, vliegen we daar allebei op af
Zoiets
Die kan best wat hebben hoorquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]dude,
als dat een beetje hard aankomt is es echt volledig geplet tussen ons beide in
quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]dude,
als dat een beetje hard aankomt is es echt volledig geplet tussen ons beide in
quote:
quote:Op zondag 13 april 2008 11:37 schreef leonieke het volgende:
Feestje bij EsFeestje bij Es
Proficiat!
quote:
Heb je een reden nodig om te drinken? Ik dacht dat bier an sich al een reden was om te drinken!quote:
Begonnen waarmeequote:Op zondag 13 april 2008 11:27 schreef marcb1974 het volgende:
es![]()
Nog niet begonnen?
En wanneer mogen we jou eigenlijk feliciteren?![]()
Mwoa, voorlopig eerst maar een bakkie koffiequote:Op zondag 13 april 2008 11:41 schreef qu63 het volgende:
Heb je een reden nodig om te drinken? Ik dacht dat bier an sich al een reden was om te drinken!
Hij heeft geen ander pak?quote:Op zondag 13 april 2008 11:51 schreef es70 het volgende:
Pat heeft zijn trouwpak aan(wel een ander overhemd
).
Nee, daar is de schaar ingegaanquote:Op zondag 13 april 2008 11:53 schreef leonieke het volgende:
En jij dan jouw trouwjurk?
Dat ook iddquote:
Dat vind ik een superideequote:Op zondag 13 april 2008 12:05 schreef es70 het volgende:
[..]
Nee, daar is de schaar ingegaan. Meerdere levens noemen ze dat
. Eerst trouwjurk voor iemand anders, toen wiegbekleding en daarna communiejurk voor Nina
.
Dat vind ik nog wel een leuk idee, dit daarentegenquote:Op zondag 13 april 2008 12:13 schreef leonieke het volgende:
Er zijn ook echt wel gekke Nederlanders hoor
Ku!quote:Op zondag 13 april 2008 13:49 schreef Kuukske het volgende:
Ja hoi.
quote:Op zondag 13 april 2008 14:05 schreef skippy22 het volgende:
Hoi
Iohquote:Op zondag 13 april 2008 13:49 schreef Kuukske het volgende:
Ja hoi.
iddquote:Op zondag 13 april 2008 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
kuttopic
ja. Tom Boner heeft gewonnenquote:Op zondag 13 april 2008 17:03 schreef marcb1974 het volgende:
Fles
Is de koers eigenlijk al afgelopen?
quote:Op zondag 13 april 2008 13:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel een leuk idee, dit daarentegen
Zoiets hebben ze bij ons ook gedaan met een examenklas. De hele buitenkant volspuiten met mest. Alleen waren de debielen vergeten de ramen dicht te doen.quote:
Ja, tot zoquote:Op zondag 13 april 2008 18:16 schreef leonieke het volgende:
Ik ga eens afsluiten. Straks weer de auto in voor onze wekelijkse rit van 100km
Die veel te dure Spar?quote:
Wel makkelijk dat ie op zondag open isquote:
En voor anderen een bron van ergenisquote:Op zondag 13 april 2008 19:16 schreef ethr het volgende:
[..]
Voor sommigen een stukje nostalgie, vergeet dat niet!
Hai.quote:
Dankje.quote:
quote:Op zondag 13 april 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
This is the voice of your conscience speaking
I have a message for you
Till the end of your natural life
when the darkness arrives
I'll be waiting for you
...quote:
Contrast.quote:Op zondag 13 april 2008 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
...
So many miles away from me
your soul will burn in hell
The apocalypse by your side
You'll never live to tell
zo gaat het verder
rum-cola ook goed?quote:Op zondag 13 april 2008 22:07 schreef marcb1974 het volgende:
Ja, mits bier
Dan neem ik er nog eenquote:
Hier in Nederland stel je je meestal voor als je ergens binnenkomt en de mensen kennen jou niet, of jij kent de mensen nietquote:Op zondag 13 april 2008 23:15 schreef ethr het volgende:
[..]
^
Verschil tussen Nederlanders en gastvrij zijn.
En wat is dat verschil?quote:Op zondag 13 april 2008 23:15 schreef ethr het volgende:
[..]
^
Verschil tussen Nederlanders en gastvrij zijn.
Voor hoe lang?quote:Op maandag 14 april 2008 07:39 schreef marcb1974 het volgende:
Oh, nog 2 hele en 2 halve dagen en ik heb vrij
Ging goed naar 't werk toe rijden, motor afgeslagen en groot licht aangezetquote:Op maandag 14 april 200807:14 schreef Kuukske het volgende:
Hallohallo! Maandag! Joepie!
quote:Op maandag 14 april 200808:12 schreef leonieke het volgende:
Van 10u tot 16.30u vegaderingen [afbeelding]
En een hele nacht een man naast mij gehad die lag te woelen... Als ik maar wakker kan blijven tijdens de vergaderingen is het goed zeker? [afbeelding]
Eerlijk toegegeven, ik vind het normaalgezien heel moeilijk om mijn mond te houden tijdens een vergaderingquote:Op maandag 14 april 2008 08:25 schreef Sjowhan het volgende:
Je zal wel spreken, maar dan enkel ZzZzZzZzZz![]()
Ja, hé?quote:Even nog geloerd op je weblog, 't schiet eindelijk op![]()
. Tof om te zien
Hallo. Ziek. Joepie.quote:Op maandag 14 april 2008 07:14 schreef Kuukske het volgende:
Hallohallo! Maandag! Joepie!
1 dag + 1 weekquote:
*Aai over bol.quote:Op maandag 14 april 2008 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hallo. Ziek. Joepie.
Zo lang vergaderen is niet goed, dan val je zeker in slaap. 1 uur is wel het maxquote:Op maandag 14 april 2008 08:12 schreef leonieke het volgende:
Van 10u tot 16.30u vegaderingen![]()
En een hele nacht een man naast mij gehad die lag te woelen... Als ik maar wakker kan blijven tijdens de vergaderingen is het goed zeker?
Het zijn twee verschillende vergaderingen hoor, met hopelijk tijd voor middagpauzequote:Op maandag 14 april 2008 08:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zo lang vergaderen is niet goed, dan val je zeker in slaap. 1 uur is wel het max
*Snifsnif*. Fris!quote:Op maandag 14 april 2008 10:05 schreef Pheno het volgende:
Ah, gedouched.
Ik heb me ook net gedouched!quote:
Immer. Zeker na de keiharde maandagochtendsex.quote:
quote:Op zondag 13 april 2008 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
...
So many miles away from me
your soul will burn in hell
The apocalypse by your side
You'll never live to tell
zo gaat het verder
Lunch achter 't scherm dit keer, laptop met gare netwerkkaart dus installatie Office 2007 liep nietquote:
Bammetje kaas. Bammetje ham. Heerlijk.quote:
ging morgen nog door?quote:Op maandag 14 april 2008 07:39 schreef marcb1974 het volgende:
Oh, nog 2 hele en 2 halve dagen en ik heb vrij
Ik hoop het wel, heb morgen een afspraak bij de fysioquote:
quote:
Qutiequote:
ik zal eens kijkenquote:Op maandag 14 april 2008 15:36 schreef Ynske het volgende:
Q... misschien dat jij wat tips in dit topic kunt geven Voltijd therapie: geld?
Duik je bed dan inquote:Op maandag 14 april 200815:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb het koud en ik wil m'n bed in
Net weer even een uurtje geslapen jaquote:
probeer wat zon mee te pikken, dat doet je goedquote:Op maandag 14 april 2008 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net weer even een uurtje geslapen jaGewoon algehele oververmoeidheid denk ik
iddquote:Op maandag 14 april 2008 16:40 schreef Ynske het volgende:
p
[..]
probeer wat zon mee te pikken, dat doet je goed
voor de buitenwereld: alles goedquote:
Morgen misschien. Goed idee welquote:Op maandag 14 april 2008 16:40 schreef Ynske het volgende:
p
[..]
probeer wat zon mee te pikken, dat doet je goed
das niet fijn danquote:Op maandag 14 april 2008 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor de buitenwereld: alles goed
met mij:ontzettend ruk
neequote:Op maandag 14 april 2008 17:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
das niet fijn dan
komt het vooral door het nietsdoen.thuiszitten?
ah, stap 1 is dat je dat al weet van jezelfquote:Op maandag 14 april 2008 17:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee
meer dat ik dingen moet accepteren en dat ik dat niet kan
ben een beetje van de kop in t zand mentaliteit
geen zin om te koken, maar wel eten maken voor morgenquote:Op maandag 14 april 2008 18:25 schreef Sjowhan het volgende:
Ik heb zo'n geen zin om te koken.
Straks wel gehaktballen maken voor morgenavond
was je weg dan?quote:
heb je mij dan gemist in de tijd dat ik er niet was?quote:Op maandag 14 april 2008 19:45 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hier al ruim 48 uur niet meer gepost
yepz, had even geen zin en tijd in pchangenquote:
ik had net wel een slokje appel-schnappsquote:
die was opquote:
daarbij, mag geen alcohol bij mijn tablettenquote:
das alleen maar omdat je dan erg snel dronken wordtquote:Op maandag 14 april 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
daarbij, mag geen alcohol bij mijn tabletten
Uiteraard.quote:Op maandag 14 april 200819:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je mij dan gemist in de tijd dat ik er niet was?
en dat je maag problemen oplevertquote:Op maandag 14 april 2008 19:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
das alleen maar omdat je dan erg snel dronken wordt
dan kan 1 glas al voldoende zijn om je helemaal stomdronken te laten zijn
of het zorgt er voor dat de medicijnen niet meer werken
Doe mij de rest van de fles maarquote:Op maandag 14 april 2008 19:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik had net wel een slokje appel-schnapps
wil je ook wat?
Hee wat zijn dat voor pillen?quote:Op maandag 14 april 2008 19:58 schreef qu63 het volgende:
das alleen maar omdat je dan erg snel dronken wordt
dan kan 1 glas al voldoende zijn om je helemaal stomdronken te laten zijn
Vandaag dudequote:Op maandag 14 april 2008 18:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
geen zin om te koken, maar wel eten maken voor morgen
Erg moe dus.. Griepje?quote:Op maandag 14 april 2008 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gammeltjes nogmoet veel slapen gewoon
Weenie, lijkt me niet, dat heb ik 2 maanden geleden al gehadquote:Op maandag 14 april 2008 20:54 schreef Sjowhan het volgende:
Erg moe dus.. Griepje?
sjongequote:Op maandag 14 april 2008 21:45 schreef mcDavid het volgende:
http://duft.nl/fok/xml/fokhtml.html Bheheh. [ afbeelding ]
(firefox only)
't Zou zo maar kunnen toch?quote:Op maandag 14 april 2008 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weenie, lijkt me niet, dat heb ik 2 maanden geleden al gehad
Flauwquote:Op maandag 14 april 2008 21:45 schreef mcDavid het volgende:
(firefox only)
laat mij ook eens postenquote:Op maandag 14 april 2008 21:45 schreef mcDavid het volgende:
(firefox only)
quote:
een drankjest vragenlijst van buzzer.nlquote:
beetje surfen, wachten op een mailtje van 0.02 en dan slapenquote:
Ah diequote:Op maandag 14 april 2008 23:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
een drankjest vragenlijst van buzzer.nl
Weinig dusquote:Op maandag 14 april 2008 23:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
beetje surfen, wachten op een mailtje van 0.02 en dan slapen
is een site waar je dingen kunt testenquote:
Zal later een kijken,quote:Op maandag 14 april 2008 23:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
is een site waar je dingen kunt testen
vorige keer die fotoalbum besteld en beschreven wat de ervaring was
nu gaat t over drankjes en kijken ze of je in de doelgroep valt
zo ja, krijg je drankjes toegezonden om te testen
En lukt dat een beetje?quote:Op maandag 14 april 2008 23:58 schreef qu63 het volgende:
En ik ben aan het kijken of ik de Thesis van brian May online kan vinden
"A Survey of Radial Velocities in the Zodiacal Dust Cloud"
Goedemorgen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:54 schreef Battlefan het volgende:
MoguhWeer een saaie dag op school
En straks ook weer werken
^^quote:
Redelijk, weer regelmatig wakker he.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
^^
Ja, al een ruim uur. Ga iets over 12 uur hier weer weg
Lekker geslapen?
Ik slaap lieverquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:00 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
School doet je goed, en gelijk erachter aan werken maakt je sterker voor het "werkelijke" leven.
Bengels!quote:
Dat begint al goed. Een toekomstige werkeloze.quote:
Dan heb ik een communiefeest, rond 9 uur al in een kerk zitten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bengels!
Ik ben zondag in de buurt van jou
Grofweg dan
Ik moet met de bus naar Maastricht toe, en vanaf daar de trein naar huis
Ik werk liever dan dat ik op school zitquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:42 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Dat begint al goed. Een toekomstige werkeloze.![]()
Hoi ynsquote:
quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:45 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Ik werk liever dan dat ik op school zitHet is hier zo saai
toch niet in de Annakerk he?quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:42 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Dat begint al goed. Een toekomstige werkeloze.![]()
[..]
Dan heb ik een communiefeest, rond 9 uur al in een kerk zitten.
Dat blifjt niet lekker hequote:Op dinsdag 15 april 2008 09:29 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Redelijk, weer regelmatig wakker he.
Dus jij gaat naar huis als ik net begonnen ben.![]()
Ik heb op het moment eigenlijk helemaal geen zin om te werken.zoveel onduidelijkheid.
Zouden gisteren eigenlijk opheldering geven en dan komt de directeur niet.
ik ben er rond 11 uur, maar dan ben jij zeker aan het feestenquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:42 schreef Bengeltje het volgende:
Dan heb ik een communiefeest, rond 9 uur al in een kerk zitten.
heeft geslapenquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:46 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Hoi yns![]()
hoe is het met koppie??
[..]Dat is wel erg, wat voor studie heb je dan dat je werken leuker vindt?
Werken moet je nog zolang.![]()
Nee, Cornelius. Hoezo? Ga jij naar de Annakerk?quote:
Oja, jij gaat foto's maken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat blifjt niet lekker he
Nee, ik ga dan richting de trein helekker gedaan weer dan daar
Och wat je feesten noemt, mijn nu nog schoonfamilie zijn ook niet echt party animals.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik ben er rond 11 uur, maar dan ben jij zeker aan het feesten
Trek nek?? Ik lees ook iets van staalkabels?quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
heeft geslapen
wel een treknek nu maar verder gaat t geloof ik op t moment wel
maar goed dat moment kan over 10 min weer over zijn
Ik rijd van Amsterdam naar Maastricht, en mn vader rijdt van Maastricht naar Freibourg in Zwitserland, en over een week moet ik weer in Maastricht zijn om hem op te halen en naar Amsterdam te rijdenquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:52 schreef Bengeltje het volgende:
Och wat je feesten noemt, mijn nu nog schoonfamilie zijn ook niet echt party animals.
Ik trouwens ook niet.
Maar je gaat in Maastricht alleen wat afleveren?
mam moet daar met de harmonie ee communie begeleidenquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:52 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Nee, Cornelius. Hoezo? Ga jij naar de Annakerk?
[..]
gaat t over of je mag blijven of niet?quote:Oja, jij gaat foto's maken.
Sorry, was ik alweer even vergeten, zit er de laatste tijd niet echt met de gedachten bij.
Eens kijken of ik vandaag wat hoor, schijnt toch allemaal deze week nog te moeten gebeuren.
[..]
nekspieren zijn keihard (staalkabels) en doordat ze zo hard zijn, zijn ze verkrampt en dat trektquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:54 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Trek nek?? Ik lees ook iets van staalkabels?
Waarom ga je niet mee naar Zwitserland?quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik rijd van Amsterdam naar Maastricht, en mn vader rijdt van Maastricht naar Freibourg in Zwitserland, en over een week moet ik weer in Maastricht zijn om hem op te halen en naar Amsterdam te rijden
Aha, leuk. Wist niet dat je moeder bij een harmonie zat.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
mam moet daar met de harmonie ee communie begeleiden
Ja, nouja, als ik bij service terecht kom, is het wel zeker dat ik blijf.quote:gaat t over of je mag blijven of niet?
Aha, dat verkrampte herken ik wel, maar zal bij jou stukken erger zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
nekspieren zijn keihard (staalkabels) en doordat ze zo hard zijn, zijn ze verkrampt en dat trekt
ICTquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:46 schreef Bengeltje het volgende:
[..]Dat is wel erg, wat voor studie heb je dan dat je werken leuker vindt?
Werken moet je nog zolang.![]()
Is niet nodig, en ik heb een afspraak aanstaande maandagquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:01 schreef Bengeltje het volgende:
Waarom ga je niet mee naar Zwitserland?
Yepquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:52 schreef Bengeltje het volgende:
Oja, jij gaat foto's maken.
Sorry, was ik alweer even vergeten, zit er de laatste tijd niet echt met de gedachten bij.
Eens kijken of ik vandaag wat hoor, schijnt toch allemaal deze week nog te moeten gebeuren.
Dat wel, normaal is het wel leuk en gezellig, maar ik heb er nu geen zin inquote:
Vogels? Zon? Regenquote:
Lekker naar buiten danquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:51 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Dat wel, normaal is het wel leuk en gezellig, maar ik heb er nu geen zin in
Ik zag het net staan idd. Das pas een maand zo dus lekker 'nieuw'tje weerquote:Op dinsdag 15 april 200811:34 schreef qu63 het volgende:
McD. al 18? Delftse super weigert alcohol onder de 18
quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:45 schreef leonieke het volgende:
Goeiemiddag
Is er zo'n smiley waaruit duidelijk blijkt dat die koppijn heeft?
quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik zag het net staan idd. Das pas een maand zo dus lekker 'nieuw'tje weer
http://duft.nl/fok/xml/fokhtml.html
das gewoon stom!quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oké danpak ik die wel
![]()
![]()
Het is laat geworden op het feestje en nu 'ai'
Ja ik zat net zo van "godver, doet het reageervenster het weer niet. Kutfok. Ohwacht dit is me eigen brouwselquote:
ah, en ga je de linkjes ook nog werkend maken?quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja ik zat net zo van "godver, doet het reageervenster het weer niet. Kutfok. Ohwacht dit is me eigen brouwsel"
Maar hij is nog niet af heah!
je kan er dus gewoon niet tegen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:00 schreef leonieke het volgende:
Bwa, stom? Het was keigezellig en vandaag gewoon maar om 11u begonnen ipv 8u. Ik vind ook niet dat ik alle leuke dingen moet laten schieten voor het werk![]()
En geen druppel alcohol gedronken
Wat het precies gaat worden weet ik nog niet. Ik hoop samen met skinkie één xml-output te kunnen maken waar alle templates mee overweg kunnen. In plaats van 4 compleet verschillende templates.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
ah, en ga je de linkjes ook nog werkend maken?
of wordt dit een GM-script?
dan ga ik mijn bed maar eens uitkomenquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:02 schreef marcb1974 het volgende:
Afbouwen maar eens en zo richting trein
Ook weer wat beter vandaag?quote:
sorry, was bezig Queen-torrents te downloadenquote:Op dinsdag 15 april 2008 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik kan wel weer mn bed in, gebeurt weinig hier..
is dat Marc's schuld?quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:18 schreef Ynske het volgende:
ben terug van t spoorwegmuseum.
marc is onderweg naar huis
en ik ben doodmoe
k was al moe, maar zoiets kost me een berg aan energiequote:Op dinsdag 15 april 2008 16:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
is dat Marc's schuld?
of is het gewoon omdat je al een beetje beroerd enzo was
God wat ben ik het zat met die kutfanatenquote:104 Teletekst di 15 apr
Kritiek op advies trouwambtenaren
` Het CDA en de ChristenUnie vinden dat
gemeenten trouwambtenaren aan mogen
stellen die geen homo's willen trouwen.
Vandaag adviseerde de commissie gelijke
behandeling dat gemeenten mensen die
dat niet willen mogen weigeren.
Het CDA zegt "wel eens betere adviezen