Weet je, ik snap inmiddels wel dat jij eigenlijk de schurft hebt aan mensen die schulden hebben, ik heb je andere topic ook al gelezen. Maar alsjeblieft, ik ben een mens met gevoel, ik ben ook maar ergens in beland waarin ik in korte tijd beslissingen moest nemen en zaken af moest handelen terwijl ik kapot was van verdriet, en ik neem volledige verantwoordelijkheid voor het feit dat ik dat klaarblijkelijk allemaal verkeerd heb gedaan. Dat hoef je niet steeds met van die semi-lullige opmerkinkjes in te wrijven. Ik heb ook nog nooit met dit soort zaken te maken gehad, dus nee, ik ken niet elke wet over geldzaken uit mijn hoofd. Voor dit hele gedoe had ik nog nooit schulden gehad, had ik spaargeld, stond ik niet rood, en degene die dood is is iemand van wie ik heel veel hield dus je wil ook niet dat die te boek staat als iemand die een spoor van ellende achter heeft gelaten. Dus nogmaals, ik weet heus wel dat ik de zaken niet goed heb aangepakt, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of jij of alle andere deurwaarders die steeds zo high and mighty doen alsof ik een misdaad heb begaan in dezelfde omstandigheden het wél allemaal goed hadden gedaan.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Die regels zou jij ook moeten kennen, aangezien je tekent voor zo'n machtiging. Ik ga wel even zoeken.
Ik heb helemaal heen hekel aan mensen met schulden. Als je het hele topic had gelezen, dan had je ook gezien dat ik iemand een compliment geef die de verantwoordelijkheid neemt, zelfs in het extreme. Maar goed, ik heb even voor je gezocht, volgens mij post ik hier om te kijken wat jouw mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:18 schreef citroenvlinder het volgende:
[..]
Weet je, ik snap inmiddels wel dat jij eigenlijk de schurft hebt aan mensen die schulden hebben, ik heb je andere topic ook al gelezen. Maar alsjeblieft, ik ben een mens met gevoel, ik ben ook maar ergens in beland waarin ik in korte tijd beslissingen moest nemen en zaken af moest handelen terwijl ik kapot was van verdriet, en ik neem volledige verantwoordelijkheid voor het feit dat ik dat klaarblijkelijk allemaal verkeerd heb gedaan. Dat hoef je niet steeds met van die semi-lullige opmerkinkjes in te wrijven. Ik heb ook nog nooit met dit soort zaken te maken gehad, dus nee, ik ken niet elke wet over geldzaken uit mijn hoofd. Voor dit hele gedoe had ik nog nooit schulden gehad, had ik spaargeld, stond ik niet rood, en degene die dood is is iemand van wie ik heel veel hield dus je wil ook niet dat die te boek staat als iemand die een spoor van ellende achter heeft gelaten. Dus nogmaals, ik weet heus wel dat ik de zaken niet goed heb aangepakt, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of jij of alle andere deurwaarders die steeds zo high and mighty doen alsof ik een misdaad heb begaan in dezelfde omstandigheden het wél allemaal goed hadden gedaan.
Ja, ga een partij verongelijkt zitten doen zeg. Wij doen ons best om het verhaal duidelijk te krijgen en om te kijken of we een redelijk advies kunnen geven, ga jij deze kant op.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:21 schreef citroenvlinder het volgende:
Dit is nou precies wat ik bedoel met een beetje menselijkheid, klaarbliijkelijk zijn alle mensen die aan de incasso kant werken inmiddels allemaal zo afgestompt dat ze er vanuit gaan dat iedereen met schulden te kwader trouw handelt. Geloof me, ik zou met liefde een miljoen aan schulden willen hebben en de rest van mijn leven niet meer te vreten willen hebben als ik de afgelopen jaren kon uitwissen.
In geval van een volmacht bij overlijden wordt deze meestal (eh..altijd) gegeven in leven. Daar zijn ze speciaal voor gemaakt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:36 schreef citroenvlinder het volgende:
Nee, ik was bij leven gemachtigd, dat was voor als er bijvoorbeeld iets zou gebeuren op vakantie ofzo, of voor andere noodgevallen. Dat heb ik jaaaaaaaaren geleden eens gedaan, dat leek toen handig, wist ik veel dat diegene op een lullige manier dood zou gaan. Daar denk je toch niet aan als je allebei jong bent en in de bloei van je leven?
Sorry, maar dit is toch gewoon een misselijke opmerking, of ben ik nou gek? Ik doe mijn best om te antwoorden, maar nogmaals: ik ben gewoon twee jaar van mijn leven totaal kwijt. Dat is een gevolg van een psychische aandoening waar ik niet om gevraagd heb en die ik niet eens als excuus gebruik, want misschien is het idd wel zo dat ik die kutschuld helemaal niet zou moeten betalen. Iedereen kan me alles wijsmaken, want nogmaals, ik weet het gewoon niet. Juist omdát het allemaal al moeilijk genoeg is en omdat ik er gewoon vanaf wil omdat ik ook verder wil met mijn leven, betwist ik niks en betaal ik desnoods de rest van mijn leven wel af. Dat maakt het echter niet minder zuur, ik had me mijn toekomst echt totaal anders voorgesteld hoor. En nogmaals: zoiets verzin je toch niet? Dát snap ik gewoon niet, dat jij erop gebrand lijkt te zijn om te bewijzen dat het stiekem toch allemaal gewoon mijn eigen schuld is en dat ik vast expres de boel probeer op te lichten ofzo. Dat is idd iets wat ik bij elke deurwaarder tot nu toe tegenkom, en dat is precies hetgeen wat me zo moedeloos maakt. Het is dat ik een kind heb en daaraan verplicht ben er wat van te maken, maar van mij hoeft het allemaal niet.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:31 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, ga een partij verongelijkt zitten doen zeg. Wij doen ons best om het verhaal duidelijk te krijgen en om te kijken of we een redelijk advies kunnen geven, ga jij deze kant op.
En dan nog wijzen naar de crediteuren, want dat zijn allemaal klootzakken. Top!
Veel plezier in je lege huisje vandeweek.
Nee, het was geen volmacht voor als diegene overleden zou zijn, dat zeg ik net. Het was gewoon voor als je op vakantie bent en je bijvoorbeeld bestolen word, dat er iemand bij je geld kan. Of voor als er iets anders zou gebeuren, dat je ernstig ziek bent ofzo, dat je dan gewoon kan pinnen of dat er in ieder geval iemand de rekeningen kan overmaken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:41 schreef Dirkh het volgende:
[..]
In geval van een volmacht bij overlijden wordt deze meestal (eh..altijd) gegeven in leven. Daar zijn ze speciaal voor gemaakt.
Zoals ik al zei, ik sta aan de crediteuren kant en bekijk het ook van die kant. Juist door krtische vragen te stellen, krijg je een helder beeld. Als er dan hiaten ontstaan dan wil je daar antwoord op hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:47 schreef citroenvlinder het volgende:
Dát snap ik gewoon niet, dat jij erop gebrand lijkt te zijn om te bewijzen dat het stiekem toch allemaal gewoon mijn eigen schuld is en dat ik vast expres de boel probeer op te lichten ofzo.
Reken maar dat als jij met een eerlijk en helder vehaal komt, de deurwaarder eieren voor zijn geld kiest. Al duurthet drie jaar.quote:Dat is idd iets wat ik bij elke deurwaarder tot nu toe tegenkom, en dat is precies hetgeen wat me zo moedeloos maakt. Het is dat ik een kind heb en daaraan verplicht ben er wat van te maken, maar van mij hoeft het allemaal niet.
En nogmaals, ik weet dat geen enkele schuldeiser daar boodschap aan heeft, en ook daar leg ik me bij neer. Ik heb weinig andere keuze, of wel soms? Maar dat maakt het niet minder verdrietig, hoor.
Ik wens je dan ook oprecht veel succes. Maar met bovenstaand verhaal, zoals jij het beschrijft, heb je je zelf overgeleverd aan de schuldeisers.quote:En ik dacht dat ik op de goede weg was, ik betaal me scheel aan allerlei schulden en met de dag lijken er meer bij te komen. Ook dat accepteer ik, want nogmaals, ooit hoop ik hieruit te zijn.
Voor zover bij mij bekend bestaan die niet, tenzij je gewoon een en/of rekening hebt genomen. Dan ben je ook aansprakelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:49 schreef citroenvlinder het volgende:
[..]
Nee, het was geen volmacht voor als diegene overleden zou zijn, dat zeg ik net. Het was gewoon voor als je op vakantie bent en je bijvoorbeeld bestolen word, dat er iemand bij je geld kan. Of voor als er iets anders zou gebeuren, dat je ernstig ziek bent ofzo, dat je dan gewoon kan pinnen of dat er in ieder geval iemand de rekeningen kan overmaken.
Bijvoorbeeld de aansprakelijkheid die door de rechter ook erkend schijnt te zijn. (volmacht rekening?)quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:07 schreef citroenvlinder het volgende:
Wat zijn dan volgens jou de hiaten in mijn verhaal, want dat snap ik eerlijk gezegd niet?
De beschikking is er wel, de dagvaarding is er niet. De beschikking heb ik zelf aan ze gegeven toen ik die ontving, zij hebben slechts met ze gebeld om te vragen wat het huidige saldo is en meer hebben ze niet gedaan. Waarom ze niet meer gedaan hebben weet ik ook niet, ik dacht namelijk dat hun taak was om te gaan onderhandelen met schuldeisers over oa de redelijkheid van de vordering. Maar dat doen ze gewoon niet, ik krijg niet meer van ze dan een rijtje bedragen met de mededeling "dit is uw schuld".quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:12 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de aansprakelijkheid die door de rechter ook erkend schijnt te zijn. (volmacht rekening?)
De GKB, waarom heeft die de dagvaarding niet of de beschikking, en als zij die wel hebben... hoe kan dat, jij was die kwijtgeraakt in de periode dat alles even chaotisch was.
Wat is volgens de GKB de halstarrige houding om niet tot een akkoord te komen voor het betalen van 100%?
Hoe onderbouwt de deurwaarder deze afwijzing?
Sinds wanneer is dat? Wettelijk gezien betekent een schone lei slechts dat de schuld is omgezet in een natuurlijke verbintenis. De schuld blijft dus bestaan, maar is niet meer af te dwingen. Daarmee is het wel begrijpelijk dat veel schuldeisers hun schuld afboeken, maar dat is niet hun plicht.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:23 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee, na het verlenen van de schone lei wordt de schuld ook daadwerkelijk kwijtgescholden. (dat is was anders als dat de schuldeiser je niet meer op mag jagen)
Ik had geen volmacht, ik was gewoon gemachtigde van die rekening. Misschien noem ik dat verkeerd ofzo, maar ik weet niet beter dan dat dat zo heet. Ik kon gewoon ook van die rekening pinnen en overboekingen doen enzo, net als degene van wie de rekening oorspronkelijk was. Dat heb ik verder nooit gedaan, het gaat om een rekening die in een totaal andere woonplaats liep dan de mijne en waar ik toentertijd (dan hebben we het over meer dan 10 jaar terug) omdat dat handig leek ivm onze persoonlijke situaties toen mee akkoord gegaan ben. Diegene was ook gemachtigd op de rekening die ik toen had, maar ik heb mijn eigen rekening uit die tijd al lang niet meer. Misschien heet dat wel gewoon een en/of rekening, ik weet dat echt niet meer, ik heb dat altijd gewoon "gemachtigd" genoemd.quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
Er kloppen volgens mij 2 dingen niet helemaal aan dit verhaal....
1. Als ik een volmacht op iemands rekening heb, betekent dat volgens mij alleen dat ik geld kan pinnen, het is niet mijn geld, en een eventuele roodstand is ook niet te verhalen op mij.
2. De deurwaarder wil niet meer praten....Het helpt niet echt dat je 2 jaar lang niks van je laat horen, maar praten kan altijd met de deurwaarder. Alleen, hij heeft ook maar uit te voeren wat zijn opdrachtgever zegt. Maar als jij aankomt en zegt dat je bijvoorbeeld middels een akte van cessie 500 euro per maand of een ander bedrag wil aflossen kan ik me niet voorstellen dat hier niet over te praten valt. Hij kan de inboedel wel gaan veilen, maar het zal je nog vies tegenvallen hoeveel dat gaat opleveren, en de kosten die dat meebrengt zijn ook niet gering.
Ik heb er helemaal geen afschriften van, er is toen zoveel gebeurd en na de dood is het huis leeggehaald enzo en was ik zelf dus zo overspannen als een idioot, dus tegen de tijd dat ik weer een beetje boven water kwam waren er miljoenen papieren en had ik allerlei post en aanmaningen en toestanden en was ik zo in paniek dat ik als een soort kip zonder kop maar wat heb gedaan. Ik heb dus stapels rekeningen die allemaal op magische wijze gegroeid leken te zijn en waar ik ook niet meer van kon nagaan of het allemaal klopte en waar ik ook de energie niet meer voor had om ze te betwisten of wat dan ook. Het leek mij dus toen gewoon het zinnigst om te accepteren dat ik financieel aan de grond zat en maar gewoon te gaan betalen. Er zijn bijvoorbeeld ook dingen bij waarvan ik inmiddels weet dat ik ze toentertijd had kunnen laten kwijtschelden, zoals gemeentelijke belastingen bijvoorbeeld, of dingen die ik toen had kunnen declareren bij verzekeringsmaatschappijen maar in die tijd niet gedaan heb. Dat is heel erg zonde, maar de hele situatie heeft zo lang geduurd dat ik ook wel weer begrijp dat die bedrijven niet 4 jaar na dato daar nog eens voor openstaan. Dat is dus jammer, maar helaas, ik snap dat echt wel en vind dat ook niet zo erg, want ik wil dus eigenlijk mijn energie gaan steken in gewoon de draad weer oppakken. Dan kost dat me maar geld, dat is nu eenmaal zo, ik heb me daar echt bij neergelegd inmiddels, ik wil niet nog 10 jaar achterom kijken of weer hele vervelende procedures die ook weer gaan aanslepen moeten voeren. Ik wil dus eigenlijk gewoon betalen en het enige verzoek wat ik dus bij de GKB en bij de deurwaarders heb neergelegd is altijd geweest of er in ieder geval met inachtneming van de omstandigheden waarin het allemaal zo uit de klauwen is gelopen coulance zou kunnen zijn in die verschrikkelijk hoge kosten. Omdat ik zonder al die kosten gewoon de schulden ook binnen die 3 jaar kan en wil afbetalen. En dan vraag ik dus niet om totale kwijtschelding van de kosten, maar om een mindering in redelijkheid. Ik vind het niet normaal dat ik op vrijwel elke schuld meer dan 100% kosten moet betalen, ik wil best wat van de kosten betalen, maar zoveel lijkt mij persoonlijk buiten elke redelijke proportie.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:02 schreef CraZaay het volgende:
Over die rekening citroenvlinder, was dat een "en/of" rekening of niet? Oftewel, staat op de bankafschriften "naam van de overledene en/of jouw naam" (exact op die manier, dus beide namen)?
Ja dat snap ik zelfs ook nog wel. Uiteindelijk zijn zij gewoon een bedrijf dat hun geld willen, daar kan k echt wel inkomen hoor. En in hun ogen had ik het gewoon zelf niet zo ver moeten laten komen. Dat is helemaal waar, daar neem ik ook zelf de verantwoordelijkheid voor want achteraf begrijp ik dat zelf ook nauwelijks, dat het zo uit de hand kon lopen allemaal.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik probeer je niet af te schilderen als oplichter hoor, geen nood !
Kijk, deurwaarders maken het dagelijks mee dat mensen nooit reageren en dan als het puntje bij paaltje komt, (loon of boedelbeslag) roepen van " HUH ? hoe kan dat nou? Ik weet helemaal van niks "
Vandaar dat deurwaarders wat dat betreft van nature wantrouwig zijn.
Ja, dat wil ik ook graag. Ik moet straks naar het juridisch loket en als ik het durf ga ik misschien wel eerst gewoon langs die deurwaarder. Het vervelende is echter dat ik inmiddels zo ontzettend bang voor die mensen ben dat ik daardoor bijna niet kan functioneren. Het is inmiddels een soort fobie, met mijn verstand weet ik dat het totaal ireëel is maar het gevoel is anders. Die mensen zijn ook nooit aardig, zelfs aan de telefoon beginnen ze je al uit te kafferen en benaderen ze je zo agressief dat ik meestal niet verder kom dan heel hard huilen.quote:Wel ben ik van mening dat je te allen tijde de kans moet hebben om hem je verhaal uit te leggen. Het probleem is echter, dat de deurwaarder "gestuurd" wordt, m.a.w., als een crediteur hem een opdracht geeft, heeft hij dat maar uit te voeren.
Ik zou in jouw geval, contact opnemen met het deurwaarderskantoor, proberen een afspraak te maken en volledig open kaart te spelen. De deurwaarder, en in het verlengde daarvan de crediteur heeft er ook baat bij dat er een oplossing komt.
Een veiling van de inboedel die misschien 1000 euro oplevert (na aftrek van kosten 500) schiet ook totaal niet op. Voor jou zeker niet, maar voor de crediteur ook niet.
De schulden die aantoonbaar ná de dood zijn overgebleven, die heb ik inderdaad nog niet geërfd want er is nog niet duidelijk wat het saldo zal zijn, er lopen nog allerlei rechtszaken. Maar er zijn dus ook een aantal dingen, zoals die bankrekening, die formeel geen erfenis zijn omdat ik bij leven ook al aansprakelijk was. En ook de kosten van bijvoorbeeld de begrafenis, die horen formeel ook niet bij de erfenis maar zijn voor mij wel een schuld die een direct gevolg zijn van het overlijden en de situatie die daaraan vooraf ging. Dus juridisch lijkt het allemaal wel te kloppen en ben ik grof gezegd gewoon de lul.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb net alles zitten lezen, en ik heb nog een vraag (ben geen jurist dus kan je verder helaas niet helpen).
Je schrijft ergens dat je de erfenis beneficiair aanvaard hebt. Dat betekent dat je de erfenis alleen aanvaardt op voorwaarde dat er een positief saldo is. Maar dat positieve saldo was er kennelijk niet, want je hebt een schuld overgehouden aan die erfenis. Dan is daar toch iets niet goed afgehandeld? Jij zou niet met een schuld uit de erfenis kunnen blijven zitten, omdat de erfenis bij gebleken schulden alsnog verworpen wordt.
Wat is daar dan gebeurd? Er moet destijds een notaris aan te pas zijn gekomen. Kun je die niet eens benaderen om te vragen wat er precies is misgegaan waardoor je ineens tóch schulden geërfd hebt?
Dank je wel, dat doet me goed.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:58 schreef SEMTEX het volgende:
Citroenvlinder, ook al heb je er weinig aan, ik wil je iig veel sterkte wensen en vind het idd ook knap dat je nog steeds volhoudt.
Die horen er juist wel bij. En je bent volgens mij hooguit voor de helft aansprakelijk voor het (negatieve) saldo op een bankrekening als die op twee namen staat. De andere helft hoort in de erfenis.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:01 schreef citroenvlinder het volgende:
De schulden die aantoonbaar ná de dood zijn overgebleven, die heb ik inderdaad nog niet geërfd want er is nog niet duidelijk wat het saldo zal zijn, er lopen nog allerlei rechtszaken. Maar er zijn dus ook een aantal dingen, zoals die bankrekening, die formeel geen erfenis zijn omdat ik bij leven ook al aansprakelijk was. En ook de kosten van bijvoorbeeld de begrafenis, die horen formeel ook niet bij de erfenis maar zijn voor mij wel een schuld die een direct gevolg zijn van het overlijden en de situatie die daaraan vooraf ging. Dus juridisch lijkt het allemaal wel te kloppen en ben ik grof gezegd gewoon de lul.
Weet je dat zeker, van die begrafenis? Want ik heb die schuld inderdaad ook nog, die rekening staat gewoon op mijn naam, en van erfenis is echt nooit sprake geweest. Ik kreeg gewoon de rekening, en gelukkig is de begrafenisondernemer als een van de weinige partijen heel erg soepel en heeft die al jaren begrip voor de hele situatie. En stom genoeg is dat de schuld die ik het liefst van alles zou willen betalen, ik vind het echt heel erg dat dat graf nog steeds niet betaald is.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die horen er juist wel bij. En je bent volgens mij hooguit voor de helft aansprakelijk voor het (negatieve) saldo op een bankrekening als die op twee namen staat. De andere helft hoort in de erfenis.
Toen mijn vader overleed werd de helft van het saldo op onze gezamenlijke rekening geteld voor de erfenis. De andere helft bleef erbuiten en was gewoon voor mijzelf (enige erfgenaam).
Overigens ook van mij alle respect voor je vechtlust en je pogingen om uit de schulden te komenIk vind het erg beroerd voor je dat alles zo tegengewerkt wordt.
Wat was eigenlijk je relatie tot de overleden persoon? Waren jullie bijvoorbeeld getrouwd in gemeenschap van goederen?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:01 schreef citroenvlinder het volgende:
Verstandig. Ga langs het juridisch loket en vertel ze dat je met de deurwaarder gaat praten, alleen dat dat graag face-to-face doet en vraag aan hun of zij de deurwaarder willen bellen voor een afspraak voor jou.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:44 schreef citroenvlinder het volgende:
Ik moet straks naar het juridisch loket en als ik het durf ga ik misschien wel eerst gewoon langs die deurwaarder.
Goed advies, dat is waarschijnlijk beter, dat ik het juridisch loket laat bellen voor een afspraak, dank je wel.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:42 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Verstandig. Ga langs het juridisch loket en vertel ze dat je met de deurwaarder gaat praten, alleen dat dat graag face-to-face doet en vraag aan hun of zij de deurwaarder willen bellen voor een afspraak voor jou.
(omdat je zelf dichtklapt aan de telefoon)
Vertel de deurwaarder wat je hier ook schrijft, je wil wel betalen, je kan ook betalen alleen de kosten mogen niet veel verder oplopen.
Ik zou het heel dom vinden als een deurwaarder de crediteur dan niet adviseert om het aanbod aan te nemen. Zo'n boedelverkoop levert ook geen bal op, dus dat belang is niet zo groot.
Ook vind ik, aan de hand van jouw verhaal, het raar en bijna nalatig van het GKB dat ze niks doen. Met dien verstande dat jij je wél aan de afspraken van het GKB hebt gehouden.
De GKB heeft mijn vrij te laten bedrag inderdaad berekend en dan kom ik uit op een aflossing van 60%. De deurwaarder gaat daar niet mee akkoord, die willen 100%. Maar van die 100% is meer dan 40% kosten en rente. De nominale schuld, vermeerderd met de rente, kan ik dus 100% aflossen, ik kan alleen niet alle kosten betalen omdat elke deurwaarder zulke bizar hoge kosten rekent. Nogmaals, dat is inderdaad mijn eigen schuld omdat ik 2 jaar niet gereageerd heb, maar ik dacht, of liever gezegd, had gehoopt, dat over die kosten te onderhandelen viel vanuit menselijk oogpunt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:57 schreef Dirkh het volgende:
Gebruik ook overigens de rekenmodule voor het vrij te laten bedrag, dit is een standaard. ( Klik hier om dat te berekenen )
Aan de hand daarvan, met de onderliggende stukken kan je de deurwaarder overtuigen van jouw draagkracht.
Je kan wel 100% willen betalen, de vraag is alleen of je dat wel kan. En zodra jij je daar aan verbonden hebt, is het het lastig om daar onderuit te komen. Dat wil je niet, maar wees dan wel zo realistisch om de wens van 100% te onderbouwen aan de hand van jouw draagkracht.
Dit zijn trouwens dingen die je van de GKB had mogen verwachten. Daar zijn ze voor.
Nou euh, die opmerking over dat lege huis was nogal erg lomp.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:56 schreef Scorpie het volgende:
tvp.
en Citroenvlinder; je bent idd nogal emotioneel ingesteld; je moet Dirkh niet zo aanvallen.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nou euh, die opmerking over dat lege huis was nogal erg lomp.
Ze begint zelf als eerste met zulke opmerkingen.....quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:18 schreef citroenvlinder het volgende:
[..]
Weet je, ik snap inmiddels wel dat jij eigenlijk de schurft hebt aan mensen die schulden hebben, ik heb je andere topic ook al gelezen.
Dank je wel voor je lieve woordenquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:09 schreef Oblivion het volgende:
Lieve Citroenvlinder...
Allereerst gecondoleerd met je verlies, ik zie aan je schrijven dat je er nog steeds kapot van bent.
En dat soms de algehele paniek toeslaat van de vragen die hier gesteld worden...
Je vraagt je af waar de menselijkheid op dit forum is gebleven, maar je zet het topic in werk, geldzaken & recht.
En de mensen die hier nu reageren willen je juist graag helpen.
(Lees en post hier nu lang genoeg om te zien wie kloot en wie niet kloot)
Helpen met uitzoeken of er een oplossing is.
Hoe je een iemand van de "andere" kant kan aanspreken etc etc....
Hier denkt men zakelijk en in oplossingen. (dat is wat ik zie en lees)
Zet je, je verhaal in R&P dan is het een ander verhaal.
Maar daar kijken de mensen niet gericht voor een oplossing.
Ik wilde ook nog even zeggen dat ik bewondering heb dat je er nog steeds voor gaat.
En hoop van harte dat er snel een oplossing komt zodat je weer verder kan gaan met je dochter en het "normale" leven.
Ook jullie verdienen het.
Wat een rotstreek.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:35 schreef citroenvlinder het volgende:
Ware het niet dat mijn schulden als bij toverslag meer en meer worden. Om een voorbeeldje te geven: ik had een schuld van nog geen 200 euro. In die periode van overspannenheid is dat opgelopen tot ruim 1000 euro. Fair enough, dat een schuldeiser geen begrip heeft voor het feit dat ik dagelijks bij een psychiater zat, daar kan ik nog inkomen.
Maar waar ik niet kan inkomen is dat ik inmiddels die ruim 1000 euro afbetaald heb (in keurige maandelijkse termijnen), en er tóch nog 1100 euro openstaat. Mag dat zomaar? Hoe kan ik dan ooit úit de problemen komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |