Ik weet niet wat de feitelijke invulling van religies is op een openbare school maar dan is het karakter van een openbare school nog steeds niet-religieus.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Openbaar = openbaar: alle stromingen krijgen feitelijke belichting, maar worden niet opgedrongen.
Je kunt op een openbare school best worden onderwezen door een Turkse leraar Duits of door een Joodse scheikundeleraar, maar zij dragen hun geloof niet uit tijdens het lesgeven. Dat is iets anders dan een hoofddoek die maatschappijleer onderwijst; dat pást niet op een openbare school.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de feitelijke invulling van religies is op een openbare school maar dan is het karakter van een openbare school nog steeds niet-religieus.
Ff een opmerking: het gaat over basissscholen, niet middelbare scholen..quote:Op donderdag 10 april 2008 20:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt op een openbare school best worden onderwezen door een Turkse leraar Duits of door een Joodse scheikundeleraar, maar zij dragen hun geloof niet uit tijdens het lesgeven. Dat is iets anders dan een hoofddoek die maatschappijleer onderwijst; dat pást niet op een openbare school.
Een hoop mensen willen niet dat hun kind wordt onderwezen door iemand met een hoofddoek. Kan je dan wel over gaan zeuren, maar dat is net zo rationaal of irrationaal als een hoofddoek dragen omdat het van je geloof moet. Als je zo nodig een hoofddoek wilt dragen moet je ook aanvaarden dat je simpelweg minder snel een baan vindt. Mensen met een hoop piercings in hun gezicht en een grote felroze hanekam vinden ook minder snel een baan. Zelfde principe. Alleen heeft de hanekamdrager geen boekje met regeltjes dus die heeft pech, maar de moslima moet beschermd worden. Hypocriet gedoe weer.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er "onfatsoenlijk" aan een hoofddoek?
eeuh, in welke kleding ben je dan wel objectief ? De ene leraar komt in spijkerbroek, t-shirt en nikes, de ander draagt bruin corduroy met cowboyboots en weer een ander is netjes in pak met das en al .. leraressen dito, hun kledingstijl zegt iets over de persoon ..quote:Op donderdag 10 april 2008 18:29 schreef IntensiveGary het volgende:
Lesmateriaal hoort objektief te zijn en ja, leraren ook. Iemand met een hoofddoek is dat niet.
nou zo gek is dat toch niet .. veel van die islamitische scholen zijn maar net begonnen dus is het vaak nog een rommeltje, en uiteraard loop je je stage liever bij een gerenommeerd 'bedrijf'quote:Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat heeft ze gedaan maar ze had 't er niet naar haar zin. Het was geen goede school en ze wil graag op een goede school werken![]()
leest er überhaupt nog iemand de OP alvorens te beginnen met zaniken en zeuren ?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:33 schreef Picchia het volgende:
Ik zie het probleem niet echt. Ze moet haar hoofddoek gewoon afdoen. Kiest ze er voor om een hoofddoek te dragen, wetende dat het niet gangbaar is in onze maatschappij of bij bepaalde functies, dan kan ze rekenen op afkeurende reacties van mensen. Natuurlijk kan ze er voor kiezen om de rest van de wereld te negeren en toch een hoofddoek te dragen.
quote:Samira Akkouh werkt sinds twee jaar op de christelijke Juliana van Stolbergbasisschool in Rotterdam. Vanzelfsprekend is dat niet met haar Marokkaanse naam en islamitische hoofddoek.
Ik weet het, maar dit gezeik zal zich ongetwijfeld ook afspelen omtrent de 'kansen' voor moslima-docentes op de middelbare school.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ff een opmerking: het gaat over basissscholen, niet middelbare scholen..
Voor de rest met je eens.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:38 schreef moussie het volgende:
[..]
leest er überhaupt nog iemand de OP alvorens te beginnen met zaniken en zeuren ?
[..]
Vanzelfsprekend is dat niet, met haar hoofdoek en islamitische nogwatteswatikzonietkanonthoudenquote:Op donderdag 10 april 2008 21:38 schreef moussie het volgende:
[..]
leest er überhaupt nog iemand de OP alvorens te beginnen met zaniken en zeuren ?
[..]
dat zij haar hoofddoek 'gewoon' af heeft gedaan .. dat je dat blijkbaar hebt gemist want daar vroeg je om ..quote:
Nee, dat had ik gelezen. En ze heeft daarom ook een baan gevonden. Ik had alleen zin om mijn mening te posten.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:50 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zij haar hoofddoek 'gewoon' af heeft gedaan .. dat je dat blijkbaar hebt gemist want daar vroeg je om ..
Ze is niet afgewezen vanwege haar religieuze achtergrond, aangezien ze nog steeds als Moslima op een Christelijke school werkt. Als ze niet zouden accepteren dat ze Moslima is, dan zou ze die baan nooit hebben gekregen. Het is puur de Islamitische klederdracht die ze moet scheiden van haar professionele kleding.quote:waar het om gaat is dat dat blijkbaar stelselmatig gebeurt, op het laatste moment afgewezen worden op je religieuze achtergrond ..
Nja, dat is een veronderstelling van haar. Maar ik geloof best dat sommige allochtonen extra hun best moeten doen om de vooroordelen te overbruggen. En die inzet waardeer ik ook. Als ze de kans krijgt om zichzelf te presenteren en ze benut die ten volle, dan kan ik niet meer dan lof spreken.quote:net zoals dat het schijnbaar geregeld gebeurt dat je nog niet eens uitgenodigd wordt voor een gesprek als ze je vreemde achternaam zien .. 60 sollicitatiebrieven moeten schrijven terwijl we zitten met een tekort aan leraren is op z'n minst vreemd te noemen
Bij welke Islamitsche of Joodse school in Nederland staat er een lekkere wulpse blondine met een minirok en strak t-shirtje voor de klas dan? Voorbeelden? Feiten !quote:Op donderdag 10 april 2008 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste aanname, hoor. Leraren zijn vaak gemengder dan je zou verwachten.
Hoe kan je dit nou opvatten als dat ze geen marokkaanse naam en islamitische hoofdoek meer (aan) heeft?quote:Samira Akkouh werkt sinds twee jaar op de christelijke Juliana van Stolbergbasisschool in Rotterdam.
Vanzelfsprekend is dat niet met haar Marokkaanse naam en islamitische hoofddoek.
Het tekort zal dan wel niet zo groot zijn, want men heeft blijkbaar nog de luxe om ervoor te kunnen kiezen om iemand te weigeren die ze niet zo zien zitten. Of dat nu om iemand met een hanekam of een hoofddoekje gaat.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:50 schreef moussie het volgende:
net zoals dat het schijnbaar geregeld gebeurt dat je nog niet eens uitgenodigd wordt voor een gesprek als ze je vreemde achternaam zien .. 60 sollicitatiebrieven moeten schrijven terwijl we zitten met een tekort aan leraren is op z'n minst vreemd te noemen
Ze heeft niet alleen haar hoofddoek afgedaan begrijp ik uit de OP maar ook iets met haar naam .. niet helemaal begrijpelijk dat gedeelte ?? Dus tja, of zij haar als moslima accepteren, I dunno .. die rare vermelding over haar naam suggereert wel het een of anderquote:Op donderdag 10 april 2008 21:56 schreef Picchia het volgende:
Nee, dat had ik gelezen. En ze heeft daarom ook een baan gevonden.
[..]
Ze is niet afgewezen vanwege haar religieuze achtergrond, aangezien ze nog steeds als Moslima op een Christelijke school werkt. Als ze het niet zouden accepteren dat ze Moslima is, dan zou ze die baan nooit hebben gekregen.
veronderstelling ? lijkt me eerder op praktijkervaring ..quote:Nja, dat is een veronderstelling van haar. Maar ik geloof best dat sommige allochtonen extra hun best moeten doen om de vooroordelen te overbruggen. En die inzet waardeer ik ook. Als ze de kans krijgt om zichzelf te presenteren en ze benut die ten volle, dan kan ik niet meer dan lof spreken.
Lees mijn posts nouquote:Op donderdag 10 april 2008 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze heeft niet alleen haar hoofddoek afgedaan begrijp ik uit de OP maar ook iets met haar naam .. niet helemaal begrijpelijk dat gedeelte ?? Dus tja, of zij haar als moslima accepteren, I dunno .. die rare vermelding over haar naam suggereert wel het een of ander
Het is onmogelijk voor haar om te weten of ze is afgewezen vanwege haar naam of niet. Maar goed, wat wil je eraan doen? Werkgevers aanpakken die niet op elke sollicitatiebrief reageren?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze heeft niet alleen haar hoofddoek afgedaan begrijp ik uit de OP maar ook iets met haar naam .. niet helemaal begrijpelijk dat gedeelte ?? Dus tja, of zij haar als moslima accepteren, I dunno .. die rare vermelding over haar naam suggereert wel het een of ander
[..]
veronderstelling ? lijkt me eerder op praktijkervaring ..
maar wat bedoel je met sommige allochtonen .. niet-westerse allochtonen plus antillianen en surinamers ?
en tja, daar heb je doorzetters tussen zitten, gelukkig maar, maar als je dan zo kijkt naar hoeveel afvallers er zijn zelfs bij de jeugd die geen strobreed in de weg wordt gelegd, hoeveel afvallers krijg je dan bij een jeugd die niets anders doet dan achter elkaar over strootjes springen ?
Dat zijn doorzettertjesquote:Op donderdag 10 april 2008 22:27 schreef moussie het volgende:
en tja, daar heb je doorzetters tussen zitten, gelukkig maar, maar als je dan zo kijkt naar hoeveel afvallers er zijn zelfs bij de jeugd die geen strobreed in de weg wordt gelegd, hoeveel afvallers krijg je dan bij een jeugd die niets anders doet dan achter elkaar over strootjes springen ?
En hier wordt natuurlijk weer niet op gereageerd.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:19 schreef cultheld het volgende:
Dress to impress. Grappig dat users als Floripas in de bres springen voor deze valse klaagzang, en het tegelijkertijd hartstikke normaal vinden dat er op islamitische scholen enkel les gegeven wordt door moslims.Hoezo dubbele moraal.
Maar reken er maar op dat die homofiele onderwijzer, compleet met roze bloesje en maniertjes, echt niet aangenomen wordt op een islamitische basisschool. Ook op de meeste andere basisscholen niet. En dat is dan iets dat je moeilijk kan veranderen.quote:
Ik denk dat je de klemtóón verkeerd legt.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
quote:Samira Akkouh werkt sinds twee jaar op de christelijke Juliana van Stolbergbasisschool in Rotterdam. Vanzelfsprekend is dat niet, met haar Marokkaanse naam en islamitische hoofddoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |