abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75086998
De kilometerheffing mag hier ook aan worden toegevoegd.
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:13:12 #202
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_75089459
Verlate TVP.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:59:28 #203
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125074690
Dit topic wordt weer actueel, zelfs zonder Ab Klink.

quote:
PvdA: storingslimiet voor banken

Banken moeten een storingslimiet opgelegd krijgen voor internetbankieren. Dat zegt PvdA-Kamerlid Henk Nijboer vrijdag in het AD.

Nijboer kan nog niet zeggen door hoeveel storingen een bank jaarlijks zou mogen worden getroffen. '100 procent storingsvrij bestaat niet, maar er moet wel een bepaald minimum zijn. Hoeveel dat is, moeten we samen met de banken en experts afspreken.'

Het voorstel wordt gedaan naar aanleiding van de grote storing die ING deze week trof. 'Geld draait op vertrouwen en moet altijd beschikbaar zijn voor mensen,' aldus Nijboer in het AD.
pi_125087761
Zo vreemd is het toch niet dat men in een wereld waarin men steeds afhankelijker is van banken (cash geld moet inboeken t.o.v. internetbankieren en pinnen) bepaalde minimumstandaarden van diezelfde banken gaat eisen?
pi_125089818
Er springt weer eens een politicus met een onzinvoorstel op het nieuws. Net alsof banken er baat bij hebben dat het betalingsverkeer stilligt bij een storing. 8)7
pi_125090530
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:06 schreef lyolyrc het volgende:
Er springt weer eens een politicus met een onzinvoorstel op het nieuws. Net alsof banken er baat bij hebben dat het betalingsverkeer stilligt bij een storing. 8)7
Dat niet, maar ze hebben er ook geen nadelen aan (die zijn immers van de consumenten en de winkeliers). Vandaar dat ze nogal laks lijken te reageren op dit soort storingen.
pi_125090813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat niet, maar ze hebben er ook geen nadelen aan (die zijn immers van de consumenten en de winkeliers). Vandaar dat ze nogal laks lijken te reageren op dit soort storingen.
Als jouw geld telkens niet bereikbaar zou zijn door storingen, zou jij dan nog klant willen zijn bij zo'n bank? Denk je dat winkels en bedrijven daar nog klant willen zijn? Zonder klanten kan een bank geen geld verdienen, dus er is wel degelijk een belang bij de banken om het internetbankieren toegankelijk en veilig te houden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:30:11 #208
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_125091690
quote:

Vandaar dat ze nogal laks lijken te reageren op dit soort storingen.
Lijken misschien maar ik denk dat er nogal hard gevloekt wordt bij de ING op t moment, elke bank is erbij gebaat zo min mogelijk problemen te hebben zeker in deze tijd dus drie storingen achter elkaar is vast niet iets waarmee ze laks omgaan, de communicatie en webcare kan misschien beter maar de IT is vermoedelijk peentjes aan r zweten....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 10 april 2013 @ 01:26:16 #209
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125100214
quote:

[..]

Laks wil ik het niet noemen; eerder de NS-mentaliteit dat de brave consumenten maar blij mogen zijn dat het niet veel erger is afgelopen allemaal. Uiteindelijk heeft ING hier gewoon last van, zeker als ING bovengemiddeld vaak het slachtoffer is van dit soort fratsen. Veel consumenten kunnen storing of onderhoud op zijn tijd wel hebben, zolang het niet teveel dagen duurt is daar begrip voor. Maar verspringende getalletjes op de rekening maakt ze nerveus, dan wordt het besef pijnlijk duidelijk dat het girale saldo ook maar een fictief vermenigvuldigd deeltje is van een kleine spaarpot bij hun bank.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_125104567
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:59 schreef Reya het volgende:
Dit topic wordt weer actueel, zelfs zonder Ab Klink.

[..]

Goede kick. Teeven en Opstelten hebben de naam dat ze heel erg voor verboden zijn. Maar dit topic laat zien dat het vooral het CDA en PvdA zijn waar het vandaan komt.
pi_125140032
quote:
quote:
Nee, maar banken moedigen betalen via internet en met de pinpas ontzettend aan. Sterker nog, ik zou het bijna dwingen willen noemen.

Ik vind serieus dat banken verplicht moeten worden om, net als vroeger, afschriften te sturen. Hoeft niet elke week maar wel elke maand. Gewoon zodat je als burger weet hoeveel geld je echt hebt. Ik snap ook echt niet waarom banken daarmee wegkomen, terwijl ze door alle efficiency-verbeteringen tegenwoorden wel behoorlijke bedragen vragen voor de betaalrekeningen.
pi_125140539
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef skrn het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar banken moedigen betalen via internet en met de pinpas ontzettend aan. Sterker nog, ik zou het bijna dwingen willen noemen.

Ik vind serieus dat banken verplicht moeten worden om, net als vroeger, afschriften te sturen. Hoeft niet elke week maar wel elke maand. Gewoon zodat je als burger weet hoeveel geld je echt hebt. Ik snap ook echt niet waarom banken daarmee wegkomen, terwijl ze door alle efficiency-verbeteringen tegenwoorden wel behoorlijke bedragen vragen voor de betaalrekeningen.
Een betaalrekening is een product van de bank zoals alle andere producten en kies je als consument er zelf voor of je akkoord gaat met de bijbehorende voorwaarden of niet. De notie in de samenleving op dit moment dat de overheid of bank de verantwoordelijkheid draagt toont de idiotie van de gemiddelde burger aan.
pi_125140661
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:18 schreef skrn het volgende:

[..]

[..]

Ik zie niet in wat een verplichting tot het sturen van een papieren afschrift bijdraagt aan de veiligheid. Als hackers zich vandaag toegang verschaffen tot jouw rekening, wat heb je dan aan een overzicht van je saldi per 31 maart (aangenomen dat er in de tussentijd mutaties zijn geweest)?

Mensen moeten natuurlijk zelf beslissen of ze de digitale afschriften uitprinten of in digitale vorm bewaren. Voor dat laatste zijn tegenwoordig voldoende mogelijkheden beschikbaar.
pi_125140730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat een verplichting tot het sturen van een papieren afschrift bijdraagt aan de veiligheid. Als hackers zich vandaag toegang verschaffen tot jouw rekening, wat heb je dan aan een overzicht van je saldi per 31 maart (aangenomen dat er in de tussentijd mutaties zijn geweest)?

Mensen moeten natuurlijk zelf beslissen of ze de digitale afschriften uitprinten of in digitale vorm bewaren. Voor dat laatste zijn tegenwoordig voldoende mogelijkheden beschikbaar.
Daarbij betaalde je vroeger net zo goed voor de diensten.
pi_125140778
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarbij betaalde je vroeger net zo goed voor de diensten.
Inderdaad, there is no such thing as a free lunch.
pi_125140838
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:39 schreef lyolyrc het volgende:
Inderdaad, there is no such thing as a free lunch.
De beste uitspraak die economen ooit bedacht hebben. _O_
pi_125140848
quote:
13s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Een betaalrekening is een product van de bank zoals alle andere producten en kies je als consument er zelf voor of je akkoord gaat met de bijbehorende voorwaarden of niet. De notie in de samenleving op dit moment dat de overheid of bank de verantwoordelijkheid draagt toont de idiotie van de gemiddelde burger aan.
Nee, omdat het leven wel heel ingewikkeld wordt gemaakt zonder een betaalrekening.

Misschien is de uitwerking van de plan van de PvdA nogal stompzinnig, maar ik vind het niet van overdreven bemoeizucht getuigen als een politieke partij vraagtekens zet bij de wijze hoe nu het elektronisch betaalverkeer wordt geregeld. Trouwens, consumenten-bankieren werd jaren terug wel als overheidstaak gezien. Wat specifiek wel of niet als overheidstaak wordt gezien, verschilt dus ook met de jaren.

[ Bericht 20% gewijzigd door skrn op 11-04-2013 00:46:54 ]
pi_125141042
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, omdat het leven wel heel ingewikkeld wordt gemaakt zonder een betaalrekening.
Het is en blijft een financieel product als alle andere.
pi_125141189
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:41 schreef skrn het volgende:

[..]

Misschien is de uitwerking van de plan van de PvdA nogal stompzinnig, maar ik vind het niet van overdreven bemoeizucht getuigen als een politieke partij vraagtekens zet bij de wijze hoe nu het elektronisch betaalverkeer wordt geregeld. Trouwens, consumenten-bankieren werd jaren terug wel als overheidstaak gezien. Wat specifiek wel of niet als overheidstaak wordt gezien, verschilt dus ook met de jaren.
Een gezonde betalingsverkeer is altijd het domein geweest van de overheid... Althans in de moderne samenleving zoals we die kennen. Het verplichten van papieren afschriften heeft daar echter weinig mee te maken. Het plan van de PvdA is alleen stompzinnig omdat internetbankieren niet de enige vorm van bankieren is. Althans niet bij banken die betaalrekeningen aanbieden.
pi_125141207
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:47 schreef nikk het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Een echte vrije markt heb je als je ook kan kiezen dat product niet te nemen.

Een betaalrekening moet je gewoon hebben als gewone Nederlander. Ik zie een betaalrekening ook meer als een zorgverzekering (verplicht, maar er is nog een keuze in aanbieder) dan een triviaal consumentiegoed als een bank of een stoel.
pi_125141338
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:53 schreef skrn het volgende:

[..]

[..]

Een echte vrije markt heb je als je ook kan kiezen dat product niet te nemen.

Een betaalrekening moet je gewoon hebben als gewone Nederlander. Ik zie een betaalrekening ook meer als een zorgverzekering (verplicht, maar er is nog een keuze in aanbieder) dan een triviaal consumentiegoed als een bank of een stoel.
En daarom kan iedere Nederlander die zich geen betaalrekening kan veroorloven een basisrekening afsluiten. Als je het wel kan betalen is het als net als bij alle andere benodigdheden in het leven (voedsel, energie, onderdak, etc): een keuze tussen aanbieders op basis van eigen wensen.
pi_125141358
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Een gezonde betalingsverkeer is altijd het domein geweest van de overheid... Althans in de moderne samenleving zoals we die kennen. Het verplichten van papieren afschriften heeft daar echter weinig mee te maken. Het plan van de PvdA is alleen stompzinnig omdat internetbankieren niet de enige vorm van bankieren is. Althans niet bij banken die betaalrekeningen aanbieden.
Ok, nu begrijp ik je wat beter.
pi_125148181
Daarnaast vatte Brenno de Winter het ook goed samen in de krant. Dit soort storingen, DDoS-aanvallen, voorkom je helemaal nooit en je doe t er ook heel erg weinig aan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:42:48 #224
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_125202748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als jouw geld telkens niet bereikbaar zou zijn door storingen, zou jij dan nog klant willen zijn bij zo'n bank? Denk je dat winkels en bedrijven daar nog klant willen zijn? Zonder klanten kan een bank geen geld verdienen, dus er is wel degelijk een belang bij de banken om het internetbankieren toegankelijk en veilig te houden.
Klopt, alleen is het nogal lastig van bank te veranderen.
Wat hier nodig is, is wetgeving die het voor klanten mogelijk maakt van bank te wisselen met behoud van hetzelfde bankrekeningnummer.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_125202862
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Klopt, alleen is het nogal lastig van bank te veranderen.
Wat hier nodig is, is wetgeving die het voor klanten mogelijk maakt van bank te wisselen met behoud van hetzelfde bankrekeningnummer.
Ik denk dat het meenemen van het bankrekeningnummer moeilijk gaat worden met de opkomst van IBAN. Ik ben het er wel mee eens dat een overstap van de ene naar de andere bank soepel moet verlopen. En dat geldt ook voor overstappen naar andere aanbieders van telefonie, energie etc.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:04:49 #226
56749 BlaZ
pi_125203353
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:46 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik denk dat het meenemen van het bankrekeningnummer moeilijk gaat worden met de opkomst van IBAN. Ik ben het er wel mee eens dat een overstap van de ene naar de andere bank soepel moet verlopen. En dat geldt ook voor overstappen naar andere aanbieders van telefonie, energie etc.
Dat is inderdaad precies mijn probleem met de nieuwe IBAN code. Het bank en landgedeelte maken het overstappen naar een andere bank met dezelfde IBAN code vrijwel onmogelijk.
Een ontwerpfout naar mijn idee.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:09:09 #227
56749 BlaZ
pi_125203482
pi_125207345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies mijn probleem met de nieuwe IBAN code. Het bank en landgedeelte maken het overstappen naar een andere bank met dezelfde IBAN code vrijwel onmogelijk.
Een ontwerpfout naar mijn idee.
Het is heel gebruikelijk.

In Nederland is het net zo, lees ik net: de eerste vijf cijfers van een rekeningnummer schijnen een code voor de bank te zijn.
pi_125503739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De beste uitspraak die economen ooit bedacht hebben. _O_
De uitdrukking is bedacht door de science fiction schrijver Robert A. Heinlein. Maar goed, wat economen bedenken is dan ook een soort van science fiction die als echte wetenschap verkocht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')