abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 15:47:21 #51
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58204440
Een van de DBO'ers heeft trouwens wel een leuke thermiekpet. Een roze met allemaal bloemtjes er op

Het is ook van een dame van 14 jaar
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:12:16 #52
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_58229254
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:29 schreef Keiichi het volgende:
Het schijnt dat het in duitsland verplicht is om een terhmiekpetje op te hebben, maar ik werkelijk geen idee waar ik die ergens kan krijgen. Online vind ik ook niet gek veel.

Heeft iemand een idee waar ik ze kan halen?
Gewoon naar een Campingwinkel of Hengelwinkel gaan.

Ik zie ook het nut nooit, maar alle zweefvliegers lopen er mee rond! Misschien vinden ze gewoon dat je herkenbaar moet zijn als zweefvlieger
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:54:34 #53
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58230198
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:12 schreef nsfw het volgende:

[..]

Gewoon naar een Campingwinkel of Hengelwinkel gaan.

Ik zie ook het nut nooit, maar alle zweefvliegers lopen er mee rond! Misschien vinden ze gewoon dat je herkenbaar moet zijn als zweefvlieger
Ik hecht zelf veel meer waarde aan een goede zonnebril. Ik denk dat het zelfs bijna onverantwoord is om zonder te vliegen (Ben keertje zonder zonnebril opgestegen, de felheid van lucht/wolken e.d. deed me veel zeer aan de ogen)

Omdat ik nog geen echt goede zonnebril heb, wil ik wel eens weten wat jullie hebben. Ik heb gehoord dat polariserend uit d'n boze is, omdat je sommige instrumenten niet goed kan lezen, maar voor zover ik weet heb ik geen instrumenten met LCD display, behalve de transponder en radio.
pi_58231709
Wel een bril met UV bescherming nemen he? Heb destijds zo'n polaroid geval gekocht met factor nog wat UV bescherming, ben alleen vergeten hoeveel ook alweer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:30:18 #55
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58232185
Is UV bescherming niet standaard op een zonnebril?

Sommige zweren trouwens bij glazen met een driversgradient.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:18:49 #56
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58240083
Voor het kamp ben ik ingedeeld om op de ASK13 te vliegen

1x gevlogen en ik vind het toch wat hebben dat hout
pi_58241882
de 13 zal wel goed fikken
stijgt alles en iedereen eruit, maar flikkert dan weer als 1 dikke baksteen naar beneden
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 23 april 2008 @ 08:12:00 #58
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58245140
verschil moet er wezen
pi_58342412
Vandaag eens naar Weeze gereden....



video komt later
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 27 april 2008 @ 18:50:19 #60
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_58343664
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:54 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik hecht zelf veel meer waarde aan een goede zonnebril. Ik denk dat het zelfs bijna onverantwoord is om zonder te vliegen (Ben keertje zonder zonnebril opgestegen, de felheid van lucht/wolken e.d. deed me veel zeer aan de ogen)

Omdat ik nog geen echt goede zonnebril heb, wil ik wel eens weten wat jullie hebben. Ik heb gehoord dat polariserend uit d'n boze is, omdat je sommige instrumenten niet goed kan lezen, maar voor zover ik weet heb ik geen instrumenten met LCD display, behalve de transponder en radio.
Dat je geen polariserende zonnebril moet nemen heeft te maken met het feit dat veel vliegtuigramen (zweefvliegtuig weet ik niet) ook gepolariseerd zijn. Horizontaal of Verticaal. Als dan bijvoorbeeld het raam verticaal gepolariseerd is en je zonnebril horizontaal dan zie je buiten dus niets.

Zelf heb ik een serengeti met unpolarised drivers lenzen. Prima zonnebril.
pi_58347017
Mochten er hier mensen zijn die de ambitie hebben om ook echt piloot te worden, die raad ik dan aan om www.airwork.nl/bulletinboard goed door te spitten! Als je nog vragen hebt, kun je me ook een pm sturen. Ben zelf namelijk aangenomen bij EPST
pi_58347355
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:33 schreef El_Stevo het volgende:
Mochten er hier mensen zijn die de ambitie hebben om ook echt piloot te worden, die raad ik dan aan om www.airwork.nl/bulletinboard goed door te spitten! Als je nog vragen hebt, kun je me ook een pm sturen. Ben zelf namelijk aangenomen bij EPST


Had wel begrepen dat de klassen van de EPST een beetje vol zitten en er dus een wachttijdje zit tussen het behalen (van de selectie) en het daadwerkelijk beginnen?

(P.S. wij zijn leuker dan Airwork)
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 28 april 2008 @ 11:19:48 #63
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_58355640
Ik lees ook regelmatig op airwork maar ik vind dat geen leuk forum.

Er wordt verschrikkelijk gespeculeerd over alles, mensen gunnen elkaar daar het licht in de ogen niet en er hangen van die algemene meningen daar. "Transavia vliegers kunnen niet vliegen, KLM'ers zijn arrogant, KLS'ers zijn arrogant EN kunnen niet vliegen, Cessna's stinken en NLS'ers zijn over het paard getilde VM'ers"

Daar wordt je heel moe van af en toe.

Maar die Diana doet heel erg haar best en dat kan ik dan wel weer waarderen. Bovendien is het voor mensen die bij een vliegschool selectie willen doen natuurlijk wel een grote infobron over hoe de selectie in elkaar steekt!
pi_58356827
Als je er tegenkan is er naast de 90% bullshit inderdaad een hoop info te halen..

Heb zelf trouwens al lange tijd een Bollé, als zonnebril goed spul lenzen zijn volgens mij niet bijzonder, maar je wordt in ieder geval niet moe, ook al heb je m urenlang op.

Als normale bril heb ik trouwens een Silhoutte, die dingen zijn echt zo licht dat je m niet voelt en je weleens vergeet dat je een bril ophebt. Wellicht wordt mn volgende zonnebril. Weet niet hoe het kwa lenzen zit, ik heb er andere lenzen op dan de standaard.

[ Bericht 77% gewijzigd door cheukert op 28-04-2008 12:19:13 ]
Ik steek je moeder in de fik!
pi_58405085
Wat is de EPST dan? Te lui om te googlen heheh.

@-CRASH-, beetje jammer dat ie niet netjes over de taxilijn rijdt.... Prutser
  woensdag 30 april 2008 @ 21:52:14 #66
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58405144
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is de EPST dan? Te lui om te googlen heheh.

@-CRASH-, beetje jammer dat ie niet netjes over de taxilijn rijdt.... Prutser
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:27:33 #67
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_58455812
Gisteren op Schiphol zag ik een kist van de VN verschijnen. Ik kon het type niet plaatsen. Het vliegtuig had veel weg van een Bombardier Dash 8, echter hij had 4 motoren ipv 2. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_58455999
Dash 7
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:51:35 #69
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_58456082
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Dash 7
Dat is hem inderdaad. Thanks
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:42:00 #70
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58462980
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:42 schreef -CRASH- het volgende:
Vandaag eens naar Weeze gereden....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
video komt later
Je had wel even gezellig langs EDLG kunnen rijden, daar was ik bezig met zweefvliegen
pi_58486798
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:19 schreef nsfw het volgende:Transavia vliegers kunnen niet vliegen, KLM'ers zijn arrogant, KLS'ers zijn arrogant EN kunnen niet vliegen, Cessna's stinken en NLS'ers zijn over het paard getilde VM'ers
Uhhh... wat klopt hier dan niet aan?

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 5 mei 2008 @ 10:39:22 #72
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_58486948
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uhhh... wat klopt hier dan niet aan?

Dat van die KLM'ers klopt zeker
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 5 mei 2008 @ 23:38:41 #73
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58502776
Zweefvliegtuigje breekt bij noodlanding

We noemen dit geen noodlanding, maar een mislukte buitenlanding
pi_58505191
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uhhh... wat klopt hier dan niet aan?

maar wij weten daar niks van af, wij zijn kaviaar vliegers remember
Ik steek je moeder in de fik!
pi_58505195
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:38 schreef Keiichi het volgende:
Zweefvliegtuigje breekt bij noodlanding

We noemen dit geen noodlanding, maar een mislukte buitenlanding
heb er weleens 1 gezien die brak bij een "normale" landing
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:51:51 #76
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58544806
Heren (en dames) aviateurs/avioten, in DEF deed ik net een post, en toen bedacht ik me dat jullie me wellicht ook kunnen helpen. Het gaat om het volgende:
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:43 schreef RonaldV het volgende:
(...)

Ik ben trouwens bezig met een ideetje. Niet helemaal defensie gerelateerd, maar het gaat om het volgende:
Op het web bestaan sites met afbeeldingen van vliegvelden in verschillende landen, gefotografeerd door de jaren heen. Beginnend ergens aan het begin van de 20e eeuw tot nu, zelfs als die vliegvelden niet meer ingebruik zijn, of zelfs bebouwd met woonwijken. Ik ben bezig met het verzamelen van vliegvelden en hun lokaties in Nederland. Nu is het probleem: van een aantal vliegvelden weet ik de globale lokaties, maar niet precies. Zo kan ik van bijvoorbeeld vliegveld Bergen (Noord Holland) via google maps niets terugvinden, en aangezien het gebied in de oorlog bezaaid is geraakt met stukken AtlanticWall kan ik het ook ter plaatse niet goed duiden. Overzichtsfotos van de meeste andere vliegvelden zijn ook al bijna niet te vinden, aangezien het vaak nog in gebruik zijnde militaire installaties zijn.

Hebben jullie ideeën, of weten jullie overzichtfotos te vinden?

(...)
Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58545126
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:51 schreef RonaldV het volgende:
Heren (en dames) aviateurs/avioten, in DEF deed ik net een post, en toen bedacht ik me dat jullie me wellicht ook kunnen helpen. Het gaat om het volgende:
[..]

Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier
Volgens mij is het tegenwoordig mogelijk om in Google Earth op ICAO/IATA code te zoeken. Die codes kun je hier vinden; http://www.airlinecodes.co.uk/aptcodesearch.asp

Je kunt ook als je de codes weet deze site gebruiken, http://gc.kls2.com/cgi-bin/gclookup die poept ook een geografische positie uit die je dan weer in Google Earth kunt zetten.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 8 mei 2008 @ 00:41:54 #78
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58545696
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:08 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Volgens mij is het tegenwoordig mogelijk om in Google Earth op ICAO/IATA code te zoeken. Die codes kun je hier vinden; http://www.airlinecodes.co.uk/aptcodesearch.asp

Je kunt ook als je de codes weet deze site gebruiken, http://gc.kls2.com/cgi-bin/gclookup die poept ook een geografische positie uit die je dan weer in Google Earth kunt zetten.
Vliegvelden zoals Bergen (NH), Venlo, Ypenburg en Waalhaven vind je daar niet terug. Maar de linkjes zijn wel handig voor de overige vliegvelden. Dank je wel!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58548091
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:51 schreef RonaldV het volgende:
Heren (en dames) aviateurs/avioten, in DEF deed ik net een post, en toen bedacht ik me dat jullie me wellicht ook kunnen helpen. Het gaat om het volgende:
[..]

Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier
Over specifiek vliegveld bergen is een boek uitgebracht:
Vliegveld Bergen NH 1938-1945 – J.H. Schuurman
336 pagina’s; rijk geïllustreerd
fl. 74,49 (bestellen: Uitg. De Coogh, t.a.v. H.J. Min, Kogendijk 99, 1862 PS Bergen (NH), 072-5815925)
ISBN 90-75440-04-9

En op deze pagina staat iets over het omvormen van het voormailge gebied, mogelijk dat je via op die pagina genoemde emailadres iets meer te weten krijgt?

Voor de rest hebben ze het in dit forum over een hangar van het vliegveld dat nu aan het Ij herbouwd is, maar nog wel de schade laat zien van een bombardement.

En via dit forum kom ik op deze locatie in google maps uit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:13:31 #80
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_58641008
Gisteren bellen van 4m/s met af en toe een uitschieter naar 5m/s
pi_58649488
Afgelopen weekend even gevlogen op Hilversum

Filmpje van het landen: Cessna Final Approach Hilversum
pi_58666496
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:30 schreef Spuiteleven het volgende:
Afgelopen weekend even gevlogen op Hilversum

Filmpje van het landen: Cessna Final Approach Hilversum

Das wel handig zo'n cameraman naast je, mooie fimpjes.
Wel lullig van je dat je hem bijna het glareshield laat wegkoppen
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:11:47 #83
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_58666635
heuj EHHV
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_58667033
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:30 schreef Spuiteleven het volgende:
Afgelopen weekend even gevlogen op Hilversum

Filmpje van het landen: Cessna Final Approach Hilversum
PH-AK...J?

[ Bericht 0% gewijzigd door Koploperkopper op 14-05-2008 17:09:05 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 18 mei 2008 @ 16:29:32 #85
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58744785
Is hier een Cessna 172 (of dat soort vliegtuigen, iig <MTOW 6000gk) vlieger. En weet die hoeveel 1 liter brandstof kost?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_58970432
CLEAR! *zap*
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:26:58 #87
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_58982550
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:30 schreef Spuiteleven het volgende:
Afgelopen weekend even gevlogen op Hilversum

Filmpje van het landen: Cessna Final Approach Hilversum
Stallwarning horen bij het landen is een rondje bier!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:31:24 #88
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_58982660
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:29 schreef GoodGawd het volgende:
Is hier een Cessna 172 (of dat soort vliegtuigen, iig <MTOW 6000gk) vlieger. En weet die hoeveel 1 liter brandstof kost?
Cessna's stinken
En over het algemeen huur je inclusief brandstof, kost zo rond de 150 euro per uur. Avgas kost zo'n ¤2 per liter, voornamelijk omdat er lood inzit, waardoor het hoger belast wordt.
pi_59004555
hihi crashna's
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 10:59:41 #90
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59028464
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7428890.stm Worst nightmare

Maarja, die approach (zonder ILS) maakt je ook niet echt vrolijk, zeker niet als het in slecht weer is.

Was trouwens een ex-Martin Air bus, lease geloof ik.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59030543
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:59 schreef Public_NME het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7428890.stm Worst nightmare

Maarja, die approach (zonder ILS) maakt je ook niet echt vrolijk, zeker niet als het in slecht weer is.

Was trouwens een ex-Martin Air bus, lease geloof ik.
Nasty... ziet er sportief uit inderdaad, die approach. Ook geen belachelijk lange baan ofzo...
Wel mooi filmpje trouwens. Lekker cross controllen met zon dikke buis haha.
pi_59030604
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:26 schreef Alternate het volgende:

[..]

Stallwarning horen bij het landen is een rondje bier!
Hoezo? Dat is toch juist perfect bij zo'n kistje? Lekker langzaam aangedaan.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:57:44 #93
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59034717
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hoezo? Dat is toch juist perfect bij zo'n kistje? Lekker langzaam aangedaan.
Nee dat is niet perfect een verkeerde windstoot en je gaat onderuit. Je moet altijd zorgen dat je genoeg marge houd tov van een stall situatie, zeker laag bij de grond!
Wat nou als je opeens een go around moet maken, omdat er iets of iemand de baan op rent of wat dan ook? Dan kan zelfs de propwash al genoeg zijn om 1 vleugel te laten overtrekken.
pi_59036064
Je hebt altijd nog wel een dikke 5 knots over. En een verkeerde windstoot? Ja, als er zat wind staat ga je natuurlijk sowieso sneller landen.
  zondag 1 juni 2008 @ 16:37:37 #95
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59050765
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Je hebt altijd nog wel een dikke 5 knots over. En een verkeerde windstoot? Ja, als er zat wind staat ga je natuurlijk sowieso sneller landen.
Is 5 kts wind dikke wind? Als je 5 kts over hebt dan is 5kts wind dus al genoeg.
pi_59052092
Daarom land je dus tegen de wind in en land je met een hogere snelheid als het wat harder waait. Dat de stallwarning afgaat als je een metertje boven de grond hangt, of zoals in het filmpje de main gear al op de grond staat, lijkt mij totaal niet erg. Krijg je een stallwarning op final, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_59052799
tijdens je flare een stallwarning krijgen moet toch kunnen inderdaad..mits je op goede hoogte je flare maakt en niet 10ft boven de baan ofzo. Als je tijdens je flare in de go around moet dan wordt het over t algemeen toch wel een touch & go, al is het alleen maar je main gear die de baan aantikt.
  zondag 1 juni 2008 @ 23:54:39 #98
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59059637
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:35 schreef mando_diao het volgende:
tijdens je flare een stallwarning krijgen moet toch kunnen inderdaad..mits je op goede hoogte je flare maakt en niet 10ft boven de baan ofzo. Als je tijdens je flare in de go around moet dan wordt het over t algemeen toch wel een touch & go, al is het alleen maar je main gear die de baan aantikt.
En als door bv de propwash op dat moment 1 metertje boven de baan je linkervleugel overtrekt dan is het je vleugel die de tuch and go maakt. Landen met stallwarning is te voorkomen als je techniek goed is, dus waarom zou je onnodig risico nemen? Dat is pure luiheid of onkunde.
pi_59066679
Ik vind het overdreven. Poets jij je vleugels dan ook voor elke landing, zodat ie minder snel stallt?
  maandag 2 juni 2008 @ 15:16:56 #100
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59070446
Nee ik blijf gewoon ver genoeg uit de buurt van de stallwarning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')