abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57935195
Vorig topic: Wachten op een tweede streepje - deel 106

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

27 maart Beessie-Jen (12-2007) NOD
23 april Happyme28 (07-2007) NOD
28 april hellennelleh (07-2007) NOD
23 mei Fruppel (06-2007) NOD

Again (05-2007)
juttertje (01-2008)
Koningin (01-2008)
Vicky (12-2007)
Vlindur (01-2008)
mefke79 (10-2007)
Dee-Dee (01-2008) NOD
Mammamia (07-2007) NOD

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie.

----
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:45 schreef Fruppel het volgende:
De uitlsag was niet echt heel erg geweldig. Er zijn geen afwijkingen waar te nemen alleen schijnen de vissies niet erg bewegelijk te zijn.
Weet niet precies wat ik er van moet denken...maar ja trage vissies lijkt me niet heel erg handig.

We moeten over 6 tot 8 weken nog een keer terugkomen voor een tweede onderzoek om te kijken of er verschil inzit omdat het natuurlijk altijd een moment opname is.
Hoop dat het dan wel beter is...

Beetje een dubbel gevoel nu

Kan iemand de linkjes aanpassen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Lois op 27-04-2008 19:17:41 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57935245
Fruppel waarom moet je nu 6 tot 8 weken wachten? Dat is wel lang nog!
pi_57935296
Fruppel dit is geen fijn nieuws, maar ik duim voor betere resultaten bij het volgende onderzoek
pi_57936051
Fruppel Ik duim mee met leonieke.
  woensdag 9 april 2008 @ 16:56:00 #5
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57937519
Weet ik ook niet koningin, was zo overdonderd dat ik verder niets gevraagd heb. Ik ga morgen even bellen met de assistente om uitleg te vragen
Ik zal verdere posts hierover in het andere topic doen want anders word het zo dubbel!

Hoe dan ook geef ik de moed niet op! Traag zaad is niet het einde van de wereld en ik ben "blij" dat er nu iets vam duidelijkheid lijkt te komen.
Al is dat wel afhankelijk van het volgende onderzoek! Ik duim ook voor betere resultaten de volgende keer!

Hoe is het hier verder?

Mijn NOD staat verkeerd, deze is 22-04. Kan iemand dit aanpassen?
pi_57937838
Aangepast.

Suc6 er mee meid. Maar het zal ook wel fijn zijn dat je nu iig 'iets' weet?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57941189
Fruppel, dikke

Hoe isset eigenlijk met Mammamia en Beesie-Jan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57941720
@ Fruppel,

Het is natuurlijk niet leuk om te horen dat de visjes niet heel erg beweeglijk zijn, maar het goede nieuws is natuurlijk dat er verder niks mis is toch? En je hebt misschien nu wat duidelijk waarom het allemaal niet zo snel gaat. Goede moed houden hoor!
Ken je trouwens dit linkje (zie onderaan)? Onderaan staat hoe wisselend de sperma kwaliteit kan zijn (al gaat het hier over hoeveelheid visjes), dus dat verklaard wel dat ze nog een keer willen testen, denk ik.

Hier geen nieuws behalve best wel zware krampjes
pi_57945419
He meiden...ik kom even iedereen zonder tweede streepje een hart onder de riem steken. Ik denk aan jullie en geloof me, komt goed! Fruppel, die visjes gaan vast harder zwemmen de volgende keer, ze waren gewoon een beetje lui vandaag.
Afgelopen en komende maand zijn hier nog no-go maanden, maar daarna mogen we weer. Ik vind het ergens ook helemaal niets hoor, om nu niets te doen, al kies ik er zelf voor. Manlief (jaha, geen vriend meer, maar man!) vindt het maar niets, die twee maanden. Ach, nog 1 cyclus vol houden.
Iedereen succes weer deze ronde en tot over 4 weekjes maar weer!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_57945440
Oh Fruppie toch wat een raar nieuws.. Ene kant een teleurstelling, maar aan de andere kant kan het nog heel erg meevallen. In ieder geval zou er genoeg aan gedaan kunnen worden zodat je snel een beebje in je buik hebt!

Juttertje, spannend meis!

Hier besloten een maandje pauze te nemen. Ben het zo zat die teleurstellingen.. En sta er nog niet helemaal achter me al te laten onderzoeken. Dus deze maand de ovulatie ontwijken (denk ik..) maar gewoon effe relax!
Volgende maand weer een kans..
  woensdag 9 april 2008 @ 23:14:17 #11
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57946331
is een beetje van slag, niet door de uitlslag maar van het feit dat het niet allemaal zo spontaan is.
Hij wil liever niet meer precies weten wanneer mijn groene dagen zijn maar het gewoon (voor hem) spontaan houden zoals we het de eerste 9 rondes deden. Dat werkte ook prima!
Dus we gaan wel door klussen maar in een iets minder gedwongen sfeer.
Extra testje komt er hoe dan ook, dat vind hij zelf ook zeer belangrijk en daarna zien we wel hoe het loopt.
We merkten beide dat de spanning van het "moeten" ons niet goed deed en we waren daardoor naar elkaar niet zo leuk meer zo nu en dan .
Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Ik kan me je beslissing voor een maandje rust heel goed voorstellen Again, ik denk dat dat er na deze ronde bij ons ook aan zit te komen.
Ik begin dan bij mijn nieuwe baan en ga me lekker daarop storten en op mijn vriend

Verwarrende dag zo....veel duidelijkheid en onduidelijkheid!
Maar we komen er wel! Wij worden echt wel papa en mama!
  woensdag 9 april 2008 @ 23:15:11 #12
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57946355
Juttertje ik kende de link niet! Dank je wel daarvoor!
Ik hoop zo dat je ongi uitblijft!
pi_57950027
Als je eenmaal besloten hebt dat je een kindje wilt is het zo lastig om alleen maar spontaan sex te hebben en er niet bij na te denken. Ik was ook van plan het de eerste maanden op zijn beloop te laten en op een bepaalde manier doe ik dat ook (geen ovu testen of temperaturen), maar ondertussen staat mijn agenda wel vol vreemde tekentjes Toch lijkt het me wel verstandig om een time out te nemen als het je leven in negatieve zin gaat beheersen. Succes, Fuppel en Again!

Hier nog geen nieuws... en ik durf niet te testen, hahaha (misschien toch nog wel wat vroeg en wie zegt dat mijn cyclus weer helemaal regelmatig is en bovendien durf ik gewoon niet )
pi_57950617
Jammer dat iedereen wat van slag is hier....het is ook allemaal niet makkelijk zeg!
Een maandje rust is misschien wel eens lekker, even geen stress aan je hoofd!
Kop op dames! Ooit gaat het lukken!!!
  donderdag 10 april 2008 @ 09:18:41 #15
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57950790
Spannend hoor Juttertje! Ik hoop het zo!

Het is niet zo zeer dat het ons leven in negatieve zin beinvloed, het is lastig uit te leggen.
Ik vind het zelf ook helemaal geen probleem om te weten wanneer we "moeten"sexen maar mijn vriend vind het op commando zeg maar een stuk lastiger en hij heeft het idee dat dat ook de productie niet ten goede komt....brengt voor hem toch wat stress mee zeg maar.
We gaan het nu gewoon nog even een paar weken proberen, dan de volgede test en dan komt het vanzelf wel goed....
pi_57950814
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:08 schreef juttertje het volgende:
Als je eenmaal besloten hebt dat je een kindje wilt is het zo lastig om alleen maar spontaan sex te hebben en er niet bij na te denken. Ik was ook van plan het de eerste maanden op zijn beloop te laten en op een bepaalde manier doe ik dat ook (geen ovu testen of temperaturen), maar ondertussen staat mijn agenda wel vol vreemde tekentjes Toch lijkt het me wel verstandig om een time out te nemen als het je leven in negatieve zin gaat beheersen. Succes, Fuppel en Again!

Hier nog geen nieuws... en ik durf niet te testen, hahaha (misschien toch nog wel wat vroeg en wie zegt dat mijn cyclus weer helemaal regelmatig is en bovendien durf ik gewoon niet )
heel herkenbaar...

en juist omdat ik bij Amber meteen de eerste keer zwanger was is het nu zo frustrerend dat het niet lukt. Stom eigenlijk en al sik zie hoelang Frup en Again bezig zijn mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren...

Dikke voor jullie allemaal!

Dinsdag is mijn eisprong geweest... dus nog een weekje of 2 wachten en dan weten we het weer...
ik haat wachten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:57:49 #17
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57951407
"zeuren" mag altijd hoor VIcky! Kan het me heel goed voorstellen dat je het frustrerend vind dat het nu niet zo snel gaat als toen de tijd bij Amber!

Ik heb geloof ik gister mijn eisprong gehad, ben niet doorgegaan met de ovulatietesten (vergeten stom stom) maar had een raar gevoel in mijn buik dus het kan daar wel mee te maken hebben denk ik
Hebben iedergeval (spontaan) gesext en goed geklust de afgelopen periode dus het afwachten is ook bij ons weer begonnen.
pi_57951466
ik ga hard voor je duimen Frup!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 april 2008 @ 11:00:00 #19
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57952747
Dank je wel! Ik ga zelf ook hééél hard duimen, je weet maar nooit waar het goed voor is!
En natuurlijk duim ik ook voor jou!

Edit:
Had net de assistente aan de telefoon, ze gaf eerlijk aan dat ze niet precies weet hoe ze de uitslag van de vissies uit moet lezen dus ik word maandag terug gebeld door de huisarts zelf voor wat meer uitleg.
Zoals ze het kon zien leek het erop dat het wel een goed aantal was maar alleen wat traag. Maar meer zekerheid zullen we dus maandag krijgen.
gaat iedergeval extra vitamientjes slikken (multivitaminen met "extra" zink) want dat blijkt goed te kunnen zijn. Ach en kwaad kan het zeker niet!

[ Bericht 70% gewijzigd door Fruppel op 10-04-2008 12:16:21 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 14:40:44 #20
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57957707

[ Bericht 100% gewijzigd door Fruppel op 10-04-2008 14:42:23 (testje ;-)) ]
pi_57965263

hier nog steeds niks.
als het zo blijft ga ik zaterdagochtend testen
pi_57965994
Spannend Juttertje!

Ik zal voor je duimen!