Dat zal alleen maar werken als het niet hupt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef leo_80 het volgende:
Wie heeft er ervaring met deze slede voor op het statief te zetten bij macro?
http://link.marktplaats.nl/178670190
Met Lightroom van Adobe kan je allerhande bewerkingen doen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 00:39 schreef Timmos het volgende:
Ik weet dat er een HDR topic is.. Maar 't gaat mij hier om het bewerken van RAW [ het fatsoenlijk en goed bewerken]
Omdat het kan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:13 schreef veldmuis het volgende:
Geeft het ding licht?
Nee, zou het niet weten, vraag me alleen af WAAROM iemand een stuk glas een radioactieve coating zou willen geven? Iemand enig idee?
Goed idee, laten alleen nou net de geigertellers hier dun bezaaid zijn. Ik dacht meer aan de hand van het serienummerquote:
Vertel eens waar je mee werkt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef Fipotje het volgende:
Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je in egypte foto's gaat nemen ?
(ga er heen op vakantie maar wil natuurlijk wel mooie fotos)
Dat er geen zand in je toestel komt!quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef Fipotje het volgende:
Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je in egypte foto's gaat nemen ?
(ga er heen op vakantie maar wil natuurlijk wel mooie fotos)
Dat hangt er vanaf wat zij er mee doen. Als ze alle afwijkende foto's eerst resizen tot die 'optimale resolutie', of als de driver van hun apparatuur dat doet, dan kan het resultaat een beetje afwijken. Anderzijds, dat zijn afwijkingen op pixelniveau die je in een print waarschijnlijk niet ziet. Maar je zou het eens kunnen proberen door twee versies aan te leveren.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:13 schreef Elefes het volgende:
Een simpele vraag, maar:
Maakt het veel uit voor de kwaliteit van mijn foto-afdrukken als ik de optimale resolutie (als gegeven door de afdrukcentrale) aanhoudt, of de (grotere) resolutie die mijn foto's al hebben?
Als het goed is zullen zij de RGB-foto's zelf verliesloos omzetten naar de (grotere) kleurruimte van hun apparatuur. Je kunt dat ook zelf doen, maar de vraag is of jouw software (O/S, applicaties, drivers) en monitor (fysieke beperkingen, instellingen) de foto's dan nog goed weergeven. Als je niet over apparatuur beschikt die bedoeld is om met hun kleurruimte te werken, zou ik lekker in RGB blijven werken. Je profiteert dan weliswaar niet van de betere kleurmogelijkheden van hun apparatuur, maar je zult minder snel voor verrassingen (knalblauwe luchten e.d.) komen te staan.quote:En ga ik verschil zien (met het blote oog) in de kleuren/kwaliteit als ik mijn foto's niet zelf omzet naar het ICC-profiel wat de afdrukcentrale gebruikt (profotonet) maar de foto's gewoon in RGB/sRGB upload?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |