abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:17:15 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58012797
Ik oordeelde vroegah ook makkelijk, maar ik probeer mensen nu toch met wat meer nuance en mededogen tegemoet te treden. Het stukje wat je hierboven schrijft ben ik het wel mee eens overigens.

Maar iedereen maakt wel eens een domme keuze denk ik.

Maar eh..zoveel sparen dat je een jaar zonder inkomen kan gaat mij nooit lukken hoor .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58013293
Dat ik dat met minder nuance doe, heeft met m'n vorige banen te maken: hoeveel mensen ik tegen ben gekomen die allerlei leningen weg moesten werken (en die leningen waren dan echt heel erg hoog) om een hypotheek te kunnen krijgen.

Als het dan mis gaat, gaat het goed mis.....

De uitzonderingen van mensen waar het 'buiten hun eigen schuld is' bevestigen wat mij betreft de regel. Als je trouwt met een man/vrouw, die er andere normen wat dat betreft op nahoudt en je mede opscheept met een behoorlijke schuld (door desnoods je handtekening te vervalsen), dan is het wrang.

Alleen: ik mis een beetje de vangnet-constructie. Het is geen lifeline meer, maar een trapeze-net geworden, zogezegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 13 april 2008 @ 11:50:01 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58018196
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Niet om nu vervelend te doen, maar ik meen me te herinneren dat je ergens hebt gezegd dat je voorlopig geen vaste lasten hoefde te betalen van je vriend, totdat je weer een beetje uit de shit bent.

Sommige mensen hebben die luxe van zo'n partner niet, en misschien al wél een kind(eren) waardoor ze niet 7 dagen per week kunnen werken. Als je dan je baan kwijtraakt en maanden moet wachten op een uitkering zoals hierboven werd beschreven kan je snel in een behoorlijk lullige situatie komen lijkt me, aangezien je lasten toch doorlopen.
Nee, onze lastenverdeling is anders. Dit omdat het huis op zijn naam staat. Ik betaal wel degelijk lasten.
Bovendien heb ik geen geluk gehad, ik heb gewoon andere keuzes gemaakt.
Wellicht als mijn bank tegoeden weer buitenproportioneel zijn en deze mama in spé de rust en wijsheid heeft.
Ik wil ze heel graag, maar ik wil ook dat ze mij willen.
  maandag 14 april 2008 @ 12:05:31 #204
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58040391
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 12:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iets met bv'tjes die altijd aan elkaar lenen en failliet gaan en zo
nee, dan is er sprake van fraude en ben je alsnog aansprakelijk vanwege wanbeleid.
ging mij alleen om de aansprakelijkheid te beperken door zakelijk en prive te scheiden.

edit: door de hele reactie op Alicey te lezen had je deze opmerking niet hoeven plaatsen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Freeflyer op 14-04-2008 12:11:23 ]
Neerkomen wel!
pi_58048357
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, onze lastenverdeling is anders. Dit omdat het huis op zijn naam staat. Ik betaal wel degelijk lasten.
Bovendien heb ik geen geluk gehad, ik heb gewoon andere keuzes gemaakt.
Wellicht als mijn bank tegoeden weer buitenproportioneel zijn en deze mama in spé de rust en wijsheid heeft.
Ik wil ze heel graag, maar ik wil ook dat ze mij willen.
Waarom heb je spijt van je verleden? Je hebt toch een hoop lol gehad? Ik heb ook een verleden van sex, drugs en TMF, heb ook een schuld van 20000 euro opgebouwd waar ik nu netjes elke maand 380 euro aan afbetaal, maar spijt Nee, ik heb toch een wereldtijd gehad?

En ik krijg toch ooit een erfenis van die kankermoeder van me, kan ik mooi alles ineenkeer mee afbetalen.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 14 april 2008 @ 19:55:48 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58049287
Ik heb inderdaad de wereld gezien op een manier waar een enkeling alleen van kan dromen. Maar aan het einde was er toch een dieptepunt die ik eenieder had willen besparen.
Had ik het over kunnen doen, dan was ik net zo uitbundig geweest, maar wel met beleid.
Althans, financieel beleid.
Then again, er zijn ook niet zo heel veel mensen die kunnen zeggen dat ze hun donkere zijde van binnen en van buiten hebben gezien en geproefd.
Ik ken mezelf en dat is onbetaalbaar.
  maandag 14 april 2008 @ 19:57:16 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58049348
Ach, wat klets ik.
Had ik het over kunnen doen, dan had ik het waarschijnlijk net zo gedaan.
pi_59293471
Dirkh,

Je hebt een heel verhaal getikt en gereageerd op stellingen, ervaringen e.d.
Maar eerlijk gezegd en ik weet dat je de zijde van de crediteuren kent, en niet de kant van de debiteuren die ik in dit verhaal liever saniet noem.

Alle sanieten die in het WSNP traject zitten zijn daarin gekomen doordat de rechter commissaris bewezen acht dat sanieten door onwil in de schulden zijn beland, hetgeen jij ook naar voren brengt in je verhaal.
Echter is het wel zo dat eenmaal in het WSNP ze moeten rondkomen van het VTLB die wij voor ze hebben uitgerekend.
quote:
Eigenlijk houdt de saniet aan het eind van de maand meer geld over dan voorheen. Stel je hebt 50.000 euro schuld, dan heb je een aflossing van minimaal 1000 euro per maand.

Deze stelling klopt dus in het beginsel niet.
De afbetaling is afhankelijk van de inkomen en wat er overblijft nadat wij het VTLB (Vrij Te Laten Bedrag) hebben berekend.
Meestal houd een saniet na betaling van zijn vaste lasten weinig tot niets meer over.
Wij kennen uitzonderingen maar dat zijn er een hand vol.
De meeste cliënten die wij hebben houden minder dan ¤50 per week over waarvan ze voedsel dienen te halen, kleding te kopen, naar de kapper te gaan enz enz.
Ik kan zeggen dat ongeveer 60% van onze cliënten regelmatige bezoekers zijn van voedselbanken, een term die je niet kent denk ik want ik lees er niets over.
quote:
Daar ben je dus van af. Ook zullen de crediteuren stoppen met het achterna zitten van hun geld, dus een stuk minder stress. Daarbij de wetenschap dat je gewoon iedere dag eten op de plank hebt, een dak boven het hoofd en een normaal bedrag om van te leven, dat voor maar drie jaar.

Klopt, crediteur zullen stoppen met het achterna zitten van de schuldenaren.
Echter blijven de vorderingen openstaan en zullen die incasseerbaar blijven totdat er een "schone lei" is verleent.
Indien de schuldenaar zich niet aan de regels heeft gehouden en het WSNP-traject word daarom vroegtijdig beëindigd zal het bedrag weer invorderbaar blijven.
Het principe blijft dan hetzelfde.
Er zal een executoriaal beslag worden gelegd en die zal 20 jaar van kracht blijven.
Maar ook dan weer zal de schuldenaar een VTLB ontvangen waarmee ze alles moeten betalen.
Indien daarin geen ruimte is voor het huren van bijvoorbeeld een woning zal men moeten verhuizen naar een caravan (13% van mijn cliënten) of aanspraak maken op opvangtehuizen (20% van mijn cliënten).
En daarmee klopt je laatste zin ook niet.
quote:
Daarna ben je er helemaal van af, mits je een schone lei verleend wordt. (vergeet deze term niet)
Een schone lei wordt verleend door de rechter, op advies van de bewindvoerder. Als de saniet zich aan de verplichtingen heeft gehouden, dus informatieplicht over inkomen, het nakomen van sollicitatieplicht indien van toepassing etc.
Na het verlenen van een "schone lei" zal de schuldenaar nog vijf jaar geregistreerd blijven staan bij bureau kredietregistratie (BKR) te Tiel.
En dankzij die registratie kan een EX-saniet helemaal niets, geen lening, geen krediet
Daarnaast heeft de vereniging van banken een eigen database waarin deze gegevens nog langer zal blijven staan.
Bij het aanvragen van een hypotheek, lening of i.d. zal deze gegevens geraadpleegd worden en voorgelegd aan de schuldenaar.
Hij of zij zal zeker de eerste tien jaar naar het WSNP hinder ondervinden van het feit dat.
quote:
De schone lei betekent tevens dat de crediteuren een klein percentage van de vordering uitbetaald krijgen tegen finale kwijting. Na het verlenen van de schone lei, maar een crediteur dus niks meer verhalen op saniet.
Een crediteur heeft in het beginsel de mogelijkheid om de aflossing van de vordering te verlagen en daardoor toch het hele bedrag in te vorderen.
Vaak als een vrijwillige bewindvoerder middels schrijven aangeeft dat 1 van zijn cliënten het aflossingsbedrag niet meer in zijn geheel kan voldoen en verzoekt tot verlaging horen ze niets meer van de crediteur.
Vervolgens word het minnelijke traject gestart waarin min of meer hetzelfde verzoek gedaan word maar dan binnen een termijn van drie jaar.
Ook dan gaat een crediteur vaak niet akkoord, waardoor een schuldenaar verplicht word een verzoek WSNP te doen.
Misschien als je dit stuk ook in je schrijven had opgenomen was het geloofwaardiger geweest.
Nu lijkt het net of een schuldenaar vrijwillig kiest voor het WSNP en een crediteur maar kan fluiten naar zijn centen.
Het tegendeel is waar, als een crediteur in het beginsel akkoord zou zijn gegaan met een ander voorstel zou het te vorderen bedrag in zijn geheel ingelost kunnen worden.
quote:
Afhankelijk van wat de saniet per maand verdiend, mag een crediteur verwachten dat er een minimaal bedrag afgelost wordt. De bewindvoerder pakt sowieso als eerste het salaris, terecht. Daarna wordt aan de preferente crediteuren het dubbele uitbetaald dan dat van concurrente crediteuren.
Preferente crediteur is een crediteur met juridisch voorrang, bijvoorbeeld de Belastingdienst.
Meestal is het een bedrag wat de kosten van het indienen van een vordering niet eens dekt. Maar goed, zo zit de wet in elkaar en de crediteuren hebben er genoegen mee te nemen.
Zoals al eerder geschreven kan een crediteur ook akkoord gaan met de trajecten schuldhulp en het minnelijke traject, twee voorloper van het WSNP en dan heeft een crediteur geen last van preferente crediteuren en mijn salaris.
quote:
Zo, nu we het schuldsaneringtraject een beetje duidelijk hebben, kan ik mijn gedachte hier over los laten.

Wat is de criteria van "buiten hun schuld om in de schuldsanering"?
Goed, de wind kan tegen zitten. Een beetje hulp is dan welkom, hulde voor deze regeling.
Eenmaal in de regeling staat men dus onder bewind. Wat niks meer betekent dan dat er mogelijk een postblokkade ingesteld wordt. Dus de bewindvoerder ontvangt aan de saniet gerichte post en mag deze openen.
Ook dient de saniet alles in het werk te stellen om zijn/haar baan te behouden of er in ieder geval te zorgen dat er niet minder geld binnenkomt dan vastgesteld.
Postbeslag mogen we alleen zolang volhouden als de RC heeft voorgeschreven.
Daarnaast denk ik in het bovenstaande verhaal al duidelijk te hebben gemaakt dat een WSNP niet alleen maar postbeslag is.
quote:
Drie jaar, en dan is men van de troep af en kan men weer lekker leven, zonder extra financiële verplichtingen. Vergeet dat niet!
Een beknopte gedachtegang
quote:
Maar wat als saniet beslist om een kind te krijgen. Bewust kiest om een kind te nemen, omdat het zo leuk is. De bewindvoerder kan hier niet tegen op treden.
De crediteuren kunnen veelal helemaal naar hun centen fluiten, vooral de concurrente crediteuren, dus weg geld.
De saniet heeft na toelating tot de WSNP, in mijn ogen, de verplichting om alle kosten zo laag mogelijk te houden, om zo zijn/haar schulden af te lossen.............
Want reken maar, zodra de saniet uit de WSNP is, hij/zij het eerste jaar even op vakantie moet, een nieuw behangetje in huis... telefoonabonnementje etc.
Of een saniet nu wel of geen kinderen neemt tijdens het traject, het af te lossen bedrag zal niet veranderen.
De saniet zal toch rond moeten komen van het VTLB ook al besluiten ze nog 5 kinderen te krijgen.
Dus snap ik je stelling niet helemaal.
quote:
Ik vindt dat de WSNP veel en veel strenger moet. Ten eerste zal een bewindvoering meer richting curatele moeten. Iedere beslissing moet genomen worden met toestemming van de bewindvoerder.
Vakantiegeld moet volledig ter beschikking komen van de schuldeisers.
De kinderbescherming moet sowieso toezicht houden op de kinderen als deze er al zijn.
Na de beëindiging van de WSNP zal de saniet nog een of twee jaar onder bewind moeten staan.
Ik ben van mening dat jij eerst maar eens moet verdiepen in het onderwerp voordat je je mening hierover openbaar maakt.
Je verteld een half verhaal en het meeste klopt ook nog niet eens.
De wereld zit vol van mensen met een mening zonder dat ze weten waar het echt over gaat of zich echt willen verdiepen in het onderwerp.
Dus van mijn kant het advies: probeer je eerst te verdiepen in het onderwerp.
quote:
Verder moet de saniet helder gemaakt worden door een cursus dat ze moreel verplicht zijn om zoveel mogelijk van hun schuld moeten aflossen, waardoor ze bepaalde beslissingen gewoon niet kúnnen maken, zoals het "nemen" van een kind.
Ook hiervan denk ik dat je eerst eens goed moet kijken wie er gebruik maakt van het traject en waarom voordat je gaat bagatelliseren en een cursus gaat verlangen.
Je hebt het idee dat saniet dom en onnadenkend zijn, maar dat is niet altijd zo.
En zoals ik jou tekst lees ga jij ervan uit dat elke saniet een kind neemt tijdens het traject.
quote:
Meeste schuldenaren zoeken bij
Die hele WSNP zal flink op de schop moeten. Bewindvoerders krijgen een redelijk percentage, in ieder geval 9% van het "opgespaarde" bedrag. Maar de bewindvoerders hebben stapels en stapels dossiers en zien de kans niet om een saniet te begeleiden. Het is een administratieve handeling geworden aan het begin van de toelating, een verificatievergadering of twee/drie (pro-forma) en een eindzitting met het opmaken van de slotuitdelingslijst.
De saniet moet maar eens weten dat de beslissingen uit het verleden anderen geld heeft gekost en die kunnen fluiten naar hun geld en dat ze verplicht zijn, in alle opzichten, om de schulden zo veel mogelijk af te lossen.
Wat écht niet kan, dat kan niet en daar heeft niemand problemen mee, zelfs de meest halsstarrige crediteur niet.
Hier ben ik het ook niet mee eens, ik denk dat crediteuren eens naar henzelf moeten gaan kijken en eerder akkoord moeten gaan met een minnelijke schikking.
Pas dan zullen ze bijna het hele bedrag terug kunnen vorderen en komt het aan het geheel geen bewindvoerder kijken.
Wat ik verdien is afhankelijk van de hoogte van de boedel, maar daarnaast krijgen wij ook een subsidie van de RC zodra we een casus krijgen toegewezen.
Een WSNP bewindvoerder gaat sowieso geen administratie doen van een saniet omdat dat gewoon onze taak niet is.
Wij moeten alleen bewaken dat alle (extra) inkomen op de boedelrekening bijgeschreven zal worden en dat de schuldenaar geen tegoeden van derden ontvangt.

Overigens kan een crediteur zich verzekeren voor het niet ontvangen van tegoeden door sanieten.
Iets wat niet gedaan word omdat de premie te hoog zou zijn.

Kortom, je hebt een kortzichtig, een niet volledig verhaal, en je eigen mening daarover geschreven.
Die nergens op gebaseerd is en zeker niet reëel is.

Ik hoop dus van ganse harte dat je volgende keer als je weer een onderwerp aanhaalt je je daarin eerst gaat verdiepen alvorens onzin uit te kramen.
Verder lijkt het me ook zinvol gezien je dagelijkse werkzaamheden dat je eens op www.bewindvoerders.net gaat kijken.
Die mensen geven schuldenaren/sanieten een helpende hand en doen niet net zo makkelijk als jij een ferme oordeel geven, wat wel heel makkelijk is.
Misschien een leermoment?
Dan wil ik verder nog even kwijt dat een saniet mestal al jaren bezig is alvorens in het WSNP terecht te komen.
Gemiddeld is dat bij mijn kantoor 7 jaar.

Dus 7 jaar ellende welke voor sommige sanieten een hard gelach is omdat men veelal door toedoen van anderen in zo'n situatie is beland.

Met vriendelijke groet,

Mr. V. van Wijk

WSNP-bewindvoerder

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicwijk op 11-06-2008 00:01:32 ]
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:50:09 #209
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59294138
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:47 schreef Dirkh het volgende:
WSNP
Heb een paar jaar terug een een hoop van dergelijke dossiers doorgenomen. Veelal toch heel voorspelbare typjes die in de voorspelbare problemen komen. Nu hoeft zo iemand zeker geen " levenslang" te krijgen een beetje streng zijn en als "afschrikkend" voorbeeld voor hun omgeving kan toch zeker geen kwaad.

Weet iemand trouwens wat het bedrag is tegenwoordig? Vroeger was het bijna op bijstandsniveau dus veel werd er niet terugbetaald. Overigens vond ik het totale schuldbedrag ook meestal niet erg hoog.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2008 @ 23:56:17 #210
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59294283
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:50 schreef Napalm het volgende:

Overigens vond ik het totale schuldbedrag ook meestal niet erg hoog.
http://www.bewindvoerders.net/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=423&pid=1275

Meestal niet hoog maar vaak toch wel
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2008 @ 00:00:35 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59294401
VICWIJK, stop maar hoor, we hebben genoeg aan 1 posting.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2008 @ 00:03:08 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59294458
Overigens :
quote:
Dus 7 jaar ellende welke voor sommige sanieten een hard gelach is omdat men veelal door toedoen van anderen in zo'n situatie is beland.
Ik ontken niet dat mensen soms lang hun broekriem moeten aantrekken om uit de rotzooi te komen maar ben het niet met je eens dat het doorgaans de schuld van anderen/derden is.
Vaak is het toch echt te wijten aan het uitgavepatroon van *de saniet*
pi_59294582
Excuses, zat aan de verkeerde knoppen, ben geen man van de computer zeg maar.
Dus de leegstaande velden kunnen weg, ik weet alleen niet hoe

Loedertje,

Helemaal mee eens, er zijn sanieten die door hun eigen toedoen in de schulden zijn gekomen.
En dat zijn vooral de jongeren onder de 28 jaar.
Integenstelling tot wat iedereen denkt liggen de schulden vaak bij te hoge belkosten.
En niet bij het afsluiten van leningen.

M.v.g

V. van Wijk
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:12:19 #214
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59294659
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

http://www.bewindvoerders.net/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=423&pid=1275

Meestal niet hoog maar vaak toch wel
Das vrij fors. Ik zag eigenlijk nooit (bij normale gevallen) boven de tienduizend euri. Nu is dat ook vast onoverbrugbaar als je alleen bijstand hebt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2008 @ 00:15:21 #215
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59294726
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:08 schreef Vicwijk het volgende:
Excuses, zat aan de verkeerde knoppen, ben geen man van de computer zeg maar.
Dus de leegstaande velden kunnen weg, ik weet alleen niet hoe
Dat kan alleen een moderator doen dus bespaar je verder de moeite
quote:
Loedertje,

Helemaal mee eens, er zijn saniet die door hun eigen toedoen inde schulden zijn gekomen.
En dat zijn vooral de jongeren onder de 28 jaar.
Integenstelling tot wat iedereen denkt is ligt de oorzaak van de schulden vaak bij hoge belkosten.
En niet bij het afsluiten van leningen.

M.v.g

V. van Wijk
Je vergeet de postorderbedrijven , voor slechts ¤ 30,- per maand een bankstel, superTV en ook nog een pc en voor alle gezinsleden Nikes en een extra laptop
Tot het moment dat de energienota binnenkomt, er rekeningen blijven liggen en het ene gat met het andere dichtgestopt gaat worden bij gezinnen (en dan gaat ook de wasmachine nog stuk die je gelukkig kunt leasen bij Skala o.i.d. )

Jammer in het hele verhaal is dat men te weinig doet met het vangnetsysteem waardoor men d.m.v de 1e signalen en communiceren onderling (bijvoorbeeld WBV, Nutsbedrijven en uitkerende instanties) niet eerder wil ingrijpen/bemiddelen en een hoop langdurige elllende voorkomen zou kunnen worden door alle bijkomende kosten
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2008 @ 00:18:36 #216
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59294783
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Das vrij fors. Ik zag eigenlijk nooit (bij normale gevallen) boven de tienduizend euri. Nu is dat ook vast onoverbrugbaar als je alleen bijstand hebt..
De bedragen zijn gestegen viel mij op
Een paar jaar geleden was het gemiddelde idd rond de ¤ 10.000.
pi_59294806
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]Jammer in het hele verhaal is dat men te weinig doet met het vangnetsysteem waardoor men d.m.v de 1e signalen en communiceren onderling (bijvoorbeeld WBV, Nutsbedrijven en uitkerende instanties) niet eerder wil ingrijpen/bemiddelen en een hoop langdurige elllende voorkomen zou kunnen worden door alle bijkomende kosten
Dat verhaal loedertje zit al in de pen
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:21:02 #218
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59294825
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:08 schreef Vicwijk het volgende:
Integenstelling tot wat iedereen denkt liggen de schulden vaak bij te hoge belkosten.
Wat is je bron voor deze stelling? Een redenatie? Het is namelijk absoluut niet mijn ervaring. De belbedrijven zijn niet gek en sluiten je na een maandje niet betalen gewoon af en geven je nooit meer een abonnement. Die lossen het dus makkelijk op zonder politiek gezeur (zoals met de nuts-bedrijven). Ik kwam ze dus ook maar zeer zelden tegen.

De Informatiebeheergroep zag ik opvallend vaak terug en ook de woningbouwverenigingen. De Wehkamps ook wel. Bedrijven die geldleningen verstrekken (ala Frisia) doen dat uiteraard pas na grondige checks dus die zie je inderdaad niet zo vaak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 11-06-2008 09:35:46 ]
pi_59294869
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:18 schreef Loedertje het volgende:
De bedragen zijn gestegen viel mij op
Een paar jaar geleden was het gemiddelde idd rond de ¤ 10.000.
Dat komt omdat iedereen vandaag de dag voor zichzelf gaat beginnen.
Juridische term is freelancer of ZZPer.
Meestel met een bedrijfsplan die nogal rammelt zeg maar.
Over het algemeen is het bedrag hoger hoor maar meer als een ton zijn excessen.
Gemiddeld liggen de schulden zo tussen de ¤20.000 a ¤30.000.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2008 @ 05:41:31 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59296389
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 00:20 schreef Vicwijk het volgende:

[..]

Dat verhaal loedertje zit al in de pen
Dát verhaal zit ál jaren in de pen ( helaas)
pi_59297550
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:27 schreef Vicwijk het volgende:
De meeste cliënten die wij hebben houden minder dan ¤50 per week over waarvan ze voedsel dienen te halen, kleding te kopen, naar de kapper te gaan enz enz.
Over wat voor een gezinssamenstelling praten we dan? Voor een gezin met 4 kinderen is het krap, iemand alleen kan dan zonder problemen nog een beetje sparen.
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:42:52 #222
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59298021
Per kind mag je meer overhouden.

Bovendien neem je eenpaar krantenwijken op naam van je oudste en pak zo een zakcentje mee.
pi_59311010
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:42 schreef Napalm het volgende:
Per kind mag je meer overhouden.
Dit klopt niet, bij de berekening wordt wel rekening gehouden met de samenstelling van het gezin maar uiteindelijk zal men er niet veel meer aan overhouden.
We hebben ook 6 ledige gezinnen die moeten rondkomen van dat bedrag.
Helaas moeten die maar gebruik maken van de voedselbank of andere instellingen die aan giften doen.
quote:
Bovendien neem je eenpaar krantenwijken op naam van je oudste en pak zo een zakcentje mee.
Helaas niet waar, een executoriaal beslag beslaat alle leden van het gezin, bovendien zijn deze soorten van fraude al bij ons bekend en kunnen onherroepelijk leiden tot het vroegtijdige beëindiging van het WSNP traject, zonder het verkrijgen van een "schone lei".

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicwijk op 11-06-2008 17:59:27 ]
pi_59311317
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 05:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát verhaal zit ál jaren in de pen ( helaas)
Het valt mee, de nuon werkt met sommige gemeenten al samen als het gaat om verstrekken van informatie over het oplopen van achterstanden.
pi_59312225
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:50 schreef Vicwijk het volgende:

[..]

Dit klopt niet, bij de berekening wordt wel rekening gehouden met de samenstelling van het gezin maar uiteindelijk zal men er niet veel meer aan overhouden.
We hebben ook 6 ledige gezinnen die moeten rondkomen van dat bedrag.
Helaas moeten die maar gebruik maken van de voedselbank of andere instellingen die aan giften doen.
Behalve dat iemand die geen 6 kinderen heeft geen kinderbijslag heeft, kinderkorting, combinatiekorting etc. Om dan nog maar niet over een pgb te spreken, waar mensen zelfs een televisie van mogen kopen om het kind rustig te houden. (bij wijze van spreken)

Verder inhoudelijk op de eerdere reactie van jou.

Een saniet door eigen "niet eigen schuld" in de ss komt, dat is een erg rekbaar begrip. Wat is "niet eigen schuld"? Sorry, ik heb per ongeluk een nieuwe pc en flatscreen bij de Whekamp besteld, waardoor ik de rekening van de nuon niet kon betalen, maar eigenlijk ook niet de aflossing van de auto en de flatscreen, nu we het er toch over hebben, die pc heb ik wel besteld maar is best wel duur. En de pc is nu al verouderd, waarom zou ik er nu nog voor betalen. Over dát soort mensen heb ik het, en die zijn er. Veel en veel te veel.
Dan nog vind ik dat de debiteur, want dat is het gewoon, tijdens een schuldsanering niet zou moeten kiezen voor het nemen van een kind. En dan niet omdat dit de maatschappij of bedrijfsleven geldkost,maar puur omdat je het kind meteen in een achterstandsituatie zet. Zo moeilijk is dan niet te begrijpen.

Dan nog jouw reactie dat ik het teveel van de crediteurenkant bekijk en me eens moet verdiepen in de debiteuren. Laat ik voorop stellen dat de crediteuren hier verlies op draaien en het salaris van de medewerkers kan gaan dokken, de leveranciers moeten betalen en die niet kunnen zeggen: Sorry leverancier of medewerker, over 36 maanden kan ik kijken of ik jullie kan betalen en als ik het al doe, dan zal het waarschijnlijk drie procent of minder zijn.
Laat de debiteur dat maar eens bedenken als er weer een nieuwe bestelling wordt gedaan bij een of ander postordermaatschappij of telecomprovider (mobieltjes zijn erg hot schijnbaar)

Dan de schulhulpverlening. Laat ik voorop stellen dat ze goed werk doen, maar niet voor de crediteuren. Ze gaan berekenen wat de debiteur kán betalen binnen de periode van 36 maanden. Ja duh! Daarna mogen ze echt wel gerust doorgaan met waar ze mee bezig waren, als ze maar zorgen dat de schuldhulpverlener of bewindvoerder niet weet dat er in het weekend zwart wordt gewerkt of dat ze op de rekening van een familie lid ergens geld hebben staan. (ja, praktijk ervaring!)

Voor de mensen met goede wil is het hier goed geregeld en komen vaak al in de bemiddelingsfase al tot een akkoord. Dat kan je snel zien doordat ze normaal gesproken wel hun facturen betalen, maar op een gegeven moment loopt het door een bepaalde situatie mis. Maar in veel, zo niet de meeste gevallen komt het gewoon voor dat ze iets kopen en er vervolgens nooit voor willen en zullen betalen. Puur wetende dat ze over drie jaar hun spulletjes netjes in de kamer hebben staan en de crediteur kan fluiten naar de centen.
Beschuldig mij niet dat ik teveel als crediteur denk terwijl de debiteur het verdomd om zijn rekening te betalen. Wie is hier nou fout?

Oh, voor alle duidelijkheid, er zijn echt wel gevallen waarbij je ziet dat er sprake is van echte wil om te werken om tot een oplossing te komen. Maar er zijn er echt teveel die gebruik maken van de situatie en waarschijnlijk bij jou op het werk een zielig verhaal komen vertellen en twee kinderen op de arm hebben, een in de kinderwagen en de andere 3 staan er bij te kijken met een psp in hun handen. Maar ja, de saniet is zielig en kan er allemaal niks aan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')