Als alles goed gaat is het CDA rechts, en ze worden altijd bij een rechts kabinet geplaatst, maar als er wat te klagen valt is het CDA opeens niet meer rechts.quote:
Boeiend, koopkrachtdaling. Alsof we nog niet genoeg zooi hebben in Nederland.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dit zorgelijk nieuws zeker als je kijkt dat we al een koopkrachtdaling achter de rug hebben en er komt dus nog veel meer aan.
Maar hoe kijken jullie er tegen aan?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus de overheid krijgt meer geld maar toch verbrassen ze het allemaal zodat ze op de kinderopvang etc moeten bezuinigen
Nee, maar wel aan cd's voor pasgeboren kinderen, *kuch*prachtwijken*kuch*, 'gratis' schoolboeken', inburgering op kosten van de staat, etc, etc.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, ze geven het allemaal uit aan sex, drugs en rock n' roll.
Generaal Pardon, 10 % salarisverhoging voor zich zelf, missies om de zooi van de USA op te ruimen etcquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, maar wel aan cd's voor pasgeboren kinderen, *kuch*prachtwijken*kuch*, 'gratis' schoolboeken', inburgering op kosten van de staat, etc, etc.
Vorig kabinet heeft dat besloten en het was in eerste instantie zelfs 30%. Dit Kabinet heeft er 10% van gemaakt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
10 % salarisverhoging voor zich zelf,
Ja, maar zij krijgen 10 % er bij terwijl de rest van Nederland dat jaar gemiddeld -1 tot 2 % kreeg. Vanwege koopkracht dalingquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vorig kabinet heeft dat besloten en het was in eerste instantie zelfs 30%. Dit Kabinet heeft er 10% van gemaakt.
De verhoging van het loon is niet eens zo'n probleem. Al hadden ze inderdaad 30% erbij gekregen. Het gaat mij vooral om die structurele uitgaven die gedaan worden en al die belastingverhogingen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar zij krijgen 10 % er bij terwijl de rest van Nederland dat jaar gemiddeld -1 tot 2 % kreeg. Vanwege koopkracht daling
Het vervelende (voor jou dan want het haalt je gejank onderuit) is dat ministers etc jarenlang geen verhoging hadden gehad en de rest van Nederland wel. Bovendien gingen ze enorm achterlopen bij vergelijkbare banen in het bedrijfsleven, waardoor je de grap kreeg (en die nog steeds hebt, overigens) dat mensen in het bedrijfsleven (die zichzelf al decennialang verrijken over de ruggen van de rest van Nederland, maar daar hoor ik je niet over) meer verdienen dan de mensen die het land besturen en wiens daden en acties iedereen raken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar zij krijgen 10 % er bij terwijl de rest van Nederland dat jaar gemiddeld -1 tot 2 % kreeg. Vanwege koopkracht daling
Van die structurele uitgaven die dit kabinet nu extra gaat doen heb ik het gevoel dat verschillende in een bodemloze put gaan. Neem bijvoorbeeld de prachtwijkenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:35 schreef nikk het volgende:
De verhoging van het loon is niet eens zo'n probleem. Al hadden ze inderdaad 30% erbij gekregen. Het gaat mij vooral om die structurele uitgaven die gedaan worden en al die belastingverhogingen.
Ik vind dat zo een gezeur aan de kansloze borreltafel hè.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Van die structurele uitgaven die dit kabinet nu extra gaat doen heb ik het gevoel dat verschillende in een bodemloze put gaan. Neem bijvoorbeeld de prachtwijken
Zeker de protestantse delen van het CDA al vele decennia.quote:
Dat ze geen verhoging hebben gehad in al die tijd is mijns inziens prima omdat ze genoeg verdien(d)en, en de rest van Nederland niet. Dus logisch dat de andere lonen wel stijgen. Dat ze achterblijven bij de lonen in het bedrijfsleven interesseert me niks, dan hadden ze maar een andere carrière moeten kiezen. Los van dat genieten ze genoeg privileges en ook nog eens wachtgeld, zelfs als ze niet presteren (schandalig, maar goed). Als ik niet presteer word ik gewoon ontslagen zonder dat ik nog een royaal loon krijg doorbetaald enkele maanden lang.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het vervelende (voor jou dan want het haalt je gejank onderuit) is dat ministers etc jarenlang geen verhoging hadden gehad en de rest van Nederland wel. Bovendien gingen ze enorm achterlopen bij vergelijkbare banen in het bedrijfsleven, waardoor je de grap kreeg (en die nog steeds hebt, overigens) dat mensen in het bedrijfsleven (die zichzelf al decennialang verrijken over de ruggen van de rest van Nederland, maar daar hoor ik je niet over) meer verdienen dan de mensen die het land besturen en wiens daden en acties iedereen raken.
Tja, iedereen heeft zijn stokpaardjes. De een wil oorlog voeren in Irak en Afganistan, de ander wil het in de bodemloze put van de wegenbouw stoppen, een derde in kinderopvang, een vierde in de eveneens bodemloze AOW/AWBZ put, en zo kunnen we nog wel even verder gaan.quote:
idd, ze willen iedereen te vriend houden ten koste van de full time hard werkende mens.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:37 schreef Strolie75 het volgende:
Oh god, wat voor belastingmaatregelen mogen we nu weer verwachten, alleen om te zorgen dat die kabinet voor Sinterklaas kan blijven spelen?
Idd, ze krijgen meer belasting binnen en nog krijgen ze de boel niet rondquote:Op zondag 11 mei 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
je vraagt je af waar het geld blijft he?
[ afbeelding ]
Is dat zo? Tot nu toe lijkt Bos voor een sluitende begroting te gaan. Of dat lukt is een tweede maar de voortekenen zijn niet heel slecht.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ze krijgen meer belasting binnen en nog krijgen ze de boel niet rond
Wat een schitterend voorbeeld van een grafiek die een vertekend beeld weergeeft.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
je vraagt je af waar het geld blijft he?
[ afbeelding ]
alleen jammer dat alleen van de kamerleden het netto inkomen ook met 30% gestegen is in 4 jaar tijd, sterker, van Jan Modaal is het met 10% gedaald, maar goed kennelijk is het naar brussel gegaan en vandaar weer verder doorgesluisd.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:44 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat een schitterend voorbeeld van een grafiek die een vertekend beeld weergeeft.
De verticale as is niet af, waardoor het lijkt alsof het bedrag explosief is gestegen. Er is zelfs geen scheurlijn aangebracht om dit nog enigszins te vergoeilijken. Dit is eerste klas middelbare school wiskunde. Brugklassers krijgen hiervoor 0 van de 10 punten. Nou vooruit, 2 dan, voor de asbijschriften.
Daarbij is ook nog eens geen rekening gehouden met inflatie.
Heb je daar ook een slecht plotje van?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:25 schreef henkway het volgende:
[..]
alleen jammer dat alleen van de kamerleden het netto inkomen ook met 30% gestegen is in 4 jaar tijd, sterker, van Jan Modaal is het met 10% gedaald, maar goed kennelijk is het naar brussel gegaan en vandaar weer verder doorgesluisd.
Dat vroeg ik niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:31 schreef henkway het volgende:
[..]
mak maar eens een studie van de geldstromen van het ESF european social fund
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |