Link naar de Videoquote:En toen was het geld van Bos plotseling op?
Bij een EU-overleg in Slovenië heeft Wouter Bos gezegd dat het geld op is en dat het vooral volgend jaar veel slechter zal gaan dan hij aanvankelijk had gedacht. Drie maanden geleden dacht Bos hier nog heel anders over. 'Gedraai,' vindt Syp Wynia.
Heb je de video gezien? Dan weet je namelijk dat het wel over de schatkist van Nederland gaat.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:
Als Bos zegt dat "het" geld op is bedoelt hij vast niet al het Nederlandse geld, maar gewoon het geld dat voor Slovenië of de EU gereserveerd was.![]()
Of dacht je dat hij vlak van te voren nog even in de "schatkist" gekeken had en tot zijn schrik bemerkte dat die bijna leeg was?
Joh, dat je dit 'nieuws' serieus neemt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Link naar de Video
Als dit waar is dan krijgen we nog veel meer zuur ipv zoet........
Toch wel vreemd dat je hier heel weinig over hoort in de media.
Ik vind dit zorgelijk nieuws zeker als je kijkt dat we al een koopkrachtdaling achter de rug hebben en er komt dus nog veel meer aan.
Maar hoe kijken jullie er tegen aan?
Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerel...quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:45 schreef Locusta het volgende:
Wouter BosVond die man al helemaal niets. Blijkbaar kan hij er ook helemaal niets van
Op de koopkrachtdaling van wanneer precies doel je?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dit zorgelijk nieuws zeker als je kijkt dat we al een koopkrachtdaling achter de rug hebben en er komt dus nog veel meer aan.
Als IEMAND het tenslotte kan weten, dan ben jij het welquote:Op woensdag 9 april 2008 13:52 schreef PJORourke het volgende:
He geld van Bos is pas op wanneer hij met 100% inkomstenbelasting zijn begroting nog niet rond krijgt. En geloof me, daar is hij toe in staat.
100% belasting en daarna heel eerlijk een staatsloon uitkeren.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:52 schreef PJORourke het volgende:
He geld van Bos is pas op wanneer hij met 100% inkomstenbelasting zijn begroting nog niet rond krijgt. En geloof me, daar is hij toe in staat.
Dat klinkt bijna net zo slecht als libertarisme!quote:Op woensdag 9 april 2008 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
100% belasting en daarna heel eerlijk een staatsloon uitkeren.
Ja, ik heb een neusje voor carrieregeile kastnichten die over lijken gaan.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als IEMAND het tenslotte kan weten, dan ben jij het wel
politici?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, ik heb een neusje voor carrieregeile kastnichten die over lijken gaan.
Moet je nu in elk topic Verdonk erbij halen?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, ik heb een neusje voor carrieregeile kastnichten die over lijken gaan.
Hoe kan dat slecht zijn als dat het tegenovergestelde is van wat je quote?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna net zo slecht als libertarisme!
In het algemeen, en Windvaantje Bos in het bijzonder. Waar blijft de Bosbelasting eigenlijk? En de graaitaks? Tot nu toe pest hij alleen Jan Modaal met z'n BTW-plannen en z'n absurde vliegtaks. Die banen gaat kosten.quote:
Ooit van 'gulden middenweg' gehoord? Of makkelijker gesteld: geen zout op je frietjes is niet lekker, maar teveel zout ook niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:13 schreef axis303 het volgende:
[..]
Hoe kan dat slecht zijn als dat het tegenovergestelde is van wat je quote?
Waarom stellen libertaristen gematigd links altijd gelijk aan communisme? Ik denk dat je het nog serieus meent ook dat Bos in staat zou zijn om een 100% loonbelastingtarief in te voeren.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:52 schreef PJORourke het volgende:
Die vliegtaks gaan geen banen kosten, het hele idee achter de winst-maximalisatie en het afschuiven van verantwoordelijkheden bij grote bedrijven, dát gaat banen kosten.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In het algemeen, en Windvaantje Bos in het bijzonder. Waar blijft de Bosbelasting eigenlijk? En de graaitaks? Tot nu toe pest hij alleen Jan Modaal met z'n BTW-plannen en z'n absurde vliegtaks. Die banen gaat kosten.
Hij is niet gematigd. Een gematigd politicus verlaagd de lasten in een slechte periode, Bos verhoogt ze voor allerlei ideologische onzin. En communisme is ook ingevoerd per belastingdienst, kijk maar naar Tsjechoslowakije in 1948.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom stellen libertaristen gematigd links altijd gelijk aan communisme? Ik denk dat je het nog serieus meent ook dat Bos in staat zou zijn om een 100% loonbelastingtarief door te voeren.![]()
Dan heb je wel een erg beperkt / bekrompen wereldbeeld. Niet alles is zo zwart/wit.
Wat is dit voor wartaal? Uitbreidingen bij Maastricht en Eindhoven zijn van de baan dankzij die leuke taks. Dat kost werkgelegenheid. Partij van de Arbeid? My ass.quote:Die vliegtaks gaan geen banen kosten, het hele idee achter de winst-maximalisatie en het afschuiven van verantwoordelijkheden bij grote bedrijven, dát gaat banen kosten.
Mensen, waaronder ik, gaan vaker vanuit het Buitenland vliegen.quote:De managers van de vliegmaatschappijen besluiten immers dat er ontslagen moeten vallen om de winst-marge ook de komende jaren weer met enkele procenten te behouden ipv dat ze genoegen nemen met een winst die op peil blijft. Winst is winst zou ik zeggen, en bedrijven hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Maar ze maken nu erg gemakkelijk gebruik van het excuus dat de vliegtaks klanten gaat kosten en dat hierdoor ontslagen noodzakelijk zijn, terwijl het gewoon gaat om weer een paar procent extra winst tov de afgelopen jaren, want die paar mensen die besluiten minder te gaan vliegen of niet meer te gaan vliegen door die vliegtaks die doen de vliegmaatschappijen echt de das niet om hoor.
Maar goed, bij libertaristen is alles de schuld van de overheid.
Nopequote:Op woensdag 9 april 2008 12:41 schreef tgs. het volgende:
Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerelmevrouw...
Ad hominem. Typisch du_ke.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef du_ke het volgende:
Een M77 en PJO Bosbashtopic. "Rechts" op FOK van z'n beste kant.
Hoezo? Ik complimenteer je enkel met je grootse bijdrage die je weer even levert aan dit forum.quote:
Kabinet is weer bezig: Economie Groeit en Koopkracht Daaltquote:Op woensdag 9 april 2008 13:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Op de koopkrachtdaling van wanneer precies doel je?
Je zou ook het concept "argument" kunnen uitproberen.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:02 schreef du_ke het volgende:
Hoezo? Ik complimenteer je enkel met je grootse bijdrage die je weer even levert aan dit forum.
quote:Op woensdag 9 april 2008 15:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Moet je nu in elk topic Verdonk erbij halen?
De schatkist is helemaal niet leeg. Zij zit vol met schuldbekentenissen (voor een paar honderd miljard euri.)quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:Of dacht je dat hij vlak van te voren nog even in de "schatkist" gekeken had en tot zijn schrik bemerkte dat die bijna leeg was?
Volgens mij wordt er vooral gesuggereerd dat Bos - die er nog maar een jaar zit - nu alweer het geld op heeft gemaakt. Elk teken dat ook maar zo geïnterpreteerd kan worden dat het hierop neerkomt - Bos zit ons geld te verkwanselen - wordt daarom tot grootse proporties opgeblazen.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:47 schreef Yildiz het volgende:
Allemachtig, zit Bos er, en iedereen die tegen Bos is vindt dat ie méér uit moet geven?
Hoe krom is dat?
Als je onder 'afbreken' het verminderen van de excessen van het kapitalisme verstaat, dan ja.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:42 schreef sneakypete het volgende:
Bos is natuurlijk geen communist, maar een sociaal democraat. dat betekent dat je de economie niet met een revolutie afbreekt, maar gewoon stapsgewijs en democratisch gekozen.
Prima beleid toch?quote:Bos houdt rekening met tegenvallende groei 2009
BRDO (ANP) - Minister Wouter Bos (Financiën) houdt er rekening mee dat de economische groei over volgend jaar lager uitvalt dan de 1,75 procent die hij eerder had geraamd. Bos zegt niet uit te sluiten dat de kredietcrisis langer doorwerkt op de economie dan eerder gedacht.
Volgens hem is daarom grote voorzichtigheid nodig voor de begroting voor volgend jaar. ,,Het is beter nu voorzichtig te zijn en dat het later meevalt. Anders moeten we later wellicht hard snijden'', zei hij zaterdag na EU-beraad in Slovenië.
Voor het lopende jaar 2008 zei Bos dat de economische groei wellicht juist hoger uitvalt dan de geraamde 2,25 procent. Dat zou komen door overloopeffecten van vorig jaar.
http://www.gelderlander.n(...)lende-groei-2009.ece
Nee, want allerlei belastingen gaan omhoog. En waarvoor? Onzin als "gratis schoolboeken".quote:
Dat is wat anders.quote:Op donderdag 10 april 2008 09:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want allerlei belastingen gaan omhoog. En waarvoor? Onzin als "gratis schoolboeken".
Wat maakt een ANP-bericht neutraal? De bron is immers het ministerie van Financien. Het ANP (eigendom van wat investeringsmaatschappijen) is niet per definite onafhankelijker dan andere media. Wij gebruikten het ANP vroeger voor het verspreiden van onze persberichten, is dat onafhankelijk?.quote:Op donderdag 10 april 2008 01:18 schreef QBZZ het volgende:
Het lijkt me handig om wat neutralere bronnen dan Elsevier te raadplegen. Bijvoorbeeld het ANP-bericht
Wie is wij?quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat maakt een ANP-bericht neutraal? De bron is immers het ministerie van Financien. Het ANP (eigendom van wat investeringsmaatschappijen) is niet per definite onafhankelijker dan andere media. Wij gebruikten het ANP vroeger voor het verspreiden van onze persberichten, is dat onafhankelijk?.
Wij ->ik namens mijn vorige werkgever.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie is wij?
Het is niet helemaal neutraal zoals misschien beweerd wordt, het is hooguit een bron eerder, zonder een 'Elsevier-sausje'. Dat maakt het inderdaad niet neutraal, wel authentieker.
Het verrassende is voor velen dat 99,9% van alle overheidsuitgaven praktisch gezien voor jaren vast liggen.. Dan houd je maar 0,1% over voor leuke dingen, zielige mensen, nieuw beleid e.d. Een kleine tegenvaller en die 0,1% is zo foetsie, dan kan je niks meer doen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:45 schreef nonzz het volgende:
"Plotseling op"? Klinkt zovan "Ik dacht dat ik in dat andere vakje van m'n protomonee nog een tientje had zitten..."
Dus wanneer je wouter bos niks vindt, ben je meteen een ordinaire vvd stemmerquote:Op woensdag 9 april 2008 12:41 schreef tgs. het volgende:
[..]
Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerel...
Bronquote:Bos heeft geen geld
LJUBLJANA - Een dreigende verdere verslechtering van de economie en de dit jaar sterk oplopende inflatie zijn voor minister Bos (Financiën) aanleiding de hand stevig op de knip te houden bij de begrotingsgesprekken voor 2009.
'Dit jaar gaat het nog goed met de economie, maar we moeten er rekening mee houden dat de 1,75 procent groei die volgend jaar wordt verwacht te optimistisch is. Het wordt waarschijnlijk minder", zo stelde de bewindsman gisteren tijdens een Europese top in Slovenië. Volgens Bos zal bij de begrotingsonderhandelingen dus niet of nauwelijks geld beschikbaar zijn voor extra uitgaven en lastenverlichtingen. "We zullen echt grote voorzichtigheid moeten betrachten. Waarbij ik liever wat geld overhoud voor het geval het later echt tegen blijkt te vallen."
Even het artikel erbijquote:Op zaterdag 12 april 2008 11:29 schreef nikk het volgende:
Schandaliger is dit:
http://www.depers.nl/binn(...)-blijft-stijgen.html
Bronquote:Overheid strijkt weer meer belastinggeld op
De overheid heeft vorig jaar 133 miljard euro aan belastingen opgestreken. Dat is acht miljard meer dan een jaar eerder. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekendgemaakt. Sinds 2004 nemen de belastingopbrengsten jaarlijks toe.
De loon- en omzetbelasting, de twee belangrijkste belastingsoorten, brachten negen miljard euro meer op dan in 2006. Dat komt door de groei van de werkgelegenheid en de toename van de bestedingen, licht het CBS toe. Ondanks tariefverlagingen waren de vennootschapsbelasting en dividendbelasting samen goed voor een groei van 200 miljoen euro.
Dankzij een zachte winter vorig jaar hebben huishoudens en bedrijven een deel van de afgedragen energiebelasting teruggekregen. Daardoor brachten de milieubelastingen 800 miljoen euro minder op dan een jaar eerder
Sinds 2004 nemen ze toe. Vraagje: Welke partij is de constante rechtse factor in alle kabinetten sinds 2004? Zullen we dus even ophouden met links overal de schuld van te geven?quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Even het artikel erbij
[..]
Bron
Dus de overheid krijgt meer geld maar toch verbrassen ze het allemaal zodat ze op de kinderopvang etc moeten bezuinigen
sinds wanneer is het CDA rechtsquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sinds 2004 nemen ze toe. Vraagje: Welke partij is de constante rechtse factor in alle kabinetten sinds 2004? Zullen we dus even ophouden met links overal de schuld van te geven?
Opgericht in 1980 uit KVP, ARP en CHU. Ik zou eens wat politieke geschiedenis lezen als ik jou was. Abraham Kuyper en zo...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |