abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:39:20 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57916730
quote:
En toen was het geld van Bos plotseling op?

Bij een EU-overleg in Slovenië heeft Wouter Bos gezegd dat het geld op is en dat het vooral volgend jaar veel slechter zal gaan dan hij aanvankelijk had gedacht. Drie maanden geleden dacht Bos hier nog heel anders over. 'Gedraai,' vindt Syp Wynia.
Link naar de Video

Als dit waar is dan krijgen we nog veel meer zuur ipv zoet........

Toch wel vreemd dat je hier heel weinig over hoort in de media.

Ik vind dit zorgelijk nieuws zeker als je kijkt dat we al een koopkrachtdaling achter de rug hebben en er komt dus nog veel meer aan.

Maar hoe kijken jullie er tegen aan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57916854
Wouter Bos Vond die man al helemaal niets. Blijkbaar kan hij er ook helemaal niets van
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:56:19 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57917091
Als Bos zegt dat "het" geld op is bedoelt hij vast niet al het Nederlandse geld, maar gewoon het geld dat voor Slovenië of de EU gereserveerd was.

Of dacht je dat hij vlak van te voren nog even in de "schatkist" gekeken had en tot zijn schrik bemerkte dat die bijna leeg was?
The End Times are wild
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:03:20 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57917228
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:
Als Bos zegt dat "het" geld op is bedoelt hij vast niet al het Nederlandse geld, maar gewoon het geld dat voor Slovenië of de EU gereserveerd was.

Of dacht je dat hij vlak van te voren nog even in de "schatkist" gekeken had en tot zijn schrik bemerkte dat die bijna leeg was?
Heb je de video gezien? Dan weet je namelijk dat het wel over de schatkist van Nederland gaat.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57918718
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Link naar de Video

Als dit waar is dan krijgen we nog veel meer zuur ipv zoet........

Toch wel vreemd dat je hier heel weinig over hoort in de media.

Ik vind dit zorgelijk nieuws zeker als je kijkt dat we al een koopkrachtdaling achter de rug hebben en er komt dus nog veel meer aan.

Maar hoe kijken jullie er tegen aan?
Joh, dat je dit 'nieuws' serieus neemt.

Dit is duidelijk een volkomen vrije interpretatie van Elsevier van het nieuws dat Wouter Bos heeft gewaarschuwd voor tegenvallers vanwege een lagere groei (maar nog steeds groei).

Ik zie in dat filmpje nergens Bos zélf zeggen dat de schatkist leeg is namelijk.

Echt weer zo'n stellingname van Elsevier, ongetwijfeld hartstikke objectief , in het filmpje komen ze ook met een aantal vergezochte redenen waar die tegenvallers vandaan zouden komen.

Als je het verschil nog niet eens weet tussen feitelijk nieuws en opgeblazen nieuws.

Dus ja, er komen waarschijnlijk tegenvallers en wellicht moet de begroting daarop aangepast worden, maar de schatkist is niet leeg. Dat is natuurlijk heel wat anders.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_57930898
top topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 april 2008 @ 12:41:28 #7
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57932172
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:45 schreef Locusta het volgende:
Wouter Bos Vond die man al helemaal niets. Blijkbaar kan hij er ook helemaal niets van
Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerel...
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57933425
Oh god, wat voor belastingmaatregelen mogen we nu weer verwachten, alleen om te zorgen dat die kabinet voor Sinterklaas kan blijven spelen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 9 april 2008 @ 13:44:45 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57933578
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Op de koopkrachtdaling van wanneer precies doel je?
  woensdag 9 april 2008 @ 13:52:00 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57933751
He geld van Bos is pas op wanneer hij met 100% inkomstenbelasting zijn begroting nog niet rond krijgt. En geloof me, daar is hij toe in staat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 9 april 2008 @ 14:53:45 #11
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57935073
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:52 schreef PJORourke het volgende:
He geld van Bos is pas op wanneer hij met 100% inkomstenbelasting zijn begroting nog niet rond krijgt. En geloof me, daar is hij toe in staat.
Als IEMAND het tenslotte kan weten, dan ben jij het wel
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  † In Memoriam † woensdag 9 april 2008 @ 14:55:18 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57935109
quote:
100% belasting en daarna heel eerlijk een staatsloon uitkeren.
Carpe Libertatem
  woensdag 9 april 2008 @ 14:59:02 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57935184
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

100% belasting en daarna heel eerlijk een staatsloon uitkeren.
Dat klinkt bijna net zo slecht als libertarisme!
  woensdag 9 april 2008 @ 14:59:55 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57935199
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als IEMAND het tenslotte kan weten, dan ben jij het wel
Ja, ik heb een neusje voor carrieregeile kastnichten die over lijken gaan.
  woensdag 9 april 2008 @ 15:06:38 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57935314
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

politici?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 9 april 2008 @ 15:10:21 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57935379
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Moet je nu in elk topic Verdonk erbij halen?
pi_57935439
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:59 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat klinkt bijna net zo slecht als libertarisme!
Hoe kan dat slecht zijn als dat het tegenovergestelde is van wat je quote?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 9 april 2008 @ 15:13:21 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57935440
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
politici?
In het algemeen, en Windvaantje Bos in het bijzonder. Waar blijft de Bosbelasting eigenlijk? En de graaitaks? Tot nu toe pest hij alleen Jan Modaal met z'n BTW-plannen en z'n absurde vliegtaks. Die banen gaat kosten.
  woensdag 9 april 2008 @ 15:22:05 #19
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57935622
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:13 schreef axis303 het volgende:

[..]

Hoe kan dat slecht zijn als dat het tegenovergestelde is van wat je quote?
Ooit van 'gulden middenweg' gehoord? Of makkelijker gesteld: geen zout op je frietjes is niet lekker, maar teveel zout ook niet.
pi_57935774
quote:
Waarom stellen libertaristen gematigd links altijd gelijk aan communisme? Ik denk dat je het nog serieus meent ook dat Bos in staat zou zijn om een 100% loonbelastingtarief in te voeren.

Dan heb je wel een erg beperkt / bekrompen wereldbeeld. Niet alles is zo zwart/wit.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In het algemeen, en Windvaantje Bos in het bijzonder. Waar blijft de Bosbelasting eigenlijk? En de graaitaks? Tot nu toe pest hij alleen Jan Modaal met z'n BTW-plannen en z'n absurde vliegtaks. Die banen gaat kosten.
Die vliegtaks gaan geen banen kosten, het hele idee achter de winst-maximalisatie en het afschuiven van verantwoordelijkheden bij grote bedrijven, dát gaat banen kosten.

De managers van de vliegmaatschappijen besluiten immers dat er ontslagen moeten vallen om de winst-marge ook de komende jaren weer met enkele procenten te zien stijgen ipv dat ze genoegen nemen met een winst die op peil blijft. Winst is winst zou ik zeggen, en bedrijven hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Maar ze maken nu erg gemakkelijk gebruik van het excuus dat de vliegtaks klanten gaat kosten en dat hierdoor ontslagen noodzakelijk zijn, terwijl het gewoon gaat om weer een paar procent extra winst tov de afgelopen jaren, want die paar mensen die besluiten minder te gaan vliegen of niet meer te gaan vliegen door die vliegtaks die doen de vliegmaatschappijen echt de das niet om hoor.

Maar goed, bij libertaristen is alles de schuld van de overheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 9 april 2008 @ 15:34:10 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57935880
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom stellen libertaristen gematigd links altijd gelijk aan communisme? Ik denk dat je het nog serieus meent ook dat Bos in staat zou zijn om een 100% loonbelastingtarief door te voeren.

Dan heb je wel een erg beperkt / bekrompen wereldbeeld. Niet alles is zo zwart/wit.
Hij is niet gematigd. Een gematigd politicus verlaagd de lasten in een slechte periode, Bos verhoogt ze voor allerlei ideologische onzin. En communisme is ook ingevoerd per belastingdienst, kijk maar naar Tsjechoslowakije in 1948.
quote:
Die vliegtaks gaan geen banen kosten, het hele idee achter de winst-maximalisatie en het afschuiven van verantwoordelijkheden bij grote bedrijven, dát gaat banen kosten.
Wat is dit voor wartaal? Uitbreidingen bij Maastricht en Eindhoven zijn van de baan dankzij die leuke taks. Dat kost werkgelegenheid. Partij van de Arbeid? My ass.
quote:
De managers van de vliegmaatschappijen besluiten immers dat er ontslagen moeten vallen om de winst-marge ook de komende jaren weer met enkele procenten te behouden ipv dat ze genoegen nemen met een winst die op peil blijft. Winst is winst zou ik zeggen, en bedrijven hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Maar ze maken nu erg gemakkelijk gebruik van het excuus dat de vliegtaks klanten gaat kosten en dat hierdoor ontslagen noodzakelijk zijn, terwijl het gewoon gaat om weer een paar procent extra winst tov de afgelopen jaren, want die paar mensen die besluiten minder te gaan vliegen of niet meer te gaan vliegen door die vliegtaks die doen de vliegmaatschappijen echt de das niet om hoor.

Maar goed, bij libertaristen is alles de schuld van de overheid.
Mensen, waaronder ik, gaan vaker vanuit het Buitenland vliegen. En dat je kunt heffen, maakt het niet verstandig. Vooral als het gewoon een melkkoe is die onder het mom van broeikas rechtgeleuld wordt: Bos en De Jager gaan er in hun berekeningen ook helemaal niet vanuit dat er minder gevlogen wordt,wat officieel de bedoeling is.

En als je minder wilt vliegen, kap dan met al die ambtsreisjes.
pi_57936098
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:41 schreef tgs. het volgende:
Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerelmevrouw...
Nope Ik heb zelfs, voor mijn doen, vrij links gestemd
Ik heb gewoon niets met Wouter Bos, dat wil niet zeggen dat ik de hele PVDA niets vind
  woensdag 9 april 2008 @ 18:35:12 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57939398
Tis ook nooit goed voor de TS. Houdt Bos zich keurig aan het geld wat hij heeft zit hij te klagen, maar al zou Bos meer uitgeven dan er binnenkomt zit hij ook weer te klagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57939904
Een M77 en PJO Bosbashtopic. "Rechts" op FOK van z'n beste kant .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 9 april 2008 @ 18:58:00 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57939966
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef du_ke het volgende:
Een M77 en PJO Bosbashtopic. "Rechts" op FOK van z'n beste kant .
Ad hominem. Typisch du_ke.
pi_57940064
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ad hominem. Typisch du_ke.
Hoezo? Ik complimenteer je enkel met je grootse bijdrage die je weer even levert aan dit forum.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 9 april 2008 @ 19:49:08 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57941195
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:44 schreef Pool het volgende:

[..]

Op de koopkrachtdaling van wanneer precies doel je?
Kabinet is weer bezig: Economie Groeit en Koopkracht Daalt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 9 april 2008 @ 20:33:24 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57942289
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:02 schreef du_ke het volgende:

Hoezo? Ik complimenteer je enkel met je grootse bijdrage die je weer even levert aan dit forum.
Je zou ook het concept "argument" kunnen uitproberen.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:07:40 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57943071
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:10 schreef Pool het volgende:

[..]

Moet je nu in elk topic Verdonk erbij halen?
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:07:59 #30
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57943086
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:Of dacht je dat hij vlak van te voren nog even in de "schatkist" gekeken had en tot zijn schrik bemerkte dat die bijna leeg was?
De schatkist is helemaal niet leeg. Zij zit vol met schuldbekentenissen (voor een paar honderd miljard euri.)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57945389
Schatkist zit propvol maar Bos is best een kniepert en let nog veel meer op de centjes dan zijn voorganger maar ja idd de burger krijgt het dan niet echt beter maar wees niet bang dat onze regering zonder komt te zitten.

Het gaat gewoon keigoed! In frankrijk een bank met grote verliezen, in Duitsland, Engeland en in Belgie! En IJsland is bijna naar de klote. (ja ja amerika heb ik het nu niet over...).

Nederland gewoon niet! Toch wel apart
  woensdag 9 april 2008 @ 22:47:14 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57945682
Allemachtig, zit Bos er, en iedereen die tegen Bos is vindt dat ie méér uit moet geven?
Hoe krom is dat?

We hebben ook nog een staatsschuld, bijvoorbeeld. Ik zie dat liever niet al te hard oplopen. En als onze economie wat minder draait, wat minder presteert, dan hébben we ook minder inkomen. Deal with it. Ga dan niet een handje ophouden ofzo. .

En kom dan niet met borreltafel-in-het-kamperscafé-logica aanzetten als 'Oh, nou, als dáár geld aan gespendeerd kan worden, dan mag ík ook wel wat extra's'. Bij voorbaat dank.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:38:07 #33
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_57947014
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:47 schreef Yildiz het volgende:
Allemachtig, zit Bos er, en iedereen die tegen Bos is vindt dat ie méér uit moet geven?
Hoe krom is dat?
Volgens mij wordt er vooral gesuggereerd dat Bos - die er nog maar een jaar zit - nu alweer het geld op heeft gemaakt. Elk teken dat ook maar zo geïnterpreteerd kan worden dat het hierop neerkomt - Bos zit ons geld te verkwanselen - wordt daarom tot grootse proporties opgeblazen.
pi_57947143
Bos is natuurlijk geen communist, maar een sociaal democraat. dat betekent dat je de economie niet met een revolutie afbreekt, maar gewoon stapsgewijs en democratisch gekozen.
pi_57947804
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:42 schreef sneakypete het volgende:
Bos is natuurlijk geen communist, maar een sociaal democraat. dat betekent dat je de economie niet met een revolutie afbreekt, maar gewoon stapsgewijs en democratisch gekozen.
Als je onder 'afbreken' het verminderen van de excessen van het kapitalisme verstaat, dan ja.
pi_57948927
Het lijkt me handig om wat neutralere bronnen dan Elsevier te raadplegen. Bijvoorbeeld het ANP-bericht waarop Elsevier zich baseert:
quote:
Bos houdt rekening met tegenvallende groei 2009

BRDO (ANP) - Minister Wouter Bos (Financiën) houdt er rekening mee dat de economische groei over volgend jaar lager uitvalt dan de 1,75 procent die hij eerder had geraamd. Bos zegt niet uit te sluiten dat de kredietcrisis langer doorwerkt op de economie dan eerder gedacht.

Volgens hem is daarom grote voorzichtigheid nodig voor de begroting voor volgend jaar. ,,Het is beter nu voorzichtig te zijn en dat het later meevalt. Anders moeten we later wellicht hard snijden'', zei hij zaterdag na EU-beraad in Slovenië.

Voor het lopende jaar 2008 zei Bos dat de economische groei wellicht juist hoger uitvalt dan de geraamde 2,25 procent. Dat zou komen door overloopeffecten van vorig jaar.

http://www.gelderlander.n(...)lende-groei-2009.ece
Prima beleid toch?
  donderdag 10 april 2008 @ 09:00:24 #37
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57950536
quote:
Op donderdag 10 april 2008 01:18 schreef QBZZ het volgende:
Prima beleid toch?
Nee, want allerlei belastingen gaan omhoog. En waarvoor? Onzin als "gratis schoolboeken".
  donderdag 10 april 2008 @ 11:03:23 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57952839
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want allerlei belastingen gaan omhoog. En waarvoor? Onzin als "gratis schoolboeken".
Dat is wat anders. Het beleid van "volgend jaar zou de economie door X en Y wel eens minder hard kunnen groeien dan we oorspronkelijk dachten, dus kunnen we beter zuinig aan doen" is wel degelijk goed. Maarja, waarom lezen wat er gezegd wordt als je ook gewoon je eigen standaardverhaaltje kan spuwen hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:48:57 #39
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57981328
quote:
Op donderdag 10 april 2008 01:18 schreef QBZZ het volgende:
Het lijkt me handig om wat neutralere bronnen dan Elsevier te raadplegen. Bijvoorbeeld het ANP-bericht
Wat maakt een ANP-bericht neutraal? De bron is immers het ministerie van Financien. Het ANP (eigendom van wat investeringsmaatschappijen) is niet per definite onafhankelijker dan andere media. Wij gebruikten het ANP vroeger voor het verspreiden van onze persberichten, is dat onafhankelijk?.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:30:09 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57986559
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat maakt een ANP-bericht neutraal? De bron is immers het ministerie van Financien. Het ANP (eigendom van wat investeringsmaatschappijen) is niet per definite onafhankelijker dan andere media. Wij gebruikten het ANP vroeger voor het verspreiden van onze persberichten, is dat onafhankelijk?.
Wie is wij?

Het is niet helemaal neutraal zoals misschien beweerd wordt, het is hooguit een bron eerder, zonder een 'Elsevier-sausje'. Dat maakt het inderdaad niet neutraal, wel authentieker.
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:45:08 #41
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_57986782
"Plotseling op"? Klinkt zovan "Ik dacht dat ik in dat andere vakje van m'n protomonee nog een tientje had zitten..."
lege ton
  zaterdag 12 april 2008 @ 08:16:04 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57997260
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wie is wij?

Het is niet helemaal neutraal zoals misschien beweerd wordt, het is hooguit een bron eerder, zonder een 'Elsevier-sausje'. Dat maakt het inderdaad niet neutraal, wel authentieker.
Wij ->ik namens mijn vorige werkgever.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 17:45 schreef nonzz het volgende:
"Plotseling op"? Klinkt zovan "Ik dacht dat ik in dat andere vakje van m'n protomonee nog een tientje had zitten..."
Het verrassende is voor velen dat 99,9% van alle overheidsuitgaven praktisch gezien voor jaren vast liggen.. Dan houd je maar 0,1% over voor leuke dingen, zielige mensen, nieuw beleid e.d. Een kleine tegenvaller en die 0,1% is zo foetsie, dan kan je niks meer doen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:38:19 #43
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57997680
Het is natuurlijk ook de taak van een minster van financiën om genoeg reserves te hebben, maar te pretenderen dat dit niet het geval is.
pi_57998152
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:41 schreef tgs. het volgende:

[..]

Oh ja, krijgen we dat volk weer. Laat me raden? je stemt VVD kaerel...
Dus wanneer je wouter bos niks vindt, ben je meteen een ordinaire vvd stemmer

Lekker kortzichtig van je
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:35:28 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58412714
quote:
Bos heeft geen geld

LJUBLJANA - Een dreigende verdere verslechtering van de economie en de dit jaar sterk oplopende inflatie zijn voor minister Bos (Financiën) aanleiding de hand stevig op de knip te houden bij de begrotingsgesprekken voor 2009.

'Dit jaar gaat het nog goed met de economie, maar we moeten er rekening mee houden dat de 1,75 procent groei die volgend jaar wordt verwacht te optimistisch is. Het wordt waarschijnlijk minder", zo stelde de bewindsman gisteren tijdens een Europese top in Slovenië. Volgens Bos zal bij de begrotingsonderhandelingen dus niet of nauwelijks geld beschikbaar zijn voor extra uitgaven en lastenverlichtingen. "We zullen echt grote voorzichtigheid moeten betrachten. Waarbij ik liever wat geld overhoud voor het geval het later echt tegen blijkt te vallen."
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:37:27 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58412753
quote:
Even het artikel erbij
quote:
Overheid strijkt weer meer belastinggeld op
De overheid heeft vorig jaar 133 miljard euro aan belastingen opgestreken. Dat is acht miljard meer dan een jaar eerder. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekendgemaakt. Sinds 2004 nemen de belastingopbrengsten jaarlijks toe.

De loon- en omzetbelasting, de twee belangrijkste belastingsoorten, brachten negen miljard euro meer op dan in 2006. Dat komt door de groei van de werkgelegenheid en de toename van de bestedingen, licht het CBS toe. Ondanks tariefverlagingen waren de vennootschapsbelasting en dividendbelasting samen goed voor een groei van 200 miljoen euro.

Dankzij een zachte winter vorig jaar hebben huishoudens en bedrijven een deel van de afgedragen energiebelasting teruggekregen. Daardoor brachten de milieubelastingen 800 miljoen euro minder op dan een jaar eerder
Bron
Dus de overheid krijgt meer geld maar toch verbrassen ze het allemaal zodat ze op de kinderopvang etc moeten bezuinigen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:06:59 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58413211
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Even het artikel erbij
[..]

Bron
Dus de overheid krijgt meer geld maar toch verbrassen ze het allemaal zodat ze op de kinderopvang etc moeten bezuinigen
Sinds 2004 nemen ze toe. Vraagje: Welke partij is de constante rechtse factor in alle kabinetten sinds 2004? Zullen we dus even ophouden met links overal de schuld van te geven?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:15:00 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58413328
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sinds 2004 nemen ze toe. Vraagje: Welke partij is de constante rechtse factor in alle kabinetten sinds 2004? Zullen we dus even ophouden met links overal de schuld van te geven?
sinds wanneer is het CDA rechts
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:16:21 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58413362
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

sinds wanneer is het CDA rechts
Opgericht in 1980 uit KVP, ARP en CHU. Ik zou eens wat politieke geschiedenis lezen als ik jou was. Abraham Kuyper en zo...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')