abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2007 @ 15:33:13 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55389342
quote:
Kabinet geeft snelle daling koopkracht toe

Het kabinet erkent dat Nederlanders volgend jaar veel minder te besteden hebben, maar noemt dit ook 'onvermijdelijk': het volledig compenseren van de verminderde koopkracht kost teveel geld.

Nederlanders hebben volgend jaar minder te besteden, ondanks de sterke economische groei
De regering wil vooral ouderen en minima compenseren voor de verwachte koopkrachtdaling, bevestigen ingewijden tegen nieuwsdienst ANP. Maar de betrokken bewindslieden zouden nog niet tot concrete maatregelen hebben besloten.

Ook is het niet bekend wat de regering voor de andere Nederlanders gaat doen nu blijkt dat ze - ondanks de bloeiende economie - volgend jaar minder te besteden hebben.

Geld uitgeven
Wel zouden de betrokken ministers het erover eens zijn dat ouderen en minima niet helemaal kunnen worden gecompenseerd: het kabinet zou de huidige periode van economische groei willen gebruiken om de overheidsfinanciën op orde te krijgen, en extra geld uitgeven past daar niet bij.

De snel dalende koopkracht bleek woensdag uit vertrouwelijke cijfers van het Centraal Plan Bureau (CPB): huishoudens dreigen er volgend jaar een half procent of meer op achteruit te gaan, twee keer zoveel als eerder geraamd.

Belastingverhogingen
Oorzaak van de sterke daling zijn de stijging van de zorg- en awbzpremie en de belastingverhogingen die het kabinet heeft ingevoerd. SP en VVD hebben laten weten dat een achterblijvende koopkracht bij economische groei wat hun betreft onaanvaardbaar is.

Morgen praat het kabinet verder over de begroting voor volgend jaar, die op Prinsjesdag moet worden gepresenteerd.

Bron

Dit is toch gewoon triest te noemen de economie loopt als een zonnetje en nog gaat bijna iedereen er op achteruit. Dit toon mijn inziens aan dat dit kabinet niet is staat is om dit land economisch goed te leiden.

Economische groeit heft niet gelijk een koopkracht groei te betekenen maar zeker geen koopkrachtdaling. Maar schijnbaar denkt dit kabinet daar heel anders over. Iets wat in mijn ogen onacceptabel is.

Maar misschien kan iemand een goede reden geven voor dit beleid (Als die er al is......)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_55389379
Men moet het dak repareren wanneer de zon schijnt.
pi_55389434
Gelukkig groeit de bijstandsuitkering wel.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55389472
Dit is het verhaal van de laatste paar jaren de rijke (en oudjes) worden rijker en de middelinkomens en arme worden steeds armer.
Ik vraag me soms wel af hoelang het duurt voordat ze het door hebben in Den Haag.

Misschien met z'n alle gaan staken?
pi_55389483
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:33 schreef Martijn_77 het volgende:

Bron

Dit is toch gewoon triest te noemen de economie loopt als een zonnetje en nog gaat bijna iedereen er op achteruit. Dit toon mijn inziens aan dat dit kabinet niet is staat is om dit land economisch goed te leiden.

Economische groeit heft niet gelijk een koopkracht groei te betekenen maar zeker geen koopkrachtdaling. Maar schijnbaar denkt dit kabinet daar heel anders over. Iets wat in mijn ogen onacceptabel is.

Maar misschien kan iemand een goede reden geven voor dit beleid (Als die er al is......)
Een reden is dat men nu wil sparen voor economische slechtere tijden, tot zover het spilzieke imago van de PvdA. Of je het eens ben met deze koers is een tweede.
Ik denk dat men beter een kleine (koopkracht) groei kan nastreven, rond de 0,5%, om de economie op gang te houden. Bovendien is er naar mijn zin te weinig directe compensatie voor de lastenvezwaringen (hogere olieprijs, duurdere ziektekosten verzekering), ik denk hierbij aan een verlaging van het belastingtarief van de eerste schijf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55389567
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:34 schreef FlyingFox het volgende:
Euh ja maar dat doe je niet door de overheidsuitgaven te laten stijgen en de burger meer te laten betalen. Dan repareer je namelijk niks.

Maar jij repareert het dak niet als het naar binnen regent omdat je het vergeten was of niet opgemerkt had toen de zon scheen?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2007 15:43:51 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 15:47:13 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_55389698
quote:
ja dag.. net zo'n onzin als "eerst het zuur, dan het zoet"....
ik ga er gewoon grof op achteruit vanaf volgende maand dankzij deze regering...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_55390049
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja dag.. net zo'n onzin als "eerst het zuur, dan het zoet"....
ik ga er gewoon grof op achteruit vanaf volgende maand dankzij deze regering...
Hoeveel %?

Ik heb geen idee hoeveel ik er op achteruit ga, ik ben (helaas) een uitkeringstrekker
1% eraf zou dus niet veel uitmaken..
pi_55390155
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een reden is dat men nu wil sparen voor economische slechtere tijden, tot zover het spilzieke imago van de PvdA. Of je het eens ben met deze koers is een tweede.
Wat wordt precies gerepareerd?
  woensdag 19 december 2007 @ 16:11:44 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_55390288
@DroogDok: Spilziekte slaat denk ik meer op de uitgavenkant.
  woensdag 19 december 2007 @ 16:12:37 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55390312
Ach ja...zolang we een bestuurs- en overheidsvorm "Top --> Down" zeg maar hebben zoals dat nu staat in Nederland, zal de overheid ook nooit goedkoper kunnen worden, het moet wel duurder worden om zichzelf in stand te houden.

De komende jaren zie ik geen koopkrachtgroei en enkel achteruit gang...tot dat niemand meer iets te besteden heeft en de economie in elkaar stort. Tja en zolang de bevolking te beroerd is om te protesteren zal er ook nooit iets gebeuren. Ik geef toe..ik protesteer ook niet, maar ik woon dan ook niet veel langer in dit zinkend schip genaamd Nederland.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_55390479
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:12 schreef Semisane het volgende:
. Ik geef toe..ik protesteer ook niet, maar ik woon dan ook niet veel langer in dit zinkend schip genaamd Nederland.
En in welk land verwacht jij een andere overheidsstructuur die ook nog eens goedkoper wordt met de jaren?
  woensdag 19 december 2007 @ 16:24:55 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55390698
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

En in welk land verwacht jij een andere overheidsstructuur die ook nog eens goedkoper wordt met de jaren?
Nou niet zo zeer die goedkoper wordt, maar wel die niet als maar in verhouding duurder wordt. Daarbij zijn er landen met een relatief goedkope overheid, goed er zal dan veel minder geregeld zijn, maar ja...in Nederland is imho gewoon weg te veel geregeld...en daardoor wordt de overheid ook veels te duur.

In Nederland is gewoon de verhouding zoek, de overheid is de laatste 5 jaar in tegenstelling met de inkomsten per hoofd van de bevolking zoveel meer duurder geworden, dat is gewoon ziek
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 19 december 2007 @ 16:27:17 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55390763
Gellukig heb ik een nieuwe baan (met een nieuw salaris) aan de horizon.

Jobhoppen ftw.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55390797
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gellukig heb ik een nieuwe baan (met een nieuw salaris) aan de horizon.

Jobhoppen ftw.
Exact voor koopkrachtverbetering ben je bij geen enkele overheid aan het juiste adres, dit zul je toch echt zelf moeten doen. Jammer dat veel mensen dit niet begrijpen.
pi_55390872
Wat in het tendentieuze bericht maar heel summier bij staat is dat de veroorzaker de stijging van de zorgpremie is, met dank aan Hoogervorst.

VVD
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 19 december 2007 @ 16:33:41 #17
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55390942
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Exact voor koopkrachtverbetering ben je bij geen enkele overheid aan het juiste adres, dit zul je toch echt zelf moeten doen. Jammer dat veel mensen dit niet begrijpen.
Koopkrachtverbetering niet wellicht, maar koopkrachtachteruit gang kan zeer zeker aan de overheid liggen. Belastingverhogingen, BTW verhogingen, accijns verhogingen, ziektekostenpremie verhogingen enz enz..

Zeg...wat ik nou opnoem...dat gaat vanaf 1 januari in toch?

Damn...das ook wat.
pi_55390970
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Koopkrachtverbetering niet wellicht, maar koopkrachtachteruit gang kan zeer zeker aan de overheid liggen. Belastingverhogingen, BTW verhogingen, accijns verhogingen, ziektekostenpremie verhogingen enz enz..

Zeg...wat ik nou opnoem...dat gaat vanaf 1 januari in toch?

Damn...das ook wat.
Ja dat kunnen ze weer wel
pi_55391031
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
Wat in het tendentieuze bericht maar heel summier bij staat is dat de veroorzaker de stijging van de zorgpremie is, met dank aan Hoogervorst.

VVD
Je begint nu wel heel erg triest te worden.

De VVD de schuld van de overige stijgingen geven was te moeilijk/onmogelijk zeker?

Overigens is de komende zorgpremie stijging niet te danken aan de VVD maar aan het geweldige kabinet wat er nu zit.
pi_55391284
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je begint nu wel heel erg triest te worden.

De VVD de schuld van de overige stijgingen geven was te moeilijk/onmogelijk zeker?

Overigens is de komende zorgpremie stijging niet te danken aan de VVD maar aan het geweldige kabinet wat er nu zit.
Wie heeft dit zorgstelsel ingevoerd? Nou? En wie beloofde dat de premies niet zouden stegen maar deden ze dat onder zijn ambtstermijn alsnog?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55391317
Over 3 jaar gaat iedereen er op vooruit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55391344
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wie heeft dit zorgstelsel ingevoerd? Nou? En wie beloofde dat de premies niet zouden stegen maar deden ze dat onder zijn ambtstermijn alsnog?
En? Wie zit er nu in het kabinet en wie verandert het zorgstelsel zo dat het duurder wordt?

Dit jaar zijn ze overigens niet gestegen in vergelijking met 2006

Kortom hou eens op met je zielige kortzichtige gejank.
pi_55391518
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

En? Wie zit er nu in het kabinet en wie verandert het zorgstelsel zo dat het duurder wordt?

Dit jaar zijn ze overigens niet gestegen in vergelijking met 2006

Kortom hou eens op met je zielige kortzichtige gejank.
Nu we met dit soort persoonlijke aanvallen gaan strooien hou ik het voor gezien Blijf maar die plaat voor je kop houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55391540
quote:
Welk dak zijn we ook alweer aan het repareren?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55391593
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Welk dak zijn we ook alweer aan het repareren?
Heel leuk, maar aan de stijging van de zorgpremie kan dit kabinet niets doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')