abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:19:26 #1
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_57904370
Fok!Dieetclub #242 Sjeen trakteert

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeeltje op 08-04-2008 09:24:28 ]
The girl that lost her mind
pi_57904383
bijna? de zon schijnt
Ja doei.
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:20:30 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_57904386
hier schijnt het zonnetje

Alhoewel ik nog steeds mijn fietszadel moest krabben vanmorgen

Was het vorig jaar rond deze tijd niet tropisch heet?
disclaimer
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:20:37 #4
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_57904389
Ai.. die link bovenaan weet ik niet zo goed hoe dat moet....
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:21:28 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_57904408
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:20 schreef Zeeltje het volgende:
Ai.. die link bovenaan weet ik niet zo goed hoe dat moet....
Je mot de haakjes weghalen
disclaimer
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:23:30 #6
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_57904446
ja maar het is koud!!!
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:24:39 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_57904460
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:23 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar het is koud!!!
Stel je niet aan, ook als het koud is kan je best de haakjes weghalen
disclaimer
pi_57904474

blij dat ik mn cruesli al op heb.. dat plakt zo op 't scherm

ik ga ervandoor, lekker over de dijk
Ja doei.
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:35:11 #9
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_57904599
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Stel je niet aan, ook als het koud is kan je best de haakjes weghalen

te vroeg nog
pi_57904676
Zonnig weer
Maar of het zo blijft
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 april 2008 @ 09:40:53 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57904706
't Is hier prachtig weer. Maar ik moest wel krabben Gelukkig schoot me toen te binnen waar de spuitflacon ruitenontdooier stond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57904731
Ik poste nog:
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:44 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik loop stage als P&O adviseur en vandaag hadden we een sollicitant. Die kwam dus bij ons solliciteren maar om brood op de plank te krijgen deed ie nu van alles, waaronder schoonmaken. Ik zei (aan het eind van het gesprek) heel goed bedoeld "succes met schoonmaken", maar dat was iets te direct.... Het sloeg in als een bom (dat zag ik ook wel aan hem) en kwam het heel denigrerend over, terwijl dat dus absoluut niet mijn bedoeling was! Echt, ik kan soms zo heerlijk dommig en ontactisch zijn Maar goed, ik kon mezelf dus wel voor de kop slaan, maar gelukkig ging m'n begeleidster er wel luchtig mee om.
quote:
Whaha Dat zijn wel de betere opmerkingen inderdaad.

Ik kreeg er een weekje geleden ook één naar mijn hoofd, toen ik bij mijn zus was. Er was een mevrouw die ik goed ken even op visite en we hadden het wat over zwangerschap en dat ik af en toe nog wel wat misselijk was en dergelijke.

Toen ze weg ging zei ze: "Veel succes met de zwangerschap en ik hoop dat het gauw over is!"
Je kon mijn zus en mij echt opdweilen, en zij maar uitleggen dat ze de misselijkheid bedoelde en wij maar lachen Ze moet zich echt zo uitgelachen gevoelt hebben

Toen mijn zus zwanger was van de tweeling kreeg ze van iemand de volgende opmerking:
"Ow, wat leuk, een tweeling! Er stond gisteren ook een geboren tweeling in de krant, ook dood!"
Mijn zus heeft haar gezicht in de plooi kunnen houden tot ze bij deze persoon weg was en heeft daarna héééél hard gelachen.
Ik hoop trouwens dat het hier zo zonnig blijft, vanmiddag ga ik een heel eind fietsen Ik ga een fiets ophalen van mijn schoonzus. Met de trein heen, op de fiets terug. Een beetje zon en geen wind zou lekker zijn
pi_57905196
Hallo allemaal, heb ook een profiel aangemaakt op dieet-web en een PM gestuurd naar Troel, dus hoop binnenkort ook in bovenstaande lijstje te verschijnen.

Ben 8 maanden bezig (sinds begin september 2007) en begonnen met 165 kilo (BMI 41+)...
Hoop uiteindelijk een BMI van 22,5 te bereiken, dat betekent 90 kilo. Zit ondertussen op 125, dus ben over de helft.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:07:38 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905218
Je staat erbij hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905225
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:06 schreef Sometimes het volgende:
Hallo allemaal, heb ook een profiel aangemaakt op dieet-web en een PM gestuurd naar Troel, dus hoop binnenkort ook in bovenstaande lijstje te verschijnen.

Ben 8 maanden bezig (sinds begin september 2007) en begonnen met 165 kilo (BMI 41+)...
Hoop uiteindelijk een BMI van 22,5 te bereiken, dat betekent 90 kilo. Zit ondertussen op 125, dus ben over de helft.
Zo dat gaat lekker
Welkom
Hoe ben je al zoveel afgevallen?
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:09:24 #16
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_57905257
Nou is toch ongeveer 5 kilo per maand. Knap hoor! Zo door gaan!
En welkom natuurlijk!!!
pi_57905452
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:07 schreef Troel het volgende:
Je staat erbij hoor
U is snel...
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:07 schreef Miss_S het volgende:

Hoe ben je al zoveel afgevallen?
Met eten meer regelmaat en (iets) minder qua hoeveelheid. Daarnaast vooral veel minder tussendoortjes.

Qua bewegen bijna elke dag naar de fitness, maar het eerste halfjaar eigenlijk alles gedaan met (buiten) fietsen en (binnen) zwemmen.

En af en toe nog steeds een ongenadige vreetbui natuurlijk
It was delicious.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:20:13 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905462
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef Sometimes het volgende:

[..]

U is snel...

Als ik online ben wel ja Anders ben ik zo traag als een achteruitkruipende slak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905482
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:09 schreef Zeeltje het volgende:
Nou is toch ongeveer 5 kilo per maand.
Gemiddeld inderdaad 5 kilo. Maar in de praktijk wat minder regelmaat. Vooral in het begin ging het griezelig hard.

Heb ondertussen al iets te veel vel voor de vulling. Hoop dat dat nog bijtrekt (ja, wishfull thinking).
It was delicious.
pi_57905499
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Als ik online ben wel ja Anders ben ik zo traag als een achteruitkruipende slak
Ik moest 2 keer naar je huidige gewicht vs streefgewicht kijken om die te begrijpen.

Heb je nog geen nieuw streefgewicht?
It was delicious.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:23:40 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905517
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:22 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik moest 2 keer naar je huidige gewicht vs streefgewicht kijken om die te begrijpen.

Heb je nog geen nieuw streefgewicht?
Mijn streefgewicht is niet meer zo heel erg van belang. Het is voor mij nu een kwestie om op gewicht te blijven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:39:46 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_57905820
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:06 schreef Sometimes het volgende:

Wow, respect hoor

Eigenlijk hoor ik nooit verhalen van mensen met zo'n startgewicht die succesvol afvallen zonder WLS.
Kun je zelf ook een beetje genieten van het trotse gevoel? Niet vergeten te doen hoor, tis zo lekker
om zo succesvol gewicht te verliezen. Voor je het weet is het alweer "vroeger" dat je zoveel afviel

Wat is jouw belangrijkste drijfveer geweest of zeg maar het moment dat je de knop kon omzetten bij
165 kilo om zoveel af te vallen? Er moet ongetwijfel op de heenweg van aankomen bij 100 en bij 120
en bij 150 kg ook momenten, of zelfs pogingen, zijn geweest dat je wilde afvallen, maar het toen toch
niet lukte. Je bent immers tot 165 gekomen. Wat deed het hem voor jou toen om ineens de kracht en
vooral het doorzettingsvermogen te vinden om te beginnen met een dieet en dat ook vol te houden?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_57906143
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:39 schreef Faat het volgende:

Eigenlijk hoor ik nooit verhalen van mensen met zo'n startgewicht die succesvol afvallen zonder WLS.
Kun je zelf ook een beetje genieten van het trotse gevoel? Niet vergeten te doen hoor, tis zo lekker
om zo succesvol gewicht te verliezen. Voor je het weet is het alweer "vroeger" dat je zoveel afviel

Wat is jouw belangrijkste drijfveer geweest of zeg maar het moment dat je de knop kon omzetten bij
165 kilo om zoveel af te vallen? Er moet ongetwijfel op de heenweg van aankomen bij 100 en bij 120
en bij 150 kg ook momenten, of zelfs pogingen, zijn geweest dat je wilde afvallen, maar het toen toch
niet lukte. Je bent immers tot 165 gekomen. Wat deed het hem voor jou toen om ineens de kracht en
vooral het doorzettingsvermogen te vinden om te beginnen met een dieet en dat ook vol te houden?
Ik zit al wat langer op het obesitasforum en daar hebben opvallend veel mensen een operatie ondergaan. Dat lijkt me helemaal niets. Ik kan ook niet goed beoordelen of dat de enige manier is voor die mensen, heb er tenslotte niet voor gestudeerd.
Wat ik daar wel tussendoor lees is dat sommigen denken dat de operatie de oplossing is en dat ze hun levensstijl niet aan hoeven te passen. Dan lijkt de oplossing me niet al te structureel.

Genieten van het gevoel probeer ik wel, maar vind ik toch erg moeilijk. Voel me voornamelijk erg dik (nog steeds). Als mensen er iets positiefs over zeggen dan weet ik niet hoe snel ik dat dan weer moet relativeren ("maar ik moet nog een heel eind hoor"). Slaat nergens op, ik weet het.

Drijfveer? Tja. Ik was al buiten adem als ik mijn veters gestrikt had. Maar dat was al langer zo en ik had al meerdere pogingen gedaan. Niettemin werd mijn gewicht gestaag hoger. Met 3 hele kleine kinderen is dat niet handig, een extra belasting voor de partner en het cirkeltje wordt ook steeds kleiner. Niets meer doen omdat je anders gaat zweten was voor mij een belangrijk deel van de neerwaartse spiraal. Denk ik achteraf.

Waarom het nu wel lukt en voorheen niet weet ik eigenlijk niet zo goed. Dat ik het zelf écht wil helpt wel mee. Ik doe het niet voor iemand anders, maar echt voor mezelf. Alle andere redenen hebben de afgelopen jaren blijkbaar niet geholpen ("ziet er niet uit", "slecht voor je carriëre", "ongezond / denk aan je hart", etc, etc).
Maar als het eenmaal loopt, dan is dat al een stimulans op zich. Daarnaast heb ik gemerkt dat wanneer ik stug door blijf "sporten" (ik doel op fitness en zwemmen), het aankomen nogal meevalt of zelfs achterwege blijft in tijden waarin er veel sociale verplichtingen en dergelijke zijn en het moeilijk of zelfs onmogelijk is om je aan een bepaalde hoeveelheid en soort voeding te houden.

Ook de overtuiging dat ik niet "aan het lijnen" ben heeft gek genoeg geholpen. Wat ik nu eet, zal ik de rest van mijn leven (moeten) doen. Het is dus ook geen dieet in mijn ogen, meer een nieuwe manier van leven (al klinkt dat wat bombastisch).

Sorry, lang antwoord...
It was delicious.
pi_57906498
Goeiemorgen. Druk op mijn werk. Toch vind ik jullie natuurlijk weer graag terug!
@Sometimes: goed bezig zeg! Nog heel veel succes met de rest er af krijgen. Maar zo te horen ben je heel goed en gezond bezig!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 april 2008 @ 11:28:52 #25
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57906713
@sometimes: welkom hier! En wat knap joh dat je al zoveel bent afgevallen! Daar mag je echt wel behooooorlijk trots op zijn!

Hier gaat het weer eventjes iets minder. Gedoe op werk enzo en ik voel me blegh. Vanavond maar weer eens het zwembad induiken. Gelukkig niet aangekomen (naja 2 ons).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')