abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57946557
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Op 20 maart j.l. zocht TS iig nog een kamer, te Delft . Dat maakt de dikke vent these iets minder aannemelijk (maar niet uitgesloten natuurlijk, het blijft internet).

Delftsche PSC #62 Waarin Warrel druk bezig is met het..
Ja, toen snapte ik nog niets van de rechten waarop ik recht had Toen dacht ik dat ik er echt gewoon uit moest aangezien het zo in het contract stond.. Nu weet ik wel beter.
I will take the sun in my mouth
pi_57947588
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:22 schreef warrel het volgende:

[..]

Ja, toen snapte ik nog niets van de rechten waarop ik recht had Toen dacht ik dat ik er echt gewoon uit moest aangezien het zo in het contract stond.. Nu weet ik wel beter.
Ah ok, verhelderende reply. Heb je dat allemaal van ons fokkertjes geleerd?
  donderdag 10 april 2008 @ 01:45:18 #103
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57949147
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:20 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een geil wijf van 21, toch broertje?!
21 idd
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_57957273
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ah ok, verhelderende reply. Heb je dat allemaal van ons fokkertjes geleerd?
Ieder succesvol moment heb ik te danken aan fok, pfff, je moest eens weten. Ik kan niet op m'n eigen benen staan hoor
  donderdag 10 april 2008 @ 14:55:57 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57957994
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:14 schreef Pool het volgende:

[..]

Omdat we op fok! niet alleen precies zoals gevraagd de materieelrechtelijke regeltjes toepassen en daarna het topic op slot gooien. Als je alleen je rechtspositie uitgelegd wil hebben, dan zoek je maar een advocaat en zelfs die zal je wijzen op bepaalde te verwachten gevolgen in de sociale kring. Op een discussieforum krijg je nu eenmaal ook meningen te horen en bij meningen horen vraagpunten op het vlak van ethiek en moraal. Niemand beweert ook dat de maatschappelijke relatie of de moraal een rol spelen bij de wettelijke huurbescherming. Dat is (bij niet-hospitaverhuurders) nu eenmaal niet zo.

Maar dat TS materieelrechtelijk gelijk heeft, betekent niet automatisch dat het afdwingen van zo'n recht in alle omstandigheden objectief gezien moreel zuiver is. Naast wettelijke regels bestaan er in de samenleving ook sociale normen. Daar kun je op een forum als dit over discussiëren, maar wat de uitkomst van die ethische discussie ook is, aan het juridische gelijk van TS doet het uiteraard niets af.

Ik denk dat er wel een redelijke breed gedeelde sociale norm is dat je vriendschap niet al te licht moet misbruiken. Nu is TS inmiddels niet meer bevriend met de dochter, maar ik schat de kans redelijk hoog in dat ze juist zo voordelig woont, omdat ze op basis van die vriendschap binnen is gekomen. Voor mijzelf zou dat vermoedelijk een reden zijn om een dergelijk conflict iets oplossingsgerichter en iets minder strijdgericht te benaderen. Gewoon om mezelf geen eikel te vinden als ik 's avonds mijn ogen dicht doe.
Pool, ik wil je

Het is inderdaad soms ook een kwestie van redelijkheid. Was hij voorheen altijd redelijk tegen je? Vraagt hij een acceptabele huur? Op dat soort moreel kompas vaar ik altijd blind.

Ik hielp een meiske met haar Latijn in Utrecht. Toen ben ik naar Leiden verhuisd, maar ik wilde haar niet laten zitten zo vlak voor haar eindexamen. Vijftien euro per uur vroeg ik ervoor, dat is voor Latijn-bijles op eindexamenniveau ook echt helemaal niente, maar ik mocht haar graag en haar ouders hebben het niet breed. Ik vroeg nogal eens het drie-, vierdubbele in de Baricums en Doorns van deze wereld.
Enfin, ik op en neer, maar die boemel is nogal eens te laat. Nu wil het ook dat ik vaak in mijn eigen tijd nog een half uur of een uur langer met haar doorging, ik smste haar als ze schoolonderzoek had, enzovoorts. Dat meiske was dus helemaal gek op mij en ik op haar. Leuk kind. Dat ik haar soms belde als de trein weer eens stilstond bij Woerden vond ze dan ook niks erg, dan begon ze vast en bleef ik vervolgens gewoon een vol uur of langer.
Enter nieuwe vriendin van pa, zo'n SJD-tut. Die begon me te bellen. "Je bent wel vaak te laat. Eigenlijk zouden we daar korting voor moeten krijgen. Eigenlijk ben je dan in gebreke. Eigenlijk lever je dan niet wat je belooft. Eigenlijk zou je de trein een uur eerder moeten nemen. Ik heb met de ombudsman gebeld, en blabla. Ik heb ook met een advocaat gebeld, blabla."
Wat de neuk, mens.
Dat is dus níet het moment om er een jurist bij te halen.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:02:43 #106
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57958176
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:15 schreef warrel het volgende:

[..]

M'n breekijzer ligt al klaar
heb je vrienden uit de Balkan of het midden-oosten? Dat wil ook weleens helpen in tijden van nood.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57958179
De wet regelt niet zoveel over bijlesovereenkomsten. Dat ligt anders voor de huurovereenkomst.

Bovendien ben ik veel leuker dan Pool, maar goed.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_57958297
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:02 schreef Argento het volgende:
De wet regelt niet zoveel over bijlesovereenkomsten. Dat ligt anders voor de huurovereenkomst.

Laatste voyeur Floripas
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:11:01 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57958339
quote:
quote:
The jury's still out.

Maar ik vind dat jullie beiden gelijk hebben. Niet zozeer over morele eigendomsrechtenbladibla, dat kan me niks schelen. Koop breekt terecht geen huur, dus jij hebt hartstikke gelijk. Die maatschappelijke verontwaardiging doet er echt niet toe.
Aan de andere kant heeft Pool wel weer gelijk: als de huisbaas bijvoorbeeld eens een huilend meiske, vriendin van dochter, over de vloer heeft gehad die geen kamer kon vinden, en zei: "Nou, je mag wel bij mijn dochter wonen, hoor. Betaal je een beetje mee aan gas en licht, want je hebt schulden, en een klein beetje kale huur, voor hondervijftig euro zijn we klaar, geef ik je ook nog even een contractje voor je eigen bescherming", dan is dat niet heel slim van die man, maar hoef je juridisch niet op je strepen te gaan staan.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:11:44 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57958356
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Laatste voyeur Floripas

Ja, wat dacht je. Vergelijkende warenonderzoeken zijn één van de drijfveren achter onze consumenteneconomie.
pi_57958392
quote:

Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom of je het recht dat je hebt wel zou moeten uitoefenen. Daar spelen morele overwegingen een rol, geen juridische.
pi_57958425
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Pool, ik wil je

Het is inderdaad soms ook een kwestie van redelijkheid. Was hij voorheen altijd redelijk tegen je? Vraagt hij een acceptabele huur? Op dat soort moreel kompas vaar ik altijd blind.

Ik hielp een meiske met haar Latijn in Utrecht. Toen ben ik naar Leiden verhuisd, maar ik wilde haar niet laten zitten zo vlak voor haar eindexamen. Vijftien euro per uur vroeg ik ervoor, dat is voor Latijn-bijles op eindexamenniveau ook echt helemaal niente, maar ik mocht haar graag en haar ouders hebben het niet breed. Ik vroeg nogal eens het drie-, vierdubbele in de Baricums en Doorns van deze wereld.
Enfin, ik op en neer, maar die boemel is nogal eens te laat. Nu wil het ook dat ik vaak in mijn eigen tijd nog een half uur of een uur langer met haar doorging, ik smste haar als ze schoolonderzoek had, enzovoorts. Dat meiske was dus helemaal gek op mij en ik op haar. Leuk kind. Dat ik haar soms belde als de trein weer eens stilstond bij Woerden vond ze dan ook niks erg, dan begon ze vast en bleef ik vervolgens gewoon een vol uur of langer.
Enter nieuwe vriendin van pa, zo'n SJD-tut. Die begon me te bellen. "Je bent wel vaak te laat. Eigenlijk zouden we daar korting voor moeten krijgen. Eigenlijk ben je dan in gebreke. Eigenlijk lever je dan niet wat je belooft. Eigenlijk zou je de trein een uur eerder moeten nemen. Ik heb met de ombudsman gebeld, en blabla. Ik heb ook met een advocaat gebeld, blabla."
Wat de neuk, mens.
Dat is dus níet het moment om er een jurist bij te halen.
Ik heb zoiets ook min of meer gezegd alhier, krijg ik ook een zoentje
pi_57958453
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:20 schreef warrel het volgende:

[..]

Ieder succesvol moment heb ik te danken aan fok, pfff, je moest eens weten. Ik kan niet op m'n eigen benen staan hoor
Maar goed dat wij er dan zijn om je door de woelige wereld te loodsen
  donderdag 10 april 2008 @ 15:25:23 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57958645
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb zoiets ook min of meer gezegd alhier, krijg ik ook een zoentje
Ik heb jou al een link gegeven over fractals.

OT: het is dus de vraag op welke voet de verhoudingen stonden tot op het moment dat TS op heur bevallige 21-jarige strepen ging staan. Als die puur zakelijk waren, dan zou ik voor de Argento-route kiezen. Als die meer waren zoals ik schetste, dan zou ik die man een plezier doen en weggaan. Dat zou ik dus wel willen weten van TS.

Overigens is een huis verkopen met huurder natuurlijk erg ongunstig voor de prijs.

Edit:
*Voyeurt*
pi_57958661
Floripas, ik ben ook heel leuk hoor, ook al heb ik (nog) niets verstandigs gezegd in dit topic. Waar is de rij waarin ik kan aansluiten?
En verder ben ik ook van mening dat Pool hele verstandige dingen zegt, net als Diederik_Duck trouwens. Ik zou toch bijna bewondering krijgen voor die (ex-?) rechtenstudenten. En dat als keiharde beta. Het is wat.

Je hebt ook bij mij gekeken

[ Bericht 8% gewijzigd door 6L6 op 10-04-2008 15:36:51 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 15:32:54 #116
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_57958798
je hebt recht op teminste 5000 éé.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_57959538
Ok, kunnen we weer OT voordat we verder discussiëren over de door Floripas' bedachte fabeltjes. Ik weet namelijk niet waar jij het vandaan haalt dat ik huilend op zoek was naar een nieuwe kamer en dat ik maar 150 betaal.
pi_57959570
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb jou al een link gegeven over fractals.
Ok, dat is ook immer welkom
pi_57960023
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:11 schreef Floripas het volgende:
Aan de andere kant heeft Pool wel weer gelijk: als de huisbaas bijvoorbeeld eens een huilend meiske, vriendin van dochter, over de vloer heeft gehad die geen kamer kon vinden, en zei: "Nou, je mag wel bij mijn dochter wonen, hoor. Betaal je een beetje mee aan gas en licht, want je hebt schulden, en een klein beetje kale huur, voor hondervijftig euro zijn we klaar, geef ik je ook nog even een contractje voor je eigen bescherming", dan is dat niet heel slim van die man, maar hoef je juridisch niet op je strepen te gaan staan.
Ahum, dat vul jij helemaal zelf in.
Laat mij het ook eens invullen:

Die man koopt een huis voor zijn studerende dochter, maar wil niet zelf de volledige hypotheek opbrengen.
Hij vraagt aan zijn dochter om er een paar vriendinnen bij te nemen.
Lekker comfy! Nu heeft hij een huis dat huis zichzelf betaalt.

En als de dochter dan weer bij papa&mama komt wonen blijkt dat de vriendinnen wel zeer vereerd zijn dat ze de hypotheeklasten van papa op mogen hoesten, maar dat zij het toch anders zien.
Zij willen in de eerste plaats een dak boven hun hoofd, en ze zien zichzelf niet afwisselend als 'handige pinautomaten' of 'lastposten' afhankelijk van wanneer papa de overwaarde wil incasseren.

Want wat krijgen beide partijen als ze het zogenaamd vriendschappelijk oplossen:
Papa: 20.000 euro overwaarde.
Bewoners: Een enkeltje terug naar hun ouders (wel zelf betalen, en het huis leeg opleveren).

Ik kan me voorstellen dat papa dat wel 'vriendschappelijk' wil oplossen ja.

En voor dat soort situaties is de huurbescherming dus gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door mgerben op 10-04-2008 16:56:03 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 16:35:21 #120
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_57960081
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:31 schreef mgerben het volgende:

[..]

Die man koopt een huis voor zijn studerende dochter, maar wil niet zelf de volledige hypotheek opbrengen.

En als de dochter dan weer bij papa&mama komt wonen blijkt dat de vriendinnen hun hoogverheven taak om de hypotheeklasten van papa te drukken anders zien;
zij willen in de eerste plaats een dak boven hun hoofd, en ze zien zichzelf niet afwisselend als 'handige pinautomaten' of 'lastposten' afhankelijk van wat papa met dat huis wil doen.

Juistem,

Vooralsnog neemt hij het innen van de huur serieuzer dan een goede huisbaas zijn. Hij had ook kunnen voorstellen om samen met TS op zoek te gaan een constructieve oplossing waar beide partijen wat aan hebben.

Een onbeschoft mailtje sturen dat je kan opkrassen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 10 april 2008 @ 16:47:12 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57960334
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:04 schreef warrel het volgende:
Ok, kunnen we weer OT voordat we verder discussiëren over de door Floripas' bedachte fabeltjes. Ik weet namelijk niet waar jij het vandaan haalt dat ik huilend op zoek was naar een nieuwe kamer en dat ik maar 150 betaal.
Wat studeer jij? Zegt het irrealis-woordje "als" je iets?
  donderdag 10 april 2008 @ 16:51:50 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57960427
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:31 schreef mgerben het volgende:

[..]

En als de dochter dan weer bij papa&mama komt wonen blijkt dat de vriendinnen hun hoogverheven taak om de hypotheeklasten van papa te drukken anders zien;
zij willen in de eerste plaats een dak boven hun hoofd, en ze zien zichzelf niet afwisselend als 'handige pinautomaten' of 'lastposten' afhankelijk van wat papa met dat huis wil doen.

Ja hoor, dat kan ook.
Maar zowel voor jou als voor mij geldt: als TS geen tekst en uitleg wil geven blijft het bij speculeren.
pi_57960647
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:11 schreef Floripas het volgende:
Betaal je een beetje mee aan gas en licht, want je hebt schulden, en een klein beetje kale huur, voor hondervijftig euro zijn we klaar, geef ik je ook nog even een contractje voor je eigen bescherming", dan is dat niet heel slim van die man, maar hoef je juridisch niet op je strepen te gaan staan.
Ja, maar ik vind het op mijn beurt weer niet wenselijk om het gebruik van de rechten die de wetgever heeft gemeend aan de huurder toe te moeten kennen, ook nog ns aan een morele toets te onderwerpen. Dat leidt maar tot een curieus mengsel van recht, moraal en emotie waar werkelijk niemand wijzer van wordt.

Ik ben overigens leuker dan mn fobo doet vermoeden hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Argento op 10-04-2008 17:16:22 ]
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 10 april 2008 @ 17:06:53 #124
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57960760
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het op mijn beurt weer niet wenselijk om het gebruik de van rechten die de wetgever heeft gemeend aan de huurder toe te moeten kennen, ook nog ns aan een morele toets te onderwerpen. Dat leidt maar tot een curieus mengsel van recht, moraal en emotie waar werkelijk niemand wijzer van wordt.
Dat doet iedereen altijd. Billijkheid, geest van de wet, in den minne, redelijkheid, wat je ook wil zeggen als je je befje om hebt gehangen. Als mijn huisbaas, die mij ook wel eens heeft ontzien met de huur, de dag nadat zijn vrouw is overleden aan een hartstilstand niet direct reageert op een mailtje over een defect buitenlicht, dan ga ik niet piepen. Als mijn huisbaas echter constant met gezeur aan de lijn hangt en zich hard en zakelijk opstelt (en ik dus ook niks te maken heb met zijn privéleven), dan bel ik na een paar keer manen de huurraad of een advocaat. Zo gaat dat in het leven. Context, context, context!
quote:
Ik ben overigens leuker dan mn fobo doet vermoeden hoor.
Meer zien!
pi_57960863
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:04 schreef warrel het volgende:
Volkomen juist.

Maar het meeste is al gezegd.

• Laat weten dat je daar heel fijn woont.
  • Denk na over de hoogte van een oprotpremie. Wettelijk gezien bestaat een oprotpremie niet, maar het is een bedrag waarvoor jij van je wettelijke rechten afziet. Voor hoeveel ben jij bereid een andere kamer te zoeken? Kun je erachter komen voor hoeveel (minder) een huis met huurders verkoopt? Dat verschil gaat papa opstrijken voor jouw loyale vriendelijke vriendchapsactie van een vriend.
  • Bedenk hoeveel opzegtermijn je daarbij wilt hanteren. Bijvoorbeeld: x-duizend euro en over maximaal 6 maanden eruit.
  • Bedenk dat de woningmarkt op dit moment een beetje stagneert. Hoeveel huizen staan er in jouw buurt te koop? En hoe lang al? Ik weet niet zeker hoe dit invloed heeft op je situatie maar het is denkbaar dat papa wel wil verkopen, maar niet direct morgen een koper heeft.
  • Laat vooral vallen tegen de makelaar hoe het zit.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')