abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2008 @ 18:06:00 #51
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57893204
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, dûh. Rechtens is het allemaal zo klaar als een klontje. Maar ik wil TS ook behoeden voor een juridische pyrrhusoverwinnig, waarmee ze weliswaar lekker in haar kamertje mag blijven zitten, maar waarmee ze ook een tegenwerkende huisbaas heeft, een omgeving die er kwalijk over denkt (je weet hoe dat gaat) en waarbij het bij haar zelf misschien ook gaat knagen.
Daarbij komt dat het gewoon tijd en energie kost, wat misschien veel beter te besteden is aan de studie etc. Maargoed, dat is uiteraard aan haarzelf om daar over te beslissen
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 7 april 2008 @ 20:11:43 #52
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_57895913
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Daarbij komt dat het gewoon tijd en energie kost, wat misschien veel beter te besteden is aan de studie etc. Maargoed, dat is uiteraard aan haarzelf om daar over te beslissen
Tijd en energie?
1. Verhuurder zegt huur schriftelijk/ per e-mail of hoe dan ook op.
2. Huurder stuurt een briefje terug met daarin:

Beste verhuurde,

ik ga helaas niet met uw opzegging akkoord. Uw opzegging voldoet niet aan een van de wettelijke opzeggingsgronden. Dit hoeft uw plan uw pand te verkopen uiteraard niet in de weg te staan. Het huurcontract loopt dan gewoon door.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

TS

--------
Zo'n briefje kost je 5 minuten. Verder hoeft de TS geen enkele actie te ondernemen. Ik zou zelf persoonlijk wel het slot veranderen. Je weet maar nooit. Verder natuurlijk goed dit topic in de gaten houden.
keep up the good work!
  maandag 7 april 2008 @ 20:19:22 #53
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57896075
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:11 schreef krn176 het volgende:

[..]

Tijd en energie?
1. Verhuurder zegt huur schriftelijk/ per e-mail of hoe dan ook op.
2. Huurder stuurt een briefje terug met daarin:

Beste verhuurde,

ik ga helaas niet met uw opzegging akkoord. Uw opzegging voldoet niet aan een van de wettelijke opzeggingsgronden. Dit hoeft uw plan uw pand te verkopen uiteraard niet in de weg te staan. Het huurcontract loopt dan gewoon door.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

TS

--------
Zo'n briefje kost je 5 minuten. Verder hoeft de TS geen enkele actie te ondernemen. Ik zou zelf persoonlijk wel het slot veranderen. Je weet maar nooit. Verder natuurlijk goed dit topic in de gaten houden.
Nou ik zie die huisbaas er niet voor aan er zomaar mee akkoord te gaan. Die gaat flink lopen drammen en zeuren; dat bedoelde ik met tijd/energie.
pi_57896127
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, dûh. Rechtens is het allemaal zo klaar als een klontje. Maar ik wil TS ook behoeden voor een juridische pyrrhusoverwinnig, waarmee ze weliswaar lekker in haar kamertje mag blijven zitten, maar waarmee ze ook een tegenwerkende huisbaas heeft, een omgeving die er kwalijk over denkt (je weet hoe dat gaat) en waarbij het bij haar zelf misschien ook gaat knagen.
Maar is dat werkelijk relevant? Zo beschouwd is ieder huurconflict dat in het voordeel van de huurder wordt beslecht een pyrrusoverwinning. De verhuurder vordert niet zomaar ontruiming, Dan is de toon sowieso al gezet. Zelfde geldt voor de werknemer als de werkgever zijn ontslagaanvraag of ontbindingsverzoek niet gehonoreerd ziet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_57900203
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:23 schreef Argento het volgende:

[..]

Ach kom Diederik, jij weet heel goed dat bij de huur van woonruimte de huurder aanspraak heeft op keiharde wettelijke bepalingen. Jij weet dus ook dat de verhuurder, indien de huurder niet van plan is in te stemmen met ontbinding van de huurovereenkomst, zich met een ontruimingsvordering tot de rechter zal moeten wenden en dat de rechter slechts onder zeer beperkte, wettelijk vastgelegde omstandigheden die vordering zal toewijzen.

En wat betreft wat partijen over en weer bedoeld hebben, is het voor het recht slechts van belang dat partijen hebben bedoeld dat de ene partij de ander partij het gebruik over een bepaalde woonruimte te geven, dit tegen een periodieke vergoeding. Daarmee is sprake van een huurcontract en de toepasselijkheid van boek 7 BW voorzover dat over de huur (en meer specifiek de huur van woonruimte) gaat.

TS moet even kijken of één van de volgende omstandigheden van toepassing is. Zo niet, dan gewoon blijven zitten.

(dit is overigens artikel 7:274 BW)
[..]

Het gaat me er niet om hoe het hier juridisch zit, het gaat me er om dat TS zich moet afvragen of het het waard is in deze een vriendschap op het spel te zetten/afspraken met vrienden te schenden.Het schenden van afspraken met vrienden acht ik persoonlijk not done. Dat is alles.
pi_57900296
Allereerst: dankjewel voor alle artikelen en opzoekmoeite!

Ik ben nu van plan om een mailtje te gaan sturen;
Beste huisbaas, ik heb begrepen dat een huis gewoon verkocht kan worden, samen met de huurovereenkomst. Ik zou hier graag gebruik van willen maken en blijf dus ook liever in de Pootstraat wonen.
Met vriendelijke groet, Warrel

Wat vinden jullie ervan? Ik wil ietwat onwetend overkomen om zo ook de lieve vrede een beetje te bewaren, maar zo toch ook laten weten dat ik het er niet helemaal mee eens ben.
Suggesties/aanpassingen zijn welkom, ik ben van plan het morgenavond te mailen.
I will take the sun in my mouth
pi_57900339
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om hoe het hier juridisch zit, het gaat me er om dat TS zich moet afvragen of het het waard is in deze een vriendschap op het spel te zetten/afspraken met vrienden te schenden.Het schenden van afspraken met vrienden acht ik persoonlijk not done. Dat is alles.
Zoals in de OP staat, is de vriendschap met dat huisgenootje verwaterd vanaf het moment dat ik er woon. Sinds een vriendschap van 2 kanten moet komen, zie ik dit niet meer als een vriendschap. Ook in de OP; de huisbaas vind ik ook niet zo sympathiek na het 'opvoedende' mailtje..
pi_57900862
mocht je het voor mekaar krijgen dat je blijft zitten en vervolgens nieuwe huisgenoten zoeken:
ik zoek nog een kamer in delft voor komende twee a drie jaar! met ingang van ergens dit jaar..

ik heb een frituurpan
  maandag 7 april 2008 @ 23:57:26 #59
67464 m-kay
Halloooo!
pi_57901276
*tvp*

morgen even lezen
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
pi_57901524
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:14 schreef warrel het volgende:

Beste huisbaas, ik heb begrepen dat een huis gewoon verkocht kan worden, samen met de huurovereenkomst. Ik zou hier graag gebruik van willen maken en blijf dus ook liever in de Pootstraat wonen.

Wat vinden jullie ervan? Ik wil ietwat onwetend overkomen om zo ook de lieve vrede een beetje te bewaren, maar zo toch ook laten weten dat ik het er niet helemaal mee eens ben.
Ik zou schrijven:

Geachte heer, mevrouw (naam huisbaas),

Ik heb begrepen dat u de door mij gehuurde woonruimte te koop aanbiedt. Voor de volledigheid, maar wellicht volledig ten overvloede, wijs ik u erop dat de verkoop van de woning mijn huurrechten niet aantast. Anders gezegd: koop breekt geen huur.

Rest mij u succes te wensen met de verkoop van de woning.

Met vriendelijke groet

Warrel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_57901704
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zou schrijven:

Ik heb begrepen dat u de door mij gehuurde woonruimte te koop aanbiedt. Voor de volledigheid, maar wellicht volledig ten overvloede, wijs ik u erop dat de verkoop van de woning mijn huurrechten niet aantast. Anders gezegd: koop breekt geen huur.

Met vriendelijke groet

Warrel.
Zou ik ook zo doen.

Warrel, je kunt dit beter helder en correct stellen dan 'onwetend'. Dat zal alleen maar extra gezeur opleveren. Op deze manier weet de huisbaas ook meteen waar hij aan toe is.
pi_57901738
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:17 schreef warrel het volgende:

[..]

Zoals in de OP staat, is de vriendschap met dat huisgenootje verwaterd vanaf het moment dat ik er woon. Sinds een vriendschap van 2 kanten moet komen, zie ik dit niet meer als een vriendschap. Ook in de OP; de huisbaas vind ik ook niet zo sympathiek na het 'opvoedende' mailtje..
Nou ja, als er toch geen vriendschap meer is kun je het wel hard spelen zonder daar bang voor te zijn. En doe het dan zoals Argento adviseert, vriendelijk doch correct.
pi_57901838
quote:

niet mailen. aangetekend verzenden
bye
pi_57901981
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zou schrijven:

Met vriendelijke groet

Warrel.
Ik zou er aan toevoegen (ruim vooraf) in kennis gesteld te willen worden van bezichtigingen waarbij door potentiële kopers ook de door TS gehuurde ruimte betreden zal worden, zodat TS in de gelegenheid is op die momenten aanwezig te zijn.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 8 april 2008 @ 01:13:30 #65
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57902199
De huurbaas heeft het voor zijn dochter(s) gekocht en TS heeft daar ook een kamer gehuurd...

Degenen die het hier voor de huurbaas opnemen vergeten gemakshalve ook nog even dat hij zelf tot verhuur overgegaan is en dat was in naar alle waarschijnlijkheid in zijn eigen belang. Als de huurbaas goed in de slappe was had gezeten had hij nl nooit een kamer verhuurd aan TS en het huis puur en alleen voor zijn dochter(s) aangeschaft. Huurbaas wil wel de lusten maar niet de lasten.

Go TS!
Neerkomen wel!
pi_57903378
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou er aan toevoegen (ruim vooraf) in kennis gesteld te willen worden van bezichtigingen waarbij door potentiële kopers ook de door TS gehuurde ruimte betreden zal worden, zodat TS in de gelegenheid is op die momenten aanwezig te zijn.
Oh, dat is een goeie! Dat komt er nog in. Dankje!
Als ik niet binnen een X dagen een reactie krijg op de mail, stuur ik 'm als aangetekende brief. Maar ik wil het nog even aanzien hoe ze reageren als ik het zo doe.
pi_57903383
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 01:13 schreef Freeflyer het volgende:
Go TS!
pi_57904910
ga nou gewoon even naar´t juridisch loket en bel huurcommissie enzo dan weet je zeker hoe je d´r voor staat. En ja koop breekt GEEN huur, die andere zit dan aan je vast waarschijnlijk... BEL DE HUURCOMMISSIE!
pi_57906531
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:42 schreef warrel het volgende:
Oh, dat is een goeie! Dat komt er nog in. Dankje!
Als ik niet binnen een X dagen een reactie krijg op de mail, stuur ik 'm als aangetekende brief. Maar ik wil het nog even aanzien hoe ze reageren als ik het zo doe.
Goede brief zo
Ik zou hem per definitie ook nog aangetekend sturen. Heb je in ieder geval een bewijs dat hij de brief sowieso heeft gehad.
pi_57906945
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:18 schreef Locusta het volgende:

[..]

Goede brief zo
Ik zou hem per definitie ook nog aangetekend sturen. Heb je in ieder geval een bewijs dat hij de brief sowieso heeft gehad.
Ja, dat weet ik. Maar dat kan ik ook altijd nog achteraf doen. Ik laat het even van de reactie afhangen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:49:10 #71
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57907049
gelijk doen.

en per email en aangetekend en als je ook nog een faxnummer hebt van hem ook per fax.
niet eerst het ene en dan het andere.

je moet anders steeds de datum aanpassen terwijl de inhoud verder niet veranderd.
Neerkomen wel!
pi_57908067
Een mailtje volstaat hoor. Desnoods met ontvangst- en leesmelding. Het briefje is geen juridische noodzaak. Ook zonder briefje kan ze zich immers op huurbescherming beroepen. Het is slechts ter info en dat kun je in de vroege stadia van een geschil maar beter niet direct al te formeel doen.
pi_57908482
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:43 schreef Argento het volgende:
Een mailtje volstaat hoor. Desnoods met ontvangst- en leesmelding.
<verhuurder@iets.nl> (relayed to non-DSN-aware mailer)
<verhuurder@iets.nl>... relayed; expect no further notifications

En <verhuurder> klikt bij de vraag om leesbevestiging op 'nee'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57909257
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:08 schreef r_one het volgende:
En <verhuurder> klikt bij de vraag om leesbevestiging op 'nee'.
Nou ja, dan leest hij hem lekker niet. Het gaat om de ontvangst (3:37 lid 3 uit mn hoofd). Bovendien is dat in dit verband totaal irrelevant omdat het mailtje (of aangetekend schrijven zo u wilt) geen rechtshandeling inhoudt. Van de ontvangst van het bericht door de verhuurder gaan immers geen (voor TS noodzakelijke) rechtsgevolgen uit, die niet zouden intreden als ze het bericht niet zou versturen. Het is geen aansprakelijkstelling, ingebrekestelling, stuiting van de verjaring of whatever. Het is gewoon een vriendelijke maar zakelijke kennisgeving.
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:02:49 #75
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_57913733
Warrel,

post hier eens de nieuwste versie van je brief die je vanavond wilt gaan mailen?
De versie van Argento lijkt mij erg goed.

En niet vergeten: de cilinder van het slot van je kamer veranderen. Dan kan de huisbaas in ieder geval je kamer niet meer in. Je schroeft je kamerslot los en vervangt de cilinder die hierin zit (het deel waar de sleutel ingaat). Zo'n cilinder kost niet zo veel.

Voor je het weet zijn er spullen weg, zie een ander soortgelijk topic "huisgenote wilt schadeclaim

Persoonlijk heb ik namelijk ook e.e.a. meegemaakt met mijn voormalige huisbaas. Toen had ik hem OOK (net als jij) een briefje gestuurd dat hij niet zonder mijn toestemming mijn kamer mocht betreden. Later kwam ik erachter dat hij zich van mijn brief niets heeft aangetrokken omdat hij toch weer mijn kamer had betreden. Toen het slot vervangen en dit per e-mail aan hem kenbaar gemaakt dat hij mijn vorige mail blijkbaar niet goed begrepen had.
keep up the good work!
pi_57914795
Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt, na overleg ben ik zelf op zoek gegaan naar een andere kamer in dezelfde wijk. Ik vond er vrij snel één, maar deze kamer was duurder, mijn oude huisbaas heeft het verschil in huur voor de verwachte duur van mijn studie aangevuld en de verhuiskosten betaald (al met al een aardig bedrag).

Ik heb mezelf dus laten uitkopen, mede omdat het pand voor de oude huisbaas een stuk meer zal opleveren als het zonder studenten wordt verkocht en ik uiteindelijk zelf ook het meest gebaat was bij een (fijne) woonomgeving.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_57915404
Lees eventueel ook Verhuurder zegt "oprotten binnen een maand." en Executieverkoop met onderhuur... eens. Niet helemaal de zelfde omstandigheden en zo, maar daar staat ook veel informatie in.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 9 april 2008 @ 00:02:08 #78
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_57924451
Wat Etoile zegt kan natuurlijk ook.
Een paar dingen waar je dan aan moet denken:
-je nieuwe kamer moet minimaal even ruim zijn als de vorige kamer en dezelfde of betere woonomstandigheden bieden.
-de (meer)kosten vanwege de hogere huur van je nieuwe kamer komen voor rekening van je verhuurder voor de verwachte duur van je studie
-een fikse verhuiskostenvergoeding. Je nieuwe kamer moet opnieuw worden ingericht, je moet dagen vrij nemen van je werk en er veel tijd en geld in investeren aan onvoorziene uitgaven. Minimaal ¤ 5000,- is een bedrag waar ik aan zou denken.

Verder stel het huis zou zonder huurders ¤ 300.000,- opleveren voor je huisbaas. Een huis verkopen met huurders erin verlaagt de verkoopprijs enorm, ik schat toch al gauw dat dit een 20-30% lagere verkoopprijs voor je verhuurder met zich meebrengt en dat hij blij mag zijn als hij dan ¤ 200.000,- voor het huis vangt.

In dat opzicht is ¤ 10.000,- om jou met alle bovenstaande zaken te helpen natuurlijk een schijntje!
keep up the good work!
  woensdag 9 april 2008 @ 00:11:02 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57924667
Een oprotpremie is een alleszins redelijk alternatief voor het juridische gemiep dat dit ongetwijfeld zou opleveren. Doe een voorstel. 2000 euro is redelijk, denk ik.
  woensdag 9 april 2008 @ 00:19:18 #80
67464 m-kay
Halloooo!
pi_57924873
quote:

Zo te zien is juridisch gezien hier het meeste al correct genoemd door mgerben. Mocht je je echt willen gaan verzetten tegen het (inderdaad niet rechtsgeldige) contract, dan zou ik inderdaad een aangetekende brief sturen zoals hierboven beschreven. Ga daarin echter niet teveel met het wetboek zwaaien...misschien is de soep heel niet zo heet als hij opgediend wordt. Professioneel en netjes blijven is een andere vereiste, al was het maar om aan te tonen dat e.e.a. ook zo bedoeld is. Zie het verder als een zakelijke aangelegenheid, dus blijf netjes en ga niet op de man spelen.

Succes warrel!
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
pi_57925038
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:19 schreef m-kay het volgende:

[..]

Zo te zien is juridisch gezien hier het meeste al correct genoemd door mgerben. Mocht je je echt willen gaan verzetten tegen het (inderdaad niet rechtsgeldige) contract, dan zou ik inderdaad een aangetekende brief sturen zoals hierboven beschreven. Ga daarin echter niet teveel met het wetboek zwaaien...misschien is de soep heel niet zo heet als hij opgediend wordt. Professioneel en netjes blijven is een andere vereiste, al was het maar om aan te tonen dat e.e.a. ook zo bedoeld is. Zie het verder als een zakelijke aangelegenheid, dus blijf netjes en ga niet op de man spelen.

Succes warrel!
Een kleine correctie: tegen een dergelijk contract hoef je je niet te verzetten, je kunt gewoon blijven zitten. De wederpartij moet stappen zetten, en pas dan kun je gaan anticiperen.
  woensdag 9 april 2008 @ 00:32:40 #82
67464 m-kay
Halloooo!
pi_57925104
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een kleine correctie: tegen een dergelijk contract hoef je je niet te verzetten, je kunt gewoon blijven zitten. De wederpartij moet stappen zetten, en pas dan kun je gaan anticiperen.
Snap ik, een betere term was 'informeren' geweest. .
pi_57925444
ff volgen
pi_57925821
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Én toen had je ineens te maken met een huurbaas die tot op 't randje van zijn mogelijkheden gaat treiteren, verbouwen etc...
pi_57934290
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:56 schreef ed_reeb het volgende:
het is natuurlijk zo dat je allerlei rechten hebt als huurder, maar ik snap zo'n man ook wel als ie een huis koopt voor zijn dochters om in te wonen tijdens hun studie en dat daar dan wat vrienden of vriendinnen ook tijdelijk bij kunnen wonen om de kosten te dekken... en dan tegen de tijd dat ze het niet meer nodig hebben krijgt ie allelei gedoe van die "vrienden" van zijn dochters over zich heen die eigenlijk helemaal niet zo'n goed vrienden bleken toen het erop aan kwam dat ze hte huis langzaam eens moesten gaan verlaten. En ineens zit die man met allerlei gedonder.

Dus ergens denk ik dat je in je recht staat, maar ik denk ook dit je dit wel aan had kunnen zien komen omdat ie toch in het contract duidelijk heeft gemaakt dat ie het huis wil verkopen als ie het niet meer voor zijn dochters nodig heeft. Ik denk dat die huisbaas die jij zo onredelijk noemt het gevoel heeft dat m een loer wordt gedraaid. Hij probeert het kort en bondig af te wikkelen volgens de condities die hij voorheen heeft gesteld en jij begint te zeiken over rechtsgeldigheid en dat je een mailtje niet goed genoeg vindt. Als je als vriend van een van de dochters daar in huis bent komen wonen zou ik me ook kunnen voorstellen dat je na verloop van tijd ook zo redelijk kan zijn en indien wenselijk iets anders gaat zoeken.

Bovendien vind ik de meeste voorvallen niet echt verschrikkelijk onredelijk van die huisbaas. Dat is gewoon een particulier die voor zijn dochters een woonruimte heefte verzorgd tijdens hun studie en die waarschijnlijk wel wat beters te doen heeft dan het geziek aanhoren van een bewoner die overal rechtsgeldigheid en wetsartikelen bij haalt.

Wellicht sta je in je recht, maar zoals ik de hele situatie bezie vind ik dat jij een wat redelijker positie moet kiezen en maar eens iets anders moet gaan zoeken zonder je verhuurder te vervelen.
pi_57934385
AAAAAHHHHHH
Ik heb ze gemaild :
Woensdag 9 april 2008, Delft
Geachte heer, mevrouw de Huisbaas,

Ik heb begrepen dat een huis gewoon verkocht kan worden, waarbij de huidige huurovereenkomst overgaat op de nieuwe eigenaar. Ik zou hier gebruik van willen maken en blijf dus ook graag op (straatnaam, nr) wonen. Over de bezichtigingen van potentiële kopers of de makelaar zou ik graag ruim vooraf in kennis worden gesteld, ik wil op dat moment ook aanwezig zijn.

Met vriendelijke groet, Warreltje

Ben benieuwd hoe ze reageren
pi_57934410
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:17 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

pi_57934633
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:23 schreef Argento het volgende:

[..]

pi_57936038
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:33 schreef warrel het volgende:

[..]

Het is niet u vraagt, wij draaien. De raadsman dient de client ook vragen te stellen die client niet direct waardeert als de casus daar om vraagt.
pi_57936331
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is niet u vraagt, wij draaien. De raadsman dient de client ook vragen te stellen die client niet direct waardeert als de casus daar om vraagt.
Weet ik, maar advies in mijn voordeel wordt toch wel heel erg gewaardeerd. Zeker omdat ik weet dat ik in m'n recht sta maar er toch niet genoeg van weet, enzulks
En de post die door Den_Haag weer wordt gequote, heb ik niks aan. Een huisbaas is een huisbaas voor mij, en niets meer. Punt.
pi_57937992
Het gaat erom dat je je voor doet als een dom blondje terwijl je duidelijk weet waar het om gaat. Bij aanvang wist je al hoe alles ervoor stond, echter deed je je toen al blond voor terwijl je aan je huurrechten dacht.

Ja, je hebt gelijk. De manier waarop je communiceert en je gelijk wilt halen doet echter het bloed onder de nagel vandaan halen.

Have fun.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:25:26 #92
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57938141
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:17 schreef Brad het volgende:
Het gaat erom dat je je voor doet als een dom blondje terwijl je duidelijk weet waar het om gaat. Bij aanvang wist je al hoe alles ervoor stond, echter deed je je toen al blond voor terwijl je aan je huurrechten dacht.
Zoals zo vaak op internet, is TS waarschijnlijk een dikke vent van 48 jaar, wiens moeder hem nu uit huis wil schoppen omdat hij wéér de geiser heeft stukgemaakt. Maarja, zoiets vertel je niet op fok! natuurlijk.
pi_57938279
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:17 schreef Brad het volgende:

Ja, je hebt gelijk. De manier waarop je communiceert en je gelijk wilt halen doet echter het bloed onder de nagel vandaan halen.

Have fun.
Wat is nu het probleem? De wetgever heeft het nodig gevonden de huurder van woonruimte een ruime bescherming te bieden. Zoals de wetgever dat op wel meer terreinen doet (consumenten, werknemers etc.). Nu hebben we te maken met een huurder die van die bescherming gebruik wil, kan en vooral mag maken en dan gaat daar alsnog ongevraagd een morele toets overheen. Waarom?

De maatschappelijke relatie tussen huurder en verhuurder is voor de toepassing van huurbescherming totaal irrelevant. Ik snap dus niet waarom we het daar uberhaupt over zouden moeten hebben.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:36:39 #94
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57938308
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Zoals zo vaak op internet, is TS waarschijnlijk een dikke vent van 48 jaar, wiens moeder hem nu uit huis wil schoppen omdat hij wéér de geiser heeft stukgemaakt. Maarja, zoiets vertel je niet op fok! natuurlijk.
Ik kan bevestigen van niet

pi_57938352
quote:

[..]

Op 20 maart j.l. zocht TS iig nog een kamer, te Delft . Dat maakt de dikke vent these iets minder aannemelijk (maar niet uitgesloten natuurlijk, het blijft internet).

Delftsche PSC #62 Waarin Warrel druk bezig is met het..
pi_57942780
Benieuwd hoe het gaat aflopen.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:14:29 #97
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57943236
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat is nu het probleem? De wetgever heeft het nodig gevonden de huurder van woonruimte een ruime bescherming te bieden. Zoals de wetgever dat op wel meer terreinen doet (consumenten, werknemers etc.). Nu hebben we te maken met een huurder die van die bescherming gebruik wil, kan en vooral mag maken en dan gaat daar alsnog ongevraagd een morele toets overheen. Waarom?

De maatschappelijke relatie tussen huurder en verhuurder is voor de toepassing van huurbescherming totaal irrelevant. Ik snap dus niet waarom we het daar uberhaupt over zouden moeten hebben.
Omdat we op fok! niet alleen precies zoals gevraagd de materieelrechtelijke regeltjes toepassen en daarna het topic op slot gooien. Als je alleen je rechtspositie uitgelegd wil hebben, dan zoek je maar een advocaat en zelfs die zal je wijzen op bepaalde te verwachten gevolgen in de sociale kring. Op een discussieforum krijg je nu eenmaal ook meningen te horen en bij meningen horen vraagpunten op het vlak van ethiek en moraal. Niemand beweert ook dat de maatschappelijke relatie of de moraal een rol spelen bij de wettelijke huurbescherming. Dat is (bij niet-hospitaverhuurders) nu eenmaal niet zo.

Maar dat TS materieelrechtelijk gelijk heeft, betekent niet automatisch dat het afdwingen van zo'n recht in alle omstandigheden objectief gezien moreel zuiver is. Naast wettelijke regels bestaan er in de samenleving ook sociale normen. Daar kun je op een forum als dit over discussiëren, maar wat de uitkomst van die ethische discussie ook is, aan het juridische gelijk van TS doet het uiteraard niets af.

Ik denk dat er wel een redelijke breed gedeelde sociale norm is dat je vriendschap niet al te licht moet misbruiken. Nu is TS inmiddels niet meer bevriend met de dochter, maar ik schat de kans redelijk hoog in dat ze juist zo voordelig woont, omdat ze op basis van die vriendschap binnen is gekomen. Voor mijzelf zou dat vermoedelijk een reden zijn om een dergelijk conflict iets oplossingsgerichter en iets minder strijdgericht te benaderen. Gewoon om mezelf geen eikel te vinden als ik 's avonds mijn ogen dicht doe.
  woensdag 9 april 2008 @ 22:11:43 #98
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57944672
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat zijn er veel van die topics op het moment...
Huisbazen zijn het ergste soort mensen dat op deze aardbol rondloopt. Als ik de geschiedenis kon herschrijven wist ik wel wie ik op de treinen had gezet.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_57946502
quote:

[..]

Whehehehe! Enne, ik was niet blond toen ik het contract tekende, ik was blind van euforie dat ik eindelijk in m'n droomhuisje kon trekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door warrel op 10-04-2008 15:12:11 ]
pi_57946524
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:36 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik kan bevestigen van niet

Ik ben inderdaad een geil wijf van 21, toch broertje?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')