Dat bedoelde ik met sleur. Dus mag je het woord sleur in mijn vorige bericht vervangen door het bovenstaande.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:38 schreef HunterPrior het volgende:
Iedereen bedankt voor de hulpvaardige replys, maar nogmaals: ik heb het niet over sleur. Ik heb het niet over herhalende patronen.
Ik heb het erover dat alles minder intens wordt. Dus ook nieuwe dingen/ervaringen/activiteiten/etc etc.
Zo waar!quote:Op maandag 7 april 2008 16:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, om Joep van't H te citeren, hier een slappe lul daar een slappe lul.
Reizen alleen is niet bepaald een wondermedicijn als je niet uit je doppen kijkt. Als je naar je werk gaat, hoeveel zie je eigenlijk onderweg? Zie je het als de eerste kersenbloemsems beginnen te komen bijvoorbeeld? Als je langs een jasmijn komt, merk je het? Neem je even 10 seconden om er aan te ruiken zodat je de volgende paar 100 meter met die geur in je neus loopt? Als je nu steeds meer 'vervlakt' zul je dat hier moeten oplossen.
Ik herken het wel, hoort denk ik bij ouder worden...quote:Op zondag 6 april 2008 23:12 schreef HunterPrior het volgende:
Het leven.. liefde.. je familie, met je beste maten op een verjaardagsfeestje met al die bier en lallen, de stress, je studentenleven, de kleine dingen in het leven, je hond, mensen en hun emoties. Dat allemaal raakt mij steeds minder. Alsof het leven 'vlakker' lijkt te worden. Het 'nieuwe' is er vanaf. Het intense is er wel uit.
Gewoon, het leven is voor mij 'vlakker' geworden..
Herkent iemand dit? Is dit tijdelijk? Of hoort dit bij het ouder worden? Kan iemand mij begrijpen?
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik herken het wel, hoort denk ik bij ouder worden...
Vooral dit gaat veel mensen parten spelen.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
en je lelijke vadsige stinkwijf met d'r afgeknipte haar,
Kan deze reactie niet als standaard worden ingesteld voor het meerendeel van de R&P-topics?quote:Op maandag 7 april 2008 00:07 schreef Re het volgende:
ik heb het idee dat je gewoon een schop onder je hol moet hebben en je je niet zo moet aanstellen...
Er komt snot uit mn neus, ik hoest en nies en wil eigenlijk de hele dag in bed liggen. Ik ben dus duidelijk depressief.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:18 schreef Nee het volgende:
Tegenwoordig worden alle negatieve gevoelens toegeschreven aan een depressie, lekker makkelijk.
Ga lekker bier aanbiddenquote:
Wees blij met wat je hebt, beter hebben, dan moeten missen.quote:Op maandag 7 april 2008 00:10 schreef HunterPrior het volgende:
[..]
Ach, ik mag toch best het maximale van m'n eigen eenmalige leven eisen, niet?
Het gaat niet over dezelfde dingen. Nogmaals: zelfs van totaal nieuwe dingen weten mij niet echt te raken qua intensiteit.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:48 schreef cablegunmaster het volgende:
@ TS
DOE EENS IETS ANDERS >.<
denk eens na wat is er wat ik wil veranderen?
Waardoor is mn leven zo vlak ?
als ik hier moet kijken is dit topic een verbastering van ik heb mn vriendin niet meer, dus ik weet het ff niet.
het mag mss niet zo zijn maar alles wat je doet is een herhaling van handelingen.
er tussenuitgaan is een goeie stap zoek nieuwe hobby's interessante dingen? bezoek eens een concert? van een band die je leuk vind ontmoet nieuwe mensen. Ga met ANDERE dingen bezig dan je VOORHEEN bezig was.
probeer een andere kledingstyle? probeer iets fris iets vernieuwendsander voedsel? een nieuw receptenboekje?
het punt is de herhaling de sleur van je leven maakt je down.
als je zelf niks aan doet om je dag in te vullen door te kijken en rond te kijken wat er gaande in de stad of bioscoop /theater gebeurt er ook niks.
zoek een vriendin! , iemand die je leuk vindiemand die dezelfde interesse's heeft.
waar? Uitgaansgelegenheden,
ga op bezoek bij familie? mensen die je een tijdje niet meer hebt gezien
bezoek je vrienden? vraag hun om advies om leuke nieuwe dingen
het komt eropneer dat je toe bent aan iets nieuws en de herhaling je in een neerwaartse spiraal brengt.
Ik ben zelfs religieus. En zelfs dat weet mij steeds minder te raken.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:40 schreef Burakius het volgende:
Zijn ook allemaal oppervlakkige dingen die je opnoemt. Logisch.
quote:Op donderdag 10 april 2008 00:50 schreef frenkck het volgende:
Dat advies van: wees blij met wat je hebt is ook zo standaard burgerlul antwoord man, kom op je mag best wat eisen van je leven vind ik. Het optimale eruit halen is het mooiste natuurlijk.
Hmmz, daar zit wel wat in. Thnx.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:53 schreef Brizo het volgende:
Als je ergens de emotionele connectie met je omgeving aan het kwijtraken bent moet je die weer opnieuw aanmaken. praten is dus belangrijk. En niet alleen de oppervlakkige praatjes, maar ook persoonlijkere zaken, zoals dit probleem dus.
quote:Op donderdag 10 april 2008 00:56 schreef HunterPrior het volgende:
[..]
Het gaat niet over dezelfde dingen. Nogmaals: zelfs van totaal nieuwe dingen weten mij niet echt te raken qua intensiteit.
Ik doe aan fitness en hardlopen (10 km iedere week). Ja, ik ben er daarna kapot van.quote:Op donderdag 10 april 2008 01:13 schreef Brizo het volgende:
Ik denk dat het vrij zinloos is om met een ongelukkig/afgezwakt gevoel iets indrukwekkends te gaan doen, want ook dat is dan een slap aftreksel, en dan voelt hij zich achteraf alleen maar nog afgevlakter, omdat zelfs dat hem niet raakt.
Sport je trouwes, ts? bij mij helpt het om me af en toe helemaal kapot te trainen. Je hoofd word er leeg van, en je zoekt de grens op van je lichaam.
quote:Op donderdag 10 april 2008 00:56 schreef Ringo het volgende:
Het lot van de burgerman. Koop een huis, neem een wijf, hang je op.
Dank je, maar het gaat niet om nieuwe dingen. Die onderneem ik genoeg. Daar ging het mij niet om. Het gaat om de intensiteit ervan...quote:Op donderdag 10 april 2008 11:28 schreef Tristessa het volgende:
Maar goed even serieus: er zijn genoeg deuren die je kunt openen die je iets nieuws zullen brengen. Je moet alleen wel de moeite willen nemen die deuren te willen tegenkomen en daarna kijkhard in te willen trappen! Met andere woorden, ga dingen doen, onderneem nieuwe dingen en je zult vanzelf merken dat er nieuwe mogelijkheden komen. Dit zal echter niet lukken wanneer je ergens vastgeroest blijft zitten en niets nieuws wil gaan doen. En daar komt ook nog bij: het leven is niet altijd één grote piekervaring; er zijn ook wel eens dalen.
dacht ik ook aan.quote:
Nog beter; Zin in wat spanning en sensatie in je leven?quote:
Toch is dat een minder slecht idee dan het op het eerste gezicht lijktquote:
Krijg zelf een dikke lul en maak eens echt iets mee loezerquote:Op donderdag 10 april 2008 00:50 schreef frenkck het volgende:
Dat advies van: wees blij met wat je hebt is ook zo standaard burgerlul antwoord man, kom op je mag best wat eisen van je leven vind ik. Het optimale eruit halen is het mooiste natuurlijk.
Ga boeken lezen, er is nog zooooooooooveel wijsheid te ontdekken!quote:Op donderdag 10 april 2008 00:56 schreef HunterPrior het volgende:
[..]
Ik ben zelfs religieus. En zelfs dat weet mij steeds minder te raken.
Ja. Ik vind het ook een beetje down klinken, beetje levenslusteloos.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:06 schreef Brizo het volgende:
Mensen, TS is niet opzoek naar nieuwe dingen, alleen opzoek naar een antwoord op de vraag waarom hij niet meer geniet van zijn leventje nu. Dat betekend dattie inderdaad weet dat hij blij moet zijn met wat hij heeft.
Vraag eens aan een paar goede vrienden/familie wanneer die je voor het laatst echt gelukkig hebben gezien, en of ze uberhaupt iets door hebben van hoe jij je voelt?
En er zijn natuurlijk ook gewoon downs nodig om de ups in je leven te kunnen voelen... misschien is dit zo'n down moment
Wat had je gedaan?quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:41 schreef Knoekie het volgende:
Dat gevoel had ik ook in mindere mate, ik heb er alleen iets drastisch aan gedaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |