Laat ze maar eens bewijzen dat ik niet 2 stekkers heb, waarom zou ik mn Europese meenemen naar de VS, waar dat ding niet in het stopcontact past... Kan m ook gewoon in Engeland hebben gekocht.quote:Heeft u niks aan te geven Nee, die laptop hadden ze al bij vertrek uit Nederland. Maar waarom hangt er dan nog zo'n Amerikaanse stekker aan
labels van de kleding halen en eventueel alvast dragen does the trickquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:50 schreef thaWarhead het volgende:
Je mag 450 euro aan spullen meenemen toch? Das 716 dollar tegenwoordig.
Trouwens, een artikel quoten dat 4 jaar oud is gaat ook wat ver.
[..]
Laat ze maar eens bewijzen dat ik niet 2 stekkers heb, waarom zou ik mn Europese meenemen naar de VS, waar dat ding niet in het stopcontact past... Kan m ook gewoon in Engeland hebben gekocht.
edit: Shit, nog steeds maar 175... 278 dollar dus. Nou ja, ga toch vooral kleding halen, kunnen ze al helemaal nooit bewijzen.
Doe ook maar een onderbroekquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:38 schreef thaWarhead het volgende:
Ga sowieso bijna alles al dragen, neem zelf alleen mee wat ik aanheb tijdens de vlucht en een t-shirt voor de dag erop.
Het ging om de kleuren van de bagagelabels, en dat verhaal gaat nog steeds op, zelfs al is het 2008.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:50 schreef thaWarhead het volgende:
Trouwens, een artikel quoten dat 4 jaar oud is gaat ook wat ver.
Lastig. Met een beetje ongeluk val je met je andere kleur labels dus juist enorm op als je de enige bent op de vlucht die overstapt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:39 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Passagiers die van verre bestemmingen komen, maar die via Brussel of Parijs reizen, vaak ook via Hamburg, en dan tussen de reizigers uit de EU door de douane proberen te glippen. "Wij zien deze overstappers al van verre aankomen", lacht Mol. "We zien het aan de kleur van de bagagelabels. Die pikken we er zo uit.
Maar wat als je een koopbevestiging van ebay bij je hebt? Dus hypothetisch een Iphone die je koopt (zonder te betalen uiteraard) via Ebay van iemand uit Amerika. Dan krijg je van Ebay altijd een koopbevestiging. Als je die dan gaat uitdraaien, is dat dan ook een bewijs?quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:22 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Het ging om de kleuren van de bagagelabels, en dat verhaal gaat nog steeds op, zelfs al is het 2008.
Overigens kan de douane bij elektronica gewoon aan het serienummer zien waar het apparaat verkocht is en dan is het aan jou te bewijzen dat je geen invoerrechten meer hoeft te betalen. Dus je mag de douane alsnog een bonnetje laten zien binnen een x-aantal dagen na terugkeer.
Ik was iets van 500pp kwijtquote:Op woensdag 23 april 2008 13:47 schreef SnuggLe het volgende:
Ik zit even te zoeken wat een vliegreis zo ongeveer kost.
Klopt het dat je met alles erop en eraan rond de 450 euro pp kwijt bent voor een retour?
dat zou goed kunnen jaquote:Op woensdag 23 april 2008 13:47 schreef SnuggLe het volgende:
Ik zit even te zoeken wat een vliegreis zo ongeveer kost.
Klopt het dat je met alles erop en eraan rond de 450 euro pp kwijt bent voor een retour?
Die kun/moet je toch ter plekke dan afhalen met een voucher?quote:Op donderdag 24 april 2008 11:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
vraagje over die New York pass, als je die online besteld, hoe lang is ie dan onderweg?
Printje in je e-mail en dan afhalen bij planet hollywoodquote:Op donderdag 24 april 2008 11:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
vraagje over die New York pass, als je die online besteld, hoe lang is ie dan onderweg?
Heb in diverse reviews en gebruikerservaringen gelezen, dat deze pass niet echt rendabel is.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:31 schreef Mike het volgende:
Daarnaast zou ik een keer een film gaan kijken met al dat Amerikaanse publiek...een compleet andere ervaring dan hier in NL.![]()
Heb hem gehad en je moet wel veel doen om het rendabel te maken. op een moment hadden wij geen zin meer en we moesten nog 1 attracitie zien om echt te kunnen genieten van de korting.quote:Op donderdag 24 april 2008 12:13 schreef LENUS het volgende:
[..]
Heb in diverse reviews en gebruikerservaringen gelezen, dat deze pass niet echt rendabel is.
Onzin. Ik ben zelf dagelijks bezig met die labelprinters (BTP in jargon), en 90% van de labels zijn groen. Er zijn wat aziatische maatschappijen die blauwe rollen gebruiken en misschien nog een enkeling een andere kleur, maar het is van een afstandje onmogelijk om te zien waar je vandaan komt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:22 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Het ging om de kleuren van de bagagelabels, en dat verhaal gaat nog steeds op, zelfs al is het 2008.
gewoon even nu met je cc via ticketmaster.com een ticket kopen. as woensdag moeten ze tegen de detroit tigers, kaartjes al vanaf 14$+toeslagenquote:Op vrijdag 25 april 2008 20:23 schreef Professional het volgende:
He Denthemen, die tickets vantevoren geboekt?
Ik ga komende dinsdag en ik wil naar een Yankees game.
In elke grotere straat staan van die karretjes waar mensen broodjes verkopen. Croissantjes, bagels, donuts, chocoladebroodjes, you name it. Heerlijk vers en goed te betalen. En als het dan lekker weer is, opeten in Central Park.quote:Op zondag 27 april 2008 13:15 schreef joupee het volgende:
nog 3 nachtjes slapen en dan is het voor mij zover, New York, here I come![]()
Logeer tot en met zondag in het Bedford hotelHeeft er iemand misschien wat meer informatie over donuts en bagels (of broodjes in het algemeen), waar je die het best kan halen e.d.?
Een uur kan krap zijn, maar volgens mij is Zurich een betrekkelijk klein vliegveld dat het mogelijk moet zijn. Bij vertraging vanuit Schiphol ben je waarschijnlijk wel de pineut. Koffers worden eigenlijk altijd doorgelabeld naar de eindbestemming.quote:Op maandag 28 april 2008 14:04 schreef nickybol het volgende:
Ik vlieg vanaf Amsterdam met Swiss naar Boston via Zurich. In Zurich heb ik een uurtje overstaptijd. Is dit genoeg en wordt mijn bagage automatisch op het vliegtuig naar Boston gezet in Zurich?
Is het niet zo dat als je zo'n adapter van 100-240 V hebt, dat ie 't overal doet?quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:12 schreef joupee het volgende:
Ik bedacht me gister dat het voltage in Amerika anders is (110 V) en moet nu nog op zoek naar zo'n wereldstekker.. Weet iemand waar ik die kan vinden en of je een verlengsnoer op een wereldstekker kan aansluiten?
't is niet alleen zo dat het voltage anders is, ook de stekker is anders. Je hebt dus een verloop- of wereldstekker nodig.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je zo'n adapter van 100-240 V hebt, dat ie 't overal doet?
quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
't is niet alleen zo dat het voltage anders is, ook de stekker is anders. Je hebt dus een verloop- of wereldstekker nodig.
Heb zo'n ding nu, dus zou geen probleem meer moeten zijnquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
't is niet alleen zo dat het voltage anders is, ook de stekker is anders. Je hebt dus een verloop- of wereldstekker nodig.
Met deze vraag zit ik ook, dus je hoeft alleen maar een verloop stuk te kopen en alle apparaten zouden het moeten doen? Ligt het niet aan het apparaat zelf, want ik moet ook m'n accu opladen van de camera.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:12 schreef joupee het volgende:
Ik bedacht me gister dat het voltage in Amerika anders is (110 V) en moet nu nog op zoek naar zo'n wereldstekker.. Weet iemand waar ik die kan vinden en of je een verlengsnoer op een wereldstekker kan aansluiten?
Zelfs bij de Wibra hebben ze zulke stekkers volgens mij. Op Schiphol zijn ze in ieder geval zeker weten verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:35 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Met deze vraag zit ik ook, dus je hoeft alleen maar een verloop stuk te kopen en alle apparaten zouden het moeten doen? Ligt het niet aan het apparaat zelf, want ik moet ook m'n accu opladen van de camera.
En waar kan je zo'n stekker kopen?
Bij de ANWBquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:35 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Met deze vraag zit ik ook, dus je hoeft alleen maar een verloop stuk te kopen en alle apparaten zouden het moeten doen? Ligt het niet aan het apparaat zelf, want ik moet ook m'n accu opladen van de camera.
En waar kan je zo'n stekker kopen?
Oké, maar moet ik nog wat op mijn apparaten controleren van voltage?quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:02 schreef whang het volgende:
[..]
Zelfs bij de Wibra hebben ze zulke stekkers volgens mij. Op Schiphol zijn ze in ieder geval zeker weten verkrijgbaar.
waarom zou het niet mogelijk zijn? als er nog plekken zijn geen probleem dus. Alleen tsja als het voller en voller raakt ben je vlug >100$ per ticket kwijt ipv het minimale 14$quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zit ik nog steeds met die kaartjes voor de Yankees.
Is het mogelijk om in New York zelf, een dag of 2 a 3 voor de wedstrijd, nog kaartjes te krijgen?
daar haal je dus 2 dingen door elkaar. Het voltage is anders maar de uiteinden van een stekker ook. Met een wereldstekker zorg je gewoon dat je je gsm etc. op kunt laden zodat hij in het stopcontact past.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:12 schreef joupee het volgende:
Ik bedacht me gister dat het voltage in Amerika anders is (110 V) en moet nu nog op zoek naar zo'n wereldstekker..
Hmmm, oke.quote:Op woensdag 30 april 2008 01:03 schreef WooZ het volgende:
[..]
waarom zou het niet mogelijk zijn? als er nog plekken zijn geen probleem dus. Alleen tsja als het voller en voller raakt ben je vlug >100$ per ticket kwijt ipv het minimale 14$![]()
zie m'n post hierover een aantal berichten terug
Oké, dan ga ik volgende week eens kijken voor zo'n reisstekker. Thanks voor de info!quote:Op woensdag 30 april 2008 01:01 schreef WooZ het volgende:
De meeste apparaten die toeristen meenemen werken ook gewoon op 110v (ik noem een gsmoplader, batterijding, laptop etc. etc.) Je zult wel echter meestal wel een reisstekker mee moeten nemen om die dingen in het stopcontact te kunnen steken.
Neem je echter een koelkast oid mee, dan heb je ook een omvormer nodig, die de stroom omzet van 110 > 230v, dit is een apart kastje van een kilo of wat
En wat betreft die kaartjes voor musicals en NYC, koop deze zover mogelijk van te voren via internet, ff uitprinten die dingen en klaar. Simpelweg, hoe eerder je ze koopt, hoe groter de kans is dat er kaarten in de goedkopere categorieen nog beschikbaar zijn
Creditcard is simpelweg het makkelijkst eigenlijkquote:Op woensdag 30 april 2008 19:09 schreef Sjengdanny het volgende:
Heb ik nog een vraagje:
Waar kan ik het beste mijn geld omwisselen? Hier in NL of in NY?
Of kan ik het beste met de pinpas overal betalen? En wat zijn de kosten per pintransactie?
Ik sluit me aan bij de opmerking dat creditcard het makkelijkst is.. Je kunt er overal mee betalen: niemand kijkt vreemd op als je er een koffie of zo mee afrekent bij Starbucks bijvoorbeeld. Amerikanen betalen bijna ALLES met cc.quote:Op woensdag 30 april 2008 20:04 schreef staticdata het volgende:
[..]
Creditcard is simpelweg het makkelijkst eigenlijk
geld omwisselen heb ik gewoon op schiphol gedaan. heb je gelijk cash iets op zak en hoef je niet in NY nog eens te gaan zoeken naar een wisselkantoor. Pinpas werkt ook gewoon.
dat verschilt echt totaal per bank en soort van rekening dat je hebt. Dus even zelf je bank bellen. CC is idd het makkelijkst, zelfs elk klein bedrag valt ermee af te rekenenquote:Op woensdag 30 april 2008 19:09 schreef Sjengdanny het volgende:
Heb ik nog een vraagje:
Waar kan ik het beste mijn geld omwisselen? Hier in NL of in NY?
Of kan ik het beste met de pinpas overal betalen? En wat zijn de kosten per pintransactie?
Oké, maar ik wil geen CC aanschaffen, wil alles eigenlijk cash of met pin betalen.quote:Op woensdag 30 april 2008 20:04 schreef staticdata het volgende:
[..]
Creditcard is simpelweg het makkelijkst eigenlijk
geld omwisselen heb ik gewoon op schiphol gedaan. heb je gelijk cash iets op zak en hoef je niet in NY nog eens te gaan zoeken naar een wisselkantoor. Pinpas werkt ook gewoon.
Je hebt i.i.g goed weer gehadquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:15 schreef denthemen het volgende:
Hier wat foto's van mijn trip:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met die cowboyquote:Op donderdag 1 mei 2008 14:15 schreef denthemen het volgende:
Hier wat foto's van mijn trip.
dan moet je wel een paar dagen zonder Mario Kartquote:Op vrijdag 2 mei 2008 07:43 schreef Tamaartje het volgende:
nice pics![]()
Krijg meteen onwijs zin om er naartoe te gaan
Nog 20 dagen wachten
ja helaas, maar heb ik er wel voor overquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:43 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
dan moet je wel een paar dagen zonder Mario Kart![]()
dat maakt toch niks uit? als je je pincode maar weet tenminste. In 99% vd gevallen hoeft het denk ik nietquote:Op zondag 4 mei 2008 18:37 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
moet je in de USA ook een pincode hebben voor je CC?
Wel als je er geld mee wil pinnen uit een geldautomaat.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:37 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
moet je in de USA ook een pincode hebben voor je CC?
1. een omvorm stekker bestaat nietquote:Op maandag 5 mei 2008 17:53 schreef Imurderu het volgende:
Ik heb een hotel met internetaansluiting in de kamer, dus het lokale netwerk.
Voor de stroom heb ik een omvorm stekker nodig, die heb ik al
een utp kabel is universeel jaquote:Op maandag 5 mei 2008 18:09 schreef Imurderu het volgende:
Ja die heb ik dus al, al noem ik het een omvorm stekker en jij een reisstekker hahaha.
Heb gaat me erom of ik mn NETWERK-KABEL kan gebruiken ^^
Kijk dat is goed nieuws. Ze hebben ook draadloos internet maar dan moet ik vast software installen. Dit gaat vast makkelijker. Plug n play me dunktquote:
Ben jij zeker niet binnen geweest...quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:32 schreef Liejannuh het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom er iedere dag zo'n belachelijk lange rij stond bij de Abercrombie & Fitch winkel op 5th Avenue??Ik heb me rot gelachen! Je gaat toch niet in de rij staan om een winkel in te kunnen??
voor mij ookquote:Op donderdag 8 mei 2008 16:44 schreef _Boo_ het volgende:
Abercrombie wil ik best even voor in de rij staan! Nog twee weken en dan is het zover.
Ik zou absoluut de trein nemen. Ik ben vorige maand in omgekeerde richting gegaan, en ja, het is een lange tocht, maar vooral het gedeelte Albany naar NYC (voor jou dus omgekeerd) is erg mooi.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:47 schreef Hik het volgende:
Geboekt!![]()
Ik vlieg 19 juni naar New York en wil de 24e doorreizen naar Toronto om een vriendin te bezoeken. Ik twijfel nog een beetje wat ik zal doen: ik kan vliegen of de trein nemen. Trein lijkt me wel leuk, maar kost veel tijd natuurlijk. Aan de andere kant: met inchecken en alles ben je ook veel tijd kwijt.
Wat zouden jullie doen: een extra ochtend New York (ik heb dan al vier volle dagen NY gehad)? Of de treinreis?
Ik heb overigens ook dat Hotel Carter geboekt. Bleek toch nog wel moeilijk om iets van mijn gading te vinden. Accomodatie is sowieso duur natuurlijk en als je alleen bent al helemaal. En hoe langer ik er over dacht, hoe minder zin ik kreeg in een dorm. Dan maar een wat anoniemer (en viezer) gebeuren.
Serieus? Ik ben er zelf niet geweest, maar toronto is toch bar saai? Alleen zo'n toren, that's it. Hoe kan dat nu leuker zijn voor de tweede keer dan NYCquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:41 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Veel plezier in Toronto, vond het een hele leuke stad (leuker dan NY voor de 2e keer...).
Was het nog te doen om op plaatsen te komen? New York was me toch een van de meest rolstoelonvriendelijke steden. In de wegen zitten veel gaten, de stoepranden zijn hoog en de metrohaltes hebben vooral trappen...quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:15 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
respect!quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:15 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond New York geweldig aangepast! Bijna elke stoep heeft gewoon een plateau'tje naar beneden en je moet gewoon goed opletten als je op de weg rijdtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Was het nog te doen om op plaatsen te komen? New York was me toch een van de meest rolstoelonvriendelijke steden. In de wegen zitten veel gaten, de stoepranden zijn hoog en de metrohaltes hebben vooral trappen...
Ik kwam rond 19:00 lokale tijd aan, en na de foto en vingerprint, stond ik binnen 30 minuten met mijn koffer buiten. Het was op dat moment weliswaar niet druk op moment van aankomst, dus ik denk dat je daar een beetje geluk bij moet hebben.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:15 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hoe lang duurt de controle bij aankomst op JFK ongeveer? Ik heb weleens van die terrorverhalen gehoord dat er drie mannetjes zitten als er vier jumbojets binnenkomen zodat je twee uur in de rij staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |