abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 08:06:23 #1
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57863760
Een van de grootste acteurs ooit. R.I.P.
quote:
Hollywood Legend Charlton Heston dead at 83

LOS ANGELES, California (CNN) -- Actor Charlton Heston died at Beverly Hills home at the age of 83 Saturday, his family said.

Heston was suffering the late stages of Alzheimer's Disease.

Heston, known for portrayals of larger than life figure including Moses and Ben Hur, was suffering the late stages of Alzheimer's Disease.

Heston's wife of 64 years, Lydia, was by his side at the time of his death, according to the family statement.

Heston is survived by a son, a daughter and three grandchildren.

"We knew him as an adoring husband, a kind and devoted father, and a gentle grandfather, with an infectious sense of humor," the family said. "He served these far greater roles with tremendous faith, courage and dignity. He loved deeply, and he was deeply loved."

While no funeral plans have been announced, the family said it would hold a private memorial service.

The Internet Movie Database listed 126 movies and television production credits for Heston, starting in 1941. He rose to fame in the 1950s with starring movie roles including Ben Hur, for which he won an Oscar. He played Moses in the Ten Commandments.

Heston's last acting credit was for playing an elderly Josef Mengele, the Auschwitz Nazi surgeon who performed medical experiments on concentration camp refugees during World War Two in the 2003 movie My Father, Rua Alguem 5555.

Heston was also known for his political activism.

He was a high-profile supporter of Dr. Martin Luther King Jr. and his civil rights movement. He attended King's 1963 March on Washington and stood near the podium as King delivered his "I have a dream" speech.

He was president of the National Rifle Association from 1998 to 2002, a role that cast him as a conservative.

Heston was Born John Charles Carter in Evanston, Illinois on Oct. 4, 1924. He took the surname Heston after his mother divorced and remarried when he was 10

http://edition.cnn.com/2008/SHOWBIZ/04/06/heston.dead/index.html

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 6 april 2008 @ 08:38:50 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_57863800
Is het eindelijk tijd hiervoor:
For great justice!
  Boks-Chick zondag 6 april 2008 @ 08:39:03 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57863801
groot acteur idd. Mooie leeftijd, 83 jaar.
lolwut
  zondag 6 april 2008 @ 08:58:18 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_57863852
wie?
The truth was in here.
  ESF Reporter zondag 6 april 2008 @ 10:06:50 #5
87554 Cee
Welluk?
pi_57864208
Ik dacht dat ie allang dood was!
  zondag 6 april 2008 @ 10:14:01 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57864287
* Viking denkt terug aan Bowling for Columbine.
Mooi, opgeruimd staat netjes .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 6 april 2008 @ 10:14:24 #7
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_57864291
quote:
Op zondag 6 april 2008 08:58 schreef Bastard het volgende:
wie?
quote:
Op zondag 6 april 2008 08:38 schreef Q. het volgende:
Is het eindelijk tijd hiervoor:
indeed

Als film-acteur
Maar daarnaast
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 6 april 2008 @ 10:31:56 #8
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57864485
jammer wel..... ..R.I.P......
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  zondag 6 april 2008 @ 10:32:57 #9
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_57864494
Idd groot man, Ben Hur was meesterlijk. R.I.P.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 6 april 2008 @ 10:34:05 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57864512
Een groot acteur, zonder meer, maar als mens een minderwaardig persoon, naar mijn mening. Zijn rabiate vuurwapenverdedigingen maakten hem tot weinig meer dan een fanaticus, net zo gevaarlijk als de personen die de trekker overhalen. Door de NRA onder zijn leiding zijn consequent wapenwethervormingen tegengehouden, waardoor Amerika het trigger-happy land is gebleven, waar gebeurtenissen als Colombine met de regelmaat van de klok plaatsvinden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 6 april 2008 @ 10:34:32 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57864519
Altijd een overschat acteur gevonden, vrij ééndimensionaal en met een erg beperkt bereik, beetje zoals John Wayne.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57864656
http://deathlist.net/

Zo de nummer 1 kunnen ze ook doorstrepen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Boks-Chick zondag 6 april 2008 @ 10:55:03 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57864823
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:43 schreef TheVulture het volgende:

toch wel een twijfelachtige eer als ze je beroemd genoeg vinden om op die lijst te mogen staan.
lolwut
  zondag 6 april 2008 @ 11:24:12 #14
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_57865217
R.I.P.
Goed acteur.
  zondag 6 april 2008 @ 11:48:08 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57865611
Meegespeeld in gode films.

Was mooier geweest als hij door een vuurwapen incident om het leven was gekomen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57865691
Goede man, zonde. Vreselijke manier om te gaan ook.

Hij kwam op voor zijn idealen, van MLK tot NRA, en dat respecteer ik, zeker omdat ik die idealen tot zekere hoogte deel.

Ik hoop niet dat mensen hun mening laten beinvloeden door die eenzijdige poepfilm van Michael Moore. Leuk hoor, een dementerende man misleiden en dan lekker handig snijden
pi_57865710
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een groot acteur, zonder meer, maar als mens een minderwaardig persoon, naar mijn mening. Zijn rabiate vuurwapenverdedigingen maakten hem tot weinig meer dan een fanaticus, net zo gevaarlijk als de personen die de trekker overhalen. Door de NRA onder zijn leiding zijn consequent wapenwethervormingen tegengehouden, waardoor Amerika het trigger-happy land is gebleven, waar gebeurtenissen als Colombine met de regelmaat van de klok plaatsvinden.
Voor iemand die zichzelf zo slim vindt, zeg je toch vaak domme dingen...
pi_57865776
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:14 schreef wise het volgende:

[..]

[..]

indeed

Als film-acteur
Maar daarnaast
Die kots smiley baseer je waarschijnlijk op 'Bowling for Colombie', maar ook al vind ik Heston daarin een lul en ook zijn hele wapensverhaal is BS, hij moet toch een beetje gerectificeerd worden hier voordat hij echt als ubereikel de boekjes in gaat.

Heston campaigned for Presidential candidate Adlai Stevenson in 1956 and John F. Kennedy in 1960. When an Oklahoma movie theater premiering his movie was segregated, he joined a picket line outside in 1961. During the civil rights march held in Washington, D.C. in 1963, he accompanied Martin Luther King Jr.. In later speeches, Heston said he helped the civil rights cause "long before Hollywood found it fashionable.

Heston was één van de eerste acteurs die zich openlijk uitsprak tegen de ongelijkheid in de VS eind jaren '50 begin jaren '60. Dat pleit dan weer voor hem. Tenzij je tegen de Civil Rights movement bent natuurlijk...

Verder groot acteur, mooie films gemaakt.
pi_57866331
Groot acteur en iemand die achter zijn principes stond. RIP.

Bowling for columbine laat eerder de ranzigheid van Michael Moore zien dan dat het iets zegt over Charlton.
  zondag 6 april 2008 @ 13:08:59 #20
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57867151
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:43 schreef TheVulture het volgende:

Wat een zieke mensen zijn dat achter die site. Hoe weinig respect ze tonen voor mensen als Katharine Hepburn en Jimmy Stewart toen ze doodgingen. Misselijk.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 6 april 2008 @ 14:00:32 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57868148
Hebbes.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57871841
Groot mens, maar als acteur minderwaardig.
pi_57871928
'k Dacht dat Joe Swanson 'm had neergeschoten, een tijd geleden al.
  zondag 6 april 2008 @ 17:03:44 #24
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57872007
Fantastisch nieuws.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57877096
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:15 schreef shmoopy het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_57877292
Waarom denken jullie dat als ik vragen mag?
pi_57877655
Voor iemand die zijn idealen tot zekere hoogte deelt is dat toch niet te begrijpen.
Graag op anoniem
pi_57877656
Je moet ook wel ontzettend zwakzinnig en vervelend persoon zijn om iemand dood te wensen over triviale politieke mensingsverschillen.

Weten jullie uberhaupt wat hij verder gedaan heeft? Wat hij heeft bijgedragen aan de burgerrechten-strijd, tegen vietnam en tegen McCarthyism? Nee, jullie zijn vast zo simpel om een dergelijke mening te baseren op wat jullie een keer in Bowling for Columbine gezien hebben..

Ik kots op jullie
pi_57878255
Het is nog zwakzinniger om je op te winden op internet. Laat staan op FOK!
Graag op anoniem
pi_57878296
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:42 schreef Evil_Jur het volgende:

Ik kots op jullie
Viezerd.
pi_57878530
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:06 schreef Mainport het volgende:
Het is nog zwakzinniger om je op te winden op internet. Laat staan op FOK!
Op zich een goed punt...
  zondag 6 april 2008 @ 22:35:35 #32
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57878944
Mensen die de filmpjes van Michael Moore zonder meer geloven en dan bij het overlijden van iemand 'fantastisch nieuws' en 'opgeruimd staat netjes' posten
Stop the world, I want to get out.
  zondag 6 april 2008 @ 22:46:36 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57879239
R.I.P.
  zondag 6 april 2008 @ 22:51:14 #34
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57879376
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:35 schreef Lkw het volgende:
Mensen die de filmpjes van Michael Moore zonder meer geloven en dan bij het overlijden van iemand 'fantastisch nieuws' en 'opgeruimd staat netjes' posten
Haha waarom denk je dat het mij gaat om de filmpjes van Michael Moore?
colours of my home
  zondag 6 april 2008 @ 22:58:01 #35
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57879540
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:51 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Haha waarom denk je dat het mij gaat om de filmpjes van Michael Moore?
Omdat tot nu iedereen die juicht over z'n dood, verwijst naar zijn optreden in Bowling for Columbine, waarin Moore 'm volslagen respectloos en met een vooropgesteld doel benaderde.

Maar je hebt gelijk, dat hoeft voor jou niet ook de reden te zijn dat je dit 'fantastisch nieuws' vindt. Ik ben benieuwd waarom jij deze man dan zo haat dat je blij wordt van zijn dood?
  zondag 6 april 2008 @ 23:18:52 #36
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57879987
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:58 schreef Lkw het volgende:

[..]

Omdat tot nu iedereen die juicht over z'n dood, verwijst naar zijn optreden in Bowling for Columbine, waarin Moore 'm volslagen respectloos en met een vooropgesteld doel benaderde.

Maar je hebt gelijk, dat hoeft voor jou niet ook de reden te zijn dat je dit 'fantastisch nieuws' vindt. Ik ben benieuwd waarom jij deze man dan zo haat dat je blij wordt van zijn dood?
Omdat ik hem in Bowling for Columbine heb gezien . Nu mijn vraag aan jou - waarom is dat niet genoeg? Hij zei behoorlijk vieze dingen in dat filmpje en ik heb geen reden om te geloven dat dat in een vlaag van waanzin was. Hij is en blijft een Republikein en ex/ere-voorzitter van de NRA.
colours of my home
pi_57880149
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:18 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Omdat ik hem in Bowling for Columbine heb gezien . Nu mijn vraag aan jou - waarom is dat niet genoeg? Hij zei behoorlijk vieze dingen in dat filmpje en ik heb geen reden om te geloven dat dat in een vlaag van waanzin was. Hij is en blijft een Republikein en ex/ere-voorzitter van de NRA.
En het eerst nog ontkennen ook Dan heb je kennelijk al door dat het niet al te snugger is...

Moore misleidt een dementerende man onder valse voorwendselen en plakt dan een lekker interview in elkaar waardoor elke context het raam uit is. Ben je echt niet in staat om dat in te zien? Vind je zoiets werkelijk voldoende om zo'n verregaande mening op te baseren? Wat is er mis met je?

En jij vind het zijn van een Republikein voldoende om iemand dood te willen? Lekker typ ben jij...
  zondag 6 april 2008 @ 23:30:48 #38
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57880242
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:18 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Waarom dat niet genoeg is?

Omdat het naar mijn mening niet okee is om de man louter te beoordelen op een optreden in een film van Moore. Hij was toen oud en begon aan Alzheimer te lijden, Moore wist dat maar wilde slechts geile uitspraken voor z'n flim. Hij interviewde Heston respectloos en meedogenloos, precies zoals het AD op haar website schrijft vandaag.

Maar meer nog: de man heeft een lang leven achter de rug, waarin hij oneindig veel meer op zijn naam heeft geschreven dan alleen dat lullige optreden bij Moore. Het is eerlijker om 'm op dat héle leven te beoordelen. Waarin hij heeft gespeeld in veel memorabele films en destijds bijvoorbeeld Martin Luther King met Mozes vergeleek, waarmee hij 'm steunde.

Het is zo walgelijk van deze tijd om 1-dimensionaal te denken en direct mee te roepen met een of andere filmmaker, politicus, extremist of popster. Nuance kennen velen niet meer en dat ergert me. Zo ook in dit topic, waar mensen die amper 2 decennia op aarde rondlopen iemands dood becommentariëren met bijv. "opgeruimd staat netjes', zonder zelfs verdere toelichting. Walgelijk en dom.
pi_57880318
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:

Moore misleidt een dementerende man onder valse voorwendselen en plakt dan een lekker interview in elkaar waardoor elke context het raam uit is.
Was hij tijdens dat interview nog wel of niet actief betrokkken bij de NRA. Als hij nog wel actief betrokken was is het toch vreemd te noemen dat hun dementerende leden toestaan om nog met wapens rond te lopen.
pi_57880398
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was hij tijdens dat interview nog wel of niet actief betrokkken bij de NRA. Als hij nog wel actief betrokken was is het toch vreemd te noemen dat hun dementerende leden toestaan om nog met wapens rond te lopen.
Sterker nog, ze worden voorzitter.
pi_57880437
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij was nog niet onder curatele gesteld of iets dergelijks; dan kun je niet zomaar iemand zijn rechten inperken. De diagnose was er immers ook nog niet in 2002, maar als die een paar maanden later wordt gesteld weet je ook dat hij er toen al last van had. De geruchten gingen immers al de ronde, en reken maar dat Moore dat wist en daar gretig misbruik van heeft gemaakt, in combinatie met nog meer smerige praktijken zoals zich voordoen als een vriend en medestander.
  zondag 6 april 2008 @ 23:43:49 #42
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57880508
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hij was nog niet onder curatele gesteld of iets dergelijks; dan kun je niet zomaar iemand zijn rechten inperken. De diagnose was er immers ook nog niet in 2002, maar als die een paar maanden later wordt gesteld weet je ook dat hij er toen al last van had. De geruchten gingen immers al de ronde, en reken maar dat Moore dat wist en daar gretig misbruik van heeft gemaakt, in combinatie met nog meer smerige praktijken zoals zich voordoen als een vriend en medestander.
Eind 2002 werd inderdaad Alzheimer gediagnosticeerd bij hem. Moore interviewde 'm ook in dat jaar. In 2003 nam hij agv zijn ziekte afscheid van de NRA.
pi_57880702
Waarom de weerstand tov de NRA?

Een (machtige) lobbygroep, zoals er zoveel zijn, die zich toeleggen op de bescherming van een van de grondrechten in de VS. Lijkt me opzich vrij legitiem.
  zondag 6 april 2008 @ 23:56:46 #44
67640 SaintOfKillers
pi_57880716
Kijk, Heston met een Oscar.

Hij acteerde ook naar het schijnt, maar goed, daar moeten we 't hier niet over hebben, dat is misschien meer iets voor FTR, ik open daar wel een topic.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57880769
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:55 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom de weerstand tov de NRA?

Een (machtige) lobbygroep, zoals er zoveel zijn, die zich toeleggen op de bescherming van een van de grondrechten in de VS. Lijkt me opzich vrij legitiem.
Ook. En al ben je het totaal niet eens met hun standpunten, dat is echt geen excuus om blij te zijn met de dood van iemand die erbij betrokken was, zeker aangezien hij nog zo veel meer heeft gedaan.
pi_57880780
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kijk, Heston met een Oscar.

[ afbeelding ]

Hij acteerde ook naar het schijnt, maar goed, daar moeten we 't hier niet over hebben, dat is misschien meer iets voor FTR, ik open daar wel een topic.
Dit is toch een FTR topic?
  maandag 7 april 2008 @ 00:01:12 #47
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57880803
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En het eerst nog ontkennen ook Dan heb je kennelijk al door dat het niet al te snugger is...

Moore misleidt een dementerende man onder valse voorwendselen en plakt dan een lekker interview in elkaar waardoor elke context het raam uit is. Ben je echt niet in staat om dat in te zien? Vind je zoiets werkelijk voldoende om zo'n verregaande mening op te baseren? Wat is er mis met je?

En jij vind het zijn van een Republikein voldoende om iemand dood te willen? Lekker typ ben jij...
Ik ontkende het niet. Ik vroeg alleen hoe persoon x tot die conclusie kwam, maar goed, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Ten tweede: volgens mij is het interview, althans dat stuk waar ik mijn mening (gedeeltelijk) op baseer, ononderbroken, dus ik zie niet zo snel in hoe iets uit z'n context kan worden gehaald. Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid. En eerlijk gezegd kan iedereen die lid is van de NRA of tegen gun control is, wat mij betreft ongezien de tering krijgen.

Verder hou ik me er eerlijk gezegd niet zo mee bezig of Heston nou blijft leven of het loodje legt; hij heeft het ook nooit zo nauw genomen met het (recht op) leven van anderen.
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 00:04:17 #48
67640 SaintOfKillers
pi_57880840
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit is toch een FTR topic?
Hier gaat het doorgaans over films en acteerprestaties, geen kansloos en/of zinloos links/rechts gemekker, maar het topic is toch al ontdaan van enig niveau, dus ga maar verder.
pi_57880863
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ook. En al ben je het totaal niet eens met hun standpunten, dat is echt geen excuus om blij te zijn met de dood van iemand die erbij betrokken was, zeker aangezien hij nog zo veel meer heeft gedaan.
Het getuigt inderdaad van bitter weinig respect. Temeer hij zoals je in je posts al aangaf voor veel meer dingen heeft gestreden naast zijn acteercarrière.
pi_57880940
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:01 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Ik ontkende het niet. Ik vroeg alleen hoe persoon x tot die conclusie kwam, maar goed, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Ten tweede: volgens mij is het interview, althans dat stuk waar ik mijn mening (gedeeltelijk) op baseer, ononderbroken, dus ik zie niet zo snel in hoe iets uit z'n context kan worden gehaald. Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid. En eerlijk gezegd kan iedereen die lid is van de NRA of tegen gun control is, wat mij betreft ongezien de tering krijgen.
Maar dan heb je de hamvraag nog niet beantwoord; Hoe kan dat voldoende zijn voor het juichen om de dood van een mens!?

Die gemeenschap was overigens niet getroffen door het gevolg van het Amerikaanse wapenbeleid (bestaat zoiets wel?), maar door dom en onverantwoord gedrag van ouders...
quote:
Verder hou ik me er eerlijk gezegd niet zo mee bezig of Heston nou blijft leven of het loodje legt; hij heeft het ook nooit zo nauw genomen met het (recht op) leven van anderen.
Zoals ik al eerder aangaf heb je dus kennelijk geen idee wat hij verder gedaan heeft in zijn leven. En met zijn werk voor de NRA kwam hij op voor een recht dat gegarandeerdt wordt door de Amerikaanse grondwet. Probeer eens te realiseren dat jouw politieke ideeen niet heilig genoeg zijn om andersdenken over dood te wensen.
  maandag 7 april 2008 @ 00:16:27 #51
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881051
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar dan heb je de hamvraag nog niet beantwoord; Hoe kan dat voldoende zijn voor het juichen om de dood van een mens!?

Die gemeenschap was overigens niet getroffen door het gevolg van het Amerikaanse wapenbeleid (bestaat zoiets wel?), maar door dom en onverantwoord gedrag van ouders...
[..]

Zoals ik al eerder aangaf heb je dus kennelijk geen idee wat hij verder gedaan heeft in zijn leven. En met zijn werk voor de NRA kwam hij op voor een recht dat gegarandeerdt wordt door de Amerikaanse grondwet. Probeer eens te realiseren dat jouw politieke ideeen niet heilig genoeg zijn om andersdenken over dood te wensen.
Dat zijn normatieve kwesties en ik zou het waarderen als jij mij niet gaat vertellen hoe ik mijn normen en waarden moet inrichten. Nogmaals- stel dat ik het overlijden van Heston beschouw als goed nieuws, en ik geef daar als reden voor dat hij een ideologische of politieke overtuiging heeft die niet de mijne is, en dat die reden 'heilig' genoeg is voor mij, dan is dat een normatieve kwestie, en die kan je mij niet opleggen, en die kan je ook niet rationeel verdedigen.
colours of my home
pi_57881112
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:16 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat zijn normatieve kwesties en ik zou het waarderen als jij mij niet gaat vertellen hoe ik mijn normen en waarden moet inrichten. Nogmaals- stel dat ik het overlijden van Heston beschouw als goed nieuws, en ik geef daar als reden voor dat hij een ideologische of politieke overtuiging heeft die niet de mijne is, en dat die reden 'heilig' genoeg is voor mij, dan is dat een normatieve kwestie, en die kan je mij niet opleggen, en die kan je ook niet rationeel verdedigen.
En jij andersom dus ook niet....
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 00:22:20 #53
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57881136
quote:

[..]

Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid.
Ok, dus het is wel kies van de gun-control lobby om al binnen een dag Columbine te gebruiken voor hun politieke doelen?

Maar als er een tegenreactie komt is het verwerpelijk.

Komt er gewoon op neer dat het wel mag als het in je straatje past en anders niet dus. Is meten met twee maten.

Heston streed voor de burgerrechten. Alle rechten, dus geen cherry-picken van alleen degene die je aanstaan. Kan ik respect voor hebben.
  maandag 7 april 2008 @ 00:22:33 #54
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881137
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En jij andersom dus ook niet....
Nee, maar ik zeg ook niet dat hij moest veranderen. Ik zeg alleen, fantastisch nieuws dat hij dood is. Dus waar precies probeer ik andere mensen mijn normen en waarden op te leggen, zoals jij dat zonet deed?
colours of my home
pi_57881157
En mijn rationele verdediging is in ieder geval beter dan die van jou; die is namelijk niet te rijmen met "De Gouden Regel", een algemeen geaccepteerd ethisch principe..
  maandag 7 april 2008 @ 00:24:51 #56
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881168
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:22 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ok, dus het is wel kies van de gun-control lobby om al binnen een dag Columbine te gebruiken voor hun politieke doelen?

Maar als er een tegenreactie komt is het verwerpelijk.

Komt er gewoon op neer dat het wel mag als het in je straatje past en anders niet dus. Is meten met twee maten.

Heston streed voor de burgerrechten. Alle rechten, dus geen cherry-picken van degene die je niet aanstaan. Kan ik respect voor hebben.
Dat zeg ik niet. Ik heb niets over de gun-control lobby gezegd, dus het is volstrekt onzinnig om mij dat voor de voeten te werpen.

Wat dat laatste betreft, wat bedoel jij precies met burgerrechten? Recht op euthanasie en abortus, zijn dat ook burgerrechten?
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 00:27:39 #57
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881208
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:24 schreef Evil_Jur het volgende:
En mijn rationele verdediging is in ieder geval beter dan die van jou; die is namelijk niet te rijmen met "De Gouden Regel", een algemeen geaccepteerd etisch principe..
ethisch

Algemeen is iets anders dan universeel. Ik deel dat principe namelijk niet. En ik vermoed dat een groot deel van de samenleving die regel ook absoluut niet in de praktijk brengt- of dat nou onwil of onkunde is.
colours of my home
pi_57881212
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:24 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft, wat bedoel jij precies met burgerrechten?
Dat lijkt me onderhand toch wel duidelijk..
  maandag 7 april 2008 @ 00:29:27 #59
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881237
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:27 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat lijkt me onderhand toch wel duidelijk..
Nee, kun je ze even noemen? Recht op wapenbezit. Wat nog meer?
colours of my home
pi_57881256
quote:
Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid.
Nee, dat zijn niet de feiten, da's nou net het hele punt.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57881271
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:29 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Nee, kun je ze even noemen? Recht op wapenbezit. Wat nog meer?
MLK moet toch een redelijk duidelijke hint zijn om erachter te komen om welke Burgerrechten het gaat.
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 00:34:05 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57881313
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:24 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb niets over de gun-control lobby gezegd, dus het is volstrekt onzinnig om mij dat voor de voeten te werpen.
Prima, maar plaats dan Hestons optreden in het juiste perspectief. Alle "columbine" en soortgelijke incidenten worden in de VS door de gun-control lobby aangegrepen om de publieke opinie te beinvloeden en politieke druk uit te oefenen.

Daar was het optreden van Heston een reactie op. Redelijk moedig als je weet dat je er in de pers voor zal worden afgemaakt.
quote:
Wat dat laatste betreft, wat bedoel jij precies met burgerrechten? Recht op euthanasie en abortus, zijn dat ook burgerrechten?
In Amerika gaat het vooral om de bill of rights. Vrij bassale rechten die van alle kanten onder vuur liggen.

The right to keep and bear arms is er eentje van.
  maandag 7 april 2008 @ 00:34:17 #63
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881317
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, dat zijn niet de feiten, da's nou net het hele punt.
Van Wikipedia:
quote:
At the end of the film Moore decided to have an interview with NRA president Charlton Heston. little while after the Littleton incident, Heston arrived at an annual NRA meeting in nearby Denver, although having been asked to stay away by the mayor and other leader
Nu is Wikipedia niet de meest betrouwbare bron, maar heb jij bronnen die iets anders beweren? Ik zal zelf ook nog zoeken, maar voorlopig ga ik ervanuit dat de feiten zijn zoals hierboven aangegeven.
colours of my home
pi_57881360
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:34 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
[..]

Nu is Wikipedia niet de meest betrouwbare bron, maar heb jij bronnen die iets anders beweren? Ik zal zelf ook nog zoeken, maar voorlopig ga ik ervanuit dat de feiten zijn zoals hierboven aangegeven.
Maar wanneer heeft 'ie met een geweer gezwaaid? En kon die vergadering zomaar worden afgelast?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 7 april 2008 @ 00:43:11 #65
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881433
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

MLK moet toch een redelijk duidelijke hint zijn om erachter te komen om welke Burgerrechten het gaat.
Ik vroeg om een definitie van burgerrechten, en je komt met een voorbeeld van een burgerrecht. Ik heb het maar opgezocht in het woordenboek:
quote:
bur·ger·recht (het)
1 uit het staatsburgerschap voortvloeiend recht
Met andere woorden: rechten die men ontleent aan het staatsburgerschap. Dan trek ik de volgende conclusie op basis van jouw woorden; namelijk dat Heston streed voor het behoud van de burgerrechten zoals die zijn vastgelegd in de Amerikaanse wet. Ik zal niet elk burgerrecht hier onder de loep nemen, maar we weten dat Heston een pro-lifer was, ergo, tegen abortus. Een burgerrecht. Ook kun je zeggen dat het recht op wapenbezit een conflict behelst met het recht op een eerlijk proces. Op eerstgenoemd feit volgt dat Heston dus selectief was in het verdedigen van burgerrechten, dus dan gaat de vlieger als verdediger van burgerrechten niet op. Want dat was hij niet, niet zoals bijvoorbeeld de ACLU dat is.
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 00:45:13 #66
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881458
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar wanneer heeft 'ie met een geweer gezwaaid? En kon die vergadering zomaar worden afgelast?
Dat eerste was een metafoor (excuses als die letterlijk overkomt), de tweede is irrelevant ten opzichte van jouw bewering dat datgene wat ik beweerde niet overeenkomstig was met de feiten.
colours of my home
pi_57881516
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:43 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Ik vroeg om een definitie van burgerrechten, en je komt met een voorbeeld van een burgerrecht. Ik heb het maar opgezocht in het woordenboek:
[..]

Met andere woorden: rechten die men ontleent aan het staatsburgerschap. Dan trek ik de volgende conclusie op basis van jouw woorden; namelijk dat Heston streed voor het behoud van de burgerrechten zoals die zijn vastgelegd in de Amerikaanse wet. Ik zal niet elk burgerrecht hier onder de loep nemen, maar we weten dat Heston een pro-lifer was, ergo, tegen abortus. Een burgerrecht. Ook kun je zeggen dat het recht op wapenbezit een conflict behelst met het recht op een eerlijk proces. Op eerstgenoemd feit volgt dat Heston dus selectief was in het verdedigen van burgerrechten, dus dan gaat de vlieger als verdediger van burgerrechten niet op. Want dat was hij niet, niet zoals bijvoorbeeld de ACLU dat is.
Je redenering rammelt nogal. Hoe is abortus zo gemakkelijk als burgerrecht te stellen? Hoe zit het dan met de rechten van het ongeboren kind? Lijkt me een iets te complexe kwestie om hiernaast te zetten.

Bij wapenbezit is het wat duidelijker. Dat heeft ook verder niets te maken met recht op een eerlijk proces, ik denk dat ik wel kan raden welke gedachtensprongen je daar probeert te maken, maar typ het even voluit, dan kan ik lachen

Het wapenbezit waar Heston en de NRA voor staan is een door de grondwet gegarandeerd individueel recht dat burgers de middelen laat bezitten om zichzelf te beschermen wanneer dat nodig is.
  maandag 7 april 2008 @ 00:51:17 #68
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57881518
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:34 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
[..]

Heston gaat naar een jaarlijkse meeting in een andere stad, hoewel hij gevraagd is weg te blijven. Okee, waar hebben we hier mee te maken? Een halsstarrige ouwe man? Ik denk het. Iemand die een statement wil maken als reactie op de anti-wapenlobby? Kan ook. En daarna krijgen we nog de Moore-film, hierboven al belicht.

Genoeg om het fantastisch te vinden dat hij overleden is? Ondanks zijn andere optredens in het openbare leven die ook hierboven al langskwamen?

En kijk eens naar het gigantische oeuvre dat hij ons achterlaat:

Peer Gynt (1941) (student film)
Dark City (1950)
Introducing Charlton Heston (1950)
Julius Caesar (1950)
Ruby Gentry (1952)
The Greatest Show on Earth (1952)
The Savage (1952)
Arrowhead (1953)
Bad for Each Other (1953)
Pony Express (1953)
The President's Lady (1953)
Three Lives (1953)
Secret of the Incas (1954)
The Naked Jungle (1954)
Lucy Gallant (1955)
The Far Horizons (1955)
The Private War of Major Benson (1955)
The Ten Commandments (1956)
Three Violent People (1957)
The Big Country (1958)
The Buccaneer (1958)
Touch of Evil (1958)
Ben-Hur (1959)
The Wreck of the Mary Deare (1959)
El Cid (1961)
The Fugitive Eye (1961) (hosted by Fred Astaire)[35]
The Pigeon That Took Rome (1962)
55 Days at Peking (1963)
Diamond Head (1963)
The Five Cities of June (1963)
Major Dundee (1965)
The Agony and the Ecstasy (1965)
The Greatest Story Ever Told (1965)
The War Lord (1965)
The Egyptologists (1965)
Khartoum (1966)
Think Twentieth (1967)
Maugli (1967) (narrator in English version)
All About People (1967)
The American Film: 1966 White House Festival of the Arts (1967) While I Run This Race (1967)
Counterpoint (1968)
Planet of the Apes (1968)
Rowan & Martin at the Movies (1968)
Will Penny (1968)
The Movie Experience: A Matter of Choice (1968)
Number One (1969)
The Heart of Variety (1969)
Rod Laver's Wimbledon (1969)
Beneath the Planet of the Apes (1970)
Julius Caesar (1970)
The Hawaiians (1970)
The Festival Game (1970)
King: A Filmed Record... Montgomery to Memphis (1970)
The Last Man Alive (1971)
The Omega Man (1971)
Antony and Cleopatra (1972)
Skyjacked (1972)
The Call of the Wild (1972)
Our Active Earth (1972)
A Look at the World of Soylent Green (1973)
Soylent Green (1973)
The Three Musketeers (1973)
Lincoln's Gettysburg Address (1973)
Airport 1975 (1974)
Earthquake (1974)
The Four Musketeers (1974)
The Fun of Your Life (1975)
Midway (1976)
The Last Hard Men (1976)
They Were There (1976)
Two-Minute Warning (1976)
America at the Movies (1976)
Crossed Swords (1977)
Gray Lady Down (1978)
The Awakening (1980) The Mountain Men (1980)[36]
Mother Lode (1982)
Chiefs (1983) (mini-series)
The Fantasy Film Worlds of George Pal (1985)
Directed by William Wyler (1986)
Proud Men (1987)
Call from Space (1989) (voice)
Almost an Angel (1990)
The Little Kidnappers (1990) (Cable)
Solar Crisis (1990)
Treasure Island (1990)
Genghis Khan (1992) (unfinished)
A Thousand Heroes (1992) (TV)
Tombstone (1993)
Wayne's World 2 (1993)
SeaQuest DSV (1993) (TV)
True Lies (1994)
A Century of Cinema (1994)
In the Mouth of Madness (1995)
Friends (1995) (Guest as Himself)
The Avenging Angel (1995) (TV)
Alaska (1996)
Hamlet (1996) (1 Player)
Ben Johnson: Third Cowboy on the Right (1996)
The Dark Mist (1996)
Off the Menu: The Last Days of Chasen's (1997)
Alaska: Spirit of the Wild (1997)
Hercules (1997)
Armageddon (1998)
Any Given Sunday (1999)
Gideon (1999)
Planet of the Apes (2001)
The Order (2001)
Town & Country (2001)
Last Party 2000 (2001)
Cats & Dogs (2001) (voice)
My Father, Rua Alguem 5555 (2003)

En dan gaan juichen bij zijn overlijden?
Ik vind het nogal smakeloos.
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 00:52:22 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57881522
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:43 schreef djnospinzone het volgende:

[..]
Ik zal niet elk burgerrecht hier onder de loep nemen, maar we weten dat Heston een pro-lifer was, ergo, tegen abortus. Een burgerrecht.

"Recht op abortus" bestaat niet.
  maandag 7 april 2008 @ 00:54:14 #70
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881547
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Recht op abortus" bestaat niet.
Waarom niet? Waarom bestaat dat recht niet, en het recht op wapenbezit wel?
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 00:56:35 #71
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881577
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je redenering rammelt nogal. Hoe is abortus zo gemakkelijk als burgerrecht te stellen? Hoe zit het dan met de rechten van het ongeboren kind? Lijkt me een iets te complexe kwestie om hiernaast te zetten.

Bij wapenbezit is het wat duidelijker. Dat heeft ook verder niets te maken met recht op een eerlijk proces, ik denk dat ik wel kan raden welke gedachtensprongen je daar probeert te maken, maar typ het even voluit, dan kan ik lachen

Het wapenbezit waar Heston en de NRA voor staan is een door de grondwet gegarandeerd individueel recht dat burgers de middelen laat bezitten om zichzelf te beschermen wanneer dat nodig is.
Mijn redenering rammelt niet, een vrouw heeft volgens de Amerikaanse wet recht op abortus, en dus is het, volgens de definitie van Van Dale, een burgerrecht.

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat jouw genoemde reden of rechtvaardiging voor wapenbezit (nl. zelfbescherming) botst met het recht op een eerlijk proces, of niet?
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 00:59:19 #72
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_57881607
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Heston gaat naar een jaarlijkse meeting in een andere stad, hoewel hij gevraagd is weg te blijven. Okee, waar hebben we hier mee te maken? Een halsstarrige ouwe man? Ik denk het. Iemand die een statement wil maken als reactie op de anti-wapenlobby? Kan ook. En daarna krijgen we nog de Moore-film, hierboven al belicht.

Genoeg om het fantastisch te vinden dat hij overleden is? Ondanks zijn andere optredens in het openbare leven die ook hierboven al langskwamen?

Laten we trouwens ook vooral niet vergeten dat op het moment van die film de ziekte van Alzheimer al bij hem was vastgesteld. Hetzij in het beginstadium, maar toch ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 7 april 2008 @ 00:59:31 #73
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881609
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

En kijk eens naar het gigantische oeuvre dat hij ons achterlaat:

(...)

Je kunt het smakeloos vinden en dergelijke, dat is je goed recht, maar dat is - nogmaals- een normatieve kwestie. Voor mij zijn iemand z'n artistieke prestaties niet zaligmakend. Ik ben geen filmfan, en kan daar ook niet over oordelen, maar mocht ik Heston een groot acteur vonden, dan staat mijn eventuele mening, dat zijn dood beter is voor de wereld, los van.
colours of my home
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 00:59:41 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57881610
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:54 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Waarom niet? Waarom bestaat dat recht niet, en het recht op wapenbezit wel?
Waarom is gras groen?

Abortus is geen in de wet vastgelegd recht. Er staat nergens dat een vrouw het recht heeft haar vrucht te laten verwijderen. Als abortus is toegestaan is het vanwege jurispredentie, dwz interpretatie van andere wetten (en rechten).

http://en.wikipedia.org/wiki/Roe_v._Wade

En interpretatie verschilt van persoon tot persoon.

Wapenbezit is wel een burgerrecht in de VS. Geen discussie over mogelijk.
pi_57881625
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:56 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Mijn redenering rammelt niet, een vrouw heeft volgens de Amerikaanse wet recht op abortus, en dus is het, volgens de definitie van Van Dale, een burgerrecht.

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat jouw genoemde reden of rechtvaardiging voor wapenbezit (nl. zelfbescherming) botst met het recht op een eerlijk proces, of niet?
Uhm nee? Zelfverdediging is legaal, zelfs hier, echter is er in Amerika dus meer vrijheid wat betreft de middelen die je daarvoor voorhanden mag hebben. Zou ook mooi zijn zeg; gewoon moeten wachten op de politie als je aangevallen wordt, anders is het immers eigenrichting
  maandag 7 april 2008 @ 01:01:50 #76
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881635
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Laten we trouwens ook vooral niet vergeten dat op het moment van die film de ziekte van Alzheimer al bij hem was vastgesteld. Hetzij in het beginstadium, maar toch ...
Dat vind ik ook een kwalijke zaak en zou voor mij een reden zijn om mijn mening bij te stellen, ware het niet dat alles wat hij zegt in dat filmpje niet zozeer een incident is als gevolg van waanzin of iets dergelijks, maar een symptoom van zijn ideologische overtuigingen, en dat laatste, zou voor mij een reden zijn om zijn dood bij wijze van spreken toe te juichen.
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 01:04:27 #77
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57881660
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:59 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Je kunt het smakeloos vinden en dergelijke, dat is je goed recht, maar dat is - nogmaals- een normatieve kwestie. Voor mij zijn iemand z'n artistieke prestaties niet zaligmakend. Ik ben geen filmfan, en kan daar ook niet over oordelen, maar mocht ik Heston een groot acteur vonden, dan staat mijn eventuele mening, dat zijn dood beter is voor de wereld, los van.
Je eventuele mening? Wel, laten we geen verstoppertje spelen, zeg gewoon wat je vindt. Ik heb geen zin om op verzonnen standpunten te reageren.

Verder verwijs ik niet slechts naar zijn artistieke prestaties, ik haalde eerder en in mijn vorige post ook al andere zaken aan, om maar aan te geven dat er meer is dan het politieke filmpje van Moore.
  maandag 7 april 2008 @ 01:05:57 #78
pi_57881671
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:01 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een kwalijke zaak en zou voor mij een reden zijn om mijn mening bij te stellen, ware het niet dat alles wat hij zegt in dat filmpje niet zozeer een incident is als gevolg van waanzin of iets dergelijks, maar een symptoom van zijn ideologische overtuigingen, en dat laatste, zou voor mij een reden zijn om zijn dood bij wijze van spreken toe te juichen.
Dat is juist, maar MM had hem toen niet meer mogen opvoeren. Zeker niet meer interviewen. Temeer op dat moment al bekend was gemaakt dat Alzheimer bij hem vastgesteld was.

Maar goed, het is toch een vreemde ontwikkeling geweest bij hem. Van mensenrechtenactivist, serieus Vietnam-tegenstander en zelfs iemand die een oproep plaatste om de Gun Control Act van 1968 te steunen in de jaren '60 tot een "gunnut" en conservatief boegbeeld naar de jaren '90 toe ...

Men kan zich misschien wel afvragen of de Alzheimer die pas veel later bij hem werd vastgesteld toen al niet in een begin stadium was ...
  maandag 7 april 2008 @ 01:06:15 #79
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881675
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom is gras groen?

Abortus is geen in de wet vastgelegd recht. Er staat nergens dat een vrouw het recht heeft haar vrucht te laten verwijderen. Als abortus is toegestaan is het vanwege jurispredentie, dwz interpretatie van andere wetten (en rechten).

http://en.wikipedia.org/wiki/Roe_v._Wade

En interpretatie verschilt van persoon tot persoon.

Wapenbezit is wel een burgerrecht in de VS. Geen discussie over mogelijk.
I stand corrected. Ik zal me daar eens over bijlezen. Maar goed, dan kunnen we, als ik dat zo snel doorlees, wel het recht op privacy dan inbrengen in deze discussie, daar het verbieden van abortus daarmee in conflict raakt.

edit: zat ik ook fout met mijn conclusie dat abortus legaal is?
colours of my home
pi_57881697
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is juist, maar MM had hem toen niet meer mogen opvoeren. Zeker niet meer interviewen. Temeer op dat moment al bekend was gemaakt dat Alzheimer bij hem vastgesteld was.

Maar goed, het is toch een vreemde ontwikkeling geweest bij hem. Van mensenrechtenactivist, serieus Vietnam-tegenstander en zelfs iemand die een oproep plaatste om de Gun Control Act van 1968 te steunen in de jaren '60 tot een "gunnut" en conservatief boegbeeld naar de jaren '90 toe ...

Men kan zich misschien wel afvragen of de Alzheimer die pas veel later bij hem werd vastgesteld toen al niet in een begin stadium was ...
Gemiddeld overlijdt je binnen 7 jaar aan de gevolgen van Alzheimer, dus ik denk dat er andere redenen waren.
pi_57881714
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:06 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

I stand corrected. Ik zal me daar eens over bijlezen. Maar goed, dan kunnen we, als ik dat zo snel doorlees, wel het recht op privacy dan inbrengen in deze discussie, daar het verbieden van abortus daarmee in conflict raakt.

Nee, dat klopt wel, door Roe vs. Wade is abortus legaal. Het Amerikaanse rechtssysteem is vooral gebaseerd op jurisprudentie.
  maandag 7 april 2008 @ 01:10:42 #82
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881727
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Uhm nee? Zelfverdediging is legaal, zelfs hier, echter is er in Amerika dus meer vrijheid wat betreft de middelen die je daarvoor voorhanden mag hebben. Zou ook mooi zijn zeg; gewoon moeten wachten op de politie als je aangevallen wordt, anders is het immers eigenrichting
Jij trekt een andere conclusie, namelijk, dat deze burgerrechten kennelijk in een rechtstaat zoals de onze en de Amerikaanse niet in zijn volledigheid worden nageleefd (een terechte conclusie), maar die van mij was een andere, namelijk dat deze principieel in conflict raken, en deze twee conclusies sluiten elkaar geenzins uit.
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 01:11:50 #83
pi_57881740
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Gemiddeld overlijdt je binnen 7 jaar aan de gevolgen van Alzheimer, dus ik denk dat er andere redenen waren.
bij pakweg Richard Nixon stellen specialisten ook al symptomen van zijn ziekte vast in de jaren '80 terwijl hij pas in 2004 overleed ...

Maar goed, zelfs los daarvan, het is een vreemde "politieke ontwikkeling" die hij toch doormaakte eigenlijk ... Misschien was het zelfs wel doodgewoon een oude(re) man die aansluiting zocht bij een doelgroep die zijn "stoere" imago uit de films nog wilde gebruiken, wie zal het zeggen ?
  maandag 7 april 2008 @ 01:14:49 #84
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57881770
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:04 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je eventuele mening? Wel, laten we geen verstoppertje spelen, zeg gewoon wat je vindt. Ik heb geen zin om op verzonnen standpunten te reageren.

Verder verwijs ik niet slechts naar zijn artistieke prestaties, ik haalde eerder en in mijn vorige post ook al andere zaken aan, om maar aan te geven dat er meer is dan het politieke filmpje van Moore.
Ik zeg eventueel omdat ik als het er op neerkomt, niet iemand anders dood wens, absoluut niet. Maar ik vind de kritiek op die toejuichingen onterecht.
colours of my home
pi_57881793
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

bij pakweg Richard Nixon stellen specialisten ook al symptomen van zijn ziekte vast in de jaren '80 terwijl hij pas in 2004 overleed ...

Maar goed, zelfs los daarvan, het is een vreemde "politieke ontwikkeling" die hij toch doormaakte eigenlijk ...
Het is ook maar een gemiddelde, dus het is inderdaad niet uit te sluiten.

De ontwikkeling is IMHO niet zo heel vreemd; De verandering die hij doormaakte komt ook vrij veel voor denk ik, progressieven worden later vaker conservatief dan andersom, zeker wanneer ze succesvol zijn.

Het blijft echter speculeren, tenzij hij duidelijk gezegd geeft hoe hij tegen zijn vroegere denkbeelden aankeek en waarom hij veranderd is. Misschien ervaarde hij zelf minder tegenstrijdigheden.
pi_57881825
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, dat klopt wel, door Roe vs. Wade is abortus legaal. Het Amerikaanse rechtssysteem is vooral gebaseerd op jurisprudentie.
Daarom kan de uitspraak in deze zaak ontzettend belangrijk worden overigens; http://www.cnn.com/2008/US/03/18/scotus.guns/
  † In Memoriam † maandag 7 april 2008 @ 01:22:20 #87
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57881831
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:06 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Hoe het juridisch precies zit weet volgens mij niemand meer ondertussen.

Abortus is zo'n vreselijk gecompliceerde discussie dat er bijna geen harde uitspraken over te doen zijn. Mede een gevolg van dat Amerikaanse politici zich er niet aan durven branden. Een echt hard standpunt betekent of de pro-life of de pro-choice tegen je. Dat wil niemand.

Of het recht op privacy botst met pro-life is ook een kwestie van interpretatie imo.

Om het terug te brengen tot Heston. Ik denk dat veel mensen hun mening over hem basseren op of ze voor of tegen vrij wapenbezit zijn.

Persoonlijk was ik altijd tegen. Dat is veranderd sinds mijn waardering voor verworven rechten is toegenomen. Het is in de VS nu eenmaal een verworven recht en ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen protesteren als bepaalde groepen deze rechten willen inperken.

"Gun-control is about control" is een slogan waar ik me meer en meer in kan vinden.

Dat geeft een andere kijk op Heston en de pro-wapen lobby.
  maandag 7 april 2008 @ 01:38:24 #88
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_57881956
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:14 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Ik zeg eventueel omdat ik als het er op neerkomt, niet iemand anders dood wens, absoluut niet. Maar ik vind de kritiek op die toejuichingen onterecht.
Okee, dat is dan duidelijk. En wat dat andere punt betreft, ik kan je daarin niet volgen. Maar dat zal je niet meer verbazen, denk ik

Ik ga afhaken en wens iedereen een fijne nacht. En als je ooit - over lange tijd - dood zult gaan, hoop ik dat er niemand staat te juichen. Zelfs niet als je op je ouwe dag een paar dingen hebt gezegd die de goegemeente niet kon waarderen.
  Trouwste user 2022 maandag 7 april 2008 @ 03:53:25 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_57882367
Beroerde acteur in een briljante film

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 7 april 2008 @ 04:07:13 #90
84524 Morwen
I got life
pi_57882383
Is die andere eikel al dood, die irritante man, Charles Bronson Of dat mama's mannetje: Jean what the fuck
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  Trouwste user 2022 maandag 7 april 2008 @ 04:14:30 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_57882391
Bronson is al overleden idd. Ik ken geen Jean

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 7 april 2008 @ 04:14:56 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_57882392
Of bedoel je Jean Paul Belmondo ?

pi_57883009
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:59 schreef Evil_Jur het volgende:

Moeten we nu met zijn allen gaan huilen.

Volgens mij werd er voor de dood van saddam ook nogal veel gejuigd door een bepaalde groep mensen hier op het forum, maar die vergelijking zal wel weer op een andere manier ongepast worden verklaard.
  maandag 7 april 2008 @ 08:50:51 #94
46960 StefanP
polemicist
pi_57883130
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je lult uit je nek, mannetje. En je hebt nul komma niks verstand van de VS. Ik ben regelmatig in de schietbaan en daar lopen dagelijks duizenden mensen in en uit met wapens. Mijn buren en vrienden hebben allemaal wapens. Ik heb wapens. Er zijn hier honderden miljoenen wapens, en hooguit eens in de paar maanden schiet iemand een paar mensen dood waarna de linkse sukkeltjes moord en brand schreeuwen. Dat de kleine criminaliteit hier stukken lager ligt dan in Europa, dat willen ze niet horen, en iets als besef van het recht op zelfbeschikking en je niet als een slaaf willen laten onderwerpen door een megalomane overheid, komt niet bij ze op.

Lul jij maar lekker verder vanuit je politiestaat waar je als burger niks mag, dan wonen wij hier wel lekker verder in vrijheid. Hersenloze linkse idioten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 7 april 2008 @ 08:53:42 #95
46960 StefanP
polemicist
pi_57883168
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:35 schreef Lkw het volgende:
Het zijn achterlijke lemmings die niet in staat zijn om zelfstandig na te denken. Vandaar ook hun gedweep met vadertje staat. Ze onderwerpen zich vrijwillig en slikken alles als zoete koek.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 7 april 2008 @ 09:14:00 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57883422
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, mannetje. En je hebt nul komma niks verstand van de VS. Ik ben regelmatig in de schietbaan en daar lopen dagelijks duizenden mensen in en uit met wapens. Mijn buren en vrienden hebben allemaal wapens. Ik heb wapens. Er zijn hier honderden miljoenen wapens, en hooguit eens in de paar maanden schiet iemand een paar mensen dood waarna de linkse sukkeltjes moord en brand schreeuwen. Dat de kleine criminaliteit hier stukken lager ligt dan in Europa, dat willen ze niet horen, en iets als besef van het recht op zelfbeschikking en je niet als een slaaf willen laten onderwerpen door een megalomane overheid, komt niet bij ze op.

Lul jij maar lekker verder vanuit je politiestaat waar je als burger niks mag, dan wonen wij hier wel lekker verder in vrijheid. Hersenloze linkse idioten.
Neemt niet weg dat wel een verband is tussen vrij wapen bezit. En een groter aantal doden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 7 april 2008 @ 09:17:20 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57883472

Hij is dood

Vuile oppurtunist: eerst zo links als de neten maar als de tijdsgeest omslaan collaboreren met het grootkapitaal
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 7 april 2008 @ 09:19:53 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57883510
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:53 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het zijn achterlijke lemmings die niet in staat zijn om zelfstandig na te denken. Vandaar ook hun gedweep met vadertje staat. Ze onderwerpen zich vrijwillig en slikken alles als zoete koek.
Het is toch altijd wel grappig dat je de manier van denken en handelen beschrijft van een gemiddelde burger in de VS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_57884114
quote:
Op maandag 7 april 2008 09:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is toch altijd wel grappig dat je de manier van denken en handelen beschrijft van een gemiddelde burger in de VS.
Goed he dat hij niet eens meer door heeft dat hij de generalisatie van amerikanen door zijn eigen redneck gedrag voor velen hier bevestigd.
Het lijkt meki wel maar dan met een andere bevolkingsgroep
  maandag 7 april 2008 @ 10:42:26 #100
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57884778
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA IDIOOT
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 10:43:18 #101
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57884796
Ik dacht- ik reageer even op het niveau wat je verdient.
colours of my home
  maandag 7 april 2008 @ 10:57:57 #102
67640 SaintOfKillers
pi_57885075
Goed, dit heeft niets meer met de acteur Heston te maken en het is ondertussen een ordinair scheldtopic, dus dit gaat dicht.

Er is een Charlton Heston overleden topic in NWS, ik stel voor dat jullie daar eventueel verder gaan over Heston als conservatief icoon. Ik suggereer dat jullie daar proberen een iets hoger niveau te halen, maar gezien de paar posts die daar al staan, vrees ik ervoor.

Desalniettemin succes .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')