quote:Hollywood Legend Charlton Heston dead at 83
LOS ANGELES, California (CNN) -- Actor Charlton Heston died at Beverly Hills home at the age of 83 Saturday, his family said.
Heston was suffering the late stages of Alzheimer's Disease.
Heston, known for portrayals of larger than life figure including Moses and Ben Hur, was suffering the late stages of Alzheimer's Disease.
Heston's wife of 64 years, Lydia, was by his side at the time of his death, according to the family statement.
Heston is survived by a son, a daughter and three grandchildren.
"We knew him as an adoring husband, a kind and devoted father, and a gentle grandfather, with an infectious sense of humor," the family said. "He served these far greater roles with tremendous faith, courage and dignity. He loved deeply, and he was deeply loved."
While no funeral plans have been announced, the family said it would hold a private memorial service.
The Internet Movie Database listed 126 movies and television production credits for Heston, starting in 1941. He rose to fame in the 1950s with starring movie roles including Ben Hur, for which he won an Oscar. He played Moses in the Ten Commandments.
Heston's last acting credit was for playing an elderly Josef Mengele, the Auschwitz Nazi surgeon who performed medical experiments on concentration camp refugees during World War Two in the 2003 movie My Father, Rua Alguem 5555.
Heston was also known for his political activism.
He was a high-profile supporter of Dr. Martin Luther King Jr. and his civil rights movement. He attended King's 1963 March on Washington and stood near the podium as King delivered his "I have a dream" speech.
He was president of the National Rifle Association from 1998 to 2002, a role that cast him as a conservative.
Heston was Born John Charles Carter in Evanston, Illinois on Oct. 4, 1924. He took the surname Heston after his mother divorced and remarried when he was 10
http://edition.cnn.com/2008/SHOWBIZ/04/06/heston.dead/index.html
quote:Op zondag 6 april 2008 08:58 schreef Bastard het volgende:
wie?
indeedquote:
quote:Op zondag 6 april 2008 10:43 schreef TheVulture het volgende:
http://deathlist.net/
Zo de nummer 1 kunnen ze ook doorstrepen
Voor iemand die zichzelf zo slim vindt, zeg je toch vaak domme dingen...quote:Op zondag 6 april 2008 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een groot acteur, zonder meer, maar als mens een minderwaardig persoon, naar mijn mening. Zijn rabiate vuurwapenverdedigingen maakten hem tot weinig meer dan een fanaticus, net zo gevaarlijk als de personen die de trekker overhalen. Door de NRA onder zijn leiding zijn consequent wapenwethervormingen tegengehouden, waardoor Amerika het trigger-happy land is gebleven, waar gebeurtenissen als Colombine met de regelmaat van de klok plaatsvinden.
Die kots smiley baseer je waarschijnlijk op 'Bowling for Colombie', maar ook al vind ik Heston daarin een lul en ook zijn hele wapensverhaal is BS, hij moet toch een beetje gerectificeerd worden hier voordat hij echt als ubereikel de boekjes in gaat.quote:Op zondag 6 april 2008 10:14 schreef wise het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
indeed![]()
Als film-acteur![]()
Maar daarnaast
Wat een zieke mensen zijn dat achter die site. Hoe weinig respect ze tonen voor mensen als Katharine Hepburn en Jimmy Stewart toen ze doodgingen. Misselijk.quote:Op zondag 6 april 2008 10:43 schreef TheVulture het volgende:
http://deathlist.net/
Zo de nummer 1 kunnen ze ook doorstrepen
quote:
Op zich een goed punt...quote:Op zondag 6 april 2008 22:06 schreef Mainport het volgende:
Het is nog zwakzinniger om je op te winden op internet. Laat staan op FOK!
Haha waarom denk je dat het mij gaat om de filmpjes van Michael Moore?quote:Op zondag 6 april 2008 22:35 schreef Lkw het volgende:
Mensen die de filmpjes van Michael Moore zonder meer geloven en dan bij het overlijden van iemand 'fantastisch nieuws' en 'opgeruimd staat netjes' posten
Omdat tot nu iedereen die juicht over z'n dood, verwijst naar zijn optreden in Bowling for Columbine, waarin Moore 'm volslagen respectloos en met een vooropgesteld doel benaderde.quote:Op zondag 6 april 2008 22:51 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Haha waarom denk je dat het mij gaat om de filmpjes van Michael Moore?
Omdat ik hem in Bowling for Columbine heb gezienquote:Op zondag 6 april 2008 22:58 schreef Lkw het volgende:
[..]
Omdat tot nu iedereen die juicht over z'n dood, verwijst naar zijn optreden in Bowling for Columbine, waarin Moore 'm volslagen respectloos en met een vooropgesteld doel benaderde.
Maar je hebt gelijk, dat hoeft voor jou niet ook de reden te zijn dat je dit 'fantastisch nieuws' vindt. Ik ben benieuwd waarom jij deze man dan zo haat dat je blij wordt van zijn dood?
En het eerst nog ontkennen ookquote:Op zondag 6 april 2008 23:18 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Omdat ik hem in Bowling for Columbine heb gezien. Nu mijn vraag aan jou - waarom is dat niet genoeg? Hij zei behoorlijk vieze dingen in dat filmpje en ik heb geen reden om te geloven dat dat in een vlaag van waanzin was. Hij is en blijft een Republikein en ex/ere-voorzitter van de NRA.
Waarom dat niet genoeg is?quote:Op zondag 6 april 2008 23:18 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Omdat ik hem in Bowling for Columbine heb gezien. Nu mijn vraag aan jou - waarom is dat niet genoeg? Hij zei behoorlijk vieze dingen in dat filmpje en ik heb geen reden om te geloven dat dat in een vlaag van waanzin was. Hij is en blijft een Republikein en ex/ere-voorzitter van de NRA.
Was hij tijdens dat interview nog wel of niet actief betrokkken bij de NRA. Als hij nog wel actief betrokken was is het toch vreemd te noemen dat hun dementerende leden toestaan om nog met wapens rond te lopen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Moore misleidt een dementerende man onder valse voorwendselen en plakt dan een lekker interview in elkaar waardoor elke context het raam uit is.
Sterker nog, ze worden voorzitter.quote:Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was hij tijdens dat interview nog wel of niet actief betrokkken bij de NRA. Als hij nog wel actief betrokken was is het toch vreemd te noemen dat hun dementerende leden toestaan om nog met wapens rond te lopen.
Hij was nog niet onder curatele gesteld of iets dergelijks; dan kun je niet zomaar iemand zijn rechten inperken. De diagnose was er immers ook nog niet in 2002, maar als die een paar maanden later wordt gesteld weet je ook dat hij er toen al last van had. De geruchten gingen immers al de ronde, en reken maar dat Moore dat wist en daar gretig misbruik van heeft gemaakt, in combinatie met nog meer smerige praktijken zoals zich voordoen als een vriend en medestander.quote:Op zondag 6 april 2008 23:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was hij tijdens dat interview nog wel of niet actief betrokkken bij de NRA. Als hij nog wel actief betrokken was is het toch vreemd te noemen dat hun dementerende leden toestaan om nog met wapens rond te lopen.
Eind 2002 werd inderdaad Alzheimer gediagnosticeerd bij hem. Moore interviewde 'm ook in dat jaar. In 2003 nam hij agv zijn ziekte afscheid van de NRA.quote:Op zondag 6 april 2008 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hij was nog niet onder curatele gesteld of iets dergelijks; dan kun je niet zomaar iemand zijn rechten inperken. De diagnose was er immers ook nog niet in 2002, maar als die een paar maanden later wordt gesteld weet je ook dat hij er toen al last van had. De geruchten gingen immers al de ronde, en reken maar dat Moore dat wist en daar gretig misbruik van heeft gemaakt, in combinatie met nog meer smerige praktijken zoals zich voordoen als een vriend en medestander.
Ook. En al ben je het totaal niet eens met hun standpunten, dat is echt geen excuus om blij te zijn met de dood van iemand die erbij betrokken was, zeker aangezien hij nog zo veel meer heeft gedaan.quote:Op zondag 6 april 2008 23:55 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom de weerstand tov de NRA?
Een (machtige) lobbygroep, zoals er zoveel zijn, die zich toeleggen op de bescherming van een van de grondrechten in de VS. Lijkt me opzich vrij legitiem.
Dit is toch een FTR topic?quote:Op zondag 6 april 2008 23:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kijk, Heston met een Oscar.
[ afbeelding ]
Hij acteerde ook naar het schijnt, maar goed, daar moeten we 't hier niet over hebben, dat is misschien meer iets voor FTR, ik open daar wel een topic.
Ik ontkende het niet. Ik vroeg alleen hoe persoon x tot die conclusie kwam, maar goed, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Ten tweede: volgens mij is het interview, althans dat stuk waar ik mijn mening (gedeeltelijk) op baseer, ononderbroken, dus ik zie niet zo snel in hoe iets uit z'n context kan worden gehaald. Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid. En eerlijk gezegd kan iedereen die lid is van de NRA of tegen gun control is, wat mij betreft ongezien de tering krijgen.quote:Op zondag 6 april 2008 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En het eerst nog ontkennen ookDan heb je kennelijk al door dat het niet al te snugger is...
Moore misleidt een dementerende man onder valse voorwendselen en plakt dan een lekker interview in elkaar waardoor elke context het raam uit is. Ben je echt niet in staat om dat in te zien? Vind je zoiets werkelijk voldoende om zo'n verregaande mening op te baseren? Wat is er mis met je?
En jij vind het zijn van een Republikein voldoende om iemand dood te willen? Lekker typ ben jij...
Hier gaat het doorgaans over films en acteerprestaties, geen kansloos en/of zinloos links/rechts gemekker, maar het topic is toch al ontdaan van enig niveau, dus ga maar verder.quote:Op maandag 7 april 2008 00:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit is toch een FTR topic?
Het getuigt inderdaad van bitter weinig respect. Temeer hij zoals je in je posts al aangaf voor veel meer dingen heeft gestreden naast zijn acteercarrière.quote:Op zondag 6 april 2008 23:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ook. En al ben je het totaal niet eens met hun standpunten, dat is echt geen excuus om blij te zijn met de dood van iemand die erbij betrokken was, zeker aangezien hij nog zo veel meer heeft gedaan.
Maar dan heb je de hamvraag nog niet beantwoord; Hoe kan dat voldoende zijn voor het juichen om de dood van een mens!?quote:Op maandag 7 april 2008 00:01 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Ik ontkende het niet. Ik vroeg alleen hoe persoon x tot die conclusie kwam, maar goed, begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Ten tweede: volgens mij is het interview, althans dat stuk waar ik mijn mening (gedeeltelijk) op baseer, ononderbroken, dus ik zie niet zo snel in hoe iets uit z'n context kan worden gehaald. Nogmaals: de feiten zijn, ongeacht het Frequinisme van Moore, dat onze Mozes het nodig vond om met zijn jachtgeweer rond te zwaaien in een gemeenschap die net getroffen was door de gevolgen van het Amerikaanse wapenbeleid. En eerlijk gezegd kan iedereen die lid is van de NRA of tegen gun control is, wat mij betreft ongezien de tering krijgen.
Zoals ik al eerder aangaf heb je dus kennelijk geen idee wat hij verder gedaan heeft in zijn leven. En met zijn werk voor de NRA kwam hij op voor een recht dat gegarandeerdt wordt door de Amerikaanse grondwet. Probeer eens te realiseren dat jouw politieke ideeen niet heilig genoeg zijn om andersdenken over dood te wensen.quote:Verder hou ik me er eerlijk gezegd niet zo mee bezig of Heston nou blijft leven of het loodje legt; hij heeft het ook nooit zo nauw genomen met het (recht op) leven van anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |