abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 21:05:57 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57876852
quote:
Charlton Heston overleden
[url=http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=10868&titel=Charlton_Heston_overleden]filmtotaal[/url[

Afgelopen zaterdagavond is Charlton Heston op 84-jarige leeftijd overleden in zijn eigen huis in Beverly Hills met zijn vrouw Lydia aan zijn zijde, zo meldt familiewoordvoerder Bill Powers. Powers wilde verder geen details vrijgeven of de doodsoorzaak bekend maken. In 2002 maakte Heston wel bekend dat hij last had van symptomen van de ziekte van Alzheimer. Heston laat een indrukwekkend oeuvre als hoofdrolspeler in Hollywood achter, waar maar weinigen aan kunnen tippen.

Op zijn 17de had hij in 1941 al zijn eerste hoofdrol in een film te pakken, als het titelpersonage van Peer Gynt. Zijn laatste rol speelde hij in 2003 in My Father, Rua Alguem 5555, als Josef Mengele. Hij gaf heel vaak gestalte aan historische figuren, en werd beroemd als Moses in The Ten Commandments, Judah Ben-Hur in Ben-Hur en het titelkarakter van El Cid. Verder speelde hij in die tijd ook de hoofdrol in uitstekende film noirs (zoals Touch of Evil) en westerns (zoals The Big Country). Later gaf hij eind jaren '60 en begin jaren '70 als gevestigde ster een respectabel gezicht en nieuwe impuls aan science fiction met zijn rollen in Planet of the Apes, The Omega Man en Soylent Green.

Achter de schermen nam hij ook vaak de touwen in handen. Hij was president van de SAG (Screen Actors Guild) en voorzitter van het AFI (American Film Institute). Hij marcheerde in de jaren '50 voor burgerrechten, maar hoe ouder hoe conservatiever hij werd. Jongere mensen zullen hem daardoor misschien helaas slechts kennen als president van de NRA (National Rifle Association), waar Michael Moore in Bowling for Columbine zijn pijlen op richtte.

Heston won een Oscar voor Ben-Hur, en was vooral trots op het grote aantal historische personages dat hij gedurende zijn carrière portretteerde. Hij zei vaak dat hij een gezicht uit een andere eeuw had. Naast de bovengenoemde rollen speelde hij onder andere ook Andrew Jackson (2 maal, in The President's Lady en The Buccaneer), Johannes de Doper (in The Greatest Story Ever Told), Michelangelo (in The Agony and the Ecstacy), Kardinaal Richelieu (in The Three Musketiers), Henry VIII (in The Prince and the Pauper) en Marcus Antonius (2 keer, in Julius Caesar en Antony and Cleopatra). Heston wordt naast zijn vrouw Lydia door hun twee kinderen overleefd.
Zeer markante man soms ook een ruwe diamant..... RIP.
pi_57877043
Opgeruimd staat netjes.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 6 april 2008 @ 21:15:52 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57877058
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_57877841
-edit Troll

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 07-04-2008 18:37:39 ]
pi_57883095
-edit- ....

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 07-04-2008 18:39:08 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 08:59:14 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57883217
Geniaal acteur, maar in zijn laatste jaren beetje raar gaan doen helaas. Mag niet afdoen aan zijn indrukwekkende carrière...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 7 april 2008 @ 11:04:14 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57885195
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:59 schreef freud het volgende:
Geniaal acteur, maar in zijn laatste jaren beetje raar gaan doen helaas. Mag niet afdoen aan zijn indrukwekkende carrière...
Zijn carrière als acteur is zeker groots.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 7 april 2008 @ 11:06:41 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57885236
-edit ..

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 07-04-2008 18:41:11 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 7 april 2008 @ 11:35:59 #9
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57885826
-edit- Nutteloos

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 07-04-2008 18:57:39 ]
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57886488
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

American studies. Je hebt er inderdaad van geleerd. Alles wat niet bevalt dood maken.
Snap je het punt niet? Ik doe juist precies wat zij doet..

En als je te bekrompen bent om je haat voor de VS even aan de kant te schuiven voor een normale discussie kun je beter wegblijven, want dit soort domme opmerkingen helpen niemand.

[ Bericht 13% gewijzigd door Evil_Jur op 07-04-2008 12:17:35 ]
  maandag 7 april 2008 @ 14:01:26 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57888623
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Snap je het punt niet? Ik doe juist precies wat zij doet..

En als je te bekrompen bent om je haat voor de VS even aan de kant te schuiven voor een normale discussie kun je beter wegblijven, want dit soort domme opmerkingen helpen niemand.
Waar zeg ik dat ik Amerika haat???? Dat zij je eigen bekropmpen denkbeelden.
pi_57888761
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik Amerika haat???? Dat zij je eigen bekropmpen denkbeelden.
Waarom zou je anders zoiets stoms zeggen over American Studies? En doe niet zo kinderachtig want in elk topic dat iets te maken waar jij in reageert doe je zo.

Ik heb slecht nieuws voor je; Je bent precies hetzelfde als StefanP. Je zit misschien aan de andere kant van het spectrum, maar je bent net zo ongeïnformeerd, ongenuanceerd en onredelijk..
  maandag 7 april 2008 @ 17:35:42 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57892647
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarom zou je anders zoiets stoms zeggen over American Studies? En doe niet zo kinderachtig want in elk topic dat iets te maken waar jij in reageert doe je zo.

Ik heb slecht nieuws voor je; Je bent precies hetzelfde als StefanP. Je zit misschien aan de andere kant van het spectrum, maar je bent net zo ongeïnformeerd, ongenuanceerd en onredelijk..
Ik denk van niet zie je eigen doodverwenzing. Als je tegen de VS bent of Isreal ben je gelijk een jodenhater of haat je de VS. Jij bent dus onredelijk en ongenuanceerd. Ik ben trouwens niet links of rechts.
pi_57893576
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk van niet zie je eigen doodverwenzing. Als je tegen de VS bent of Isreal ben je gelijk een jodenhater of haat je de VS. Jij bent dus onredelijk en ongenuanceerd. Ik ben trouwens niet links of rechts.
Ik ook niet, moet dat dan om een interesse in de VS te hebben? Je kunt in bepaalde zaken best tegen de VS zijn, maar onderbouw dat dan ook. Jij roept maar meestal maar wat eenzijdige onzin waaruit blijkt dat je geen kennis van zaken hebt; nuance en redelijkheid onbreekt. Ik ga de betreffende posts uit andere topics er even niet bij zoeken, want ik neem aan dat je zelfbewust genoeg bent om dat door te hebben. Misschien niet in alle topics, maar dat is de indruk die je bij mij hebt achtergelaten.

Mijn doodsverwensing was daar, zoals in het andere topic ook uitgelegd, om aan te tonen dat het belachelijk is om mensen dood te wensen om triviale meningsverschillen zoals Schmoopy met Heston deed. Veel mensen snappen zoiets pas wanneer je ze een spiegeltje voorhoudt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Evil_Jur op 07-04-2008 18:36:24 ]
pi_57894002
Had niet verwacht dat ik dit topic voorrang moest geven om te lezen. Heb de eerste reacties niet kunnen lezen, maar dit maakt ook niet uit. Vanaf nu gewoon weer ontopic. Uiteraard hou ik jullie niet tegen jullie eigen baggerreacties te wissen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_57894105
Ik ben niet voor de NRA, maar ik begrijp de filosofie voor wapenbezit in de VS wel. Jezelf kunnen beschermen tegen "vriend" en vijand. Strenge regels zou echter wel nodig moeten zijn alsook terughoudendheid in stedelijk gebied. Maar ik weet ook dat het er enkel voor zou zorgen dat er meer illegale wapens in omloop komen en veel meer onder criminelen. Het is ook kinderspel om in de ene staat een wapen in te kopen mocht het in een andere staat of stad verboden zijn. Een globaal verbod in de gehele VS is net zo denkbaar als het verbieden van abortus in Nederland.

Je moet je voorstellen dat je afgelegen woont (het land is dunbevolkt en maar 3 of 4 staten hebben meer inwoners dan Nederland) en dat de politie niet binnen 15 minuten voor je deur kan staan. Dan wil je toch wel een geweer achter de hand hebben. Of zware criminelen die je net zo goed afknallen omdat het een getuige minder betekent en de straf zo zwaar is dat men het risico wil nemen, zeker als men weet dat de kans klein is dat je een wapen hebt.
pi_57894164
ik ken hem eigenlijk alleen van een aflevering uit Friends
  maandag 7 april 2008 @ 18:59:33 #18
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_57894257
Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk blij zijn met zijn dood.
Dat je het niet eens met hem was, dat kan en mag. Een hekel aan iemand hebben? Ook prima.
Maar de vlag uitsteken als iemand dood is... Nee, daar begrijp ik niks van.
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:59 schreef freud het volgende:
Tja raar gaan doen... als dat enkel gebaseerd is op dat filmpje van M. Moore, dan zou dat ietwat kortzichtig zijn, omdat M. Moore bij uitstek iemand is, die goed is in het vertellen van zijn waarheid.
En een indrukwekkende carriere was het zeker!
R.I.P.
pi_57908886
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:15 schreef shmoopy het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Echt wel. Ongelooflijk dat de man die zo opkwam voor de burgerrechten later zo enorm voor het wapenbezit (en gebruik) is gaan strijden.
pi_57910245
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt wel. Ongelooflijk dat de man die zo opkwam voor de burgerrechten later zo enorm voor het wapenbezit (en gebruik) is gaan strijden.
Gek he, de grondwet verdedigen?
pi_57910468
Hm, er worden geen mededelingen gedaan over zijn dood, hij had al een aantal jaar Alzheimer én hij had hoogstwaarschijnlijk wapens in huis (geladen zelfs, zoals-ie zelf zei in Bowling for Columbine, meen ik). Als je die drie samenvoegt, zou je kunnen denken dat-ie er zelf een eind aan heeft gemaakt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_57910553
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

quote:
In de jaren vijftig en zestig steunde Heston het burgerrechtenactivisme van de Afro-Amerikaanse predikant Martin Luther King en verzette hij zich tegen de Vietnamoorlog. Hij was een groot voorstander van het burgerlijk bezit van wapens en was daarom lid van de National Rifle Association, de invloedrijke Amerikaanse organisatie die het Amerikaanse grondrecht om wapens te mogen dragen verdedigt. In 1997 werd hij er vicevoorzitter van, en van 1998 tot 2003 was hij zelfs voorzitter. Als zodanig kwam hij in 2002 voor in de documentaire Bowling for Columbine van de Amerikaanse filmregisseur Michael Moore, waarin het particulier wapenbezit wordt gehekeld.
Is dit stuk de reden waarom je blij bent met zijn dood?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_57910657
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, er worden geen mededelingen gedaan over zijn dood, hij had al een aantal jaar Alzheimer én hij had hoogstwaarschijnlijk wapens in huis (geladen zelfs, zoals-ie zelf zei in Bowling for Columbine, meen ik). Als je die drie samenvoegt, zou je kunnen denken dat-ie er zelf een eind aan heeft gemaakt.
Alzheimer is an sich al dodelijk, en gezien zijn diagnose al in 2002 werd gemaakt was hij nu vast te ver heen om iets zelft te kunnen doen.
pi_57910694
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Alzheimer is an sich al dodelijk, en gezien zijn diagnose al in 2002 werd gemaakt was hij nu vast te ver heen om iets zelft te kunnen doen.
Och, zelfs met Alzheimer kun je nog redelijk lang leven (meer dan 5 jaar na diagnose inderdaad).
Maar waarschijnlijk is dat wel de oorzaak ja, maar waarom dan geheimzinnig erover doen? De heldenstatus in ere houden oid?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_57910809
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Och, zelfs met Alzheimer kun je nog redelijk lang leven (meer dan 5 jaar na diagnose inderdaad).
Maar waarschijnlijk is dat wel de oorzaak ja, maar waarom dan geheimzinnig erover doen? De heldenstatus in ere houden oid?
Dat is moeilijk in te schatten, misschien horen we het ooit nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')