abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 01:20:51 #251
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58103209
Ander verhaal...

Balkenende is geen dictator heeft het kabinet niet vol zitten met zijn familieleden, martelt geen mensen, heeft geen Frysen laten vergassen, Nederland is een democratie... ga zo door.

maar ik ga slapen

weltrusten
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 17 april 2008 @ 01:25:19 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_58103244
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

Ja, ze kunnen geen mensen meer krijgen.

Misschien een gevolg van meedoen aan oorlogen als Irak en Afghanistan? Zomaar een idee hoor.
Dat zal het zeker zijn. Ik ben niet tegen herinvoering van de dienstplicht, maar het lijkt me een slecht idee om diensplichtigen tegen hun wil naar frontlinies aan de andere kant van de planeet te sturen.
Ze zouden wel in Nederland taken over kunnen nemen van beroepsmilitairen, die daardoor dan vrijkomen voor uitzending.
  donderdag 17 april 2008 @ 01:37:54 #253
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58103341
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:20 schreef Pumatje het volgende:
Ander verhaal...

Balkenende is geen dictator heeft het kabinet niet vol zitten met zijn familieleden, martelt geen mensen, heeft geen Frysen laten vergassen, Nederland is een democratie... ga zo door.

maar ik ga slapen

weltrusten
Nou, niet zo´n ander verhaal. Ik maak hier uit op dat wanneer Balkenende de Friezen gaat vergassen, jij ook in staat zou zijn tot dienstweigeren.
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 06:31:34 #254
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58104003
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zal het zeker zijn. Ik ben niet tegen herinvoering van de dienstplicht, maar het lijkt me een slecht idee om diensplichtigen tegen hun wil naar frontlinies aan de andere kant van de planeet te sturen.
Ze zouden wel in Nederland taken over kunnen nemen van beroepsmilitairen, die daardoor dan vrijkomen voor uitzending.
Ze zitten behoorlijk krap iig. Het al jaren durende reclame-offensief, het verlagen van de eisen, het aanbieden van premies en bonussen, kennelijk werkt het allemaal niet.

Dienstplicht op zich valt over te praten imo, er zijn bijvoorbeeld ook andere vormen te bedenken (helpen in ziekenhuizen of verpleegtehuizen ed). Maar het als lapmiddel omdat het leger geen mensen meer kan krijgen? Neh, slechte reden. Laten ze dan naar de oorzaken kijken waarom er zo weinig animo is. Imo zijn de politieke keuzes (van bijvoorbeeld het steunen van het VS beleid) een grote oorzaak van het slechte image van het leger. Toch troepen sturen als de meeste Nederlanders tegen zijn. Missies die een strategisch en geo-poltiek doel dienen ipv humanitair of indammen van conflicten. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:44:06 #255
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58105629
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Kneuzige gechargeer?... Jij vind die" groenlinks" aanpak dan ok, dat werkt niet..
Dat bedoel ik dus, dat zwartwit-geneuzel van jullie. Je bent voor of je bent tegen, en als je tegen bent, rot je maar op. Doe effe normaal.
quote:
maar tegen de tijd dat jij dat gaat inzien is het al geen ver-van-je-bedshow meer.
Hou jij je nou maar bij je 'bevel is bevel'-mentaliteit, en laat visies en analyses over aan mensen die zelf kunnen denken.
quote:
Dank god dat er gelukkig wel veel mensen inzien dat het idd onzin is om die figuren met thee en bloemen en lieve woordjes te bevredigen.
Ik zeg het nog een keer: zwartwit en gechargeer.
quote:
Zolang het elke keer ellende is in gebieden met Islam invloed vind ik het zo'n rare uitspraak niet.
"de ellende in gebieden met islam" is voor een ERG groot deel aangericht door landen als de VS (niet voor niets een natie met een militaire vechters-aard). Zoals gezegd: als analyses, visie en denkwerk je niet liggen, laat het dan aan anderen over. En dat legt meteen de beperkingen bloot van een forum dat wordt geleid door voetsoldaten: die moet je geen macht geven. Dat doet (en dan ga ik meteen weer ontopic, want dat was één van de redenen dat ik niet in dienst wilde, destijds) éééénorm denken aan die sergeantjes in het leger, die dienstplichtigen mogen afblaffen omdat ze niets anders kunnen en in de echte maatschappij geen drol voorstellen.
Als je vindt dat die omschrijving jou niet past, ga je daar dan ook naar gedragen alsjeblieft en anders blijf ik erbij.
quote:
En ik wil niet enkel ja knikkers hier, maar dit is een Defensie fora.. Gek he.. dat er nogal wat defensie minded people posten.
Nee, dat is niet gek. Wél gek is dat, in de praktijk althans, mensen die anders tegen zaken aankijken dan de 'defensie minded people' actief worden weggejaagd door met name de mods. In een forum discussieer je over bepaalde onderwerpen. In DEF over militaire zaken, maar ook andere mensen dan 'defensie minded people' hebben daar een mening over, en zouden welkom moeten zijn.
quote:
Geklaag en gebash willen we hier niet, wil je dat wel, vragen we je vriendelijk een ander topic uit te kiezen om te posten. Niet hier.
Geklaag is het gevolg van jullie manier van handelen. Gebash, daar maken jullie je vooral zélf schuldig aan (landverrader, tegen de muur, NSB'ers), evenals aan het verpesten van topics. En je doet het weer. Je poneert iets zwartwit, geeft het een naam en dus mag jij mensen wegsturen. Nee dus.

Grow a fucking brain

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 17-04-2008 09:51:59 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 april 2008 @ 09:55:40 #256
136 V.
pi_58105862
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:20 schreef Pumatje het volgende:
Ander verhaal...

Maar Balkenende heeft wel 'onze jongens en meiden' naar Irak gestuurd als ondersteuning van een land dat dat land binnenviel zonder internationaal mandaat, gebaseerd op leugens. Een land dat wél actief martelt. En nu weigert, al jaren, onderzoek te laten plaatsvinden naar de leugens en morele gronden waarop hij zich heeft laten verleiden tot deelname aan die illegale oorlog.

Hoezo democratie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58105897
Ja, ik zou net als destijds de dienstplicht weigeren.

Ik zou misschien wel totaal weigeren, wat ik destijds niet echt durfde.
  PR/Manusje van alles donderdag 17 april 2008 @ 10:44:44 #258
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58106768
Ik zou een half jaartje dienstplicht niet weigeren
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58108384
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dan denk ik dat je niet goed gelezen hebt.
het leeft namelijk goed in de politiek het terug in te voeren
Alleen de VVD sprak van een interessant idee tijdens het debat. De rest van de kamer was (fel) tegen. Noem je dat "goed leven"?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 april 2008 @ 12:55:37 #260
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58109757
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar Balkenende heeft wel 'onze jongens en meiden' naar Irak gestuurd als ondersteuning van een land dat dat land binnenviel zonder internationaal mandaat, gebaseerd op leugens. Een land dat wél actief martelt. En nu weigert, al jaren, onderzoek te laten plaatsvinden naar de leugens en morele gronden waarop hij zich heeft laten verleiden tot deelname aan die illegale oorlog.

Hoezo democratie

V.
Ik keur die oorlog ook echt af, en onze steun destijds aan de VS keurde ik ook compleet af.
Dat ben ik zeker met je eens, dat had allemaal niet mogen gebeuren.
Het lafste van allemaal vind ik wel dat we naderhand niet eens hebben lopen zeiken bij de VS toen bleek dat er geen massavernietigingswapens lagen. Ja, we hebben er een keer iets om opheldering gevraagd, en ik geloof een keer laten doorschemeren dat we ons belazerd voelden, maar volgens mij werd dat meteen enkele dagen daarna weer teruggetrokken omdat we bang waren voor de VS.

Ik ben ook niet Pro VS, ik ben pro Nederland.
In nederland hebben we nu eenmaal een parlementaire democratie, wij hebben partijen gekozen die voor ons mogen spreken, Politiek is nu eenmaal neit betrouwbaar en ik heb ook al het vertrouwen op de meeste gebieden daarin eigelijk wel verloren ( wie niet? ) of eigelijk meer het geloof.. dat is wat ik verloren heb.

Maar de partijen hebben dat besloten, niet defensie. Dus laat je horen in de politiek denk ik dan..Ik ben ook voor meer referendums, referenda.. hoe schrijf je dat meervoud ?
Die hadden er ook moeten komen over invoering van de euro, etc..

Betreft die omschrijving van je met sergeantjes die je afblaffen.. zo zit dat nu niet meer. Het zijn andere tijden. Ze willen wel een soldaat van je maken dus af en toe moet er wel gepushed worden, maar het is niet zoals in films. Ik kan me ook goed vinden in de maatschappij en ik vind me niet in de omschrijving vinden die jij plaatsde.

zoals je mag zeggen dat je echt niet in dienst wil en weigeren wil, goed daar heb ik mijn mening over, en jij de jouwe

Maar een user plaatsde een post met , ik zou zelfs de vijand helpen als zijn ideeen beter bij mijn idealogie passen.. ja goed. Dat maakt je dan een landverrader, dat is het feitelijk dan ook. Geen persoonlijke belediging van jou naar mij , gewoon de spijker op zijn kop

En Surv.fiets.. een halfjaartje dienstplicht is niet genoeg, ben je net klaar met je opleidingen van het leger, kun je weer gaan.. Een jaartje zou uitkomen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Pumatje op 17-04-2008 13:03:01 ]
pi_58110636
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:55 schreef Pumatje het volgende:

Maar een user plaatsde een post met , ik zou zelfs de vijand helpen als zijn ideeen beter bij mijn idealogie passen.. ja goed. Dat maakt je dan een landverrader, dat is het feitelijk dan ook. Geen persoonlijke belediging van jou naar mij , gewoon de spijker op zijn kop
Mijn god, jij niet dan?!?!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 april 2008 @ 13:32:10 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110695
Nee, natuurlijk niet. Ik ben toch maar een individu. Als hun idealen me zo veel beter bevallen verhuis ik wel naar hun land, in plaats van degene te helpen die de agressor is en anderen een idealogie wil opzadelen die ze helemaal niet willen hebben.

dat maakt mij namelijk ook een... je weet wel wat
pi_58110830
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Ik ben toch maar een individu. Als hun idealen me zo veel beter bevallen verhuis ik wel naar hun land, in plaats van degene te helpen die de agressor is en anderen een idealogie wil opzadelen die ze helemaal niet willen hebben.
Laten we er eens van uit gaan dat het huidige regime jou verbiedt te verhuizen naar een ander land en dat jouw idealen overeenkomen met die van de agressor? Zou je dan blind voor iets abstracts als het "vaderland" kiezen?
  donderdag 17 april 2008 @ 13:40:19 #264
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58110897
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:

dat maakt mij namelijk ook een... je weet wel wat
Oooohh zoals het Nederandse leger de VS helpt bedoel je
  donderdag 17 april 2008 @ 13:41:19 #265
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110924
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Laten we er eens van uit gaan dat het huidige regime jou verbiedt te verhuizen naar een ander land en dat jouw idealen overeenkomen met die van de agressor? Zou je dan blind voor iets abstracts als het "vaderland" kiezen?
we hadden het over Nederland
en we gingen uit van de Huidige situatie hier..

De user die dat postte ging ook van dat standpunt uit

maar in jou geval.. tuurlijk zou ik dan anders reageren
  donderdag 17 april 2008 @ 13:42:38 #266
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58110960
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:40 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Oooohh zoals het Nederandse leger de VS helpt bedoel je
juist, alhoewel Afghanistan en Iraq wel van elkaar verschillen..
keur die oorlogen allebei ook niet goed hoor
  donderdag 17 april 2008 @ 13:42:58 #267
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_58110972
Nee
Heb de dienstplicht nog meegemaakt, leuke tijd gehad
pi_58111624
quote:
Op donderdag 17 april 2008 06:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar het als lapmiddel omdat het leger geen mensen meer kan krijgen? Neh, slechte reden. Laten ze dan naar de oorzaken kijken waarom er zo weinig animo is. Imo zijn de politieke keuzes (van bijvoorbeeld het steunen van het VS beleid) een grote oorzaak van het slechte image van het leger. Toch troepen sturen als de meeste Nederlanders tegen zijn. Missies die een strategisch en geo-poltiek doel dienen ipv humanitair of indammen van conflicten. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag.
Je vergeet de belangrijkste reden: de goede economische situatie.
Er is een omgekeerd evenredig verband tussen het aantal vacatures op de arbeidsmarkt, en het aantal aanmeldingen bij de krijgsmacht.
Logisch: als er geen werk te vinden is, wordt het leger al gauw aantrekkelijk; niet als je zo een beter betaalde baan in de burgermaatschappij kunt krijgen.
pi_58115490
Ik zou het een eer vinden om ons land te mogen verdedigen in het geval van een buitenlandse dreiging binnen Nederland. Hoewel ik waarschijnlijk, gezien mijn lichamelijke conditie, niet in de frontlinie zal terecht komen, zou ik alles willen geven.

Al zal ik bij eventuele NBC dreiging wel in m'n broek schijten (al dan niet door het gebruikte gas), maar goed
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:05:14 #270
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58116944
quote:
Op donderdag 17 april 2008 06:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze zitten behoorlijk krap iig. Het al jaren durende reclame-offensief, het verlagen van de eisen, het aanbieden van premies en bonussen, kennelijk werkt het allemaal niet.

Dienstplicht op zich valt over te praten imo, er zijn bijvoorbeeld ook andere vormen te bedenken (helpen in ziekenhuizen of verpleegtehuizen ed). Maar het als lapmiddel omdat het leger geen mensen meer kan krijgen? Neh, slechte reden. Laten ze dan naar de oorzaken kijken waarom er zo weinig animo is. Imo zijn de politieke keuzes (van bijvoorbeeld het steunen van het VS beleid) een grote oorzaak van het slechte image van het leger. Toch troepen sturen als de meeste Nederlanders tegen zijn. Missies die een strategisch en geo-poltiek doel dienen ipv humanitair of indammen van conflicten. Natuurlijk heeft dat zijn weerslag.
En waarom is het wel in orde om de gaten in de gezondheidszorg te stoppen met diensplichtigen volgens jou, maar als dat bij defensie gebeurt niet?
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2008 @ 21:20:07 #271
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58121881
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

En waarom is het wel in orde om de gaten in de gezondheidszorg te stoppen met diensplichtigen volgens jou, maar als dat bij defensie gebeurt niet?
Dat is niet gezegd. Ik vind dat er best iets te zeggen is voor een soort maatschappelijke "dienstplicht" voor jongeren, een soort stage lopen. Het leger kan zo'n stageplek zijn, maar evengoed een verpleegtehuis. Jongeren kunnen een stuk ervaring opdoen op plekken waar ze anders waarschijnlijk nooit mee in aanraking zouden komen. Ik denk dat voor een grote groep geldt dat ze er niet slechter van zullen worden.

Het is niet iets waar ik per se voor ben maar als er dan een nieuwe dienstplicht zou komen zou die imo op zijn minst veel breder moeten zijn dan alleen het leger.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:11 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste reden: de goede economische situatie.

Dat is ook een oorzaak. Maar die wordt wel in de media genoemd, het meedoen aan omstreden missies wordt niet genoemd.

Overigens heeft een krappe arbeidsmarkt geen invloed op het image van het leger lijkt me.
  donderdag 17 april 2008 @ 23:14:33 #272
136 V.
pi_58125299
quote:
. Dat maakt je dan een landverrader, dat is het feitelijk dan ook. Geen persoonlijke belediging van jou naar mij , gewoon de spijker op zijn kop
Het maakt je natuurlijk alleen een landverrader als je een heilig geloof hebt in iets arbitrairs als landsgrenzen en nationalistisch ingesteld bent

Okee, beetje stoken, ik geef het toe.

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 18-04-2008 01:03:01 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58125808
De Romeinen kenden een dienstplicht van 20 jaar, sommige kozen ervoor langer te vechten
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_58125999
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De Romeinen kenden een dienstplicht van 20 jaar, sommige kozen ervoor langer te vechten
Ja, en je weet hoe het met de Romeinen is afgelopen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:08:22 #275
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58126503
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het maakt je natuurlijk alleen een landverrader als een heilig geloof hebt in iets arbitrairs als landsgrenzen en nationalistisch ingesteld bent

Okee, beetje stoken, ik geef het toe.

V.
Het deed me dan ook niets, ik beschouw mezelf als een wereldburger. Het was overigens sowieso al niet meer serieus te nemen nadat de mod me voor NSB´er had uitgemaakt

ik stook een beetje mee maar mag dat, want ik ben uitgescholden door de mod
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:10:34 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58126554
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:08 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Het deed me dan ook niets, ik beschouw mezelf als een wereldburger. Het was overigens sowieso al niet meer serieus te nemen nadat de mod me voor NSB´er had uitgemaakt

ik stook een beetje mee maar mag dat, want ik ben uitgescholden door de mod

sorry

all is fair in love and dienstplicht
pi_58131236
quote:

Zoals de verzetsmensen in WOII? We hadden verloren, dikke pech, maar officieel was Nederland dus vriendjes met Duitsland. Wettelijk allemaal in orde, precies volgens de regeltjes. De geallieerden waren onze vijand, en iedereen die daarmee symphatiseert dus een landverrader?

De wereld is niet zwart-wit...
Ja, ik generaliseer.
pi_58132220
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Nee, dat was geen dienstplicht.
Dat was vrijwillig, maar wel de manier om (na die 20 jaar) een Romeins staatburger te worden met alle rechten die daar aan verbonden waren.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:47:46 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58156989
Ik zou nooit een leger in gaan. De uitzondering als ik zelf aan het hoofd van een leger zou staan. En niet gehinderd zou worden door incompetente politici.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:53:50 #280
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_58157103
Ik zou alleen in dienst gaan als ik de garantie zou krijgen dat ik niet uitgezonden kan worden naar conflictgebieden et cetera ... ik vind dat dienstplicht alleen gebruikt moet worden voor binnenlandse crisissen en voor bijvoorbeeld maatschappelijk hulpverlening (rampbestrijding maar bijvoorbeeld ook de Nijmegse vierdaagse).

Internationale samenwerkingsverbanden moeten alleen beroepsmilitairen voor gebruikt worden want die kiezen er zelf voor om het risico te lopen elders in de wereld te sneuvelen en die vinden het blijkbaar ook leuk dus zijn veel gemotiveerder dan dienstplichtigen.

Verder zouden mensen die op het hbo zitten vrijstelling moeten krijgen tot ze klaar met school zijn en mensen op het mbo, afhankelijk van de opleiding interne scholing moeten krijgen.
pi_58158156
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:53 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zou alleen in dienst gaan als ik de garantie zou krijgen dat ik niet uitgezonden kan worden naar conflictgebieden et cetera ... ik vind dat dienstplicht alleen gebruikt moet worden voor binnenlandse crisissen en voor bijvoorbeeld maatschappelijk hulpverlening (rampbestrijding maar bijvoorbeeld ook de Nijmegse vierdaagse).
In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.

Mij lijkt het in ieder geval wel redelijk om aan elke dienstplichtige te vragen of ze uitgezonden willen worden of niet, er zullen vast wel zijn die toch uitgezonden willen worden. Maar ik vraag me ook af hoe dat zal gaan als je in een leger beroepsmilitairen hebt die sowieso uitgezonden worden én dienstplichtigen die niet buiten Nederland komen. Er zal zeker geherstructureerd moeten worden wil dit goed werken. (Wat te denken van de Nationale Reserve bijvoorbeeld)
quote:
Verder zouden mensen die op het hbo zitten vrijstelling moeten krijgen tot ze klaar met school zijn en mensen op het mbo, afhankelijk van de opleiding interne scholing moeten krijgen.
Dat was vroeger ook al zo. Mijn vader mocht na de HBS eerst naar de Universiteit en hoefde na zijn studie pas in dienst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58160152
Ik zou niet weigeren.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2008 16:18:19 ]
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:57:52 #283
168657 Koffielurk01
pi_58161980
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:01 schreef waht het volgende:

[..]

In principe is dat wel redelijk. Er zouden bepaalde divisies kunnen worden opgesteld die enkel voor verdediging van Nederland zijn. Dat zou echter ook betekenen dat die dienstplichtigen naar overzeese delen van het koninkrijk zouden moeten.

Wat mij betreft gebeurd dat dan weer niet en daar komt bij dat Nederland nog maar weinig overzees grondgebied heeft tegenwoordig (misschien officieus wel).

Het zal inderdaad een herstructurering van de krijgsmacht vereisen, maar dit is onvermijdelijk bij organisatie zoals de krijgsmacht omdat conventionele oorlogsvoering steeds meer wordt vervangen door guerrilla~ en terrorismeoorlogvoering. Dit is ook de reden waarom aanvankelijk de dienstplicht is afgeschaft.
pi_58177010
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als ik thuiszou komen met de boodschap dat ik expres me ging laten afkeuren voor de Dienstplicht zou ik de spreekwoordelijke "Foot in my ass" krijgen van mijn vader..Wat ik nu ook van het leger vond

Daarnaast, buiten alle plichten... is dit er ook gewoon 1. Als we allemaal plichten in dit land niet gingen naleven werd het 1 groot zooitje.
Als iemand een pesthekel heeft aan Defensie moet hij zulke fora niet opzoeken in my opinion.
Je kunt dan verwachten dat er mensen zitten die er wel om geven.
En je houdt niet van tegenspraak en mensen mogen er niet anders over denken, en er zijn per definitie geen goed onderbouwde opvattingen mogelijk die tegen die van jou ingaan?
Ik weet het ook niet
pi_58177067
Heb gediend en zou weer dienen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:29:51 #286
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_58301436
Ik zou het enkel overwegen als er een royale vergoeding tegenover staat en een belastingvrijstelling voor de rest van mijn leven.
Maar dan is het in wezen geen dienstplicht meer, maar gewoon werk, maar dat zijn de enige voorwaarden waaronder ik eventueel open zou staan voor zoiets.

Feit is: Ik ga mijn leven niet op de waagschaal zetten voor iets als 'landsbelang' van een land die mij nooit een dienst heeft bewezen, de overheid probeert de burgers op elk vlak al zoveel mogelijk geld afhandig te maken (schandalig hoge belastingheffingen op álles, terwijl 'de landsbestuurders' zich elke dag laten rondrijden in dikke bakken en daar geen cent slurptax voor betalen, maar alles uit de belastings-potje halen van de burgers, politie-boetes, buitenproportionele ziekenfondspremies, slurptax, vliegtax, zeer dure leges bij gemeentelijke aanvragen, kosten voor alles en nog wat bij de douane etc. etc.)

Al zou ik mij niet kunnen voorstellen dat Nederland direct in oorlog zou gaan met een andere land.
Ik zou mij alleen een situatie kunnen voorstellen waarin de VS en/of Groot-Britannië landen als Iran, Noord-Korea en Pakistan willen aanvallen om de obvious redenen (atoomwapens, kernprogramma, terroristische dreiging, dictator) en dat Nederland onder Bakellende militaire steun gaat verlenen.

Ik vraag me dan af hoe het zou gaan bij een burgeroorlog in Nederland, wat niet eens zo rare gedachte is met de steeds verdere ontsporende Marokkaanse gemeenschap en de toenemende onvrede bij Nederlanders. Dat lijkt mij goede voer voor gedachten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:06:30 #287
168657 Koffielurk01
pi_58302438
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zou het enkel overwegen als er een royale vergoeding ...
En hier hield ik op met lezen.
pi_58308668
Ik ben niet geschikt om afgebeuld te worden. En zou daarom de helft van de tijd in het schavot door moeten brengen. Geen goed plan dus

Ik weiger
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58311602
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:29 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vraag me dan af hoe het zou gaan bij een burgeroorlog in Nederland, wat niet eens zo rare gedachte is met de steeds verdere ontsporende Marokkaanse gemeenschap en de toenemende onvrede bij Nederlanders. Dat lijkt mij goede voer voor gedachten.
Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58312109
Ik zou gelijk in dienst gaan als ik opgeroepen wordt, maar daar krijgen ze de kans niet voor, want ik ga al vrijwillig

Mijn hele familie heeft in het leger gezeten, met uitzondering van mijn vader die (tegen zijn wil) buitengewoon dienstplichtig is en later afgekeurd is voor vrijwillig onderofficier.

Vooral de verhalen van mijn oom die lader was in een leopard tank, daar kan ik echt uren naar luisteren
  zondag 27 april 2008 @ 11:21:04 #291
213097 GBA
FINALE.
pi_58335508
Dienstplicht is slavernij. Abortus is gelegaliseerd omdat vrouwen baas zijn over hun eigen lichaam, maar de overheid mag wel bepalen wanneer mannen hun lichaam aan een oorlog moeten opofferen? Dacht 't niet.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  zondag 27 april 2008 @ 13:24:16 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58337541
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 22:49 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, er wonen slechts 330.000 Marokkanen in Nederland. Een burgeroorlog in Nederland is nóg onwaarschijnlijker dan Duitsland dat Nederland opnieuw binnenvalt.

33000 met een Marrokaans paspoort, probleem zijn juist de jongeren van Marrokaanse komaf met een Nederlandspaspoort.. die zijn er veel meer. Maar voordat we in zo'n discussie vervallen..

offtopic : steeds meer mensen hier in Def die in het leger gaan
pi_58372875
Ik heb gediend, was 18. Wist ik veel.
Nu zou ik niet gaan, niet voor het tuig dat toen en nu de macht heeft.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58393240
Denk dat ik veel meer nut kan leveren door me studie te doen als wetenschapper enzo dan beetje bij de landmacht rondhangen.
  woensdag 30 april 2008 @ 02:00:12 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58393277
quote:
Op woensdag 30 april 2008 01:54 schreef koffiegast het volgende:
Denk dat ik veel meer nut kan leveren door me studie te doen als wetenschapper enzo dan beetje bij de landmacht rondhangen.
mee eens
  woensdag 30 april 2008 @ 02:09:27 #296
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_58393324
In '89 niet geweigerd en zou dat nu ook niet doen.

Weigerachtig gedrag in het huidige tijdsgewricht heeft volgens mij meer te maken met de egocentrische instelling van de doorsnee jeugdige dan de weerzin tegen defensie. Als de dienstplicht zorg voor ouderen en gehandicapten in zou houden dan zou de jeugd daar ook zijn neus voor optrekken. De onwil iets voor een ander te betekenen zit diep geworteld.

Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.

Wat mij betreft mag er gekozen worden tussen defensie of de zorg. Kan het grut na die minimaal 18 jaar verteren mooi iets bijdragen aan de maatschappij waar ze zo'n dikke pens van hebben gekregen.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 30 april 2008 @ 02:11:47 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58393339
quote:
Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
In '89 niet geweigerd en zou dat nu ook niet doen.

Weigerachtig gedrag in het huidige tijdsgewricht heeft volgens mij meer te maken met de egocentrische instelling van de doorsnee jeugdige dan de weerzin tegen defensie. Als de dienstplicht zorg voor ouderen en gehandicapten in zou houden dan zou de jeugd daar ook zijn neus voor optrekken. De onwil iets voor een ander te betekenen zit diep geworteld.

Verder zou het voor al het over het paard getild universitair geschoold volk wel eens een eyeopener kunnen zijn als hun eten, slaapgelegenheid of veiligheid eens afhangt van een VMBO-er. Zo zou een ieder er op jonge leeftijd al achter komen dat scholing, afkomst en plaats op de maatschappelijke ladder er in heel veel gevallen niet toe doet.

Wat mij betreft mag er gekozen worden tussen defensie of de zorg. Kan het grut na die minimaal 18 jaar verteren mooi iets bijdragen aan de maatschappij waar ze zo'n dikke pens van hebben gekregen.

nog meer mee eens.
goede post.. mooi onderbouwd.
en helemaal juist

spijker op zijn kop.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:11:54 #298
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_58423392
Ik heb het gevoel dat mijn talenten niet bij vechten liggen - daarom ga ik ook niet bij het leger - maar als het nodig is om te schtrijden, weiger ik de dienstplicht niet. Dan wel het leger in als geniesoldaat/hospik/sniper
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:20:42 #299
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_58513396
quote:
Op woensdag 30 april 2008 02:09 schreef Captain_Chaos het volgende:

Ik hoop dat je hiermee niet al het universitair geschoolde volk bedoeld. Ik studeer nu zelf en zou nu zelf niet vrijwillig het leger ingaan, omdat ik anders een gigantische achterstand oplop in mn vakgebeid ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten.

Zou er echter wel een dienstplicht zijn zou ik vooraan staan om mij aan te melden. Ik zou het een eer vinden om voor Nederland te vechten als het land bedreigt zou worden Een eventuele uitzending naar Afghanistan weet ik ook niet of ik dat zou weigeren. Zoals ik er nu over denk zou ik er geen bezwaar tegen hebben, echter als het zo ver is zou ik mee eerst iets meer willen verdiepen in de situatie.

Ben alleen bang dat ik wel gruwelijk afgekeurd zou worden aangezien ik flink kleurenblind ben (als in sommige kleuren door elkaar halen, niet dat ik zwart/wit zie. voor mijn gevoel kan ik gewoon goed zien, maar kan alleen sommige kleuren niet benoemen) Weet iemand trouwens of je daarvoor afgekeurd zou worden? Het zou misschien kunnen zijn dat ik mensen in camouflageoutfit minder snel zie, maar als ik bij de marine zou zitten en er drijft een slagschip voor mn neus zou ik die echt niet over het hoofd zien ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')