abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57869545
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef heiden6 het volgende:
Als ik te vaak mensen over de vloer heb dan probeer ik er wel op te letten want het is hier geen café, en hoewel ik er zelf geen problemen mee heb als er 6 avonden per week volk over de vloer is, is mijn vriendin wat dat betreft heel anders.
Vind je het vreemd, als ik vervolgens de urinespetters van de WC-muur sta te poetsen?
  zondag 6 april 2008 @ 15:14:01 #127
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57869600
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:28 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben het echt totaal niet met je eens, Heathen. Sowieso kun je niet zomaar iets namens iemand anders afspreken. Als 'wij' uitgenodigd worden dan ga ik eerst overleggen met mijn vriendin, of ze mee wil, en of ze mee kan, en dan pas maak ik een afspraak. En anders ga ik gewoon alleen. Voor wat betreft mensen uitnodigen is dat een ander verhaal, dan is er van mijn kant alleen een kennisgeving. Als ik te vaak mensen over de vloer heb dan probeer ik er wel op te letten want het is hier geen café, en hoewel ik er zelf geen problemen mee heb als er 6 avonden per week volk over de vloer is, is mijn vriendin wat dat betreft heel anders.

Ik ben overigens wel van het afspraak is afspraak, en iets vergeten zijn is geen excuus om een dag van tevoren te zeggen dat je niet meegaat.
Dus ben je het mij eens.
  zondag 6 april 2008 @ 15:22:54 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57869822
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:00 schreef Heathen. het volgende:

[..]

En dus niet zegt 'ga maar alleen, ik heb geen zin'.
Je kan ook niet zeggen: "Ik heb een afspraak gemaakt dus je moet mee. "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57869855
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

En ik vind 2 dagen kennisgeving een zeer ruime marge. Kan je daar niet mee omgaan (let op, dat is wat anders dan willen zoals eerder gezegd) is er toch echt wat 'mis' met je hoor. Of vind je verbranden onder de douche omdat je niet in staat bent het ritueel te doorbreken getuigen van een stabiele geestelijke gezondheid?
Ik denk niet zozeer in termen van 'aandoeningen', maar meer in hoeverre iets je in de weg zit, je belemmert om fijne relaties te hebben en gelukkig door het leven te gaan.

M'n vader komt bijvoorbeeld altijd te laat, en ik raak daar altijd vreselijk gefrustreerd van. Als we om 12 uur afspreken, dan zit ik vanaf 12 uur op hem te wachten (ookal weet ik dat ik dat niet moet doen en gewoon iets anders moet ondernemen). Het zou voor mij en mijn rigiditeit fijner zijn om geen afspraken meer met hem te maken. Maar ik vind het belangrijk om een relatie met m'n vader te hebben, en dus slik ik het. Ik wil mijn inflexibiliteit de belangrijke dingen in m'n leven niet laten vergallen. Als m'n vader vraagt of hij vanavond langs kan komen, dan is hij altijd van harte welkom. Maar dan ren ik wel als een maniak door het huis alles schoon te maken en m'n lief rond te commanderen en de katten te vervloeken. Zelfs ik vind mezelf dan onuitstaanbaar.

Het is vooral belangrijk dat je hierop kunt reflecteren en eventueel andere keuzes kunt maken. Het irrationele deel van de ziel moet gehoorzamen aan de rechte rede.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 april 2008 @ 15:27:03 #130
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57869916
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan ook niet zeggen: "Ik heb een afspraak gemaakt dus je moet mee. "
Nee, dat kan ook niet. Maar dat betekent dus dat je daar goede afspraken over moet maken en dus niet dingen in je eentje kan doen omdat je altijd verantwoording moet afleggen tov de ander.
pi_57870153
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:27 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nee, dat kan ook niet. Maar dat betekent dus dat je daar goede afspraken over moet maken en dus niet dingen in je eentje kan doen omdat je altijd verantwoording moet afleggen tov de ander.
Dat is echt totaal niet wat ik bedoel, juist niet. Ik hoef echt geen verantwoording af te leggen aan mijn vriendin als ik met iemand afspreek om wat te gaan drinken vanavond, en andersom ook niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 6 april 2008 @ 15:42:06 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57870209
Druk hier.
pi_57870524
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Druk hier.
Eng hè?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 6 april 2008 @ 16:00:17 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57870597
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Druk hier.
Stuur ze weg! Ik moet stofzuigen.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 april 2008 @ 16:26:59 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57871284
iedereen is weg!

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 april 2008 @ 16:33:45 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57871404
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer in termen van 'aandoeningen', maar meer in hoeverre iets je in de weg zit, je belemmert om fijne relaties te hebben en gelukkig door het leven te gaan.

M'n vader komt bijvoorbeeld altijd te laat, en ik raak daar altijd vreselijk gefrustreerd van. Als we om 12 uur afspreken, dan zit ik vanaf 12 uur op hem te wachten (ookal weet ik dat ik dat niet moet doen en gewoon iets anders moet ondernemen). Het zou voor mij en mijn rigiditeit fijner zijn om geen afspraken meer met hem te maken. Maar ik vind het belangrijk om een relatie met m'n vader te hebben, en dus slik ik het. Ik wil mijn inflexibiliteit de belangrijke dingen in m'n leven niet laten vergallen. Als m'n vader vraagt of hij vanavond langs kan komen, dan is hij altijd van harte welkom. Maar dan ren ik wel als een maniak door het huis alles schoon te maken en m'n lief rond te commanderen en de katten te vervloeken. Zelfs ik vind mezelf dan onuitstaanbaar.

Het is vooral belangrijk dat je hierop kunt reflecteren en eventueel andere keuzes kunt maken. Het irrationele deel van de ziel moet gehoorzamen aan de rechte rede.

Je beschrijving over visite en tijd zou zo uit mijn alledag gerukt kunnen zijn.
Maar ik kom niet uit je laatste zin, welke prachtig is, alleen wat is rechte rede? Ik weet wat rede is, maar ik begrijp het rechte niet.
pi_57871701
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
iedereen is weg!

Ja natuurlijk, je wilde toch stofzuigen?
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!Babe zondag 6 april 2008 @ 16:54:42 #138
11324 shmoopy
pi_57871822
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:34 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Normale relaties hoor. Maar je gaat mij niet vertellen dat je geen afspraken maakt met je vriend wanneer je wel of niet ergens zin hebt om iets samen te doen. Je eigen gang gaan is gewoon een illusie, je zal hoe dan ook moeten verantwoorden tegenover je partner hoe jij je tijd indeelt.
Nee, echt niet.
Ik meld gewoon "ik ben vanavond weg, naar huppeldepup" en dan is het klaar. Als hij met z'n vrienden voetbal wil kijken in de kroeg dan is dat ook niet iets wat ie moet 'vragen' maar iets wat ie meedeelt.

Zelfde geldt voor samen uitgenodigd zijn. "Piet en Riet vroegen of we zin hebben vrijdag te komen eten, wil je mee?" "Nou nee, dan wilde ik eigenlijk [vul maar in]." "Okee, dan zeg ik dat even."

Ik snap werkelijk waar niet met welk recht iemand kan verwachten dat ik me verantwoord over hoe ik mijn tijd (da's dus mijn tijd) indeel.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_57871960
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:54 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, echt niet.
Ik meld gewoon "ik ben vanavond weg, naar huppeldepup" en dan is het klaar. Als hij met z'n vrienden voetbal wil kijken in de kroeg dan is dat ook niet iets wat ie moet 'vragen' maar iets wat ie meedeelt.

Zelfde geldt voor samen uitgenodigd zijn. "Piet en Riet vroegen of we zin hebben vrijdag te komen eten, wil je mee?" "Nou nee, dan wilde ik eigenlijk [vul maar in]." "Okee, dan zeg ik dat even."

Ik snap werkelijk waar niet met welk recht iemand kan verwachten dat ik me verantwoord over hoe ik mijn tijd (da's dus mijn tijd) indeel.
Maar als je een stelletje bent moet je toch alles samen doen en heb je allerlei zeggenschap over elkaar?

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57872542
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar als je een stelletje bent moet je toch alles samen doen en heb je allerlei zeggenschap over elkaar?

*gruwel*
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!Babe zondag 6 april 2008 @ 17:37:10 #141
11324 shmoopy
pi_57872611
Jaaaa, lekker samen vertrutten op de bank en naar 'Ol joe niet is lof' kijken!

"Mág ik vanavond naar Truus?" Het idee alleen al.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2008 @ 17:39:42 #142
862 Arcee
Look closer
pi_57872663
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:23 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga helemaal mijn eigen gang, en mijn partner ook, we doen beiden niets wat we niet echt willen omdat we dat de ander simpelweg niet willen 'aandoen'.
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:54 schreef shmoopy het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet met welk recht iemand kan verwachten dat ik me verantwoord over hoe ik mijn tijd (da's dus mijn tijd) indeel.
Top.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 april 2008 @ 17:41:01 #143
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57872682
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:37 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaa, lekker samen vertrutten op de bank en naar 'Ol joe niet is lof' kijken!

"Mág ik vanavond naar Truus?" Het idee alleen al.
Beetje overdreven... Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat ik zo'n dingen overleg. Helemaal geen gruwel erbij.
Ik heb hier vooral de indruk van velen (niet alleen jij shmoopy) dat ze denken dat je geen coole relatie kunt hebben als je overlegt met jouw partner. Zo van: kijk me eens stoer zijn, ik doe lekker mijn zin en trek me van niemand iets aan. Blijf dan gewoon single...
pi_57872707
Maar je hoeft toch niet te overleggen dat je vanavond in je uppie ergens heen gaat als jullie samen niets gepland hebben? Dat vind ik dan weer overdreven.
  zondag 6 april 2008 @ 17:44:55 #145
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57872770
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Maar je hoeft toch niet te overleggen dat je vanavond in je uppie ergens heen gaat als jullie samen niets gepland hebben? Dat vind ik dan weer overdreven.
Het overleggen is geen gesprek van een uur hoor Het gaat er hem gewoon om dat ik vraag: "vind je het goed dat...?" ipv "ik ga naar..." Of misschien zelfs beginnen met: "heb jij vanavond iets gepland anders dacht ik er aan om ..."
Je hoeft toch niet ergens naartoe te gaan om iets gepland te hebben? Misschien had mijn man wel een totaal ander idee over de avond en wou hij die samen met mij doorbrengen. Dan kan er toch over gepraat worden?
  zondag 6 april 2008 @ 17:51:47 #146
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_57872894
, altijd gedacht dat dit meer een mannen probleem was. Vrouwen zijn over het algemeen wat socialer aangelegd en dus wat meer van het samen doen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 6 april 2008 @ 17:51:55 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57872897
Leonieke:
quote:
Een dienstbevel kan gegeven worden in de vorm van een verzoek.
Bron: Handboek soldaat, defensie.

Het maakt niet uit of ik gewoon zeg dat ik naar de kroeg ga of "het in de groep gooi", het eindresultaat is hetzelfde. Partner-lief zal met zeer goede redenen aan moeten komen voor ik mijn plannen verander (voor zover die plannen niet direct met haar te maken hebben natuurlijk).

Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor relatie je hebt. Als je allebei jezelf lekker bezig kan houden dan hoef je niet persé alles samen te doen en te overleggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 april 2008 @ 17:52:28 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_57872910
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het overleggen is geen gesprek van een uur hoor Het gaat er hem gewoon om dat ik vraag: "vind je het goed dat...?" ipv "ik ga naar..." Of misschien zelfs beginnen met: "heb jij vanavond iets gepland anders dacht ik er aan om ..."
Je hoeft toch niet ergens naartoe te gaan om iets gepland te hebben? Misschien had mijn man wel een totaal ander idee over de avond en wou hij die samen met mij doorbrengen. Dan kan er toch over gepraat worden?
Mijn hemel, je moet een grap maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 april 2008 @ 17:53:51 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57872941
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:51 schreef Frezer het volgende:
, altijd gedacht dat dit meer een mannen probleem was. Vrouwen zijn over het algemeen wat socialer aangelegd en dus wat meer van het samen doen.
Niet de vrouwen die ik leuk vind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 april 2008 @ 17:56:23 #150
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57872993
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leonieke:
[..]

Bron: Handboek soldaat, defensie.

Het maakt niet uit of ik gewoon zeg dat ik naar de kroeg ga of "het in de groep gooi", het eindresultaat is hetzelfde. Partner-lief zal met zeer goede redenen aan moeten komen voor ik mijn plannen verander (voor zover die plannen niet direct met haar te maken hebben natuurlijk).

Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor relatie je hebt. Als je allebei jezelf lekker bezig kan houden dan hoef je niet persé alles samen te doen en te overleggen.
Maar misschien ligt het dan aan ons maar er is eigenlijk nog nooit discussie over geweest bij ons. We laten elkaar doen, maar hebben wel het respect en het fatsoen om het met elkaar te overleggen.
Het is vooral grappig dat mijn man altijd achteraf ruzie heeft met mijn schoonmoeder omdat hij "mij nog maar eens alleen heeft laten zitten voor een ganse avond" En het heeft blijkbaar geen zin als ik zeg dat ik het helemaal niet erg vond en dat ik me zelf ook wel heb weten bezig te houden en dat ik het heerlijk vond om bv een heel lang heet bad te nemen en in mijn boek te lezen (of wat ik dan ook gedaan heb).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')