O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:29 schreef -marz- het volgende:
Hebben jullie geen last van diepliggende aderen? De reden waarom ik ermee gestopt ben.
Heb toch bloedgroep O, waar ze niet direct om staan te springen meestal.
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.
Ik had eerder altijd last van mijn linkerarm omdat het bloed de aderen daar minder goed stromen, leek het wel. Het apparaat piepte om de haverklap.
Toen ik rechts probeerde ging het veel beter. Ik neem vaak nog wel een knijpkussentje in de hand voor het geval dat... Maar ben nu vaak toch wel binnen 10 minuten klaar.
Hebben de Nijmegenaren allemaal een enquête in de bus gekregen?
Hoeveel mensen kennen jullie die ook bloed doneren?
Nee, was netjes op naam.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Mark het volgende:
Nog geen enquete gezienKan zijn dat die door de brievenbus-sticker wordt tegengehouden?
Volgens mij hebben ze die het liefst.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:48 schreef -marz- het volgende:
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.
quote:Op donderdag 10 april 2008 23:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geef plasma en nu ging het gisteren dus bijna mis. Ik lag daar voor de eerste ronde maar naast me moest een apparaat voor iemand anders van links naar rechts verplaatst worden. Dus de verpleegster haalde de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Het was alleen niet de stekker van het apparaat wat verplaatst moest worden, maar de stekker van mijn apparaat, dus stond mijn apparaat ineens stil.![]()
Er ontstond een beetje verwarring wat er nu moest gebeuren. In ieder geval weer de stekker in het stopcontact, waarna het apparaat weer herstartte. Maar het was nog steeds de vraag wat er verder ging gebeuren. Ging ie gewoon verder of moest de procedure afgebroken worden? Want als dat moest was ik dus mijn bloed kwijt, er zat namelijk best al wat bloed in het apparaat. Maar toen het apparaat klaar was met opstarten, gaf de verpleegster het apparaat de opdracht om iig het bloed terug te geven, wat het apparaat braaf deed, en daarna zouden we wel zien wat er gebeuren zou...
Gelukkig ging het apparaat na de teruggave gewoon verder met de procedure, dus alles is toch goedgekomen. Ik zag zelfs op het einde dat die mislukte cyclus gewoon meegeteld werd met de 'eindcijfers', dus kennelijk zit er nog een geheugen in het apparaat ook.![]()
Maar ik heb dus weer een leuk verhaal om te vertellen als ik weer eens met mededonoren spreek...
Valt erg mee hoor. Het duurt alleen wat langer (ongeveer een uur voor plasma, tegen ongeveer een kwartier voor volbloed).quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:03 schreef MrHayo het volgende:
Lijkt me echt eng dat bloedplasma geven... dat je je eigen bloed weer terugkrijgt enzo... ik hou het wel bij bloedgeven en dat mogen ze houden
Ik heb kaartjes gereserveerd voor de 14e.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Wie gaat er mee naar de dierentuin 13 of 14 juni?
Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goedquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:15 schreef coltje87 het volgende:
Vanmiddag lag hier ook weer een uitnodiging op de mat, ik mag volgende week donderdag. Hopen dat het nu wat beter gaat dan de vorige keer, dat mens kon echt niet prikken
Helaas, donderdag werk ik niet in Heerhugowaard, alleen op zaterdag. Ik vraag gewoon om een oud vrouwtje, die kunnen het toch het best.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:47 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goed
Ik heb niks van ze gehadquote:Op maandag 26 mei 2008 12:33 schreef Sjeen het volgende:
Nog meer mensen die geselecteerd zijn voor de enquete?
Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritantquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:40 schreef teigan het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag weer eens geweest... Ik moet wel zeggen dat ik ze toch steeds minder vind prikken de laatste paar keren..
Dat heb ik ook! De eerste 5 min gaat het prima, maar dan gaat die naald beetje irriteren...tegen het einde zit het vaak net tegen het pijnlijke aan...Ik ga er de volgende keer wat van zeggen (misschien plakken ze die tape niet helemaal goed zodat die naald teveel omhoog wijst ofzo) maar ben nog maar keer of 3 geweestquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritant
Meld je aan als donor danquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:26 schreef Plantenpot het volgende:
Ik heb een zeldzame bloedgroep geloof ik, AB negatief.
Heb alleen nog nooit bloed gedoneerd.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:34 schreef Alicey het volgende:
Verkeren ze daar altijd in de ontkenningsfase bij een laag Hb gehalte?
Bij mij was de brief om een HLA typering te maken vrij snel na aanmelding binnen. Misschien heeft het bij jou lang geduurd omdat dan bloed afnemen en een typering maken tegelijk kan (Wat bij mij sowieso niet kon omdat er nog bijna een half jaar tot de volgende donatie te gaan was). Vraag het ze anders eens.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:47 schreef WupWup het volgende:
Ik mag volgende week weer na een periode van verstandskiezen trekken![]()
En ook eindelijk een brief gekregen voor bloedafname ivm aanmelding voor bloedplaatjes- en beenmergdonatie. Dat heeft een half jaar geduurd!! Iemand anders ervaring mee?
Kleine schone wondjes wordt over het algemeen niet moelijk over gedaan. Veel succes morgenquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:49 schreef De Wouzeraar het volgende:
Morgen ga ik voor de eerste keer een halve liter O + doneren.
Tenminste, ik heb wel een klein wondje op mijn hand. Geen idee waar ik dat heb opgelopen, wel ergens binnen. Maar daar zullen ze toch niet moeilijk over gaan doen?
Ja, had ik niet verwacht. Dacht dat ik alleen een kopje koffie zou krijgen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:44 schreef wyccie het volgende:
Zo, je werd wel lekker verwend zeg.
Leuk dat het zo goed is bevallen.
Bij mij is het echt zoquote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:18 schreef Trashcanman het volgende:
Dat zeggen de bloedtransfusielui bij mij op het lab ook altijd. Mietjes zijn het
Iik geloof je wel hoor, don't worry.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 23:27 schreef Clauw het volgende:
[..]
Bij mij is het echt zo
Heb een keer meegedaan aan een onderzoek van het EMC, waarbij bloed aftappen steeds nodig was.
paar keer dat men prikte in de arm kwam er geen bloed uit (!)
daarna op de hand en toen druppelde heel langzaam er wel wat uit.
Zelf moet ik af en toe ook bloedprikken bij patienten en bij de meeste is het geen probleem maar er blijven altijd mensen met lastige aders
Hey, ik ook!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |