abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:21:59 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57841843
Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven #5
Bloedgeven #6

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.

Hier verder!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:33:46 #2
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_57842073
Ik heb mij 2 weken geleden aangemeld als bloeddonor
dus een tvp ( heb al een bevestigings brief ontvangen )
happen naar de baas
pi_57850205
Hebben jullie geen last van diepliggende aderen? De reden waarom ik ermee gestopt ben.

Heb toch bloedgroep O, waar ze niet direct om staan te springen meestal.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57957297
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:29 schreef -marz- het volgende:
Hebben jullie geen last van diepliggende aderen? De reden waarom ik ermee gestopt ben.

Heb toch bloedgroep O, waar ze niet direct om staan te springen meestal.
O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.
Ik had eerder altijd last van mijn linkerarm omdat het bloed de aderen daar minder goed stromen, leek het wel. Het apparaat piepte om de haverklap.
Toen ik rechts probeerde ging het veel beter. Ik neem vaak nog wel een knijpkussentje in de hand voor het geval dat... Maar ben nu vaak toch wel binnen 10 minuten klaar.

Hebben de Nijmegenaren allemaal een enquête in de bus gekregen?
Hoeveel mensen kennen jullie die ook bloed doneren?
  donderdag 10 april 2008 @ 20:28:31 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57964963
Nog geen enquete gezien Kan zijn dat die door de brievenbus-sticker wordt tegengehouden?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_57967017
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:21 schreef wyccie het volgende:

[..]

O is juist 'universeel'. Erg jammer dat je bent gestopt.
Ik had eerder altijd last van mijn linkerarm omdat het bloed de aderen daar minder goed stromen, leek het wel. Het apparaat piepte om de haverklap.
Toen ik rechts probeerde ging het veel beter. Ik neem vaak nog wel een knijpkussentje in de hand voor het geval dat... Maar ben nu vaak toch wel binnen 10 minuten klaar.

Hebben de Nijmegenaren allemaal een enquête in de bus gekregen?
Hoeveel mensen kennen jullie die ook bloed doneren?
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.

Maar het ging echt niet, ze prikten steeds scheef en dat doet pijn. Zoveel heb ik er ook weer niet voor over.

Ik ken verder niemand die bloed geeft. Orgaandonoren al evenmin volgens mij, al vraag ik daar nooit naar ofzo dus wie weet meer dan ik denk.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57967397
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Mark het volgende:
Nog geen enquete gezien Kan zijn dat die door de brievenbus-sticker wordt tegengehouden?
Nee, was netjes op naam.
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:48 schreef -marz- het volgende:
Oja toch. Misschien had ik dan O-? Ben het alweer vergeten.
Volgens mij hebben ze die het liefst.
  donderdag 10 april 2008 @ 22:10:19 #8
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_57967758
Ik ben vandaag opgebeld voor een afspraak met een arts voor mijn bloedcontrole.
Wordt er bij de bloedcontrole ( voor het bloed afgeven de eerste keer ) veel bloed weg gehaalt
Aangezien ik nog wou trainen ( krachttraining ) die dag
happen naar de baas
pi_57968125
Nee, drie buisjes dacht ik.
Maar het is wel handig om je bloedvat even met rust te laten, anders krijg je zo'n blauwe plek.
pi_57968379
Ik wou bloedgeven maar het kan niet met wondjes dus ben ik maar niet meer gegaan
pi_57969002
Hangt er wel vanaf wat voor wondjes. Infectiewondjes stellen ze niet zo op prijs nee, maar schaafwondjes of een keer licht in je vinger gesneden met een schoon mes en daarna snel dichtgegroeid is dacht ik geen probleem.
pi_57969543
hm.. ja ik heb nu ook een piercing dus schiet niet op
en had daarvoor wondjes van m'n kat etc
  donderdag 10 april 2008 @ 23:43:06 #13
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57971118
Ik geef plasma en nu ging het gisteren dus bijna mis. Ik lag daar voor de eerste ronde maar naast me moest een apparaat voor iemand anders van links naar rechts verplaatst worden. Dus de verpleegster haalde de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Het was alleen niet de stekker van het apparaat wat verplaatst moest worden, maar de stekker van mijn apparaat, dus stond mijn apparaat ineens stil.

Er ontstond een beetje verwarring wat er nu moest gebeuren. In ieder geval weer de stekker in het stopcontact, waarna het apparaat weer herstartte. Maar het was nog steeds de vraag wat er verder ging gebeuren. Ging ie gewoon verder of moest de procedure afgebroken worden? Want als dat moest was ik dus mijn bloed kwijt, er zat namelijk best al wat bloed in het apparaat. Maar toen het apparaat klaar was met opstarten, gaf de verpleegster het apparaat de opdracht om iig het bloed terug te geven, wat het apparaat braaf deed, en daarna zouden we wel zien wat er gebeuren zou...

Gelukkig ging het apparaat na de teruggave gewoon verder met de procedure, dus alles is toch goedgekomen. Ik zag zelfs op het einde dat die mislukte cyclus gewoon meegeteld werd met de 'eindcijfers', dus kennelijk zit er nog een geheugen in het apparaat ook.

Maar ik heb dus weer een leuk verhaal om te vertellen als ik weer eens met mededonoren spreek...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_57976536
Lijkt me echt eng dat bloedplasma geven... dat je je eigen bloed weer terugkrijgt enzo... ik hou het wel bij bloedgeven en dat mogen ze houden
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:17:07 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_57983553
Je merkt er verder niets van hoor, al heb ik soms een beetje het idee dat het een beetje pijn doet. Maar dat kan ook slechts inbeelding zijn, want negen van de tien keer merk ik niets.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_58081750
Gisteravond op het nieuws van Omrop Fryslan een man die voor de 400e keer plasma ging doneren.
Ik stond wel even versteld, 400e keer phiew!
Hij kreeg een mooi klokje en een flinke bos bloemen.

Ik moet nog even wachten, net weer een laparoscopische operatie achter de rug en antibiotica. Heb mijn plasma eerst zelf nodig voor mijn eigen herstel.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:45:28 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58082346
In principe kun je 26 keer per jaar, dus dat tikt wel aan. Ik hoop zelf mijn 100e eind van het jaar te beleven, maar ik ga dan ook minder vaak
Dommage arachide-fromage
  woensdag 16 april 2008 @ 09:54:32 #18
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58082500
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geef plasma en nu ging het gisteren dus bijna mis. Ik lag daar voor de eerste ronde maar naast me moest een apparaat voor iemand anders van links naar rechts verplaatst worden. Dus de verpleegster haalde de stekker van het apparaat uit het stopcontact. Het was alleen niet de stekker van het apparaat wat verplaatst moest worden, maar de stekker van mijn apparaat, dus stond mijn apparaat ineens stil.

Er ontstond een beetje verwarring wat er nu moest gebeuren. In ieder geval weer de stekker in het stopcontact, waarna het apparaat weer herstartte. Maar het was nog steeds de vraag wat er verder ging gebeuren. Ging ie gewoon verder of moest de procedure afgebroken worden? Want als dat moest was ik dus mijn bloed kwijt, er zat namelijk best al wat bloed in het apparaat. Maar toen het apparaat klaar was met opstarten, gaf de verpleegster het apparaat de opdracht om iig het bloed terug te geven, wat het apparaat braaf deed, en daarna zouden we wel zien wat er gebeuren zou...

Gelukkig ging het apparaat na de teruggave gewoon verder met de procedure, dus alles is toch goedgekomen. Ik zag zelfs op het einde dat die mislukte cyclus gewoon meegeteld werd met de 'eindcijfers', dus kennelijk zit er nog een geheugen in het apparaat ook.

Maar ik heb dus weer een leuk verhaal om te vertellen als ik weer eens met mededonoren spreek...
Wat een verhaal

Het verbaast me ten zeerste dat zo'n ding geen backup-accu heeft???
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:56:19 #19
206640 Beelzebufo
pi_58082535
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:03 schreef MrHayo het volgende:
Lijkt me echt eng dat bloedplasma geven... dat je je eigen bloed weer terugkrijgt enzo... ik hou het wel bij bloedgeven en dat mogen ze houden
Valt erg mee hoor. Het duurt alleen wat langer (ongeveer een uur voor plasma, tegen ongeveer een kwartier voor volbloed).

Ik heb de eerste keer alleen wel heel erg kritisch zitten meekijken waar de machinerie met al die luchtbellen heenging in de terugpomp-fase. Maar er zitten genoeg beveiligingen op om problemen daarmee te voorkomen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_58279219
Wie gaat er mee naar de dierentuin 13 of 14 juni?
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 april 2008 @ 14:57:27 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58279285
Ik mag weer volgende week Nu kan ik maandag en vrijdag niet, zouden ze op Hemelvaartsdag ook gewoon open zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58325509
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Wie gaat er mee naar de dierentuin 13 of 14 juni?
Ik heb kaartjes gereserveerd voor de 14e.
I intend to live forever, or die trying.
pi_58360654
Ik mag volgende week weer een half litertje bloed af gaan staan. Heel vervelend trouwens in Amstelveen, daar is het centrum maar 1 dag per week open behalve op oneven weken, dan 2 dagen per week. Weet iemand of/hoe je van centrum over kan stappen? Die twee dagen komen mij nameljik meestal helemaal niet lekker uit...

En natuurlijk gaan we naar de dierentuin!!
  maandag 28 april 2008 @ 16:00:55 #24
206640 Beelzebufo
pi_58361004
Vanavond weer (plasma)!
  maandag 28 april 2008 @ 16:05:29 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58361080
Morgen weer. Weet nog niet of ik naar de dierentuin ga, zal wel beredruk zijn.
Dommage arachide-fromage
pi_58549349
Vanavond mag ik weer, maar kan ik dan eigenlijk vanmiddag nog een biertje drinken op het terras?
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 mei 2008 @ 20:50:21 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58561271
Zo, weer geweest Lekker Mythbusters liggen kijken...
Bloeddruk was 135/68, toch een beetje nerveus dus en Hb was 8,5. 10 minuten erover gedaan...
pi_58561698
Vanmiddag lag hier ook weer een uitnodiging op de mat, ik mag volgende week donderdag. Hopen dat het nu wat beter gaat dan de vorige keer, dat mens kon echt niet prikken
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_58565810
Ook geweest, 124/64 en Hb van 9,0 en een snelle tijd van 7 minuten en 1 seconde!
pi_58565848
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:15 schreef coltje87 het volgende:
Vanmiddag lag hier ook weer een uitnodiging op de mat, ik mag volgende week donderdag. Hopen dat het nu wat beter gaat dan de vorige keer, dat mens kon echt niet prikken
Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goed
pi_58578951
Zo, ik ben net voor de tweede keer geweest Nu mag ik helaas de rest van de dag niet in de zon zitten.
Bloeddruk was 130/75 en hb-gehalte maar liefst 9.9 De vorige keer was het ongeveer 8.5 geloof ik.
Ik heb vorige week op vakantie wel veeeel vlees gegeten, misschien is dat het
pi_58629291
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:47 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Je moet ook uit je werk gaan, in heerhugowaard prikken ze goed
Helaas, donderdag werk ik niet in Heerhugowaard, alleen op zaterdag. Ik vraag gewoon om een oud vrouwtje, die kunnen het toch het best.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_58916638
Vanmorgen weer plasma gegeven, ging goed. Ik was op de fiets gegaan (10 km fietsen met tegenwind ), kwam daar echt helemaal bezweet en verwaaid aan
Maar bloeddruk en Hb waren weer goed (resp. 110/68 en 8,4).

Moet nog even kijken of ik kaartjes kan krijgen voor de dierentuin. Las dat er al een aantal dierentuinen op zaterdag volzaten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Licht Ontvlambaar maandag 26 mei 2008 @ 12:33:38 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58916793
Nog meer mensen die geselecteerd zijn voor de enquete?
pi_58917817
Ik mag ook weer, woohoo
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  maandag 26 mei 2008 @ 14:17:40 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58919230
Nog steeds geen enquete

Wel afgelopen vrijdag weer geweest
Dommage arachide-fromage
  maandag 26 mei 2008 @ 14:39:54 #37
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58919699
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:33 schreef Sjeen het volgende:
Nog meer mensen die geselecteerd zijn voor de enquete?
Ik heb niks van ze gehad Voel me buitengesloten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58921442
Waarom ontdek ik dit topic nu pas?

Ben ruim 8 jaar donor nu, gelijk na m'n 18e aangemeld.. Sinds een jaar verhuisd en dus ook een ander donorcentrum, en daar is het prikken nog maar 1 van de 3 keer goed gegaan.. Ben sowieso wel een moeilijk prikbaar persoon, maar dit valt me best tegen. En het staat zelfs op m'n status.. Kunnen ze hier dan gewoon niet prikken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 26 mei 2008 @ 17:49:28 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58923152
Ben nu plasmadonor, gelukkig zit de bloedbank hier vlakbij en kan ik het lekker in werktijd doen
pi_59159019
Ik ben afgelopen dinsdag weer eens geweest... Ik moet wel zeggen dat ik ze toch steeds minder vind prikken de laatste paar keren..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:52:27 #41
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59159368
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:40 schreef teigan het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag weer eens geweest... Ik moet wel zeggen dat ik ze toch steeds minder vind prikken de laatste paar keren..
Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritant
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:55:37 #42
159909 -Peach
Prunus persica
pi_59168072
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Daar ook al. Meestal voel je er niks van als de naald er in zit maar nu zat het de hele tijd irritant
Dat heb ik ook! De eerste 5 min gaat het prima, maar dan gaat die naald beetje irriteren...tegen het einde zit het vaak net tegen het pijnlijke aan...Ik ga er de volgende keer wat van zeggen (misschien plakken ze die tape niet helemaal goed zodat die naald teveel omhoog wijst ofzo) maar ben nog maar keer of 3 geweest
Ik heb al wel kennis gemaakt met een enorm lompe verpleegster/prikster (hoe ze dan ook mogen heten) die de naald er ineens in ramde op zo'n manier dat ik dacht 'als ik hier geen blauwe plek van krijg dan weet ik t niet meer) Geen blauwe plek natuurlijk. Misschien ben ik wel gewoon een mietje
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:49:47 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59169535
Ik kreeg laatst weer een oproep. Als mijn vrienden terug zijn van vakantie gaan we weer met z'n drieën

En eergisteren een briefje over de oranjekoort, dat je ook mt oranjekoorts best mag geven Naja, ik heb toch niets met voetbal dus dat scheelt ook weer.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_59170478
Ik heb een zeldzame bloedgroep geloof ik, AB negatief.
Heb alleen nog nooit bloed gedoneerd.
pi_59345110
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 13:26 schreef Plantenpot het volgende:
Ik heb een zeldzame bloedgroep geloof ik, AB negatief.
Heb alleen nog nooit bloed gedoneerd.
Meld je aan als donor dan

Ben vandaag wezen doneren, het was druk Het inchecken duurde ook vrij lang. Maar toen ik aan de beurt was, toch binnen 10 minuten klaar, ondanks dat er twee keer aan de naald gerotzooid moest worden om de stroom op gang te houden Weer erg goed geprikt vandaag, ook geen blauwe plek
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:34:26 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59347231
Afgelopen week geweest en toen had ik opeens een Hb van 7,7. Aangezien het wondje nog open was een nieuwe meting, toen volgde er 7,5. Van opgeven houden ze kennelijk niet, dus vervolgens werd er nog een buisje bloed getapt en nog eens gemeten. 7,9, dus ze wilden nog meer hebben ook.

Verkeren ze daar altijd in de ontkenningsfase bij een laag Hb gehalte?
pi_59349168
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:34 schreef Alicey het volgende:
Verkeren ze daar altijd in de ontkenningsfase bij een laag Hb gehalte?

En anders ik wel. Soms zit er te veel interstitieel vocht bij waardoor je Hb verdund wordt.
Bij mij was het de afgelopen keer ook te laag bij de eerste meting, maar bij de tweede zat ik op 8.3.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:09:10 #48
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59655607
Net voor de 7e keer geweest. Nooit problemen gehad maar vandaag wouden ze dat ik even bleef liggen omdat ik nogal bleek zag. Volgende keer toch wat meer eten en drinken van te voren...
pi_59930282
Morgen mag ik weer, maar voel me een beetje brak. Vanavond maar eens vroeg naar bed...
I found myself alone,
pi_60002091
Ik mag volgende week weer na een periode van verstandskiezen trekken
En ook eindelijk een brief gekregen voor bloedafname ivm aanmelding voor bloedplaatjes- en beenmergdonatie. Dat heeft een half jaar geduurd!! Iemand anders ervaring mee?
  woensdag 9 juli 2008 @ 18:55:05 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60002228
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:47 schreef WupWup het volgende:
Ik mag volgende week weer na een periode van verstandskiezen trekken
En ook eindelijk een brief gekregen voor bloedafname ivm aanmelding voor bloedplaatjes- en beenmergdonatie. Dat heeft een half jaar geduurd!! Iemand anders ervaring mee?
Bij mij was de brief om een HLA typering te maken vrij snel na aanmelding binnen. Misschien heeft het bij jou lang geduurd omdat dan bloed afnemen en een typering maken tegelijk kan (Wat bij mij sowieso niet kon omdat er nog bijna een half jaar tot de volgende donatie te gaan was). Vraag het ze anders eens.
pi_60008670
Op zich wel logisch, maar ik heb al meerdere keren plasma gegeven tussendoor Zal het inderdaad eens vragen, want in mijn ogen is die vertraging bijzonder als ze zo staan te springen om donoren...
pi_60027771
Morgen ga ik voor de eerste keer een halve liter O + doneren.

Tenminste, ik heb wel een klein wondje op mijn hand. Geen idee waar ik dat heb opgelopen, wel ergens binnen. Maar daar zullen ze toch niet moeilijk over gaan doen?
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:58:53 #54
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60027965
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:49 schreef De Wouzeraar het volgende:
Morgen ga ik voor de eerste keer een halve liter O + doneren.

Tenminste, ik heb wel een klein wondje op mijn hand. Geen idee waar ik dat heb opgelopen, wel ergens binnen. Maar daar zullen ze toch niet moeilijk over gaan doen?
Kleine schone wondjes wordt over het algemeen niet moelijk over gedaan. Veel succes morgen
pi_60036035
Nou, de eerste kker bloedgeven is achter de rug. Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan, ook omdat ik erg weinig geslapen heb, om nog even voor mijn werk langs te kunnen gaan.

Maar het viel me erg mee. Ze waren erg aardig daar en iedereen kwam de hele tijd vragen hoe het ging, aangezien het mijn eerste keer was. Het was ook helemaal niet erg dat ik 3 weken te laat was (was al gebeld en had een nieuwe oproep gehad, maar voor die oproep was ik weer te vroeg).

De naald voelde ik niet zitten, behalve als ik bij moest knijpen omdat de bloedsnelheid te laag was. Ik ben wel erg makkelijk te prikken omdat je zo heleboel aderen ziet lopen, en hele dikke ook. En tijdens het geven een glaasje limonade, na het geven toen ik in de stoel moest blijven zitten een beschuitje met kaas en jus d'orange en daarna nog een kopje koffie van de vriendelijk glimlachende koffiejuffrouw.

IK heb er ook helemaal geen last van. Ik dacht heel even dat ik iets voelde toen ze de stoel weer rechtovereind zette (ik moest even plat na het geven omdat het mijn eerste keer was), maar dat was dan maar 2 seconden ofzo. En nu voel ik er helemaal niks meer van.

Dus laat die volgende oproep maar weer komen. Alleen vertelde ze me dat het maar 5 keer per jaar kan.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:05:14 #56
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60036116
Welkom bij de club!
Dommage arachide-fromage
pi_60036848
Zo, je werd wel lekker verwend zeg.
Leuk dat het zo goed is bevallen.
pi_60036872
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:44 schreef wyccie het volgende:
Zo, je werd wel lekker verwend zeg.
Leuk dat het zo goed is bevallen.
Ja, had ik niet verwacht. Dacht dat ik alleen een kopje koffie zou krijgen.

Nu alleen niet vergeten wat extra te drinken vandaag.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:49:02 #59
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60045754
En stevig eten de komende tijd. Mijn Hb is 2 week na afname nog steeds maar 8.3 terwijl het voor de tijd 10.4 was.

Maar mooi dat het je goed beviel 14.gif
pi_60048913
Ik had eigenlijk afgelopen maandag een afspraak maar die had ik verzet naar vandaag. Bleek dat het hele computersysteem eruit lag vandaag... had ook geen nieuwe oproepkaart gekregen dus moest ik heel lang wachten om uit te zoeken welke donor ik was. Uiteindelijk heb ik toch nog kunnen doneren.
I found myself alone,
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:42:23 #61
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60049973
Ik heb mijn donornummer in mijn zakagenda geschreven. Dat maakt zoeken altijd een stuk makkelijker
Dommage arachide-fromage
pi_60052255
Da's wel een goeie tip idd, ga ik ook maar eens doen.
Op mijn plasmazakken enzo staat altijd 'voorlopige bloedgroep ABpos', waarom is dat?
I found myself alone,
  zaterdag 12 juli 2008 @ 08:52:29 #63
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_60055419
Volgens mij wordt er eerst nog gecontroleerd voordat het vrijgegeven wordt. Misschien dat dat "Voorlopig" daar op slaat?
Dommage arachide-fromage
pi_60066607
Leuk om eens te lezen over bloeddonaties
Ikzelf werk in een laboratorium van een ziekenhuis waar we werken met de zakken bloed.

Zelf ben ik geen donor, ben erg moeilijk te prikken en dan zie ik er al tegenop.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:18:47 #65
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60067196
Dat zeggen de bloedtransfusielui bij mij op het lab ook altijd. Mietjes zijn het
pi_60067344
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:18 schreef Trashcanman het volgende:
Dat zeggen de bloedtransfusielui bij mij op het lab ook altijd. Mietjes zijn het
Bij mij is het echt zo
Heb een keer meegedaan aan een onderzoek van het EMC, waarbij bloed aftappen steeds nodig was.
paar keer dat men prikte in de arm kwam er geen bloed uit (!)
daarna op de hand en toen druppelde heel langzaam er wel wat uit.

Zelf moet ik af en toe ook bloedprikken bij patienten en bij de meeste is het geen probleem maar er blijven altijd mensen met lastige aders
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:36:54 #67
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_60067484
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:27 schreef Clauw het volgende:

[..]

Bij mij is het echt zo
Heb een keer meegedaan aan een onderzoek van het EMC, waarbij bloed aftappen steeds nodig was.
paar keer dat men prikte in de arm kwam er geen bloed uit (!)
daarna op de hand en toen druppelde heel langzaam er wel wat uit.

Zelf moet ik af en toe ook bloedprikken bij patienten en bij de meeste is het geen probleem maar er blijven altijd mensen met lastige aders
Iik geloof je wel hoor, don't worry.

Moet ook regelmatig een ochtendronde doen, bij mij hangt het tempo van prikken nogal af van de hoeveelheid koffie die ik van te voren heb kunnen bemachtigen Moeilijk te prikken patienten heb ik trouwens liever dan chaggerijnige patienten.

Maar goed, laten we het ontopic houden
  maandag 14 juli 2008 @ 11:36:54 #68
206640 Beelzebufo
pi_60092575
Vanavond plasma, na lange tijd overigens (heb een tijdje bij de tandarts gelopen ivm een implantaat)
pi_60101662
Volgende oproep alweer binnen, mag donderdagavond
pi_60104594
ik ben ook bloed donor, A-
  maandag 14 juli 2008 @ 20:08:32 #71
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60104643
Morgen mag ie weer
pi_60117850
Ik ben gestopt met bloedgeven. De eerste keer heb ik volbloed gegeven waarbij ze me heel vaak hebben geprikt omdat er niets gebeurde. Tweede keer ging beter.

Daarna ben ik plasma gaan geven. Alleen werd ik nooit goed geprikt (mijn aders lopen schuin) en dan doet het behoorlijk zeer. Als ik klaar was moest ik meestal ook gaan zitten van de verpleegsters. Nu kun je nog alle gaatjes in mijn arm zien zitten van de laatste 4 keer...

En omdat ik zo zenuwachtig werd vantevoren omdat het altijd pijn deed, had ik een hartslag van 160 om 90. Toen was het genoeg, toen ben ik gestopt (mijn vader en broertje doen het ook, gaat helemaal goed).

Maar iedereen die het wel doet Super!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:00:21 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60118431
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:06 schreef pmdomela het volgende:
ik ben ook bloed donor, A-
Hey, ik ook!

Wat ik alleen genaaid vind (ik snap het wel) is dat als je een piercing/tattoo hebt laten zetten, dat je dan een jaar moet wachten. Ik snap het best hoor, om ziektes zoals HIV, andere SOA's zoals Hep. B... Maar een jaar? Waarom een jaar? Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer bloed kunnen geven omdat ik tussendoor een piercing en een paar tattoo's heb laten zetten.. Nu mag het pas volgend jaar maart weer, echt jammer. Magoed, ik ga niet mijn tattoo's uitstellen om bloed te geven.. Als het nou een half jaar was dat je moest wachten. Maja.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60165495
Ik ga vanmiddag weer.. Kijken of het ze dit keer wel lukt, de laatste 2 keren hebben ze me niet goed geprikt en liep het dus ook niet.. Iemand betere ervaringen in Zwolle?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_60168636
oh cool, Sanquin daar werk ik voor. Werf al een paar jaar bloeddonoren voor hun. Zet hem op heren en dames inschrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')