abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 10:33:07 #151
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57864497
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:59 schreef FeestNummer het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)eun_Verdonk,_so_what

Nina Brink blijkt een van de geldschieters van ToN te zijn.
Dat verhoogt het vertrouwen niet.

What's next? De dagopbrengst van kindhoertje May-Ling?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57864630
Ik begrijp niet waarom er over Wilders zoveel meer ophef wordt gemaakt dan over Verdonk. Ik vind Verdonk veel politiek incorrecter bezig dan Wilders. Die beweging van haar doet me denken aan de CD (en Koot en Bies Tegenpartij).

Ook wel erg trouwens dat zo'n dom persoon ooit minister heeft kunnen worden voor de VVD.
pi_57864735
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
Oh, jeez, en die heten dan zeker Trots op Heerlen; Trots op Noordwijk en Trots op Den helder? .
Goed geraden:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)k_de_lokale_politiek
http://www.i-take.nl/vvd/index.php?option=com_content&task=view&id=122&Itemid=99999999
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 6 april 2008 @ 10:50:53 #154
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57864765
quote:
Op zondag 6 april 2008 08:11 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dit gaat inderdaad een groot probleem worden voor Verdonk. Serieuze mensen met inhoud en van onbesproken gedrag heb ik tot nu nog niet gezien in haar gevolg. Ze omringt zich met louche vastgoedondernemers, aannemers met teveel zwart geld en dubieuze figuren als Nina Brink, Machteld Vlaanderen, etc. En dan is er uiteraard ook nog de wolk rabiate racisten, die bij iedere rechtse partij probeert te infiltreren. Kortom de mix die ook de LPF in recordtijd om zeep hielp.

Nog lastiger zal het worden op gemeentelijk en proviniciaal niveau. ToN is een beweging en heeft daardoor geen partijorganisatie met leden op regionaal en plaatselijk niveau. De kans is dus groot dat net als bij de Leefbaren slechts allerlei obscure dorpsfiguren zullen proberen mee te liften op het ToN-label.
De overblijvende LPF gemeentefracties hebben al aangegeven mogelijk met TON samen te willen werken, omdat LPF in 2010 opgeheven wordt en men dan niet weet wat te doen. !
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57865116
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:41 schreef raaskal het volgende:
Ik begrijp niet waarom er over Wilders zoveel meer ophef wordt gemaakt dan over Verdonk. Ik vind Verdonk veel politiek incorrecter bezig dan Wilders. Die beweging van haar doet me denken aan de CD (en Koot en Bies Tegenpartij).
Wilders is gewoon een ordinaire hufter zonder manieren. Verdonk brengt dezelfde boodschap maar dan gelikt verpakt in een Amerikaanse show. Dat verklaart ook het verschil in ophef.

Wilders haalt zijn aanhang vooral onder lager- en ongeschoolde, vaak werkloze autochtonen. Wat Amerikanen zo fraai "white trash" noemen. Verdonk appelleert (anders dan bijv. Pim Fortuyn destijds) aan de typisch rechtse VVD'ers: winkeliers, kleine zakenmensen, twee keer modaal met veel te hoge hypotheek, enz.

Die laatste categorie is qua omvang echter toch vrij beperkt en ik moet nog zien dat Verdonk ooit inderdaad 25 zetels haalt als haar programma concreter wordt en mensen doorkrijgen dat ze economisch vooral voor de grootverdieners opkomt. Xenofobie doet het leuk in zo'n show van deze week, maar uiteindelijk is dat niet iets waarmee je de supermarkt kunt betalen. Voldoende mogelijkheden voor CDA en D'66 om daar straks in te breken.

Wilders zie ik met zijn electoraat meer kans maken, hij suggereert dat de "blanke onderkant" van de maatschappij het beter krijgt als we maar zoveel mogelijk allochtonen het land uit knikkeren. Mensen met weinig opleiding die niks te verliezen hebben zullen daar zeker gevoelig voor zijn.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 6 april 2008 @ 11:23:33 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57865206
Verdonk is in bepaalde opzichten nog radicaler dan Wilders. Bij mijn weten heeft Wilders nooit geroepen dat we al overheerst worden door buitenlanders, we moeten enkel voorkomen dat het zover komt. Verdonk echter suggereert al dat we al zijn verslagen.

Peiling van Maurice de hond:

CDA 31
PvdA 22
SP 18
VVD 13
PvdVrijheid 15
Groen Links 9
ChristenUnie 6
D66 10
SGP 2
PvdDieren 2
Groep Verdonk (TON) 22
Andere partij 0

22 zetels.......
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zondag 6 april 2008 @ 11:25:42 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57865241
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
Verdonk is in bepaalde opzichten nog radicaler dan Wilders. Bij mijn weten heeft Wilders nooit geroepen dat we al overheerst worden door buitenlanders, we moeten enkel voorkomen dat het zover komt. Verdonk echter suggereert al dat we al zijn verslagen.

CDA 31
PvdA 22
SP 18
VVD 13
PvdVrijheid 15
Groen Links 9
ChristenUnie 6
D66 10
SGP 2
PvdDieren 2
Groep Verdonk (TON) 22
Andere partij 0

22 zetels.......
Als die peiling realiteit zou worden gaan we de Belgen nog verslaan.
Carpe Libertatem
  zondag 6 april 2008 @ 11:27:29 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57865273
Iedereen kan er nog in zijn gedachten van maken wat het wil. Het is niet voor niets dat TON geen programma heeft. De ene denkt 'gaan ze eindelijk wat doen aan de files' en de andere denkt 'gaan ze eindelijk wat doen aan het Haagse gekeuvel', et cetera.

Geen programma is niet voor niets, iedereen kan er wild omheen fantaseren en vervolgens van die fantasie fan worden, dat geeft 22 zetels.

Best verwonderlijk dat mensen daar al hun stem aan geven.
pi_57865395
quote:

CDA 31
PvdA 22
SP 18
VVD 13
PvdVrijheid 15
Groen Links 9
ChristenUnie 6
D66 10
SGP 2
PvdDieren 2
Groep Verdonk (TON) 22
Andere partij 0

22 zetels.......
Ik denk dat ik maar ga emigreren...
I´m back.
pi_57865515
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:27 schreef Yildiz het volgende:
Geen programma is niet voor niets, iedereen kan er wild omheen fantaseren en vervolgens van die fantasie fan worden, dat geeft 22 zetels.

Voorlopig geeft het nog helemaal niets, de verkiezingen zijn nog ver weg.
Halverwege het vorige kabinet van Balkenende stond de PVDA ook op een enorme winst, daar bleef weinig van over.
pi_57865593
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voorlopig geeft het nog helemaal niets, de verkiezingen zijn nog ver weg.
Halverwege het vorige kabinet van Balkenende stond de PVDA ook op een enorme winst, daar bleef weinig van over.
Ik hou het er op dat gezien haar verleden, Verdonk links van de VVD zit en blijft en een grote middenpartij kan worden, maar dat zal de toekomst uitwijzen
Alles hangt af van hoe haar programma eruit ziet, wel heeft ze veel steun onder de babyboomers, vanwege haar daadkracht, en ze is geen softie van pappen en nathouden zoals D66 enzo, daar ligt haar kracht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
  zondag 6 april 2008 @ 11:48:02 #162
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_57865610
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:16 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Wilders is gewoon een ordinaire hufter zonder manieren. Verdonk brengt dezelfde boodschap maar dan gelikt verpakt in een Amerikaanse show. Dat verklaart ook het verschil in ophef.

Gelikt verpakt??? Het lijkt Jiskefet wel godbetert.

Hoe is het mogelijk dat mensen niet vreselijk in de lach schieten van dat optreden?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_57865664
De eerste de beste peiling van meneer de Hond een dag na de mediashow van Rita Verdonk is een moment opname maar ook niet meer dan dat. Verkiezingen zijn er pas in mei 2011 en de kans dat het kabinet eerder valt lijkt me door alle politieke chaos van de laatste tijd erg klein geworden. De PvdA staat slecht in de peilingen en het CDA staat niet te popelen om met ToN of PVV in zee te gaan. Immers beide bewegingen hebben een boegbeeld met een mega-ego en verder niks: geen partij organisatie, geen gekwalificeerde mensen. Daarnaast zijn ze sterk anti-religieus en dat maakt samenwerken sowieso al een lastig verhaal.

Verder speelt bij echte verkiezingen ook strategisch stemmen rol. Alleen al de dreiging van een Tokkie-coalitie van CDA-VVD-ToN-PVV zou best eens in het voordeel van partijen als D'66 en CU kunnen uitpakken onder het mom van "stop extreem-rechts".

Tot slot is ook de economie een onzekere factor. De ervaring uit het verleden leert dat als het economisch slechter gaat (wat de komende jaren niet uitgesloten is) mensen politiek veel minder avontuurlijk worden.

Kortom rustig afwachten.
pi_57865721
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:51 schreef FeestNummer het volgende:

Verder speelt bij echte verkiezingen ook strategisch stemmen rol. Alleen al de dreiging van een Tokkie-coalitie van CDA-VVD-ToN-PVV zou best eens in het voordeel van partijen als D'66 en CU kunnen uitpakken onder het mom van "stop extreem-rechts".

CDA, SP en misschien PVDA lijkt me eerder.
pi_57865876
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:46 schreef henkway het volgende:
Ik hou het er op dat gezien haar verleden, Verdonk links van de VVD zit en blijft en een grote middenpartij kan worden, maar dat zal de toekomst uitwijzen
Alles hangt af van hoe haar programma eruit ziet, wel heeft ze veel steun onder de babyboomers, vanwege haar daadkracht, en ze is geen softie van pappen en nathouden zoals D66 enzo, daar ligt haar kracht
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat Verdonk links van de VVD zou zitten. Ze omringt zich uitsluitend met winkeliers, onroerend goed magnaten, louche zakenlieden (Nina Brink), etc. Bepaald geen midden-gezelschap lijkt me.

En die daadkracht heeft in vorige kabinet vooral tot chaos geleid. Of vond je al die rellen (Iraanse homo, Syrische vluchtelingen, Schipholbrand ) en kluchten (Hirsi Ali, Taida Pasic) zo'n doorslaand succes? Daadkracht is een goede eigenschap, mits gebruikt voor de juiste dingen op de juiste momenten, zo niet dan creert het slechts ravages.
pi_57865954
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:54 schreef Wombcat het volgende:
CDA, SP en misschien PVDA lijkt me eerder.
Er zijn genoeg liberalen die (vooral uit liberale overtuiging) weinig moeten hebben van de rechtse xenofobie. Met name D'66 lijkt me daarom in een gunstige positie te komen als er een Tokkie-coalitie zou dreigen.
pi_57866044
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:03 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat Verdonk links van de VVD zou zitten. Ze omringt zich uitsluitend met winkeliers, onroerend goed magnaten, louche zakenlieden (Nina Brink), etc. Bepaald geen midden-gezelschap lijkt me.

En die daadkracht heeft in vorige kabinet vooral tot chaos geleid. Of vond je al die rellen (Iraanse homo, Syrische vluchtelingen, Schipholbrand ) en kluchten (Hirsi Ali, Taida Pasic) zo'n doorslaand succes? Daadkracht is een goede eigenschap, mits gebruikt voor de juiste dingen op de juiste momenten, zo niet dan creert het slechts ravages.
Om het over de chaos van het eerste kabinet Balkenende nog maar niet te hebben.
pi_57866077
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:08 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Er zijn genoeg liberalen die (vooral uit liberale overtuiging) weinig moeten hebben van de rechtse xenofobie. Met name D'66 lijkt me daarom in een gunstige positie te komen als er een Tokkie-coalitie zou dreigen.
Op die manier. Kan idd
CU lijkt me wat weinig waarschijnlijk dat die kan profiteren. Die hebben een redelijk vaste hoeveelheid kiezers.
  zondag 6 april 2008 @ 12:28:46 #169
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57866364
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Gelikt verpakt??? Het lijkt Jiskefet wel godbetert.
Toevallig eergisteren het stukje 'LPF' nog gezien. Het is weer zoooo ontzettend actueel.
quote:
Hoe is het mogelijk dat mensen niet vreselijk in de lach schieten van dat optreden?
Omdat ze zo daadkrachtig is Ze had wel allemaal ballonnen geregeld he, dat moet je niet onderschatten.

Inhakend op de discussie hier: ik blijf bij mijn voorspelling dat ze als een nachtkaars uitgaat. Ze is veel te vroeg begonnen, de Nederlanders van tegenwoordig hebben geen spanningsboog van 2 1/2 jaar. Was ze nou een jaar voor de verkiezingen gekomen met deze show, dan zou het een ander verhaal zijn.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 6 april 2008 @ 13:14:07 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57867233
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:51 schreef FeestNummer het volgende:
De eerste de beste peiling van meneer de Hond een dag na de mediashow van Rita Verdonk is een moment opname maar ook niet meer dan dat. Verkiezingen zijn er pas in mei 2011 en de kans dat het kabinet eerder valt lijkt me door alle politieke chaos van de laatste tijd erg klein geworden. De PvdA staat slecht in de peilingen en het CDA staat niet te popelen om met ToN of PVV in zee te gaan. Immers beide bewegingen hebben een boegbeeld met een mega-ego en verder niks: geen partij organisatie, geen gekwalificeerde mensen. Daarnaast zijn ze sterk anti-religieus en dat maakt samenwerken sowieso al een lastig verhaal.

Tot slot is ook de economie een onzekere factor. De ervaring uit het verleden leert dat als het economisch slechter gaat (wat de komende jaren niet uitgesloten is) mensen politiek veel minder avontuurlijk worden.

Kortom rustig afwachten.
Denk het niet. Het is algemeen bekend dat de achterban van het CDA liever over rechts regeert. Daarbij denk ik ook dat fascistische media zoals Elsepleepapier, Prutspinio en Teleroddel dat wel zien zitten en ervoor campagne zullen voeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 6 april 2008 @ 13:15:08 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57867251
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:08 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat klopt, het zijn de liberalen geweest die dit ongeschoren volk naar Nederland hebben gehaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 6 april 2008 @ 13:17:56 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57867311
ik zie wel een samenwerking mogelijk tussen GroenLinks en ToN
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_57867362
Als dit zo doorgaat, gaat D66 weer een sleutelrol spelen.
pi_57867418
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:19 schreef SCH het volgende:
Ja, klopt, net als in 94. Zelfs ik raak er langzamerhand van overtuigd dat alleen D66 nu onder Pechtold nog een redelijk alternatief is.
I´m back.
  zondag 6 april 2008 @ 13:37:49 #175
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57867703
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:19 schreef SCH het volgende:
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat je D'66 zo verschrikkelijk vindt.
pi_57867729
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:37 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat je D'66 zo verschrikkelijk vindt.
Inmiddels zijn er genoeg andere partijen om verschrikkelijk te vinden en is de D66-haat wel wat geluwd. Met TON, PVV en de huidige SP heb je geen D66 nodig voor de dagelijkse ergernis.
pi_57867765
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
Het is algemeen bekend dat de achterban van het CDA liever over rechts regeert.
Het grootste deel wel, maar een deel ook niet. Daar komt straks ook het grote probleem van het CDA: als ze zeggen dat ze niet met Verdonk/Wilders willen regeren wordt de rechtervleugel boos en ze als ze zeggen dat ze dat wel willen wordt de inkervleugel boos. De VVD zit in een zelfde spagaat: rechts dreigt naar Wilders/Verdonk te gaan en links naar D'66. CDA en VVD zullen dus gaan schermen met hun eigen beginselen en vooral geen keuzes vooraf maken, maar die onduidelijkheid kan op zijn beurt natuurlijk ook desastreus uitpakken. In ieder geval lijkt me dat er voor D'66 en CU best wat te halen valt.

Een ding is duidelijk: Nederlanders zijn het over allerlei zaken vooral totaal oneens. Wat dat betreft bewijst de politiek iedere dag weer het gelijk van Maxima.
pi_57867918
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:28 schreef ErikT het volgende:

[..]

Toevallig eergisteren het stukje 'LPF' nog gezien. Het is weer zoooo ontzettend actueel.
[..]

Omdat ze zo daadkrachtig is Ze had wel allemaal ballonnen geregeld he, dat moet je niet onderschatten.
het zou kunnen dat ik het verkeerd herinner maar tijdens een van die interviews donderdag avond zei zij dat dat door een anonieme sponsor geregeld was ?

En grappig trouwens, als je bedenkt dat zo kort voor haar 'optreden' nog zo veel kaartjes over zijn dat weer een ander anoniem iemand die dingen opkoopt en gratis uitdeelt om een grotendeels lege zaal te voorkomen
quote:
Inhakend op de discussie hier: ik blijf bij mijn voorspelling dat ze als een nachtkaars uitgaat. Ze is veel te vroeg begonnen, de Nederlanders van tegenwoordig hebben geen spanningsboog van 2 1/2 jaar. Was ze nou een jaar voor de verkiezingen gekomen met deze show, dan zou het een ander verhaal zijn.
Gelukkig maar dat zij zo vroeg is begonnen, het is toch te hopen dat mensen in die tijdspanne beseffen dat er zo niet echt te regeren valt .. als ik A zeg en jij B is het duidelijk dat we niet allebei onze zin kunnen krijgen ..
pleased to meet you
pi_57868314
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:17 schreef Aoristus het volgende:
ik zie wel een samenwerking mogelijk tussen GroenLinks en ToN
Verdonk kwam uit de PSP en dat is nu de SP, dus ik zie wel samenwerking van Marijnissen met Verdonk, niet met groenlinks, dat niet zozeer.

Ik denk dan ook dat TON veel meer naar het midden zit dan men denkt, Recht door Zee, niet rechts door zee

D66 is een partij van het eeuwige compromis, pappen en nathouden, en vrienden van milieudefensie, daar heeft TON niet veel mee
pi_57868368
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:10 schreef henkway het volgende:
Verdonk kwam uit de PSP en dat is nu de SP, dus ik zie wel samenwerking van Marijnissen met Verdonk, niet met groenlinks, dat niet zozeer.
Dan krijg je een soort liberale staatseconomie.
Hoe moet ik me dat voorstellen?
pi_57868467
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:28 schreef ErikT het volgende:
Omdat ze zo daadkrachtig is
Op zich heb ik niks tegen daadkracht. Het is net als met een chirurgenmes: een goede chirurg kan daar wonderen mee verrichten en slechte chirurg creeert er een bloedbad mee. Mijn probleem is dat Verdonk in Balkenende-II inderdaad veel daadkracht toonde, maar er niks constructiefs mee deed.
pi_57868662
quote:
D66 is een partij van het eeuwige compromis, pappen en nathouden, en vrienden van milieudefensie, daar heeft TON niet veel mee
En wat denk je dat Verdonk gaat doen als ze na de verkiezingen pakweg 22 zetels heeft.
Geen compromissen sluiten?
  zondag 6 april 2008 @ 14:36:55 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57868766
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Inmiddels zijn er genoeg andere partijen om verschrikkelijk te vinden en is de D66-haat wel wat geluwd. Met TON, PVV en de huidige SP heb je geen D66 nodig voor de dagelijkse ergernis.
  zondag 6 april 2008 @ 15:10:12 #184
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_57869496
quote:

[..]

Verdonk kwam uit de PSP en dat is nu de SP,
Um, nee. De PSP is samen met de Communistische Partij Nederland, de Politieke Partij Radicalen en de Evangelische Volkspartij opgegaan in Groen Links.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 6 april 2008 @ 15:21:51 #185
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57869791
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, nee. De PSP is samen met de Communistische Partij Nederland, de Politieke Partij Radicalen en de Evangelische Volkspartij opgegaan in Groen Links.
Juist, vergeet dat nooit!
  zondag 6 april 2008 @ 15:27:03 #186
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57869915
quote:
Captain Rita

Bert Wagendorp

Het opvallendste aspect aan de toespraak van Rita Verdonk was, dat als het aan Rita ligt het buitenland wordt afgeschaft. Weliswaar sprak zij even over de EU, maar slechts om aan te geven dat er grenzen zijn. Ook kwam het buitenland even ter sprake rond het uitzetten van querulanten én in de plannen met de ontw ikkelingshulp.

Het buitenland als bezuinigingspost, symbool van bemoeizucht en dumpplaats voor ongewenste elementen, veel verder wil Captain Rita niet gaan. De boot waarop zij het zeegat koos had iets symbolisch: onder premier Verdonk worden wij een dolgelukkig eiland.

Maar goed, Captain Rita’s beweging heet ook Trots op Nederland, en niet Trots op het Buitenland. Als ze in het buitenland ook ergens trots op willen zijn, dan organiseren ze dat zelf maar. Wij hebben het al druk genoeg met Trots zijn op Nederland. ‘Heerlijk, zoveel mensen die samen met mij Trots willen zijn op Nederland!’, riep Rita donderdag op haar feestje. Iets heerlijkers is inderdaad nauwelijks denkbaar.

inderdaad nauwelijks denkbaar.

Vrijdag zeiden de ministers Klink en Verburg dat zij ook erg Trots waren op Nederland. De wedloop is ingezet, het kabinet heeft geleerd van de lessen van Wilders en wil zich de kaas niet nogmaals van het brood te laten eten. Wat Rita kan, kan hij ook: barsten van de Trots op Nederland, ongeremde Waar-de-blanke-top-der-duinen-Trots.

Ik verwacht dat Wouter Bos binnenkort een interview geeft waarin hij zegt dat er (ták) niks mis is (ták) met Trots zijn op Nederland (ták).

Dat heeft Rita alvast bereikt: wie niet Trots is op Nederland, is voortaan hoogst verdacht en hoort vermoedelijk bij de ‘Weg-met-ons ’-zeurpieten, die moeten opzouten naar het land van herkomst. Of anders maar naar hun tweede huisje in Frankrijk.

Zelf ben ik ook enorm Trots op Nederland, vooral op het politieke pandemonium van de afgelopen zes jaar.

Dat doen ze ons nergens na. Ik ben nu al benieuwd wat we ná Captain Rita gaan beleven.

En het mooie is ook nog, dat we het allemaal bloedserieus nemen. Om Fortuyn, de eerste der grote populisten, mocht je nog lachen, dat deed hij zelf ook. Maar Captain Rita en volkstribuun Geert zijn elke zelfrelativering voorbij. En wij dúrven niet eens meer om hen te lachen, uit angst ervan te worden beschuldigd hen – en daarmee de vox populi – niet serieus te nemen.

Daarom kun je het veiligst zeggen dat ze ‘een punt hebben’. Zit je altijd goed, want zelfs de grootste mafkees heeft wel ergens een punt.

Het wachten is op premier Balkenende, die ook verklaart dat voortaan ‘de echte problemen ook écht worden opgelost’. Waarom moesten we wachten op de ontbolstering van Rita Verdonk, voor de Lof der Simpelheid weer zo uitbundig werd bezongen?

Na de toespraak van Captain Rita zag de wereld er opeens een stuk eenvoudiger uit. Niet alleen omdat zij het buitenland had geschrapt, maar ook omdat ze complexe problemen wist terug te brengen tot de absolute eenvoud, in een taal die ook voor de allerergste slachtoffers van ons onderwijssysteem begrijpelijk was.

‘We gaan het samen gewoon doen’, zei Captain Rita.

Ik bedoel, wat valt daar tegenin te brengen?

Er is (ták) niks mis (ták) met Trots te zijn op (ták) Nederland
uit de zaterdagvolkskrant. Bert maakt er weer een prettige analyse van.
pi_57870103
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:18 schreef FeestNummer het volgende:

Mijn probleem is dat Verdonk in Balkenende-II inderdaad veel daadkracht toonde, maar er niks constructiefs mee deed.
Hoe toonde zij daadkracht dan? Ik heb wel veel stoere praatjes van haar gehoord, maar daden..? Vertel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_57870319
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:31 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

En wat denk je dat Verdonk gaat doen als ze na de verkiezingen pakweg 22 zetels heeft.
Geen compromissen sluiten?
op de vaste punten niet nee, net als CU kun je zeggen wat je wilt maar die drukken een stempel op de politiek met acht zetels,terwijl D66 in het vorig kabinet alles vrolijk weer inslikte
pi_57870432
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Was sw PSP er nog maar
  zondag 6 april 2008 @ 16:03:08 #190
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57870659
quote:

CDA 31
PvdA 22
SP 18
VVD 13
PvdVrijheid 15
Groen Links 9
ChristenUnie 6
D66 10
SGP 2
PvdDieren 2
Groep Verdonk (TON) 22
Andere partij 0

22 zetels.......
VVD 13? Nog zo veel? En 10 voor genocide-ontkenners D66?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 6 april 2008 @ 16:04:48 #191
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57870718
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:27 schreef Yildiz het volgende:
Best verwonderlijk dat mensen daar al hun stem aan geven.
Het zegt gewoon heel veel over de kwaliteit van de gevestigde politiek.
pi_57871710
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

mi zegt het meer over het verstand van de kiezers .. al heb je 10 keer geen vertrouwen meer in de gevestigde partijen, dan nog geef je niet zomaar je stem aan iets waarvan je nog niet eens weet wat dat 'iets' precies is .. dat is gewoon ronduit dom
pleased to meet you
pi_57871715
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:47 schreef henkway het volgende:
op de vaste punten niet nee,
Dan wordt het dus toch oppositie.
pi_57872783
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, het zegt meer over de mensen.
  zondag 6 april 2008 @ 18:00:46 #195
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57873073
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, het zegt meer over de mensen.
Het is inderdaad opvallend dat veel mensen denken dat er voor ingewikkelde problemen in onze ingewikkelde samenleving heel simpele oplossingen zijn. Nee sterker nog, dat ze geloven dat iemand de oplossingen heeft, zonder ze te vertellen.
  zondag 6 april 2008 @ 18:15:39 #196
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57873367
Alsof partijen indertijd dezelfde principes en hetzelfde gedachtegoed hebben als nu. . Holy bullshit. .

Daarnaast, is iedereen soms het vertrek van Verdonk vergeten?
  zondag 6 april 2008 @ 18:19:07 #197
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57873445
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:00 schreef ErikT het volgende:
Het is inderdaad opvallend dat veel mensen denken dat er voor ingewikkelde problemen in onze ingewikkelde samenleving heel simpele oplossingen zijn. Nee sterker nog, dat ze geloven dat iemand de oplossingen heeft, zonder ze te vertellen.
Ik weet niet of ze dat geloven. Maar ze zijn de rest van de politiek met hun matige prestaties en charismaloze boekhoudertypjes wel helemaal zat, en dus krijgen anderen een kans.

Het is trouwens een oude linkse truc om stagnatie af te dwingen door te doen alsof alles zo moeilijk is...
pi_57873452
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PJORourkje jr. in 2050: "TON was links!!!! links!!! links!!!"
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 6 april 2008 @ 18:20:29 #199
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57873466
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:48 schreef moussie het volgende:
dan nog geef je niet zomaar je stem aan iets waarvan je nog niet eens weet wat dat 'iets' precies is .. dat is gewoon ronduit dom
Dat is met het CDA toch ook? Je weet nooit wat je krijgt, toch weer grootste partij... En niemand die dat vreemd vindt.
  zondag 6 april 2008 @ 18:21:15 #200
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57873487
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het opvallendste aspect aan de toespraak van Rita Verdonk was, dat als het aan Rita ligt het buitenland wordt afgeschaft.
[..]
uit de zaterdagvolkskrant. Bert maakt er weer een prettige analyse van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')