abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57832367
Ruud van Nistelrooy pleitte onlangs in een interview in VI nog voor een bepaalde mate van onsportiviteit om ver te komen op het EK. Dus geen ballen uitschieten bij blessures bijvoorbeeld.

Ben je het met Ruud eens en mag Oranje wat jou betreft op het EK "vals" gaan spelen, om zo de titel te grijpen?

Denk aan:

schwalbes
blessures simuleren op gevaarlijke momenten
doorspelen als er een speler van de opponent ligt
provoceren
zeuren en slijmen bij de scheidsrechter

Zou jij het erg vinden als Robben een pingel versiert in de finale? Mag Edwin van der Sar op zijn Fifi Lima Pires' bij corners van de tegenpartij al zingend de spitsen voor homo uitmaken en zo hopen dat ze hem slaan en rood krijgen, zoals Geert Bakker bij Lima Pires deed? Vind jij het goed als Oranje net als de Portugezen in 2006 via toneelspel de wedstrijd naar zich toetrekt?

Of vind jij dat Nederland altijd sportief zou moeten spelen? Liever dat dan het EK winnen?

Discussieer hier over dit heikele onderwerp!

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 05-04-2008 20:08:38 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57832405
Eens!
We komen hard, zo hard.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:14:03 #3
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_57832430
de portugezen komen er wel ver mee de laatste paar toernooien.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_57832435
Ik schaam me nog voor Heitinga die de bal niet teruggaf aan Portugal
- verwijderd door admin -
pi_57832455
Lijkt me niks...beetje te onsportief als je het mij vraagt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_57832494
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:

Of vind jij dat Nederland altijd sportief zou moeten spelen? Liever dat dan het EK winnen?

Discussieer hier over dit heikele onderwerp!
Alles doen om te winnen, als je met dat zogenaamde ''vals spelen'' een westrijd wint heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Dan moet de scheids maar beter fluiten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57832526
Dit deden we toch al op het WK06? Van Bommel zeurde, slijmde, maakte een "schwalbe" bij een "kopstoot" van Figo, etc.

De scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.

Doorspelen moet sowieso als je het mij vraagt, tenzij je de bal wel even kan missen en geen haast hebt. De scheidsrechter legt het spel stil, niet de spelers. (Of er moet iemand echt aan het doodgaan zijn wat de scheids over het hoofd ziet, maar dan trappen spelers de bal ook echt wel uit)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57832641
We zijn er om de hoofdprijs te winnen, niet om de fairplay prijs. Wat EnGCatjuh hierboven zegt is wel mooi; de scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57832755
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef gitaarsnaar het volgende:
de portugezen komen er wel ver mee de laatste paar toernooien.
Wel ver maar uiteindelijk geen prijs.
Verder ben ik het eens met EC.
pi_57832798
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.

De Grieken waren wel redelijk eerlijk in 2004.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:42:45 #11
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_57832856
Alles om te winnen.
><(({°>
pi_57832934
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:42 schreef BigKahuna het volgende:
Alles om te winnen.
*Eens is
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:49:57 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_57832989
Ben het er niet mee eens, maar we doen al die dingen sowieso al, dus boeiuh.

Na de groepsfase liggen we er toch kansloos uit.

Zegt eigenlijk wel iets over het vertrouwen van Ruud in ene god toornooi, dat hij pleit voor onsportief spel om op die manier toch nog voordeel te kunnen halen, want van ons voetbal hoeft het niet te komen...
pi_57833027
Nog een tip:

Als je de bal terug moet geven na een blessure, gewoon over de zijlijn vlak bij de cornervlag van de tegenstander trappen!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:56:04 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57833110
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.

Er is toch niets mooier dan een schwalbe maken tegen een Duitser op het EK?
pi_57833175
Ruud Van Nistelrooij is zelf vaak behoorlijk onsportief, maar daar kom je niks verder mee, omdat hij vooral bezig is met zijn eigen frustraties en niet met het resultaat. Het probleem met spelers als hem is niet dat ze te lief zijn, want dat valt nogal tegen, het probleem is dat ze niet de mentaliteit hebben om te doen wat nodig is op dat moment in die wedstrijd. Als je dat wel hebt, ja, dan kan het zo zijn dat je soms even het tempo eruit moet halen, een tikje moet uitdelen, dat even mekkeren helpt, dat kan dan net de doorslag geven.

Maar als dat er aan ontbreekt, dan wordt het Ruud met potsierlijke schwalbes omdat niks ander lukt waar de scheids niet intrapt, met vieze tackles uit frustratie en een boel gemekker wat nergens op slaat en bij de scheidsrechter alleen maar tegen je werkt. Gemeen spelen kan een uitvloeisel van winnaarsmentaliteit zijn, maar als winnaarsmentaliteit daaruit moet bestaan, is die onvoldoende.

En ballen over de zijlijn spelen omdat iemand op de grond ligt slaat sowieso nergen op. Dat wordt alleen maar gebruikt om tijd te rekken of het tempo eruit te halen en het ritme te breken. Als het ernstig is fluit de scheidsrechter wel af, en als het niet heel ernstig is kun je daarmee best wachten tot het spel stil ligt. Als het nou heel lang duurt voordat het spel stil komt te liggen, kun je een keer de bal over de lijn spelen om blessurebehandeling alvast mogelijk te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_57833396
Mijn mening is dat geen enkele vorm van "vals" spelen thuis hoort bij voetbal of bij welke sport dan ook.
Ik heb ook het gevoel dat Nederland iedere keer aan de kortste eind trekt wat "vals" spelen betreft (niet altijd er zijn ook "mooie" uitzonderingen....)

Begrijp me niet verkeerd, maar waar ben je mee bezig als je met vuile trucjes verder komt, je kwaliteit moet toch de vooruitgang bepalen? Kan je trots zijn op je zelf als je het met vuile trucjes moet doen? (nogmaals... ik weet dat Nederland er ook met een aantal van die "trucjes" ver mee is gekomen...dan nog is het niet goed).
Ik begrijp wel waarom Ruud er mee komt....wat moet je anders? Maar het hoort er gewoon niet naar mijn mening.

Het probleem is ook denk ik dat "vuil" spel meer oplevert dan "eerlijk" spel.... ik bedoel, wat krijg je als je constant eerlijk speelt..."fair play" prijs...that's it...
Vuil spel moet nog zwaarder bestraft worden en teams (landen) die echt "schoon" hebben gespeeld mogen beter beloond worden (extra punten bij aanvang kwalificatie oid...ik noem maar wat....even buiten de haalbaarheid e.d.)

Kort samengevat het is echt fout als je ook "vals" gaat spelen het hoort er niet bij, maar ik kan wel begrijpen dat het gevoel gaat zeggen..."genoeg is genoeg...wij gaan nu ook zo spelen"
pi_57833443
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:27 schreef RayMania het volgende:
We zijn er om de hoofdprijs te winnen, niet om de fairplay prijs. Wat EnGCatjuh hierboven zegt is wel mooi; de scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.
Eens, zo gaat dat in het topvoetbal. Je moet die grens ook niet constant opzoeken, dan gaat het weer tegen de ploeg werken. Spelers moeten aanvoelen wanneer wat moet gebeuren, sportiviteit is ook weer een onderdeel dat ook wel aangeroerd moet worden. In de CL zie je ook veel onderling respect, het ligt aan veel aspecten hoe je jezelf moet gedragen. Als er maar gewonnen wordt uiteindelijk.
That's all folks!
pi_57833623
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.
Contact = penalty.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:35:15 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57833737
Wat wordt het dan leuk om naar te kijken, twee teams die zo smerig mogelijk proberen te winnen in plaats van mooie wedstrijden te leveren.

Van landenteams sijpelt het door naar de competities, naar de straat en zo wordt de hele wereld ervan doordrongen dat het neerhalen en op alle mogelijke manieren je tegenstander op een achterbakse manier voorbij te komen. Amateurvoetbal, jeugdteams, straatvoetbal, kinderen die al vroeg leren dat een smerige tackle beter is dan zo goed mogelijk je eigen kunnen te verbeteren en zo te winnen, dat je wint met zieken, zuigen, slijmen en zeuren en dat wanneer je je zin niet krijgt omdat de scheidsrechter doorheeft dat het niet klopt wat je zegt dan maar woedend moet worden.

Tof man. Alles om te winnen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57833742
Je moet het ook wel in je hebben als speler zijnde. Schwalbes maken is volgens mij nog niet eens zo makkelijk bijvoorbeeld. Tot op zekere hoogte ben ik wel voor.

Sowieso de bal niet uitschieten bij een blessure. Er zijn duidelijke regels over en bij 9 van de 10 "blessures" is niks aan de hand. Blessures faken om een gevaarlijke aanval te onderbreken hoeft van mij dan weer niet, ik ga ervan uit dat daar niet ingetrapt wordt. Zie dan liever een professionele overtreding. Provoceren en bij de scheids slijmen en mekkeren zal wel moeten, en die laatste twee doen we volgens mij ook al jaren.

Makkelijk gaan liggen in een uitzichtloze aanval vind ik prima. Er een goeie aanval mee verknoeien, of dieptrieste schwalbes van het niveau Gilardino tegen Celtic hoeft van mij dan weer niet. Bij winnen door zo'n penalty zou ik in eerste instantie ook een beetje een naar gevoel hebben, maar al snel vergeet (of verdring?) je dat denk ik.

Tegen met name Zuid-Europese ploegen kom je gewoon nergens als je dit soort trekjes niet overneemt. Ik zie het ook niet als voordeel halen, meer als een inhaalslag t.o.v. landen waar dit al lang normaal is.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_57833844
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:35 schreef DemonCleaner het volgende:
Sowieso de bal niet uitschieten bij een blessure. Er zijn duidelijke regels over en bij 9 van de 10 "blessures" is niks aan de hand. Blessures faken om een gevaarlijke aanval te onderbreken hoeft van mij dan weer niet, ik ga ervan uit dat daar niet ingetrapt wordt. Zie dan liever een professionele overtreding. Provoceren en bij de scheids slijmen en mekkeren zal wel moeten, en die laatste twee doen we volgens mij ook al jaren.

Makkelijk gaan liggen in een uitzichtloze aanval vind ik prima. Er een goeie aanval mee verknoeien, of dieptrieste schwalbes van het niveau Gilardino tegen Celtic hoeft van mij dan weer niet. Bij winnen door zo'n penalty zou ik in eerste instantie ook een beetje een naar gevoel hebben, maar al snel vergeet (of verdring?) je dat denk ik.

Tegen met name Zuid-Europese ploegen kom je gewoon nergens als je dit soort trekjes niet overneemt. Ik zie het ook niet als voordeel halen, meer als een inhaalslag t.o.v. landen waar dit al lang normaal is.

mee eens
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:46:41 #23
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_57833923
Doorspelen als er een speler van de opponent ligt vind ik absoluut niet valspelen. De scheids beslist, verder geen gezeur.

En wat betreft die andere punten:schwalbes, blessures simuleren op gevaarlijke momenten, provoceren, zeuren en slijmen bij de scheidsrechter. Alles is geoorloofd om te winnen. Ik word liever met vals spel kampioen dan met de fair play cup in de zak tweede.
I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_57833937
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.

Doh daar werd ie geraakt toch
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_57833972
Schwalbes ben ik absoluut tegen, walgelijk als je op zo'n manier moet winnen.

De bal uitspelen vind ik niet nodig, hierbij is het de taak van de scheidsrechters om een situatie te beoordelen. Tegenstanders gaan tegenwoordig te graag naar de grond om tijd te rekken of de tegenstander uit het ritme te halen, als je de bal dan niet uitspeelt dan gaat de tegenstander op een gegeven moment ook wel nadenken of het wel verstandig is om te gaan liggen.

Provoceren hoort wel bij het voetbal vind ik, zolang je het doormidden zagen van je tegenstander niet provoceren noemt uiteraard. Een irritante nipple twist, het op de tegen gaan staan bij een corner en een paar beledigende woorden moeten kunnen in het heetst van de strijd. Als voetballer moet je ook boven dat soort dingen blijven staan.

Zeuren bij een scheidsrechter is eigenlijk iets wat door de emoties automatisch gebeurt. Een goede scheidsrechter straalt gezag uit en spelers zullen dan automatisch minder bij gaan mekkeren.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:49:32 #26
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_57833977
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:56 schreef Zwansen het volgende:

En die was gewoon ook echt nodig om het evenwicht te herstellen, qua spelersaantal.

Van mij mag Oranje zich best wat vuiler gedragen. Het kunnen meestal net die details zijn die bepalen of je wint of verliest. Veel te vaak zijn wij juist de pineut geweest.

Denk maar bijvoorbeeld aan Tsjechië-Nederland op Euro 2004 waarbij (afgezien van 'de wissel') Heitinga rood krijgt door een schwalbe van Nedved. Niet fair, maar wel cruciaal.

Ik vind wel dat Oranje daar niet te ver in mee moet gaan. Vooral niet tegen een ploeg als Portugal, want die winnen het gewoon op theatergebied.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:50:20 #27
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_57833996
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef groenen het volgende:
Ik schaam me nog voor Heitinga die de bal niet teruggaf aan Portugal
Ik vond dat een van de betere acties tijdens de wedstrijd. De allerbeste Nederlandse actie op het WK06 vind ik nog steeds de overtreding van Boulahrouz op C Ronaldo.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 april 2008 @ 18:50:23 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57833998
Als de scheids niet fluit, doorspelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:51:42 #29
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_57834025
Voetbal is emotie, daar krijg je vanzelf "vals" spelen bij.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:52:55 #30
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57834059
Valsspelen niet, schwalbes lijkt me ook niet handig.

Maar de bal niet uitspelen ij een blessure prima Meestal kunne die gasten echt wel weer door hoor. Gewoon spelen zeg ik, als het echt moet legt de arbiter het spel wel stil.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57834108
Alleen tegen bepaalde teams.

Tegen Duitsers alleen maar Schwalbes, tegen de Portugezen alles kapot trappen wat ook maar enigszins beweegt en bij een schouderduw doen alsof je dood gaat.

Voor de rest geoon normaal voetballen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:08:49 #32
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_57834399
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:54 schreef VoreG het volgende:

Tegen Duitsers alleen maar Schwalbes, tegen de Portugezen alles kapot trappen wat ook maar enigszins beweegt en bij een schouderduw doen alsof je dood gaat.

Daar kan ik me ook wel in vinden.
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:40:47 #33
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_57842200
alles voor de overwinning, desnoods ala Portugal gaan spelen.
Ado is the pride of Holland!
pi_57842254
Graag ook wat Boulahrouzjes op Ronaldo als we portugal weer tegen komen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_57842498
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef _Mike_ het volgende:
pi_57842603
Ik wil gewoon kampioen worden en verder niks
Цой жив
pi_57842734
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef _Mike_ het volgende:
Dat is gewoon onkunde en ik wil geen onkunde zien.
That's all folks!
pi_57842805
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:35 schreef Dagonet het volgende:

Tof man. Alles om te winnen.
Ik snap je betoog, maar het valt nog wel enorm mee vind ik.
That's all folks!
pi_57846926
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:16 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Ik snap je betoog, maar het valt nog wel enorm mee vind ik.
Dagonet is duidelijk tegen. De rest is vooralsnog min of meer voor.

Ben wel benieuwd of er nog meer duidelijke tegenstanders zijn te vinden.
www.thuisuiteten.nl
pi_57849508
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
Dat was geen Schwalbe, maar een enorm domme sliding van een kennelijk te onervaren verdediger.

Maar verder, welke van die tactieken heeft Italie toegepast om Wereldkampioen te worden? Volgens mij vrij weinig namelijk, de basis was namelijk een ijzersterk verdedigend blok, voldoende creativiteit en positiewisseling op het middenveld en een balvast spits.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57849892
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef DIGGER het volgende:
Dat was geen Schwalbe, maar een enorm domme sliding van een kennelijk te onervaren verdediger.
Als dat geen schwalbe is

OT: Hard spel is gewenst, bal niet uitspelen bij blessures mag ook (scheidsrechter bepaald immers), maar schwalbes
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_57850110
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Maar verder, welke van die tactieken heeft Italie toegepast om Wereldkampioen te worden? Volgens mij vrij weinig namelijk, de basis was namelijk een ijzersterk verdedigend blok, voldoende creativiteit en positiewisseling op het middenveld en een balvast spits.
Er werd natuurlijk sowieso geprovoceerd, zie de rode kaart van Zidane. Ook van gemeen spel (elleboog De Rossi) was zeker sprake. Zeuren en slijmen tegen de scheids doet ieder team, dus dat zal Italië ongetwijfeld ook gedaan hebben. Daarnaast gebruiken Italianen ook veelvuldig het irritante truucje van het vastpakken van de bal na een val, om de kans op een vrije trap te vergroten.

Neemt niet weg dat Italië goed speelde. Met alleen gemene truucjes redt je het natuurlijk niet, kwaliteit speelt ook een rol. En die hebben wij helaas te weinig. Maar door niet mee te gaan in bepaalde dingen die helaas bij het moderne voetbal horen maken we dat gat alleen maar groter.
pi_57850397
Duitsers, Italianen, Portugezen en Argentijnen mag je best met hun eigen wapens bestrijden. Anders gaan we weer ten onder tegen die landen en dat is gewoon dom.
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:45:25 #44
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_57850411
Doen we toch allang?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_57850498
Kansloze anti-Portugal posts weer in dit topic, alsof Nederland zo fair speelde die wedstrijd.
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:55:03 #46
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57850547
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:54 schreef VoreG het volgende:

eens

die vuile tyfus portugezen, ik ben er nog steeds kwaad over
doe idd maar een boulahrouzje om hun sterspeler uit te schakelen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57850612
Schwalbes zie ik ook liever niet, maar wie kon het eerlijk gezegd schelen dat Van der Sar ter aarde storte en Ortega een kaart aannaaide? Niemand toch? . Die Robben en Suárez schwables wil ik niet zien, kan tegenwoordig ook vaak tegen je werken met gele kaarten.

Een bal uittrappen bij een blessure ben ik tegen, want je kan op deze manier potentiele aanvallen stopzetten en het enige wat je ermee bereikt is fairplay. Als het ernstig is, dan wordt dat vaak wel gezien door de spelers of door de scheidsrechter, maar vaak is het een show om tijd te rekken of om een tegenaanval te stoppen.

Zeuren om kaarten hoef ik ook niet te zien, omdat je ook hier weer het risico hebt om zelf tegen een gele kaart te lopen. Stel je voor dat Van Nistelrooij ofzo een gele kaart krijgt en een wedstrijd erna geschorst is. Zie ik nou niet echt zitten.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57850732
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:59 schreef RayMania het volgende:
Schwalbes zie ik ook liever niet, maar wie kon het eerlijk gezegd schelen dat Van der Sar ter aarde storte en Ortega een kaart aannaaide? Niemand toch? . Die Robben en Suárez schwables wil ik niet zien, kan tegenwoordig ook vaak tegen je werken met gele kaarten.

Een bal uittrappen bij een blessure ben ik tegen, want je kan op deze manier potentiele aanvallen stopzetten en het enige wat je ermee bereikt is fairplay. Als het ernstig is, dan wordt dat vaak wel gezien door de spelers of door de scheidsrechter, maar vaak is het een show om tijd te rekken of om een tegenaanval te stoppen.

Zeuren om kaarten hoef ik ook niet te zien, omdat je ook hier weer het risico hebt om zelf tegen een gele kaart te lopen. Stel je voor dat Van Nistelrooij ofzo een gele kaart krijgt en een wedstrijd erna geschorst is. Zie ik nou niet echt zitten.
Dat van Van der Sar vind ik heel wat anders dan die duikelingen van Suarez en Robben. Van der Sar wordt gewoon geraakt, het zal echt geen pijn hebben gedaan maar Ortega kwam wel gewoon met zijn hoofd expres tegen dat van Van der Sar aan. Met of zonder vallen van Van der Sar hoort dat gewoon rood te zijn. Hij dikt het wat aan maar daar heb ik echt geen moeite mee. Als het tegen Oranje gebeurt irriteer je je er wel aan, maar in de eerste plaats is het dan een domme actie van de Oranjespeler. Das wat mij betreft anders dan schwalbes waar duidelijk niks aan de hand is.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:11:25 #49
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_57850781
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Kansloze anti-Portugal posts weer in dit topic, alsof Nederland zo fair speelde die wedstrijd.
Die trap van Boulahrouz toen, tegen C. Ronaldo
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 16:15:56 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_57850846
Bergkamp probeerde het been te breken van Michailivics in de kwarftfinale van het WK-98 was vet rood.

Je hoort alleen nog maar over zijn wonder doelpunt tegen Argentinië de wedstrijd erna

Dus van mij mag het.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57850878
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zeker niet, maar het is wel zo dat de Portugezen het hele toernooi irritant waren. De halve final tegen Frankrijk was zelfs lachwekkend, ze bleven maar door de 16 duiken op zoek naar penalties. Nederland speelde verder niet onsportief, alleen de wedstrijd tegen Portugal ontspoorde, en dan ook meteen flink
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:20:03 #52
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57850905
Ja, maar dat doen we altijd toch al?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_57850915
Mark van Bommel
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:24:05 #54
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57850956
Nee.
Ik wil gedrag zien dat een voorbeeld is voor de jeugd. Eerlijk spelen, fatsoenlijk voetbal.
Robben moet opdonderen met z'n schwalbes en zielige gekijk. Van Nistelrooij moet de bal tussen de palen trappen en verder niks.

En Lorenzo Davids moet 10 wedstrijden geschorst worden.

Verder moet de KNVB het wangedrag aankaarten bij de UEFA en moet de UEFA sancties leggen op wangedrag. Schwalbes, kaarten vragen, kaarten aannaaien: schorsen voor het hele toernooi.

O ja: bij aanstellen verplichte wissel. Zoiets. Al dat gejank. Het heeft mijn WK 2006 bijna verpest. Wat een kuttoernooi werd het...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:27:54 #55
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57851012
Fair Play, Fair Play, Cheating is easy but never wins the day. Fairplay, Fairplay, it's in the rules of the gaaaame!

Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 16:29:18 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_57851026
De mooiste EK-wedstrijd ooit was Portugal - Frankrijk in 84

Dus generaliseren over de Portugezen is niet goed.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57851031
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:15 schreef tong80 het volgende:
Bergkamp probeerde het been te breken van Michailivics in de kwarftfinale van het WK-98 was vet rood.
Een been breek je niet door op iemand te gaan staan.

On-topic: Mensen die denken dat we met goudeerlijk voetbal gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 16:30:38 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_57851045
DE moffen werdenj wereldkampioen door een schwalbe.

Nederland won van de moffen inj 88 door een schwalbe van van Baseten

Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 16:32:32 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_57851083
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:29 schreef zjroentje het volgende:

[..]

On-topic: Mensen die denken dat we met goudeerlijk voetbal gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
De laatste die dat deed was Garrincha in 58 en 62.

Daarna zat aan elk toernooi wel een smetje.

Of denk je dat Hölzenbein echt werd getackeld inj 74 ?

Of dat Völler een echte overtreding begaan werd in 90 ?

zaterdag 5 april 2008 @ 16:33:55 #60
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57851097
quote:
On-topic: Mensen die denken dat we gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
pi_57851116
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:33 schreef ErikT het volgende:

[..]
Off-topic!
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:36:19 #62
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57851137
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:35 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Off-topic!
Daar heb je me
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:04:14 #63
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_57851553
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:30 schreef tong80 het volgende:
DE moffen werdenj wereldkampioen door een schwalbe.

Nederland won van de moffen inj 88 door een schwalbe van van Baseten

Koekje van eigen deeg noemen ze dat
pi_57852147
Eigenlijk niks, maar een beetje provoceren vind ik niet erg.
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:07:38 #65
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57852711
quote:

[..]

Griekenland speelde heel eerlijk in 2004.
Pingel in de eerste wedstrijd was een 100% strafschop en verder ook niet echt noemenswaardige naaimomenten ofzo.
-
pi_57854498
In OP:
quote:
Zou jij het erg vinden als Robben een pingel versierd in de finale
En dat voor een onderwijzer.

Wat ik van de stelling vind: graag winnen op een beschaafde manier. Speel je tegenstander maar kapot met goed voetbal. Wat Jan Wouters in 1993 op Wembley deed met de kaak van Paul Gascoigne; daar schaam ik me als voetballiefhebber nog steeds voor.
pi_57854992
Da's stom inderdaad Beschouw. Is de haasd geweesd denk ik.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 23:39:17 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_57859780
Gascoigne vond het een goeie move van Wouters.

zondag 6 april 2008 @ 15:14:03 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57869601
Schwalbes gaan op de lange termijn tegen je werken, zie Robben.

Maar voor een profesionele overtreding van Aron Winter tegen Wit-Rusland gaan de handjes wel op elkaar.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_57872220
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 23:39 schreef tong80 het volgende:
Gascoigne vond het een goeie move van Wouters.

Gascoigne weet niet wat hij zegt. Is door die klap nog steeds van het padje af.
pi_58414277
Schopje naar het juiste forum!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 mei 2008 @ 13:30:19 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58414798
Alleen als het 'valsspelen' in het belang van het team is, dan vind ik het prima.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:58:30 #73
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58415376
[quote]Op donderdag 1 mei 2008 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen als het 'valsspelen' in het belang van het team is, dan vind ik het prima.
[/quote

...tenzij de tegenstander hetzelfde doet, natuurlijk(!)

Het voetbal van Oranje is nu al zo waardeloos dat je je kapot schaamt. Als ze dan ook nog eens laf gaan 'vals' spelen enzo, tja... dan ben ik wel voor Duitsland.

Ik wil gewoon leuk mooi voetbal zien, en dan maakt het m geen fuck uit of we niet verder dan de halve finales komen tbh.
Voetbal is een kijksport, en ik zie liever 5 LEUKE wedstrijden, dan 6 wedstrijden waar het niet om aan te zien is zo slecht.
Als ik alleen maar geinterresseerd zou zijn in de uitslag, en niet in hoe ze spelen, dan ben ik a; geen voetballiefhebber, en b, kan ik net zo goed gewoon hete hele EK op teletext volgen.

We hebben het spelersmateriaal om GOED aanvallend voetbal te spelen, en dan moet je dat ook nastreven vind ik.
pi_58415526
Ik heb liever dat Nederland kampioen wordt dan dat ze eruitvliegen in de 2e ronde, dus als 'vals' spelen nodig is, doe dan maar. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:16:22 #75
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58415744
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:05 schreef Rumille het volgende:
Ik heb liever dat Nederland kampioen wordt dan dat ze eruitvliegen in de 2e ronde, dus als 'vals' spelen nodig is, doe dan maar. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn.
Maar wil je echt kampioen worden door vals te spelen en met anti-voetbal!?
Italie is wereldkampioen geworden, maar iedereen weet nog dat de overwinning op Australie zwaar onterecht was door die duik van Grosso. Ik kan ze dan ook niet serieus nemen als regerend kampioen. Van mij had Duitsland kampioen mogen worden vorig toernooi, want die speelden zo'n beetje het leukste voetbal.
pi_58415861
Ik wil altijd winnen. Hoe ? Dat maakt geen donder uit.
Bovendien vind ik het balletje uittrappen bij een blessure bullshit. Meestal ligt de winnende partij op de grond. De scheidsrechter mag beslissen of het echt zodanig is, dat het spel moet worden stilgelegd.
pi_58417812
Alles wat de scheidsrechter toelaat is geoorloofd. Gelukkig doen Van Bommel en Davids niet mee. Die overschrijden die grens en dat gaat ten koste van het elftal.
Het mooiste zou zijn EK-winnaar te worden zonder gele kaarten, maar dat is geen reële gedachte.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:39:20 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58418524
Het moet niet je uitgangspunt zijn natuurlijk (een eventuele wedstrijd tegen Portugal uitgezonderd). Maar als de wedstrijd erom vraagt zie ik het probleem niet. De scheidsrechter stelt de grens van de wedstrijd.
Alles om te winnen!
pi_58442449
Van mijn part gaan we botten breken om kampioen te worden!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58448108
Onsportiviteit heb je in verschillende vormen en maten.

De scheidsrechter bespelen en op die manier bepaalde beslissingen afdwingen vind ik prima. Het is aan de scheidsrechter, met zijn grensrechters, om te beoordelen of de bal nou als laatste door de ene of de andere partijd. Als je door overtuigend te reageren het voordeel krijgt vind ik het mooi. Dat hoort er bij.

Mentale oorlogsvoering hoort er natuurlijk ook bij. Dus provoceren en uitdagen mag natuurlijk niet ontbreken. Dit maakt persoonlijke duels wat feller, zet je op scherp en maakt het geheel aantrekkelijker om naar te kijken. Je moet toch iemand neer kunnen trappen als het er echt om gaat.

Doorspelen als er iemand geblesseerd is is afhankelijk van de situatie. Meestal is het kramp of aanstellerij. In die gevallen vind ik dat je gewoon door moet spelen. Niets is erger dan de bal uit moeten spelen, omdat iemand voor de zoveelste keer geblesseerd is. Toch zie je soms momenten dat er een speler duidelijk te laat is. Dan zie je de 'dader' vaak ook geschrokken reageren en weet je dat het fout zit. De scheidsrechter hoort dan te fluiten, maar soms ziet die ook wel eens wat over het hoofd. Ga dan niet moeilijk doen en speel de bal gewoon uit.

Je zou dus wel kunnen zeggen dat ik voor hard en fel voetbal ben. Om het vuil te noemen gaat mij te ver. Onder vuil versta ik spugen en op de tenen trappen tijdens corners. Een duwtje of een por in de zij moet kunnen, maar lager moet het ook weer niet worden. Onder vuil gedrag versta ik ook het aansmeren van kaarten. Flikker toch op, het gaat om de vrije trap en niet om de kaart. Gele en rode kaarten zijn te standaard geworden. Ik houd wel van de harde overtredingen.

Ook schwalbes vind ik kansloos. Daar zouden die mietjes veel harder moeten aanpakken. Laat Robben maar lekker thuis.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58448358
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:01 schreef Beschouw het volgende:
Alles wat de scheidsrechter toelaat is geoorloofd. Gelukkig doen Van Bommel en Davids niet mee. Die overschrijden die grens en dat gaat ten koste van het elftal.
Het mooiste zou zijn EK-winnaar te worden zonder gele kaarten, maar dat is geen reële gedachte.
Van Bommel en Davids zijn juist een van de weinige spelers die voetbal met emotie spelen. Dat is nou net wat ontbreekt in het Nederlands elftal. Voetbal moet niet worden gemaakt tot iets zakelijks. Voetbal is emotie en dat zou zo moeten blijven. Spelers als v Bommel zijn de spelers die voor de volle 100% voor het team gaan. Dit zijn de spelers die wakker liggen na een verloren wedstrijd. We hebben al genoeg vedettes die liever met 2-1 verliezen, maar wel een bal in de kruising krullen, dan met 1-0 winnen, maar na een half uur al gewisseld worden.

Helaas, dat moet ik eerlijk toegeven, gaat v Bommel soms iets te ver waardoor hij elleboogjes of andere valse dingen laat zien. Dit zal hij moeten afleren, maar daar moet hij vertrouwen voor krijgen. Helaas kiest van Basten voor de voor de weg van de minste weerstand en laat hij spelers met een eigen mening thuis. Natuurlijk moet je voor het teambelang presteren, maar de taktiek moet gemaakt worden aan de hand van de spelers. De spelers moeten niet worden samengesteld aan de hand van de taktiek.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_58450954
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het moet niet je uitgangspunt zijn natuurlijk (een eventuele wedstrijd tegen Portugal uitgezonderd). Maar als de wedstrijd erom vraagt zie ik het probleem niet. De scheidsrechter stelt de grens van de wedstrijd.
Alles om te winnen!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 4 mei 2008 @ 01:27:05 #83
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58464878
Oranje vals spelen op het EK?

Joris Mathijssen kan het sowieso niet, hij schonk Rostock laatst een doelpunt.
pi_58510816
Spelletjes zoals Van der Sar bij Ortega deed in 98, dat mag van mij wel.
  woensdag 7 mei 2008 @ 01:41:38 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58524024
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 01:11 schreef Karammel het volgende:

[..]

Van Bommel en Davids zijn juist een van de weinige spelers die voetbal met emotie spelen. Dat is nou net wat ontbreekt in het Nederlands elftal. Voetbal moet niet worden gemaakt tot iets zakelijks. Voetbal is emotie en dat zou zo moeten blijven. Spelers als v Bommel zijn de spelers die voor de volle 100% voor het team gaan. Dit zijn de spelers die wakker liggen na een verloren wedstrijd. We hebben al genoeg vedettes die liever met 2-1 verliezen, maar wel een bal in de kruising krullen, dan met 1-0 winnen, maar na een half uur al gewisseld worden.

Helaas, dat moet ik eerlijk toegeven, gaat v Bommel soms iets te ver waardoor hij elleboogjes of andere valse dingen laat zien. Dit zal hij moeten afleren, maar daar moet hij vertrouwen voor krijgen. Helaas kiest van Basten voor de voor de weg van de minste weerstand en laat hij spelers met een eigen mening thuis. Natuurlijk moet je voor het teambelang presteren, maar de taktiek moet gemaakt worden aan de hand van de spelers. De spelers moeten niet worden samengesteld aan de hand van de taktiek.
Dat is wat Van Basten hardhandig zal opbreken.

Jan Mulder wilde Advocaat stenigen, de stenen die hij verzameld heeft kan hij nu naar Bassie gooien.
pi_59274177
Van Nistelrooy deed het gisteren perfect door zich niet te laten vallen bij die eerste kans!
pi_59274309
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Nistelrooy deed het gisteren perfect door zich niet te laten vallen bij die eerste kans!
Inderdaad. Hij had Buffon daar rood voor kunnen laten krijgen.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:34:14 #88
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_59274398
Nederland is altijd het braafste jongentje van de klas geweest, dus gewoon lekker gemeen spelen en winnen!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_59274422
Vals spel hebben we niet nodig.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')