Alles doen om te winnen, als je met dat zogenaamde ''vals spelen'' een westrijd wint heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Dan moet de scheids maar beter fluiten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:
Of vind jij dat Nederland altijd sportief zou moeten spelen? Liever dat dan het EK winnen?
Discussieer hier over dit heikele onderwerp!
Wel ver maar uiteindelijk geen prijs.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef gitaarsnaar het volgende:
de portugezen komen er wel ver mee de laatste paar toernooien.
*Eens isquote:
Eens, zo gaat dat in het topvoetbal. Je moet die grens ook niet constant opzoeken, dan gaat het weer tegen de ploeg werken. Spelers moeten aanvoelen wanneer wat moet gebeuren, sportiviteit is ook weer een onderdeel dat ook wel aangeroerd moet worden. In de CL zie je ook veel onderling respect, het ligt aan veel aspecten hoe je jezelf moet gedragen. Als er maar gewonnen wordt uiteindelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:27 schreef RayMania het volgende:
We zijn er om de hoofdprijs te winnen, niet om de fairplay prijs. Wat EnGCatjuh hierboven zegt is wel mooi; de scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.
Contact = penalty.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:35 schreef DemonCleaner het volgende:
Sowieso de bal niet uitschieten bij een blessure. Er zijn duidelijke regels over en bij 9 van de 10 "blessures" is niks aan de hand. Blessures faken om een gevaarlijke aanval te onderbreken hoeft van mij dan weer niet, ik ga ervan uit dat daar niet ingetrapt wordt. Zie dan liever een professionele overtreding. Provoceren en bij de scheids slijmen en mekkeren zal wel moeten, en die laatste twee doen we volgens mij ook al jaren.
Makkelijk gaan liggen in een uitzichtloze aanval vind ik prima. Er een goeie aanval mee verknoeien, of dieptrieste schwalbes van het niveau Gilardino tegen Celtic hoeft van mij dan weer niet. Bij winnen door zo'n penalty zou ik in eerste instantie ook een beetje een naar gevoel hebben, maar al snel vergeet (of verdring?) je dat denk ik.
Tegen met name Zuid-Europese ploegen kom je gewoon nergens als je dit soort trekjes niet overneemt. Ik zie het ook niet als voordeel halen, meer als een inhaalslag t.o.v. landen waar dit al lang normaal is.
Doh daar werd ie geraakt tochquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.
Er is toch niets mooier dan een schwalbe maken tegen een Duitser op het EK?
En die was gewoon ook echt nodig om het evenwicht te herstellen, qua spelersaantal.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.
Er is toch niets mooier dan een schwalbe maken tegen een Duitser op het EK?
Ik vond dat een van de betere acties tijdens de wedstrijd. De allerbeste Nederlandse actie op het WK06 vind ik nog steeds de overtreding van Boulahrouz op C Ronaldo.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef groenen het volgende:
Ik schaam me nog voor Heitinga die de bal niet teruggaf aan Portugal
Daar kan ik me ook wel in vinden.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:54 schreef VoreG het volgende:
Alleen tegen bepaalde teams.
Tegen Duitsers alleen maar Schwalbes, tegen de Portugezen alles kapot trappen wat ook maar enigszins beweegt en bij een schouderduw doen alsof je dood gaat.
Voor de rest geoon normaal voetballen.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef _Mike_ het volgende:
Graag ook wat Boulahrouzjes op Ronaldo als we portugal weer tegen komen
Dat is gewoon onkunde en ik wil geen onkunde zien.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:43 schreef _Mike_ het volgende:
Graag ook wat Boulahrouzjes op Ronaldo als we portugal weer tegen komen
Dagonet is duidelijk tegen. De rest is vooralsnog min of meer voor.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:16 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik snap je betoog, maar het valt nog wel enorm mee vind ik.
Dat was geen Schwalbe, maar een enorm domme sliding van een kennelijk te onervaren verdediger.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.
Als dat geen schwalbe isquote:Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef DIGGER het volgende:
Dat was geen Schwalbe, maar een enorm domme sliding van een kennelijk te onervaren verdediger.
Er werd natuurlijk sowieso geprovoceerd, zie de rode kaart van Zidane. Ook van gemeen spel (elleboog De Rossi) was zeker sprake. Zeuren en slijmen tegen de scheids doet ieder team, dus dat zal Italië ongetwijfeld ook gedaan hebben. Daarnaast gebruiken Italianen ook veelvuldig het irritante truucje van het vastpakken van de bal na een val, om de kans op een vrije trap te vergroten.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat was geen Schwalbe, maar een enorm domme sliding van een kennelijk te onervaren verdediger.
Maar verder, welke van die tactieken heeft Italie toegepast om Wereldkampioen te worden? Volgens mij vrij weinig namelijk, de basis was namelijk een ijzersterk verdedigend blok, voldoende creativiteit en positiewisseling op het middenveld en een balvast spits.
eensquote:Op vrijdag 4 april 2008 18:54 schreef VoreG het volgende:
Alleen tegen bepaalde teams.
Tegen Duitsers alleen maar Schwalbes, tegen de Portugezen alles kapot trappen wat ook maar enigszins beweegt en bij een schouderduw doen alsof je dood gaat.
Voor de rest geoon normaal voetballen.
Dat van Van der Sar vind ik heel wat anders dan die duikelingen van Suarez en Robben. Van der Sar wordt gewoon geraakt, het zal echt geen pijn hebben gedaan maar Ortega kwam wel gewoon met zijn hoofd expres tegen dat van Van der Sar aan. Met of zonder vallen van Van der Sar hoort dat gewoon rood te zijn. Hij dikt het wat aan maar daar heb ik echt geen moeite mee. Als het tegen Oranje gebeurt irriteer je je er wel aan, maar in de eerste plaats is het dan een domme actie van de Oranjespeler. Das wat mij betreft anders dan schwalbes waar duidelijk niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:59 schreef RayMania het volgende:
Schwalbes zie ik ook liever niet, maar wie kon het eerlijk gezegd schelen dat Van der Sar ter aarde storte en Ortega een kaart aannaaide? Niemand toch?. Die Robben en Suárez schwables wil ik niet zien, kan tegenwoordig ook vaak tegen je werken met gele kaarten.
Een bal uittrappen bij een blessure ben ik tegen, want je kan op deze manier potentiele aanvallen stopzetten en het enige wat je ermee bereikt is fairplay. Als het ernstig is, dan wordt dat vaak wel gezien door de spelers of door de scheidsrechter, maar vaak is het een show om tijd te rekken of om een tegenaanval te stoppen.
Zeuren om kaarten hoef ik ook niet te zien, omdat je ook hier weer het risico hebt om zelf tegen een gele kaart te lopen. Stel je voor dat Van Nistelrooij ofzo een gele kaart krijgt en een wedstrijd erna geschorst is. Zie ik nou niet echt zitten.
Die trap van Boulahrouz toen, tegen C. Ronaldoquote:Op zaterdag 5 april 2008 15:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Kansloze anti-Portugal posts weer in dit topic, alsof Nederland zo fair speelde die wedstrijd.
Zeker niet, maar het is wel zo dat de Portugezen het hele toernooi irritant waren. De halve final tegen Frankrijk was zelfs lachwekkend, ze bleven maar door de 16 duiken op zoek naar penalties. Nederland speelde verder niet onsportief, alleen de wedstrijd tegen Portugal ontspoorde, en dan ook meteen flinkquote:Op zaterdag 5 april 2008 15:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Kansloze anti-Portugal posts weer in dit topic, alsof Nederland zo fair speelde die wedstrijd.
Een been breek je niet door op iemand te gaan staan.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:15 schreef tong80 het volgende:
Bergkamp probeerde het been te breken van Michailivics in de kwarftfinale van het WK-98 was vet rood.
De laatste die dat deed was Garrincha in 58 en 62.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een been breek je niet door op iemand te gaan staan.
On-topic: Mensen die denken dat we met goudeerlijk voetbal gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:29 schreef zjroentje het volgende:
On-topic: Mensen die denken dat we gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
Off-topic!quote:
Daar heb je mequote:
Koekje van eigen deeg noemen ze datquote:Op zaterdag 5 april 2008 16:30 schreef tong80 het volgende:
DE moffen werdenj wereldkampioen door een schwalbe.
Nederland won van de moffen inj 88 door een schwalbe van van Baseten
Griekenland speelde heel eerlijk in 2004.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een been breek je niet door op iemand te gaan staan.
On-topic: Mensen die denken dat we met goudeerlijk voetbal gaan winnen zijn naief of leven in een droomwereld.
En dat voor een onderwijzer.quote:Zou jij het erg vinden als Robben een pingel versierd in de finale
Gascoigne weet niet wat hij zegt. Is door die klap nog steeds van het padje af.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:39 schreef tong80 het volgende:
Gascoigne vond het een goeie move van Wouters.
Maar wil je echt kampioen worden door vals te spelen en met anti-voetbal!?quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:05 schreef Rumille het volgende:
Ik heb liever dat Nederland kampioen wordt dan dat ze eruitvliegen in de 2e ronde, dus als 'vals' spelen nodig is, doe dan maar. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn.
Van Bommel en Davids zijn juist een van de weinige spelers die voetbal met emotie spelen. Dat is nou net wat ontbreekt in het Nederlands elftal. Voetbal moet niet worden gemaakt tot iets zakelijks. Voetbal is emotie en dat zou zo moeten blijven. Spelers als v Bommel zijn de spelers die voor de volle 100% voor het team gaan. Dit zijn de spelers die wakker liggen na een verloren wedstrijd. We hebben al genoeg vedettes die liever met 2-1 verliezen, maar wel een bal in de kruising krullen, dan met 1-0 winnen, maar na een half uur al gewisseld worden.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:01 schreef Beschouw het volgende:
Alles wat de scheidsrechter toelaat is geoorloofd. Gelukkig doen Van Bommel en Davids niet mee. Die overschrijden die grens en dat gaat ten koste van het elftal.
Het mooiste zou zijn EK-winnaar te worden zonder gele kaarten, maar dat is geen reële gedachte.
quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het moet niet je uitgangspunt zijn natuurlijk (een eventuele wedstrijd tegen Portugal uitgezonderd). Maar als de wedstrijd erom vraagt zie ik het probleem niet. De scheidsrechter stelt de grens van de wedstrijd.
Alles om te winnen!
Dat is wat Van Basten hardhandig zal opbreken.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:11 schreef Karammel het volgende:
[..]
Van Bommel en Davids zijn juist een van de weinige spelers die voetbal met emotie spelen. Dat is nou net wat ontbreekt in het Nederlands elftal. Voetbal moet niet worden gemaakt tot iets zakelijks. Voetbal is emotie en dat zou zo moeten blijven. Spelers als v Bommel zijn de spelers die voor de volle 100% voor het team gaan. Dit zijn de spelers die wakker liggen na een verloren wedstrijd. We hebben al genoeg vedettes die liever met 2-1 verliezen, maar wel een bal in de kruising krullen, dan met 1-0 winnen, maar na een half uur al gewisseld worden.
Helaas, dat moet ik eerlijk toegeven, gaat v Bommel soms iets te ver waardoor hij elleboogjes of andere valse dingen laat zien. Dit zal hij moeten afleren, maar daar moet hij vertrouwen voor krijgen. Helaas kiest van Basten voor de voor de weg van de minste weerstand en laat hij spelers met een eigen mening thuis. Natuurlijk moet je voor het teambelang presteren, maar de taktiek moet gemaakt worden aan de hand van de spelers. De spelers moeten niet worden samengesteld aan de hand van de taktiek.
Inderdaad. Hij had Buffon daar rood voor kunnen laten krijgen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Nistelrooy deed het gisteren perfect door zich niet te laten vallen bij die eerste kans!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |