quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:49 schreef Federer-fan het volgende:[..]
Nou, inderdaad.

En nog steeds geen titel dit jaar.

Ik hoop dat hij het gravelseizoen goed speelt. Maar
stel dat hij dit jaar alleen Roland Garros en Wimbledon wint en numer 1 blijft, is hij denk ik ook blij. Wat kunnen hem die AMS-toernooien schelen; hij wil de beste in de geschiedenis worden en dan kijken ze niet echt naar AMS-titels maar naar GS-titels. Hoe zien jullie dat?
Maar als je gewoon reëel bent dan weet je ook dat wanneer de nummer 1 (Federer) tijdens de Masters geen titels weet te winnen het op een GS alleen maar nog moelijker zal worden.
Ik wil geen sportpsycholoog uithangen maar Federer lijkt mij op dit moment een soort van ''tennismoe''. Zie maar zeer weinig vreugde en beleving op de baan, en dat was juist altijd zijn één van zijn sterke kanten.
Als je kijkt naar de eerste set toen schrok ik op een gegeven moment van de gewonnen punten op Andy's eigen service. De eerste service lag zo rond de 80% en zijn tweede op +- 70 % (kwam aan het eind van de set, dacht bij 5-5, even in beeld).
Dan ben je tegen een Roddick (die het voornamelijk van zijn eerste service moet hebben) gewoon ''slecht'' bezig.
Later verbeterde dat absoluut maar toen stond Roger al met 1-0 in sets achter (en Andy kreeg zo steeds meer hoop op een overwinning).
Al met al denk ik dat er niet echt meer 1 heel grote favoriet is voor een GS of een Masters. De ene keer Federer, dan weer Nadal/Djokovic en heel soms Roddick/outsider.
Btw, het is echt een topjaar voor Andy. Dit jaar al gewonnen van de nummers 1,2,3 en we zitten pas in april
.