abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:27:35 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57993696
Ehm, Atreidez dat zijn allemaal merken uit hetzelfde "huis"

Ik zie eerder GM in de F1 stappen dan VW eerlijk gezegd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:26 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57994178
Veel Duitse kandidaten blijven er idd niet over.
Je hebt de Volkswagen Group (VW, Audi, Seat etc.)
En Opel natuurlijk, alleen vraag ik me af of GM in de positie zit om zich een F1 team te veroorloven. Voor Ford waren de zware financiele tegenvallers van enkele jaren geleden (in combinatie met tegenvallende resultaten van het F1-team) ook reden om zich terug te trekken met Jaguar.
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:19:00 #53
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_57994975
Het gaat om een 'car supplier' en geen 'car manufacturer'. Dus geen Opel of VW (deze laatste heeft zich overigens al meerdere malen zeer concreet tegen F1-plannen uitgesproken), maar Bosch, Continental AG, BASF, Schaeffler, Siemens, etc..

Verder denk ik niet dat een autofabrikant de F1 in komt door een team als SA over te nemen. Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:58:29 #54
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_57998638
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:

Verder denk ik niet dat een autofabrikant de F1 in komt door een team als SA over te nemen. Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
BMW heeft dat toch ook gedaan. Al was Sauber niet de rode lantaarn, maar 'n zeer goeie middenvelder. En kijk nu eens wat ze dat gebracht heeft (al waren die al iets langer actief bij Williams, maar dan nog)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:41:43 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57999491
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Het gaat om een 'car supplier' en geen 'car manufacturer'. Dus geen Opel of VW (deze laatste heeft zich overigens al meerdere malen zeer concreet tegen F1-plannen uitgesproken), maar Bosch, Continental AG, BASF, Schaeffler, Siemens, etc..
+scherp!

Continental zal het toch niet zijn? De meeste consumenten associeren die naam met de banden divisie en dan rijden ze daar rond op Bridgestones.
quote:
Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)
Toyota is hét huidige voorbeeld dat geld niet alles kan kopen.
  zondag 13 april 2008 @ 16:23:31 #56
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58021932
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)
Toyota is hét huidige voorbeeld dat geld niet alles kan kopen.
Het kost inderdaad wat. Maar het voordeel is natuurlijk dat je geen rekening hoeft te houden met een oude garde die contracten hebben, een ander beleid gewend zijn, niet kunnen of willen werken voor een andere baas, etc. Sauber was het perfecte team om over te nemen. Een heel degelijk over-rationeel gerund en saai F1 team. De perfecte basis in principe. SA is daar echter het tegenovergestelde van (voor zover mogelijk binnen de kaders van wat er nodig is om een F1-team te runnen.). Daarbij is geld het probleem niet voor de autofabrikanten die de F1 binnenstappen. Beleid, dat is het toverwoord. Naar mijn idee moet je er zelf mee beziggaan. Dat is wat BMW ook duidelijk doet. Je ziet ook dezelfde personen in de verschillende klasses rondlopen.

Toyota heeft een heel andere structuur: Fabriek bouwen, geld inpompen en doe je ding maar. Toyota is er zelf niet echt mee bezig. Al lijken ze het wel te proberen. Maar aangezien het begin al fout was (nieuwe fabriek in Keulen, mensen erin en geld pompen), blijven ze met verzonken kosten zitten (ze kunnen immers moeilijk dat hele idee op de schopp doen, hoewel het voor succes wel het meest rationele lijkt). En volgens deze structuur gaat het pas goed, wanneer Toyota F1 een opzichzelf staand team wordt. Een soort prive team dat onder de naam Toyota rijdt, maar verder niet gebonden is aan Toyota-directeuren oid.

De andere merken zijn echt met racen bezig. Zèlf dus. Ferrari, Mercedes, BMW en ook Honda (deze laatste de laatste jaren in wat mindere mate, maar dit komt terug) zijn allen actief in andere raceklasses. Toyota niet. Sterker nog, ze gaf een succesvol WRC-team op omdat ze dat nodig achtten. Van het ene sport-project naar het andere. DIt terwijl het niet hetzelfde is. Verre van. Het is niet eens beiden racen.

Maar goed, ik zei al dat ze het wel proberen bij Toyota, zeker sinds vorig jaar, wat blijkt wel uit een nieuwe deelname van Le Mans, en ook wat sportievere modellen die geïntroducteerd worden bij Toyota (een nieuwe en serieuze Celica en Supra concept) en Lexus.

Maar goed, ik ben verder geen groot en ervaren beleidsman. Het is puur mijn eigen (wellicht ook subjectieve) idee.
pi_58037763
quote:
zijn allen actief in andere raceklasses. Toyota niet.
En de Toyota Atlantic series dan?
  maandag 14 april 2008 @ 13:58:09 #58
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58042430
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:45 schreef NED het volgende:

[..]

En de Toyota Atlantic series dan?
Bestaat niet meer. Tegenwoordig liggen er Mazda's in als ik me niet vergis. Verder was het meer een sponseringsinitiatief dan werkelijk actieve deelname. De krachtbron werd geleverd, en meer niet. De atlanticseries is ook een vaste klasse waarin het materiaal min of meer gelijkwaardig is. Met actief in andere raceklasses bedoel ik meer andere raceklasses waarin het merk zich dient te profileren tov andere merken. Ik denk dan aan een WTCC, DTM, etc.
pi_58045802
De nieuwe neus die Ferrari vanmiddag getest heeft.


pi_58045855
zit bij jou je neus ook op je voorhoofd?
Where facts are few, experts are many.
pi_58047731
quote:
Ferrari show off radical new nose cone

After much speculation, Ferrari's radical new nose cone was finally unveiled today during testing at the Barcelona circuit.

As Felipe Massa tested the F2008 on Bridgestone's slick tyres, the car was fitted with a slotted nose cone.

This 'hole in the nose' is aimed at making use of the high-pressure air that builds up between the front wing and the underside of the nose.

This would improve the car's downforce by sending a better airflow to the rear wing.

What Ferrari have done is to create a channel inside the nose cone that takes this high-pressure region and vents it over the top of the chassis.

From overhead shots the hole's outlet can be seen, with one large exit split into two. This probably helps the exit flow merge with the flow already passing over the car.

Ferrari were testing an array of pitot tubes in front of the engine's inlet snorkel. These sensors would have picked up the differing air speed going into and over the airbox.

This set-up would give Ferrari a comparative reading for the new nose's effect.

If the test goes well, Ferrari are expected to give the new nose its race debut in Spain in two weeks' time.

Massa finished the day over 2.5 seconds ahead of his closest rival.
Bron

En de tijden:



Links van het Mubadala-logo kan je de ingang zien.

pi_58048138
Zó radicaal vind ik hem er persoonlijk niet uit zien als ik heel eerlijk ben.
Of wellicht had ik er gewoon meer van verwacht.

En om nou te zeggen dat ze 3 seconden winnen met die nieuwe neus is natuurlijk ook gewoon een "wassen neus"
pi_58048249
Nu wordt Kimi echt wel weer WK!!! (dankzij de neus!!!)
pi_58049912
Dat wordt ie sowieso wel hoor
pi_58050713
Ziet er gaaf uit zo!!

pi_58050946
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:13 schreef NED het volgende:
Zó radicaal vind ik hem er persoonlijk niet uit zien als ik heel eerlijk ben.
Of wellicht had ik er gewoon meer van verwacht.

En om nou te zeggen dat ze 3 seconden winnen met die nieuwe neus is natuurlijk ook gewoon een "wassen neus"
Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.

Kort artikel over de werking

[ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 14-04-2008 20:47:25 ]
  maandag 14 april 2008 @ 21:47:25 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58053332
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:33 schreef HPoi het volgende:
Ziet er gaaf uit zo!! [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat komt door de slicks
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 14 april 2008 @ 21:48:18 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58053371
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.

Kort artikel over de werking
Als voorbereiding op 2009 indd. Dus misschien al wat nieuwe componenten. KERS zal er nog niet ophebben gezeten denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58063700
The return of the Jedi dumbo ears:







Waarom, waarom?
pi_58064175
lol, die Honda ziet er echt niet meer uit.
Bij BMW ziet het er goed uit, bij Ferrari wat ze daar met de neus hebben gedaan ook, maar wat honda doet

Btw, Renault heeft goed naar Red Bull gekeken;

  dinsdag 15 april 2008 @ 14:46:17 #71
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58067075
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:25 schreef Trystar het volgende:
lol, die Honda ziet er echt niet meer uit.
Bij BMW ziet het er goed uit, bij Ferrari wat ze daar met de neus hebben gedaan ook, maar wat honda doet

Btw, Renault heeft goed naar Red Bull gekeken;

[ afbeelding ]
Het is geen modellenwedstrijd he.
Als de Honda met dat gedrocht op de voorkant wel in de punten rijd dan mogen ze hem er van mij opzetten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58070336
Mag persoonlijk nieuws ook?
Ik heb zojuist kaarten besteld voor de GP van Frankrijk!
pi_58071020
A-R de slingers kunnen uit. Barrichello is vandaag de snelste.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Barrichello   Honda                (B)  1:18.928   77
 2.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:19.721   79
 3.  Massa         Ferrari              (B)  1:20.283  113
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:20.392   87
 5.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:20.452   96
 6.  Alonso        Renault              (B)  1:20.616  118
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:20.800  115
 8.  Glock         Toyota               (B)  1:20.870  112
 9.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:20.981   97


Snelste man zonder slicks is Massa.
pi_58071474
Staat Barrichello weer eens bovenaan de tijdenlijst. Is alweer lang geleden voor hem.
pi_58072146
Tja al die vleugeltjes, begint wel weer op de 025 tyrrell te lijken
pi_58085791
  woensdag 16 april 2008 @ 12:45:43 #77
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58086220
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 18:37 schreef ElmarO het volgende:
A-R de slingers kunnen uit. Barrichello is vandaag de snelste.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 16 april 2008 @ 12:46:47 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58086244
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Tja al die vleugeltjes, begint wel weer op de 025 tyrrell te lijken
[ afbeelding ]
Speciaal voor jou
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 16 april 2008 @ 12:46:58 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58086248
BMW rijd nu met een brede neus rond...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_58086357
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:46 schreef nils7 het volgende:
BMW rijd nu met een brede neus rond...
pi_58088404
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:46 schreef nils7 het volgende:
BMW rijd nu met een brede neus rond...
En zonder die rare vleugeltjes.
pi_58088488
'Toekomst Super Aguri alsnog in gevaar'
16 april 2008

Super Aguri lijkt nog altijd niet uit de financiële problemen. Vorige maand maakte het Japanse team bekend dat het wordt overgenomen door de Magma Group, een groep investeerders onder leiding van voormalig Ford-baas David Leach. Volgens de laatste berichten heeft de Magma Group moeite om de financiering rond te krijgen.

Een anonieme bron binnen het team meldde aan persbureau Reuters dat het team een officiële brief van de Magma Group heeft ontvangen waarin staat dat de overname vertraging heeft opgelopen. Volgens de anonieme bron zouden de financiële problemen nu dermate groot zijn dat het team volgende week mogelijk niet kan racen in de Grand Prix van Spanje. Het team is deze week ook al niet aanwezig bij de test in Barcelona, vanwege de acute geldnood.

Super Aguri was niet bereikbaar voor commentaar.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ri-alsnog-in-gevaar/
pi_58091459
Nu ook bevestigd door Aguri Suzuki:
quote:
Suzuki confirms buy-out collapse

Aguri Suzuki is considering the future of his team after confirming that the investment group intent on buying the outfit withdrew its offer on Wednesday.

Magma, working on behalf of Middle Eastern backers Dubai International Capital, informed Suzuki today that its investors 'no longer wish to fund the intended acquisition', once again throwing into doubt Super Aguri's continued participation in Formula One.

Having completed a full day of negotiations with Honda's senior management in a bid to secure the team's future, Suzuki released a statement announcing that the team is now working on alternative solutions.

The statement read: "Super Aguri F1 Team confirms that it has been informed by Magma Group, the potential purchasers of the team, that its investors no longer wish to fund the intended acquisition.

"It is with deep regret that Aguri Suzuki is now forced to consider the future of the team, however negotiations with other parties continue."

It seems likely that the outfit's best hope of competing in next weekend's Spanish Grand Prix depends on Honda continuing to fund the team and providing spares until a new backer can be found.

Suzuki is believed to be working with Honda to find a practical solution by Friday.

Honda's senior board rubber-stamped the Magma-led buyout of the team because they felt the proposal offered the best opportunity for the team to prosper and grow into a full constructor ahead of the 2009 season.

Super Aguri's future had been in doubt at the beginning of the year and they missed most of the pre-season testing before a last-minute deal with the Magma group secured their presence on the grid.
Bron
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:28 schreef HPoi het volgende:

[..]

En zonder die rare vleugeltjes.
Is aan de achtervleugel te zien de 2009-spec. Dus vandaar dat je weinig vleugeltjes ziet.

[ Bericht 10% gewijzigd door ElmarO op 16-04-2008 17:20:05 ]
pi_58091811
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:13 schreef ElmarO het volgende:

Is aan de achtervleugel te zien de 2009-spec. Dus vandaar dat je weinig vleugeltjes ziet.
Ah, oke. Zie het nu pas inderdaad, die achtervleugel is 2009 spec. idd. Thanks! (was al in de war gebracht )
pi_58092579
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Speciaal voor jou
dank je!
pi_58093548
Tijden van vandaag:

pi_58093802
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:24 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Te lelijk bleeh.
pi_58094323
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:10 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Te lelijk bleeh.

Tsja, echt mooi is het niet, maar wel apart.
pi_58094344
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:00 schreef ElmarO het volgende:
Tijden van vandaag:

[ afbeelding ]
Wat doet die Spanjool boven Michael Schumacher?
pi_58094390
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:35 schreef HPoi het volgende:

[..]

Wat doet die Spanjool boven Michael Schumacher?
Die Spanjool was de enige die met slicks reed
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_58095393
Effe offtopic: Er is een land in het Midden Oosten die Max Mosley wel nog steeds als vriend ziet. Jordanie nodigt Mosley uit bij de start van de eerste WK Rally in Jordanie. Zuid Africa kan Mosley echter wel van zijn vakantie route planner schrappen.
pi_58095584
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ah, oke. Zie het nu pas inderdaad, die achtervleugel is 2009 spec. idd. Thanks! (was al in de war gebracht )
Ik heb nu al zin in seizoen 2009
pi_58097630
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:37 schreef leroytje het volgende:

[..]

Die Spanjool was de enige die met slicks reed
De eerste 5 reden op slicks!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58097695
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:35 schreef HPoi het volgende:

[..]

Wat doet die Spanjool boven Michael Schumacher?
Stoer doen met zijn 2008-spec met slicks.

Overigens heeft Bourdais een STR afgeschreven:

pi_58108664


Wat is dit





Weer andere vleugeltjes
Where facts are few, experts are many.
pi_58115501
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:07 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit

[ afbeelding ]
Daar heeft McLaren al een keer mee getest/geraced als ik me niet vergis.
Alleen waren ze toen helemaal zwart.

Ik vraag me overigens af of dat wel veilig is als je in aanraking komt met de band van een andere coureur
pi_58119523
De tijden van vandaag op een nat circuit van Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:21.953   37
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:23.589   34
 3.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:23.619   34
 4.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:24.715   32
 5.  Button        Honda                (B)  1:24.873   41
 6.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:24.927   62
 7.  Piquet        Renault              (B)  1:26.100   61
 8.  Trulli        Toyota               (B)  1:32.150   18
pi_58131808
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef NED het volgende:

[..]

Daar heeft McLaren al een keer mee getest/geraced als ik me niet vergis.
Alleen waren ze toen helemaal zwart.

Ik vraag me overigens af of dat wel veilig is als je in aanraking komt met de band van een andere coureur
Het is misschien een manier om de tegenstanders uit te schakelen door ze een lekke band te bezorgen
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58132972
Races ala Ben Hur met punten uit de wielen ? Het zou een toekomstperspectief kunnen zijn..
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')