abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:27:35 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57993696
Ehm, Atreidez dat zijn allemaal merken uit hetzelfde "huis"

Ik zie eerder GM in de F1 stappen dan VW eerlijk gezegd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:26 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57994178
Veel Duitse kandidaten blijven er idd niet over.
Je hebt de Volkswagen Group (VW, Audi, Seat etc.)
En Opel natuurlijk, alleen vraag ik me af of GM in de positie zit om zich een F1 team te veroorloven. Voor Ford waren de zware financiele tegenvallers van enkele jaren geleden (in combinatie met tegenvallende resultaten van het F1-team) ook reden om zich terug te trekken met Jaguar.
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:19:00 #53
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_57994975
Het gaat om een 'car supplier' en geen 'car manufacturer'. Dus geen Opel of VW (deze laatste heeft zich overigens al meerdere malen zeer concreet tegen F1-plannen uitgesproken), maar Bosch, Continental AG, BASF, Schaeffler, Siemens, etc..

Verder denk ik niet dat een autofabrikant de F1 in komt door een team als SA over te nemen. Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:58:29 #54
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_57998638
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:

Verder denk ik niet dat een autofabrikant de F1 in komt door een team als SA over te nemen. Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
BMW heeft dat toch ook gedaan. Al was Sauber niet de rode lantaarn, maar 'n zeer goeie middenvelder. En kijk nu eens wat ze dat gebracht heeft (al waren die al iets langer actief bij Williams, maar dan nog)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:41:43 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57999491
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Het gaat om een 'car supplier' en geen 'car manufacturer'. Dus geen Opel of VW (deze laatste heeft zich overigens al meerdere malen zeer concreet tegen F1-plannen uitgesproken), maar Bosch, Continental AG, BASF, Schaeffler, Siemens, etc..
+scherp!

Continental zal het toch niet zijn? De meeste consumenten associeren die naam met de banden divisie en dan rijden ze daar rond op Bridgestones.
quote:
Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)
Toyota is hét huidige voorbeeld dat geld niet alles kan kopen.
  zondag 13 april 2008 @ 16:23:31 #56
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58021932
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)
Toyota is hét huidige voorbeeld dat geld niet alles kan kopen.
Het kost inderdaad wat. Maar het voordeel is natuurlijk dat je geen rekening hoeft te houden met een oude garde die contracten hebben, een ander beleid gewend zijn, niet kunnen of willen werken voor een andere baas, etc. Sauber was het perfecte team om over te nemen. Een heel degelijk over-rationeel gerund en saai F1 team. De perfecte basis in principe. SA is daar echter het tegenovergestelde van (voor zover mogelijk binnen de kaders van wat er nodig is om een F1-team te runnen.). Daarbij is geld het probleem niet voor de autofabrikanten die de F1 binnenstappen. Beleid, dat is het toverwoord. Naar mijn idee moet je er zelf mee beziggaan. Dat is wat BMW ook duidelijk doet. Je ziet ook dezelfde personen in de verschillende klasses rondlopen.

Toyota heeft een heel andere structuur: Fabriek bouwen, geld inpompen en doe je ding maar. Toyota is er zelf niet echt mee bezig. Al lijken ze het wel te proberen. Maar aangezien het begin al fout was (nieuwe fabriek in Keulen, mensen erin en geld pompen), blijven ze met verzonken kosten zitten (ze kunnen immers moeilijk dat hele idee op de schopp doen, hoewel het voor succes wel het meest rationele lijkt). En volgens deze structuur gaat het pas goed, wanneer Toyota F1 een opzichzelf staand team wordt. Een soort prive team dat onder de naam Toyota rijdt, maar verder niet gebonden is aan Toyota-directeuren oid.

De andere merken zijn echt met racen bezig. Zèlf dus. Ferrari, Mercedes, BMW en ook Honda (deze laatste de laatste jaren in wat mindere mate, maar dit komt terug) zijn allen actief in andere raceklasses. Toyota niet. Sterker nog, ze gaf een succesvol WRC-team op omdat ze dat nodig achtten. Van het ene sport-project naar het andere. DIt terwijl het niet hetzelfde is. Verre van. Het is niet eens beiden racen.

Maar goed, ik zei al dat ze het wel proberen bij Toyota, zeker sinds vorig jaar, wat blijkt wel uit een nieuwe deelname van Le Mans, en ook wat sportievere modellen die geïntroducteerd worden bij Toyota (een nieuwe en serieuze Celica en Supra concept) en Lexus.

Maar goed, ik ben verder geen groot en ervaren beleidsman. Het is puur mijn eigen (wellicht ook subjectieve) idee.
pi_58037763
quote:
zijn allen actief in andere raceklasses. Toyota niet.
En de Toyota Atlantic series dan?
  maandag 14 april 2008 @ 13:58:09 #58
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58042430
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:45 schreef NED het volgende:

[..]

En de Toyota Atlantic series dan?
Bestaat niet meer. Tegenwoordig liggen er Mazda's in als ik me niet vergis. Verder was het meer een sponseringsinitiatief dan werkelijk actieve deelname. De krachtbron werd geleverd, en meer niet. De atlanticseries is ook een vaste klasse waarin het materiaal min of meer gelijkwaardig is. Met actief in andere raceklasses bedoel ik meer andere raceklasses waarin het merk zich dient te profileren tov andere merken. Ik denk dan aan een WTCC, DTM, etc.
pi_58045802
De nieuwe neus die Ferrari vanmiddag getest heeft.


pi_58045855
zit bij jou je neus ook op je voorhoofd?
Where facts are few, experts are many.
pi_58047731
quote:
Ferrari show off radical new nose cone

After much speculation, Ferrari's radical new nose cone was finally unveiled today during testing at the Barcelona circuit.

As Felipe Massa tested the F2008 on Bridgestone's slick tyres, the car was fitted with a slotted nose cone.

This 'hole in the nose' is aimed at making use of the high-pressure air that builds up between the front wing and the underside of the nose.

This would improve the car's downforce by sending a better airflow to the rear wing.

What Ferrari have done is to create a channel inside the nose cone that takes this high-pressure region and vents it over the top of the chassis.

From overhead shots the hole's outlet can be seen, with one large exit split into two. This probably helps the exit flow merge with the flow already passing over the car.

Ferrari were testing an array of pitot tubes in front of the engine's inlet snorkel. These sensors would have picked up the differing air speed going into and over the airbox.

This set-up would give Ferrari a comparative reading for the new nose's effect.

If the test goes well, Ferrari are expected to give the new nose its race debut in Spain in two weeks' time.

Massa finished the day over 2.5 seconds ahead of his closest rival.
Bron

En de tijden:



Links van het Mubadala-logo kan je de ingang zien.

pi_58048138
Zó radicaal vind ik hem er persoonlijk niet uit zien als ik heel eerlijk ben.
Of wellicht had ik er gewoon meer van verwacht.

En om nou te zeggen dat ze 3 seconden winnen met die nieuwe neus is natuurlijk ook gewoon een "wassen neus"
pi_58048249
Nu wordt Kimi echt wel weer WK!!! (dankzij de neus!!!)
pi_58049912
Dat wordt ie sowieso wel hoor
pi_58050713
Ziet er gaaf uit zo!!

pi_58050946
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:13 schreef NED het volgende:
Zó radicaal vind ik hem er persoonlijk niet uit zien als ik heel eerlijk ben.
Of wellicht had ik er gewoon meer van verwacht.

En om nou te zeggen dat ze 3 seconden winnen met die nieuwe neus is natuurlijk ook gewoon een "wassen neus"
Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.

Kort artikel over de werking

[ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 14-04-2008 20:47:25 ]
  maandag 14 april 2008 @ 21:47:25 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58053332
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:33 schreef HPoi het volgende:
Ziet er gaaf uit zo!! [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat komt door de slicks
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 14 april 2008 @ 21:48:18 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58053371
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.

Kort artikel over de werking
Als voorbereiding op 2009 indd. Dus misschien al wat nieuwe componenten. KERS zal er nog niet ophebben gezeten denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58063700
The return of the Jedi dumbo ears:







Waarom, waarom?
pi_58064175
lol, die Honda ziet er echt niet meer uit.
Bij BMW ziet het er goed uit, bij Ferrari wat ze daar met de neus hebben gedaan ook, maar wat honda doet

Btw, Renault heeft goed naar Red Bull gekeken;

  dinsdag 15 april 2008 @ 14:46:17 #71
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58067075
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:25 schreef Trystar het volgende:
lol, die Honda ziet er echt niet meer uit.
Bij BMW ziet het er goed uit, bij Ferrari wat ze daar met de neus hebben gedaan ook, maar wat honda doet

Btw, Renault heeft goed naar Red Bull gekeken;

[ afbeelding ]
Het is geen modellenwedstrijd he.
Als de Honda met dat gedrocht op de voorkant wel in de punten rijd dan mogen ze hem er van mij opzetten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58070336
Mag persoonlijk nieuws ook?
Ik heb zojuist kaarten besteld voor de GP van Frankrijk!
pi_58071020
A-R de slingers kunnen uit. Barrichello is vandaag de snelste.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Barrichello   Honda                (B)  1:18.928   77
 2.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:19.721   79
 3.  Massa         Ferrari              (B)  1:20.283  113
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:20.392   87
 5.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:20.452   96
 6.  Alonso        Renault              (B)  1:20.616  118
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:20.800  115
 8.  Glock         Toyota               (B)  1:20.870  112
 9.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:20.981   97


Snelste man zonder slicks is Massa.
pi_58071474
Staat Barrichello weer eens bovenaan de tijdenlijst. Is alweer lang geleden voor hem.
pi_58072146
Tja al die vleugeltjes, begint wel weer op de 025 tyrrell te lijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')