BMW heeft dat toch ook gedaan. Al was Sauber niet de rode lantaarn, maar 'n zeer goeie middenvelder. En kijk nu eens wat ze dat gebracht heeftquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Verder denk ik niet dat een autofabrikant de F1 in komt door een team als SA over te nemen. Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
+scherp!quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Het gaat om een 'car supplier' en geen 'car manufacturer'. Dus geen Opel of VW (deze laatste heeft zich overigens al meerdere malen zeer concreet tegen F1-plannen uitgesproken), maar Bosch, Continental AG, BASF, Schaeffler, Siemens, etc..
Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)quote:Er is ruimte voor een extra team. Of je moet het langs geleidelijke weg willen (zoals Honda met BAR).
Het kost inderdaad wat. Maar het voordeel is natuurlijk dat je geen rekening hoeft te houden met een oude garde die contracten hebben, een ander beleid gewend zijn, niet kunnen of willen werken voor een andere baas, etc. Sauber was het perfecte team om over te nemen. Een heel degelijk over-rationeel gerund en saai F1 team. De perfecte basis in principe. SA is daar echter het tegenovergestelde van (voor zover mogelijk binnen de kaders van wat er nodig is om een F1-team te runnen.). Daarbij is geld het probleem niet voor de autofabrikanten die de F1 binnenstappen. Beleid, dat is het toverwoord. Naar mijn idee moet je er zelf mee beziggaan. Dat is wat BMW ook duidelijk doet. Je ziet ook dezelfde personen in de verschillende klasses rondlopen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vergeet niet wat het kost (tijd en geld) om een succesvol formule 1 team van scratch op te bouwen. (maar Sauber moet idd niet vergeleken gaan worden met SA)
Toyota is hét huidige voorbeeld dat geld niet alles kan kopen.
Bestaat niet meer. Tegenwoordig liggen er Mazda's in als ik me niet vergis. Verder was het meer een sponseringsinitiatief dan werkelijk actieve deelname. De krachtbron werd geleverd, en meer niet. De atlanticseries is ook een vaste klasse waarin het materiaal min of meer gelijkwaardig is. Met actief in andere raceklasses bedoel ik meer andere raceklasses waarin het merk zich dient te profileren tov andere merken. Ik denk dan aan een WTCC, DTM, etc.quote:
Bronquote:Ferrari show off radical new nose cone
After much speculation, Ferrari's radical new nose cone was finally unveiled today during testing at the Barcelona circuit.
As Felipe Massa tested the F2008 on Bridgestone's slick tyres, the car was fitted with a slotted nose cone.
This 'hole in the nose' is aimed at making use of the high-pressure air that builds up between the front wing and the underside of the nose.
This would improve the car's downforce by sending a better airflow to the rear wing.
What Ferrari have done is to create a channel inside the nose cone that takes this high-pressure region and vents it over the top of the chassis.
From overhead shots the hole's outlet can be seen, with one large exit split into two. This probably helps the exit flow merge with the flow already passing over the car.
Ferrari were testing an array of pitot tubes in front of the engine's inlet snorkel. These sensors would have picked up the differing air speed going into and over the airbox.
This set-up would give Ferrari a comparative reading for the new nose's effect.
If the test goes well, Ferrari are expected to give the new nose its race debut in Spain in two weeks' time.
Massa finished the day over 2.5 seconds ahead of his closest rival.
Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.quote:Op maandag 14 april 2008 19:13 schreef NED het volgende:
Zó radicaal vind ik hem er persoonlijk niet uit zien als ik heel eerlijk ben.
Of wellicht had ik er gewoon meer van verwacht.
En om nou te zeggen dat ze 3 seconden winnen met die nieuwe neus is natuurlijk ook gewoon een "wassen neus"
Dat komt door de slicksquote:Op maandag 14 april 2008 20:33 schreef HPoi het volgende:
Ziet er gaaf uit zo!![ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als voorbereiding op 2009 indd. Dus misschien al wat nieuwe componenten. KERS zal er nog niet ophebben gezeten denk ik.quote:Op maandag 14 april 2008 20:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Massa reed die tijd op slicks met het pakket van 2008, dus echt waardevol is die tijd niet.
Kort artikel over de werking
Het is geen modellenwedstrijd he.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:25 schreef Trystar het volgende:
lol, die Honda ziet er echt niet meer uit.
Bij BMW ziet het er goed uit, bij Ferrari wat ze daar met de neus hebben gedaan ook, maar wat honda doet
Btw, Renault heeft goed naar Red Bull gekeken;
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1. Barrichello Honda (B) 1:18.928 77 2. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:19.721 79 3. Massa Ferrari (B) 1:20.283 113 4. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:20.392 87 5. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.452 96 6. Alonso Renault (B) 1:20.616 118 7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.800 115 8. Glock Toyota (B) 1:20.870 112 9. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:20.981 97 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |