Ik hoop het maarquote:Op donderdag 3 april 2008 20:24 schreef Silenus het volgende:
Haha die opmerking zou toch wel sarcastisch zijn of niet.
who cares, B team Groningen volgende week heur.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Hopelijk pakt Gabri geen geel!
Ze zullen allemaal een schorsing pakken zeg, wat moet je dan opstellen tegen Groningen?
Jullie A team zit in Amsterdam geloof ik?quote:Op donderdag 3 april 2008 20:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
who cares, B team Groningen volgende week heur.
quote:Op donderdag 3 april 2008 20:49 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jullie A team zit in Amsterdam geloof ik?
Van Gaal is idd niet geschikt als TD.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Gaal als TD
Iedereen is al vergeten dat dankzij Louis Zlatan is weggepest? En San Marco en Van Gaal gaat inderdaad niet samen. Dus Van Gaal wordt het absoluut niet.
Ik denk van wel. Of wil jij het allemaal aan Van Basten over laten?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Heeft Ajax eigenlijk nog wel een TD nodig?
Het lijkt me ook niet dat Van Basten even heen en weer vliegt naar bijvoorbeeld Milaan om met Gourcuff te onderhandelenquote:
Ik zie het al voor me, you want 5 million?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet dat Van Basten even heen en weer vliegt naar bijvoorbeeld Milaan om met Gourcuff te onderhandelen.
Had niet gedacht dat de eerste er meteen op zou reagerenquote:Op donderdag 3 april 2008 20:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Laten we er een spelletje van maken, ik plaats
En jij mag raden waarom, je hebt 3 kansen.
Ik heb hem dood gedachtquote:
De aanvoerder van het team deaudquote:Op donderdag 3 april 2008 22:04 schreef VoreG het volgende:
We worden kampioen. Gomes is behoorlijk geblesseerd.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:05 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Ik heb hem dood gedacht![]()
Dacht tien minuutjes geleden nog: even kijken of Gomes er nog niet af is geschopt
Even wachten, ik ben heel hard aan puntverlies voor die boeren komend weekend aan het denken.quote:
Mwah, ik hoop dat het niets ergs is voor hemquote:Op donderdag 3 april 2008 22:08 schreef Prosac het volgende:
ik zie zojuist het kampioenschap van PSV van het veld gedragen worden.
Fock dat! Ik hoop toch echt dat ie 4 weken geblesseerd is!quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mwah, ik hoop dat het niets ergs is voor hem
Droop het sarcasme er niet van af?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:13 schreef notunreal het volgende:
[..]
Fock dat! Ik hoop toch echt dat ie 4 weken geblesseerd is!
Dat zou erg vervelend zijn inderdaad!quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Roep me maar als je klaar bentquote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Even wachten, ik ben heel hard aan puntverlies voor die boeren komend weekend aan het denken.
zweepslag.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Oke niet dat we kampioen nog gaan worden, maar PSV=Gomes het hele eftal is om hem gebouwd hij is de aanvoerder+de doordouwer. Dus redelijk nieuws alleen een paar weken te laatquote:
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:27 schreef HeatWave het volgende:
Nee joh, die Roorda is echt niet zo slecht hoor.
Was het 1 maand geleden gebeurd had ik ons makkelijk kampioen zien worden, die laatste potjes lukt ze ook nog wel. En trouwens, het is nog lang niet zeker dat het allemaal zo ernstig is, voor hetzelfde geld speelt ie gewoon weer de volgende wedstrijd.
Schilder gaat zondag scoren ik voel hetquote:Op donderdag 3 april 2008 22:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.
Kan ja, maar ik ga me niet rijk rekenen met 5 punten en "slechts" de keeper eraf. Natuurlijk maakt hij ze kampioen elke keer, maar ook zonder hem moet een ploeg als psv het kunnen redden.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Volgens Driessen is het een zweepslag, daar ben je wel even zoet mee. Tegen Twente en Vitesse kan dat best leuk worden, al zullen ze tegen Heracles het ook wel moeten redden.
En dat weekend daarna Twentequote:Op donderdag 3 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan ja, maar ik ga me niet rijk rekenen met 5 punten en "slechts" de keeper eraf. Natuurlijk maakt hij ze kampioen elke keer, maar ook zonder hem moet een ploeg als psv het kunnen redden.
Ik hoop wel op nog een "goed" resultaat vanavond voor ze maar met zeker kansen voor fiorentina, dan moeten ze nog een keer flink aan de bak. Dit is wel redelijk, doe maar 2-1. Dat kan PSV het nog redden thuis en fiorentina staat er ook ok voor. Dan gaat het volgende week misschien nog een slijtageslag worden.
Nou ja, er is een klein kansje, maar dan zal Ajax echt alles moeten winnen vanaf nu, en dat zie ik ook niet gebeuren helaas.quote:
Kom op zeg je hebt 2 degradatie kandidaten nog en Groningen met 11 geblesseerde dus alle 3 winnen zou gewoon moeten.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, er is een klein kansje, maar dan zal Ajax echt alles moeten winnen vanaf nu, en dat zie ik ook niet gebeuren helaas.
Nee, ik mag geen hoop hebben van mezelf nog. Misschien na puntverlies (3) van PSV dit weekend....
Er moest wel meer dit seizoen. Nee, ik heb er nog weinig vertrouwen in, sorry. Tegen PSV en Twente moest er ook gewonnen worden... 1 heel punt.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kom op zeg je hebt 2 degradatie kandidaten nog en Groningen met 11 geblesseerde dus alle 3 winnen zou gewoon moeten.
Hoop doet levenquote:Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef Ordinair het volgende:
Jongens.. Jullie lopen een beetje te hard van stapel.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef Ordinair het volgende:
Jongens.. Jullie lopen een beetje te hard van stapel.
Tuurlijk, maar het verschil is dat heel Ajax faalde en heel PSV, op Gomes naquote:Op donderdag 3 april 2008 22:55 schreef Chadi het volgende:
Nou PSV gaat verliezen maar die hebben ook d emazzel dat wij gaan verliezen .. Net of het kampioenschap door gomes is bepaald. Het is door het falen van Ajax bepaald. Wij verliezen zelfs van Quickboys bijna.
Quick boys?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:55 schreef Chadi het volgende:
Nou PSV gaat verliezen maar die hebben ook d emazzel dat wij gaan verliezen .. Net of het kampioenschap door gomes is bepaald. Het is door het falen van Ajax bepaald. Wij verliezen zelfs van Quickboys bijna.
Dat dusquote:PSV doelman Gomes is halverwege de tweede helft in het duel tegen Fiorentina geblesseerd uitgevallen. Na een verre trap raakte hij geblesseerd. Hij kon vervolgens niet verder en moest met een brancard van het veld. Hij werd vervangen door tweede doelman Roorda. De ernst van de blessure is nog onduidelijk. Gesproken wordt over een zweepslag.
quote:Een zweepslag is een verscheuring van spierweefsel. De kuitspier is berucht voor een zweepslag, maar een dergelijke verscheuring kan ook optreden in de hamstrings. Een zweepslag treedt plotseling op, alsof degene een trap tegen de kuit krijgt. Een zweepslag is pijnlijk en leidt tot een wekenlange onderbreking van de normale activiteiten. De behandeling bestaat in de beginfase met name uit rust en koeling en soms een hakverhoging of een compressieverband. Rekoefeningen zijn in de beginfase erg pijnlijk dus daar kan dan later mee begonnen worden. Massage mag niet worden toegepast wegens mogelijke complicaties in de zin van spierontstekingen met kalkafzettingen. Genezing vergt ongeveer zes tot tien weken.
Die Kozakken zijn heel erg snel!quote:
Ik dacht al heb ik een wedstrijd gemist ofzo?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die Kozakken zijn heel erg snel!.
Leer die naam nou eens spellenquote:Op donderdag 3 april 2008 22:42 schreef HeatWave het volgende:
Als Affelay nou niet weer geacteerd had en echt geblesseerd was geweest had het echt leuk geworden>
i second thatquote:Op donderdag 3 april 2008 23:01 schreef HeatWave het volgende:
Sjef vegoessah. Die man komt zo zwakzinnig op me over, sorry
.
Wat kan mij dat nou verrotten man. Moet ie maar een normale naam kiezenquote:
quote:
van Gomes gaat het wel meevallen hoorquote:
Idd, zijn eigen naam klopt niet eens. Wat is een Terro? Of een Obbie?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is in da house
Laat het maar eens tegenvallen.. Wil PSV wel eens zien zonder Gomes.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
van Gomes gaat het wel meevallen hoor.
Dat is het garpje in zijn naamquote:Op donderdag 3 april 2008 23:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, zijn eigen naam klopt niet eens. Wat is een Terro? Of een Obbie?.
Dan was vallevlaai het mijnequote:
Dat snap ik, maar het zal wel meevallen. Meestal zit het ze wel meequote:Op donderdag 3 april 2008 23:09 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Laat het maar eens tegenvallen.. Wil PSV wel eens zien zonder Gomes.
Idd, dat lucky PSVquote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het zal wel meevallen. Meestal zit het ze wel mee.
Maar goed, met of zonder Gomes, wij hadden die wedstrijden moeten winnen, en dat deden we niet.
Gebeurt niet dus je kan weer opflikkerenquote:Op donderdag 3 april 2008 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
als van gaal bij feyenoord trainer gaat worden
krijgen jullie er een ajax fan bij
Het grote Feijenoordtopic #365: Hossam, Hossam Ghaly!
Mochten jullie willen, een trainer met visie, wat zou die bij een visieloze (ja, nog visielozer dan Ajax) zoeken?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
als van gaal bij feyenoord trainer gaat worden
krijgen jullie er een ajax fan bij
Het grote Feijenoordtopic #365: Hossam, Hossam Ghaly!
quote:Aanvoerder op 17-01-2008: Als Ajax in het seizoen 2007-'08 geen kampioen wordt, steekt hij de ArenA in brand.
wie had gedacht dat charisteas van ajax naar Feyenoord gingquote:Op donderdag 3 april 2008 23:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gebeurt niet dus je kan weer opflikkeren
Ik zou niet durven gekkiequote:
Ja jullie moeten het echt hebben van afdankertjesquote:Op donderdag 3 april 2008 23:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
wie had gedacht dat charisteas van ajax naar Feyenoord ging
Dat is dan ook de enige uitzondering.quote:
neen, ik had ook kunnen zeggen: "3 maanden, want zo lang lag Levchenko eruit met zweepslag"quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, dat zegt Leo. En dan neemt iedereen dat over?
Dus nam je de 4 weken van Leo wel over?!quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
neen, ik had ook kunnen zeggen: "3 maanden, want zo lang lag Levchenko eruit met zweepslag"
quote:Huntelaar dichtbij ‘magische grens’
Amsterdam, 03 apr 2008
Klaas Jan Huntelaar is dichtbij een nieuwe mijlpaal in zijn carričre als Ajacied. De spits kan dit weekend de magische grens van dertig doelpunten doorbreken. Marco van Basten was in het seizoen 1986-1987 de laatste Ajacied die hierin slaagde.
Voor Van Basten bleef de teller in zijn laatste seizoen in Amsterdam steken op 31. Een voetbaljaar eerder scoorde de latere bondscoach er nog lustiger op los. Met zijn 37 doelpunten veroverde hij de titel van Europees topscorer.
Huntelaar sloeg dit seizoen al 29 keer toe. De aanvaller heeft nog drie competitierondes de tijd om zichzelf een plek te verwerven onder de succesvolste Ajax-spitsen ooit. Wie 29 keer toeslaat in een seizoen, behoort natuurlijk al lang en breed tot trefzekerste Ajacieden in de clubhistorie. In de eredivisie slaagden slechts vijf Ajacieden erin om dertig of meer keer te scoren. Dertig doelpunten in een voetbaljaar is een bevestiging van uitzonderlijke voetbalklasse.
Eerder dit seizoen sloeg Huntelaar vier keer toe in de met 1-8 gewonnen uitwedstrijd tegen De Graafschap. ,,Maar het is niet realistisch om te verwachten dat ik er zondag, thuis tegen De Graafschap, ook vier maak’’, vertelt Huntelaar. ,,Zelf ben ik ook niet echt bezig met het maken van mijn dertigste. Ik richt me op de kansen die ik in een wedstrijd krijg. Samen met het seizoen waarin ik halverwege van Heerenveen overstapte naar Ajax is dit seizoen wel een van mijn beste seizoenen tot nu toe. Op welke punten ik de afgelopen jaren beter ben geworden? Alles is beter geworden. Mijn handelingssnelheid is bijvoorbeeld omhoog gegaan.’’
Henk Groot tekende in het seizoen 1960-1961 voor 41 competitietreffers in het Ajax-shirt.
Henk Groot tekende in het seizoen 1960-1961 voor 41 competitietreffers in het Ajax-shirt.
Net als Van Basten veroverde ook Wim Kieft in het seizoen 1981-1982 als Ajacied de titel Europees topscorer. De Amsterdammer liet dat voetbaljaar 32 doelpunten aantekenen. Kieft had misschien wel de kunst afgekeken van Ruud Geels. Vanaf midden jaren zeventig scoorde ook hij er in het Ajax-shirt lustig op los. In de seizoenen 1974-1975 en 1977-1978 liet Geels dertig keer het net bollen. In de voetbaljaargang 1976-1977 bereikte Geels met 34 treffers zijn piek als Ajacied.
Johan Cruijff reikte in het seizoen 1966-1967 tot (ver over) de dertig. Een handjevol jaren na zijn debuut in Ajax 1 liet Cruijff de Ajax-fans 33 keer juichen. In latere seizoenen werd Cruijff vooral waardevol als dirigent van het Ajax-elftal. In plaats van zelf te scoren, manoeuvreerde de Amsterdammer ploeggenoten in scoringspositie.
Sinds de invoering van het profvoetbal mag Henk Groot zich nog altijd, in de eredivisie, de trefzekerste Ajacied ooit noemen. De Zaankanter besloot het seizoen 1959-1960 al met een superieur doelpuntentotaal: 37. Een jaar later scoorde Groot maar liefst 41 doelpunten in een seizoen. De voormalige aanvaller is met dat totaal nog altijd dé topscorer aller tijden van Ajax in de eredivisie. Groot bleef slechts twee treffers verwijderd van een evenaring van het doelpuntenrecord aller tijden van Coen Dillen. De toenmalige PSV’ er tekende in het seizoen 1956-1957 voor 43 treffers.
,,Het zijn allemaal mooie namen, van echte topscorers’’, zegt Huntelaar met respect. Denkt de Ajacied dat hij het record van Groot ooit kan overnemen? Met een glimlach: ,,Misschien volgend jaar? Wie weet. Als zoiets lukt, zou dat heel mooi zijn.’’
neen, ik heb het Leo niet horen zeggen, then again, ik heb ook niet bewust PSV gekeken en misschien die 4 weken onbewust daar opgepikt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dus nam je de 4 weken van Leo wel over?!
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:13 schreef Rumille het volgende:
En geen Gomes bij PSV-Heracles. Het kan nog.
t is daar altijd feestquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:42 schreef Rumille het volgende:
Wordt nog feest in het Tukkerstopic zondag.
Het zal toch niet.quote:
Schilderquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:34 schreef Rumille het volgende:
Hup Garcia! Hup Everton! Hup Lakic! Hup andere spelers die ik niet ken!
quote:Frank De Boer, toekomstig trainer van de A1 van Ajax laat in het gratis dagblad DAG weten dat hij in André Ooijer de perfecte kandidaat ziet om John Heitinga op te volgen. Heitinga verruilt Ajax komende zomer voor Atlético Madrid en dus moeten de Amsterdammers haastig op zoek naar een vervanger.
Frank De Boer is zeer te spreken over Ooijer. "Hij brengt veel ervaring met zich mee. Bovendien is hij Amsterdammer en ligt hij goed in de groep." Volgens De Boer zal het ondanks zijn aflopende contract bij Blackburn zeer moeilijk worden om hem te contracteren. "Ik heb begrepen dat zijn vrouw niet staat te springen voor een transfer naar Ajax", aldus De Boer in het dagblad.
De 33-jarige Ooijer is aan zijn tweede seizoen bij Blackburn bezig. Tot op heden speelde hij 45 wedstrijden voor de Engelsen waarin hij niet tot scoren kwam. Eerder speelde de Amsterdammer voor PSV, Roda JC en FC Volendam.
Ja maar ook alweer 33 jaar. Eigenlijk gewoon te oud dus als je iemand voor de basis zoekt. Ik neem aan dat Ooijer niet komt om stand-in voor van der Wiel te worden. Verleng dan het contract van Kuffour maar.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:11 schreef toma het volgende:
Ik heb er geen probleem mee hoor als Ooijer komt. Wel een klasse verdediger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |